Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Áder János beszélni angol (videó)

2012.04.14. 15:06 - eroica

Címkék: videó áder jános angol európai parlament nyelvtudás fidesz ep képviselő

A Fidesz elnökségének döntése értelmében szinte biztosan Áder János lesz Schmitt Pál utóda. Most nem akarunk azon lamentálni, hogy mennyire lesz pártok feletti, ha kb. öt évet dolgozott a politikán kívül és huszonkettőt Fidesz képviselőként. Legalábbis félő, hogy Schmitthez hasonlóan ő sem akar ellensúly lenni régi barátaival szemben.

Azon viszont elég erőteljesen aggódunk, hogy miként fogja Áder hazánkat külföldön képviselni. Az idegennyelv tudása ugyanis meglehetősen csekély. A parlamenti adatlapján egyedüliként feltüntetett "társalgási fokú" angolja a következő videó szerint hagy némi kívánnivalót maga után. (A videó az európai parlamenti választás előtt készült, de az interneten nem találtuk audiovizuális nyomát, hogy azóta fejlődött volna Áder tudása).


"Majd Eszter segít... Nem biztos, hogy mindenki tud a magyar újságíró kollégák közül is, ha lehetne pontosan a kérdést fordítani..." - Áder, az előzékeny politikus a sajtóra is gondol.

 

Ön mit gondol Áder elnökké választásáról?

 

 

 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

319 komment

· 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr644427305

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Államfő - a politikai karrier csúcsa vagy mélypontja? 2012.04.16. 10:50:47

Ma - 2012 -ben - a köztársasági elnöki pozíció egy politikus életének csúcsa vagy mélypontja? „Az új államfőnek pártok és pártérdekek felett álló, köztiszteletben álló és megkérdőjelezhetetlen tekintélyű közéleti személyiségnek kell lennie” – mondta O...

Trackback: Tárgyalóképes angol nyelvtudás 2012.04.14. 20:35:53

A hír: A Fidesz-elnökség jóváhagyta Ádert. (Semmi nem utal arra, hogy nem Áder lesz a Fidesz államfőjelöltje a Fidesz-elnökségi után.) Egy mondatban: This are the very good new to he.

Trackback: Orbán gurul lefelé a lépcsőn 2012.04.14. 19:57:28

Schmitt Pál társadalmi nyomásra történő lemondásával, Orbán Viktor nem meggyengült, hanem megbukott. Nem most, hanem már kb. egy évvel ezelőtt. Ezek már csak a bukásának a szintjei, amelyen koppan lefelé. Egyensúly vesztés a lépcsőfok tetején, a kapasz...

Trackback: Sólyom esélyes az újraválasztásra 2012.04.14. 19:57:11

A Védegylet Sólyom Lászlót szeretné államelnöknek. Az ötlet, amit már az MSZP és sokan mások is felvetettek, egyáltalán nem rossz. Sólyom László újraválasztási esélyei, amennyiben elvállalja, szerintem több mint 67%, azaz kétharmad. Sólyom a sok F.MPSZ...

Trackback: Kövér László szerint az ellenzéknek nincs helye a parlamentben 2012.04.14. 17:06:26

Ezt mondta Schmitt lemondása után: “… az önmagában méltatlan, hogy a tőlem balra helyet foglaló képviselő hölgyek és urak egyáltalán itt ülhetnek ebben az országgyűlésben.” Mit lehet erre válaszolni? Talán azt, hogy az MSZMP Központi ...

Trackback: Kalapjával tarháló koldusként ábrázolja Orbánt egy cartoonstock oldal 2012.04.14. 17:03:34

Most akkor ki miatt is van rossz híre Magyarországnak? Ki miatt kell szégyenkezni külföldön, ha magyarok vagyunk? A képet Marian Kamensky rajzolta, a drága miniszterelnökünkről készült karikatúra akár 1850×1550 pixeles méretben is letölthető, a mé...

Trackback: Miért nem állt szóba Obama elnök Schmitt Pállal Koreában a nukleáris biztonsággal foglalkozó csúcstalálkozón? 2012.04.14. 16:59:28

Állítólag ez a beszélgetés történt Obama és a titkára között, amikor közelített feléjük  Schmitt Pál: Titkár (súgva): – Ő a magyar köztársasági elnök (angolul: president). Obama: – A Magyar Köztársaság elnöke? (president of the Hungarian Re...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 00:52:17

A műveltségről és az idegen nyelvek ismereteiről egy brit honlapról: "It is also to our shame that the only two European Commissioners who do not really have another language are those from the UK and the Republic of Ireland."

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 00:54:31

@pocaklakó minimanó:

"Köszönöm, hogy megerősítetted te is ezt. :)"

Akkor most úgy mondom, hogy te is megértsd: Menj te a jó édesanyád akármicsodájába! Ezt érted? Rendben, akkor most fuss neki újra annak, amit fentebb írtam. Az sem bonyolultabb még a magadfajta narancsbirkának sem.

soproni1 2012.04.15. 00:55:58

Posztkommunista ország vagyunk. Más kérdés, hogy minek tarjuk magunkat. 20 ezer ember inkább kapitalista, mint kommunista, de utálja is a többség rendesen. Ennek itt nincsen hagyománya.

Intizar 2012.04.15. 00:56:59

@pocaklakó minimanó: Nos: a világban nincs igazság. Nem is mondtam azt, hogy egy angol anyanyelvű személyt ne tarthatnánk műveltnek, ha nem beszél más nyelveket (bár én bizony ott is erősen határesetnek érzem).
Csak a nyomorult kis európaiakról beszéltem. Azok közül is leginkább a fiatalabbakról. És nem erkölcsi követelményekről, hanem ugyancsak kézzelfoghatókról. Ahogy azt sem mondanám, hogy lélegezni kötelességünk. Éppen csak tanácsolnám, hogy inkább ne próbáljuk megspórolni.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 00:57:34

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

"Menj te a jó édesanyád akármicsodájába!"

Érvek garmadája az elfogulatlanság mellett. :)

Ballib, debattőr a neved. :)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.15. 01:01:32

A nyelvtudás nem feltétele a pozíciónak, betöltött 35. életév és magyar állampolgárság szükséges.
Különben is tévhit, hogy a politikusok angolul tárgyalnának egymással.
Olcsó kötözködésnek tartom ezt a felvetést.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:04:13

@Hülye aki elolvassa!: Nem kötelező azonosan értelmezni a demokráciát, s egyébként is többféle van. Van pld. polgári demokrácia és van fidesz-demokrácia.
Szívesen segítek a választási ígéretek, vagy inkább lózungok összegyűjtésében, de nincs kedvem köteteket idézni. Üsd be a keresőbe, hogy "fidesz választási ígéretek". 44700 találat első körben.
Sajnos, abban tévedsz. hogy az előző kurzus 100 m mélyre ásta el magát, mert az a 100 m a bányászbéka feneke alatt értendő.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 01:04:28

@Intizar:

"Azok közül is leginkább a fiatalabbakról. És nem erkölcsi követelményekről, hanem ugyancsak kézzelfoghatókról. Ahogy azt sem mondanám, hogy lélegezni kötelességünk. Éppen csak tanácsolnám, hogy inkább ne próbáljuk megspórolni."

Nézd, nekem hosszú évek óta a szívügyem az idegen nyelvek oktatása és érintőlegesen benne is forgok, de úgy vélem, hogy erősen eltúlzottak azok az elvárások, amiket itt támasztasz.

Egyrészt azért, mert a nagy nyelvek beszélői közül igen sokan nem veszik a fáradságot arra, hogy más nyelvet tanuljanak - mégsem sütik rájuk soha a műveletlen bunkóság bélyegét (ez a kisebb nyelvek beszélőinek "privilégiuma"), másrészt pedig azért, mert innen tekintve irreálisak azok a nézetek, amelyeket megfogalmazol.

Példákat hozok: Ugye "elvárható", hogy egy európai szállodában legalább egy idegen nyelven kommunikáljanak a betérő vendéggel? Olaszországot és Görögországot kifejezetten nem ajánlom, mert egy átlag falusi panzióban is sokkal profibbak itthon, mint sok ottani szállodában. Az elvárható nyelvtudásról csak annyit, hogy amíg itthon görcsöltetik a nyelvtanulókat az ilyen és ehhez hasonló elvárásokkal, addig sok külföldi országban 100 szóval már folyékony nyelvtudásúnak állítja be magát a beszélő. Nekem a skandináv - mindig példaként hozott - országokban voltak igen megdöbbentő tapasztalataim. Főleg a finneknél.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.15. 01:04:52

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

A Magyar Kommunista Párt ma Magyar Szocialista Párt néven működik.
Ugyanaz a párt, csak nevet váltottak többször is.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:05:42

@pocaklakó minimanó: Az egészet olvasd el, ne csak azt, amit szívesen megtennél kis narancsbirkám!

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 01:07:33

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

"Az egészet olvasd el..."

Én szívesebben olvasnám azokat az elfogulatlan beszólásaidat, amelyekre hivatkozol. De csak füllentesz. :)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.15. 01:07:41

Az újságíró megkérdezi magyarul, hogy kérdezhet-e angolul. Vicc.
:-)
Már a magyaroknak egymást között is angolul kellene beszélniük?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:10:20

@Akitlosz: Magyarországon soha nem működött Magyar Kommunista Párt. Az MSZP az MSZMP - Magyar Szocialista Munkáspárt - jogutódja és annyira kommunista, mint mohamedán a római pápa. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:12:33

@pocaklakó minimanó: Neked nincs ki a négy kereked. Ne bégess feleslegesen. Előbb olvasd el és értelmezd amit írtam. Ki nem állhatom a hozzád hasonló tökfejeket!

soproni1 2012.04.15. 01:14:24

Egyébként Rákosi Mátyás öt nyelven beszélő, művelt ember volt, de - finoman szólva - mégsem az irodalmi magyar nyelvet beszélte. Mondjuk lehet,hogy az akkori lakosság meg sem értette volna. Fene tudja, hogy egy szűk nagyvárosi rétegnek kell politizálni vagy egy igazán széles tömegnek,aki magát látja a vezérben.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:15:57

@Akitlosz: A világgazdaság folyamatait nézve lassan ideje lesz valamelyik kínai nyelvjárásra váltani. :)

vargazoli 2012.04.15. 01:24:37

@pocaklakó minimanó: "persze ez csupán egy "tárgyilagos" ballib mondat volt"

Nem a tied volt egy "tárgyilagos" orbániai megjegyzés? Miért van az, hogy az olyan hívőknél mint te is, a feltétel nélküli rajongásotokban akik kritizálni merik az isteneteiteket, azok csakis kizárólag ballibek lehetnek? Ezért tartunk ott ahol tartunk. Magunkba nem nézünk, hanem mindenért a másik oldalt és külföldöt hibáztatjuk. Ezért tart itt az ország és valóban: "többet várni botorság lett volna"

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 01:24:49

@soproni1: Rákosi a II. vh. alatt a Szovjetúnióban magyar nyelvű cikkek garmadáját írta hibátlan magyarsággal. Miért ne értették volna meg?
A politika joga megilleti a tömegeket, s ennek útja a jelenleginél sokkal szélesebben értelmezett önkormányzatiság lokálisan és regionálisan. A politika nem "úri huncutság", nem sajátíthatja ki egy szűk csoport. A vezérelvűség pedig a fasizmus sajátossága.

Panka ustokos 2012.04.15. 01:32:05

Szerintem meg mindenki menjen aludni és holnap majd frissen folytatjuk a vitát :o) Night night! Hyvää yöta! Bonne nuit! Dobrou noc! teszbáh alá khér

Panka la Manka :)

soproni1 2012.04.15. 01:38:29

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: A bolsevik (többségi) tipusú társadalmak hisznek a vezérelvűségben és általában erős államot akarnak. Hogy ez liberális szocialista vagy nemzeti szocialista, az mindegy. Az a baj, hogy a rendszerváltásnak több vesztese volt, mint nyertese és csak kevesen tudtunk alkalmazkodni a megváltozott elvárásokhoz.Sőt, az én negyvenes és fiatalabb korosztályom, akinek már volt lehetősége eltávolodni a kommunista langyospisitől, visszatalált a régi bevált eszmerendszerhez, sőt ötvözte a háború elöttivel.

rockjano 2012.04.15. 02:09:31

@G. Wolf: Az hogy Áder így beszél angolul miközben Brüsszelben dolgozik ez csak egy jellemző dolog.

Egyébként igazad van az életútja teszi abszolút alkalmatlanná erre a posztra

Bajusz Matyi

Csornai Charles Bronson

ljosecska 2012.04.15. 02:21:19

Jézus szíve, hogy itt mi folyik, mindenki csak toposzokban képes gondolkodni, ráadásul érvelés helyett idiótábbnál idiótább emberek javítgatják egymás helyesírását.

szerintem a ti képviseletetek ellátására Áder János is tökéletesen megfelel.

Measurer 2012.04.15. 04:50:41

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:
The Communist Party of Hungary (Hungarian: Kommunisták Magyarországi Pártja), renamed Hungarian Communist Party (Magyar Kommunista Párt) in 1945, was founded on November 24, 1918
en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Communist_Party

Measurer 2012.04.15. 04:52:44

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: The Communist Party of Hungary (Hungarian: Kommunisták Magyarországi Pártja), renamed Hungarian Communist Party (Magyar Kommunista Párt) in 1945, was founded on November 24, 1918

lobster thermidor 2012.04.15. 07:41:26

Felesleges mosdatni Ádert!
Nincs mit szépíteni azon, hogy ismét egy műveletlen bugris lesz Magyarország köztársasági elnöke.

herut 2012.04.15. 08:26:46

Itt az a fontos,hogy legyen kit ekézni.Schmitt beszélt angolul.És?

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.15. 08:31:34

A fidesz banda a szocikon szocializálódott, ugyan olyanok csak "okosabbak", sunyibbak, ravaszabbak, gőgösebbek, pofátlanabbak, jellemtelenebbek, álszentebbek példaképeiknél.

Készülj a májusi tüntetésekre, itt az idő mert ez az ország többet érdemel!

ORBÁN BANDA TAKARODJ!

bruhahahahihihi 2012.04.15. 08:35:29

Ki kell mondani: EZ MÁR DIKTATÚRA, AMIT MEG KELL SÜRGŐSEN DÖNTENI.
Ez a "Hűbéri Diktatúra"...a Nemzeti Szar törpe és a Fidesz Banditák mottója:" AKI NINCS VELÜNK AZ NINCS"
Emberek nemcsak ébresztő, hanem fel is kell már kelni!!!!!!!!!!

town 2012.04.15. 09:02:38

Látom már vért hánynak a ballibek.

Követelték már Áder lemondását? :-DDD

town 2012.04.15. 09:03:49

@KÁder János ősfideszes a "nemzeti egység" embere?:

"Készülj a májusi tüntetésekre"

Majd megunjátok, és hazamentek. (Böszme)

town 2012.04.15. 09:26:37

@lobster thermidor:

"Nincs mit szépíteni azon, hogy ismét egy műveletlen bugris lesz Magyarország köztársasági elnöke."

Sajnos pár évet várnotok kell, amíg a ti jelöltetek fut be. Az européer, a kulturált, a reneszánsz ember. A Dopeman.

Idet 2012.04.15. 09:41:43

@fda: Hát, ugye, a vidiről gondosan lemaradt a dátum. A cikkentyű sem említi. Egyrészt.
Másrészt, teljesen igazad van abban, hogy meglepően rövid idő alatt meg lehet tanulni egy nyelvet (legalábbis úgy középtájig), ha van idő egy tisztességes intenzív tanfolyásra, és persze jó a tanár, meg szorgalmas a diák. Márpedig Ádernek nincs más választása, mint szorgalmasnak lenni.
Imádom, hogy csípőből lebarmoznak valakit, még mielőtt érdemben bizonyított volna.

dobzse.laci 2012.04.15. 09:43:58

@betonrúzs: :DDD
a hét hozzászólása ! :)))

dennisthemenace 2012.04.15. 09:45:10

@Muster Mark: Azért egy kicsit snassz hogy a Kovács Józsi, aki raklapokat pakol a Tesco egyik raktárában, beszél angolul és folyékonyen kommunikál a lengyel, brazil, litván, stb. kollegáival, a magyar állam vezetoi meg néznek ki a fejukbol...

Idet 2012.04.15. 09:47:19

@lobster thermidor: Hogy te milyen művelt lehetsz, hogy így élből el tudod dönteni, más milyen műveletlen!

dennisthemenace 2012.04.15. 09:47:58

@soproni1: Biztos mentek piálni..Mi mást tudnak azok?

nu pagagyí 2012.04.15. 09:48:55

Áder legnagyobb baja, hogy nem tud emberül. Egy hatalomtechnikus.

Egyed Ildikó 2012.04.15. 10:02:10

Nem azért kérte, hogy fordítsák le a kérdést, mert ő nem értette, hanem mert lehet, hogy a többiek nem értették.

Idet 2012.04.15. 10:02:27

@Intizar:
1. "valamicskét csacsogjon"... helyből hülyeség. Ha már, akkor tisztességesen meg kell tanulni egy nyelvet, és nem valami pidgin csacsogással kábítani a környezetet.
2. A nyelvtudás a műveltségnek csak egyik alapeleme. Kellene még ismerni az anyanyelvet, annak irodalmát, történelmét, stb., azután pedig ugyanezt a választott nyelv tekintetében is.
3. Viselkedéskultúra
4. Az írásbeli önkifejezés alapszabályai
Sorolhatnám, de minek. Ja, és egy kis szerénység, visszafogottság, legalábbis önmérséklet a saját értékeink megítélésének tekintetében.

Kabbe (törölt) 2012.04.15. 10:29:26

Nothing is as approved as mediocrity, the majority has established it and it fixes it fangs on whatever gets beyond it either way.
Blaise Pascal

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.04.15. 11:30:37

@pocaklakó minimanó: "Kamuznak, mert csak egyfelé ekéznek és kamuznak, mert a saját kutyáik lábszagú kölykét nem ekézik annyira, mint a másik fél tetszőleges emberét - még akkor sem, ha a sajátjuk a legbornírtabb ökörségeket elköveti."

Én például elmondhatatlanul rühellem az agresszív minidúcsét és semmihez sem értő, az országot romba döntő, kártékony sleppjét. A nicknevemre kattintva meg lehet nézni pár évvel ezelőtti hozzászólásaimat, látható, hogy Kúrcsányt meg az ő bandáját is ugyanígy rühelltem. Persze nehéz lehet ezt megérteni valakinek, aki az "egy a vezér, egy a tábor" filozófiára tette fel az életét.

kzoltana 2012.04.15. 11:44:42

Keljfeljancsi, Áder Jancsi!
Magyar fejlesztésű politikai játék videója látható itt, jobb, mint a Barbie!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2054_keljfeljancsi_ader_jancsi
Nem talpra, magyar!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 11:49:11

@nu pagagyí: Sajna, ez nem pusztán Áder legnagyobb baja, hanem az egész hatalommániás fidesz bagázsé!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 11:51:38

@Egyed Ildikó: Biztos vagyok benne, hogy ő sem értette, különben ő maga fordít és válaszol is, ahogyan kell.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 11:53:42

@dennisthemenace: A raklapot pakolgató kollégák kommunikációs szintje nem egészen azonos a politikai kommunikáció szintjével. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 11:55:36

@lobster thermidor: Találó kifejezés Áderre a "műveletlen bugris". :) Méltó utóda lesz Schmitt Pálnak. :D

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 11:57:06

@Kabbe: Nehéz ügy a francia szellemességet angolra, onnan magyarra fordítani úgy, hogy nem vesszen el közben a gondolat. Pascal egészen bizonyosan nem angolul írt. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 12:01:12

@Muster Mark: Azt hiszem, hogy igazad van. Jobb, ha hivatalos nyilatkozatok, szereplések alkalmával mindenki megmarad a saját anyanyelvénél. Az angol, mint közös társalgási nyelv tudása akkor jelent előnyt, amikor a közvetlen, nem hivatalos beszélgetések folynak pld. a büfében. :)

Measurer 2012.04.15. 12:01:54

@Panka ustokos: Viszont Áder János felesége Herczeg-lány :DDD, akinek elhunyt édesapja jogászprofesszor, majd alkotmánybiró, ezt követően pedig 10 évig a Hágai Nemzetközi Biróság birája volt. Reméljük a család többi tagja is elsajátitja az angolt, nem is csak társalgási, hanem a szükséges diplomáciai fokon.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 12:04:28

@Muster Mark: A kvark név eredete egy talányos James Joyce-idézet: "Három kvarkot Muster Marknak!" Fizikus vagy?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 12:07:37

@pocaklakó minimanó: Eredj narancsot legelni kis birkám! Annyi eszed sincs, hogy a magyarul leírtakat megértsd. Neked elég, ha csápolni tudsz a szeretett zsebdiktátorodnak.

Lacdelo 2012.04.15. 12:15:47

A Fidesznel kartekonyabb part meg nem volt Magyarorszagon hatalmon (legalabbis a rendszervaltas ota). :(

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 12:22:46

@soproni1: "A bolsevik (többségi) tipusú társadalmak hisznek a vezérelvűségben és általában erős államot akarnak."

Nincs olyan, hogy bolsevik társadalom és persze, fasiszta társadalom sincs, ellenben vannak bolsevik, helyesebben sztálinista és fasiszta rendszerek.

"Hogy ez liberális szocialista vagy nemzeti szocialista, az mindegy."
A liberális szocialista afféle fából vaskarika, mert olyan nincs, a nemzeti szocializmus pedig megmutatta már, hogy milyen is valójában. Lásd a II.vh. előzményeit, lefolyását.

"Az a baj, hogy a rendszerváltásnak több vesztese volt, mint nyertese és csak kevesen tudtunk alkalmazkodni a megváltozott elvárásokhoz."

A rendszer - sokak szerint genszterváltás természetéből eredően csak kevés nyertese lehetett. Nem az elvárások változtak meg, hanem a társadalom alapja. Leegyszerűsítve az államkapitalizmust felváltotta a magántulajdon kapitalizmusa. Egy olyan tőkekoncentráció ment végbe, ami kevesek vagyonává tette azt is, ami másokat illetett volna.

"Sőt, az én negyvenes és fiatalabb korosztályom, akinek már volt lehetősége eltávolodni a kommunista langyospisitől, visszatalált a régi bevált eszmerendszerhez, sőt ötvözte a háború elöttivel."

Mi volt az a régi, bevált eszmerendszer? Milyen háború előtti eszmeredszerrel ötvöztétek?

wanekus 2012.04.15. 12:24:02

Lassan kialakul a Káder Janó féle elnöki hivatal gárdája. Reméljük, hogy ezek legalább tudnak helyesen írni.

Káder Janó mit tesz meg elnöki hitvallásnak? Mi áll majd elnöki tevékenységének homlokterében? A magyarok idegennyelv ismeretének fejlesztése? Ő pedig lehet ennek a rotorja :-)

wanekus 2012.04.15. 12:26:46

@Lacdelo: Hátrébb az agarakkal! Ez az a párt ami a lehető leghasznosabb volt ... A Simicska/Nyerges Közpénzkereseti Társaság és Lázár Boldizsár svejci bankszámlái tekintetében ;-)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 12:29:17

@Lacdelo: Dehogyis! Miért felejted el Torgyánt és kisgizdáit? A szocialisták és a szakadt madarak se voltak ám kutya! Azt vélem, nyugodtan egy kalap alá lehet venni a rendszerváltás óta a törvényhozásba és a kormányzati hatalomba került összes pártot! Lényegében csak a nevük és a pártjelvény különbözik, ez pedig nem meghatározó különbség.

dennisthemenace 2012.04.15. 12:41:05

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Persze, hogy nem. De ha ezek az emberek, akik kijottek egy hátizsákkal, benne egy szótárral, meg tudtak tanulni a munka mellett(!) angolul kommunikálni- legtobbszor tanár segítsége nélkul-akkor egy agyonfizetett politikustól tobbet is el lehet várni.:-)

vallatas 2012.04.15. 13:02:25

más munkát nem kap ha nem tud angolul.
ez meg x éve nem dolgozik, és angolt se kell tudnia hiába dolgozik külföldön.
persze, a mi pénzünkből szokás szerint.

szétteszem a kezeimet, és fizetem tovább azt a kurva magas adót, és együtt nevetek az ilyen embereket támogató kommentelőkkel, akik vélhetően szintén hasonló állásokat töltenek be.

szebb jövő majd csak akkor lesz, ha ennek vége lesz.

szgy 2012.04.15. 13:34:33

úgy látom nem a személy a lényeg hanem hogy lehessen fikázni. ez kell a népnek, cirkusz. szánalmas.

lobster thermidor 2012.04.15. 15:04:15

@town:

Meglepő önbizalommal kijelented, hogy ismered a jelöltemet. Mivel nem ismerjük egymást, és feltételezem soha nem is fogjuk, legnagyobb sajnálatomra ki kell hogy ábrándítsalak, téveszméddel meglehetősen távol állsz a valóságtól.
Egyszerűbben, nem találtad el!
Persze ettől még mondanivalóm lényege egy cseppet sem változott, aki bugris, az bugris!
Áder pedig az a javából!

lobster thermidor 2012.04.15. 15:10:10

@Idet:

Bizony barátom, van ez így az életben.
Élből el tudom dönteni, ugyanis ismerem a delikvenseket.

lobster thermidor 2012.04.15. 15:13:27

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

Gondoltam a fajankó is megfelelő minősítés lenne Áder számára. De mivel kedvelem a természetet, még egy fából készült bábot sem sértenék meg azzal, hogy egy néven emlegessem Á.J.- val

Intizar 2012.04.15. 15:15:33

@Idet: Na tessék. Mr/Ms Pocaklakó meg ippeg azt veti szememre, hogy túl sokat követelek a sorsviharvert magyar nemzettől nyelvtudás címen. Mi volna, ha inkább egymást cikizgetnék?
Igaz, Mr/Ms P. hajlik az érzelmi érvelésre, kábé abban a vonalban, hogy azok a redva külföldiek se tudnak ám angolul, és különben is hálásak lehetnének már nekünk - miért is? - csak úgy, általában, nem hogy elvárásokat támasszanak. Ezt komolytalannak érzem, mondtam is már neki, hogy nincs igazság a földön, de nem érti.
Tehát? Én igyekeztem rendkívül visszafogott lenni "elvárásaimban" (nem vagyok én munkaadó, sem döntőbíró, de mindegy), ezért mondtam némi kacérsággal, hogy csacsogjon egy kicsit. Igazából, ha lelkem mélyére nézek, és akár egy értelmiségit akár egy bármilyen vezető pozíciójú embert kell magam elé képzelnem, hát itt és most, a huszonegyedik század eleji Magyarországon nem tudom másként elképzelni, mint hogy minimum angolul olvasó- és tárgyalóképes. Mindazonáltal hajlok bizonyos elnézésre olyan emberekkel szemben, akik korombeliek vagy idősebbek (Áder úr konkrétan tizenegy évvel, mint a gúgliból kitűnik), mivel magam is tapasztaltam a Kádár-korszakbeli úgynevezett "nyelvtanítást". Mit mondjak: tréfás volt.
Azért általában véve akkor is úgy érzem, hogy nagyon alapvető követelmény. De tudom, hogy mennyire elrontott generációval van - és lesz még néhány évig - dolgunk. Áder urat erősen nem szeretem, de éppen ezt a hiányosságát nem vetném szemére. Egyébként is boldog vagyok, hogy nem a kötélkínálgató Kövér urat helyezték nyakunkra jelképes édesapánknak. Nekem kínálta.

Lacdelo 2012.04.15. 17:46:05

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

A Fidesznel korrutabb es inkompetensebb part meg nem volt uralmon ( a rendszervaltas ota). A szocik es liberalisok 12 ev kormanyzas alatt nem loptak annyit osszesen, amit a Fidesz az utobbi 2 ev alatt. :(

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 21:50:23

@vargazoli:

"...akik kritizálni merik ..."

Ezek a kritikusok azok, akik csak egyfelé kritizálnak, miközben elvárják, hogy mindenki bevegye azt a hazugságukat, hogy ők tkp. oldalfüggetlenek. :)

Murisan szánalmas és szánalmasan muris attitűd ez. Tőlük. :)

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 21:53:55

@dennisthemenace:

"Azért egy kicsit snassz hogy a Kovács Józsi, aki raklapokat pakol a Tesco egyik raktárában, beszél angolul és folyékonyen kommunikál a lengyel, brazil, litván, stb. kollegáival, a magyar állam vezetoi meg néznek ki a fejukbol..."

Azért egy kicsit snassz, hogy Herczog képviselőasszony meg osztja - állítólag angolul - az eszét az EP-ben, miközben a Kovács Józsi csak raktáros.

How red is his popó - idézhetnénk az örökbecsű balliba-mondást.

Tessék, tiéd a terep, kezdheted ekézni, hiszen te is biztos elfogulatlan vagy - mint a többiek. :)

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 21:56:42

@Zigomer Trubahin:

"Én például elmondhatatlanul rühellem..."

Nem tudom, meglepetést okozok-e azzal, ha leírom: mikor értekeztem erről veled?

Ha érted, mire gondolok.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 21:58:10

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör:

Szóval akkor nem tudsz mutatni kritikát a másik oldal felé és nem is kívánsz mutatni sem ilyet a jövőben.

De azért elvárod, hogy mindenki bevegye a füllentést neked, amikor telefüllented a topicot az elfogulatlansággal.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 22:10:58

@Intizar:

"Igaz, Mr/Ms P. hajlik az érzelmi érvelésre, kábé abban a vonalban, hogy azok a redva külföldiek se tudnak ám angolul, és különben is hálásak lehetnének már nekünk - miért is? - csak úgy, általában, nem hogy elvárásokat támasszanak. Ezt komolytalannak érzem, mondtam is már neki, hogy nincs igazság a földön, de nem érti."

a) Mr.
b) Bizony, érzelmi - éppen úgy, mint az, amely szerint az tesz valakit műveltté manapság, ha beszél legalább egy idegen nyelvet.
c) Bizony, nem tudnak jó sokan - mégsem érzik úgy, hogy emiatt önsorsrontó önmarcangolásba kell kezdeniük, hogy: Jaj, jaj, nem beszélek frhansziáül, mi lesz így velem? Nem számítok műveltnek, mert csak dalmål dialektusban írtam meg Abélard skolasztikus műveinek összehasonlító elemzését.
d) Bizony, nincs igazság. Ettől függetlenül EZ a tény és a te LEVONT következtetésed nem áll ok-okozati összefüggésben egymással. Ha érted, mire gondolok.

"Igazából, ha lelkem mélyére nézek, és akár egy értelmiségit akár egy bármilyen vezető pozíciójú embert kell magam elé képzelnem, hát itt és most, a huszonegyedik század eleji Magyarországon nem tudom másként elképzelni, mint hogy minimum angolul olvasó- és tárgyalóképes."

Tök jó ez személyes vélemény. Körülbelül annyit is ér, mint másé. Szerintem én is meg tudok fogalmazni különféle kritériumokat a nyelvtudást és annak értelmiségi léttel való kapcsolatát illetően - csak nem biztos, hogy a legtöbben jól (értsd: értelmiségiként és nem büdös szájú panelproliként) jönnének ki belőle. Meg nem is lenne túl sok értelme.

Pascal és a párbaj esete.

"...nem tudom másként elképzelni..."

Ez a beszűkült látásmód meg nehogy már más problémája legyen. Küzdj meg vele te magad. Attól, hogy neked ilyen elvárásaid vannak, nem jelenti azt, hogy jól látod a dolgokat.

Mellesleg nem hiszem, hogy a nívó ilyetén emlegetése túlzottan népszerűvé tenne bárhol Európában.

"Azért általában véve akkor is úgy érzem, hogy nagyon alapvető követelmény."

A vélemény olyan, mint a s*gglyuk: Mindenkinek van belőle.

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 22:16:45

Ha Áder meg olyan nyelvtehetség lenne, hogy Lomb Kató tőle vett volna órákat, akkor meg az lenne a probléma, hogy milyen nunabajsza van (ez nála baj, Bokrosnál és Suchmann esetében: erény) és ez mennyire nem európai.

Ha meg az sem, akkor találunk mást.

A füstszűrős sapka.

Továbbra sem látom indokolva, hogy miért rossz az nekünk, ha Magyarországot ilyen nyelvtehetség képviseli, miközben miért frankó az, ha olyanok képviselik hazánkat, mint egy Redpopó Herczog képviselőasszony és egy Gyurcsány "I was spoken you know what we are doing is false" Ferenc.

És azt sem látom, hogy a minőségei nyelvtudást hiányolók kikeltek volna magukból, hogy: Nehogy már ilyen SUTTYÓ ballibek kéviseljék hazánkat a nagyvilágban, akik nyelvtudása kritikán aluli.

Biztos csak nem vettem észre és az itteni kritikusok meg blogok ezreit tömték tele az ekézéseikkel. :)

pocaklakó minimanó 2012.04.15. 22:32:48

www.youtube.com/watch?v=R1Ny5CCHjks

www.youtube.com/watch?v=c2Pt4Iucb8I

www.youtube.com/watch?v=iTwVZFnUJVc

Ezek képviselik az országaikat? Hihetetlen! Már alig várom, hogy jól ekézzék őket az elfogulatlanok és kétségbe vonják értelmiségi létüket az igényesek.

Csak tessék!

More to come. Stay with us. :)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 23:30:05

@dennisthemenace: Igen, van igazságod. Akit olyan jól fizetnek, mint pld. Ádert, annak lenne módja nyelvtanárt fogadni és arra is futná, hogy pld. Angliában tökéletesítse a nyelvtudását.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 23:34:30

@Lacdelo: Mondd barátom, volt még mit ellopniuk? Húsz évnyi fosztogatás után mi maradt még?

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 23:39:42

@pocaklakó minimanó: Csak annyit várok el azoktól, akik itt kommentelnek, hogy megértsék azt, amit leírtam, s ne költsenek hozzá a fantáziájukból. Erre még egy pitiáner narancsbirka is képes lenne, ha volna egy csepp esze, de mint a példád bizonyítja, eszetek semmi, csak bégetni tudtok, de azt kiválóan. Felérhetnéd ésszel, hogy ez a blog a narancsékról szól. Kicsit zöld, kicsit savanyú, kicsit büdös és ehetetlen ez a narancs, de a tiétek! Legeld!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.15. 23:55:39

@pocaklakó minimanó: Mellé fogtál kis bégető. :) Berlusconi történetesen bűnöző és Orbán apád kebelbarátja, példaképe. Az ő megválasztása azonban az olaszokra tartozik, miképpen Ahmadinezsádé a perzsákra, Medvegyevé az oroszokra, Buzeké a lengyelekre. Az urak nem tagjai a fidesznek, sem a fülkeforradalmi kormánynak, márpedig most éppen ezekről van szó, azonkivül egyikük sem névtelen bugris, mint Áder, vagy Orbán. :)

Intizar 2012.04.16. 01:44:32

@pocaklakó minimanó: Így van. Véleménye mindenkinek lehet. Egy ilyen blog pedig arra szolgál, hogy az emberek kifejthessék.
Nem tudom, miért kell ennyire megsértődni tőle. Még a végén gyanakodni kezdek, hogy személyes okból. Mondtam már, hogy a hozzám hasonló véneknek elnézem a nyelv-nemtudást. Azoknak, akik 90 után kerültek gimnáziumba, már nem annyira. De ismétlem, ez nem az én elvárásom - mihez is várnám el? - ez teljesen egyértelműen a kor követelménye. Változnak az idők. Három-négyszáz évvel ezelőtt még nem számított okvetlenül tahónak az, aki nem tudott írni-olvasni. A huszadik század elején még aránylag igen kevés ember került gimnáziumba. Ma már az sem jelent vagy bizonyít semmit, ha valakinek diplomája van. Nekem például nincsen, de attól még értelmiséginek tartom magam. Sok embert ismerek, akinek van, de attól még hülyék (és fordítva). Vannak továbbá ismeretségi körömben olyan emberek, akiket "értelmiséginek" tartok, pedig nem beszélnek nyelveket. De ezek idősebbek. A fiatalabbaknál egyszerűen nem merül föl a kérdés. Annyira alapkövetelmény lett mostanra (persze most túlzok egy fél hangyányit), mint az írni-olvasni tudás, amely sokáig csak a legszűkebb vezető réteg kiváltsága volt.
Namost: sosem állítottam olyat, hogy műveltté tesz valakit a nyelvtudás. Nem. Éppenséggel fordítva. A hiánya teszi az embert (az eddig több ízben fölsorolt megszorításokkal) műveletlenné. Úgy is mondhatnám, szükséges de nem elégséges föltétele a műveltségnek (megint hozzátenném, hogy itt és most. Más korokban, más vidékeken talán nem így van, volt.).
És ennek az egésznek semmi köze ahhoz, hogy mi erőltetjük meg magunkat mások kedvéért vagy mások a mi kedvünkért. Ha magyar létünkre tudunk angolul, akkor rendkívül hasznos és szükséges dologra teszünk szert a saját magunk javára. Ha a görög pincér nem tud, azzal ő lesz kevesebb. Ha pedig az angol tanul meg magyarul, az igen aranyos, eredeti és excentrikus dolog a részéről, amely mindenképpen gazdagítja a személyiségét, viszont semmiképpen sem mondható, hogy nagyon fontos és szükséges volna általános műveltsége számára.
Tényleg nem tudom már, hogyan szótagoljam. Ezerév, dicsőség és Nándorfehérvár ide vagy oda, NEM AZ ANGOLNAK (ántánt bitang!) TESZÜNK SZÍVESSÉGET, ha megtanuljuk a nyelvet, hanem kizárólag önmagunknak.

Idet 2012.04.16. 08:15:13

@Intizar: Fenntartom, hogy a nyelvtudás csak a műveltség egyik eleme - viszont nagyon fontos eleme.
Magam nem beszélni angol, csak most kezdeni tanulni (akarni), de a germány idiómát meglehetősen elsajátítottam.
Kádárkori nyelvtanítás: ha nem töltöttem volna anno a szüleim jóvoltából több nyarat is Ausztriában, most is ott állnék nyelvileg, ahol a part szakad.
Szerintem Pocaklakónak igaza van, ha nyugodtabban közelítenél, látnád te is, meg azt is, hogy ugyanarról beszéltek. Nagyon higgadt a stílusa, és ezt csak a javára lehet írni.
És még: manapság minimum 1 nyugati nyelvet beszélni kellene mindenkinek (valamilyen fokon) különben úgy állsz, mint szamár a hegyen bárakárhol.
Enyhén off: a görögöknél bizony nem sokra mentem a germánnyal, nem, mintha nem beszélték volna, csak már épp haragudtak Angie-re, és ignorálták a németet. (Kivéve a világ legaranyosabb tavernáját: a tulajnővel a végén az életünket is elmeséltük egymásnak, meg politizáltunk is...)

Idet 2012.04.16. 08:20:32

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: Nem egészen ugyanazt jelentik, sőt a "bugris" pejoratívabb.

Idet 2012.04.16. 08:24:15

@pocaklakó minimanó: Na, ezt nem ismerem. Mi az a füstszűrős sapka?!
Úgy egyebekben meg egyetértek veled.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.16. 09:51:01

@Idet: Nem ugyanazt, de a mai jelentésük nem sokban különbözik. Talán egy nyelvész ....... Amúgy sosem írtam, hogy a "bugris" ~ "fajankó". Annyit jegyeztem meg, hogy a bugris sokkal kifejezőbb, egészen találó az uborkafára felkapaszkodott fidesznyikek jellemzésére.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.16. 09:55:47

@Idet: Narancsmanónk egy régi viccre célzott. A füstszűrős sapka olyasmi lehet, mint a magyar narancs. Egyik sem létezik. Magyarországi párt jelképéül csak idióták választanak narancsot.

Idet 2012.04.16. 11:36:17

@prof. dr. Dörmögő_Dömötör: a Bulgáriából elterjedt eretnekségek (katarok, albigensek) képviselőinek neve az ófranciában: "bulgarus, boulgre, bougre", ekkor eretnek, hitszegőt jelentett, a németbe már kissé enyhébb jelentéstartalommal került: "Buger" paraszt, tökfilkó, bunkó. A magyar nyelvbe is innen származott át, ugyanilyen jelentéstartalommal. Arra, hogy bulgár, már a kutya sem emlékezett.

tcom 2012.04.17. 08:54:16

Áder "Is not possible" János nem tudd angolul.

A kérdés, hogy huszonéves politikai karrierje alatt nem sikerült néhány nyelvleckét venni?
Mekkora szégyen ez?!
Vagy inkább trehányság, igénytelenség?
Megint egy olyan elnöke lesz Magyarországnak, akin egy ötödikes röhögni fog, a nyolcadikos meg nem érti. Mert egy valamire való nyolcadikos egy nyelvből alapfokú vizsgát tesz. Megint megmutatta a politika hogyan kell hülyére venni az embereket. Megint megmutatta Orbán, hogy szarik az íratlan szabályokra, a lényeg az, hogy az elnök hűséges legyen.

"I'm meeting."

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.04.17. 11:40:21

@wagem: ne projektáld az elnyomott (remélem?!) vágyaidat, te kis homár. mindenki tudja, hogy felszopófiúként doktoráltál a kovi akadémiáján.

Szabad Gábor 2012.04.18. 11:25:16

„Orbán előadja a színpadon a saját maga írta darabot a nemzeti együttműködésről, meg a magyar szabadságharcról a honi és külhoni, úri és kevésbé úri közönségnek, hátul meg Lajosék kipakolják az egész színházat kellékestül, jelmezestül, színpadtechnikástul, de még a kábeleket is kitépkedik a falból, mire a katarzis eljő.”
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2109_magyarorszag_megujult

hinnyemánahétszázát 2012.04.26. 17:42:39

@pocaklakó minimanó:

Természetesen tisztában vele, és szándékosan írtam nagybetűvel (ahogy a Magyart is szoktam egyébként).

Én így szeretem, számomra ez az elő nyelv része és - őszintén megvallva - eddig nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget a dolognak. Viszont ha téged zavar, akkor ezek után már sokkal nagyobb elánnal fogom alkalmazni.

Egyébként, még ha hibáztam is volna (mert azért szoktam, nem is kevésszer), a hozzászólásomnak akkor sem ez volt a lényege.
Tehát ha megkérhetnélek, akkor légy szíves valaki mást trollolj a nyelvtannáciskodásoddal. Persze ez csak egy szimpla kérés, semmi több.

Intizar 2012.04.26. 23:00:30

@hinnyemánahétszázát: A magyart nagybetűvel írni egyetlen okból nem kell: azért mert magyartalan. Phüpp.

Intizar 2012.04.26. 23:03:16

@hinnyemánahétszázát: Egyébiránt viszont teljes mértékig egyetértek. Angolul tudni szükséges. Ez nekünk erőfeszítésbe kerül. Az angolnak/amcsinak/vombatnak nem kerül erőfeszítésébe. Igazságtalan? Nagyon. Tyühaj, ide rögtön ezerév, déliharangszó, reszkess Európa. Na és akkor? Még mindig ott tartunk, hogy hajlandók leszünk-e végre megtenni egy szívességet saját magunknak.

hinnyemánahétszázát 2012.04.28. 15:58:27

@Intizar: pont az a lényeg, hogy egy kicsit sem az, szimplán csak nyelvtanilag helytelen. Értem én hogy össze lehet a két dolgot keverni, de az attól még nem válik igazsággá.

Tehát:

1, Úgy írom, mert úgy nekem jobban esik. Kiskorom óta tudom hogy nyelvtanilag nem helyes, de attól még Magyar vagyok.

2, A (jó) Angol tudással nem csak maga az ember lesz sokkal több, de egy egészen új világ is kapui is kitárulkoznak előtte, és a művészetektől a tudományokon át a szórakozásik megszázszorozódnak a lehetőségei szinte minden területen, amitől (szvsz) Magyarként is sokkal teljesebb ember lehet.

hinnyemánahétszázát 2012.04.29. 22:48:51

@Intizar: Vigyázz "cimbora", azt hiszem az még hivatalosan mindig Igazságnak számít.

déjá vu39 2012.06.08. 10:17:00

@fűzfavirág: Nincs alapvető nézeteltérés közöttünk.
Ami a szinkrontolmácsolást illeti: persze hogy hallottam róla. Tipikusan konferenciákon használják, "négyszemközti" (+tolmács) tárgyalásokon nem.
Igazad van: Mire ment S.P az 5 nyelvvel? Szerintem Áder nem attól lesz jó vagy rossz elnök, hogy hány nyelven beszél (bár 3 év Európa Parlament után egy társalgási szintű angol vagy francia nyelvtudás elvárható lenne) - a legtöbb országba (pl szerelmetes Kínába, Koreába, Szaud-Arábiába), srb....) amúgyis kell a profi tolmács.
Majd meglátjuk, én ebben az ügyben pesszimista vagyok.

salamander 2013.10.09. 18:11:16

Nem Áder János dörmögő-dömötör angolságát akarom védeni, hanem inkább azt mondanám nem igazán jó a magyar KE adminisztráció.
Az elnöknek nem feladata laza angolsággal dumcsizni az média képviselőivel. Azért is mert a z első közjogi méltóságot ne lovagolja meg senki azzal, hogy angolul megbeszélteti. Szlovák és Román politikusok sem beszélnek soha magyarul hanem csak románul szlovákul amit tolmács fordít. teszik ezt még akkor is, ha tökéletesen beszélnek magyarul.

Azért az lényeges lenne, hogy a protokoll védje meg az elnököt, mert tudható hogy nem Áder nyelvtanár, hanem jogász és méghozzá jó. Persze kellene az nyelvtudás, de egy középszinten megtanulható, de akkor nem tudnátok rajta röhögni... :D


süti beállítások módosítása