Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Miért kell mégis a kormányváltó összefogásra szavazni?

2014.01.09. 02:38 - eroica

Egy az „elmúltnyolcévvel” erősen kritikus ismerősünk írása. Szerinte "érzelmeink és 2010 előtti érvényes meggyőződésünk ellenére is a kormányváltásra kell szavazni."


Igen, ezt a Fideszt még úgy is megéri leváltani 2014-ben, hogy az utána létrejövő rendszert akár 60%-ban az MSZP, 20%-ban az Együtt, 10%-ban a PM, és 10%-ban a DK, Fodor Gábor, Bokros Lajos, Böbe Baba és Ablak Zsiráf alakítja. Egész egyszerűen azért, mert a kisebbik rossz, az a nagyobbik jó. Leginkább azért, mert több lehetőséget hagy, nagyobb szabadságfokot eredményez a rendszer rezsimen kívüli tagjai számára: nem nyom át erőszakkal az oktatáson és a kultúrán egy minden eddiginél sokkal jobban egyoldalú és elfogult (és hamis) világképet. Nem félemlíti meg ennyire a közalkalmazottakat, nem szállja meg ennyire a független közintézményeket, nem taszít ennyire nyomorba százezreket (milliókat), ésatöbbi. A Nobel-díjas Amartya Sen kifejti, hogy két rezsim közül azt kell választani, amelyiknek a rendszere nagyobb szabadságot hagy a rendszer uralkodó rezsimen kívüli tagjai számára. Mert a szabadság önmagában érték, amiben a szereplők fejlődni és alakítani tudnak.

2010_vezerkar.jpgÚjabb négy év?

Éppen ezért nem a Fidesz és az MSZP/DK/tetszőlegeslejáratottballib személyét vagy szervezetét kell összemérni morális szempontból, hanem az általuk létrehozott rendszert veszélyesség, károsság, ártalom (illetve ennek ellentétje: lehetőségek és szabadságfok) szempontjából. És ebben szerintem tényszerűen megállapítható, hogy a Fidesznek ez a mostani rendszere veszélyesebb és károsabb, mint a 2010 előtti bármelyik baloldali kormány rendszere volt - vagy lett volna ekkora felhatalmazással (1994-ben volt is neki kétharmada - a szerk.). És nem a MSZP morális felsőbbrendűsége miatt, mert olyanja nincs neki, hanem eltérő működési módja, hatalomra jutási módja, hatalmon maradási taktikája miatt. A Fidesz teljes pályán letámad, megfojt, van gazdasági és társadalmi koncepciója (mindkettő rémisztő) amiben egyesek hisznek is, ennek megvalósításában elképesztően konfrontatív; aki nincs velünk, az ellenünk van. Az MSZP a Kádár-rendszer túlélésvezérelt simulékonyságának örököse, megvesz kilóra, koncokat juttat, pacifikálásra törekszik, nincs koncepció, cél minél kevesebb feltűnéssel minél többet lopni, ehhez pedig ilyen-olyan társadalmi békevalamilátszatizé kell; aki nincs ellenünk, az velünk van.

Hatalmas hibának tartom, ha valaki az MSZP és a Fidesz közt akar morális igazságot tenni, ahelyett, hogy az általuk létrehozott rendszer következményei alapján mérlegelne. Hála Istennek 1940-ben az akkori szabad világ nem Hitler és Sztálin személyes integritását és moralitását mérlegelte (abból egyébként a Führer és vezetői akár még jobban is jöttek volna ki - az igazi gonosz elkötelezett és mélyen hisz abban, amit csinál). Hanem a két rendszer veszélyessége közt választott, habozás nélkül, ami egy irányba mutatott.

Épp ezért ezt az „én Mesterházyra nemszavazok juj”, „Fodorgábor fuj” dolgot teljes amatőrizmusnak tartom (érzelemvezéreltnek, ami döntéseknél ritkán vezet jóra), ha Churchill nyomokban ilyen lett volna, sokan közülünk nem lennénk itt egyáltalán.

Az LMP szakadása szerintem bármi másnál jobban ennek mentén történt. Azok maradtak, akik a Fidesz és MSZP közt morális alapon akartak választani, és - joggal - nem tudtak. És azok jöttek el, akik az általuk létrehozott rendszer veszélyessége és pusztítása alapján akartak választani - és ez alapján tudtak is, mégpedig azonnal és egyértelműen. 

Éppen ezért ha lesz olyan lista, entitás, formáció, képződmény, izé, iksz, amiben ott vannak Bajnaiék, Karácsonyék, Mesterházyék, Gyurcsány Fodor Bokros Böbe Baba és Ablak Zsiráf, szerintem arra kell szavazni, a fentiek miatt…

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő oldalához a Facebook-on.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

198 komment

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr835748053

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A baloldal a magáét akarja megkapni 2014.01.10. 06:03:22

Sokféle értékelést lehet majd olvasni a tegnapi ellenzéki közösködésről, és természetesen mindenki belelátja majd, amit bele kell. Nagyon sokat nem tudunk a háttérről, Török Gábor előző írása, amikor Bajnai újra előlépett a közössel, már a lényeget elm...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2014.01.09. 07:29:59

Gengszterek gyülekezete a narancsmaffia nemzeti mázzal álcázva!1% alatti bejutási küszöb,kicsiket támogató mandátum elosztás és fele ekkora adószint nélkül csak álom lesz mindig a normális élhető Magyarország.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.09. 07:37:47

Alapvetően igaz, hogy a Fidesz a károsabb, viszont amíg az emberek gondolkodásmódja nem változik, nincs miről beszélni. Demokrácia van és a többség dönt, a többségnek pedig a Fidesz kisebbik rossz. Ebben a legnagyobb szerepe a "ballib" oldal utolsó 2 évtizedének van.

Kalmár 2014.01.09. 09:21:59

Szegény naív balosok....

Most jön a fekete leves!
Szét fog atomjaira hullani a híres összefogás! Ilyen sok rablót, ilyan kicsi koncra nem szabad ráküldeni.

Sorba fognak kilépni emiatt! Gyurcsány többet visz, mint amit hoz. De nem csak ő! Annyiféle bolondot erőltettek egymás mellé, hogy minden új tag, új ellenségeskedést hoz.

Jó kis öngyilkosság ez!

raykar 2014.01.09. 09:40:42

Sajnos ez egy idióta nép(már ami az átlagot illeti) , nem veszi észre, hogy most dugja hurokba a fejét.

Lencsés István 2014.01.09. 11:39:53

" .... Miért kell mégis a kormányváltó összefogásra szavazni? .... " .

Nem kell , sőt aki arra szavaz az nem MAGYAR .

Katarina 2014.01.09. 12:08:34

@Lencsés István: Többek között azért kell a kormányváltó összefogásra szavazni, hogy ebben az országban többé senki se dönthesse el, jelenthesse ki egy másik emberről, honfitársáról, hogy az nem magyar, azért, mert nem egyezik a politikai véleményük :-(

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 12:13:08

@Katarina: a ballib oldal (ahol én is vagyok) tévedése az volt mindig, hogy nem lehet kizárni valakit a magyarságból, csak mert más a véleménye.

Dehogynem lehet, és ez nem bűn, ez rendjén való.
Amíg az alapvető értékeink különböznek, valóban nem vagyunk egy közösség. Amíg az István-Koppány harc (igen, harc, felnégyelésekkel meg minden) el nem dől (eldől, és nem kibékül), addig nincs egységes ország.
Máshol is eldőlt, és általában vérrel. Tetszettünk volna forradalmat csinálni.

Alkibiadesz 2014.01.09. 13:01:26

Szerintem a választók előtt álló dilemmát pontosítani kell!
Nem az a kérdés, hogy a mostani károkozó kormányzás helyett jobb-e bármi más.
A valós kérdés, hogy a mostani központosított rablásnál jobb-e az, ha a kormányzás teljesen megszűnik.

Az ugyanis csak most fog kiderülni, hogy mennyit is ért az összefogás manta. Gyanítom nem sokat, hiszen a vezetésért folytatott harc még mindig nem dőlt el.
Ebből következően azt se lehet kizárni, hogy egy esetleges baloldali győzelem után is a belső csatározások kötnék le a győztesek erejét.
Sokan azt jósolják, hogy ha a baloldal győz, akkor azért lesz kormányzásra képtelen, mert az "alkotmányosság" mostani motorjai azonnal féküzemmódba kapcsolnának.
Ahogy a dolgok most állnak erre nem lenne szüksége a fidesznek, mert a baloldal tökéletesen blokkolná saját magát.
Tegyük hozzá, hogy a helyzet akkor se javulna, ha "legtehetségesebb" baloldali politikus "felfalná" a riválisait, hiszen ő bár bizonyította, hogy képtelen a kormányzásra.

Szóval ha a baloldal győz, akkor meglehetősen anarchisztikus állapotoknak nézünk elébe, de legalább csökkenni fog az állampolgárra nehezedő hatalmi nyomás.

Felszabadító anarchia, vagy konszolidáló elnyomás?

Na ennek fényében vajon melyik oldalt választja a többség? :)

Katarina 2014.01.09. 13:15:54

@peetmaster: Nem értek veled ebben egyet. Lehet, sőt, biztos, hogy nem tartozom egy - politikai - közösségbe azokkal, akikkel a politikai véleményem nem ugyanaz, de nem tartom nem magyarnak azokat, akikkel nem egyezik a véleményem.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 14:58:38

@Katarina: ja, kivéve, hogy te nem vagy abban a helyzetben, hogy ilyen döntést hozz. A háborúhoz az egyoldalú hadüzenet is elég, csak a békéhez kell kettő. Magyarul elég, ha más kirekeszt téged, már megvalósult a kölcsönös kirekesztés.

Lovag Mihály 2014.01.09. 15:01:15

@Katarina: 2014.01.09. 12:08:34 igazad van, csak azt lehessen eldönteni, h ki a demokrata, mert nem egyezik a politikai véleményük.

Lencsés István 2014.01.09. 15:19:31

@Katarina: A politikai véleményből egyértelműen kitűnik ki a MAGYAR .....

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 15:20:30

@Lovag Mihály: Semelyik politikai vélemény, a demokrata se, érvényes a sajátján kívüli körön.

Lovag Mihály 2014.01.09. 15:23:58

@peetmaster: ha jól értem amit mondani akarsz akkor egyetértek veled. csak amikor naponta jelennek meg posztok, h a kormánypárt kisajátította ezt, kisajátította azt, olyat még nem olvastam, h valaki a "demokratikus ellenzékiek" közül arról írt volna, h kisajátították a demokrata szót. (de ez az egész kisajátítósdi úgy hülyeség, ah van)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 15:40:57

@Lovag Mihály: azt akarom mondani, hogy Katarinával ellentétben én teljesen értem és megértem, hogy a különböző oldaliak irtják egymást, néha szó szerint. Mindenkinek van egy nézete, amit értelemszerűen univerzálisnak tart. Aki abban nem ért vele egyet, az nem ember igazán, mert mások az alapértékei.
Olvasd el a legutolsó cikket a blogomon.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 15:42:36

@Lovag Mihály: szóval a kisajátítás egy jó szó szerintem, tényleg ez történik.
A fidesz kisajátította a nemzet szót és rokonait, a baloldal a demokratát. Ezek valóban nem egyeztethetőek össze, és logikus a háborújuk.

Lovag Mihály 2014.01.09. 15:49:18

@peetmaster: 2014.01.09. 15:40:57 elolvastam. jó bonyolultan fogalmaztál, de teljesen egyet tudok a szöveggel érteni. ha ezen tudnánk változtatni (mi, emberek), akkor sokkal jobb lenne itt élni. így is jó, de jobb lenne.

házelnök 2014.01.09. 16:24:04

Kicsit más, de az orbángalerihez tartozik ez is:
Hetente többször kapok levelet egy német szilárd nevű valakitől.
Csepel polgármestere.
Én nem vagyok csepeli.
Budapesti sem.
Más megyében lakom.
Miért zaklatnak?
Google levelezőben az üzenetei levélszemétnek vannak jelölve, mégis mindig jö

Yasashi Tanuki 2014.01.09. 16:53:47

@Katarina: "hogy ebben az országban többé senki se dönthesse el, jelenthesse ki egy másik emberről, honfitársáról, hogy az nem magyar"

Valószínű, hogy a baloldalon senkiről se jelentik ki azt, hogy nem magyar, akik viszont úgy gondolják, hogy a baloldal nem az ország érdekeit képviseli azokról gond nélkül ki lehet jelenteni hogy az illető náczi, rasszer, homofób...stb
Mi a különbség a két szvsz egyaránt kirekesztő attitűd között???

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 17:40:03

@Lovag Mihály: muszáj bonyolultan fogalmazni, könnyű félreérteni egymást, ha felületesek vagyunk (jártam már úgy). Egy eszköz van: a jóhiszemű értelmezés.

Egyébként nem hiszek abban, hogy az ott leírtakon lehetne vagy akár kéne változtatni. Mármint ami az alapelvet illeti.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 17:43:41

@Yasashi Tanuki: kurva sok.
A "magyar" egy születési attribútum, amiről nem tehetsz, tehát se nem bűn, se nem érdem, és nem lehet érte felelősségre vonni.
Ha náci vagy, azt direkt csinálod, szóval azért igen.
Nem a kirekesztés a bűn, hanem az indoklás az vagy jó, vagy nem.

Lovag Mihály 2014.01.09. 17:58:41

@peetmaster: 2014.01.09. 17:40:03 a változtatást a mentalitásra értettem.

Katarina 2014.01.09. 20:18:35

@peetmaster: Azzal egyetértek, hogy magyarnak lenni elsősorban egy állapot, nem dicsőség és nem szégyen. Azzal nem, hogy a kirekesztés nem bűn.

@Yasashi Tanuki: Rendkívül fontosnak tartom, hogy a baloldaliak nem gondolják úgy, hogy azok, akik nem velük egy politikai platformon vannak, ne lennének magyarok, ne lennének részei ennek a hazának. Túlzónak tartom a következő megállapításodat. Nem náciznak le a baloldaliak ok és indok nélkül senkit, viszont, ha valaki mondjuk náci eszméket hangoztat, az nem azért náci, mert nem baloldali ...

@Lencsés István: És te ki vagy, hogy ezt bárkiről eldöntheted, és kijelentheted? Mégis milyen alapon teszed???

röhögő 2014.01.09. 21:19:44

@Lencsés István: Majd te mondod meg ki a magyar! Hülye fasz vagy, aki helyesen sem tud írni. Amíg nem tanulsz meg helyesen szóközt használni, addig ezen a blogon többet nem reagálok rád.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.09. 21:20:06

Milyen lehetőségek vannak?
1., Fidesz 2/3: a gátlástalan rablás eddig elképzelhetetlen mélységei (ill. csúcsai) és a hatalom évtizedekre történő bebetonozása (vagy királyság, vagy ellehetetlenített választás... a végén forradalommal)
2., sima Fidesz győzelem: ez eddigi országfosztogatás folytatása... 2018-ban a bármilyen ellenzék 4/5-ös győzelmével
3., ellenzéki győzelem: a megszokott fideszes hídlezárások, TV-székház elfoglalások, Budapest szétverések és a bebetonozott funkcionáriusok (főügyész, MNB elnök, köztársasági elnök, költségvetési tanács... stb.) általi ellehetetlenítés... max. 2 éven belül soron kívüli választások.
4., 2/3-os ellenzéki győzelem: REMÉNY :)

pizzaboy 2014.01.09. 21:29:40

"Mert a kisebbik rossz, az a nagyobbik jó. "

Bullshit.

tlvajferi 2014.01.09. 21:32:50

igen váltani kell a fideszt

visszakapjuk a strabag zrt,-t, a mostani simi-buli helyett

majd a demszky megduplázza az alstom metrókocsik árát
vehetünk majd ismét skoda villamosokat, amelyek nem tudnak befordulni a nagykörúton (és amelyekben nem alig van ülőhely)
lesz majd bkv kifizetés, egyenes haifába, nokiás dobozban,postán
ismét elindítjuk a malév járatokat, na nem messze,legfeljebb moszkva-telaviv-berlin tengelyen

az energiaárakat majd megduplázzák a szocik

a bankokat is kárpótolják majd, azért a 0,2%-os bankadóért biztos fizetnek vagy 200%-ot
az osztrák bankok össze hitelét átvállalják
és csinálnak majd akkor inflációt,mint a 80-as-90-es években (erre a bal-libák mindig is büszkék voltak, hogy akkora inflációt tudnak csinálni, amekkorát akarnak), na jó, nem nagy kunszt

azután egészen biztosan bevezetik az ingatlanadót, de azt csak a magyar állampolgároknak kel majd fizetni a csóró panelek meg vályogházak után, hiszen a lakóparkokat tulajdonló off-shore bárok nem elérhetők ugyebár

aztán bevezetik a "progresszív" adózást, progresszíven szív majd a magyar paraszt, mert a milliárdosok, menedzserek bankárok, iparmágnások ugyebár off-shore adókedvezményt élveznek, mert ők a szocik "stratégiai partnerei", nem a fidesznyikeké

azután visszatér a nagycsaládosok megadóztatása, hogy lehet, hogy a három-négygyerekes anyukák nem veszik ki részüket az ország fellendítéséből? adót nekik!

az eon-nak meg megint odaadják az állami gáztározót, ingyen, mert a bal-libek mindig nagyon gavallérok szoktak lenni a "partnereikkel"

az izraeli befektető is megkapja majd megint az óbudai sziget csücskét, na nem ingyen, mert az korrupció lenne, de majd ad 400 milkát ( a nemrég kifizetet 4 millárdért). majd pár év múlva megint eladja az államnak, mert az neki jó buli lesz ismét

szóval isten őrizzen a bal-libektől, nyúzni a népet, csak azt tudták

Egyallampolgar 2014.01.09. 21:43:51

A kisebbik rossz az rossz. A kicsi rosszból idővel nagyon rossz lesz. Például úgy hogy novemberre szétesik a kormánykoalíció (haha a nyerési esélyükön tényleg csak röhögni lehet) ahogy szétesett akkor mikor Fletó még pártelnök és miniszterelnök volt, és Viktor harmadszor is "kormányozni" kezd (folytatja a féktelen szellemi züllesztést és kifosztást).

Köszönöm erre én nem szavazok.

jet set 2014.01.09. 21:47:07

Az mszp-re soha semmikor. Kösz, de nem.

Mária 2014.01.09. 21:47:15

Igen, a Fideszt valóban le kellene váltani. De nem mindegy, hogy ki lép a helyükre.

Az MSZP-Együtt-PM-DK politikusai nem alkalmasak arra, hogy kormányozzanak egy országot. Hiszen ellenzékben is csapnivaló teljesítményt nyújtottak. Ezek politikusnak se alkalmasak.

Még szerencse, hogy nem tudják leváltani a jelenlegi kormányt. Mert hogy a kormányváltás UTÁN mit csinálnának? Marnák egymást tovább, program nélkül, stratégia nélkül, ahogy eddig csinálták?

Aki pedig elvileg kormányváltó szavazó lenne, gondolja át józanul, hogy valóban "ezekre" tudná-e jó szívvel bízni az országot. Azokra, akik ellenzékben se tettek semmit, amit kellett volna, azon kívül, hogy hülyeségeket beszéltek és felmarkolták érte a sztárgázsit.

Aki ellenzékben nem tudott bizonyítani, aki még ellenzéknek is MEGBUKOTT, az ne akarjon kormányozni.

Ha a válasz az, hogy NEM, nem szabad ezekre bízni az országot, akkor a kormányváltó szavazók inkább maradjanak otthon.

Nem KELL ezekre szavazni. Nem érdemlik meg. Nem alkalmasak arra a feladatra, amivel a szavazóik meg akarják őket bízni.

Anna Major 2014.01.09. 21:50:50

@Lencsés István: mert csak az magyar aki a fideszre szavaz? Azért ez jó nagy hülyeség!
@Frady Endre: Valóban- ez a 4 variáció lehetséges. Ezek szerint várni kell 2018-ig. Hát ez elég gáz.

xtlight 2014.01.09. 21:53:05

Ideológiai alapon 60%-ban a bal oldallal értek egyet, de néhány markáns kérdésben a jobb oldallal. Ezek alapján akár a kormányváltásra is szavaznék, sőt az iskolai hittanoktatás apropóján erkölcsi kötelességemnek érzem elkergetni őket a 'csába. Ugyanakkor azt sem tudom félre tenni, hogy nem éhbérért dolgozóként a Fityisz-rendszerben nekem kicsit jobban megy a szekér. Most akkor mi van?

Blogger Géza 2014.01.09. 21:56:31

@xtlight: Tudtommal senkinek nem kötelező hittant tanulnia.

xtlight 2014.01.09. 21:57:53

@Blogger Géza: Rosszul tudod. Erkölcstan alatt is ugyanaz megy, kicsit finomabban ugyan, de nyilvánvalóan a katolikus tanokat tolják.

martineden 2014.01.09. 22:04:21

@Lencsés István: Nem kell , sőt aki arra szavaz az nem MAGYAR......Muhaha fidesz csicska.Gondolom erre tenyed van,mi?

Blogger Géza 2014.01.09. 22:06:56

@xtlight: Ez hülyeség.

"Az idén bevezetett erkölcstan nem új, hanem egy 1995-től létező tantárgy rosszul elnevezett továbbélése,"

hvg.hu/itthon/20131024_Kabatlopas_gyanujaba_keveredett_az_erkol

Brix 2014.01.09. 22:10:18

A fidesz- rezsimet nem lesz könnyű leváltani, sem 2014-ben sem azután, hiszen elég erős társadalmi bázisa van. A sok vesztes mellett azért a jómódúak jól jártak a fidesz adórendszerével és kiépítettek egy több ezres vazallus réteget , akik erős egzisztenciális függésbe kerültek a rezsimtől
A választási rendszer is úgy lett kialakítva , hogy minden eszközzel a fidesz uralmát hosszú távon biztosítsa.
A második forduló eltörlése megnehezíti a kisebb pártok összefogását ,a választói körzeteket meg zárt ajtók mögött, gerrymanderinges módszerekkel alakították ki a hagyományosan baloldali körzetek szétszedésével
Az "eredmény " az lett, hogy a kialakított rendszer durván torzítja a választói akaratot, ráadásul a győztest "agyonkompenzálja"
Orbán célja az volt , hogy minél erősebb kormányzati hatalom alakuljon, ki és minél nehezebb legyen elmozdítani a hatalomból.
Ha Orbán nyer 2014-ben akkor teljesen megszűnik pártok egyenlő versenyén és váltógazdálkodásán alapuló politikai rendszer , a plurális demokrácia. Megszilárdul az autokrata rendszer, és kiteljesedik a korporatív fasiszta, maffia állam.
Az ellenzéknek egyetlen esélye ha egy kőkemény harcos kampányt indít, hiszen a tapasztalat azt mutatta eddig, hogy a fidesz csak a középrétegekből tudott mozgósítani.
Amikor igazán sokan mentek el szavazni : 2002-ben vagy 2006-ban , akkor a " panelprolik " mindig elzavarták Orbán nagypolgári rendszerét!
Itt van a rengeteg magas labda , amit a baloldal egyszerűen nem tud leütni.
Az egyik oldalon soha nem látott háború előtti nyomor és kiszolgáltatottság a másik oldalon ott vannak a Simicskák a Mészáros Lőrincek milliárdjai....

nyomasek 2014.01.09. 22:12:31

@Mária: Annyiban pontosítanék, hogy eddig csak a baloldalnak sikerült csődbe kormányoznia az országot. És ha jól látom, pont ezek az arcok voltak akik akkor a kormányrúdnál álltak. Én ezek után egy rollerkormányt se adnék a kezükbe, nem egy országét.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2014.01.09. 22:13:35

Nehéz indulatok nélkül reagálni erre az írásra.

Szóval csak annyi, hogy ez a "kisebbik rossz a jó" logika baszta szét az ország lehetőségeit az elmúlt lassan 25 évben.

Vagy a jóra szavazok, vagy olyanra aki nem volt még parlamenti erő, esetleg érvénytelenül voksolok, netán el sem megyek (ahogy ezt teszi is a polgárok 40 százaléka)

szarra nem szavazok, ennyi, ezt a színjátékot meghagyom nektek

kvadrillio 2014.01.09. 22:15:58

Az e-Hitler olvasói abban a hitben töltik le a Mein Kampfot, hogy egy egyszerű törléssel eltüntethetik annak nyomát is, hogy az valaha megvolt nekik. Az Amazon azonban minden vásárlást megőriz, sőt - bár a szerződési feltételek között erre kevesen figyelnek - minden könyvjelzőt, kijelölést és jegyzetet is regisztrál és elraktároz - persze a "felhasználói élmény fokozása érdekében". És a Snowden-botrány óta tudjuk, hogy midnen rögzített adatunkat, felhasználói szokásunkat simán megkaphatnak a titkosszolgálatok is - figyelmeztet már a Guardian......EZT...ÉN IS EL AKAROM OLVASNI !!!!!!!!!

cellular 2014.01.09. 22:17:01

Szerintem a kormány leváltása helyett egy sokkal reálisabb célt kellett volna kitűzni: azt, hogy a Fidesznek a következő ciklusban NE legyen 2/3-a.
Ez egy elérhető cél, és az emberek jobban motiválhatók elérhetőbb célokkal. Plusz ez az opció még azoknak is bejöhet, akik ugyan rühellik a fideszt, de nem szívesen látnák a Mesterházy csapatát sem kormányon. Ha nem is ígérné ezt, akkor sok szavazó választaná őket. Gondolom én.

Az ellenzéknek azért is jó lenne ez, mert nem lenne akkora ciki és arcvesztés a választási vereség, mert a kitűzött célt nagyobb eséllyel érnék el. Egy 2/3 nélküli Fidesz ellen pedig hatékonyabban lehet politizálni. Valamint van újabb 4 év az építkezésre, és akár a különböző ellenzéki pártok saját arculatának kialakítására. Nem kellett volna összeborulni, amivel összességében megint csak buknak.

A fidesz megbuktatja önmagát, ehhez viszont választható alternatíva kell. Annak semmi értelme nem lenne, ha a mai ellenzék hatalomra jutna. A második héten összevesznének a pozíciókon, sok belső vita lenne, amit az ellenzéki fidesz keményen ki is használna. És jöhetne az előrehozott választás, mint a szlovákoknál. Amiből megint a fidesz kerülne ki győztesen.

xtlight 2014.01.09. 22:17:15

@Blogger Géza: Mindegy, mi a tantárgy története. Van egy bitang rossz, bicskanyitogatóan bigott, kispolgári, provinciális tankönyv, amiből az iskolák nagyobb részében büfé-ruhatár szakos hipokriták oktatják a bibliai erkölcsöt, és terjesztik a súlyosan frusztráló, életidegen hitelveket. Lehet, hogy nagyszerű könyv is van, és néhány kivételes tanár csodákat tud tenni a diákjaival, csak sajnos nem ez az átlag. A cél pedig egyértelmű, nem gondolkódó birkanyájat nevelni, akiknek 20 év múlva is el lehet adni egy pártot, ha keresztet rajzolnak a zászlajukra - no questions asked.

Mária 2014.01.09. 22:17:49

@Brix:

"Az ellenzéknek egyetlen esélye ha egy kőkemény harcos kampányt indít"

Négy év szolgalelkű kussolást nem lehet semmissé tenni 3 hónapnyi "kőkemény, harcos" kampánnyal.

Aki bedől ennek, az nem normális.

zobod 2014.01.09. 22:27:08

Ez az "Összefogás" valójában csak annyit jelent, hogy nem Bajnai Gordon és az E2014, hanem Gyurcsány Ferenc és a DK veheti át a néhai szdsz szerepét.

Muzsikok közt 2014.01.09. 22:37:13

Nem baj ha nem szavazok a Zösszefogásra?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2014.01.09. 22:37:18

@Katarina:
"Azzal nem, hogy a kirekesztés nem bűn."

A kirekesztés egy eszköz, és mint ilyennek, nincs erkölcsi minősége.
Te azért tartod bűnnek a kirekesztést, mert van egy axiómád, hogy mindenki ember. Ha valaki nem veszi fel ezt az axiómát, akkor ő simán, probléma nélkül tud kirekeszteni. Neked ezt az axiómát kell felvetetni vele, szép szóval, ha nem megy, kényszerrel. Ha nem sikerül ugyanis, akkor tartósan ki leszel rekesztve az ő világából és ő is a tiedből.

_most_ 2014.01.09. 22:40:34

nem nagyon értem egyesek mit finnyáskodnak, a fidesznél bármelyik párt jobb választás, ez azért vitathatatlan.

high up! 2014.01.09. 22:47:15

@Kalmár: "Szegény naív balosok....

Most jön a fekete leves! "

De jön ám 2014-ben, a rohadék szemkilövetőre és szövetségeseire! Ott fognak 15%-on elrohadni!

Csak teccik tudni, show must go on, és a fidesz tenyészbirkáira meg majd 2015-16-ban jön ám a nagy összeomlás. Amikor a maTROLLcsizmus és a Nemzeti Suttyómagyarkurzus teljesen maga alá temeti majd a már ma is csődben levő országot és népét.

2015-ben pont olyan hülyén fognak majd az Orbanescui hívők állni a büdös nemzeti valóság előtt, ahogy a gyúrtcsányi idióták álltak 2009-ben a jóléti rendszerváltás és reformok valós végkifejlete előtt.
Nagy szopásoknak néz itt elé a kövezkező években ballibsi meg fidióta egyaránt!

Teccettek volna oligarchának menni, oszt csak röhögni a jövőn!

tisztapista 2014.01.09. 22:48:20

"Egész egyszerűen azért, mert a kisebbik rossz, az a nagyobbik jó."

2010-ben viszont a Fidesz volt a nagyobbik jó, és egyben a kisebbik rossz is.

"Leginkább azért, mert több lehetőséget hagy, nagyobb szabadságfokot eredményez a rendszer rezsimen kívüli tagjai számára: nem nyom át erőszakkal az oktatáson és a kultúrán egy minden eddiginél sokkal jobban egyoldalú és elfogult (és hamis) világképet."

Lásd Magyarbálint, és ballib hordája, az oktatás lezüllesztői.

"Nem félemlíti meg ennyire a közalkalmazottakat, nem szállja meg ennyire a független közintézményeket,"

Valóban, a száznapos Meggyesi ügynök úr pénzen vette meg a közalkalmazottakat 2002 után. Ennél sokkal keményebb dolog egy közszolgálati egyetemmel életpályát kínálni nekik.

"nem taszít ennyire nyomorba százezreket (milliókat), ésatöbbi."

Nem taszít nyomorba annyira mint a ballib támogatással felhízott bankok és külföldi érdekeltségű közműszolgáltatók?

Szerencsére a hazugságaitokra 2010-ben NEMET mondók 2014-ben is többségben lesznek. Főleg azért, mert ugyanazokkal a hazug, lejáratott politikusokkal próbálkoztok most is, akiket akkor csúfosan elpáholtunk.

Muzsikok közt 2014.01.09. 22:53:30

MAjd érdemes lesz megtekinteni a Zösszefogást amikor választás előtt 2 héttel Pintér mókamester Sándor kiteregeti az Őszödi szennyest.

high up! 2014.01.09. 22:54:57

@tlvajferi:

Akármekkora hosszú listát is írsz barátom a ballibsi országrombolásról és az emberek kifosztásáról, a fidesz nemzet és nemzedékek megrontó listája sem rövidebb ám!

Én mondom, az ország akkor járna jól, ha mindkét tábort a vezetőikkel és agyhalott birkahíveikkel valahova az északi Uralba kitelepítenék, aztán ott nincs se EU, meg se Tavares-jelentés, meg se nácik meg se debreceni stadionok.

Az a maradék 7 millió felszabadított magyar meg ezután megindulna az európai polgári fejlődés útján.

Muzsikok közt 2014.01.09. 22:55:29

@high up!: Most 2015-16ban jön az összeomlás? Csak összejön, nem?

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2014.01.09. 22:56:58

Nem értek egyet a poszttal. A Fideszre kell szavazni, nekik is legyen meg a nyolc évük! Amúgy, ha a semmirekellő szocik kaptak annyit, legyen meg a másik oldalnak is.
A legnagyobb stiklikben mindkettő benne volt, bíróság elé nem került senki. Mindkét párt ifjúszocikból áll. Derüljön ki, egyik sem jobb a másiknál! Lássa be mindenki, nem érdemes egyikre sem szavaznia!

Lovag Mihály 2014.01.09. 23:10:37

@kvadrillio: nekem egyszer a kezembe került. kb másfél oldal után letettem. olvashatatlan.

kisQtya 2014.01.09. 23:10:54

@kvadrillio: És akkor mi van, ha valaki a Lenin összes és Mao agymenései, meg Kadhafi Zöld könyve után a Mein Kampfot is elolvassa? A párom mindet elolvasta. Pedig zsidó. (Meg Gömbös Gyula beszédeit is...
Én a Biblián kívül Talmudot és Koránt is olvasok, pedig katolikus vagyok.

cellular 2014.01.09. 23:12:04

@high up!: Csak sajnos egy olyan országban gazdagnak sem jó lenni, ahol körülötted mindenki szegény.

Mert ha kimész bárhová, a szegénységet, az igénytelenséget látod, és hiába laksz palotában, inkább börtön lesz az.

kisQtya 2014.01.09. 23:13:40

@cellular: EZEKTŐL az egybites, sötét faszkalapoktól te reális célt vársz?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.09. 23:14:00

@high up!: egy igazi demokrata, már vagonírozna...
na ezek miatt a hsz-lások mitt derül ki újra és újra mekkora egy aljadék náci banda vagytok ti...akik balosnak, demokratának hazdják magukat.
pfejjj

a poszthoz meg.
elnézést, nem ezt hívják kognitív disszonanciának?
vagy csak olyan önmeggyőzésféle akar lenni?

fzoli77 2014.01.09. 23:15:09

@defenestratio:
"
Vagy a jóra szavazok, vagy olyanra aki nem volt még parlamenti erő, esetleg érvénytelenül voksolok, netán el sem megyek (ahogy ezt teszi is a polgárok 40 százaléka)

szarra nem szavazok, ennyi, ezt a színjátékot meghagyom nektek
"

Ez meg mind logikai tévedés.
1. Jó vagy rossz szubjektív dolog, hogy mekkora értékhez kötjük.. Ha a maximális teljesítmény 100 pont a minimális meg 0-a, akkor mi az ami jónak, mi az ami rosszan számít? Van akinek már a 99 rossz lesz, van akinek meg a 20 is már jó nem? Van aki bűnnek tekinti, ha azt mondjuk hogy 100 pontból 100-ra hogy az legkisebb rossz, de tényleg az matematikailag, ha van 100 pontos teljesítmény. Egyszerűen a legkisebb rossz eléggé egyenlő a legnagyobb jóval.

2. Az, hogy te és még sokan mások nem mennek el szavazni, az nem egy nagy érték, csak duzzogás / érdektelenség / hozzá nemértés. Jogod van hozzá, csak ne próbáld pozitív értéknek beállítani. Akkor lenne érték a jelenlegi rendszerben, ha ezzel a szavazást érvényteleníteni lehetne a végtelenségig, mert nem szavaztak az emberek. De jelenleg ez nem így van.

Nézzük egy elnagyolt hülye és szarkasztikus példát.
Ha csak két dologra lehet szavazni és így néznének ki a választási lehetőségek:
- Ha rám szavaz, 1 nap múlva világvége
- Ha rám szavaz, 2 nap múlva világvége

Másban nem tér el a két választható opció.
Ha nem szavazol, attól még valamelyik megtörténik,
bármennyire is rossz mind a két eset.
Azt látod, hogy egy közvélemény kutatás szerint a választók jelentős része - 20% - azt vallja, hogy legyen 1 nap.
Egy 10%-ék réteg szavazna a 2 napra.
70% pedig nem megy el szavazni.

Azzal hogy nem szavazol azt legitimálod, hogy az sem érdekel, hogy sokan 1 nap helyett 2 szeretnének még élni, szarsz rájuk.
Pedig te és mások 1 nap múlva fejbe lőhetnétek magatokat, ha már nem akartok 2 napig élni.
Értsd azt, hogy többet ér számodra az, hogy másokat megfosztasz egy jobb lehetőségtől, csak mert számodra egyik lehetőség sem vonzó.< - >Ha nekem nem jó. másnak se legyen.
Vagy annyira érdektelen vagy mások boldogulása iránt, hogy teljesen hidegen hagy a helyzet.
Vagy alkalmatlan vagy arra, hogy ki tudjál értelmezni logikai összefüggéseket.
Vagy én is tévedek, már megint :)

Lovag Mihály 2014.01.09. 23:15:38

@kisQtya: Kadhafi könyvét meg tudod szerezni? arra kíváncsi vagyok.

kisQtya 2014.01.09. 23:17:30

@_most_: Nem mindenki gondolja így. Mert ha így gondolná, akkor ennek megfelelően szavazna. Ilyen egyszerű ez.

kisQtya 2014.01.09. 23:19:04

@Lovag Mihály: A követségen büszkén és boldogan adták, amikor még góré volt az öreg. Most nem tudom, mi a helyzet. :))))

Bambano 2014.01.09. 23:19:54

A fidesz gyakorlatilag örökéletre telepakolta a kulcspozíciókat a saját embereivel. teljesen mindegy, kire szavazol 2014-ben, az meg pláne mindegy, ki nyer 2014-ben, itt még évekig fidesz kormányzás lesz. tehát a fidesz világnézettől nem fogsz megszabadulni.

Lovag Mihály 2014.01.09. 23:22:13

@kisQtya: van Magyarországon követségük? emlékszem, a balhé idején kerestem, de mintha Bécsben lett volna a legközelebbi. a lényeg, h írtam nekik, h kell az a könyv de nem válaszoltak.

kisQtya 2014.01.09. 23:25:56

@fzoli77: Szerintem tévedsz. Ez a fajta demokratikus választójog akkor működik igazán értelmesen, ha mindenki a saját jól felfogott érdeke szerint szavaz (vagy nem szavaz), mert ekkor tükröződik leginkább a társadalmi akarat.

Ha elmegyek szavazni "másért", akkor mire szavazzak? Mi a jobb? Rövidebb ideig élni, vagy hosszabb ideig rettegni a haláltól???
Honnan tudjam, hogy másnak mi a jó?

kisQtya 2014.01.09. 23:27:36

@Lovag Mihály: Majd megkérdezem, mert én nem olvasok "zöldséget". :))))

cellular 2014.01.09. 23:27:37

@kisQtya: Tőlük nehezen, mert reálisan látva tőlük reálisat várni nem lehet. Másrészt meg egy nem bejáratott arc, és csapat gyorsan elvérezne a politika csataterén. Mert ismeretlenek, mert elkönyvelik őket az emberek esélytelennek. Tehát ebbe a politikai térbe egyáltalán nem könnyű betörni. És minél több sikertelen kísérlet történik, annál nehezebb lesz.

Egyébként én Oszkó Péter fan vagyok, szerintem Oszkó for president!

Lovag Mihály 2014.01.09. 23:29:52

@kisQtya: :) már megtaláltam, van. hasonló álláspontot képviselek, mint ti, ami érdekel azt elolvasom, pártszimpátiától és ideológiától függetlenül.

Mária 2014.01.09. 23:30:22

@FILTOL:

"a poszthoz meg.
elnézést, nem ezt hívják kognitív disszonanciának?
vagy csak olyan önmeggyőzésféle akar lenni?"

Vagy fizetett hirdetés.

Bogyó 2 2014.01.09. 23:34:09

@Madnezz: Van egy fontos különbség. A baloldal elrontotta a gazdaságot, de nem változtatta meg a politikai rendszert alapvetően. Azt a politikai rendszert, amely biztosította, hogy a többség akarata alapvetően normális módon kialakulva érvényesülhessen, nem volt választói körzet-torzítás, többpártrendszer-ellenes választói rendszer, nem volt ilyen média-tv, s nem volt megszállva kevés kivétellel minden médium, nem voltak az elvileg semleges intézmények egy párt akarata alá rendelve. S mindez kihat a gazdaságra is. Ha a fidesz megint győz, talán végleg elveszik a lehetőség, hogy esély legyen a hatalomváltásra, ami előbb-utóbb a gazdaságon is meglátszódik.

Jönnek itt az okosok azzal, hogy de jó most a gazdaság, persze a magánnyugdíjakkal, a munkanélküliek kizsákmányolásával és nyomorba taszításával, az önkormányzatok kivéreztetésével (mert az adósságrendezés mellett nem pofáznak, hogy mennyit vettek el tőlük a feladatfinanszírozás bevezetésével) és kétségtelenül a bankok adóztatásával, - amely valamennyire támogatható, de itt is a játék sokkal inkább a haveri körnek való átjátszása a kivonulóknak, illetve a meglévő haveri bankok erősítése CBA módra..- sikerült eredményeket elérni, de ilyen áron ez nem túl nagy teljesítmény. A valódi teljesítményt az mutatja, hogy állunk szlovák, lengyel, cseh, szlovén, horvát vagy a balti barátainkhoz képest.
Nos, ebben az esetben az eredmény lesújtó a 2010 óta meglévő teljesítmény tekintetében is, de ezt ez a politikai rendszer konzerválja is. Lehet, hogy a szocik jelképesen az egész országnak 30 ezer Ft segélyt adtak, amiért sokan azt gondolják, hálásnak kell lenni, hogy a fidesz 47 ezres közmunkabért kínál élethossziglan. Én viszont azt gondolom, esélyt kell adni arra, hogy talán egyszer lesz normális bére is valakinek. S ha valaki ilyen politikai rendszert alakít ki, akkor az nem is akar erre esélyt adni, mert az országot elnyomók és elnyomottak rendszereként képzeli el.
Az ellenzék elkúrta, és most is kétségesek de náluk van mégis esély arra, hogy az ország felzárkózik ahhoz az Európához, ahol még mindig jobban él az átlagember mint az istenített Keleten. A fidesznél nincs erre szándék, jobban csak ők, a haveri kör és a klientúra él csak. A rosszul élők esélye elveszik a sorsuk változására, kasztrendszert építenek a pártlekötelezettekből, s ez előbb-utóbb a gazdaságon is meglátszódik azokhoz képest, ahol érdem és tehetség szerint jutnak előrébb az emberek.

KANADA 2014.01.09. 23:34:52

A kormányváltó összefogás agyhalottak gyülekezete, akiknek börtönben a helyük, gyurcsinak a pszichiátrián. Nos ezt az ígéretét sajnos nem tartotta be a fidesz. Büntetlenül adósították el az országot, bezzeg ha magánszemély teszi ezt koldusbotra jut, mondjuk el is intézték rendesen az országot! Még négy év alatt sem tudták felrázni!

kisQtya 2014.01.09. 23:36:04

@Lovag Mihály: Nálam még az is változik, hogy mi érdekel. Volt már olyan könyv, ami húszévesen óriási élmény volt és újraolvasva csalódtam és volt olyan (pl. A 22-s csapdája), amit nem bírtam elkezdeni, aztán meg nem bírtam abbahagyni. :)

dr kíváncsivagyok 2014.01.09. 23:37:03

Ezt ugatom hetek óta...akár magára a Satánra is képes vagyok szavazni , de Orvbánnak mennie kell !
Persze a nyíltan antidemokrata Sátán nem johet szóba...

dr kíváncsivagyok 2014.01.09. 23:38:28

@KANADA:
Az elmúlt 4 évben meg szárnyallt a gazdaság,..mi ?
Kretén...

KANADA 2014.01.09. 23:38:42

@dr kíváncsivagyok: És ha Orbán a sátán? Amúgy elég nagy bajok lehetnek a fejedben, ha ilyeneket írsz!

KANADA 2014.01.09. 23:40:15

@dr kíváncsivagyok: Rombolni könnyebb, mint építkezni, Te gyengeelméjű!!!!

kisQtya 2014.01.09. 23:40:49

@Bogyó 2: Miért olyan egyértelmű, hogy ezzel az Összefosással, akarom mondani Összefogással esély van bármire is?
Ezek sem akarnak semmi mást, csak rátenni a kezüket a pénzcsapra. Ez abból is látszik, hogy a legcsekélyebb áldozatot sem képesek meghozni a kormányváltás érdekében. Bele is buknak, ahogy érdemlik...

Bambano 2014.01.09. 23:41:13

@tisztapista: "Lásd Magyarbálint, és ballib hordája, az oktatás lezüllesztői. ": Magyar Bálint alatt például volt tankönyv. Az oktatást Rózsikánál jobban senki nem zülleszti, még Pokorninak is ez a véleménye, pedig nehezen képzelem el, hogy Pokorni mszp barát lenne. Rózsikának meg szólni kéne, hogy attól, hogy ő apácák között nevelkedett, még nem mindenkinek kedves az ő vallási fanatizmusa.

@Muzsikok közt: amit egyes pártfunkcik csinálnak a saját pozíciójukban, az alapján nemigen van ok hálára. Például ha annyira rosszul ment az elmúlt 8 év, Polt miért nem csukatott be sokkal több mszp-st?

Mária 2014.01.09. 23:45:00

@fzoli77:

"Az, hogy te és még sokan mások nem mennek el szavazni, az nem egy nagy érték, csak duzzogás / érdektelenség / hozzá nemértés. "

Ez butaság.

Ha valakit nem tartasz érdemesnek arra, hogy megkapjon egy munkát, akkor azt a visszajelzést kell adnod a számára, hogy nem tartod érdemesnek arra, hogy megkapja a munkát.

Ha elmész szavazni, akár az egyikre, akár a másikra, akkor azt a visszajelzést adod annak, akire szavaztál, hogy érdemesnek tartod a feladatra.

Csak úgy tudod az értésére adni, hogy NEM SZERETNÉD, ha megkapná azt a feladatot, ha NEM szavazol rá.

Másrészt:

Tegyük fel, van egy céged. Speciális terméket gyárt, kevés a hozzáértő szakember.

Az egyik alkalmazottad munkájával nem vagy megelégedve. Szerencsére határozott idejű a szerződése, hamarosan lejár, és akkor elküldheted.

Meghirdeted az állását. Egyetlen jelentkező van. Az előző munkahelyéről kirúgták trehány munkavégzés miatt. Nagy botrány volt.

Mit csinálsz? Megtartod a régi munkaerőt, akinek a munkájával elégedetlen vagy? Kirúgod a régi emberedet és felveszed a másikat, akiről BIZTOSAN tudod, hogy legalább olyan rossz választás, mint amelyiket ki akarod rúgni, de lehet, hogy rosszabb?

Nos, mit csinálsz?

Bambano 2014.01.09. 23:46:05

@Muzsikok közt: azt gondolom tudod, hogy egy fél éve törvény van rá, hogy az internetet cenzúrázni kell, és jan. 1-től véget ért a türelmi időszak, vagyis büntetnek érte, ha nem teszed.

az agyhalott fideszes "szakembergárda" nem jutott el odáig 2013-ban, hogy felfogja, az internetet nem lehet cenzúrázni, a nekik nem tetsző véleményt nem lehet kitörölni a netről. akik a cenzúra törvényre szavaztak, azok hülyébbek az informatikához, mint egy általános iskolás.

KANADA 2014.01.09. 23:50:19

@Bambano: Ja, de ez a kurucinfo ellen irányulna, ugyanez volt a célja a támogatottjaidnak is. Akkor mi a probléma?

Flúgatlan 2014.01.09. 23:51:11

"Miért kell mégis a kormányváltó összefogásra szavazni?"

Nem, nem kell.

Mert ez az összeálló bagázs ugyanaz, mint ami 2002-2010 közt majdnem tönkretette az országot. Ők a nagyobbik rossz.

Sok minden nem tetszik a Fideszben, de pont az, hogy összeállt a régi MSZP-eredetű banda egy kupacra a garancia a szememben, hogy ők lennének a nagyobbik rossz.

(Kár, hogy nincs egy harmadik, kormányképes erő.)

Bambano 2014.01.09. 23:52:20

@KANADA: két gond van:
1. úriember nem cenzúráz
2. úriember olyan törvényt hoz, ami végrehajtható.

illetve van még egy olyan félelmem, hogy a fürdővízzel kiöntik a gyereket is...

dr kíváncsivagyok 2014.01.09. 23:53:54

@KANADA:
" Rombolni könnyebb, mint építkezni, Te gyengeelméjű!!!! "

1.) Anyád gyengeelméju...
2.) Orvbán 4 éve rombol ebben az országban...morált , demokráciát, esélyt és hitet !

Amadeus62 2014.01.09. 23:54:09

@Brix:

Helló!

A panelprolikat már rég megvásárolta a rezsicsökkentéssel!

KANADA 2014.01.09. 23:54:37

@Bambano: Európában már csak ez a módi, szóval nem csak velünk van a baj. Egyedül Amerikában lehet nyíltan beszélni.

kisQtya 2014.01.09. 23:54:43

@Bambano: Hadd legyen törvény, akkor majd elmegyünk külföldi magyar nyelvű oldalakra és ott fogjuk leírni, hogy Rózsi baszatlan szentkurva, puszta jelenléte az oktatásban kimeríti a kiskorú veszélyeztetésének tényállását, Viktor meg cezaromán őrült és ez mind semmi ahhoz képest, hogy Tömjénzsóti gyilkolja az állatokat, mert arra élvez.
Kit zavar egy ilyen törvény?

Bogyó 2 2014.01.09. 23:55:34

@tisztapista: Mondd már meg, hogy melyik közműszolgálttaó taszított nyomorba bárkit is? Ja, hogy drága a gáz? Világpiaci árat néztél már? 10%-os rezsicsökkentés után már középmezőnyben vagyunk? Mert már akkor ezt mondták. Te is beszopod ezt a dumát. Gondold el, 10% választott el a normális élettől meg a nyomorba döntéstől, érdekes nem?
Ha meg a szocik aljas módon annyiszor emeltek árat, meg oly nagyon, és persze mindig szemétségből, akkor miért nem vitték vissza fideszes barátaink az árakat a 2002-es szintre?
A szolgáltatási szerződéseiket felmondó heves megyei közműszolgáltatók mint infó megvannak? Az egyébként önkormányzati tulajdonú vízszolgáltatók pénzügyi helyzete a rezsicsökkentés fényében az is?
Sosem lesz itt normális ország, amíg így beszopják az emberek a demagóg dumákat.

Másik a bankok mint nyomorba döntők. El is hinném, ha minden devizahiteles mögött fegyveres szocik álltak volna a szerződések aláírásakor, meg ha arra vettek volna fel hiteleket, hogy megvegyék életük első 45 m2-es garzonját.
de hadd ne sírjak azokon, akik most nem tudják fizetni a 150 m2-es lakóparki ház hitelét, amit semmi önerővel meg olyan részlettel vettek föl, aminek a 10%-os emelkedése is beborította a családi költségvetést.
Tudom, nem mindenki ilyen, de sokan, sajnos túl sokan, mert annyi eszük volt, mint a rezsicsökkentés híveinek.
Most viszont szemét a Kúria, mert nem mondta ki, hogy az eladósodott önkorikhoz hasonlóan az eladósodott emberek is mentesüljenek a többiek kárára az eszetlenségük következményei alól. Nem vitás, hogy hibáztak a bankok, de hogy hitelesek felelőssége is vastagon fennáll, ezt épeszű ember nem vitathatja.
A devizák általában nem emelkedtek duplájára sem, pl a svájci frank akkor sem 125 Ft volt, meg az euro se 150.

cellular 2014.01.09. 23:55:42

@Flúgatlan: Mitől kormányképes egy erő? És hogyan tudod megítélni egy olyan pártról ezt, ami még nem volt kormányzati pozícióban? Sokszor hallom sokaktól, amit te leírtál. De akkor mit kell tenni ahhoz, hogy egy új párt kormányképesnek tűnjön a szemedben?
A kormányképesség miben nyilvánul meg? Abban, hogy sikerül tömegeket maguk mellé állítani? Hogy szakmailag felkészültek? De ha nincs olyan csatorna, amin keresztül ez a szakmaiság megmutatkozik, akkor már nem is kormányképesek?

Jelenleg nagyon sok igen magas pozícióban teljesen alkalmatlanok ülnek. Akkor a fidesz kormányképes? Vagy inkább képes kihasználni a rendszer a maga számára kormányon? És melyik párt ne tudná hozni ezt a színvonalat?

nincs1itt 2014.01.09. 23:55:42

@Katarina: @Lencsés István: Ő már egy jelenség, MÉM, aki pék egy gonsozrossz multinál, de van neki diplomája is! Igaz csak OKJ-s végzettség, de azért sport komenikátor és nyelv újító!
Hagyd a fenébe a nyomorultat, ha végre van 5 perce, akkor marhaságokat - saját szóhasználata szerint "tényeket" - írogat mindenhová a net dzsungelében!

Bambano 2014.01.09. 23:57:01

@kisQtya: kit zavar egy ilyen törvény? engem biztos, mivel nekem lenne a dolgom, hogy műszakilag érvényre juttassam. téged is fog, amikor erre hivatkozással felemelik az előfizetési díjadat.

KANADA 2014.01.09. 23:57:13

@dr kíváncsivagyok: Rajtad már nincs mit rombolni!

_most_ 2014.01.10. 00:02:14

@Mária: ha nem mész el szavazni, akkor ne rinyálj utána, hogy nem tetszik a rendszer.

Che21 2014.01.10. 00:04:24

Kösz, de én nem kérek még egyszer egy olyan kormányból, ami az adófizetők helyett a naplopókat, tolvajokat, öregezőket stb. favorizálja.

Egyesek dögöljenek bele a munkába, mások meg csak felveszik a lóvét a semmire.
Nagyjából ezzel leírható a nagy "összefogás"

Bogyó 2 2014.01.10. 00:06:12

@Flúgatlan:
Milyen tönkretétel az, amit ők pár év alatt helyrehoztak?

A fidesz sokkal inkább tönkretette az országot.
Gyakorlatilag a 2/3-dal meglépett olyan reformokat, amiket ellenzékben megakadályozott, illetve meg se mertek a szocik lépni, nyilván megvolt a politikai erő a végrehajtáshoz. Egyes alsó társadalmi csoportokat teljesen ellehetetlenített, ezzel megoldott pár makrogazdasági mutatót. De más posztkomcsi országokhoz fokozódott a lemaradásunk, s közben olyan politikai rendszert épített ki, ami nem is teszi már lehetővé, hogy ha holnap mást gondolsz, elküldd őket. És a média birtoklásával már azt is keményen befolyásolja, hogy mást tudj gondolni, bizonyos infók el se jutnak.

Ez sokkal nagyobb tönkretétel, hiszen a demokratikus intézményrendszert zúzták szét, nemcsak az infláció meg a hiány számít, hiszen az az NDK-ban is "jobb" volt mint az NSZK-ban.
Ezt sokkal nehezebb lesz kijavítani, de egyelőre még pont az ellenkezőjére van esély, elkeserítő helyzet annak, aki szeretné, hogy az ország lakosságának többsége jobban éljen.

KANADA 2014.01.10. 00:07:21

@Che21: Mondjuk ez mindig is így lesz, amíg nem emelik drasztikusan a fizukat! Bárki is elegyen hatalmon!

Muzsikok közt 2014.01.10. 00:12:15

@Bambano:'Például ha annyira rosszul ment az elmúlt 8 év, Polt miért nem csukatott be sokkal több mszp-st?'

Nem ha hanem qrvarosszul ment. Ennek mi köze a 'becsukatáshoz'? Ez jogállam mindenki lehet balfasz, ennyi balfasz választóval mit vársz?

Bogyó 2 2014.01.10. 00:12:40

@kisQtya: Lehet, de fontos, hogy a lakosság érezhesse azt, hogy ha kell, leválthatja a hatalmat. Ez mindig arra sarkalja a kormányzókat, hogy teljesen ne szakadjanak el az emberektől.
Amíg van reális esély arra, hogy a többség akarata érvényesülhessen és ez az akarat szabadon képződhessen, addig van esély a jobb életre.
Nincs veszélyesebb mint az elkényelmesedett hatalom, amely úgy érzi, hogy bármit megtehet velünk.
Ezért jó, hogy le lettek váltva a szocik, az a baj, hogy valaki másokra kellett volna, mert mai most itt folyik az tragédia.

Muzsikok közt 2014.01.10. 00:14:13

@Bambano: Nincs semmilyen cenzúra. Mindössze a tartalomszolgáltató IS felelősséget vállal a megjelent kommentek tartalmáért, ha azok BCS-t valósítanak meg.

Én ezzel teljesen egyetértek.

high up! 2014.01.10. 00:14:54

@FILTOL:

Nem vagoníroztatnék te PISA-károsult. Hanem ha lenne 2/3-om, akkor a Fasztolmányba beírnám, hogy megvédjük az országot minden ellenfordalmártól és ebben a védelmi harcban az összes ballibsi meg fidióta harcosunknak életfogytiglani jutalom üdülés jár Észak-Uralban. A telekre meg onnan lesz pénz, hogy nem lapátoljuk ki az államkasszát Simlicska meg a felső 10% zsebébe.

Magyarul, 7 millió ember szabadulna fel teljesen jogállami keretek közt a selejt agyú ballib meg fidióta birkák uralma alól.

S aztán a 7 millió maradéknak már semmi nem állja az akadályát visszatérni Európába!
Miért nem tetszik ez neked? Félsz, hogy hideg van az Uralban?

high up! 2014.01.10. 00:20:41

@tisztapista: "Lásd Magyarbálint, és ballib hordája, az oktatás lezüllesztői."

Miközben a magyar oktatás Hoffmannrózsi 3 éves müködése után kapott Mohácsi vereséget, teccik tudni? Még magarbálintnak meg a maszopnak is rendre jobb eredményei voltak zsinórban, mint ennek a Suttyómagyar kormányzásnak.

Még Magyarbálint is jobban teljesített!

fzoli77 2014.01.10. 00:23:20

@Mária:
"
Mit csinálsz? Megtartod a régi munkaerőt, akinek a munkájával elégedetlen vagy? Kirúgod a régi emberedet és felveszed a másikat, akiről BIZTOSAN tudod, hogy legalább olyan rossz választás, mint amelyiket ki akarod rúgni, de lehet, hogy rosszabb?
"
Van egy 3. választásom. A régit se tartom meg, és az újat se veszem fel :)

A OGY választásnál viszont nincs egyéb opció.
Attól még te is megkapod a "győztes" terméket, mert nem választottál.

Attól mert nem szavazol, neked és mindenkinek aki nem vándorol ki, még 4 évig alkalmazkodnod kell ahhoz, akit megválasztottak.

Mária 2014.01.10. 00:27:37

@_most_:

"ha nem mész el szavazni, akkor ne rinyálj utána, hogy nem tetszik a rendszer."

Már miért ne rinyálhatnék?

Hiszen már a szavazás előtt is az volt a véleményem, hogy egyik változat se jó. Miért is ne lehetne a szavazás után is ugyanaz a véleményem? Miért is ne rinyálhatnék?

Tudod, mi az, amit nem kell megtennem, ha nem megyek szavazni?

Nem kell szembeköpnöm magam másnap, hogy olyanokat juttattam be a parlamentbe, akiket nem tartok rá alkalmasnak.

Bambano 2014.01.10. 00:27:48

@Muzsikok közt: én meg azzal értek egyet, hogy tájékozatlan vagy a kérdéskörben.

nem a kommentek utócenzúrájáról beszéltem, az már elég régen jogszabályba volt iktatva.

Mária 2014.01.10. 00:29:13

@fzoli77:

"Van egy 3. választásom. A régit se tartom meg, és az újat se veszem fel :)"

Nagyszerű :)

És a megrendelőidnek mit mondasz? Miért nincs elvégezve a munka?

Muzsikok közt 2014.01.10. 00:30:24

@Bambano: Hát akkor miről beszéltél, linkek források mellékelve?

Mária 2014.01.10. 00:36:31

@fzoli77:

"Attól mert nem szavazol, neked és mindenkinek aki nem vándorol ki, még 4 évig alkalmazkodnod kell ahhoz, akit megválasztottak."

Így igaz. Azt elfogadom, hogy a munkát valakinek el kell végezni, nem állhat le az ország. Az fogja a munkát elvégezni, akit a többség alkalmasnak gondolt.

De amikor majd éppen a következő baromságot / aljasságot csinálják, engem megnyugtat majd el az a tudat, hogy én nem hatalmaztam fel őket arra, amit csinálnak, hiszen én nem tartottam őket alkalmasnak, és nem kapták meg hozzá a szavazatomat.

Muzsikok közt 2014.01.10. 00:39:28

@Bambano: Ez a kuructv. a kutya sem veszi komolyan csak azért kell csinálni vmit látszólag hogy a zsidrákok ne pampogjanak, mondjuk úgyis fognak.

fzoli77 2014.01.10. 00:41:33

@kisQtya:
"
Ha elmegyek szavazni "másért", akkor mire szavazzak? Mi a jobb? Rövidebb ideig élni, vagy hosszabb ideig rettegni a haláltól???
Honnan tudjam, hogy másnak mi a jó?
"

Hehe. Ez tetszik :)
Csak van rá "egyszerű" válasz a példával élve.
1. eset: Akik rettegnek a +1 naptól azok a plusz 1 nap reggelén bevehetnének egy altató tablettát, amivel végigalusszák a napot. Akik meg ki szeretnék élvezni azt a napot, azok megteszik.
2. eset: Akik rettegnek a +1 naptól, azok úgy döntenek, hogy ha nekik nem esik jól az a +1 nap, mert annyira rettegnek, akkor másoknak se legyen +1 napjuk

A 1. esetben mindkét csoport nyer. (Kivéve persze akkor, ha az egyik csoportot ez zavarja, és nem ez a célja.)

A 2. esetben pedig az egyik csoportnak jobb nem lesz, de legalább a másiknak rosszabb lesz, mint ami annak a csoportnak célja volt, mert nem élhetik meg a +1 napot.

Bambano 2014.01.10. 00:43:51

@Muzsikok közt: addig jó, amíg a tisztelt lakosság ezt hiszi. az igazság persze teljesen más, de mindegy.

sírjatok 2014.01.10. 00:44:35

@Mária: Miért nem szavazol akkor olyanra, aki még nem volt a hatalmon? Radikális jobboldal vagy LMP vagy talán hallunk még valami minipártról.

Muzsikok közt 2014.01.10. 00:45:48

@Bambano: külföldi szerverről semmit nem olvasnak sokan a kurucon kívül.

Egyébként a dolog komolyságáról annyit hogy Répássy-ra bízták személyesen ismerem az egyetemről az egyik legbutább gyökér a fideszben. Parancsvégrehajtásra való ember, ha a parancs nem túl bonyolult.

kisQtya 2014.01.10. 00:56:11

@_most_: Már előtte sem tetszett neki.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2014.01.10. 00:56:54

@Lencsés István: Te egyértelműen nem vagy MAGYAR.

Mondjuk az én sem, inkább csak magyar.

fzoli77 2014.01.10. 00:57:51

@Mária:
"
De amikor majd éppen a következő baromságot / aljasságot csinálják, engem megnyugtat majd el az a tudat, hogy én nem hatalmaztam fel őket arra, amit csinálnak, hiszen én nem tartottam őket alkalmasnak, és nem kapták meg hozzá a szavazatomat.
"
Oké.
Csak ez duzzogás, önigazolás.
Ami nem társadalmi érdek, max. jobban szereted magadat az elvek emberének gondolni / tudni :)
Nem zárom ki azt, hogy jó pár esetben ez velem is így van :)

Attól mert A vagy B párt szavazta meg a szívatást, attól még rád ugyanúgy érvényes, amíg itt élsz és másokra is.

Ha pedig úgy véled, hogy A kevesebbet szívat, mint B akkor pragmatikusan választasz.
Ha a nem választás mellett döntesz, akkor elfogadod azt, hogy a kevésbé károsnál, a másik több kárt tegyen, ha nyer. Csak azért, hogy te elmondhasd, hogy te egyiket se kérted. Nem kérted, csak "jár" neked is. Sry.

kisQtya 2014.01.10. 00:58:39

@Bogyó 2: És miért jó, hogy le lettek váltva a szocik? Jobb kurmány lett helyette?

kisQtya 2014.01.10. 01:01:11

@high up!: Nekem nagyon tetszene, pedig én nem vagyok fagyos. :))))

fzoli77 2014.01.10. 01:04:14

@Mária:
"És a megrendelőidnek mit mondasz? Miért nincs elvégezve a munka?"

A példa akkor lenne analógabb egy kicsit, hogy ha én nem választok, akkor más választ helyettem, annak ellenére hogy én vagyok a munkaadó. Vagyis más döntené el az én beleszólásom nélkül, hogy új embert vegyünk-e fel, vagy a régit tartsam meg.
Vagyis más fog engem kész helyzet elé állítani, amiben én élek és nekem kell megoldanom. Persze mondhatom azt, hogy nem én választottam, de ez csak akkor érdekli az embert, ha ez fontosabb számára, mint hogy érvényesítse a helyzettől függő befolyásolási lehetőségét.

blasiusii 2014.01.10. 01:05:18

@Mária: a nem szavazás is szavazás, miért ennyire nehéz megérteni?? Emiatt pedig abszolút önbecsapás, hogy 'így könnyebb a lelkem, hogy senkire sem szavaztam'. Ezt egy tízéves is megérti - tehát nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy a Hozzád hasonló emberek HINNI akarnak, és végsősoron saját magukat álltatják ilyen szövegekkel. Sajnos.

kisQtya 2014.01.10. 01:10:15

@fzoli77: Csakhogy ez a szisztéma mennyiségek (1, illetve 2 nap) összehasonlításán alapul, így a minőségek, mint szubjektív kategóriák összehasonlításánál nem működik a modelled.

Itt egy diktátorpárt és egy Összefosás között választhatsz. Ha másért szavazol, honnan tudod, hogy neki a diktátorpárt lesz jobb, vagy az Összefosás? Mert ha a többségi akaratból indulsz ki (úgy tűnik, a diktatúrát többen támogatják) akkor a diktátorra kell szavaznod.

Bambano 2014.01.10. 01:10:20

@Muzsikok közt: na mégegyszer, lassan írom, hogy felfogd: a hatóság cseszeget érte. a bíróság fenyeget miatta. mi az, hogy komolytalan??? ha kiszabja a büntetést miatta a hatóság, akkor védekezhetek ott azzal, hogy szerinted gyökerek írták? tartok tőle, hogy nem.

Muzsikok közt 2014.01.10. 01:12:26

@Bambano: Mármint kit cseszeget? Kit cseszegetett eddig? Majd leáll a kuruc mert kimegy a végrehajtó Kaliforniába? Vagy mi?

kisQtya 2014.01.10. 01:15:32

@kisQtya: Ja, és persze, ha a többség úgyis bejuttatja a bársonyszékbe a diktátort, akkor mi a fasznak koptassam a lábam a szavazással?

Persze én elmegyek azért szavazni.

fzoli77 2014.01.10. 01:24:41

@kisQtya:
"
így a minőségek, mint szubjektív kategóriák összehasonlításánál nem működik a modelled
"
Tegyük fel:
Van egy általad ideálisnak tartott kép az élet különböző területein (célok). Ezek priorizálva is vannak.
Azt is látod, hogy az adott cél eléréséhez milyen stratégia vezethet.
Képes vagy értékelni az egyes stratégiák alapján történő eseményeket, hogy azok mennyire viszik előre a jelenlegi helyzetet a kitűzött cél felé.

Innentől ezek kvázi kiértékelhető mennyiségek.
Ha számodra ugyanolyan rossz jelenleg mindkettő, akkor természetes, hogy felesleges választanod.

A kérdés az, hogy a te céljaidnak (ha vannak persze) ugyanolyan rossz tényleg mindkettő?

Én nem akarom megmondani számodra, hogy melyik cél a fontosabb, hiszen ennyire legalább egyenlőek vagyunk :)

kisQtya 2014.01.10. 01:33:07

@fzoli77: Az én céljaimnak ugyanolyan rossz mindkettő, bár talán a Fidesz kevésbé rossz. (Bizony, így is gondolkodhat valaki. És az a gyanúm, hogy a 2/3 "támogatottsága" pusztán ebből ered.)

Muzsikok közt 2014.01.10. 01:34:52

@kisQtya: ''az a gyanúm, hogy a 2/3 "támogatottsága" pusztán ebből ered.'' - Gondolom mind a 99,9999%-nak aki nem direkt pártfunkci/családtag, Colombo hadnagy úr

Bambano 2014.01.10. 01:50:01

@Muzsikok közt: a hírközlési hatóság fogja büntetni az internet szolgáltatókat, ha nem hajtják végre a törvényt.

Muzsikok közt 2014.01.10. 01:56:40

@Bambano: És hol itt a gond? Ha nem lenne ilyen tv. vartyognának a dohány utcában.

colonel pondró 2014.01.10. 02:02:57

@xtlight: ŐŐ. Megkérdezhetem, hogy honnan van tudomása arról, hogy milyen az átlag erkölcstanoktatás? Hány iskolában járt hospitálni erkölcstanórán? Másik kérdésem az lenne, hogy milyen az a bigott erkölcs amit oktatnak? És az miben is katolikus?

kivisziat 2014.01.10. 02:29:11

@zobod 2014.01.09. 22:27:08:

10/10

pánpéter 2014.01.10. 06:01:30

Hogy miért kell az összefogásra szavazni? Megmondom:
- hogy az átlagkereset újra 36% SZJA-val adózzon
- hogy a MOL-t, az E-Ont, és a többi visszavásárolt MAGYAR céget újra le lehessen adni bagóért
- hogy újra dobjanak 40%-ot az államadósságon
- hogy újra nemzeti ünnepeken verjenek véresre békés megemlékezőket
- hogy újra jöjjön az IMF,
- hogy újra lehessen hazudni "reggel, délben, meg este"
- hogy újra tudjunk jókat nevetni szánalmas miniszterelnök castingokon
- hogy újra Hagyó miklósok, Hunvaldok garázdálkodjanak Budapesten
- hogy újra 7%-os GDP csökkenést lehessen produkálni

Én ezért fogok újra a baloldalra szavazni. Ennyire remek ember egy helyen, mint ott, ennyi szakértő, ennyi rátermettségét már sokszor bízonyított államférfi, mint ott, másutt nincs. Ezért kell újra a baloldalra szavazni!!

midnight coder 2014.01.10. 06:12:15

A post eleve baromság, és jól mutatja hogy a baloldal és az intelligencia mennyire egymást kizáró tényező. Ok, teszem azt megnyeritek. És ? Szerinted kb. hány percig marad a választások után kormányképes a fenti bolhacirkusz ? És ha teszem azt állandó cicaharc árán valami csoda folytán hatalmon is maradnak vagy fél évig, mekkora kárt fognak az alatt csinálni ? És mennyit fognak szétlopni, különösen annak fényében, hogy ők is pontosan tudják hogy egy év múlva már nem lesznek a székben ?

torró 2014.01.10. 06:53:18

Szóval csak azért szavazzak egy teljesen hiteltelen csapatra, hogy ne az Orbán legyen a főnök? Ti teljesen hülyének néztek? Az kifogás, hogy az erkölcstan be van vezetve? Nektek ez a problémátok? Ezt a tantárgyat örökké kellett volna oktatni, hogy ne legyen annyi disznóság ebben a szerencsétlen országban! Mit értek el a kommunisták, hogy eltörölték a hittant? Látjátok az eredményét? De ez a legkisebb probléma. Fél év alatt újra csődhelyzetben lennénk. Amúgy látott valaki az ellenzéktől olyan megfelelő gazdasági programot, ami valóban jobb stratégia lenne mint az Orbánéké? Mert én nem. Az a stratégia, hogy váltsuk le Orbánt? Utánunk a vízözön? És itt a probléma az ellenzéki gondolkodásban. Ez nagyon sovány alternatíva gyerekek. KI hiszi el nektek, hogy ezután jobb lesz?
A poszt írója szerint jobb a kicsi rossz. Tudod nem mindegy, hogy teher autóval mész neki egy falnak, vagy egy trabantal.

AskmeLater30 2014.01.10. 07:09:39

Számomra (és rengeteg sorstársam számára) roppant egyszerű lesz a 2014-es választás. A papíron ez a kérdés fog szerepelni: Akarja-e Ön, hogy a jelenlegi fizetése 100.000 forinttal csökkenjen? Igen/Nem. Szerintetek mire fogok szavazni?

BKV reszelő 2014.01.10. 07:12:25

Én márgyára szavazok majd! Nála van a bölcsek köve és arra lehet országot építeni, de még hogy! Itt mindenki érteni fog mindenhez is és kész! Előre, támadás! :D

Exploiter 2014.01.10. 07:58:32

Ember, a kisebbik rossz elvén lett 2/3...
El kéne kezdeni gondolkozni, mennyire megérte, mi?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.01.10. 07:59:38

végre, végre!
újra van direkt propaganda cikk, index címlapon a ballib pártokért!
már másodpercek óta nem volt :((

sok sikert 2014-hez elvtársak!

Mária 2014.01.10. 08:00:04

@sírjatok:

"Miért nem szavazol akkor olyanra, aki még nem volt a hatalmon? Radikális jobboldal vagy LMP vagy talán hallunk még valami minipártról."

Ha lenne olyan, akire szükségem van, akkor szavaznék. De nem fogok csak azért szavazni valakire, hogy én is szavazzak.

Én a boltból is simán ki tudok jönni úgy, hogy NEM vásárolok, ha nem volt pontosan olyan termék, ami megfelelt volna.

Bár nagy a VÉLT nyomás, mind a kereskedő, mind a többi vevő részéről, hogy vegyem meg valamelyik terméket, ha már bementem a boltba, mert milyen már, ha valaki ennyire válogatós.

torró 2014.01.10. 08:03:55

@Exploiter:
Milyen kisebbik rossz volt akkor "ember"? Amnéziád van? Romokban állt az ország, egy halom adóssággal a nyakunkban! Amit most Orbán megtett, már a Horn-k meg kellett volna lépni! Csak nem merték. És akkor most nem itt tartanánk!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.01.10. 08:07:32

@pánpéter: ...és hogy újra magasabb legyen a rezsi, alacsonyabb a minimálbér, és több hajléktalan legyen az utcán **

ezek a demokratikus oldal jelszavai
szerintem 4/4-el nyernek
xd

Mária 2014.01.10. 08:09:15

@fzoli77:

"Oké.
Csak ez duzzogás, önigazolás."

Szerinted duzzogás az, hogy nem kapja meg a hozzájárulásomat az, akit nem tartok erre alkalmasnak? És ha a felhozatalból senkit se tartok alkalmasnak, akkor semelyik jelentkező nem kapja meg a hozzájárulésomat? Ebben mi a duzzogás?

Engem cseppet se zavar, hogy mit gondolnak rólam mások. Ezzel az érvvel, hogy "ne legyél gyerekes" = "ne duzzogjál" ezzel rám nem tudsz hatni, pláne, hogy az érved marhaság, és logikailag simán támadható.

Szerintem az viselkedik gyerekesen, aki a saját meggyőződése ellenére megy el szavazni, és külső nyomásra voksol olyanra, akire belső kontrollos, érett személyiségként nem voksolna.

Hiszen csak a gyerekkel lehet megcsinálni azt, hogy megetetik vele a spenótot akkor is, ha utálja.

Mária 2014.01.10. 08:15:55

@fzoli77:

"Ha pedig úgy véled, hogy A kevesebbet szívat, mint B akkor pragmatikusan választasz."

Nem szavazok olyanra, akiről előre tudom, hogy azért fog szívatni, mert egy ostoba, dilettáns barom.

Olyanra bármikor leszavaznék, akiről tudom, hogy azért fog egy adott helyzetben szívatni, mert abban a helyzetben minden érintett érdekét megvizsgálva, az a szereplők érdekeit nézve a legkisebb rossz.

De nem szavazok olyanra, akiről TAPASZTALATI úton tanultam meg, hogy azért fog szívatni, mert szakmailag egy gyökéragyú dilettáns barom, egy jó adag pszichiátriai terheltséggel súlyosbítva.

Ma a felhozatal kizárólag ilyenekből áll. Te szavaznál rájuk?

Exploiter 2014.01.10. 08:17:54

@torró:

Jah hogyne.
A fidesz nem azért nyert, mert annyira jó lett volna, hanem mert az mszp annyira szar volt.
Ugyanilyen elvén akarja most néhány nagyokos visszahozni az mszpt? Mert a fidesz szar?
Jöjjön most akkor a szar vörösbe csomagolva... Remek ötlet.

Mária 2014.01.10. 08:22:15

@blasiusii:

"a nem szavazás is szavazás, miért ennyire nehéz megérteni?? Emiatt pedig abszolút önbecsapás, hogy 'így könnyebb a lelkem, hogy senkire sem szavaztam'. "

Ez logikai bukfenc.

Minden választónak van egy szavazata. A szavazat olyan, mint a pénz, amivel négyévente egyszer lehet képviselőt vásárolni.

Nem fogom a "pénzemet" olyan emberekre költeni, akikről eleve tudom, hogy hibás terméknek számítanak a piacon. Miért? Mert tudatos vásárló vagyok. Ha nincs minőségi termék, akkor nem vásárolok.

Nyilván te se veszel szart a boltban, csak azért, mert rajtad van a nyomás, hogy vásárolj.

Hacsak nem vagy konzumidióta.

A konzumidióta - tudatos vásáróló párhuzam a választási helyzetekre is áll.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 08:30:56

Summázzuk: a baloldal - három hónappal a választás előtt ott tart, hogy arra szólítja fel remélt szavazóit, hogy érzelmei és meggyőződése, elvei _e_l_l_e_n_é_r_e_ szavazzon rájuk.

Azt hiszem, ez róluk és esélyeikről is maradéktalanul mindent elmond.

Kivlov 2014.01.10. 08:32:20

a vörösök jót tesznek az országgal. bebiztosítják orbán győzelmét. így legalább nem barmolják szét az eddig elért eredményeket. :D

Ad Dio 2014.01.10. 08:38:05

@Alkibiadesz:

"A valós kérdés, hogy a mostani központosított rablásnál jobb-e az, ha a kormányzás teljesen megszűnik. "

Ez olyan pontos, hogy nem is lehet hozzáfűzni semmit. Gőzhenger enyhe diktatórikus felhangokkal A-ból B-be, vagy százfejű százkarú amőba A-ból A-ba (A érintésével).

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 08:41:51

@blasiusii:

"a nem szavazás is szavazás, miért ennyire nehéz megérteni?? "

Azért, mert nem így van. A nem-szavazás az nem-szavazás.

Én például nem fogok szavazni, de szó sincs arról, hogy a posztkommunista blokk az én szavazatomat elveszítené - ugyanis sosem volt, és sosem lesz az övék.

Nemhogy arról nem sikerült ugyanis meggyőzniük, hogy kormányra kerülve minőségileg (gazdaságilag, politikailag, morálisan) jobbat lennének képesek felmutatni, de még arról sem, hogy tényleg ők lennének a 'kisebbik rossz'.

Sőt. Változatlanul úgy látom, ők a nagyobbik rossz.

Katarina 2014.01.10. 08:50:37

@peetmaster: Lehet, hogy ezt nem is bánom annyira ...

sw_engineer 2014.01.10. 08:56:38

@torró: Horn idejében vitték le az államadósságot 90 %-ról 60-ra. Te miről beszélsz?

Parajpuding 2014.01.10. 08:57:10

A cikkíró jól látja a helyzetet. Magyar Bálint látja jól a helyzetet.
Rendszerszintű kérdésről van szó. Természetesen - mivel a magyar alapvetően és többségében egy végtelenül haszontalan, kisstílű, szűk látókörű és buta emberfajta (a még mindig a fideszt és orbánt támogatók esetében gyakorlatilag valóban genetikailag alattvaló), - ennek a kérdésnek a megértése nem várható reálisan. Minekutána a vesztesek közé fognak, fogunk tartozni, ahogy ezer év óta szinte mindig. És ez így is marad. A magyarság értékei jobbára valóban kimerülnek az ostorcsattogtatásban, a buggyos gatyában és a pálinkában.

Katarina 2014.01.10. 09:00:14

@nincs_itt: Köszönöm :-) Tudom, hogy nem etetjük a trollokat, de ... ha ennek a kormánynak, Orbánnak csak ez az egyetlen bűne lenne, hogy megosztotta az országot, magyart fordított magyar ellen, családtagot családtag ellen, hogy vette magának a jogot és a bátorságot (honnan is? miért is?), hogy kijelentse, aki nem fideszes, az nem magyar (tudom, nem pont ezekkel a szavakkal, de ezzel az értelmezéssel), az is éppen elég ok lenne arra, hogy soha, semmilyen körülmények között ne szavazzak rá, ne akarjam a hatalom közelében sem látni. És nem ez az egyetlen bűne ...

@_most_: @Mária: ha nem mész el szavazni, akkor ne rinyálj utána, hogy nem tetszik a rendszer.
Ezzel tökéletesen egyetértek. Ez állampolgári jog, és egyben kötelesség is! Lehet véleményed, adhatsz neki hangot, érvényesítheted a véleményedet a választójogod gyakorlásával, de ha nem teszed, akkor valóban "ne rinyálj, hogy nem tetszik a rendszer", mert azzal a döntéseddel, hogy nem mentél el szavazni, automatikusan elfogadod a szavazás eredményét is. Én ilyet sosem tennék.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 09:02:57

@Mária:

"Nyilván te se veszel szart a boltban, csak azért, mert rajtad van a nyomás, hogy vásárolj."

De, ő vesz. Számára ugyanis a 'termék' értékét az adja meg, hogy agyon lehet-e verni vele az alcsúti rémet. Vagy legalább megpróbálni.

Nincs ebben semmi újdonság, a baloldal és médiája ezt hajtogatja négy éve: ne azzal foglalkozz, hogy mi milyenek vagyunk, hanem azzal, hogy a Zorbánt el akarjuk kergetni.

Ezzel egy baj van: aki ennek felül (a 2010 óta nagyjából változatlan méretű törzsbázis), annak nem kell mondani, Adolf Hitlerre is szavazna, ha Orbán ellen indulna.

Ezen a körün kívül viszont nem ül fel neki senki, mert mérlegeli, hogyan járna (akár személyesen, akár országosan) a 2010 előtti kormányapparátus visszatértével.

Hogy a mérlegelésben mire jut, azt pontosan mutatja, hogy a baloldalra most vasárnap is kizárólag a törzsbázisa szavazna.

Az meg az elkergetéshez kevés.

Lesz nújabb ellenzéki négy évük kitalálni, hogy mit bírnak mondani azoknak, akik nem részei a fanatizált szekértáboruknak - és a Fidesz fanatizált szekértáborának sem.

2014-et meg eldönti, kinek van több fanatikus birkája. Bár ez szinte már múlt idő: eldöntötte.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 09:06:27

@Katarina:

"hogy vette magának a jogot és a bátorságot (honnan is? miért is?), hogy kijelentse, aki nem fideszes, az nem magyar (tudom, nem pont ezekkel a szavakkal, de ezzel az értelmezéssel)"

Soha nem jelentett ki ilyet, bárgyú szocimantra.

Éppen az ilyen átlátszó hazugságok ássák alá a baloldal hitelét a nem-elkötelezett szavazók körében.

Lovag Mihály 2014.01.10. 09:10:28

@Katarina: 2014.01.10. 09:00:14

nem volt ilyen, ellentétben az ellenzékkel, akik szerint csak ők a demokraták.

Lovag Mihály 2014.01.10. 09:13:29

@Lovag Mihály: folytatva: ezek az ellenzék által a közbeszédben előszeretettel használt panelek mondanak valamit: antiszemita, náci, fasiszta, diktatúra, cenzúra. ez az 5 szó határozza meg az ellenzék gondolatait.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 09:19:01

@Lovag Mihály:

Ez az ellenzék retorikáját, ezen keresztül az ellenzék bázisának a gondolatait határozza meg.

Ami a politikusaik gondolatait illeti, azokat pontosan ugyanúgy a hatalom megragadása, vagy a az ellenzéki létben elérhető lehető legnagyobb befolyás/jövedelem tölti ki, mint az összes többi párt politikusainak gondolatait.

Lovag Mihály 2014.01.10. 09:22:10

@Attitude Adjuster: 2014.01.10. 09:19:01

ezért mondom, h vastagon benne van mindkét oldal a megosztásban. nincsenek illúzióim a fidesszel kapcsolatban se, de nem kell mindent a nyakukba varrni.

Katarina 2014.01.10. 09:36:03

@Attitude Adjuster: Á, tényleg nem volt: ellenzékből "a haza nem lehet ellenzékben", értsd: aki az akkori kormánypártokat támogatta, nem volt a haza része. És a példákat hosszasan sorolhatnám..., de neked minek, nem menne át a narancsködön.

barli 2014.01.10. 09:47:54

@Attitude Adjuster:
"Soha nem jelentett ki ilyet, bárgyú szocimantra."

Sőt, a szocik zárták ki magukat lényegében, amikor bepöccentek a Fidesz (szerintem zseniális) PR gaggjén a kokárdával..

barli 2014.01.10. 09:50:50

@Katarina: figyi, abban azokban az időkben a haza tényleg ellenzékben volt. Csak ti nem láttátok. Volt egy elemi felháborodás (jogos vagy nem jogos, az most itt lényegtelen) az öszödi beszéd után, a kormánynak (és valszeg a parlamentnek) le kellett volna mondania egy demokráciában. Nem tette meg, ezért szívtok.

Katarina 2014.01.10. 09:59:16

@barli: Ebben nem értünk egyet, és nyilvánvaló, hogy az őszödi beszéd megítélésében sem.

barli 2014.01.10. 10:07:59

@Katarina: az öszödi beszédben nem a trágárság meg a nem hazudunk fogadalom volt a letaglózó. Mégcsak nem is az "őszinteség". Ott csak szimplán beismerték, hogy szétb*szták az országot csak azért, hogy újra megválasszák őket. Ilyet meg nem csinálnak demokráciában, vagy ha kiderül, lemondanak.
Tudod az a fő baj a gyurcsánnyal, hogy bár a legtöbbször jókat mond, meg jókat akar csinálni, de már mikor kimondja, lehet tudni, hogy nem fogja megcsinálni. Hogy nem tudja vagy hogy nem akarja az már nem is lényeges.

Balt 2014.01.10. 10:08:24

Ki volt ez a híres kritikus? Tótaw vagy Debreczeni?

@Alkibiadesz: Jogos.

Balt 2014.01.10. 10:31:14

@Lovag Mihály: @Attitude Adjuster:
@barli: "Sőt, a szocik zárták ki magukat lényegében, amikor bepöccentek a Fidesz (szerintem zseniális) PR gaggjén a kokárdával.."

Ez pontosan így van. Függetlenül attól, hogy mit gondolok a kokárdázásról, emlékezzünk a 2002-es pártelnöki vitára! (Nincs feltöltve valahol?) A vita végén Kovács teátrálisan kitűzte a hajtókájára a kokárdát. Nem tudom a zseni kampánytanácsadója - Gál J., Szigetvári, vagy maga Gyurcsány? - mire számított, hogy Pokorni majd a mellére térdele tépi le a kokárdát? Helyette a tőle várható legnagyobb szelídséggel válaszolt: "Na látja, Elnök úr, ez ilyen egyszerű. Ha úgy érzi, ki kell tűzni a kokárdát."

Hozhatnám még a várakozáson felüli londoni olimpiai szereplés miatti frusztráltságban elkövetett Tóta W. és hozzá hasonló írásait is, aztán szimptomatikusan megállapíthatjuk: ez bizony önkirekesztés.

Katarina 2014.01.10. 10:32:53

@barli: Azok között a körülmények között szerintem más sem tudta volna.

barli 2014.01.10. 10:37:49

@Katarina: egy másik blogra írt példámat újra elővéve:
ha valaki megerőszakolja a lányodat, aztán megbánja és alakít egy megerőszakolás ellenes egyesületet az számodra OK?

barli 2014.01.10. 10:54:08

@Katarina: és hol a különbség?

Katarina 2014.01.10. 10:58:22

@barli: A különbség az őszödi beszéd, Gyurcsány és kormányzásának körülménye megítélésében van kettőnk között.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 13:14:52

@Katarina:

"Á, tényleg nem volt: ellenzékből "a haza nem lehet ellenzékben", értsd: aki az akkori kormánypártokat támogatta, nem volt a haza része."

A probléma az "értsd:" után következik. Ugyanis az idézet kijelentésben a 'haza' szó egyáltalán nem abban az értelemben hangzott el, hogy 'aki az akkori ellenzéket támogatta', sőt, pár mondattal korábban egyértelmű definíciót is kapott: "Haza akkor is van, ha nem a miénk a kormányzati felelősség. A haza nem egyszerűen politika, hanem az életünk.". Korábban szinonímaként a 'polgári Magyarország hangzott el, de az sem 'az ellenzéket támogató' értelemben: "A polgári Magyarország nem ennek az országnak az egyik, kisebbik vagy nagyobbik fele, a polgári Magyarország az egész. A polgári Magyarország az, amit az emberek polgárként tesznek, kormányoktól függetlenül. " Érted, kormányoktól függetlenül.

Ez pont olyan szócsavarásból alkotott propagandamém lett, mint a köteles beszéd, vagy hogy az ellenoldalról mondjak példát, az 'el lehet innen menni'.

"de neked minek, nem menne át a narancsködön."

Nekem még pont mondhatnád is, miután nem élek narancsködben.

De amit mondasz, azzal nem az a gond, hogy a narancsködbe nem megy BE, hanem az, hogy a 'ballib' ködből nem jön KI.

És bármily furcsa, a számok azt mutatják, hogy a választópolgárok nagyjából fele a naracs-, és a ballib-ködre EGYARÁNT megrökönyödéssel vegyes undorral néz.

Én is.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.10. 13:21:10

@Balt:

'A ballib' nemzetből való kirekesztettsége egyszerű póz. Mióta Magyarországon jobb-, meg baloldal van, a jobboldal hazafiatlansággal vádolja a baloldalt, a baloldal meg kirekesztéssel a jobboldalt.

Orbán sem hozta be a numerus clausust, Gyurcsány sem szovjet tankokkal vonult be, de ha a baloldal és a jobboldal egymást akarja éppen minden mérték nélkül anyázni (vagyis mindig), akkor Orbán a mocskos nácik szellemi ivadéka, Gyurcsány meg a mocskos kommunistáké.

Ez mindkét oldalon csak ízlésbeli kérdés, hogy mennyire trágárul akarom anyázni a másikat.

Mindkét oldalról sokat elmond, hogy az önmérséklet mindkettő számára ismeretlen fogalom.

De a nemzet még csak nem is a két oldal együtt, nem is hárman a szélsőjobbal, jelenleg a legnagyobb választói csoport az, amelyiknek egyszerűen a mérséklet nélküli anyázásból van elege.

Nagyon.

Úgyhogy hiú remény őket (minket) tovább fokozott anyázással bármelyik oldalra csábítani.

Balt 2014.01.10. 14:30:30

@Attitude Adjuster: Ez egy viszonylag tárgyilagos vélemény - noha több pontom vitám van vele, azt hiszem, nagyon is gondolatébresztő (lehetne)...:

velemenyvezer.444.hu/2013/10/24/kik-is-azok-a-kommunistak

Mária 2014.01.10. 16:55:34

@Katarina:

"Ez állampolgári jog, és egyben kötelesség is! "

Kötelesség?

Linkelnéd a törvényt, ami előírja a kötelező részvételt a választáson?

fzoli77 2014.01.10. 17:22:19

@Mária:
"
Hiszen csak a gyerekkel lehet megcsinálni azt, hogy megetetik vele a spenótot akkor is, ha utálja.
"

Csakhogy ez az egész tévedés alapja. Ugyanis a választásban kvázi egy 3. opció van csak.
Elhagyod az országot.
Ugyanis a példád szerint a felnőttekkel nem lehet megetetni a spenótot. És ha csak a spenót és a hasonlóan utált sóska van ?
Akkor hagynia kellene az érett felnőttnek ezek szerint, hogy más mondja meg, hogy mit etetnek meg vele, mert ő egyiket se szereti?
(Vagyis pont hogy megetetik vele a spenotot kb.)
Nem kellene azt figyelembe vennie, hogy az egyiket kevésbé utálja ugye? Mert ez szerinted az érett viselkedés?

peter-g 2014.01.11. 03:17:39

Valahogy a facebook-ról kerültem ide. Elolvastam a cikket és legalább egy órája ülök a kommentárok fölött. Nagyjából minden ötödik után be akartam zárni az oldalt. Rájöttem, hogy miért nem tettem. Azért olvastam tovább, mert valahol reméltem, hogy találok olyan hozzászólást a civakodó, egymást nem éppen tiszteletet sugárzó stílusban kioktató egyének írásai között, amiben foglaltak legalább egy kicsit is hasonlítanak az én gondolataimhoz. Örülök, mert találtam. A fenti bejegyzések arányait tekintve mi vagyunk kevesebben. Ennek ellenére én bízom benne, hogy minél előbb elegen leszünk ahhoz, hogy az új irányt követve jobbá tegyük ezt az országot és a most még előítéletekkel teli személyeknek bebizonyítsuk, hogy nem fajtisztítást, népirtást meg munkatáborokat akarunk, csak egy élhető országot, ahol nem kell attól rettegnie egy átlagos embernek, hogy miből fizeti ki a számláit, miből vesz ételt a hónap utolsó hetében vagy miből tesz félre lakásra/fizeti a hitelt. Esetleg, amikor egy villamoson utazik és kikapják a táskáját/telefonját/bármijét a kezéből, akkor ne csak a semmibe bámuló, apátia börtönébe zárt embertársaira nézhessen kérdőn. Szerintem bárki tudná folytatni a példálózást.
Én 1988-ban születtem. Csak egy érettségim van, az sem túl fényes. A politikáról halványlila dunsztom sincs. Ennek ellenére élni fogok a lehetőséggel, amit kapok, hogy ikszeljek, amikor sor kerül rá, mert lehet, hogy pont az én szavazatom hiányozna a győzelemhez. Megértem azt, aki nem választ, ha semelyik jelölt terveivel sem ért egyet. Örülnék, ha pozitívan csalódna ő, ha az én favorizáltam kerülne az ország élére.
Nem éltem a szocialista időszakban. Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy akármennyire is "jól érezték" magukat a munkás emberek akkoriban, mert meg volt mindenük, amire szükségük volt, a "három-húszas" kenyér sajnos már soha nem fog visszajönni. Én történelemből sem vagyok túl jó. Legyen az az éppen aktuálisan tanított vagy esetleg más verzió. A hagyományőrzésből sem veszem ki a részem, bár biztosan volna, amivel szívesen foglalkoznék, ha jobban kezelném a nyomást, ami rám nehezedik a fogyasztói társadalom és a felgyorsult világgal való lépéstartás megpróbáltatásai által. Hála az Égnek, nem kell hónapról-hónapra élnem. Viszont annyit sem keresek, hogy elkezdjek egy életet felépíteni belőle. A megélhetésre elég, de épp, hogy tudok költeni a hobbijaimra. Ezért cserébe már öt éve egy nemzetközi cégnél robotolok nap, mint nap. Mással szeretnék foglalkozni, de egyelőre a pénz az úr.
Az eltelt huszonöt év alatt még gyerekként sem éreztem magam igazán jól. Mióta dolgoznom kell, azóta próbálok olyanra költeni, amivel élményt gyűjtök. De ez sajnos lehetetlenné teszi a takarékoskodást a jövőmre. Ez nincs rendjén, hogy választanom kell a fiatalságom megélése és a jövőm építése között. Európai bért szeretnék. Közbiztonságot szeretnék. Élni és élni hagyni elvet szeretnék. A Magyarországot, engem és honfitársaimat meglopók és ezáltal milliókban fürdő emberek elszámoltatását szeretném. Igazságszolgáltatást szeretnék. Jogos büntetés végrehajtást szeretnék. Az emberektől az alapvető tiszteletet, az együttérzést és a segítségnyújtás el nem mulasztását szeretném. Becsületes, szavahihető, érett gondolkodású embereket szeretnék. Ahogy az ország élére, úgy az utcára is.
A két említett fő párt már kapott lehetőséget a kormányzásra. Az én véleményem az, hogy a tiszteletkörökön, a látszatintézkedéseken és a következő kampányukat támogató tetteiken kívül csak a saját jövőjük egzisztenciális és hatalmi bebiztosítása történt az idejük alatt. Engem meggyőztek arról, hogy nem az ország jobbá tételén dolgoznak, amikor lehetőséget kapnak. Ezért fogok ismét a Jobbikra szavazni. Mert bízom bennük. Alulról küzdötték fel magukat arra a szintre, ahol már számít a szavuk. Remélem, hogy sikerül megadnunk nekik a lehetőséget a változtatásra. Mert ők még nem kaptak esélyt.
Ha ez sikerülne, de mégsem irányítanának jobban, mint elődeik, akkor még mindig ott van a lehetőségem arra, hogy dühből, de felelősséget vállalva, amiért rájuk voksoltam, a kevéske forradalmár közé álljak velük szemben, vagy a most leginkább jellemző apátiát tanúsítva az ország jövője felé, kivándoroljak külföldre egy jobb élet reményében.
A blogok és leginkább a hozzászólások olvasása nem tartozik a hobbijaim közé, pláne, ha csak a köpködés megy. Ezt most muszáj volt kiírnom magamból, de amúgy nem érdekel, hogy ki tart hülyének, nácinak vagy más csodálatos jelzővel illetett, nem kívánatos személynek. Az számítana, ha már csak egyetlen emberben is kétségeket ébresztenék az ugyan hozzáértést nélkülöző, de szívből szóló kommentárom által, a két nagy pártra való szavazást illetően.
Szebb jövőt kívánok a MAGYAROKON és magyarokon kívül is minden egyes honfitársamnak!

Katarina 2014.01.11. 13:07:48

@Mária: Nem csak az lehet kötelességem, amit egy törvény előír számomra. Én kötelességemnek érzem, hogy éljek az állampolgári jogommal, és részt vegyek a választásokon. És a választások végeredményétől függetlenül, valóban úgy érzem, hogy csak akkor van erkölcsi alapom arra, hogy kritikát gyakoroljak akár a kormánypártokkal, akár az ellenzékkel szemben, ha én megtettem legalább azt az egyet, amit megtehetek, és elmentem szavazni. Mint feljebb írtam, ha ezt nem teszem meg, azzal másokra bízva a döntést, elfogadom az eredményt, bármi is legyen az, Én nem ilyen ember vagyok.

nandras01 2014.01.11. 14:29:32

a poszt szinte minden szavával egyetértek, de akkor is...
nem tudok és nem is akarok szavazni egy olyan konglomerátumra, amelyik élén mesterházy áll.
nem tudok és nem is akarok egy nímand, se íze se bűze pártkarrieristára szavazni.
egy gyurcsányra bármikor, habozás nélkül, egy bajnaira kissé fintorogva, de igen, egy mesterházyra... törjön le a kezem inkább.
és tudom, igen, tudom, hogy én is felelős leszek azért, mert orbán tovább fog rombolni, hogy a hordája elpusztít mindent, ami egy országban szerethető, de akkor sem visz rá semmi, hogy az egyetlen értkemet, a szavazatomat elpazaroljam egy akarnok mitugrászra.
inkább várok még négy évet.

Mária 2014.01.11. 15:01:40

@Katarina:

Te így gondolod, én meg nem így gondolom.

Én úgy gondolom, hogy amihez jogom van, azt nem vagyok KÖTELES is megtenni egyúttal.

És azt is gondolom, hogy ha egy pártról, vagy szövetségről már a választás előtt lesújtó a véleményem, ezért nem szavazok rájuk, akkor a választás előtt hangoztatott véleményemet a választás után is nyugodtan hangoztathatom.

A véleményem szabad kinyilvánításának ugyanis NEM feltétele az, hogy éljek a jogommal, és leszavazzak valamelyik pártra.

Katarina 2014.01.13. 08:28:17

@Mária: Mint írtam, én nem ilyen ember vagyok. Te igen. Ebben sohasem fogunk egyetérteni. Erkölcsi kötelességről beszéltem, nem törvényi előírásról. Te pedig - természetesen - azt csinálsz, amit akarsz.

Anna Major 2014.01.13. 11:39:23

@Amadeus62: Ebben nagyon tévedsz! Én is panelben lakom, meg sok barátom is és minket nem vásárolt meg!

Anna Major 2014.01.13. 11:41:01

@peter-g: Kedves Péter! KI kell hogy ábrándítsalak! A Jobbikosok is csak pénzért politizálnak. (lásd Morvai krisztinát- jó zsíros állása van az Eu parlamentben) aztán mit tett le ezért?

Lencsés István 2014.01.13. 11:54:45

@Katarina: Kötőszóval ( és ) nem kezdhető mondat . Én EMBER vagyok . Nem én döntöm el , de kijelenthetem a látottak alapján .

@röhögő: Igen , én is . Az a hülye aki mondja , azaz te . Ember nem lehet fasz . A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Én hibátlanul írok .

@Anna Major: Kötőszóval ( mert ) nem kezdhető mondat . Mondatkezdés nagybetű . Igen , csak az . FIDESZ nagy kezdőbetű . Nem hülyeség , tény .

@martineden: FIDESZ nagy kezdőbetű . Idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) ;) Ékezetek használatát tanuld meg . Igen az a tény amit írok , amivel nem tudtál mit kezdeni . :) ;) :D

@nincs_itt: Én EMBER vagyok . Ilyen nincs , hogy . : " .... gonsozrossz , gonsozrossz .... " . A rövidítés szint alatti . Nem pékként dolgozom . Diplomám van , hiába irigykedsz . :) ;) :D A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Amit írok az az EMBEREK szerint tény .

@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): Én egyértelműen MAGYAR vagyok . te nem vagy MAGYAR , mert neved sincs .

Lencsés István 2014.01.13. 14:53:20

@Katarina: Te vagy a troll , mert én névvel nem lehetek troll .

true 2014.01.14. 09:06:41

@Lencsés István: A rövidítés szint alatti.

Lencsés István 2014.01.14. 10:08:23

@true: Igazad van ( Ritka kivétel , és csoda ami erősíti a szabályt ) , de én nem is rövidítettem szóval ezt beszoptad te mocskos buzi . :D :D :D + :D

true 2014.01.14. 10:21:16

@Lencsés István: A Fidesz az nem egy rövidítés, mint az MTA?

Lencsés István 2014.01.14. 10:41:29

@true: A FIDESZ - t mindenhol úgy írják , viszont a MAGYAR Tudományos Akadémiát , meg nem , csak azok akik lusták írni ....

Lencsés István 2014.01.14. 12:25:18

@true: A tényen mi a vicces ? :D Egyszerűbb lenne bevallani , hogy megint nem tudsz vele mit kezdeni . :) ;) :D Te tömegszerencsétlen buzi . :) ;) :D :D :D + :D

true 2014.01.14. 12:47:34

@Lencsés István: Már csak röhögni lehet rajtad, te fogyatékos!

Lencsés István 2014.01.14. 12:54:13

@true: Én is röhögök rajtad . :) ;) :D A rólam kialakított véleményed meg nem érdekel , mert hazugság . A témával kapcsolatban megírt tényemre tudsz valamit reagálni , vagy csak trollkodsz ? Személyeskedni meg név nélkül nem lehet , csak megsúgom . :) ;) :D

draft22 2014.02.02. 16:52:49

A@wmiki: Ezt te írod mocsadék bolsi patkány? Pont te? Amikor Orbán farkincáját nyalod remélem a fogaidat is használd bolsi patkány.

draft22 2014.02.02. 16:59:37

@true: Lencsés beteg, ezért nem szoktam patkánynak nevezni, mert ő tényleg súlyos beteg,


süti beállítások módosítása