Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Kövér követné Hitler módszerét?

2013.09.10. 06:15 - eroica

Címkék: fidesz kövér lászló felhatalmazás rendeleti kormányzás

Kövér László hétfő este közölte: "a parlamentnek nagyobb mozgásteret kellene adnia a kormánynak, hogy az közvetlenül, rendeletekkel irányítson."

Ilyen rendeleti kormányzás csak vészhelyzetekben, háborúk idején szokott előfordulni. S nem egész ciklusra (négy évre) hatalmazzák fel a kormányt. (Azon lehet vitatkozni, hogy kicsit kevesebb dolgot kell törvényi szinten szabályozni, de Kövér általában beszélt rendeleti kormányzásról.)

Kover_Laszlo_Fidesz_hazelnok_politikus_kepviselo_rovid_haj.jpg

Kövér magyarázata is elég zűrös volt. Közölte, hogy csak azért hozza nálunk a parlament a döntéseket, mert a rendszerváltáskor féltek a diktatúra visszatérésétől (és ez Kövér szerint ma már alaptalan). Rendes demokráciákban nem csak azért hozza a döntéseket a parlament, mert "félnek a diktatúrától", hanem mert így biztosított minden törvény nyilvános megvitatása és előzetes javításának lehetősége. 
Az pedig ügyes mellébeszélés Kövértől, hogy a törvényhozás helyett a parlament "fordítsa az energiáit a végrehajtó hatalom beszámoltatására". Ezt a parlament most is megteheti és külön érdekes, hogy pont Kövér tartja ezt fontosnak. Hiszen Kövér az, aki még ebben a ciklusban is bevezette volna a háromhetes ülésezést, ami sokkal ritkásabbá tette volna az ellenőrzést. Arról nem is beszélve, hogy előző Fidesz-kormány alatt frakcióként egyre csökkentették az interpellációk számát. Szóval Kövérnek nehéz elhinni, hogy valóban az erősebb beszámoltatás vágya vezeti.

Kövér ráadásul a rendeleti kormányzásra való "felhatalmazásról" beszél, ezzel maga teremt erős párhuzamot Hitler hírhedt felhatalmazási törvényével. Németországban ugyanis a "felhatalmazási" törvény biztosította be Hitler uralmát. A törvény megszületését érdemes felidézni. (A 80. évfordulón írt HVG cikk részleteivel).

1933. januárjában ugyan kancellár lett Hitler, de nem volt többsége a parlamentben és törvényeket az államfőnek kellett szentesítenie. Az ellenzék számára nehezített körülmények között tartott március 5-i választáson Hitlernek megint nem sikerült abszolút többséget szereznie. Ezután vitte a törvényhozás elé a felhatalmazási törvényt.

"Az összesen öt pontból álló, fél gépelt oldalas, 1933. március 24-én kihirdetett jogszabály lényege: ezentúl a kormány a parlament megkerülésével is alkothat törvényeket, amelyek eltérhetnek az alkotmánytól is. A törvénynél mintegy hússzor terjedelmesebb indoklásában Hitler persze nem ezt emelte ki. Hanem azt, hogy „a nemzet módszeres rombolásának” ideje után eljött az újjáépítés korszaka, a „legfontosabb kérdés a rövid és hosszú távú külső eladósodottság” kezelése, meg hogy „minden körülmények között keresztül kell vinni a német parasztság megmentését”, s ugyanígy támogatja a „nemzeti kormány” a középosztályt is."

Hitler_felhatalmazasi_torveny_beszed_Kroll_operahaz.png

Sok képviselőt megfélemlített "az ülésre felvonult SA-egységek látványa (többen életveszélyes fenyegetést is kaptak). ...

Egyedül a szociáldemokraták vették a bátorságot, hogy nemmel szavazzanak. A 81 kommunista képviselőt akkorra már megfosztották a mandátumától, így a baloldalon egyedül maradván a weimari köztársaság utolsó üzenetét az SPD elnöke, Otto Wels hagyta az utókorra. „Szabadságunkat és életünket elvehetik, de a becsületünket nem” – indokolta a később több szocdemnek valóban az életébe kerülő döntést. Az SPD ma is szívesen hivatkozik arra, hogy az egyetlen párt volt, amelyik, amíg lehetett, kiállt a náci diktatúra ellen. Igaz, nem sok eredménnyel. Azon a bizonyos 1933. márciusi Reichstag-ülésen Hitler ki is gúnyolta őket. Wels drámai szavaira válaszolva hazaárulónak, Németországot a külföld előtt befeketítő, az ország rossz hírét keltő társaságnak nevezte az SPD-t, amely ráadásul mindenféle félelemről beszél, pedig semmiféle üldöztetésben nincs része, hiszen lám, ott ülhettek képviselői a parlamentben, és még türelmesen meg is hallgatták őket.

Igaz, akkor utoljára. A felhatalmazási törvény életbelépése után Hitler – májustól júliusig – az NSDAP kivételével az összes pártot betiltotta."

Ilyen történelmi előzmények után rendeleti kormányzásra felhatalmazó törvényről beszélni nem kelt túl jó benyomást. Főleg, hogy ezt az a Kövér László javasolja, akinek demokratikus elkötelezettsége máskor sem tűnt túl erősnek. Pl.: a Fidesz választmányának elnökeként legalább 18 helyi Fidesz szervezetet oszlatott fel, mert nem tetszett a központnak. Jó lenne, ha Kövér kifejtené, hogyan tudja garantálni, hogy egyáltalán ne sérüljön a demokrácia, a törvényhozás átláthatósága...

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

komment

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr715505236

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kövér Hitlertől másol? 2013.09.10. 12:52:35

Nem tudom, meg legyek-e lepve vagy nem? Azon, hogy Kövér László házelnök úr keményeket mond, nem. De hogy a demokratikus rendszert ennyire az alapjaiban kérdőjelezze meg? Nézzük csak: Kövér László megemlítette még, hogy a parlamentnek nagyobb mozgás...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

willdattaa 2013.09.10. 11:50:24

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Azt azért hozzá kell tenni hogy Hitler legalább demokratikus választáson jutott hatalomra, míg a Hitlernél sokkal több embert elpusztíttató Sztalint demokratikus választáson soha nem választották meg. Csak a jegyzőkönyv kedvéért.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Sandokohn - a maláj jiddis 2013.09.10. 12:04:21

ajvék, ajvék, nácinyilasfasilisztafideszorbánkövérjajj!!!!
ajvék, ajvék!!
Az ajándék piros bögréért irány a maszop pártszékház, ezután diliflepniért a területileg illetékes ideggyógyász-szakrendelő.

Baldrick68 2013.09.10. 12:08:17

Kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna.
Lám lám Kövér elvtárs öreg korára mégiscsak visszatért a családi gyökerekhez... :D

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:08:36

Mekkora baromság. A rendeleti kormányzás azt jelenti, hogy nem mindent visznek az országgyűlés elé mert felesleges és így gyorsabb. Azaz eleve hatékonyabb kormányzást jelent.

Mégis mi a lófaszt csinálhatnátok úgy, hogy Orbánéknak van többsége.

Hitler nem attól volt diktátor, hogy rendeletileg kormányzott, hanem attól, hogy a pártokat betiltotta és eltörölte a választásokat. Ahogy egyébként Sztálin is.

Képes vagy itt osztani az észt, miközben egy ilyen egyszerű következtetésben tévedsz csak azért, hogy Orbánt Hitlerhez hasonlíthasd.

Alig különbözik ez attól, hogy Orbán szolgálati autója is menő, Hitler szolgálati autója is menő volt, tehát akkor mindkettő náci.

orgoványi erdőjáró 2013.09.10. 12:11:04

Mindig is tudtam, hogy nácikok a fideszesek. Ennek a Kövérnek is pont ugyanúgy két lába és két füle van, mint Adolf Hitlernek. levegőt is vesz, mint Goebbels. Lefogadom, hogy ételt is eszik, mint Bormann.

nnnnnnnn 2013.09.10. 12:17:02

talán van remény, hogy mégis lesz fidesz-diktatúra magyarországon? ez a demokrácia nagyon karcsú, még mindig blogolhat a sok ididóta és egy mszp-s tüntetést se vertek szét. én támogatom a fidesz minden diktatúra felé vivő lépését.

s 2013.09.10. 12:19:02

@Baldrick68: "visszatért a családi gyökerekhez"

Lófaszt. Ő maga a családi gyökér.

zsg? 2013.09.10. 12:20:58

Évek óta mondogatja az egyre kevesebb, önálló gondolkodásra képes ember (szerénytelenül magamat is ide sorolom), hogy a sok apró lépés egy irányba mutat: a demokrácia felszámolása és egy ideológiai alapú diktatórikus kormányzás felé.

Az alapjogok korlátozásával indult, aztán jött a demokratikus intézményrendser kiürítése, mára mindennapossá váltak a törvényekkel alátámasztott rabló-államosítások, elindult az iskolákban az ideológiai nevelés. Aztán felmerül a rendeleti kormányzás és elkezd beszivárogni a mindennapokba ez is.
Egyértelmű az irány és a cél, korlátolt ember, aki nem látja. És ilyen rengeteg van, aki nem KÉPES átlátni, és még több, aki nem AKARJA felismerni, mert az érdeke/hite/vallása/kényelme nem engedi. És majd utólag lesz a sírás, de akkor már késő.

s 2013.09.10. 12:21:54

@♔bаtyu♔: "Mégis mi a lófaszt csinálhatnátok úgy, hogy Orbánéknak van többsége."

Például leválthatjuk, ha már nincs többsége. Persze ha hoznak egy olyan rendeletet, hogy akkor sem, akkor más eszközök után kell majd nézni.

zsg? 2013.09.10. 12:22:23

Ja, amúgy kövérről mindig Hofi jellemzése jut eszembe: folyik a szar a szájából.

_most_ 2013.09.10. 12:23:37

na, ezek után mondja valaki, hogy a fidesz nem szeretne diktatúrát.

SemBoga 2013.09.10. 12:24:07

ha a lehetőség megvan, akkor azzal előbb utóbb élni fog valaki

ezért nem elfogadhatóak kövér vágyai

s 2013.09.10. 12:24:42

@zsg?: Feleslegesen pofázol, most nagyon úgy néz ki. A demokrácia felszámolása erőszakhoz vezet. Mindegy, hogy ki kezdi. A végén senkinek sem lesz jó.

Arisztogatya 2013.09.10. 12:25:14

Mar alig varom azt a posztot ami azt taglalja hogy Orban vilaguralomra tor. Rettegek is nagyon es felelemben elek. Sajto szabadsag sincs, ezert ha latjatok a posztomat, az csak optikai csalodas. Szevasztok

_most_ 2013.09.10. 12:26:09

@♔bаtyu♔: hát igen de mi adta meg a lehetőséget Hitlernek a diktatúra kiépítésére, a rendeleti kormányzás.

s 2013.09.10. 12:27:08

@orgoványi erdőjáró: Ennyi erővel akár kommunisták is lehetnének.

Viszont az a baj, hogy csak ostoba faszszopók.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:30:58

@_most_: Milyen ostoba vagy te, ennyire nem vagy képes végig gondolni ezt a témát?
Az csak az indok volt, az nem ad semmilyen lehetőséget. Hitler nem azért használta mert diktátor volt, hanem azért, mert ezzel gyorsabban hozhatta meg a döntéseit. Pld. azt, hogy betiltja a pártokat.

Lehetőséget )a diktatúrára) az ad, hogy betiltod a pártokat és a választásokat.

kissiú 2013.09.10. 12:32:10

@♔bаtyu♔:
Ovi és bajusz demokratikus elkötelezettségét már jól megmutatta, hogy minden ötletüket egyéni képviselői indítávnyként adatják be valamelyik pártkatonájukkal, mert akkor a társadalmi egyezetés nem kötelező.

Nem attól lesz jobb a kormányzás, hogy gyorsabban születnek a törvények.

politikailagnemkorrekt 2013.09.10. 12:32:20

Igen. Meg Kövér azt is mondta, hogy "kapcsoljátok már fel a villanyt", amit Hitler 1913 után rendszeresen mondott. Szerintem ennek alapján Hágába kell vitetni Kövért, oszt majd a vizsgálati fogság alatt észhez tér, és jól meggondolja, legközelebb mit is vesz arra a rusnya bajszos (bajszos! értsd jól: mint Adolf! Érted már? Vagy elmondjam még egyszer?) pofájára.

röf 2013.09.10. 12:33:33

Ma még csak ez az első „rettegő” poszt, és itt van, már elmúlt dél.
Elvtársak, elég sivár ez a felhozatal…..

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:35:44

@s: leválthatod akkor is, ha rendeletileg kormányoznak, mert annak semmi köze nincs ahhoz, hogy kiírják e a választásokat vagy nem.

A blogger is csak azért írja, mert reméli, elég sok ostoba ballibsi van aki ezt úgy sem gondolja végig.
Hitler is csinálta, Orbán is csinálta, mindkettő diktátor, ez elég az egyszerű ballibsinek.

Egészen nyilvánvaló pedig, hogy az országgyűlés rengeteg technikai jellegű törvénykezési esetben simán mellőzhető.

ex-dr. vuk 2013.09.10. 12:36:03

@♔bаtyu♔: "Hitler nem attól volt diktátor, hogy rendeletileg kormányzott, hanem attól, hogy a pártokat betiltotta és eltörölte a választásokat."

Ez meg siman megtortenhet jovo tavaszig. Probalkozas mar volt is, a DK-val. Vegulis "csak" frakciot nem alakithattak.

kissiú 2013.09.10. 12:37:22

@röf: Emléxem, amikor kivették az alkotmányból a magántulajdonhoz való jogot, mint alapjogot, a bérretegők máris nyugdíjvagyon-államosítást láttak. Annak a 3000 Mrd-nak a 90 % azóta már le is ment a lefolyón. Lényeg, hogy mindíg lehet bérretegőzni.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:37:41

@SemBoga: Ez nekik a diktatúrához miért lenne lehetőség?

orgoványi erdőjáró 2013.09.10. 12:37:56

@s: és pont ez a gáz, hogy nálad és fajtádnál még ezzel együtt is mérföldekkel jobbak....

-JzK- 2013.09.10. 12:37:58

Reductio ad Hitlerum, egyébként meg Magyarországnak jobb lett volna ha Németország nyeri a háborút...

kitartas.mozgalom.org/2012/07/01/domokos-endre-janos-kulturalis-forradalom-a-nyugati-kultura-alkonya

_most_ 2013.09.10. 12:38:51

@♔bаtyu♔: nem érted az alapvető ok-okozati összefüggéseket, ugyanis Hitler azért tudta betiltani a pártokat, mert rendeleti kormányzás volt.

kissiú 2013.09.10. 12:42:39

@-JzK-: 'Magyarországnak jobb lett volna ha Németország nyeri a háborút...'

Még jobb lett volna, ha kimarad egyik vagy mindkét világháborúból.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:42:43

@ex-dr. vuk: Az ha akarnák megtörténhet akkor is, ha az országgyűlés dönt a pártok betiltásáról. Más tészta, hogy értelmetlen lenne, hiszen vagy nagyon nagy támogatás kellene ehhez, akkor pedig minek, vagy idegen hadsereg.
Hitler és Sztálin azért tudta megcsinálni, mert képes volt a diktatúra működését kül és belpolitikai téren biztosítani.
Orbán erre nem képes.

A DK frakció teljesen más kérdés, a választópolgár szemével szerintem jogos is, hiszen a DK-ra senki nem szavazott.
Ez egy technikai kérdés, amiben "szerintem" a mindenkori kormánypártnak van joga dönteni.

Szociknak vége 2013.09.10. 12:43:47

1933-38ban Németország Európa utolsó lúzeréből Európa 1. számú katonai és gazdasági hatalma lett.

Elférne itthon is a csodamódszer. Vagyis sok munka, kevés spekuláció...

barli 2013.09.10. 12:46:03

@poszt: Még mindig nem veszitek észre, hogy ezzel a rettegéssel semmire sem mentek. Az ingerküszöb már akkora, hogy nem érdekli ez a kutyát sem, még ha van is benne valami.
Tessék hiteles pártot alapítani hiteles emberekkel, hiteles programmal. Azzal lehetne szavazókat nyerni, nem ezzel.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:46:37

@_most_: Te nem érted, ugyanis ez csak egy technikai jellegű dolog. Hitler az időnyerésen túl azért használta, mert ebben az esetben nem kellett összehívnia az országgyűlést.

Az a gond, hogy Orbánfóbiád az agyadra megy, Orbán parlamenti és társadalmi támogatottsága van akkora, hogy értelmetlen azt feltételezni, hogy diktatúrát akar bevezetni.

Ehhez neki nem is lenne szükség rendeleti kormányzásra, hiszen 2/3-a van.

-JzK- 2013.09.10. 12:49:11

@kissiú:
Így, hogy Németország elveszítette mindkét világháborút, úgy valóban jobb lett volna, ha Magyarország kimarad a buliból, de egyrészt ez földrajzi fekvésünknél fogva nem volt opció, másrészt akkor szálltunk be, amikor úgy tűnt, a nyertes oldalon fejezzük be.
Ha pedig Németország nyeri, és mi szövetségesek vagyunk, jól jártunk volna.
Akkor most Magyarország nagy lenne, minden magyar az ország területén élhetne, nem lenne gondunk a cigányokkal, mindenhol csak szép, egyenes tiszta magyarokat látnánk, takaros családokat, amerre a szem ellát.

röf 2013.09.10. 12:50:16

@kissiú:
Kurva unalmas már ez a manyupos nyekergés.
Teljesen úgy csináltok, mintha a kötelezően magánpénztárba irányított zsetont a délkeleti passzátszél pótolta volna a megüresedett állami kasszában.
Nem egészen…
Az én adómból fizették a te nagymamád nyugdíját, amíg te az Allianz-hoz irányítottad a járulékod nagyrészét, ahol aztán jól levették kezelési költség címén.
De volt olyan év is, hogy nulla százalék hozamot produkált egyik –másik nagy tapasztalatú pénzintézet.
Az igen. Daliás idők…

_most_ 2013.09.10. 12:50:25

@♔bаtyu♔: Orbánról abszolút nem érdemtelen feltételezni, hogy diktatúrát akar, hisz számos jel utal erre, persze ezt te nem akarod észrevenni, csak ha már diktatúra lesz, de akkor már késő, és hirtelen azon kapod maga, hogy a nemzeti együttműködés ellensége vagy :D

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:51:03

@kissiú: Nem tudott volna kimaradni. Horthy ezt pontosan felismerte, de ő is csak annyit tudott tenni, hogy igyekezett a lehető legfüggetlenebb maradni a németektől. Majdnem sikerült, a fél világ égett, de nálunk nem volt háború. Elég nyilvánvaló volt, hogy a németek mindenképp belesodorják Horthyt a háborúba, ahogy pld. most is alá kellett írni Orbánéknak az USA szíriai akcióját, pedig jól látszott, hogy nagyon nem akarják.

Akkor kimaradni kb. ugyanolyan lett volna, mint 45 után kimaradni a kommunizmusból, vagy utána az EU-ból.

kissiú 2013.09.10. 12:51:35

@barli: 'Elférne itthon is a csodamódszer. Vagyis sok munka, kevés spekuláció...'

Ezzel szerintem szinte mindenki egyetért, a német szorgalomból sokat kellene tanulnunk. Csak a poszt nem erről szól, hanem a hatalom mégtovábbi koncentrációjáról.

irongrass (törölt) 2013.09.10. 12:52:56

"brüssszel segíccccs!" csomagoljatok fiúk, mer' a zorbánsátán kivezényel benneteket stadiont építeni ... :D

nem várt fordulat 2013.09.10. 12:52:57

@♔bаtyu♔: nem is a mostani ciklusra jönne ez jól nekik, hanem a következőre. nagy valószínűséggel meg fogják nyerni, ha neccesen is a következő választásokat, viszont, ha ez életbe lép, ugyanúgy garázdálkodhatnak mint most.

ne mond, hogy annyira szűk látókörű vagy, hogy nem látod, hogy nem érdemes a hibákat ismételni a történelemből. nyilván nem lenne itt holokauszt, vagy valami kirívó, hiszen úgy nyomnának le mint a bélyeget. csak szomorú, hogy míg a fejlettebb társadalmak (minden hibájukkal együtt) előre felé haladnak, mi visszafelé megyünk az időben.

nem mi fogjuk feltalálni a spanyol viaszt, és megváltani a világot.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:54:11

@_most_: Ostoba kis libsi vagy te barátom, onnan is látszik, hogy képtelen vagy értelmezni melyek a diktatúra feltételei nemzeti és nemzetközi vonatkozásban.

"Számos jel" Micsoda? Nem veszi be kedvenceidet a kormányba? Nem vesz fel IMF hitelt?

Ezek nem azért vannak mert diktátor, hanem azért mert nem akarja a kukában végezni, mint a te kedvenceid.

_most_ 2013.09.10. 12:54:50

@♔bаtyu♔: persze, Orbán ne akarta volna aláírni a szíriai akciót, aki szemrebbenés nélkül szabadon enged egy gyilkost, hihető :D

_most_ 2013.09.10. 12:56:55

@♔bаtyu♔: rátapintottál, a hatalomhoz való irracionális ragaszkodása minden diktátor ismérve. Konkrétan Orbán maga mondta, hogy a szocialista diktatúrával se volt baja, csak annyi, hogy nem ő vezette :D

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.09.10. 12:57:07

@♔bаtyu♔: "A rendeleti kormányzás azt jelenti, hogy nem mindent visznek az országgyűlés elé mert felesleges és így gyorsabb. "

És ki dönti el, mi az, ami felesleges?? Úgy önkényesen. Orbánod és sleppje?? Ki hatalmazta föl rá? Az állami rend megváltoztatása büntetendő cselekmény, és mindenkinek joga van ellene föllépni.

Na tűnsz a k..va anyádba, de gyorsan!!

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:57:38

@karacsi_maci: Jókora tévedés ez.

Itt minden probléma abból fakad, hogy Mo teljes éves jövedelmének 80%-a adósság.

Ilyen alapon lehet diktátorozni azt a családapát is, aki a gigászi adósságával túl akarja élni, azaz mindent megtesz a hitelezői kedvéért, csakhogy kapjon másik hitelt és ne árverezzék el a lakását.

Ha már a probléma forrását keresed, kérdezd Ferit, hogyan csinált 54%-ból 83%-ot.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 12:59:14

@_most_: A hatalomhoz minden politikus ragaszkodik. Persze te biztos beszopod Fodor Gabi ótvar dumáját a civil társadalomról, arról, hogy a hatalom egy kényszerű nyűg.

_most_ 2013.09.10. 13:02:00

@♔bаtyu♔: valamilyen szinten persze minden politikus ragaszkodik a hatalomhoz, de azért Orbán viselkedése ezen már jóval túlmutat, nem véletlen állt pszichiátriai kezelés alatt.

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 13:02:09

@republikánus: Nekem te itt ne anyázz b+, vedd be a gyógyszereidet ha nem birod a gyűrődést. Hülye faszfej.

ésmi nem foglalt 2013.09.10. 13:02:46

Én félek! Komolyan! Az egyes hozzászólások azt erősítik meg bennem, hogy sajnos, ebben a "nagy demokráciában" az embernek vagy be kell állnia a sorba, vagy kurvára félnie kell. Én meg már NEM akarok félni semmiféle párttól, kormánytól. Akkor be kell állnom a sorba??? De oda se akarok, állítottak már oda eleget, megtapasztaltam. Mit tegyek? Meneküljek??

♔bаtyu♔ 2013.09.10. 13:03:29

@_most_: Ez van, kedvenceid sajnos a kukában vannak, így ki kell bírnod legalább még 4 évig:)

kissiú 2013.09.10. 13:04:48

@röf: 'úgy csináltok, mintha a kötelezően magánpénztárba irányított zsetont a délkeleti passzátszél pótolta volna a megüresedett állami kasszában.'
Nem ez volt a mondandóm lényege, hanem a bérretegők előrelátása. De ha akarod, menjünk bele a nyugdjba.

'Az én adómból fizették a te nagymamád nyugdíját'
Ez igaz most is, és igaz lesz a jövőben is. Csak tudod egyre kevesebben fizetjük egyre többnek, erre kellett valamit kitalálni. Nem volt tökéletes ötlet, de talán pont ezért kellett volna társadalmi egyeztetés a rendszer feljavításáról, nem pedig egy egyéni képviselői indítvánnyal kizsarolni az emberektől. Az évi 500 Mrd, ami hiányt okozott (GDP 2 %-a), egy normálisan növekvő gazdaság gyorsan bepótolja. Csak azzal nem számoltak a megalkotói, hogy kedves országunk 24 év után is ugyan ott fog tapicskolni, ahol 1989-ben. Na ezt nehéz elfogadnia olyannak, aki 23 éve ott ül, és 7 évet kormányzott is.

'De volt olyan év is, hogy nulla százalék hozamot produkált egyik –másik nagy tapasztalatú pénzintézet.Az igen. Daliás idők…'
Őőőő: az állami nyugdíjalap mennyit is hoz évente? Ja, hogy semmit? Mellesleg ha a pénzintézeted rosszul teljesített, át kellett lépni. Volt ott 4%-os reálhozamot felmutató kis pénztár is, na azokat tette tönkre a vezér-kiflis páros legelőször.

_most_ 2013.09.10. 13:06:06

@♔bаtyu♔: ez majd még elválik, azért a diktatúra még az elvakult Orbán hívőknek se tetszene :D

kissiú 2013.09.10. 13:09:14

@-JzK-: @♔bаtyu♔:
Valószínűleg igaz, hogy nem tudtunk volna kimaradni. (Én csak azt mondtam, jobb lett volna) Az, hogy milyen lenne a világ Hitler győzelme esetén, inkáb ne menjünk bele. Nem biztos, hogy itt vitatkozhatnánk a minőségéről.

s 2013.09.10. 13:14:24

@orgoványi erdőjáró: Nem tudtam, hogy faji kérdés lett ez hirtelen.

De mondok valamit, ha már mégis. Tudod, mi lemásztunk a fáról. Nektek nem volt elég szólni, hogy gyerünk le onnan, titeket bottal kellett leverni, mert annyira szerettetek volna maradni még.

Minket - a fajtánkat - később elneveztek Homo Sapiens Sapiensnek. A te fajtádban mégis kit tisztelhetünk?

Netuddki. 2013.09.10. 13:15:14

Igaza van. Minek annyit szarozni a rendeletekkel? A 2/3-os droidsereg úgyis mindent megszavaz bármit is raknak eléjük. Legfeljebb kimaradna ez a lépés.
Az meg biztos a fideszes demokráciafelfogás velejárója, hogy amelyik fideszes képviselő nem azt a gombot nyomja amit mondanak neki akkor először büntetés aztán legközelebb nem lesz képviselőjelölt.
Ostoba, korrupt, mutyizó, tolvaj banda...

s 2013.09.10. 13:17:49

@♔bаtyu♔: "leválthatod akkor is, ha rendeletileg kormányoznak, mert annak semmi köze nincs ahhoz, hogy kiírják e a választásokat vagy nem"

A választások nem kiírásától éppen egy rendeletnyire kerülnénk, ha jól számoltam össze. Tehát nincsen igazad, sajnos.

nem várt fordulat 2013.09.10. 13:20:09

@♔bаtyu♔: dehogy fakad. nézz körbe európában, és nézd meg az államadósságokat. nagyon nagyon sokaknak van jóval 50% felett, ez nem jelent semmit. nem látom, hogy pl. a franciák olyan problémákkal küzdenének mint mi. a mi bajunk az, hogy a népesség nem kis hányada devizában van eladósodva. a devizahitelezést pedig nem is tudom, ki kezdte el.

de itt most nem ez a lényeg, hanem az, hogy kb. minden blogban csúsztatsz, libsizel, ballibsizel (amire azóta nem adtál választ, hogy mi is az) te kis bértollnok troll.

SemBoga 2013.09.10. 13:20:29

@Shalala Lala:

"1933-38ban Németország Európa utolsó lúzeréből Európa 1. számú katonai és gazdasági hatalma lett.

Elférne itthon is a csodamódszer. Vagyis sok munka, kevés spekuláció..."

a csodamódszer? azaz hitelből felfuttatni a hadiipart, majd háborút kirobbantani, hogy ne kelljen visszafizetni a hitelt? :)

SemBoga 2013.09.10. 13:21:26

@♔bаtyu♔: orbánnak ezzel az a célja, hogy még a fideszes országgyűlési képviselők se nagyon tudják korlátozni őt

felcsutisuttyo 2013.09.10. 13:22:10

MI VAN KÖTELES BAROM, ELISMERTED, HOGY A FŐNÖKÖD NEM JOBB A HITLERNÉL????????????????????
Megkapod a kötelet Te Gazember!

Netuddki. 2013.09.10. 13:22:48

@-JzK-: "Reductio ad Hitlerum, egyébként meg Magyarországnak jobb lett volna ha Németország nyeri a háborút..."

Ja, akkor most nem lenne olyan, hogy magyarország és németül beszélne mindenki. Olyan hülye vagy mint a seggem, te hazaáruló, te!
Most már nem csodálkozom az abortuszhoz való viszonyulásodon egy másik blogon...

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.09.10. 13:24:53

@♔bаtyu♔: A kurva anyádat, te büdös fidfeszes kommunista!

SemBoga 2013.09.10. 13:25:28

@♔bаtyu♔:

"Jókora tévedés ez.

Itt minden probléma abból fakad, hogy Mo teljes éves jövedelmének 80%-a adósság."

ez úgy konkrétan totális hazugság, amit most állítottál - valójában nem sok mindent befolyásol, hogy 60-70-80 vagy 90% a gdp arányos államadósság

az viszont tény, hogy ilyen stagnálás és jövőrombolás még nem volt, mint ami itt folyik

ex-dr. vuk 2013.09.10. 13:30:52

@Shalala Lala: naja, mini-hitlerunk mar megvan hozza :D

-JzK- 2013.09.10. 13:36:25

@kovi1970:
Ez hazugság. Hitler nem gyűlölte a magyarokat, sőt a magyar népet, mint európai keresztény nemzsidó nemzetet árjának tartotta.
A balliberális "történészek" azért találták ki ezt a "Hitler gyűlölte és ki akarta irtani magyarokat", mert az asztali beszélgetéseiben, amikor már rég amfetamin függő volt, bedühödött, amikor elolvasta a hadijelentéseket a magyar katonák teljesítményéről, és ilyenkor kikelt "a magyarok" ellen. Ez azonban nem a magyarságnak, mint olyannak a gyűlöletét jelenti.
A Mein Kampfban a magyarokról csak egy-egy utalás van, az is pozitív kontextusban.

Mészáros Laci 2013.09.10. 13:40:21

Érdekes, nekem nem Hitler, hanem az USA jutott eszembe, ahol a kormányzásba nem sokszor kotyognak bele a képviselők.

Persze, ha a poszterina Hitlerrel álmodik, neki ez fog először beugrani (ezúton is hadd fejezzem ki részvétemet).

Kövér elképzelésének komoly problémája, hogy a kormánnyal szembeni közbizalom még alacsonyabb, mint a parlamenttel szembeni, szintén alacsony bizalom. A politikai szférába fektetett bizalmat pedig nem vágyak kimondásával lehet felépíteni...

kekec8 2013.09.10. 13:44:06

Jajj, már építik a haláltáborokat is?

Kim Jong Un 2013.09.10. 13:50:59

Sot Hitler is, meg Kover is jartak WC-re, ez meg egy parhuzam. Innen mar csak egy lepes, es mehetnek a marhavagonba a zsidok mi? Ennyire nincs mibe kapaszkodnotok ballib sopredek?

nem várt fordulat 2013.09.10. 13:52:27

@Mészáros Laci: honnan szeded ezeket a baromságokat?

mert nem kell a kongresszus támogatása ugye?

Mészáros Laci 2013.09.10. 14:06:13

@karacsi_maci:

Amerikában alapvetően az elnök kormányoz, _NAGYON SOK_ olyan kérdésben egyedül dönt, amit Magyarországon törvénybe foglalunk.

A kongresszus kétharmaddal megvétózhatja az elnök döntéseit.

Ezen túl, az elnök, ha akarja, olyan kérdésben is áttolhatja a felelősséget a kongresszusra (lásd Szíria), ahol egyébként az övé a döntés.

felcsutisuttyo 2013.09.10. 14:09:23

KÖTELES LÁSZLÓT KÖTÉLRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"könyörgöm akasszuk fel!!!!"

s 2013.09.10. 14:10:04

@-JzK-: "bedühödött, amikor elolvasta a hadijelentéseket a magyar katonák teljesítményéről"

Később a német katonákra is bedühödött. Ez nem sokkal azelőtt volt, hogy ciánkapszulát vett be és fejbe lőtte magát, meghagyva a bunkert őrző tiszteknek, hogy tegyék egy gödörbe, locsolják le benzinnel és gyújtsák rá.

orbán esetében annyi különbség mindenesetre van, hogy minket erre nem kellene külön megkérni.

felcsutisuttyo 2013.09.10. 14:10:46

na, most kell megfizetni egy pár"terrorpistát"...s nem a csaló választásra készülni!!!!!

deruyter 2013.09.10. 14:11:33

Elmagyarázom. Törvényt olyan emberek (képviselők) hoznak akik legalább elvileg függetlenek hivatalukban. Rendeletet meg nem. Ez ilyen egyszerű. Rendeleti kormányzás esetén egy ember dönt mindenről, de maximum a kormánytagok. Így már nem kell még kétszáz-valahány embert sem kézben tartani, elég tizenegynéhányat. Négy évre lemondani még arról is, hogy legalább a képviselők bbelepofázhassanak lényegi kérdésekbe??? Ebből szokott diktatúra, forradalom és vérengzés lenni. Mit nem lehet ezen érteni? Semmilyen hatékonysági szempont nem támasztja alá.

s 2013.09.10. 14:12:48

@Kim Jong Un: Nem az a baj ezekkel a figurákkal, hogy jártak klozetre, hanem az, hogy mindig visszaböfögi őket a csatorna. Hiába, a túl nagy darab szar nem akar lecsusszanni.

s 2013.09.10. 14:14:57

@felcsutisuttyo: Mindig akadnak végstádiumban lévő rákos betegek. Nekik megváltás lenne a halál. Szerintem páran odasétálnának orbánékhoz egy bombával a pocakjukon, ha már úgyis mindegy.

s 2013.09.10. 14:17:20

@deruyter: "Ebből szokott diktatúra, forradalom és vérengzés lenni. Mit nem lehet ezen érteni?"

Konkrétan melyik ellen lenne kifogásod? Mert nekem lassan már egyik ellen sem. Ebben a sorrendben, ha kérhetném. Utána választunk mást.

szuperkrumpli 2013.09.10. 14:21:11

@-JzK-: Két oktávval tartott minket jobbnak a cigányoknál!

orgoványi erdőjáró 2013.09.10. 14:22:38

@s: ez érdekes, hiszen ti még mindig a fán vagytok és makogtok. A Homo Sapiens Sapienshez pedig annyi közötök van, mint tót birkapásztornak a harangöntéshez.

komplikato 2013.09.10. 14:25:13

@ex-dr. vuk: Nem csak a DK-t, az E14 bejegyzésénél is betették a bicikli pumpát a küllők közé vagy a Kétfarkú Kutyánál is.

komplikato 2013.09.10. 14:32:41

@deruyter: "Elmagyarázom. Törvényt olyan emberek (képviselők) hoznak akik legalább elvileg függetlenek hivatalukban."

Függetlenek a nagylóf*szt, müködő demokráciában a képviselő KÉPVISELI azt a butus választópolgárt aki őt oda jutatta! Itt ilyen még véletlenűl sem fodúlhat elő. Ha már a képviselő független, akkor az egészet megette a jó franc.

s 2013.09.10. 14:48:28

@orgoványi erdőjáró: Nem, azok ti vagytok. Azért nem látod a pályát, mert még mindig fent vagy. Innen lentről elég jól látszik a helyzet.

fehérfarkas 2013.09.10. 17:21:17

@♔bаtyu♔: "Mekkora baromság. A rendeleti kormányzás azt jelenti, hogy nem mindent visznek az országgyűlés elé mert felesleges és így gyorsabb. Azaz eleve hatékonyabb kormányzást jelent. "

Pont az a lényege a parlamentalizmusnak, hogy a kormány mint végrehajtó szerv legyen és ne pedig a törvényhozó és irányító, hanem a törvényhozás a Parlament hatásköre maradjon. A hatalmi ágak szétválasztása a demokrácia lényege. Sok diktatúrában van szintén parlament és pont az különbözteti meg a diktatúrát a demokráciától, hogy a parlamentnek mekkora a hatásköre. A parlament csupán statiszta szerepet tölt be, és a kormány/kormányzó/elnök/diktator azt csinál, amit akar, vagy a parlamentnek érdemi jogkorai is vannak.

Az égeszben a szánalmas, hogy a Fidesz már a látszatra sem ad, mert pont az Országgyűlés elnökének kellene a legjobban védenie a saját hivatalát, ezzel szemben pont ő az, aki a parlament hatáskörét csökkentené, és áttestálná a kormányra.
(az más kérdés, hogy Kövér soha egy percig nem vette komolyan az országgyűlési elnöki posztot, hanem végig arra méltatlanul viselkedett)

fehérfarkas 2013.09.10. 17:28:41

@karacsi_maci: "nem is a mostani ciklusra jönne ez jól nekik, hanem a következőre. nagy valószínűséggel meg fogják nyerni, ha neccesen is a következő választásokat, viszont, ha ez életbe lép, ugyanúgy garázdálkodhatnak mint most."

Pontosan, a következő ciklust is ők lesznek hatalmon, de már nem lesz 2/3-os többségük, hogy bármit megszavazhassanak. Ezért most előre be akarják biztosítani maguknak, hogy akkor is bármit megcsinálhassanak, és ezért kell kivenni a parlament kezéből a jogköröket és Orbánhoz áttenni (hiszen a következő Fidesz-kormányt is Orbán fogja vezetni).

fehérfarkas 2013.09.10. 17:39:42

@s: "A választások nem kiírásától éppen egy rendeletnyire kerülnénk, ha jól számoltam össze. Tehát nincsen igazad, sajnos. "

Sőt, elég megnézni az új választókörzeti összeállítást, amit a fiderszes közvéleménykutatókkal közösen matematikai számítások alapján dolgoztak ki, hogy azt a pár biztos ellenzéki nyerésű helyet is lerontsák a megváltoztatott körzethatárokkal.
Persze ettől még hozhat meglepetést nekik a jövő évi választás, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy girószkópék és és gponték közvéleménykutatásai megbizhatók és emiatt millárdokat dobott ki a fityisz az ablakon az ellenzéki pártok és szavazók örömére :)

házelnök 2013.09.10. 17:49:55

@♔bаtyu♔: Az utolsó mondatod egészen találó.

ex-dr. vuk 2013.09.10. 18:58:11

@komplikato: ja hat a konkurencia szar dolog :)
a demokraciat sem viselik jol

vantaan 2013.09.10. 19:06:24

Ha mi, németek győztünk volna
2012. december 2., 1:42
Eric Kastner:

Ha mi, németek győztünk volna.....

Parádé lenne minden délben,
Európa germán volna régen,
"Heil" - harsognák a négerek,
ha a csatát a Marne-i réten
mi nyertük volna, németek.

Ha őrmester jön, jó előre
ugornánk félre a járdáról,
feszes vigyázz!-ban lenn a sárból
köszönnénk minden csörtetőre,
s kardot kötnénk a csecsemőre.

S mit törődnénk az eszünkkel,
gránátok közt járnánk vakon:
amíg Wotán véd nem veszünk el
és úgy aludnánk, két kezünkkel
simán a nadrágvarraton.

Fülek lesnének a falakban
és puskacsövek száz alakban
a föld alatt, a víz felett,
és nászágyukban vaskalappal
feküdnének a Lieschenek.

Törvény rendelkeznék a nővel,
hogy minden páros esztendőben
szülnie kell egy fiút,
mivelhogy puszta ágyúcsővel
nem nyerni meg a háborút.

Berlinben trónolna a császár
és szabadságára a Lázár
várhatna századéveket,
ha akkor, Verdun ostrománál
mi győztünk volna, németek.

Farsang lenne a Junkereknek
és nem volna már litvánnak, lettnek,
magyarnak, lengyelnek, cseheknek,
meg a zsidóknak irgalom,
s a háborúk, mint operettek
vonulnának a színpadon.

Hogy mindezt most csak úgy mesélem,
mint egy hóbortos éneket,
azért van, mert ha jól emlékszem,
úgy az Ardenek erdejében,
Verdun alatt, a Marne-i réten
csatát vesztettünk, németek.

vantaan 2013.09.10. 19:10:07

@♔bаtyu♔

"Ha mi, németek győztünk volna.....

"Parádé lenne minden délben,
Európa germán volna régen,
"Heil" - harsognák a négerek,
ha a csatát a Marne-i réten
mi nyertük volna, németek.

.........

Farsang lenne a Junkereknek
és nem volna már litvánnak, lettnek,
magyarnak, lengyelnek, cseheknek,
meg a zsidóknak irgalom,
s a háborúk, mint operettek
vonulnának a színpadon".

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.09.10. 20:12:23

Bár a büdös életbe nem szavaznék a dzsobbikra élén zázrivecczel, de azzal nem ártana tisztában lenni a balliberányoknak, hogyha nem lett volna Hitler, akkor ma nem lenne olyan szuper autópályarendszere, infrastrukturája Németországnak. Ezt valamiért mindig "elfelejtik" a libsik.

Szoval okosan a Hitler fikázással, mert viszaüthet!!!!

Kövér Lászlót mondását pedig szokás szerint kiferditi a ballib. Így volt ez a "köteles beszéddel" ami nem azoknak szolt, mint amit a ballib emlit. Valamint Lázár János "annyit ér, emennyije van" monológ sem a népre vonatkozott, hanem bizonyos politikusokra.

Miért nem hallgatjátok meg az EGÉSZ beszédeket, miért kell minden ferditteni???!!!

Popescu Ion 2013.09.10. 20:13:51

remélem megérem azt a napot, amikor már csak az állatkertben lesz látható fideszes és jobbikos, valahol a varacskos disznó és a meztelen csiga között.

vantaan 2013.09.10. 20:19:54

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!:

Farsang lenne a Junkereknek
és nem volna már litvánnak, lettnek,
magyarnak, lengyelnek, cseheknek,
meg a zsidóknak irgalom,
s a háborúk, mint operettek
vonulnának a színpadon".
Válasz erre

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2013.09.10. 20:20:01

@K.A.Ármin:

A dzsobbik az tényleg odavalo. Viszont készülhetsz, hogy még legalább 2022-ig Fidesz-KDNP Kormányzás lesz ithhon Orbán Viktor vezetésével.
A "baloldalon" milyen vezető egyéniségek vannak? Libajnai? Hangja nincs, hazudik.
Meseházy? Bohóc.

Lopcsány? Hazug csótány, bohóc.

Szóval milyen vezető típusú politikusok vannak a másik oldalon?
És még csodálkoztok, hogy Orbán Viktor miért ilyen népszerű... :DD

Gondolom a 300 c. filmet is utáljátok, mert olyan harsány hangjuk van a harcosoknak, vezetőknek és nem olyan szééép lágy :DD

Egy miniszterelnöknek/elnök legyen Határozott és keménykezű! Persze értsen is az ország vezetéséhez. Szerencsére Orbánban mindezek megvannak, míg a többiekben nincsenek. Ezért (is) népszerű Orbán Viktor.

A magyarnak nem nyuszi kell!!!

Popescu Ion 2013.09.10. 21:25:08

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: fideszes szájából csak szar jön, ha egykori miépes, akkor megpláne. mosdathatod te is azt a segget, attól még segg marad, a fasiszta fajtából.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.11. 00:53:30

Kormánypártiak!

Ha anno Horn Gyula akart volna rendeletileg kormányozni? Netán Gyurcsány?

Akkor is egy hatékony dolog lett volna ugye, amely előmozdítja az országot?

Gaius Liber 2013.09.11. 13:44:01

Ejnye, jobbos fasisztácskák. Rég volt már puskatussal beverve a szátok. Ideje lenne már megint. Biboldózunk, árulózunk, de ti áááááá, ti nem is vagytok nácik.

Ez olyan, mint a Csatári tetü melletti kiállás. "Szegény Csatári bácsi nem is volt náci." De ha nem lett volna, nem istenítettétek volna.

Tudom, a holokausztot se tagadjátok. Mert támogatjátok.

Azt hiszitek, mert sokan vagytok és hangosak, igazatok is van. Hát nincs. Ideje már elkenni a szátokat megint. Mindegy ki, lehet amcsi, ruszki, akár kínai is. De rátokfér már a verés nagyon, el vagytok szemtelenedve....

Gaius Liber 2013.09.11. 15:19:04

A másik: a nemzeti "érzelműek" egytől egyig hazaárulók. Miért is? Mert a haza nem puszta föld. Nem a négyzetkilométer számít. Nem a föld a haza. A hazát emberek alkotják, akik ott élnek, akik a holt rögöt élővé teszik.

Ha az embereket feláldozzuk holmi eszméért, nemzeti nagyságért: a haza lesz szegényebb. Tehát aki a nemzetért harcol, a hazának árt. A nemzet ugyanis elvont fogalom, nem több. Azt mindenek fölé helyezni szegénységi bizonyítvány.

Nem a nemzet érdeke az első. De nem is a második, nem is a harmadik, még a sokadik se. Az emberek érdeke az első. Bármilyen származásúak, nyelvűek, vallásúak is. Nélkülük nincs haza. Nincs semmi.

Le lehet nemzetárulózni. Még büszke is vagyok rá! A hazámért simán elárulok bármilyen elvont eszmét. Az emberekért. Ettől vagyok: hazafi.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.11. 20:59:38

@♔bаtyu♔: A kormányzás nem rendeletalkotás, a kormányzásnak sok más eszköze van.
Nézd meg, hogy melyik parlament hozta a legtöbb törvényt (természetesen figyelembe véve, hogy a mostaninak még van hátra pár hónapja). És ki írt bele az alkotmányba olyant, ami még talán törvénybe se lenne való, kétharmados törvénybe adószabályt és más olyant, ami felesbe lenne való. Ki nyújtatott be képviselői javaslatként olyan törvényeket, amelyet a benyújtó el sem olvasott, csak hogy a hatásvizsgálatot, a társadalmi vitát, sőt, a tárcaközi egyeztetést is megspórolja. A többit hiába magyaráznám, mert a legalapvetőbb politikai ismereteknek és kultúrának is híján vagy, csak a pártközpont marhaságait szajkózod.
Azért egy bónuszkérdés: hogy van az, hogy a kormányoldal (és a Jobbik) minden megnyilatkozását utána két-három menetben kell magyarázni? Lehet, hogy mégis valami baj van a kréta körül? Pláne, hogy a magyarázat szerint a Parlament hatáskörének csökkentése az ellenzék jogosítványait erősíti (apropó, lehet, hogy Kövér már ellenzéki szerepre készül, azért akarja erősítani az ellenzék szerepét?).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.11. 21:11:19

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Ez nettó hazugság. A német autópályák többsége a második világháború után épült, illetve korszerűsítésre került. Ha jársz a néemt autópályákon, látod, hogy most is rengeteg helyen építik. Az ötlet nem Hitleré, az ő uralma alatt sok olyan autópályát adtak át, amelyet előtte mások kezdtek meg (nem ismerős a szituáció?), és nem is épült olyan sok Hitler alatt:
www.dw.de/the-myth-of-hitlers-role-in-building-the-autobahn/a-16144981
www.brain-channel.de/archiv/000007.html
"The vaunted German autobahn network was still incomplete and much of the rest was made useless by Allied bombing and neglect."
german.about.com/library/blgermyth08.htm
stb. stb. Tudod: a gugli a barátod, írd bele, hogy "deutsche autobahnen Hitler", oszt művelődj!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.11. 21:17:38

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Két szám: Hitler alatt 3800 km épült, a mostani hossz mintegy 12000 km.
Ha további információt akarsz Hitler gazdasági csodáiról, olvass Fergusont, Taylort és Kleint.

Kodomo 2013.09.12. 12:19:01

Minek pepecselni a parlamenti üléssel?! "Megadom a szót az ellenzéki képviselőnek"- meg ilyen marhaságok (inkább megbírságolom és kivezettetem). Úgyis megszavazza a kétharmad.
De, akkor már, minek pepecselni a kormányüléssel?! Úgyis az van, amit a Vitya mond (különben lecseréli a renitens minisztert).
Legjobb és leggyorsabb akkor volna, ha lenne a felcsúti stadion vip-páholyában egy közvetlen telefon a közlönykiadóhoz. Aztán szünetben majd lediktálja pl. Szijjártó az időközben felötlő törvényeket.

Faus to 2013.09.13. 10:14:28

Én attól félek, egyszer "ezek" itt Európa közepén, az EU tagországában, lezárják a határokat és se ki, se be nem lehet majd menni.

Mike36 2013.09.20. 02:07:24

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: ilyen névvel ki ofglalkozik szerinted vele, meg amiket irogatsz? senki


süti beállítások módosítása