Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Egy őszinte tüntetés

2013.10.23. 18:52 - Fidelio

A demokratikus ellenzék tüntetése látszólag nem hozott újat. Volt már ilyen: szép nagy tömeg, amely egyetért abban az alapvető dologban, hogy Orbán Viktornak mennie kell. Hozzá is szoktunk, hogy évente kétszer összehív ilyen tüntetést a Milla meg újabban a Szolidaritás. Csakhogy ez most más volt.

Emlékszünk: azokra a tüntetésekre pártok be sem tehették a lábukat. Sokan örültek ennek a civil öntudatnak, de lehetett tudni, hogy a választásokon majd pártok kellenek. Az viszont nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb az ellenzéki pártoknak (is) elő kell jönniük ilyen tüntetéssel.

Felisut.png
Másfél évvel ezelőtt aligha tudta bárki megmondani, hogyan jöhet ez majd össze. Összejött.

Kicsit bonyodalmasan, de idén őszre már logikusnak tűnt, és megtörtént: az októberi ’Milla-tüntetésen’ széles körben ott lesz a demokratikus ellenzék. (Egyedül a „szocdem” Schmuck Andort nem láttuk, de aki akarja, az megnézheti őt egy „szépkorú” gálaesten.)

Ott volt az Együtt, amely mondhatni hozta a Millát és Szolit is. Nem véletlenül Bajnai volt a kezdő szónok. A másik hangsúlyos helyen, zárásként pedig Mesterházy, a legnagyobb ellenzéki párt elnöke. Az Arénában tartott beszédei után most a nagy Orbán-ellenes tüntetésen is beszélhetett.

Persze volt ennek ára: sokan jelezték „ösz-sze-fo-gást” skandálással, hogy nagyobb összefogást szeretnének a választáson – de ezt a Mesterházy az adott helyzetben jól tudta kezelni. Előtte Gyurcsány a tőle megszokott lendületes beszédében egyszerre jelezte, hogy elszánt, s a DK-t parlamenti pártnak akarja – szóval keményen versenybe száll önálló jelöltekkel – de erősen hangsúlyozta a megegyezési szándékát is. Nem „kisasszony-futball” volt ez, de Mesterházy sem udvariaskodott tegnap Szabó Tímeáékkal, amikor 'megígérte': azokban a körzetekben, ahol a PM indíthat jelöltet, ott szoci jelöltnek is gyűjtenek aláírást az induláshoz.

A tüntetésen élőben láthattuk tehát, hogy nincs még minden elboronálva a demokratikus ellenzék soraiban – de ez nem újdonság. Az viszont új tapasztalat, hogy együtt készülnek 2014-re, Bokros jobbközép-konzervatív pártjától kezdve a baloldali MSZP-ig. A látottak alapján 2014-ben szimpatizánsok majd oda fogják tenni az x-et egymás jelöltjei mellé.

Szabadsag hid.png
Még egy feladat, ami Kuncze említett, s ami nem kerülhető meg a bajai időközi után: meg kell szervezni a választások átfogó ellenőrzését. Ez elemi érdeke a pártoknak, de ezzel úgy vagyunk, mint 2-3 éve egy ilyen nagy tüntetéssel: aligha fog menni civil szerveződés nélkül.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

210 komment

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr785596097

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ünnep: A DK trollkodott, Orbán leütötte a magas labdát 2013.10.24. 10:01:07

Ma már elképzelhetetlen október 23-a Békemenet és nagy ellenzéki gyűlés nélkül. Nem volt ez másképp tegnap sem, amikor a kormánypárthoz szorosan köthető "civil" szervezetek ismét végigvonultak Budapest utcáin, miközben az ellenzéki erők széles pal...

Trackback: Összefogás? 2013.10.24. 08:20:30

Hát elég érdekesre sikerült ez a mai összellenzéki tüntetés. Az előzetes hírek szerint nem egyeztetettek előre szónokok a mondanivalójukról, így bizony a rendezvény jó magyarosra sikeredett: majdhogynem többet szurkálták egymást, mint a közös ellenf...

Trackback: Békemeneten jártam 2013.10.23. 23:58:55

Persze, mert mazochista vagyok. Iskolai feladatomul választottam, hogy egy rövid anyagot telefonnal leforgatok, majd remélhetőleg olyan jegyet kapok rá a tanár úrtól, hogy legalább ezen tárgy miatt ne kelljen aggódnom. A végeredmény katasztrofális, de ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1349973572759 2013.10.24. 09:07:13

Baján az embereket megfenyegettek, hogy elveszik tőlünk fidesztől kapott tűzifát!

Mária 2013.10.24. 09:08:27

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!:

""Húsz perc után még mindig vonul a tömeg (...)"
Hát bazz+ 70 felett már nem negyon rohangál senki... :)"

A nap kommentje :D

1349973572759 2013.10.24. 09:09:39

@Mária: Örülök, hogy te is közénk tartozol, nem kell mindig gondolkodni, csak legyen irány, amit a vezér mond. Így még a leg laposabb vicc is megnevettet minket.

1349973572759 2013.10.24. 09:13:39

Nekem Orbán bármit mond, azt elhiszem.

Mindenki más gyanús.

1349973572759 2013.10.24. 09:17:52

@Mária: Jó tudni, hogy te is utálod a kenyérzabáló nyugdíjasokat. Nem is valók az Isteni Magyarországra.

1349973572759 2013.10.24. 09:27:46

Ne sokat csacsogjatok, mert lekapcsolom a netet.

A nevem Senki 2013.10.24. 09:31:45

@fehérfarkas: Nekem édesmindegy, hogy ki nyeri meg a választásokat. Az én életemet ez maximum annyira befolyásolja, hogyha megnézek egy híradót akkor kit látok benne többet. Sose szavaztam a FIDESZ-re. Nem voltam egy rendezvényen se, indexes közvetítéseket olvastam. De: még az index is elismerte, hogy Orbán beszédének legalább a fele '56-ról szólt. A többié nem. Ez szimpatikus Orbánban. Mind a Jobbik mind a "demokratikus ellenzék" megcsúfolta a tegnapi napot a redvás pártpolitikával.

1349973572759 2013.10.24. 09:31:59

@Kara kán: Te majd kérhetsz tőlünk valamit. Mondjuk nem törtjük el az autódat.

1349973572759 2013.10.24. 09:33:18

@A nevem Senki: Még dicsőítsd a Vezért, mert ez kevés lesz.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 09:40:39

@fehérfarkas: "de annyi ember elment a rendezvényükre, ami talán utoljára a győztes 2006-os kampány idején volt."

érdekes, az évi rendszeres szólásszabadságtüntetésüket a szervezök és rajongók mindig 50-100e közé mondták, a híres operaházas is százezres tömegként él a ballib legendatárban, ehhez képest a mostani sohanemlátott hatalmas tömeg: "a szervezők becslése szerint 40 ezren voltak." by index

Balt 2013.10.24. 09:46:17

@MACISAJT: Az azért valahol jelképes, hogy vörös zászlók alatt, Bauer Tamással ünnepelték '56-ot...:

"Nyomasztó fölényben az MSZP-s zászló Panyi Szabolcs
okt. 23. 14:35
Messze MSZP-s zászlóból van a legtöbb, az ezüstérem a Szolidaritásé, harmadik helyre a magyar lobogó futott be."

Bauer Tamás elégedett Gyurcsánnyal Panyi Szabolcs
okt. 23. 15:13
A volt SZDSZ-es, most DK-s Bauer Tamás hatalmas mosollyal vonul el mellettem, mindenki a kezét szorongatja. Gyurcsány beszéde után nem csoda. Legutóbb egyébként talán a hetes busz megállójában láttam kb. fél éve, akkor egy szatyorral a kezében lógatta az orrát.

1349973572759 2013.10.24. 09:46:33

@eßemfaßom meg áll: Nagyon élesen látod a dolgokat, szerintem neked megvan a 8 általános. Több magadfajtának nem is kell.

2013.10.24. 09:50:06

@fehérfarkas:

Te beteg vagy: Fidesz Békemeneten iszonyú sokan voltak.

Ezzel is szavaztak a magyarok: nem kérnek a buzi, cigány, zsidó mocskokból!

DFK 2013.10.24. 09:53:54

Ez gyenge próbálkozás volt, t. blogger. Egyértelműen besültetek, Mesterházy jelentéktelenné vált. Tudni lehetett előre, hogy Gyurcsány mit fog tenni.
Pocsékul szerveztek, én azt hittem, most képesek lesztek összeszedni egy látványosabb tömeget (10-15 ezer helyett 50-60 ezret, amit el lehet adni 100-nak).
Gyurcsány ki fog csinálni benneteket (tisztára, mintha fizetési listán lenne a Lendvay utcában): bajai videó, pártfinanszírozás, show lenyúlás.

Balt 2013.10.24. 09:54:37

@Mészáros Laci: Hármas szorzó?! Akárhogy számolom, 15,66 ill. 18,75-ös szorzó jön ki ebből...

1349973572759 2013.10.24. 10:01:48

@Lindalinda: Volna egy kis munka számodra. Szart kellene lapátolni egy telepen. Neked való, kapsz kaját.

DFK 2013.10.24. 10:02:20

Ez gyenge próbálkozás volt, t. blogger. Egyértelműen besültetek, Mesterházy jelentéktelenné vált. Tudni lehetett előre, hogy Gyurcsány mit fog tenni.
Pocsékul szerveztek, én azt hittem, most képesek lesztek összeszedni egy látványosabb tömeget (10-15 ezer helyett 50-60 ezret, amit el lehet adni 100-nak).
Gyurcsány ki fog csinálni benneteket (tisztára, mintha fizetési listán lenne a Lendvay utcában): bajai videó, pártfinanszírozás, show lenyúlás.

1349973572759 2013.10.24. 10:04:45

@DFK: Milyen igazad van. Hozzánk tartozol.

_Epikurosz_ 2013.10.24. 10:05:14

@Calogero Orban Vizzinie: Te most egy ironikus kiutat mutató kisujj vagy?

Balt 2013.10.24. 10:12:16

@politikailagnemkorrekt: :)) De hát ez a poszt már tegnap este 7-kor élesítve lett. Inkább az vélelmezhető, hogy előre megíródott, legfeljebb pár aktualitást utólag belecsempésztek. Mint a bajai videó. :)

Mészáros Laci 2013.10.24. 10:19:20

@Balt:

én nem vagyok jó matekból de a vidóz kalkulátor szerint

félmillió per százötvenezer = 3.333
harmincezer per nyolcezer = 3.75

persze lehet, hogy te a két gyűlés résztvevőit hasonlítottad össze :-)

luis5 2013.10.24. 10:23:01

@AnarchoAteista: Én is ott voltam 2 helyszínen. Az index szerint ez ellenzéknél 40 ezren voltak. Ha ez igaz, akkor a Hősök terén +Andrássyn min. 800 ezren

randomuser1 2013.10.24. 10:32:34

na, elmondom mi lesz
jövőre jön a balközépjobbszélsőnemkomcsideegykicsitmégisigenpopulista párt és ti még szarabbul fogtok élni
mint mindig.
miniden szociális rétegnek megvan a maga sorsa, vonulgatások ide vagy oda :)

Mária 2013.10.24. 10:32:38

@luis5:

"Az index szerint ez ellenzéknél 40 ezren voltak. "

Kaptak is érte 2 órás DdOS támadást, nehogy hülyeségeket irkáljanak, amíg a Főnök beszédet mond :D

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 10:52:25

@kovi1970: "Tegnap ünnep volt és szokatlanul jó idő. "

A demoktratikus tüntetéseknek három nagy ellensége van ezek szerint, a jó idő, a rossz idő és az ünnepnap. Jó lenne tudni, mikorra is lehetne igazi százezres ellenzéki tüntetést szervezni :)

barli 2013.10.24. 10:56:58

a hülyéknek tegnap reggel kellett volna kijönni a vidijóval, hogy estig még ne derüljön ki a turpisság :)

Scagnetti 2013.10.24. 11:05:59

Szerintem tökmindegy, hogy ki lesz a kiskakas a "baloldalon".

A fontos kérdés még mindig az, lehet-e nyerni úgy, hogy az előző évtizedek összes leszerepelt arcát egy csomóba gyűjtik, és velük indulnak a válaztáson. Mert bár más jelentős erő tényleg nincs (a Jobbik sokat tesz azért, hogy ne lehessen az), de ezek a figurák sem számíthatnak másra, csak a masszív szoci és szadeszes szavazókra. Az meg nem biztos, hogy elég lesz. Azok 2010-ben is csak kb. egymillióan voltak, és nem úgy tűnik, mintha a Fideszről lemorzsolódott szavazók feléjük indultak volna.

Az sem mellékes, hogy ha mégis nyernek, vajon milyen kormány lesz abból, ahol számtalan (egymással teljesen ellentétes ideológiák által vezérelt) szervezet összes vezetője magának akarja a hatalmat, és ott rúg bele a másikba, ahol csak tud. Megyó jó két évig kihúzta, mielőtt megpuccsolták, a következő szerintem egy évnek is örülhet. És még az is lehet, hogy a puccsoló személye is ugyanaz lesz.

Blogger Géza 2013.10.24. 11:16:22

@fehérfarkas: Hogyne tudnánk, ki készítette. És nyilván teljesen véletlenül szerepel rajta egy DK-s csóka, és került az MSZP-hez. :)

Amúgy senki nem követett el választási csalást (legalábbis nincs erre vonatkozó adat vagy nyomozás), mindössze kampánycsendsértést állapítottak meg. Minekutána a megismételt választáson hasonló Fidesz-többség jött ki, szóval ez is ellentmond a csalásnak.

És van egy tippem, hogy még több ilyen álbizonyítékról fog kiderülni, hogy kamu volt.

1349973572759 2013.10.24. 11:16:51

@Scagnetti: Nem kellenek a különböző ideológiák, majd mi megmondjuk mit gondolj és tegyél.

1349973572759 2013.10.24. 11:18:11

@Blogger Géza: Persze, hogy nem volt csalás, a kezünkben tartottuk a dolgokat.
Egy kis fával megetettük a birkákat.

Írj többet, tudod, hogy mit, mert a tóban végzed.

1349973572759 2013.10.24. 11:21:02

@Blogger Géza: Ne kóborolj el a gép elől, mert egy wc pumpával beletömjük a pofádba a hamburgert.

Irkáld a szarságaidat, azért kapod a villanyt.

Scagnetti 2013.10.24. 11:25:09

@Calogero Orban Vizzinie: A probléma ott van, hogy az összes csoport ugyanezt gondolja. Mind azt várja, hogy a többi majd hozzá igazodik. És közben mindről elmondható, hogy vezette már az országot, és rossz emlékek maradtak utána.
Ez az ország igazi tragédiája. Vagy Orbánék maradnak, vagy ezek jönnek vissza. Nem csodálom, hogy az ország fele szavazni sem akar elmenni. Azon csodálkozom, hogy a másik fel el akar. Mi a fenét képzelnek?

Scagnetti 2013.10.24. 11:26:42

A blog szépen eszi a hozzászólásokat.

1349973572759 2013.10.24. 11:28:53

Nem kell gondolkodnod, elmész szépen szavazni fideszre, és nem fog fájni a fejed. Vagy a gyereked feje.

1349973572759 2013.10.24. 11:30:17

@Calogero Orban Vizzinie:
Ugye nem akarsz olyan helyen élni, ahol te mondod meg a parlamentnek, hogy mi legyen törvény?

1349973572759 2013.10.24. 11:34:07

Aztán, nehogy véletlen az legyen, hogy fekete autók nem csak kísérgetnek benneteket.

Mária 2013.10.24. 11:45:31

@Scagnetti:

Ne etesd ezt a hülye balos trollt, mert majd a te nickedet is lenyúlja, és hülyeségeket kezd pofázni a nevedben :D

♔bаtyu♔ 2013.10.24. 11:45:45

Ez jó: "20 percig vonult az ellenzék a vége után" :)))

♔bаtyu♔ 2013.10.24. 11:47:42

A "demokratikus" meghallgatták a fődemokratikusokat,

Kuncze, Szekeres, Lendvai:))))

1349973572759 2013.10.24. 11:48:44

@Mária: Ne pofázzál félre, mert leesik a kezed. Aztán ha lehajolsz fejed is ott marad.

Nem ezért fizetünk téged, kihúztunk a szarból és most ki akarsz lépni a családból? Tudod mi lesz a hálátlanokkal.

1349973572759 2013.10.24. 11:54:38

@♔bаtyu♔:

Folytasd. Anyádat noszogassuk, vagy írsz magadtól is?

Mária 2013.10.24. 12:11:10

@Calogero Orban Vizzinie:

Ha így folytatod, magadra haragítod a Zsoltot :DDD

Balt 2013.10.24. 12:35:25

@Mészáros Laci: Ja, ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora a pártok "becsületkasszája" (becsült résztvevői létszáma) kontra 444.hu közötti szorzó, akkor igaz, csak erre nem kíváncsi senki. Annál inkább a 16-18-as szorzó. (Ami voltaképpen egybevágó, meglepő módon.)

Mészáros Laci 2013.10.24. 12:39:03

@Balt:

igen, csak én nem ezt írtam :-) a baloldali pártok prominensei, meg ennek nyomán az internetes szimpatizánsok hangosan fikázták a fideszt, hogy háromszoros számokat hangoztat a résztvevőkről, aztán most átvették ezt a szorzót.

a fidesznek sosem a népgyűlések szervezésével volt gondja, hanem a szavazók megtartásával, vagy (egy konkrét és egyszerű kérdésben) a sajtóval való kapcsolattartással.

Balt 2013.10.24. 12:39:07

@eßemfaßom meg áll: Ez ugye egyszerű fizikai mennyiségek függvénye. Úgy, mint tér, idő, tömeg, esetleg felszültség, nyomás.

A függvény feloldva pedig: ha jó az idő, a tömeg lemegy a térre. A nagyobb nyomás és a feszültség pedig négyzetesen hat a tömegre.

Balt 2013.10.24. 12:42:01

@Scagnetti: :) Írtam máshol:
Az egyedüli racionális magyarázat, hogy Fletó (és a többi ma előbújó érintett társa) betlire játszik. Igyekszik úgy passzolni, hogy mindenki 5% alá kerüljön, még a maszop is az ilyen cigánydominós (c. Szily) videók segítségével, aztán bemondja az all int (ezek nyilván demokratikusan értelmezett ulti-szabályok) és a eredeti, ma kevéssé hangoztatott elképzelés szerint bojkottra hív. Mint a fekete lovag. :) Azzal még talán valahogy a zellenzék élére tud kerülni, igaz, parlamenten kívül. :)

fehérfarkas 2013.10.24. 12:58:32

@Lindalinda: "Te beteg vagy: Fidesz Békemeneten iszonyú sokan voltak.
Ezzel is szavaztak a magyarok: nem kérnek a buzi, cigány, zsidó mocskokból!"

Olvasd el mit írtam, és értelmezzed azt.
Egy szóval sem írtam azt, hogy kevesen lettek volna. Csak összehasonlítottam néhány korábbi választások előtt fideszes rendezvénnyel.
Miután én a jobbikos rendezvényről mentem át a fideszére az Andrássy úton keresztül, így a saját szememmel láttam amit leírtam és le is fényképeztem. Orbán beszédét értem el - de gonolom a vezéretek beszédén még minden békamenetes ott volt - jól gondolom, ugye? Vagy tán úgy gondolod, hogy a békamenetesek Orbán beszédére már nem voltak kíváncsiak, és így az ő beszéde alatt már csak a maradékot láthattam? Ez negyon nagy gáz lenne a vezérednek, ha a békamenetsek már rá se lennének kíváncsiak :D :D :D
Szóval maradjunk annyiban, hogy a Hősök terén volt csak a fideszes tömeg, mert az Andrássy út üres volt (a 3 kivevítő hely előtt 10-10 métereket eltekintve), és a Felvonulási téren meg már a békamenteseket vidékről felhozó buszok áltak. Hol van ez attól, amikor a környező utcák is teli voltak a Vezérre kíváncsi emberekkel. Most a környező utcák csak akkor teltek meg, amikor a Vezér beszédének vége lett, és mindenki ment a buszához meg autójához. A Dzsa György út is akkor lett teli emberekkel, amikor a Vezér beszéde után megindult a tömeg a Thököly út felé. Fotóim is vannak róla, kár letagadnod az igazságot. Persze, aki ott állt bent a tömeg sűrűjéban, az jóval nagyobbnak érezhette.
De aki a környéken lakik, van helyismerete, és van tapasztalata korábbi fideszes nagyrendezvényekről, az össze tudja hasonlítani a korábbiakkal.

barli 2013.10.24. 13:04:24

@fehérfarkas: felülröl is láttad öket?

fehérfarkas 2013.10.24. 13:11:23

@eßemfaßom meg áll:

Szerintem te összekevered más párt rendezvényeivel. a Csurka korszakában levő MIÉP és a Fidesz szokott százezres tömeggel dicsekedni. Az MSZP nagyrendezvényein pár tízezer ember utcai jelenlétét is soknak szokták tartani. Utoljára a 2006-os választási kampányban voltak ennyien, vagy ennél is többen MSZP-s rendezvényen.

Az Andrássy úti szólásszabadságos tüntetés pedig nem MSZP-s rendezvény volt, hanem pártotktól függetlenül rengeteg ember elment oda kifejezni a kormány antidemokratikus intézkedésével való ellenszenvét.
Tudod, nemcsak a békamenet szokott kimenni az utcákra, hanem néha még a Vezéredet nem kedvelők is, amikor már akkora ganyéságot csinál a Vezéred, hogy más lehetőség nem marad, mint az utcára vonulás.

De a legdúrvább Zugló volt 2012 tavaszán, amikor a fideszes polgimester kommunális adója (valójában ingatlan adó, csak nem annak nevezte el) ellen tiltakozott a tömeg: a Bosnyák tértől a városházáig tartott a tüntetők sora. És ott helyben megszerveztek egy másik tüntetést is: a Hermina utcai rendelő bezárása ellenit is a következő hétre, amelyen szintén sokan voltak. Persze a médiába ez nem kapott vezető hírt, de arra jó volt, hogy a fideszes vezetés a következő évtől visszavonta az ingatlanadót, és a rendelőt sem záratta be. A nép ereje, amikor a fideszes mocsokságokból már elege van, és kivonul az utcákra. Ilyenkor még az ex-elszámoltatási kormánybiztos, a Mr 20% polgimester is kénytelen elfogadni a nép akaratát.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 13:15:50

@fehérfarkas:
a, nem mszp-s rendezvényről írtam
b, ez se mszp-s rendezvény volt
c, csipkebokor vessző

fehérfarkas 2013.10.24. 13:20:16

@barli:
Miért kellett volna felülről látnom őket?
Leírtam, az Andrássy úton mentem végig egészen Thökölyig. A saját szememmel láttam hol kezdődött és hol végződött a tömeg. A mobilommal úgy csináltam a képet, hogy az út menti táblák is benne legyene a pontos beazonosíthatóság miatt.

Egyébként nem azt írtam, hogy kevesen voltak. Direkt - ismétléem: direkt leírtam, hogy a Felvonulási téren ott álltak a békameneteseket vidékről felhozó buszok. Vagyis kevesen már csak emiatt sem lehettek.
De össze is hasonlítottam a korábbi fideszes nagyrendezvényekkel. 3,5 év kormányzás után kevesebben voltak rajta, mint a 2002-es Kossuth térin, vagy az "elmúlt8évben", amikor ellenzékben tartott ilyen nagyrendezvényeket.
A kötekedés helyett inkább azon gondolkozz el, hogy ha tényleg olyan sikeres a Fidesz-kormány, és tényleg annyira jól csinál mindent, akkor 3,5 év kormányzás után miért tudott kevesebb embert mozgósítani a nagyrendezvényére, mint amikor ellenzékben volt? Vagy tán csak az erdélyi és a lengyel import békamenetsek hiányoztak? :D :D :D

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 13:41:22

@fehérfarkas: "A kötekedés helyett inkább azon gondolkozz el, hogy ha tényleg olyan sikeres a Fidesz-kormány, és tényleg annyira jól csinál mindent, akkor 3,5 év kormányzás után miért tudott kevesebb embert mozgósítani a nagyrendezvényére, mint amikor ellenzékben volt?"

Te is gondolkozz el egy pillanatig, hova megy lelkesebben az egyszeri tömeg, kormány ellen vagy kormány mellett tüntetni.

Ehhez képest ti bármikor képesek vagytok összehozni egy fideszes rendezvény számának töredékét állítólag soha nem látott tömeges kormányellenességel a hátatok mögött.

Ez a ciki.

Balt 2013.10.24. 13:50:56

@fehérfarkas: A Fidesz először szervezett a Hősök terére ilyen jellegű nagygyűlést.

Balt 2013.10.24. 13:53:12

@fehérfarkas: Ja. Ott a színpad ravaszmód az Andrássy út végén volt. Most meg az ismeretlen katona sírjánál. Ott a szigorúan mértani 444 elemzés fentebb, hoztam a linket.

fehérfarkas 2013.10.24. 13:58:35

@eßemfaßom meg áll: "Te is gondolkozz el egy pillanatig, hova megy lelkesebben az egyszeri tömeg, kormány ellen vagy kormány mellett tüntetni."

Amikor a Fidesz ellenzékben volt, és a szocik voltak hatalmon, akkor is ezt írtad?
Vagy a 2002-es (kormányon) és 2006-os (ellenzékben) fideszes választási naggyűlések alkalmával is?
Néha nem ártana egy kis logikát és következetességet is használnod.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 14:02:08

@fehérfarkas: Téged se a néma érő olvasás miatt szeretnek az ismerőseid...

"Ehhez képest..."

fehérfarkas 2013.10.24. 14:07:19

@Balt:
A helyismeret és a korábbi rendezvényeik ismerete alapján azért össze lehet hasonlítani a dolgokat. Ráadául pár hete volt a Marathon, aminek pont a Hősök tere/Felvonulási tér volt a startja és a célja. Ott akkor a sajtó szerint 20-23.000 ember volt. Mivel azon is ott voltam (nekem ez kb 1/4 óra séta kényelmes tempóban - mert mint írtam, a környéken lakom), így ahhoz is össze tudom hasonlítani a tömeget.

De egyébként nagyon jól esik olvasni, hogy mennyire szánalmasan kapálóztok, ha csak azt írják, hogy sokan voltak a fideszes rendezvényen, és nem istenítik, hogy a nép Orbánt akarja. De tudod mit, remélem összesen annyi szavazója lesz a Fidesznek, ahány ember fel tudott békameneteztetni a naggyűlésére. :D :D :D
Figyú, nagyrendezvényekben mindig is jó volt a Fidesz. Amit én leírtam, az arról szólt, hogy ellenzékben több embert tudott kivinni, mint most 3,5 év kormányzás után. Pedig elhiheted, hogy készültek rá, és meg is szervezték, mert teli volt békementesen buszokkal a Felvonulás téri parkoló. Honnan tudom, hogy Békamentes buszok voltak? Számos buszra ki volt írva, hogy Békemenet. Olvasni már csak tudok. És erről is készítettem fényképeket. Pont a hozzád hasonlók miatt, akik mindenbe belekötnek.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 14:18:01

@fehérfarkas: "Amit én leírtam, az arról szólt, hogy ellenzékben több embert tudott kivinni, mint most 3,5 év kormányzás után."

Azt nem fogod fel, hogy az a csoda, hogy ennyien is elmennek kormány !mellett! demonstrálni. Valós százezres tüntetéseknek illene lenni a fidesz !ellen!, nem jobb esetben tizezres "tömegnek" összellenzéki összefogás eredményeként.

" remélem összesen annyi szavazója lesz a Fidesznek, ahány ember fel tudott békameneteztetni a naggyűlésére. :D :D :D"

Reméld, a reményhal sül meg utoljára :)

fehérfarkas 2013.10.24. 14:26:54

@eßemfaßom meg áll: "Azt nem fogod fel, hogy az a csoda, hogy ennyien is elmennek kormány !mellett! demonstrálni. Valós százezres tüntetéseknek illene lenni a fidesz !ellen!, nem jobb esetben tizezres "tömegnek" összellenzéki összefogás eredményeként. "

Direkt megemltettem a 2002-es választási naggygűlését a Fidesznek, amikor még kormányon volt. Mégis elvesztette a válssztást.

Valóban jó lenne, ha százezres tüntetések lennének a Fidesz ellen. De itt olyanra ne számíts. Az elmúlt 3,5 évben még a szakszervezetek sem vittek ki embereket tüntetni. Pedig az SZJA átalakításával csökkent az átlagbér nettója. Az oktatás átalakítása rontossa a tanárok munkahelyzetét és fizetését. Az új munkatörvénykönyv a munkavállalók jogait csorbította. Elvették az emberek magánnyugdíj megtakarításait. stb... Mégsem mentek ki tömegek az utcákra tiltakozni. Míg az "elmúlt8évben" nem volt olyan negyedév, hogy valamely szakszervezet ki ne vitt volna több ezeres tüntetőket az utcákra ezeknél sokkal pitibb dolgokért.

Larry Silverstein 2013.10.24. 14:40:50

@fehérfarkas: Nem mind1 nagyságrendileg többen voltak a fidesznél mint az összes többinél együtt.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 14:54:42

@fehérfarkas: "Direkt megemltettem a 2002-es választási naggygűlését a Fidesznek, amikor még kormányon volt."

Elegánsan kifelejtetted, hogy az a naggyülés egy elvesztett választási elsőforduló után volt, egy netto választási kampányrendezveény, sacc/kb semmi relevanciája nincs ebben a kérdésben.

fehérfarkas 2013.10.24. 15:01:52

@eßemfaßom meg áll:

Nem azt írtam, hogy kevesebben voltak a Fidesznén mint a többién.
Itt arról van szó, hogy míg a média jelentős része úgy állítja be, mint az ellenzékiére a kutya sem lett volna kíváncsi pár lézengőn kívül, addig a Fideszén mennyien voltak kifejezve azt, hogy a lakosság a Fidesz támogatja mert elégedett a kormányzásával, és azt akarja, hogy jövőre is ők folytassák.

Én meg erre írtam, hogy a valóságban a baloldali és liberális pártokén a 2006-os választási kampány óta nem voltak ennyien, míg a Fideszre 3,5 év kormányzás után kevesebb ember volt kíváncsi mint akár ellenzékben, akár az 1. Fidesz-kormány idején. Vagyis a tendenciáról van szó, hogy az ellenzék támogatottsága nő és egyre többen állnak ki mellette, míg a Fideszé csökken.
Most még a Fidesz vezet - de 1 évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy az MSZP-Bajna-Gyurcsány eggyi embert ki tud vinni az utcára, hogy ennyi ember kíváncsi lesz a rendezvényükre.
És mint láthatod számos újság és blog úgy számol be mintha nem is lettek volna rá annyian kíváncsiak.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 15:59:33

@fehérfarkas: "a valóságban a baloldali és liberális pártokén a 2006-os választási kampány óta nem voltak ennyien, "

ami igaz is lehetne ha nem lenne hazugság, hiszen szintén elegánsan nem veszed bele a képletbe az E14 és csatolt szerveinek évi rendszeres demonstációit, ahol ennél többen szoktak megjelenni.

a tendencia az, hogy 2010 óta az ellenzék nem tud 50ezer embernél többet semmilyen indokkal megmozdítani, most a legnagyobb összefogással sikerült még annál is lényegesen kevesebbet mozgósítani mint amit nemrég még a Milla-Bajnai páros képes volt.

A híresen Fidszpártlap 444 is nyilván Orbánfelszopásból hozott ki 10ezer főt mert azok már csak olyan faszisztanáci portál.

Balt 2013.10.24. 16:44:47

@eßemfaßom meg áll: 8 ezret. :)
Egyébként asszem konkrátan ők írták, hogy évről évre kevesebb embert tud a Milla (és tsai) megmozdítani. Idén ezek szerint már csak "Tízezer", vagy még annyi se. :)

fehérfarkas 2013.10.24. 20:35:11

@eßemfaßom meg áll:
Ott sem voltál, de azért osztod az észt, hogy 10ezren voltak az ellenzéki rendezvényen. Nyugodtan higyy abban, amiben akarsz. Ha csak 8-10ezeren voltak, akkor biztos úgy van. A vallásos hittel szemben az észérvenek úgy sincsen helyük.

nemecsek ernő áruló 2013.10.24. 21:25:41

@Balt: Hogy ezt úgy értékelik, hogy "borsot törnek a szocik orra alá", annál jobban a világon semmi nem bizonyítja, hogy a valódi összefogásnak, és Orbán leváltásának a legnagyobb akadálya Mesterházy és az általa vezetett MSZP.

eßemfaßom meg áll 2013.10.24. 23:08:30

@fehérfarkas: Hinni abban hiszel amiben akarsz, a matematika meg szárat tényekkel dolgozik.

fehérfarkas 2013.10.24. 23:51:39

@Baldrick68: "Arra meg rájöttek már ők is, hogy hogy a FIDESZ = Orbán, ha Orbánt leamortizálják, akkor azzal a FIDESZNEK is kampec.
Szerinted mi lenne a fidesszel, ha a Kedves Vezetőt mondjuk elvinné egy szívroham?"

Vajon hány fideszesben vetődött fel a gondolat, hogy mi lenne, ha Orbán helyett Szíjjártó, Rogán, Kósa, Navracsics, Lázár vezetné a pártot (de valójában, és nemcsak kirakatelnökként/bábként, mint Pokorni)?
Vajon képesek lennének ők is úgy egybentartani mind a pártot, mind a mögötte álló oligarchákat? Vagy Orbán után egyből egymásnak esnének a koncon marakodni?

fehérfarkas 2013.10.25. 00:24:16

@susu64: A választási törvnyben csak kampánycsendsértés szerepel. Ezért az bíróság jogilag csak ezt állapíthatta meg. Viszont a kampánysértés tartalma egy teljesen más jogi és erkölcsi dolog. Az viszont választási csalás kő keményen.

"Kecskeméti Törvényszék kimondta, hogy kampánycsend-sértés történt és a szavazást ebben a szavazókörben meg kell ismételni. A kampánycsend-sértés valójában csalást jelent, még ha a bíróság ezt nem is mondta ki, mivel kiderült (és ezt a bíróság is megalapozottnak találta), hogy a szavazókörben valakik szervezetten utaztattak szavazókat, így befolyásolva a választói akaratot."
index.hu/belfold/2013/10/13/a_fidesz_es_az_ellenzek_vegso_osszecsapasa_bajan/

Balt 2013.10.25. 09:00:04

@fehérfarkas: "De egyébként nagyon jól esik olvasni, hogy mennyire szánalmasan kapálóztok"

:))) Asszem ez volt a hónap polyénja.

Fentebb már linkeltem, 444.hu TÉNYszerű számítások:
444.hu/2013/10/23/elfer-egymillio-ember-a-hosok-teren-es-kornyeken

Az arány 18,75:1, kontra "hivatalos" 16.66:1. Megjegyzendő: a BBC 200e-rőől és 20e-ről ír, itt csak 10x-es a szorzó. A szélsőlyobbódali index meg egyszerűen (ám elég beszédes jelzővel):

"A nap is úgy süt Joób Sándor
okt. 23. 16:13
az Andrássy út felől, hogy minden egyes fej külön-külön látszik. Irtózatosan sokan vannak."

Egyébként én is ott voltam a Dózsa György úton és a kerületben lakom, a Műegyetem környékét meg elég jól ismerem, különös tekintettel a K épület bejárata és a sarka ("Összefogás" színpad) közötti 50 m-t. :))

Balt 2013.10.25. 09:02:29

@fehérfarkas: Ja, "jól esik" pl. májusban: mikor az eső "aranyat ér" :) Meg esetleg ezen a szélsőséges videón a zegyütt felszólalókat idéző szereplők, amennyiben nem tört el semmijük: :)))

444.hu/2013/10/23/a-kozos-baloldali-tuntetes-gif-ekben/

fehérfarkas 2013.10.25. 09:13:11

@Balt:

Én ott voltam mind a kettőn. Fényképeket is észítettem róla meg a tömegről.
Az a szellős tömeg, amiről a 444.hu ír, az a valóságban úgy nézett ki, hogy a Szabadsághíd felöl (mert onnan mentem) az utsó 3 felszólalónál a színpad háta mögötti részen kellett álnom mert nem jutottam a tovább a tömegben, mert olyan sűrű volt. Esélyem sem volt a sznpad elé kerülni. Azok tudtak csak hátulról előre menni, akik számára a rendezők vágtak egy folyósót a tömegben a sárga mellényükben, és a tömeg emiatt arra az időre még jobban összenyomta magát. Ha Műegyetem rakparton végig álló tömeg 8000 fő volt, akkor biztos annyi volt, de akkor a Fidesz rendezvénye is max pár tízezres lehetett. A 444.hu térképével ellentétben az Andrássy úton nem állt a tömeg a Kodály köröndig, hanem Hősök terei metrófeljáróig tartott, a Dózsa György úton pedig a Műcsarnokig, mert a Felvonális téren már a Békamenetet szállító buszok parkoltak. És a tömeg a buszok közti részt már csak Orbán beszéde után kezdte ellepni, amikor mindenki a saját buszához vonult vissza, hogy hazamehessen. És a környező utcákat is csak akkor lepte el a tömeg, hogy az ott parkoló autóikba beszálljanak. Velük együtt mentem hazafelé, és közben fotóztam a tömeget. Tegnap több ismerősömnek is átküldtem a képket, hogy a médiában megjelent cikkekel, írásokkal összehasonlíthassák.

fehérfarkas 2013.10.25. 09:19:16

@Balt:

Nézd, én megértem, hogy úgy kell beállítanotok a rendezvényeket, mintha úgy nézke ki, hogy az ellenzéki összefogásra a kutya sem volt kíváncsi, míg Fideszére milyen sokan elmentek kifejezni a kormány népszerűségét és a politikájának a támogatását.
Ráadásul a Fidesz rendezvényén úgy voltak annyian, hogy külön buszokkal és vonattal vitték fel a Békameneteseket, mert annyira önként mentek fel az emberek. Sok buszon még a Békamanet felirat is kint volt, nehogy véletlenül más buszra szálljanak fel, aztán a Fidesz rendezvénye helyett máshová menjenek.
Ezzel szemben az összefogás rendezvényén főleg a fővárosiak voltak és kb. 20% volt a vidéki. Míg a Fidesznél legalább 70% a vidékről felhozott békamenetesek voltak.

Balt 2013.10.25. 09:19:44

@fehérfarkas: "Én meg erre írtam, hogy a valóságban a baloldali és liberális pártokén a 2006-os választási kampány óta nem voltak ennyien, míg a Fideszre 3,5 év kormányzás után kevesebb ember volt kíváncsi mint akár ellenzékben, akár az 1. Fidesz-kormány idején. Vagyis a tendenciáról van szó"

Ja. A tendenciát más is kiszúrta: :)))

"A baloldali ellenzéki tüntetések évről évre jelentéktelenedtek el. Két éve október 23-án jött össze a legnagyobb Milla-tüntetés, amikor a szervezet még csúcsformában volt. Tavaly már visszafogottabb volt a létszám, de Bajnai visszatérése még hozott némi izgalmat. Idén viszont a világ legcivilebb aktivistából politikai rendezvényszervezővé vált Juhász Péter vezetésével gyakorlatilag egy kicsit nagyobb Balatonszárszó jött össze, amiből annyira fogunk emlékezni, hogy Gyurcsány megtréfált néhány figurát a kilencvenes évekből és két vezetőt, akik továbbra sem tartanak sehova."

Ez meg külön neked szól:

"Az MSZP továbbra is hitegetheti magát azzal, hogy 2002-ben is milliósnak mondott tüntetéseket szerveztek Orbánék, miközben Medgyessy Péter az orosz krémtortával szerencsétlenkedett, aztán mégis mi lett a vége.

Sőt, lassan csak ezzel hitegethetik magukat."

Mindez egy bajnaista portálról:
444.hu/2013/10/23/a-baloldal-lekeverte-maganak-a-legnagyobb-pofont

fehérfarkas 2013.10.25. 09:22:19

@fehérfarkas:

Önmagában ezzel semmi gond nincs, hogy egy párt a saját rendezvényére vidékről megszervezi az emberek felhozatalát. A gond azzal van, ahogyan a média és egyes blogok meg kommentelők beállítják az egészet: a valóságot elferdítik: az ellenzéki összefogás nézőit szándékosan lefelé számolják, míg a Fideszét meg felfelé. Ezzel azt a hamis látszatot keltik, mintha az ellenzéki összefogásr a kutya sem kíváncsi, de bezzeg a Fideszre milyen sokan, mert elégedett a kormánnyal az ország, és a nép a támogatásáról biztosítja a Fideszt.

Balt 2013.10.25. 09:23:34

@nemecsek ernő áruló: Panyika értékeli, bár nyilván az MSZP-ben is ez lehet az érzület. Joggal.

Gyurcsánnyal bármilyen konstellációban csak veszíteni lehet, ez az egy tutifix.

Balt 2013.10.25. 09:25:24

@fehérfarkas: Akik egyébként több szálon kapcsolódnak, sőt, személyes átfedés is van a kamuvideó szereplőivel.

Balt 2013.10.25. 09:29:33

@fehérfarkas: Ez már szánalmas. Most jön az, hogy keretlegények terelték marhavagonokba a résztvevőket? :))

8-10-ezer fő (vagy ha a BBC veszem, legyen 20) egy nagyobb falu népessége. Na, ezzel nemigen kéne kormányváltásra apellálni.

Balt 2013.10.25. 09:32:47

@fehérfarkas: Ja, félreértések elkerülése végett: a Fidesszel én sem vagyok (maradéktalanul) elégedett, mert akkor a "zösszefogás" felszólalóinak egy része legfeljebb a beszélőn (nem az újságra, hanem a bv-biztosította lehetőségre gondolok) "szólalhatott" volna fel...

Balt 2013.10.25. 10:08:14

Alakul ez, önmagától: :))

"Kirakták Kuncze Gábort a Klubrádióból
Bede Márton politika október 24., csütörtök 21:36

Mert szerepet vállalt az október 23-i, közröhejbe fulladó ellenzéki rendezvényen."

444.hu/2013/10/24/kiraktak-kuncze-gabort-a-klubradiobol

Balt 2013.10.25. 10:10:50

Rotfl, hát ez az október tényleg toplistás a 2009-es márciusi Bajnai-keresés után: :)))

"Kunczéről fog szólni ez a nap
haszanz politika ma 9:37

Az történt, hogy meghívták az óriási közös pofozkodásba végződő ellenzéki tüntetés porondmesterét, Juhász Pétert, az Együtt társelnökét az ATV Egyenes beszéd című műsorába. Itt Juhász azt mondta: „Kuncze Gábort nem is hívták a rendezvényre, de részvételi szándékát tolerálták”. Mire Kuncze kirakta azt a levelet, amit magától Juhásztól kapott, és eléggé meghívónak tűnik. Juhász ezután a Facebookon bocsánatot kért Kunczétől, mert igazságtalanul meghazudtolta. (Hír24)"

nemecsek ernő áruló 2013.10.25. 10:33:43

@Balt: Politikában biztos nincs, de nyerni Mesterházyval sem lehet, az hótziher!

Aki egy ilyen egyszerű dolgot ennyire nem tud kezelni, mint egy vele kvázi egy platformon lévő politikus beszólogatásai, attól hogy várhatnám el, hogy legyőzze Orbánt? Megeszik reggelire! Ezért lehet örülni kormányoldalon Atis "tündöklésének". Tuti nyerő 2014, amíg ez a hisztis óvodás az ellenzék "választott" vezére.

csak egy néző 2013.10.25. 11:57:03

Csak halkan kérdezném a birkamenetben vonulgató hívőktől, ha ne adj Isten (vagyis adhatná), hogy valamilyen csoda folytán eltünne a szeretett nemzetvezetőjük, hogy vajon akkor is így vonulgatnának és hallgatnák ájtatos csodálattal, mondjuk Szíjgyártó, Navracsics, Kósa, Lázár, Tömjén Zsóti beszédét, hogy a többi idióta papagájt ne is említsem????
Apropó, igen nagy hálával tartoznak az ellenzéknek, hogy 14-ben is tuti befutók lesznek, nem fikázni, hanem megköszönni kellene nekik. Ha 18-ig a fidesz nem dől bele a sját kakájába,addigra talán sikerül majd összehozni valami értelmesebb ellenzéket.

nemecsek ernő áruló 2013.10.25. 18:04:28

@csak egy néző: A válasz egyszerű: nem.

Egyébként Viktor igazán megtanulhatna lengyelül, úgyis csak azok vannak a birkameneten már. :D

Balt 2013.10.25. 18:07:19

@nemecsek ernő áruló: Tévedsz, mellettem spanyolul beszéltek. :)

nemecsek ernő áruló 2013.10.25. 18:10:46

@Balt: Hátőőőő... végül is az árpádsáv spanyol motívum. :D

(De egyébként az elég sanszos, hogy a napon, amikor Orbán Viktor elhagyja a közéletet, mindegy, milyen idokkal, azon a napon a fidesz támogatottsága a DK szintjére esik vissza kábé. Valaki bizonyos, hogy fel fogja szívni azokat a támogatókat persze. ((Nem, nem a Jobbik)) Ennyi egy Kedves Vezetőt imádó kommunistát ki kell szolgálni sajnos.)

nemecsek ernő áruló 2013.10.26. 10:46:11

@Balt: "Gyurcsánnyal bármilyen konstellációban csak veszíteni lehet"

Akartam már kérdezni, mert ha ilyet leírsz, akkor tudhatsz valamit? Szóval nagyon érdekel! Mi az az indok, amiért szerinted MSZP igen, de Gyurcsány nem?

Balt 2013.10.26. 17:08:35

@nemecsek ernő áruló: Ki mondta, hogy az "MSZP igen"? (Sőt: "igen, igen".) Sztem nem. :P

nemecsek ernő áruló 2013.10.26. 17:47:59

@Balt: Azt állítottad, hogy szerinted Gyurcsánnyal nyerni lehetetlen - tetted ezt annak magyarázataként, hogy az MSZP elutasítja Gyurcsányt. Márpedig ha te fideszkomcsi vagy, akkor nem értem, mit érdekel téged, hogy van-e Gyurcsány baloldalon, vagy nincs?

Balt 2013.10.26. 18:59:19

@nemecsek ernő áruló: Komcsi az öreganyád. Hiánypótló írás egy bajnaista portálról, csak hogy a családfádra ismerj:
velemenyvezer.444.hu/2013/10/24/kik-is-azok-a-kommunistak

Végül is nagyjából mindegy, hogy van Gyurcsányotok vagy sincs, mert vele vagy nélküle is kapitális lúzerek vagytok. :))

nemecsek ernő áruló 2013.10.26. 19:11:27

@Balt: Ejnye, no! A fideszkomcsi csak felcseszi magát, ha kimondom az igazat. :D

Balt 2013.10.26. 19:18:21

@nemecsek ernő áruló: Uggyammá', a lehető legjobb a kedvem. Politikától függetlenül. De ez a 2-3 hét fergeteges humorforrás volt, már-már a 2009-es Baynau-keresést idézte. És még nincs vége az előadásnak, úgy fest... :)))

nemecsek ernő áruló 2013.10.26. 19:21:49

@Balt: Hát ha te jót nevetsz azon, hogy egy komcsi fasz jéghegynek vezeti a nemzetet, és közben az őt leváltani kívánók egyre-másra bizonyítják az alkalmatlanságukat, akkor jó szórakozást kívánok! Tényleg irigyellek, jó lehet ennyire egyszerűnek lenni.

házelnök 2013.10.26. 20:12:58

@Lindalinda:
Baj van a látásoddal?A Hősök terén egy hirtelenszőke norvég volt a szónok?


süti beállítások módosítása