Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Kósa szavára zuhant a tőzsde és esett a forint

2010.06.03. 16:27 - eroica

Címkék: gazdaság fidesz kósa lajos csontváz

Már korábban megírtuk, hogy a külföldi elemzőknek nem tetszik a fideszes csontvázkeresés. (Főleg, hogy a "csontvázak" egy része nyilvánvalóan kamu). Ma azonban Kósa Lajos belecsapott a lecsóba. A Napi Gazdaság konferenciáján kijelentette, hogy "a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk van arra, hogy elkerüljük Görögország helyzetét, a helyzet ugyanis sokkal rosszabb, mint hittük. Legfeljebb két évre szóló kríziskezelést hirdet meg a kormány a hétvégén és jövő héten".

Ezt nem kellett volna. A Görörországhoz hasonlítgatásnak és az államcsőd emlegetésének gyorsan meg is lett a hatása.

A kijelentés valóságos pánikot okozott a devizapiacon, az euró ára a beszéd után 273,7 forintról zárásra 280,4 forintig drágult. Miközben a régió összes devizája erősödik.- írta a Napi Gazdaság.

Régiós összehasonlatban még jobban látszik Kósa "teljesítménye", a narancssárga a forint (portfólió):

A tőzsde még keményebben reagált. A 22.900 forintos napi csúcsról 22.000-ra:

Mindez két szempontból is szép teljesítmény volt. Orbán Brüsszelben ugyanis már próbálta oltani a Kósa által okozott görög-tüzet, amikor arról nyilatkozott, hogy "a kormány folytatja a költségvetési hiány csökkentést." A Bajnai-kormány egyensúly-teremtő politikáját korábban végig támadó Fidesz-vezér még azt is kijelentette, hogy "A deficit rossz, az egyensúly jó".

Másrészt azért volt "ügyes" Kósa, mert a magyar helyzetet jobban ismerők szerint nincs is komoly alapja Kósa ártalmas kijelentésének:

Rendkívül veszélyes a jelenlegi helyzetben ilyen kijelentéseket tenni - nyilatkozta a Bloombergnek Nigel Rendell az RCB Capital feltörekvő piacokért felelős stratégája, aki úgy látja a magyar gazdaság közel sincs olyan vészjósló helyzetben, mint a görög.

Napi Gazdaság: Kósa pánikot okozott a forintpiacon

Egy másik elemzői vélemény

"...érdemes megjegyezni, hogy a Magyar Nemzeti Bank tegnap közzétett inflációs jelentése egyáltalán nem mutatott rá drámai államháztartási finanszírozási helyzetre, illetve közvetlen csődkockázatra. ... Az államcsőd kockázatot a piaci szereplők sem tartják most jelentősnek

Portfólió: Kósa: "szűk esélyünk van arra, hogy elkerüljük Görögország helyzetét.

És persze a folyamatokat jobban látók pontosan tudják, hogy a Fidesztől ez csak kommunikáció:

Egybehangzóan negatívan értékelték a Portfolio.hu által megkérdezett piaci szereplők a Fidesz kommunikációs sorozatának mai újabb állomását, amelynek keretében Kósa Lajos ügyvezető alelnök államcsőddel és a "vártnál sokkal rosszabb a helyzet" típusú üzenetet fogalmazott meg.

Portfólió:Kósa megszólalt - esik a forint

P.S. Az pedig szintén nem tesz jót a Fidesz-kormányról kialakult piaci képnek, hogy napokig nem volt felelős vezető a Pénzügyminisztériumban.

 

UPDATE: Szíjjártó Péter szerint: "badarság azt gondolni, hogy egyes nyilatkozatokra tőzsdeindexek mozdulnak meg radikálisan."

Kiváncsi vagyok, hogy az elvileg közgazdász végzettségű Szíjjártó, mivel magyarázza, hogy az egész világon csak a magyar tőzsde esett csütörtökön és úgy gyengült 7 forintot az euróárfolyam, hogy az összes régiós valuta erősödött.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

271 komment

· 15 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr862053855

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szijjártó: badarság, hogy a politikusi nyilatkozatok mozgatnák a piacot 2010.06.05. 14:27:56

Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője nem ért egyet azokkal az elemzői véleményekkel, miszerint Kósa Lajos nyilatkozata idézte elő a piaci zuhanást. Véleménye szerint „nyilvánvalóan badarság lenne azt gondolni, vagy legalábbis a valósá...

Trackback: Kósa: államcsőd fenyeget 2010.06.05. 14:23:35

Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke szerint a költségvetés sokkal rosszabb állapotban van a vártnál, és így „szűk esélyünk van arra, hogy elkerüljük Görögország helyzetét”, tehát államcsőd fenyeget. A forint és a magyar tőzsde a pozitív...

Trackback: Rémes hírterjesztők 2010.06.04. 16:44:38

A Büntető Törvénykönyv 270. paragrafusa szerint "aki közveszély színhelyén nagy nyilvánosság előtt olyan valótlan tényt – vagy való tényt oly módon elferdítve – állít vagy híresztel, amely alkalmas az emberek nagyobb csoportjában zavar...

Trackback: 1998 szelleme 2010.06.04. 09:07:08

 Talán sokakat meglepetésként ér a hír, miszerint Kósa Lajos bejelentette, hogy az ország a csőd szélén áll, és egy-két évet most arra kell fordítani, hogy ezt a vészhelyzetet elhárítsuk.   1998. szürke tavasza juthat az eszünkbe, mikor Ur...

Trackback: Kósa Lajos megbolondult? 2010.06.04. 08:33:36

Nem mintha semmi alapja ne lenne annak, amit Kósa mondott. De ilyet akkor sem mondunk, mert nagyon hamar önbeteljesítő próféciává válhat. „Úgy tűnik az átadás-átvétel alapján, hogy a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk...

Trackback: Kósa Lajos megbolondult? 2010.06.04. 08:33:36

Nem mintha semmi alapja ne lenne annak, amit Kósa mondott. De ilyet akkor sem mondunk, mert nagyon hamar önbeteljesítő próféciává válhat. „Úgy tűnik az átadás-átvétel alapján, hogy a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk...

Trackback: Hazaárulók 2010.06.03. 23:56:09

Kezdjük egy megállapítással. Varga Mihály és Kósa Lajos elárulta Magyarországot, a magyar embereket, köztük is különösen a devizahiteleseket. Hétvégi csontvázakról, államcsődről beszéltek, hogy megindokolják az őket megválasztó, megvezetett tömegeknek:...

Trackback: Kihullo 2010.06.03. 23:36:50

Úgy néz ki a Fidesz rájött arra, mi a kőkemény valóság. A néhány hónapja még népnyúzónak csúfolt szocialisták már nehezen hibáztathatóak a mai gazdasági fiaskó miatt. Varga és Kósa államcsőd Lajos mai nyilatkozatai szépet löktek a választások óta egyéb...

Trackback: Kósa gyufázik 2010.06.03. 22:13:58

Miért van az, hogy ha egy fideszes bepánikol, azonnal kibújik belőle a kommunista?Miközben Barroso korrekt kioktatást tartott Orbánnak a fegyelmezett költségvetési politikáról, Varga csontgyűjtői - teljesen ütemtelenül - a nyilvánosság elé álltak a fel...

Trackback: Megy minden a menetrend szerint 2010.06.03. 22:01:06

"Úgy tűnik az átadás-átvétel alapján, hogy a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk van arra, hogy elkerüljük Görögország helyzetét, a helyzet ugyanis sokkal rosszabb, mint hittük - mondta Kósa Lajos, Debrecen polgármester...

Trackback: Nem lepődtünk meg 2010.06.03. 21:46:42

A Fidesz háza táján pontosan az történik amit április közepén megjósoltam. Megmondtam előre, hogy "ki fog derülni", hogy a magyar gazdaság sokkal nagyobb bajban van, mint amit a választások előtt látni lehetett. Sőt, azt is megírtam, hogy &qu...

Trackback: Varga és Navracsics 2010.06.03. 21:42:07

Villáminterjú.   KR: Köszöntjük stúdiónkban Varga Mihályt és Navracsics Tibort. KR: Varga úr, ön azt nyilatkozta, hogy a 2010-es költségvetésben csontvázak laknak. Igaz ez? Varga: Igen, igaz. A gazdasági tényfeltáró bizottság előzetes jele...

Trackback: Illetékes Elvtárs megszólalt 2010.06.03. 21:10:24

Ha Kósa Lajos megszólal, arra oda kell figyelni. Most pedig megszólalt. Nem kicsit. Nagyon.Nem tudom mondjuk, hogy Kósa Lajosnak jutott-e bármiféle kormányzati szerep vagy funkció az átadás-átvételben, amiről nem mellékesen a témában legautentikusabb F...

Trackback: Szíjjártó gumicsontvázai 2010.06.03. 16:43:21

„Minden nap csontvázak zörgésétől hangos, és minél hangosabban zörögnek, annál egyértelműbbé válik, hogy az a gazdasági vészhelyzet, amibe Magyarország belekerült, egyre súlyosabb.” Szíjjártó Péter A Fidesz szeret rettegni a csontvázaktól,...

Trackback: Nem tetszik a külföldi elemzőknek a fideszes csontvázkeresés 2010.06.03. 16:43:02

Már korábban megírtuk, hogy mennyire nyilvánvaló hazugságokon alapul a Fidesz csontváz-rettegdéje és azt is, hogy ezt a piaci elemzők már jóval a választások előtt átlátták. Nos, meg is jöttek a jelzések a Morgan Stanley és a Barclay's elemzőcégektől: ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mistertwister 2010.06.04. 01:56:57

@Napkutya: Csak egészen landvaisan halkan jegyzem meg, hogy az elmúlt hetekben a forint és a tőzsde is a mainál nagyobb mértékben ingadozott... Már előre tudták, hogy Kósa mondani fog valamit - ha csak úgy nem, ugye... Akkor miért nem aggódtak száz címlapon az ország sorsáért a kedves blogírók és szerkesztők? Tényleg én vagyok a nagyon fiatal és a nagyon naív... :)

mistertwister 2010.06.04. 02:00:42

@Napkutya: Íme az euro/forint árfolyam alakulása az elmúlt három hónapban:

ichart.finance.yahoo.com/3m?eurhuf=x&lang=en-US®ion=US

Áprilisban is szép hegyek-völgyek vannak... Kósa mit mondott áprilisban? :)

Napkutya 2010.06.04. 02:02:11

Három négy órával ezelőtt még elmélázgathattunk volna róla, hogy miért jó a gyenge forint a vállalkozónak, miért rossz a hitelmozgásoknál, mennyire rontja le a konverziós átlagokat, stb., de most csak inkább elköszönnék.
Jó munkát, ha még dolgozol!

Megdobbent 2010.06.04. 02:41:43

Ha majd kosat vegre lesittelik, nagyot fogunk nezni: hany milliardot tett el az altala tonkrebaszott debrecenben es hany vallalkozott uzott ki onnan, akik munkat adtak a helyieknek.

Az okos magyaroknak egyebkent tenyleg koszonom, hogy a fideszuk-jobbikuk miatt most ertektelenedik el a penzem nemzetkozi viszonylatban, remelem buszkek magukra, legyenek is. Utana majd lehet menni megint felgyujtani budapest belvarosat, aztan fasizalodni tovabb, az jot tesz am az orszagnak.

... igy szeretlek :)

Megdobbent 2010.06.04. 02:42:45

@rockee: aprilisban valasztasi elokeszuletek voltak, a piac jobbara josolt ;)

nestrot10 2010.06.04. 05:10:30

Mondtam én hogy baromi buta ember ez a KÓSA! ( a 10 százalékos Kósa, mert így hívják Debrecenben, mert le kell adni a 10 százalékoz neki, )
Hát ilyenekkel van körbe véve a kis gonosz Törpe Orsós, na meg a Tömjén Zsolttal, és a Szijjártó kuglifejüvel..és az az öreg nyugdíjas miniszterekkel.
KÓSA fél hogy nem lesz miből lopni. Kevés lesz a közpénz????
Szar egy banda...érik az IGAZI FORRADALOM!!!

nestrot10 2010.06.04. 05:14:41

A Fityisz banda saját érdekből HAZUDIK éjjel nappal!
El akarnak tüntetni egyből sok sok pénz. (ORBÁNIMÁZS stb-vel)
Valamire rá kell fogni a nagy pénzveszteséget, mert a 8 év alatt sok sok pénzzel tartozik a Fityisz a Fideszbe " befektetőknek"... nem?

(Pl Demján foltos fejű harácsolónak is:)

nestrot10 2010.06.04. 05:21:52

Orbánt tegnap a hiradóban láttam..ott kuncsorgott mindkét kezét paraszt módjára zsebre téve a Barosso mögött..és a pofáját kellett csak nézni.
Jól lebaszták és hazazavarták Brüsszelből!!! hehehe!!!

nestrot10 2010.06.04. 05:27:52

Cserpalkovics elbújt egy szekrényben...s megtalálták?...azért mondják hogy csontváz van a szekrényben? :)
Vagy direkt elbújtatták oda, hogy megtalálhassák! hehehe

nestrot10 2010.06.04. 05:39:30

Kedves választók! Szarba léptünk...megyünk tovább? vagy lepucoljuk a SZART? ( a Fideszt és Orbánt)

pretend 2010.06.04. 05:42:16

A fasznak kell ilyen kijelentéseket tenni. Ezzel is biztos csak a befektetők bizalmát akarták elnyerni, hát gratulálok...

Csore60 2010.06.04. 05:51:35

Ez már nem a kampány. Pofázzon óvatosabban Kósa úr. Profi politikusnak mérlegelnie kell a szavainak következményeit, különösen, ha gazdaságról beszél.
Értjük mi, hogy ezek a szavak nekünk szóltak, és készíti elő velük a talajt arra, hogy megértsük, a választási ígéretekből nem lesz semmi. Tudtuk mi azt jól, legalábbis a szívünk mélyén sejtettük.
Innentől kezdve tessék olyan felelősen nyilatkozni, mint a legnagyobb felhatalmazást kapott kormánypárt, ne pedig, mint sértett ellenzék.

Csore60 2010.06.04. 06:03:30

@Napkutya: Mennyire szívemből szóltál! Amíg az emberek többsége rá nem jön, hogy 20 éve ugyanaz a szar csapat játszik, csak időnként mezt cserélnek, addig nem várhatunk jelentős javulást.

Csore60 2010.06.04. 06:05:47

@Napkutya: A túl sokáig megőrzött naivitást egy idő után butaságnak hívják. :) Bárki is vagy bírlak.:)

kpityu2 2010.06.04. 06:10:19

Jaj istenem, tegnap reggel esett a tőzsde mit tegyek ? Hurrá, délután emelkedett ropjunk egyet. Jaj ma megint esett, hova akasszam fel magam ? Faszfejek.

Roy 2010.06.04. 07:03:48

Ezek tényleg csődbe viszik az országot.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 07:10:50

ez mszp blog?
biztos, hiszem index címlapos

orbán miatt áradnak a folyók
erről is lesz poszt?

mistertwister 2010.06.04. 07:13:25

@nestrot10: Úgy lesz, barátom, le lesz pucolva a szar, és ez rossz hír nektek. Más is látja, hogy nonszensz, hogy a közszolgálati rádióban is az a szar folyik még mindig, amit a választásokon bukott cuclib banda k9ötlött és most mindenhol nyom.

nyugdijas64 2010.06.04. 07:14:25

Szivesen hinném, hogy Kósa csak egy elefánt a porcelánboltban (és annyi esze is van), de sajnos nem hiszek ebben. Gondoljatok 09.11-re, ami előtt az al-Kaida felvette a short pozíciókat, mert már tudta, hogy a tőzsdék berogynak majd. Ezzel sokszáz millát keresett dollárban. Hát sztem most is ez történt. Valakik ezen a baromságon k.va sokat kerestek!

mistertwister 2010.06.04. 07:16:27

@Roy: Kristálytiszta érvelés:

1. verzió: csődközelben van az ország, de a cuclib hazudozó kórus kiötlötte, hogy Kósa tehet minderről
2. verzió: simán csak Kósa veszélyes mondatai miatt megy csődbe az ország, pedig mögöttünk a szocialista 8 éves kánaán

Csakis így, hogyan máshogy?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 07:16:52

@Roy: pedig az mszp, már milyen jól kezelte a válságot :((( a régi szép idők...

mistertwister 2010.06.04. 07:18:50

@wmiki: Orbán miatt öntenek ki a patakok is, nyilvánvaló, aki nem így tudja, az felvilágosulatlan, mucsai, maródi satöbbi.

mistertwister 2010.06.04. 07:20:12

@wmiki: Hogy szárnyalt az ország pedig nyolc éven át, és most jön a hülyefidesz, és mindent elront! Gyurcsány mindent rendbe rakott és főleg a szakértő Bajnai, aki Nobel-díjat érdemelne! :)

nestrot10 2010.06.04. 07:20:35

A Gonosz Orbán azt mondta, hogy a választás napján még a Nap is másképp süt.
A Rohadtnak igaza volt...még a Nap se süt azóta!

mistertwister 2010.06.04. 07:22:54

@kpityu2: Oké, hogy mint mondád, a "faszfejek" az általuk uralt homokozókban (mint ez itt) ontják a hazugságot, mint a szart, de a közszolgálati médiában vajon miért tehetik ezt meg, ugye, még ma is?

mistertwister 2010.06.04. 07:24:33

@nyugdijas64: Mi történt, a rohatttfityesz nem csak 16 ezer forintot vett el, de a gyógyszereteket is?

mistertwister 2010.06.04. 07:25:21

@Csore60: Vissza az SZDSZ-t, akik mindig is el voltak nyomva, soha nem érvényesülhettek szegények!

mistertwister 2010.06.04. 07:26:38

@Napkutya: Öszödöt vizionál az egész cuclib kommandó, ugye? :)

Valaki1 (törölt) 2010.06.04. 07:31:31

JAJJ ANNAK AKI A MAGYAROK ISTENEINEK SZAVÁT KÉTSÉGBE VONJA!
HA NEM TETSZIK A RENDSZER, ORBÁN VAGY KÓSA A FÖLDÖNFUTÓ PÓRNÉPNEK, KÖNNYEN LEÚSZHATNAK AZ ÁRRAL EGYÜTT A DUNÁN!
EZ AZ ÚJ KORSZAK, MAGYASRORSZÁG ARANYKORA, A NÉP PARADICSIMA, MAGYARORSZÁG ÚGY SZERETLEK, MINDÍG ÚJRA ÉS ÚJRA ELCSESZED A TÖRTÉNELMED!!

HAJRÁ FIDESZ, NEHOGY MÁST MERJETEK GONDOLNI VAGY VÉGETEK!

SZERETEM VIKTORT.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 07:33:26

@rockee: ez teljesen így van, azért nem is volt igaz az a kommunikáció sem, hogy gyurcsány a hibás
joggal fel is háborodtunk
hiszen gyurcsány a hibátlan

Rob67 2010.06.04. 07:37:27

Valaki vegye a fáradságot, hogy leellenőrizze, ki keresett tegnap óriási pénzeket a tőzsdén.
Aki tudta hogy lesz valami ami kimozdítja, jelentősen megváltoztatja az árfolyamokat, az gigantikus pénzt söpörhetett be. Csak az infónak kell a birtokában lenni előre...
Bennfentes kereskedelem?
Tudom, összeesküvés elmélet, de azért nem lenne butaság ha a tőzsdefelügyelet rákérdezne.
Nekem vállalkozóként tegnap kellett egy jelentős forint összeget angol fontra váltani. A tegnapelőttihez képest nem sokat bukott a cégem...százezreket.
Egyetlen átutalásom, egyetlen kommunikációs szituáción.
Bravó, ezt költhette volna a cégem másra is, mondjuk fejlesztésre, oktatásra.
Én értem hogy akkor lehet sokkal nagyobb eredményeket felmutatni, ha sokkal mélyebbre döngölik a jelenlegi állapotot.
De ehhez frankón ilyen ámokfutást kell rendezni?
Mert ez az, egy gazdasági ámokfutás. A tőzsdének, az árolyam függőknek mindenképpen.
Nem különösebben érdekelne, hogy ki mit hazudozik, hiszen ez a szakmájuk, erre esküdtek, mindegyik ezt teszi pártállástól függetlenül. Rendben.
De ez már az én gatyámra meg, keményen és kiszámíthatatlanul, hiszen a jövő héten a cégemnek megint utalása lesz...

nestrot10 2010.06.04. 07:38:13

Hajrá Fidesz csak így tovább!!!! és jön a seggberúgás!!! heheheh

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 07:39:44

@BPHead: én sem értem mi a baj, elmagyaráznád?

annyira megszoktátok már, hogy a képetekbe hazudnak, hogy felháborodtok, ha valaki igazat mer mondani?
ez a baj igaz? hiányzik a pártpropaganda?

Rob67 2010.06.04. 07:39:57

@nyugdijas64: Köszönöm, azt hittem egyedül vagyok ezzel a gondolattal.
Én tegnap óriásit buktam az árfolyammal, nem azért mert a megtakartásaimat kezelgettem, csak átutalási menet volt.

trainz 2010.06.04. 07:43:29

@stratez:
A nagyanyám meg villamos.

p.a.r.t.i.z.a.n 2010.06.04. 07:45:53

Ezt úgy hívják azt hiszem hogy hazaárulás.

tirolifa 2010.06.04. 07:46:21

A rendszerváltás óta "uralkodó" politikusok nagy része csontváz volt és csontváz most is. mostantól a megélhetési bűnöző kategóriába sorolom őket a pártállásuktól függetlenül.

Rob67 2010.06.04. 07:46:44

Látom a sok agymosott barom, próbálja elviccelni a dolgot az 'orbántehetazáradásokrólis' baromságal.
A tegnapi tőzsdei reakció nem volt vicc, főleg annak aki érintett volt a hatásában.
Senki nem azt mondta, hogy az eddigi kormány jó volt, de ettől még a jelenlegi komoly károkat okozott, instant.

nestrot10 2010.06.04. 07:48:22

Mikor mondjátok ki eltévelyedett választók, hogy a KIRÁLY.....hmm... ..mit Király?....A TÖRPE "MEZTELEN":)

mistertwister 2010.06.04. 07:48:37

@Rob67: Simor András már biztosan kiutalta az összes pénzét Ciprusra, te minek aggódsz itt fölöslegesen? :D

Nádasi Balázs 2010.06.04. 07:50:33

Hogy lehet letiltani a debileket? wmiki beírásait pld. nem szeretném látni, süt róla, hogy van 6 elvégzett osztálya.

mistertwister 2010.06.04. 07:51:20

@Nádasi Balázs: Végre megérkezett a liberális alosztály is! :D

Rá Dios 2010.06.04. 07:51:25

Az egyik oldal tesze-tosza, kisstílű rablólovagokkal vegyesen a másik nagystílű és rendszerszerűen ostoba.
No, már én mostan kit válasszak, virágom, virágom?

nyugdijas64 2010.06.04. 07:51:32

@rockee: Gyógyszer sztem annak kellene, aki nagy nyilvánosság előtt olyan hülyeségeket beszél, mint Lajosunk. Vajon mit jelenthet az, hogy "felfüggesztésre kerülhetnek bizonyos gazdasági alkotmányossági feltételek"? Csak nem azt, mint korábban egyes dél-amerikai "mintaországokban"? Merthogy ott jó sokáig nem juthattak a saját, bankban rekedt pénzükhöz sem azok, akiknek még volt ilyen.

JohnHenry 2010.06.04. 07:52:10

rockee-t miért nem bannoljátok? született troll, szétbarmolja a hozzászólásokat.

mistertwister 2010.06.04. 07:52:40

@Megdobbent: Megdöbbentő - és már 2008-ban is, nyilván! :D

Alexander Hamilton 2010.06.04. 07:53:06

Na de kérem, Kósa Lali elkezdte a Közgázt, csak nem sikerült neki befejezni :) Képzelhetjük, hogyha a Fityesz őt küldi megszólalni gazdasági ügyekben, mit várhatunk a többi területtől :)

nestrot10 2010.06.04. 07:53:36

rockee csak egy Orsós Orbán füstös felcsúti seggét nyaló papagáj....szava egy fingot sem ér:)) hehehe

igazságos 2010.06.04. 07:53:45

Szerintem meg az a legjobb megoldás, hogy Kósa fizesse ki a devizahitelesek kárát, ami a nyilatkozat kiadása miatt következett be. Mindjárt befogná a pofáját.

Így akarja előkészíteni a feketelevest? Ha bevezetik a rossz dolgokat, az előző kormányra nyugodtan rá lehet kenni., hogy miattuk van.

Egyébként meg nyilatkozzon, csak akkor ne vészmadárként, hanem adja elő a BIZONYÍTÉKOKAT, ELEMZÉSEKET. Addig meg mindenki azt mond, amit akar.

mistertwister 2010.06.04. 07:54:16

@nyugdijas64: Például felfüggesztik a parttalan cuclib hazudozást - a közszolgálati médiában például - a cuclib rejszolásra maradnak a blogok tehát... :D

Hadrianuska 2010.06.04. 07:54:33

@rockee: abból az ötből hármat sikeresen távol is volt. Jól kezdi megint..

Pistie 2010.06.04. 07:54:37

@Rob67: Azon én is meglepődtem, hogy vannak akik próbálják elviccelni ezt a témát.
Véleményem szerint itt arról szól a történet, hogy még mindig kampány folyik, valami rejtélyes okból. Saját népszerűség növelése, konkurencia népszerűség csökkentése, mert hát mondjuk azt hogy ez az ő hibájuk - annak ellenére hogy az összes külföldi szakért, függelten magyar szakértő, IMF, EU, stb azt mondja, hogy jó a helyzet, ők kikiáltják hogy rossz, majd hű de jó visszahozzák jó szintre. JÓ ESETBEN!
Csak ennek van egy olyan rizikója is, hogy nem csak a nép van Mo-on (az a nép amelyiknek gőze sincs a gazdaságról, és ha egy népszerű ember azt mondja hogy ez így van akkor így is van..), hanem vannak cégek is, akiknél nem lesznek népszerűek, ha államcsődről beszélnek - hamisan.

Javaslom hogy vizsgálják ki, hogy tegnap ki kaszált a tőzsdén.

Javaslom hogy a Fidesz kezdjen el végre kormányozni, ahelyett hogy a piacon próbálja romba dönteni nagy erőkkel.

Esetleg inkább az árvízkárokat próbálja enyhíteni, az államcsőddel való fenyegetés helyett.

eml 2010.06.04. 07:55:18

@nestrot10: Nekem is ez volt a meglátásom, és még öt másik embernek is, akikkel ma már beszéltem.

nestrot10 2010.06.04. 07:56:00

@Alexander Hamilton: Igaz! Lali király csont hülye...nem sikerült elvégeznie a Közgázt..(Olyan buta minta Deutsch Topika:)
Lalika egy dologhoz ért ... a korrupcióhoz, ezért Debrecenben úgy nevezik, hogy a 10 százalékos....:D beszedi a 10 százalékokat a vállalkozóktól akiket engedélyeztet:)

mistertwister 2010.06.04. 07:56:20

@igazságos: A Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai triumvirátus nyolc éve mennyibe is került? Készítheted az apródat! :D

mistertwister 2010.06.04. 07:58:33

@Hadrianuska: Akkor már tényleg nincs más, azonnali taxisblokádot kell szerveznetek! :D

Rob67 2010.06.04. 07:59:05

@rockee: ha szerinted csak a Simornak volt lehetősége, hogy ezen keressen akkor rendben. Ezt nem tudtam.
De kérdezt már meg a barátotdat, a Lajost, hogy mikor tudatta ezt a hírt előre a Simorral?
Tán haverkodnak, összedolgoznak? Mert ha szerinted a Simor ezen kereset, akkor valaki súgott neki a fidesztől...
Miért?
És én miért aggódom? Nem a Simor miatt :) Nekem nem rokonom.
Ellenben ÉN sokat buktam rajta. Nem vagyok pénzügyes, sem komcsi, sem zsidó, sem fideszes.
Csak egy vállalkozás vezetője, akinek a tegnapi bejelntés miatt lett tetemes vesztesége.
Ennyi.
Ez nem olyan bonyolult.
De ezt az előbb is leírtam, te nem értetted. Vagy szóltak a pártközpontból hogy erőszakosabban védd a mundért?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 07:59:45

ez a sok komment honnan jön?
izraelből? vagy meseországból?
gyerekek ti eddig hol éltetek, melyik az az ország, ahol dübörgött a gazdaság, és ugrált a puma?

mert én itt magyarországon lakom, ahol nagy a munkanélküliség, és az államháztartási hiány

wip 2010.06.04. 08:06:08

Jé, tkp melyik országban van a fidess hatalmon, kinek okoz kárt, kinek hasznot?Mert úgy néz ki a helyzet,hogy nem Magyarország hanem inkább Románia felé hajlik a vezér és csicskái hasznot hozó kacsója! Tudniillik ha Magyarországot leócsárolják, a befektetők keresnek egy országot keletebbre, ahol már ki van építve az orsóss-birodalom keleti ága így feltehetjük a kérdést: Cui prodest Kósa beszéde?

eml 2010.06.04. 08:07:07

@wmiki: Amit Viktor 3-ról 7-re emelne.

exepszzed (törölt) 2010.06.04. 08:07:26

@wmiki: MAJD VIKTOR MINDENT MEGOLD.

Állítólag edelényre is ő küldte az árt bosszúból...szóval tiszteljétek a magyarok istenének erejét.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.04. 08:08:50

@eml: miért, 3 volt?
ezek szerint akkor bajnai sikeresen kezelte a válságot, az is igaz? meg a hatalmas vasútfejlesztés? és a 200km új gátszakasz?

Hypofx 2010.06.04. 08:12:18

Hat, minden tiszteletem az ovek, de a nagy mellebeszelesek aradata megindult kemenyen, csontvazak, hianyok ossze vissza mellebeszeles. Mondjanak mar par meg eddig nem elmondott csintvazat ha kerhetnem, illetve az hogy mar most az osszes igeretuk aminek ertelme is van ugy nez ki nem valosul meg a kozeljovoben. en mondjuk nem csalodtam erre szamitottam csak hat a verbuzgo hivek ezt is lenyelik ha SZ vagy O mondja?

Rob67 2010.06.04. 08:13:11

@rockee: nagyon eltüntél cuncimókus... A Lajos hívott? Pusszantom.
Legközelebb nekem is szóljon ne csak a Simornak :)

nestrot10 2010.06.04. 08:14:23

@eml: hehe így igaz...
Felemelné a gonosz törpe 3ról 7 re a hiányt , hogy arra fogja a sok ellopott pénzt amit akar lopni ,...és osztani a klientúrának...és a visszafizetését az Fityisz adósságoknak, amit felhalmoztak 8 év alatt......a Fityiszbe fektették a klientúrák...! Demján harácsolóval az élen!

nestrot10 2010.06.04. 08:15:55

@Hypofx: én csak egy csontvázat tudok mondani. CSERPALKOVICS! Hja, hogy a szekrényben van?..hmm. akkor ezért nem pofázik most:)

eml 2010.06.04. 08:19:17

@wmiki:
Már Gyurcsányék szép csendben levitték 3-4 körülire, rögtön Öszöd után elkezdték csökkenteni. Bajnai pedig megtartotta a 3 körüli szinten. (Nincs időm pontos számokat idézni), A 3% az euro előszobája, ami nélkül ki van az ország szolgáltatva a spekulációnak.

A pár évvel ezelőtti (8-9?) intervenció, amikor az euro pár napra elszaladt 300 fölé, több tízmilliárd forint kárt okozott a jegybanknak. Ha nem avatkozik be, akkor a polgárok szívtak volna, pedig akkor a devizahitelezés még nem volt elterjedt.
Azt a forint elleni spekulációt akkor állítólag londoni üzleti körök hajtották végre, és pár nap alatt megkerestek vele euro milliókat, főként a mi kárunkra.

Ha most Viktor emeli a hiányt, akkor nem lesz euro és maradunk kiszolgáltatottak.

kubatov_kommunista 2010.06.04. 08:20:38

Kósa egy fasz!
A Fidesz még mindig a mantrát nyomja. Csak azt nem értem minek? Ezek a marhák mindig azt hiszik, hogy ők az új honfoglalók, közben csak elkezdődött egy 4 éves ciklus ami le is fog járni. Már maguk alatt vágják a fát, ha hülyeséget beszélnek - azonkívül hogy kicsesznek a 'zemberekkel.
Egyébiránt meg egy politikus ilyet nem ejt ki a száján. Még ha igaz is lenne (nem az) az lenne a dolguk, hogy felnyomják az adókat a francba aztán elugrálni a köpdösés elől. Lehet nem lennének népszerűek de adott esetben ez lenne a dolguk!
Ha meg ezt nem akarják akkor küzdjenek mint disznó a jégen.

wip 2010.06.04. 08:20:39

nyugdíjas64 és Rob67, átnézve a kommenteket, ti vagytok a legértelmesebb hozzászólók,akik látják, hogy mi van a sorok mögött. Gondoljátok, hogy ezek ellen mer szólni valamit a felügyelet? Mert ezek hazudtak, hazudnak és hazudni fognak, ez az éltetőelemük! Személy szerint én is szidhatnám az előző kormányzó pártokat, mert cca 20 milliós kárt okoztak a vállalkozásomnak, de ha ezek így folytatják, vállalkozásom sem lesz! Söt még családom és házam sem...

choko 2010.06.04. 08:23:02

Kósának kár volt ekkora f.szságot mondani, de gondolom ez volt a papiron, ezt kellett mondani!

nyugdijas64 2010.06.04. 08:24:53

@rockee: Hát az összes hozzászólásod ugyanilyen "szakszerű", mint ez. A cuclib hazudozásról nem hinném, hogy az "alkotmányos szabály". Ugye ez a topik eredetileg egy gazdasági kérdéről nyílt meg. Jó lenne, ha csak azok szólnának hozzá, akiknek erről van véleményük.

dekás dezső 2010.06.04. 08:27:09

ha a fodrász hibázik - parókát veszel, ha a politikus - esik a tőzsde, ha a pilóta - akkor mindegy.

nyugdijas64 2010.06.04. 08:27:42

@wip: Ugye a felügyeletre (PSZÁF) vonatkozó kérdésedet nem komolyan gondolod? Azok csak Sorossal meg az oroszokkal olyan nagy legények - egyébként sztem helyesen.

Robis 2010.06.04. 08:32:39

Csak tudnám, hog y a Kósa miért beszél közgazdasági dolgokról, amikor lövése sincs a dolgokról. Az egyetemről anno elzavarták, mert összeadni és kivonni nem tud. Nincs közgazdász végzettsége! A FIDESZ nyomja hátulról. Ez egy senki.

mistertwister 2010.06.04. 08:34:06

@nyugdijas64: Ez a topik a cuclib aktuális rettegő-kampányának egy felvonása, telis teli magasröptű cuclib szagértőkkel, olyan magasan szárnyal, amilyen magasan a cuclib egésze... :) Vagy te nem ugyanazt látod, amit én? :D

mistertwister 2010.06.04. 08:35:11

@Robis: De itt vagy te és még száz másik szagértő, akik értenek mindenhez és elmagyarázzátok... :D

mistertwister 2010.06.04. 08:37:00

@Rob67: Simor pénze biztosnágban van, nem kell aggódnod, hogy Cipruson vagy a Kajmán-szigeteken, az neked nem mindegy? :)

mistertwister 2010.06.04. 08:39:18

BRÉKING NJÚZ!

Lemondott a japán kormány (nyilván Kósa miatt) :D

Rob67 2010.06.04. 08:40:08

Most nézem a Szíjjártót a tévében: bár hízelgő a fidesz politikusaira nézve, de ugyanakkor nem valós, hogy egyszerű emberként bármely nyilatkozatukkal tudnák befolyásolni a tőzsdei folyamatokat. Ilyen nem történhet, mondta mosolygó szájszeglettel...
Hát hallottam politikus hazudni eleget. Eddig a Lendvai volt a No1. Most azért Szíjjártó nagyon megközelítette. Elég volt egyetlen mondat. Ha eddig hittem is a szebb jövő építésében, most elszállt minden bizodalmam.
Ha ezt egy kormányszóvivő így gondolja, akkor:
1. vagy olyan tapasztalatlan, hogy konyhai kisegítőnek sem venném fel a menzára
2. A Gyurcsány méltó unokatestvére. Megkezdte Ő is a reggel, délben és este monológot.
Melyik a jobb választás?

belekotty 2010.06.04. 08:43:16

"Az pedig szintén nem tesz jót a Fidesz-kormányról kialakult piaci képnek, hogy napokig nem volt felelős vezető a Pénzügyminisztériumban."

Miért? Most van? :-))

tirolifa 2010.06.04. 08:45:15

@wmiki: Talán a kommentek egy része onnan jön....:( De onnan jön a bábokat irányító rendezői utasítás is. A megosztás jól sikerült, már csak egy ugrás az uralkodás. Remélem nem sértettem a jogot, csak szabadon szóltam:) Mert azért csak demokratikusan van berendezkedve az ország, vagy ki tudja........

Rob67 2010.06.04. 08:45:24

@rockee: Ezt már hallottuk Lajos. Valami új?
Olyan egyszerűnek tűnsz mint a barlangrajz. Miért foglalkoznék én a Simor pénzével? Te fixálódtál rá?
Keresd meg, kérdezd meg. Bratyizzatok.
Én a sajátom miatt aggódom. Lassan mondom hogy te is megértsd: A SAJÁTOM MIATT...
Ha ezek után is úgy gondolod, hogy a fogpiszkáló és a pöttyös bögre összetettsége közelebb áll hozzád, akkor klérlek jelezd, adakozunk a fejlesztésre.
Elküldünk Ciprusra.
Lehetnél lőtéri homokzsák a görög-török határon :)

belekotty 2010.06.04. 08:46:58

@eml: "A 3% az euro előszobája, ami nélkül ki van az ország szolgáltatva a spekulációnak."

Ezt mondd a görögöknek, meg azoknak az eurózóna tagoknak akiknek fizetniük kell a görögök kisegítését!

Roy 2010.06.04. 08:50:31

@rockee: Úgy tudom, hogy a költségvetési bizottság elnöke ellenzéki politikus volt (FIDESZ).
Hol volt az ülésekről? Nem figyelt oda? Neki nincs felelősége?

mistertwister 2010.06.04. 08:55:20

@Roy: Ja, hogy abból kellene kiindulni, hogy Bajnaiék mit mondtak? Ha csak úgy nem... Bajnai szava mit is ér? Bajnai, aki azt mondta 2008 őszén, mint gazdasági guru és felelős kormánytag, hogy "Magyarországot nem érinti a válság"... Rövifd az emlékezet, ugye?

Parajpuding 2010.06.04. 08:55:29

Orbán nagyvezír! Kéretik mindenekelőtt és elsőként minden droidjában lecserélni a huhogó-riogató-pánikkeltő-mocskolódó szoftvert, mert bizony igy a saját tökét fogja lemetélni. Tessék egy előrenéző-országotszolgáló-nemzetjavátakaró verzióra frissíteni. Mivel ez a frissítés a mai napig nem készült el, kéretik mielőbb erre szakembereket felfogadni.
Ellenkező esetben sajna az aranykorona helyett sz*rfröccs kerül a fejére, ráadásul a sajátja:)

Roy 2010.06.04. 08:56:08

@wmiki: A görögöknél, portugáloknál, spanyoloknál is az Mszp kezelte a válságot. Azt hiszem ezt sehol nem tudják kezelni normálisan.
Kósa meg jobb lett volna, ha meg sem szólal.

Roy 2010.06.04. 09:00:10

@rockee: Igaz, hogy nem ezt kérdeztem, hanem hol volt a költsévetési bizottság ellenzéki elnöke. Nem az lett volna a dolga, hogy megakadályozza a rossz intézkedéseket?
Ennyire nem lett volna beleszólása?
Ezt mással kellene megetetni.

Rob67 2010.06.04. 09:02:15

@rockee: Már nem is foglalkozol velem?
Vagy olyat mondtam amivel nem tudol mit kezdeni Lajosom?
Nem szép ez még tőled sem.

Magg (törölt) 2010.06.04. 09:12:11

@rockee:
"Szerinted miért ez a "vezető blog" az Index címlapján?"

Esetleg az nem tűnik fel neked, hogy az állampolgárnak biztosan nem jó, ha 281 Ft lesz 1 euró?!
Sőt, kifejezetten rossz!

Talán ezért van az Index címlapján Kósa idióta és meggondolatlan kijelentése.

Egy másik blogban olvastam egy nagyon frappáns hozzászólást, miszerint valaki mondja már meg Kósánek, hogy ha eddig még nem vette volna észre, ők nyertek!
Nem kéne tovább pánikot kelteni!
:DD

tjunior 2010.06.04. 09:19:56

@rockee:
Csak annyi érdekelne, hogy egy hszért mennyit fizetnek a pártközpontban? Mert ha jól fizetnek akkor így munka mellett nem jönne rosszul egy kis mellékes. Jó én nem vagyok munkanélküli, így időm sincs annyi mint neked, de azért csak csöpögne valami, most hogy megnyíltak a pénzcsapok.

nyugdijas64 2010.06.04. 09:28:31

@rockee: Majdnem, de nem egészen. Mert néhányan azért az ügy érdeméhez is értenek :) Ha néhány kifejezetten gazdasági tárgyú oldalra (pl. portfolio.hu) is betévednél, olvashatnád a szagértők véleményeit. Persze nyilván azok is "cuclib hazudozók", mint mindenki, aki megpróbál független és tárgyszerű lenni.
Amúgy meg kiknek is jó a 282 ft-os Euró? Azoknak, akik exportálnak. Mármost a magyar export háromnegyede az ide települt nyugati multiktól származik. Azok a kkv-k, amelyeknek a Fityesz szavakban nagy barátja, legfeljebb a multik beszállítóiként, Ft-ban rúgnak labdába és jó nagyot buknak ugyanúgy, mint a - szavakban - ugyancsak nagyon szeretett devizahitelesek.
Matolcsy még a kampányban azt mondta, hogy önmagában az, hogy a Fityesz hiteles gazdaságpolitikát folytat, annyival viszi le a magyar adósságkockázati felárat, hogy csak ebből többszázmilliárddal csökken a költségvetés kiadása. Ma reggeli hír: tegnap délután óta ez a felár 60 bázisponttal emelkedett (aki nem járatos, annak mondom, hogy ez iszonyúan sok ám).

ne most 2010.06.04. 09:43:07

@Rob67: Szijjártó szerint attól nem lehetett a baleset, mert egy ember elrántotta a kormányt. Mások is felelősek, mert szembe jöttek.

Roberto22 2010.06.04. 10:02:20

Nem tudom mit kell ezen ennyit lelkizni.Ez a barom tegnap bejelentette a SEMMIT a vállalkozók,befektetők kicsit megtorpantak.Ennek köszönhető a forint esése!Na meg a gyümölcsök,zöldségek drágulása a kedves árvíz miatt...Emiatt is alig eshetett volna a forint(drágulás miatt).Egy hét és ismét 274 lesz 1 euro:) Amúgy meg már ma erősödött 282,5ről 280ra...Másik meg se az EU,se az IMF nem erősítette meg. Úgyi milyen érdekes?:) De nem baj a fidesz hozta megint azt amit tőle vártunk:)Szánalmas....:)

Napkutya 2010.06.04. 14:25:30

@rockee: Tegnap a nap végére egy kicsit elfáradtam, de most átnéztem mindkettőnk ténykedését ebben a blogban. Ne bántódj meg, de azt hiszem nekünk már nem nagyon kell beszélgetnünk.

Nem hinném, hogy valaha is meggyőzzük egymást bármiről, de azért tényleg azt tanácsolnám, hogy légy egy kicsit kritikusabb önmagaddal. Ha ez megnyugtat, én sem fogom egy darabig feleslegesen klopfolni a billentyűt.

Szép napot!

Napkutya 2010.06.04. 14:29:35

Még egy gondolat: Dobtál egy grafit a Forint-Euró alakulásáról. Nézz már rá kérlek a hasonló grafira, a szomszéd fizetőeszközökkel kapcsolatban, - merthogy mi velük versenyzünk, és nem az euróval.

nyugdijas64 2010.06.04. 14:33:45

@ne most: Hurrá Szijártó, csak így tovább! A mai megszólalása nyomán már 288 Ft az Euró, 4895 Ft az OTP. Ha eddig lettek volna kétségeim arról, amit itt korábban feltételes módban írtam, mostanra ezek elszálltak. Ennyi hülyeséget már nem lehet véltlenül csinálni, csak szándékkal. Mégpedig olyan hátsó szándékkal, amit csak azok ismernek, akik jól keresnek ezen a balhén.

ne most 2010.06.04. 15:59:17

Ha lemondana mind a kettő, akkor talán itt megállhatnánk.

bütyök 2010.06.06. 14:46:25

wmiki , hogy neked mennyire homoszexuális kinézeted van.cupp

Kemotox 2010.11.08. 10:09:54

Kedves "jól emlékezők"!!!
Sajnos nem sikerült még így sem megdönteni a Ferenc által felállított rekordot (316,9-os EUR)
Akkor is így rugóztatok a dolgon? (2009.03.06)
Ferenc mit is követett el, ezért a rekordért? Államcsőd közeli helyzetet produkált ha jól emlékszem, az IMF nélkül utánam a vízözön nevezetű produkciót.


süti beállítások módosítása