Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Dohány nélküli dohánybolt - ez se lenne a Fidesz nélkül

2013.08.19. 12:00 - eroica

Címkék: trafik fiatalkorú nemzeti dohánybolt trafikmutyi

A trafikmutyit a Fidesz a fiatalkorúak védelmével indokolta. Ehhez képest folyamatosan jöttek a hírek, hogy fiatalkorúakat is kiszolgálnak. Egy idő után a hatóság elkezdett fellépni. Így most ilyen üzleteket is lehet látni:

Nemzeti_Dohanybolt_trafik_dohanyt_nem_arul_fiatalkoru_forgalmazas_buntetes_18_eves_trafikmutyi.png

Korábban nem lett volna gond, ha egy üzletet bezárással büntetnek ilyesmi miatt, hiszen más üzletbe mehettek volna a felnőtt vásárlók. A trafikmutyi miatt ezt már nem biztos, hogy megtehetik. Ha egy faluban egy trafik van és azt bezárják, akkor az kollektív büntetést jelent az egész közösségnek. De a trafikokkal kevésbé ellátott városrészekben is gondot okozhat az ilyesmi. Márpedig a trafikok eloszlása elég egyenetlen lett. Újbudán egy tízezres lakótelepre csak egy trafik jut, de Debrecen jó részén is alig találni. Nem elég, hogy a fogyasztóknak két és félszeres árrést kell a haverok zsebébe tenniük, még járatják is őket. Aztán persze lehet csodálkozni, hogy csempészett cigit fognak szívni az emberek és csökken az adóbevétel. Persze idén még "csak" ötször módosították a költségvetést, lehet még emelni a sárga csekk adón...

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

384 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr135466507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egysmás 2013.08.20. 14:41:08

@Zuckerbrot: Szerinted melyik termel több bevételt az államnak?
Melyik csinál több munkahelyet?
Melyiktől nő jobban a gazdaság?

Ha valaki eliszik tíz milliót, vagy, ha házat épít belőle?

dzsak 2013.08.20. 14:42:56

@Zuckerbrot: Az államháztartás hiánya 2002-ben (kormányváltás: -9%, 2006-ban: -9,4%, 2007-ben -5,1, 2008-ban-3,7% volt.
Ez csak azt mutatja, hogy 2002-ben, 2006-ban is választás volt és választási költségvetés.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina200.html

ex-dr. vuk 2013.08.20. 14:43:24

@Zuckerbrot: ja nem okozott problemat azon kivul hogy akkora koltsegvetesi lyukat utott hosszutavra, hogy azota is azt nyogjuk. Konnyu rafogni h 2002-tol nott a hiany, ha egyszer 2001 kozepetol nyitottak egy istentelenul nagy lyukat....
Orrodnal tovabb nem nagyon latsz.

A mostani kormany meg a maganszektort eroszakkal kiforgatta a vagyonabol, es abbol ideiglenesen kikozmetikazta a koltsegvetesi szamogat. Hosszu tavu tervek? Nuku. Hatekonyabba tetel? Nuku.

ex-dr. vuk 2013.08.20. 14:44:40

@$pi$: "Na jó, ezt mondjuk mindenkinek illik tudnia, nézz utána, biztos leírták valahol a neten."

Mondd utanam: "FINGOM SINCS!" :)

Szoval vagy leirod ide (vagy belinkeled), vagy egyszeruen fogalmad sincs es mantrazod az agymosott szoveget.

dzsak 2013.08.20. 14:45:54

@$pi$:
Igen, azt mondtam, hogy amennyiben hitelt veszek fel 4,5%-os kamatra, hogy abból visszafizessem az 1,5-2%-os kamatozású hitelt, akkor elmentek otthonról.
Ha így teszel a családoddal, akkor ártasz nekik:-)))
Márpedig itt ez a helyzet. Ha csak a kormány nem spekulál arra, hogy 350 Ft legyen az Euró.

Muzsikok közt 2013.08.20. 14:47:21

@ex-dr. vuk: Nem ütött semmilyen lyukat hosszú távra, 1 nap alatt le lehet állítani, ha nem tetszik.

A fidesz kormány alatt nem volt semmilyen lyuk, utána meg nem ők kormányoztak.

egysmás 2013.08.20. 14:47:36

@$pi$: két helyen van fenn, az egyik egy komment.

Ide is bemásoltad.
Ez a harmadik megjelenés.
Annyira nem valószínűtlen a feltételezés, hogy a második megjelenítés is te voltál, tekintve, hogy az általad ajánlgatott keresési módszer alapján n+16. oldalon adja ki a gugli a hivatkozott oldalt.
Ez a fenti tény azt is valószínűsíti, hogy erős közöd van a cikk szerzőjéhez.

Plusz hivatkozol egy olyan oldalt, amin Gyurcsány karikatúra és autógumi van.

Csak a szakmaiság jegyében...

$pi$ 2013.08.20. 14:49:22

@hackbard.celine: "Ne hazudj, a költségvetésben kötelezően minden fel van címkézve. "

Tényleg? :) És arra a 130 000 forintra, amit a lakásvásárláskor befizettem adóként a 300 000 forintos támogatáson felbuzdúlva, arra mi volt írva? Én nem írtam rá, hogy "építsetek belőle metrót", de nem ám!

És amikor felvettem a hitelt mellé és 400 000 forintból kicseréltettem az ablakokat, akkor az ÁFÁra mi volt írva? Vegyetek belőle nyugdíjasszavazatokat? Ilyesmi?

És amikor összejöt egy kis pénz a fürdőszobára és befizettem a csaptelepekre meg a klotyóra az áfát, akkor arra ki írta rá, hogy "népes családok megtámogatására, gyes, gyed, szociális segély, osszátok szét azoknak, akik nem dolgoznak"?

Ó tudom, az iszonytató mennyiségű 300 000 forintos támogatásra, amit kaptam nyilván nem volt fedezet, de szerencse, hogy ezekre volt. Mert ezeket megtermeltük, ugye? Behajtottuk, ugye. Az építőipar meg a kereskedelem megtermelte mi?

Vicces ez a világkép.

Muzsikok közt 2013.08.20. 14:49:57

@dzsak: Ez azt is mutatja mennyivel szarabb a ballib kormány mint a jobb.
Ugyanis a GDP arányos adósság 2002 ellenére GDP arányosan csökkent Orbán ciklusában.

dzsak 2013.08.20. 14:50:47

@$pi$: "az mnb-nek át kellett váltania a kapott kölcsönöket más valutába, ami nyilván veszteséggel jár."
Ez is tévedés: az MNB akkor váltja át a valutákat, amikor a legkedvezőbb. Gondolom, amit dollárban kapott nem véletlenül váltotta át japán yenre, mert így volt a kedvezőbb.
(Egyébként is, minek sietett volna, hiszen ott volt Euróban az IMF-től felevett hitel egy része, sőt kamatozott is:-))))
Az MNB honlapja szerint a valutaváltásokból nyeresége van az MNB-nek.

Vombatus Ursinus 2013.08.20. 14:51:35

@$pi$: "Na jó, ezt mondjuk mindenkinek illik tudnia, nézz utána, biztos leírták valahol a neten."

Hát, ez bizony nagyon komoly érv, ezzel tényleg nem lehet vitatkozni! :) Miért nem váltasz nicket, vagy tűnsz el, ha már sikerült magadból hülyét csinálni?

Muzsikok közt 2013.08.20. 14:51:37

@egysmás: 2001ben 6,5% volt a munkanélküliség, 2010re 12% lett.

Ezzel válaszoltam?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.08.20. 14:51:39

@egysmás:

Ez egy beugratós kérdés?

Mert persze hogy az ha elissza a 10 millát. Abból részesedik
- a gyümölcstermelő
- a pálinkafőző vagy borász
- az üvegkészítő
- aki az üvegbetöltést végzi
- a fuvaros aki szállítja a gyümölcsöt, üveget, üvegbe töltött italt a nagykerbe, a kiskerbe
- a nagykereskedő és a kiskereskedő
- az állam a jövedéki adó, különféle iparűzési adók, ÁFÁk, jövedelemadók folytán
- a pszichiáter aki kezeli a masszív alkoholistát
- a detox és dolgozói
- a belgyógyász

Ez a lista a teljesség igénye nélkül készült.

dzsak 2013.08.20. 14:52:29

@Zuckerbrot: "Ugyanis a GDP arányos adósság 2002 ellenére GDP arányosan csökkent Orbán ciklusában. "

Sőt Bokros Lajos alatt is, de ezt csak halkan mondom, hátha megharagszol:-)))

egysmás 2013.08.20. 14:55:13

@Zuckerbrot: Amennyiben szerinted ez válasz a kérdésre, asszem nem akarok veled beszélgetni!

Semmi értelme funkcionális analfabétákkal, agyhalott hülyegyerekekkel beszélni.

Szóval, megértetted a kérdést?

Megértetted, hogy mi volt a kérdés?
Szerinted, válasz a kérdésre az, amit ide írtál?

dzsak 2013.08.20. 14:56:33

@Zuckerbrot: A munkanélküliség 2010 végén 11,5%, 2013 januárban 11,3%. (KSH adatok)
Szerinted ez csökkenés, úgy hogy mellette van 250 ezer közfoglalkoztatott (akik szintén munkanélküliek, csak időlegesen dolgoztatják őket 45 eFt-ért)

rézfa szú 2013.08.20. 14:59:37

Akkor most szabad hitelt felvenni az országnak azért hogy az 5 év után lejáró államkötvények hozamát kifizesse, vagy megvárják szépen, türelmesen a befektetők, amíg a magyar gazdaság kitermeli a vállalt hozamot?

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:01:13

@dzsak: Hogy jön ide Bokros Lajos? Bokros egyrészt nem indul jövőre a miniszterelnökségért, másrészt Horn alatt az államnak még volt mit elprivatizálnia(+elinflálnia a lakossági megtakarítással együtt), amit, helyesen, adósságcsökkentésre fordítottak (és amely adósságot az mszmp hordott össze).

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:02:49

@dzsak: Szerintem ez nem csökkenés, ami a következő óriási fegyvertény a Fidesz gazdaságpolitikája mellett, ismerve az előzményeket.

dzsak 2013.08.20. 15:06:33

@Zuckerbrot: Szerintem meg munkanélküliség növekedés. Ha hozzárakod a közfoglalkoztatottakat (akik valójában munkanélküliek, de nem segélyt kapnak, hanem éhbérrt ) akkor Orbánék alatt jelentősen nőtt a munkanélküliek száma.
De ez ne zavarja a tisztánlátásodat. A ténynek szokták:-)))

dzsak 2013.08.20. 15:07:38

@Zuckerbrot:
" Hogy jön ide Bokros Lajos? "
Úgy, hogy a Bokros csomag eredményeit a FIDESZ aratta le.

$pi$ 2013.08.20. 15:07:46

@dzsak: "1,5-2%-os kamatozású hitelt"

"Az öt éves kötvények valós kamatköltsége az állam számára euróra swapolva az öt éves papírnál 3,9, a tíz évesnél 4,8 százalék körül lehet, ezekhez képest az IMF-hitel érdemi költségelőnyt már nem is tartalmaz – mondják a piacon. "

J.László 2013.08.20. 15:10:08

Még 17 év után is Bokrossal jöttök? Ez már gáz, fiúk.

dzsak 2013.08.20. 15:11:25

@$pi$: A piacon sok mindent mondanak orbánról is Gyurcsányról is. Nem szakmabeli.
Chikán Attila viszont állította (szándékos: ő nem baloldali), hogy "nagyjából négy százalék különbség van az IMF és a pénzpiacon elérhető hitelkamat között, amely "óriási különbség". Az IMF hitel kamata két-három százalék, a pénzpiacé pedig hat-hét százalék körüli - tette hozzá Chikán Attila.

dzsak 2013.08.20. 15:12:48

@$pi$: Chikán Attiéla szerint: "nagyjából négy százalék különbség van az IMF és a pénzpiacon elérhető hitelkamat között, amely "óriási különbség". Az IMF hitel kamata két-három százalék, a pénzpiacé pedig hat-hét százalék körüli - tette hozzá Chikán Attila."
Pedig ő nem baloldali......
A piacon pedig mindent mondanak. Anyáznak is.

ex-dr. vuk 2013.08.20. 15:13:17

@Zuckerbrot: hogyan allitod le a kamattamogatast? Ha valaki 25 evre vett fel hitelt, akkor az allam KOTELES 25 evig kamattamogatni!
Meg ugye tudjuk, hogy ez felnyomta a lakasarakat (kb. duplajara, Szegeden). Es persze ezekre a megemelt arakra vallalt kotelezettseget az allam. Evtizedekre.

Szoval szerinted ez nem lyuk?

Nem hiszem el, hogy a fidesz ennyire kiolte a jozan eszt emberekbol... Durva.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:14:50

@dzsak: A versenyszférában ugyanannyian dolgoznak mint a kormányváltáskor, a munkanélküliség 10 valamennyi a nyári adatok alapján.

dzsak 2013.08.20. 15:15:46

@ex-dr. vuk: "Nem hiszem el, hogy a fidesz ennyire kiolte a jozan eszt emberekbol... Durva. "
Pedig így van. Hívőnek magyarázod, hogy mi a rossz.
Énekelhetnének is egyet: "a párttal a néppel egy az utunk... a jelszavunk munka és béke"

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:15:46

@dzsak: Ennek ellenére nem Bokros a ballib kommandó fővezére. Hülyék ezek?

LoL

dzsak 2013.08.20. 15:16:54

@Zuckerbrot: A versenyszférában 10 ezerrel kevesebben dolgoznak, mint kormányváltáskor Számold ki ennek adóvonzatát.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:18:24

@ex-dr. vuk: Ez így igaz a devizahitelekre is, amit a Fidesz megoldott, így 3 évvel a váltás után nem nő az államadósság(a devizakitettség csökken) és a lakosság eladósodottsága szintén csökken.

Az Mszp erre is képtelen volt. Alkalmatlan.

ex-dr. vuk 2013.08.20. 15:19:21

@dzsak: ugy ugy.

az egyetlen gond, hogy se munka se beke nincs...

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:19:47

@dzsak: Na ez óriási fegyvertény a Fidesz kezében, ugyanis a lakosság 100ezer halott + kivándorlással csökkent. Az előzményeket ismerve.

dzsak 2013.08.20. 15:20:18

@Zuckerbrot: Tudom nehéz elhinni, a politika Magyarországon nem arról szól, hogy aki hozzáértő, az csinálja. Budai Gyulák, Kellerek irányítják az országot. Mint annak idején a pékek.
A briteknél sem volt népszerű Tacther, a gazdaság viszont rendbejött. Ehhez fel kellene nőni.
VAgy csak a tényeknek hinni, és nem hinni a tündérmesékben.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:24:21

@dzsak:

Tehát GDP növekedés - Mszp hiteltelen
Államadósság menedzsment - Mszp hiteltelen
Munkanélküliség - Mszp hiteltelen

Ettől még lehetne sima fidesz győzelem is, de sok egyéb jó irányú lépés történt, + a ballenzék több gyermeteg kommunikációs hibát vétett + a ballenzék médiája szétesőben + HTM + választási matek

50% esély van a Fidesz 2/3-ra és az esély nő.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:25:56

@dzsak: Ha nem volt népszerü Tatcher akkor hogy a faszba választották meg?

$pi$ 2013.08.20. 15:30:45

@dzsak: "Az IMF hitel kamata két-három százalék, a pénzpiacé pedig hat-hét százalék körüli - tette hozzá Chikán Attila."
Pedig ő nem baloldali......"

Dehogynem baloldali. De mindegy, a lényeg, ez a cikk régi, az államkötvények kamata alaposan lement:

2013. 05. 21. Prémium Euró Magyar Államkötvény 2016/Y 3,95%

ex-dr. vuk 2013.08.20. 15:45:00

@Zuckerbrot:
ugyanigy igaz a devizahitelekre? Hogyan?
Hogyan adositja el az ALLAMOT a devizahitel? (azon kivul hogy a fidesz kormany atvallalta (atvallaltatta az adofizetokkel) a lakossag adossagat. Devizahitelt felvenni nem volt kotelezo. Erdekes, Lengyeleknel maskepp mentettek hiteleseket: pl. a deviza kamatcsokkeneseket vegigverte a bankokon, igy a terhek nem nottek jelentosen az arfolyamvaltozassal.

Persze inkabb az euro bevezeteset kellene eroltetni, es akkor nem letezne "devizahitel" problema. Sajnos viktorka ettol inkabb elfele megy, sot az EU-tol is elfele...

ex-dr. vuk 2013.08.20. 15:46:05

@$pi$: jo jo tudjuk h mindenki baloldali, aki nem a fideszhulyesegeket mantrazza :D

hackbard.celine 2013.08.20. 15:50:24

@$pi$: Hazudni is csak gondosan szépen. Hogy is volt az a cherrypicking? Kicsipegeted a saját érvelésednek leginkább megfelelő változatot és figyelmen kívül hagyod a többit?
www.akk.hu/object.CD1096F0-DE00-48C7-9244-D884E175F2A5.ivy
2013. február 12
Összeg: USD 2 milliárd
Lejárat: 2023. február 21.
Kupon: 5,375%
De van még ennél is szebb:
www.akk.hu/object.CD1096F0-DE00-48C7-9244-D884E175F2A5.ivy
2011. március 24.
Összeg: USD 750 millió
Lejárat: 2041. március 29.
Kupon: 7,625%
Végülis teljesen királyság 30 évre eladósodni és összességében a felvett összeg több mint négyszeresét visszafizettetni az adófizetőkkel két emberöltő alatt. Dollárban.
Ehhez képest az IMF hitel a 2,5-2,6% forrásköltséggel járt.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:51:18

@ex-dr. vuk: Ugy hogy az államadósság fele ma is devizahitel, sok hosszú lejáratú. Ennek ellenére a deficit alacsony.

Nem is értem, hogyan okozhatott szegény Mszp-nek akkora lyukat a támogatott lakáshitel, mármint a az egy év, amíg müködött.

Az euro bevezetést egyértelmüen Gyurcsány bukta el, a korábban mögöttünk kullogó Szlovákia 2010 jan.1-től használja.

Muzsikok közt 2013.08.20. 15:52:57

@ex-dr. vuk: Meg hát eurót nemigen osztanak deficiteljárás alatt állóknak.

$pi$ 2013.08.20. 15:58:55

@hackbard.celine: "Kicsipegeted a saját érvelésednek leginkább megfelelő változatot"

Én a jelenlegi értéket írtam, ez szerintem nem csipegetés... ellenben te előszedted a régieket. :)

@ex-dr. vuk: "jo jo tudjuk h mindenki baloldali, aki nem a fideszhulyesegeket mantrazza :D "

Hát akkor biztos azért volt évtizedeken keresztül mszmp tag, mert rohadtul nem baloldali. Jól van akkor.

$pi$ 2013.08.20. 16:00:16

@Zuckerbrot: Meg hát ha most bevezetnénk az eurót, az nyilván eső után köpönyeg lenne a frankhiteleseknek... ellenben ha fecóék bevezették volna ahogy ígérték, akkor nem nagyon lennének frankhitelesek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.08.20. 16:05:59

@$pi$: Tényleg? És miben jött vissza az a kamattámogatás? Mert pl. ennek volt köszönhető, hogy mi is fújtunk egy szép ingatlanpiaci lufit, aminek azóta nyögjük a következményeit, de legalább fogyott a dolomit.

Az akkor mesterségesen keltett kereslet akkor fenntarthatatlan állásokat, cégeket teremtett, ezek összeomlása pedig a körbetartozással ismét mérhetetlen károkat okozott. Adóbevétel sok esetben nem folyt be a csőd miatt, ha ebből nem lakás lett volna, akkor jobban befolyik (és a benzin, a pia jövedéki adójával nem számolok) némi adóbevétel. Igaz a dolomit helyett sok más nyersanyag fogy, így ha az állam alatt az Orbán családot értjük, akkor már érthető a nagy kamattámogatás.

A támogatott lakásban ücsörgő ember nem tud oda költözni ahol munka lenne, a röghöz kötéssel strukturális munkanélküliség is egyre nagyobb probléma, de a hazai gazdaságban elérhető volumenhatékonyság is romlik. Ez minden válságnak kiszolgáltatottabbá is tesz minket, és az EUs gazdaság bővüléséből is kevésbé tudunk profitálni.

Ugyanakkor tény, hogy aki belföldre nem tud költözni, mert az úgy nem finanszírozható, az külföldről sokszor a kinti megélhetés mellett is fizethető az itthoni hitel. És nem csak az orvosokra gondolok. De eszembe jut, hány munkahelyteremtő beruházás után lett a cégek veszte a munkaerőhiány. Ehhez a gyári munkás is kellene. De a hazai programozók, informatikusok egy része akár Lengyelországba is kiköltözik mert megéri (pl. CD Projekt-hez).

Az ennek a helyzetnek a finanszírozására szükséges források javarészt adóemelésből, különadókból fedezése csökkentette a versenyképességet. Ezzel együtt a GDP csökkent, a munkanélküliség nőtt.

A nem fenntartható, látványosan mesterséges és piacidegen intézkedések amiből a politikus saját családja profitál mindig károsak.

Kamat támogatás helyet, pl. célzott adókedvezménnyel segítve bizonyos üzleti klaszterek működését, bizony sok minden elérhető, hiszen a cégnek mindegy, hogy kamaton vagy adón fogja meg a pénzt, így a lakáspiaci lufi helyett lehetett volna érdemi beruházásokat csinálni.

És nem az alkalmatlan helyen, csak az EUs támogatásért épülő kamuwellness-t kell támogatni, hanem az olyan idegenforgalmi klasztereket akik infrastruktúra fejlesztésébe, finanszírozásába, stb. is beszállnak. Ha csak a valóban életképes klaszterek, valóban életképes közös beruházásait támogatják, akkor jóval kisebb esélye lett volna a csődöknek, az elfolyó pénznek.

Az üzleti klaszterek infrastruktúra fejlesztésére fordított pénzeihez nyújtott támogatás azért is lehet sokszor zseniális, mert sok amúgy adóelkerülésben, adóminimalizálásban (törvényesen vagy törvénytelen) jártas vállalkozás is motiválható bizonyos fejlesztések többlet támogatására, ez pedig az infrastruktúra finanszírozására többlet forrást jelent. És az így megteremtett építőipari bővülés később akár a szállások, éttermek, stb. építésével tud tovább működni, a lakásépítéseket pedig már a gazdasági növekedés alapozza meg, és ez egy fenntartható növekedési pályát jelent.

Csak ugye ilyenkor más anyagok fogynak...

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:06:17

@$pi$: Most már nem kell euró, amíg az EU nem dönti el, merre van az előre, mert ez egyelőre nem világos.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:06:52

@$pi$: Milyen régieket??? 2023 és 2041 a lejárat b@szod, ezeket még köszönhetően pártodnak és kormányodnak évtizedekig fizetni kell!
Az IMF hitelt pedig már nem. Csak a tagdíjat, mert azt meg azoknak kell, akik nem kedvezményezettjei egyik futó programnak sem és épp pártod és kormányod emelte duplájára az országkvótát, ezzel együtt a fizetendő tagdíjat.

$pi$ 2013.08.20. 16:07:33

@hackbard.celine: "Végülis teljesen királyság 30 évre eladósodni és összességében a felvett összeg több mint négyszeresét visszafizettetni az adófizetőkkel két emberöltő alatt."

No jó, de ki is adósodott el?

"Dollárban."

Ki is vette fel valutában a hiteleket?

"Ehhez képest az IMF hitel a 2,5-2,6% forrásköltséggel járt. "

Aha, persze. Mennyi időre is? Mekkora összeggel?

Annak idején amikor az IMF megkezdte orbánnal a tárgyalásokat mit is mondott: Magyarországnak legalább 16 milliárd euró értékben kellene felvennie IMF hitelt különben csődbe megy.

Milyen értékben is adott ki a fidesz kincstárjegyeket? Minek a nagyobb a kamata, 500 milliárd 7%-os hitelnek vagy 6000 milliárd forintnyi 2,8%-os hitelnek?

Ha olyan jó az IMF hitel, akkor hogyan lehetséges, hogy azok az államok amelyek felvették nem szárnyalnak mint a sasmadár? Miért kell nekik újabb és újabb hiteleket felvenni?

Ha olyan jó az IMF hitel, akkor miért nem azt vesz fel mindenki?

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:08:30

@TheElf: 2001ben indult a támogatott lakáshitelezés. 2002től volt Mszp. Lufiról meg 2008ban lehetett beszélni, amikor már minden hitelt devizában mértek.

Problem? Ezért írtál ilyen hosszút?

$pi$ 2013.08.20. 16:17:06

@hackbard.celine: "Milyen régieket??? 2023 és 2041 a lejárat b@szod, ezeket még köszönhetően pártodnak és kormányodnak évtizedekig fizetni kell!"

Régi adatokat válogattál össze, a most kibocsájtott kincstárjegyek jóval olcsóbbak ezeknél. Az IMF kölcsön a mai árakon már korántsem tűnik olyan vonzónak mint ahogyan az egy éve látszott.

Értsd meg, hogy az IMF nem adott volna olyan kevés kölcsönt mint amennyi kincstárjegyet kiadott az állam tavaly (amennyire szükségünk volt). A nagyobb összegnek viszont kedvezőbb kamatozással is nagyobb lett volna a kamata mint a kincstárjegynek.

Nem lehet annyival elintézni, hogy leírom a két kamatot egymás mellé és az összehasonlítás alapján ekézek mindenkit. Ez csak a kommunista propagandába elég, oda viszont tökéletes, mert a népek egyszerűek mint a faék.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:17:43

@$pi$: Még egyszer (utoljára) megkérdezem: ha nem csökkent az államadósság miközben elfüstöltek legalább 4000 Mrd-ot csak a MNYP vonalon (ez a GDP 14%-a), akkor mégis miről beszélünk? Ha az olcsó hitelt drágára cserélik (konkrét számokat linkeltem), akkor mégis miről beszélünk?
Nőtt az adósság, drágább a finanszírozása. Csökkent a vagyon. Ezen nincs mit szépíteni.
www.portfolio.hu/gazdasag/oriasi_mertekben_no_magyarorszag_imf-kvotaja.168122.html
Ennyit az IMF-ről: kormányod és pártod szépen beállt puncsolni az olcsó pénzért, de a korábbi retorikával nem fért össze a józan ész.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.08.20. 16:17:48

@Zuckerbrot: Nem akarok nagyon a lelkedbe gázolni, de mindketten tudunk alapvetően 3 dolgot ezzel kapcsolatban.

1. A Lufi nem akkor van amikor kipukkan, hanem már az első mesterséges kereslet növelés is lufi. Lehet arról beszélni, hogy az ingatlanpiaci lufit a világban sem ismerték fel, így a FIDESZtől sem várható el a felismerése. Azzal még egyet is értenék. DE(!) ettől még az a döntés, nem térült meg. Itt fura módon amit mondasz nem éppen őszinteségről, korrektségről árulkodik.

2. A 2001es indulás, és a 2002től az MSZP volt helyzet kapcsán egyetértek, az MSZP bűne, hogy nem állította le. Ellenben amit csinálsz itt sem korrekt. Ugyanis az, hogy a kamattámogatás jó volt, vagy rossz volt, független attól, hogy ki csinálta.

3. Messze nem minden hitelt mértek devizába, csak a devizahitel olcsóbb volt. Sok esetben annyival olcsóbb, hogy amit devizában valaki "lazán törleszteni tudott" azt Forintban már elejétől esélytelen lett volna törlesztenie, nem kapta volna meg. A problémák egy részét előre látta a piac. De azt állítani csak devizában mérték valótlan.

Te 3 soron belül 3 súlyos valótlanságot előadsz, ebből fél sor is sok. Ezért írtál ilyen rövidet? Problem?

ex-dr. vuk 2013.08.20. 16:18:07

@Zuckerbrot: egy evig mukodott a tamogatott lakashitel? Nanemar.
Meg ugye az oke h megszunt, de ugye az allam a kotelezettsegeket (amik evtizedekre szoltak) nem razhatta le magarol. Csak becsuktak, hogy ne legyen a lyuk egyre nagyobb es nagyobb.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:18:59

@Zuckerbrot: 2003-ban leállították a kamattámogatott hitelezést, még így is 1500 Mrd Ft eladósodásba került az országnak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.08.20. 16:21:24

@hackbard.celine: A kamattámogatást leállították, de a lufit azért ők is szépen fújták tovább sokféle kedvezménnyel, támogatással :) A lakásépítéseket sikerült túlpörgetni.

A szükségszerű visszaesés is eljött, és mivel nem hiszünk gyors felértékelődésbe, így befektetésnek is kevésbé veszünk ingatlant, ez pedig a lakások gyors leértékelődéséhez vezetett. Ezeket sajnos átéltük :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.08.20. 16:22:31

@hackbard.celine: Azért a lufit más módon fújtuk tovább, sok módon támogatták a lakásépítést.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:23:02

@$pi$: valóban marha nehéz különbséget tenni 2,5% forrásköltségű 4 év lejáratú, másfél éves halasztott fizetésű hitel és 7,62% hozamú 30 éves kötvény között. Előbbi számon kérhető, utóbbi nem. 30 év múlva, amikor a tőkét kell visszafizetni, már sehol nem lesznek akik eladósították az országot.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:31:14

@TheElf: Milyen kedvezménnyel és támogatással? Részleteznéd?
2003-ban simán leállították a kamattámogatást, miután kijöttek költségvetési tényadatok és kiderült az exponenciális pálya (a fidesznek alig 50 Mrd-al terhelte a költségvetést).
A lufit az fújta, aki a 3 szoba 4 kerék mindenkinek jár víziót elhintette és eltette.
Teszem hozzá, hogy a jegybanki alapkamat 2003 és 2007 közötti alakulását nem más, mint a fideszes Járai Zsigmond alakította.

lac666 2013.08.20. 16:36:56

@Zuckerbrot: Nem olvasom át az eddigi 344 kommentet, de arra válaszolj légyszíves, hogy az szerinted rendben van e, hogy a gazdáid a haveroknak játszották át a trafikokat!

$pi$ 2013.08.20. 16:41:13

@hackbard.celine: "elfüstöltek legalább 4000 Mrd-ot csak a MNYP vonalon (ez a GDP 14%-a)"

A manyup 2700 milliárd volt. Ebből cirka 1000 milliárd volt a forint alapú kincstárjegy, ezt azonnal kivontk a forgalomból. Jelenleg is megvan ha jól tudom úgy 300-400 milliárd, de mostanában nem néztem. Ezermilliárdokat tévedsz.

"ha nem csökkent az államadósság"

Csökkent.

"Ha az olcsó hitelt drágára cserélik (konkrét számokat linkeltem), akkor mégis miről beszélünk?"

Azért cserélik le a hitelt, mert lejárt. Mert ki kell fizetni, mert az előző kormány igen rövid lejáratú hitelt vett fel. Arról beszélünk, érted? Azért vettek fel rövid lejáratú hitelt, mert tudták, hogy el fogják veszíteni a választásokat és azt akarták, hogy ne nekik kelljen visszafizetni. Erről beszélünk, érted?

"Nőtt az adósság, drágább a finanszírozása."

Ez nem igaz.

"Csökkent a vagyon."

Milyen vagyon csökkent? Eladtak valamit, MOL-t vagy ilyeneket? Újra privatizálunk? Nem.

"Ennyit az IMF-ről: kormányod és pártod"

Nem a pártom, közöm nincs hozzájuk, egyszerűen csak leszállt a fejedre a vörös köd.

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:41:58

@lac666: A tényállítást illik alátámasztani. Aztán válaszolok.

lac666 2013.08.20. 16:44:39

@Zuckerbrot: Akkor így kérdezem, szerinted mutyi volt?

$pi$ 2013.08.20. 16:46:16

@hackbard.celine: 30 éves kincstárjegy? Az fasza lehet, hol árulják?

Muzsikok közt 2013.08.20. 16:49:00

@lac666: Biztosan volt benne mutyi. Ha a 6000 trafikot egységben kezeljük mint trafikmutyit, akkor szerintem nem volt mutyi.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:51:32

@$pi$: váltás volt a nicknév mögött?
Fuss már neki még egyszer, linkeltem konkrét számokat az adósság alakulásáról, a MNYP vagyonról, leírtam, hogy az államiba átcsatornázott pénzek is növelték az elvonást a magánnyugdíjtól, stb, stb.
Nem kezdem elölről, olvass vissza vagy kérdezd meg a váltótársadat az előző műszakból.

Lacka929 2013.08.20. 16:51:58

Már mondtam: nemes bosszút kell állni - le kell szokni.

hackbard.celine 2013.08.20. 16:53:30

@$pi$: www.akk.hu/object.CD1096F0-DE00-48C7-9244-D884E175F2A5.ivy
Lebuktál. Ennyit erről, fizetett droid vagy. Az elődöd válaszolt a korábbi műszakban.

$pi$ 2013.08.20. 16:55:16

@hackbard.celine: Ez alapján a "lufi" mintegy 40%-os volt[1]. Ebből fidesz alatt ha jól látom 20%, az MSzP alatt megint 20%. Jó nagy lufi! :)

[1] www.ingatlantajolo.hu/ingatlan_hirek/0,0,1486/A_fiatalok_a_nyertesei_a_lakaspiac_melyrepulesenek.html

$pi$ 2013.08.20. 16:58:16

@hackbard.celine: Mivel is buktam le? Itt hol vannak 30 éves államkötvények?

lac666 2013.08.20. 16:58:38

@Zuckerbrot: Ha jól értem, akkor szerinted elhanyagolható, nem nagyságrendi mutyi volt benne?

lac666 2013.08.20. 16:59:27

@Zuckerbrot: És egyébként úgy a trafikpályázattal minden rendben volt?

hackbard.celine 2013.08.20. 17:03:45

@$pi$: ebben a hozzászólásodban (ismét sikerült bebizonyítanod, hogy nem ugyanaz vagy, aki fél órája kommentelt) :
2013.08.20. 16:17:06

$pi$ 2013.08.20. 17:12:42

@hackbard.celine: "ebben a hozzászólásodban"

Szóval az árfolyamokról beszélsz. Dehát ember, ezek februári adatok, most meg augusztus van, hát ez is régi, nem látod?

"ismét sikerült bebizonyítanod, hogy nem ugyanaz vagy, aki fél órája kommentelt"

Nem vagy te egy kicsit paranoiás? :)

Muzsikok közt 2013.08.20. 17:17:12

@lac666: Melyikkel? Én nem írtam pályázatot.

A rendszerrel? Igen, azzal minden rendben van.

hackbard.celine 2013.08.20. 17:22:28

@$pi$: A korábbi éned erre válaszolt:
2013.08.20. 15:50:24
www.akk.hu/object.CD1096F0-DE00-48C7-9244-D884E175F2A5.ivy
2013. február 12
Összeg: USD 2 milliárd
Lejárat: 2023. február 21.
Kupon: 5,375%
De van még ennél is szebb:
www.akk.hu/object.CD1096F0-DE00-48C7-9244-D884E175F2A5.ivy
2011. március 24.
Összeg: USD 750 millió
Lejárat: 2041. március 29.
Kupon: 7,625%
Szinte hihetetlen, hogy számodra újdonság a dátum ennyi idő (pár perc) elteltével...

lac666 2013.08.20. 17:31:10

@Zuckerbrot: Tudod a hitelességhez csak annyi kéne, hogy annyit mondj: igen ezt (is) elkúrtuk! Vagy olyan hülye vagy, hogy nem látod, vagy akkora seggnyaló hogy mást mondasz. Ennyire lehet komolyan venni a hozzászólásaidat!

$pi$ 2013.08.20. 17:34:08

@hackbard.celine: "Szinte hihetetlen, hogy számodra újdonság a dátum ennyi idő (pár perc) elteltével... "

Figyelj! Nem tudtam, hogy melyik üzenetemre válaszoltál. Előbb azt mondtam, hogy rosszul tudod a kamatokat, utána pedig azt, hogy fogalmad sincs arról, hogy nincs 30 éves kincstárjegy.

Azt hittem, hogy arra a dologra válaszoltál, amit éppen mondtam. Nem tudtam, hogy ilyen lassú vagy és még a régebbi hozzászólásomnál vagy leragadva.

Érted?

Szóval az elmúlt hónapokban az államkincstárjegyek kamata jelentősen csökkent. Most már nem olyan vonzó az IMF hitel kamata mint tavaly, vagy ennek az évnek az elején volt.

30 éves kincstárjegy meg soha nem volt. A leghosszabb is 15 éves.

Baromira felesleges mindenféle fizetett fidesznyalocnak nevezni valakit csak mert tudja, hogy mostanában mik a hírek, hogy alakul a világ körülötte.

dzsak 2013.08.20. 18:19:03

@$pi$: Azért szédületes, mennyire vagy nuta:-))

"Azért cserélik le a hitelt, mert lejárt. Mert ki kell fizetni, mert az előző kormány igen rövid lejáratú hitelt vett fel. Arról beszélünk, érted? Azért vettek fel rövid lejáratú hitelt, mert tudták, hogy el fogják veszíteni a választásokat és azt akarták, hogy ne nekik kelljen visszafizetni. Erről beszélünk, érted?"

Az IMF hitel nem járt le, majd csak jövőre járt volna le. Az a helyzet, hogy ennek kamata már csak 1,5% volt, ezt cseréltük le most 4,5%-os kamatú hitelre. Megmagyaráznád? Többször kértem, de nem akarsz válaszolni, mellébeszélsz.

Az IMF ilyen lejáratú hitelt ad. Nem ad hosszútávú hiteleket. Minden mögött sunyi ellenséget látni, hát nem semmi tőled.
Érted?
Sőt az Európai Központi Bank sem ad hosszútávú hiteleket.
Érted?
Ezeket a bankokat azért hozták létre a tagok (tag Magyarország is), hogy megoldják rövidtávon a tagok likviditási forrásait. Nem hosszútávú finanszírozásra.

"Nőtt az adósság, drágább a finanszírozása."
"Ez nem igaz."

Nőtt az adósság, elég ha megnézed a számokat. De Teérted:
Államadósság 2010 december: 20 041 milliárd Forint.
Államadósság 2013. június: 22 238,4 Milliárd Forint. Szerintem nőtt. Szerinted? Vagy a tanárokat ezért nem kell fizetni, mert ilyen jó vagy matekból?
Tudom a tények téged nem érdekelnek.....

"Milyen vagyon csökkent? Eladtak valamit, MOL-t vagy ilyeneket? Újra privatizálunk? Nem."

Ha veszel egy kocsit 100 egységért, holnap az a kocsi 65-öt ér, akkor csökkent a vagyonod, vagy nem? Ugyanez történt a MOL-lal, de az EON-ról már nem is beszélnék. Minek? Neked?

dzsak 2013.08.20. 18:23:45

@$pi$: "Annak idején amikor az IMF megkezdte orbánnal a tárgyalásokat mit is mondott: Magyarországnak legalább 16 milliárd euró értékben kellene felvennie IMF hitelt különben csődbe megy."
Valójában folyamatosan a FIDESZ is felvette ezt az összeget a piacról, csak nagyobb kamatra.
Hiszen a 22 ezer Milliárdot ki kellett váltani valahogy.
Ne beszélj butaságokat.
De ez nem baj, hisz azt a kamatot is a magyar emberek fizetik meg.

dzsak 2013.08.20. 18:25:58

@Zuckerbrot: "A tényállítást illik alátámasztani. Aztán válaszolok. "

Eddig sem válaszoltál tényszámokra. Most sem

dzsak 2013.08.20. 18:35:59

@$pi$: "30 éves kincstárjegy meg soha nem volt. A leghosszabb is 15 éves."
Ha megnézed ezt a honlapot (elég hiteles ugye?) www.akk.hu/object.67031834-75e5-46a3-9dc9-7296e536438a.ivy
akkor láthatod, hogy van benne olyan, ami 1992. január 1-jén lett kibocsájtva és 2014 december 31-én jár le. Ez már önmagában nagyobb, mint 15 év (vagy tévedek és a Te matekod más, mint az enyém?) pld: 2014/KAK számú.
Ennyit a tárgyilagosságodról.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.20. 18:37:47

Trágédia! Nem tud rágyújtani , úristen!!NÉGY

dzsak 2013.08.20. 18:45:51

@$pi$: "30 éves"

Ez pedig a devizakötvényünk,

US445545AF36 jelű , USD 750 000 000 értékű, kibocsájtás napja:2011. 03. 29. lejárat napja: 2041. 03. 29. 30 év fizetendő kamat: 7.625% fizetendő kezelési költség:0.250%

US445545AF36 jelű, USD 500 000 000 értékű, kibocsátás napja:2011. 04. 11. lejárata: 2041. 03. 29. 30 év, fiezetendő kamat: 7.625% kezelési költség: 0.250%

Szerinted ez nem 30 év? Vagy megint az én matekom csal?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.20. 18:49:31

@kovi1970: te nem unod meg ezt a hulyeseget? ertem en, hogy megtalaltad egy evvel ezelott, hogy hol lehet megnezni a user tulajdonsagait, de mostanra mar kinohetted volna. honnan szamit valaki hitelesnek? 200 komment eleg? vagy 10/nap? kihagyni szabad par hetet? subba meg homar szamit? ha mindenhova ugyanazt szpemmeli be a gyoker azt hanyszor szabad szamolni? blogmotor hibakat beleszamolod? poszt hanyszoros szorzo?

dzsedáj 2013.08.20. 19:55:35

Én nem értem miért vitatkoztok. Túl sok az életre alkalmatman. (devizahitelesek stb.) őket kellene hagyni megdőlni. Plusz politikus különadó...

Kerek négyszög 2013.08.20. 21:08:10

Az IMF hitel azért fáj annyira a mélymagyar suttyóknak, mert olyan számviteli követelményekkel járt volna, amivel nem lehet ennyi mutyit csinálni a haveroknak és a családtagoknak.

Most megy az uszítás, a mocskolódás, mert kínos egy olcsóbb hitelt szembeállítani egy másik uzsorahitellel szemben.

Orbánék egy Templeton nevű uzsorástól veszik fel a pokoli drága hiteleket, mert őket nem érdekli a maffiatagok kitömése.

Ez van az uszítás mögött, csak hát ugye azt mégsem fogják nyíltan kijelenteni, hogy így sokkal egyszerűbb a nemzet kifosztása. Jön hát a sok kátulról jövő sanda duma.

ex-dr. vuk 2013.08.20. 22:07:51

@$pi$: de akkor azt is ertjuk miert epiti ujra a fidesz a kommunizmust: a fele (valamint majd az osszes vezeto) mszmp tisztsegviselo, de legalabbis tag, vagy kisz titkar volt. ezt ismerik.

ennyit a multrol.

cso zsi 2013.08.20. 23:12:46

@dzsedáj: Az "életre alkalmatlan" népet 2001-ben ezek és a Járai által vezetett MNB vezette meg.
Azóta ugyanez a kormány többször betett a forintnak, jelenlegi regnálásuk első dolgai közé tartozott.

$pi$ 2013.08.20. 23:42:40

@dzsak: "1992. január 1-jén lett kibocsájtva és 2014 december 31-én jár le. Ez már önmagában nagyobb, mint 15 év (vagy tévedek és a Te matekod más, mint az enyém?) pld: 2014/KAK számú.
Ennyit a tárgyilagosságodról. "

Oké, elismerem, a Kádár rendszerben kibocsájtott kötvényeket nem vettem figyelembe. Nem tudtam, hogy ezekről az időkről (is) beszélünk.

$pi$ 2013.08.20. 23:47:33

@Kerek négyszög: "Az IMF hitel azért fáj annyira a mélymagyar suttyóknak, mert olyan számviteli követelményekkel járt volna, amivel nem lehet ennyi mutyit csinálni a haveroknak és a családtagoknak."

Pontosan milyen "mutyi" az, amit nem tudtak volna megtenni, ha felvettek volna IMF hitelt? Végülis volt IMF hitelünk miközben megtették azt, amit megtettek, nem? Vagy az előző IMF hitel nem járt ilyen "számviteli követelményekkel"?

Gondolom igazad van, csak szeretnék valami konkrét példát hallani, mert azt soha nem mond senki.

$pi$ 2013.08.20. 23:49:32

@ex-dr. vuk: "de akkor azt is ertjuk miert epiti ujra a fidesz a kommunizmust: a fele (valamint majd az osszes vezeto) mszmp tisztsegviselo, de legalabbis tag, vagy kisz titkar volt. ezt ismerik."

Hát mondjuk a sima tagok nem nagyon számítanak szerintem, abban az időben nagyon sokan voltak tagok. Úgyszintén a sima kisz tagok, az gyakorlatilag kötelező volt. A többivel egyetértek.

ex-dr. vuk 2013.08.21. 09:33:44

@$pi$: A nagy reszuk nem sima tag, hanem tisztviselo volt. Viktorka a tomikajaval egyutt pedig kiszTITKAR.
Szoval errol ennyit.
Ezekutan kommunistazni... szivlapattal vernem szajba mindet.

dzsak 2013.08.21. 22:01:49

@$pi$:
""1992. január 1-jén lett kibocsájtva", erre azt írtad: "Oké, elismerem, a Kádár rendszerben"
Kádár, mint tudjuk 1989. július 6 meghalt, azaz 1992-ben már nem Kádár rendszer volt, de nem is létező szocializmus. A Pártközpontban ezt nem tanítják, csak a hozzászólásokat fizetik?


süti beállítások módosítása