Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Széchenyi, a liberálbolsevik hazaáruló

2012.06.22. 20:14 - eroica

Facebook-oldalunkon már ajánlottuk a Véleményvezér okos írását arról, hogy mennyire nincs Orbán tisztában a mai hitelezéssel és gazdasággal. Az íráshoz azonban érkezett egy nagyon tanulságos komment Varró Lászlótól, a Nemzetközi Energia Ügynökség vezetőjétől. Ezt változatlan formában közöljük.

szechenyi_istvan.jpg

Széchenyinek ma alaposan meggyűlne a baja. A Hitel fontossága mellett nem értett egyet a termőföld szabad piacát korlátozó Ősiség törvényével, magától értetődőnek tekintette hogy gazdálkodó szervezet is szerezhessen földtulajdont, hiszen a föld csak akkor lehet hitelfedezet, ha a bank a jelzálog jogot érvényesíteni tudja, és a földet szabadon értékesítheti. A Lánchíd építésére a Rotschhild bankházzal szervezett PPP konzorciumot, amely infrastruktúra használati díjakból tervezte visszahozni a hídépítésre felvett szindikált hitelt egy 75 évre szóló koncessziós szerződés alapján. Közlekedéspolitikai elképzelései alapján a vasútvonalak is alapvetően így, magántőkéből épültek volna. Nem értett egyet a Kossuth-féle Védegylettel, a magyar áruk preferálásával, mivel véleménye szerint az első prioritás a legfejlettebb technológia meghonosítása, az pedig csak angol vagy belga gőzgépek importjával lehetséges. A Lánchíd építésekor komoly politikai küzdelmet kellett vívnia Clark Ádámért és az angol technológia importjáért egy Krassó-Szörény megyei, dicséretesen hazafi, de kellő technológiai felkészültséggel nem rendelkező vashámor tulajdonos ellen. Túl radikálisnak találta a 12 pontból nemzeti bank követelését, mert megítélése szerint az egységes piac és monetáris unió Ausztriával jobban szolgálta a magyar gazdaság modernizációját. Magyarország felemelkedését egy modernizált Habsburg birodalom kereteiben, úgymond labancként képzelte el, nemzeti tragédiának tekintette az uralkodóházzal való fegyveres konfliktust. Nem kétséges, hogy ugyanezen programpontokkal gyorsan megkapná a liberálbolsevista nemzetáruló jelzőt a jobboldali médiaértelmiségivé átvedlett Pató Pál uraktól.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

76 komment

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr864605369

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Védjen meg téged az Orbán Viktor! 2012.06.23. 11:06:46

Míg a 2010-es kormányváltáskor 190 forint, a 2011-es Szociális Konzultáció idején pedig “csak” 217 forint volt egy svájci frank, 2012 nyarán az Új Nemzeti Konzultáció alatt már 252 forintot kérnek érte. A nemzeti konzultáció növekvő sikerén...

Trackback: Így hazudott napról napra a kormány az IMF-tárgyalások megkezdéséről 2012.06.23. 11:05:24

A “Kipateroltuk az IMF-et” hazugságától a “Bármelyik pillanatban elkezdhetjük a tárgyalásokat” ígéretéig. Zseniális, pontos és korrekt animgif, köszönjük, Vincent! * *...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci0011 2012.06.22. 23:31:14

Honnan a répából tudna bármit is a gazdaságról,a gazdagodását is simlicska és haverjai intézték.Tolvajok és pajszeros betörők akikkel körbe van véve.

is 2012.06.23. 10:45:58

Polgári Széchenyit prédikálunk, és rebellis, forrongó Kossuthabbak vagyunk Kossuthnál. Ez a FIDESZ Ars(cpirító) Poeticaja.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.23. 11:01:23

@is:

"Polgári Széchenyit prédikálunk, és rebellis, forrongó Kossuthabbak vagyunk Kossuthnál. Ez a FIDESZ Ars(cpirító) Poeticaja."

*

De csak a szavak szintjén, hiszen mindaz, amit a Fidesz az elmúlt két évben művelt, az egy 100% kommunikációs ámokfutás volt, nulla százaléknyi szakmailag megalapozott tervezéssel, és minden épeszű elemző által jóelőre megjósolt, garantált, borítékolható negatív hozadékkal.

Nincs értelme, hogy bárkihez is hasonlítgassák magukat, mert NINCS párhuzam.

Lacdelo 2012.06.23. 11:18:13

Èn inkàbb vagyok ballibsi, mint neonàci Jobbik vagy inkompetens, korrupt fideszes.

dany82 2012.06.23. 11:22:11

hát igen. ez érdekes kérdéseket vet fel.

kíváncsi vagoyk, hogyha a Fidesz megfogadná Széchenyi ajánlásait, megkoronáznánk Habsburg Károlyt és eltörölnénk a Magyar Nemzeti Bankot, valamint elintéznénk, hogy (ismeretlen tulajdonosú offshore) cégek is vehessenek termöföldet, mit reagálna a Fidesz-figyelö blog retardált szerkesztöcsapata...

Sok. Barom.

Zak 2012.06.23. 11:40:27

@dany82: te olyan dolgok ellen harcolsz, amiket senki nem akar, de azok ellen nagyon. Sok sikert hozzá!

Pendemonda 2012.06.23. 11:52:11

Az, hogy Széchenyinek ma alaposan meggyűlne a baja, nehezen hihető, mint a cikk alapvető vezérfonala. Ő ugyanis tudta, hogy a tények és realitások makacs dolgok - ahogy ez egyébként a cikkből is kiderül.

Például az ő figyelmét valószínűleg nem kerülné el az a tény, hogy akkor a XIX századot írtuk, kettős vámrendszerrel, ma pedig az XXI században az EU-n belül alapvetően szabad az áru- és szolgáltatásmozgás.

Azt egyébként valószínűleg ma is elmondaná, hogy "Akit magyarnak teremtet az Úristen és nem fogja pártját nemzetének - nem derék ember".

2012.06.23. 11:52:38

@dany82:

Úgy érvelsz, mint politikusaink.
A kulcsszó: ignoratio elenchi

Sírköves Slomó 2012.06.23. 11:53:59

Propagandablog 60 felettieknek, 60 alatti IQ-val.

kotozkodok 2012.06.23. 11:54:37

Inkább "a Nemzetközi Energia Ügynökség vezető munkatársától" vagy "Földgáz-, szén- és erőmű-osztályának vezetőjétől".

nemecsek ernő áruló 2012.06.23. 11:57:13

@dany82: Nyilván Széchenyi ezeket a monarchia idején gondolta. Jó politikus alkalmazkodik a megváltozott helyzethez. Ma Széchenyi nyilvánvalóan harcosan kiállna az Euró fontolva bevezetése mellett, és Merkel asszony mellett a valutaunió, és egységes európai monetáris unió mellett állna ki - ami ugyebár a gazdasági függetlenség teljes feladását jelentené. De tegyük a szívünkre a kezünket: Matolcsyk, és Gyurcsányok után van bármi is, ami Magyarország számára negatív lenne egy ilyen helyzetben? Nem! Mi csakis profitálnánk belőle.

Széchenyi nyilván felháborodna a Jobbik földesúr-jobbágy politikáján, ami "közmunka" címszó alatt gyakorlatilag rabszolgasorba hajtotta a nehéz helyzetű, más munkát nem találó gyöngyöspatai magyar embereket.

Az offshore cégek alatt nyilván Bayer "én ezeknek nem adózom" Zsoltit értetted, aki zászlóvivője a pénz itthonról való kimenekítésének, ezáltal magyar emberektől való elorozásának!

Nagyon demagóg vagy, fogalmad sincs róla, hogy Széchenyi miről beszélt, javasolnám a Hitel és a Stádium elolvasását, utóbbi keretein belül például a jog előtti egyenlőséget, amit a Nemzeti Közgép kormánya a földbe taposott, leköpött, és kiszáradva ott hagyott azáltal, hogy Simicska cége 4-szeres áron nyeri a közbeszerzéseket más cégek előtt, ezzel közpénzt lopva ki az emberek zsebéből, és az egyensúly fenntartásához ilyen idióta ötletelésekre van szükség, mint a tranzakciós-adó, ami ellen már Széles Gábor is lázadozik, pedig ugye ő róla aztán nem lehet elmondani, hogy MSZP-s bérrettegő!

Gratulálok a beszűkült, demagóg jelszavak mentén megfogalmazott "véleményedhez", de amíg ilyen könnyen megvezethető vagy, nem kéne politikai véleményt megfogalmaznod!

2012.06.23. 11:57:17

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Úgy érvelsz, mint politikusaink.
A kulcsszó: ignoratio elenchi "

Rád még ennyi sem mondható el.... :))))

Kanstruktív 2012.06.23. 11:57:35

Széchenyi tudta, hogy akkor és ott (1820 táján) mit kell tenni. Nemárhogy összehasonlítsuk a mával. Ellenben itt és most senki se tudja, ez a szégyen. Minden "vezetőnk" csak pofázik és a zsebét tömi. Politikusok suck!

2012.06.23. 12:01:50

@nemecsek ernő áruló:

Nekem az tetszik eben az offshore dologban, ahogy a FIDESZ teljesen helyesen beindult, hogy akkor vessünk véget az állam és magán szektor kapcsolatában az offshore lehetőségének és......nem sikerült a törvényt meghozni. :)
Az offshore lobbi erőseb volt, ahogy cigaretta lobbi is.

Mohamed 2012.06.23. 12:02:49

Nono azért ebben a bejegyzésben azért vann némi disszonancia,
1. Bár Széchenyi tartott egy kossuth féle forradalomtól
48-ban a kossuth féle tábornál jóval szélesebb tömeg állt a forradalom mellett ,s mivel ez így történt
széchenyi elvállalta(a saját elmondása szerint nézeteinél radikálisabb) kormány közlekedési miniszteri posztját és végül a forradalom mellé állt, pedig a nézetei mások voltak(belátta hogy a nézeteinél fontosabb volt a magyar nemzet akarata)ettől volt széchenyi olyan nagy szemlyiség

2. Bár Széchenyi nem volt a védegylet tagja jelentős összegekkel támogatta azt, mivel tudta hogy a védegylet leginkább a könnyű ipart támogatta aminek az alapja a magyar mezőgazdaság volt
a magyar mezőgazdaság pedig világszinten kiemelkedő volt még ekkoriban is ezért támogatta Szécheny mert tudta hogy a mezőgazaság volt ár akkoris a magyar gazdaság húzó ágazata
a nehéz ipart, gép ipart nem ölelte fel a védegylet így a bejegyzés alapvető tévedésének tekintem hogy a védegyletbe be nem való lépést az angol nehézipari technológia preferenciájával magyarázza
tekintve hogy a nehéz ipart(ami akkor hazánkban nem volt)nem is ölelte fel a védegylet
itt inkább személyes okok húzódtak meg(kossuzhal való ellenszenve)
de mivel a magyar mezőgazdaság és így a könnyű ipar fejlesztését prioritásnak tartotta(Lovakrul) így még ennek ellenére is támogatta a védegyletet.

3. Azt se felejtsük el hogy kossuth radikalizmusa külömbözött a mai értelemben vett radikalizmustól
Kossuth akkori radikalizmusa a mai európai politikai gazdasági társadalmi trendeknek felelne meg
míg széchenyi konzervativizmusa a mai konzervatív és nacionalista politikai gatdasági társadalmi trendeknek felelne meg
ugyan is széchenyi nem holmi egyesült európa pártiságból támogatta a nagyhatalomnak számíó osztrákokat vagy angolokat hanem a konzervatív értékrendje miatt
ugyanis Napóleon veresége óta európa vezetését az un. (konzervatív) szentszövetség látta el.
míg kossuth liberális radikalizmusa a francia forradalmi nézetekhez hasonlított
tehát ma széchenyi nagyon nem ragaszkodna európához mert a mai európai társadalmi gazdasági és politikai trendek a francia foradalmi nézetekhez és a liberális értékakhaz konvergál ezért úgy gondolom ma inkább Kossuth lenne európai únó párti Széchenyi pedig EU ellenes.

másrészt Széchenyi támogatta az arisztokráciát annak ellenére is ,hogy elvetette az ősiség törvényét és be vezette a redszeres fizetést a dolgozóknak, továbbra is konzervatív állapotokat akart fenntartani csak a feudálistól eltérően inkább az angol Torykéhoz hasonlót
Kossuth pedig teljes népszuverenitást akart.
na már most így Széchenyit elég nehezen lehetne megvádolni liberálisbolsevik jelzővel
sőt ha ma is kiállna az (akkori) konzervatív arisztokrara párti értékrendjével gyanítom hogy a ballibellenzék a TASZal karöltve az EU képviselőível együtt közös határozatban átkozná ki Széchenyit azzal az indokkal hogy a fertelmes setét középkort akarja vissza hozni és Széchenyit kapásból összegyeztethetetlennek nyílvánítaná az "európai" értékekkel.

2012.06.23. 12:03:41

@Kanstruktív:

"Nemárhogy összehasonlítsuk a mával"

Összehasonlítani össze lehet.
Az a téves, ha valaki élből kimondja azt, ami ott jó volt, itt is jó és ott rossz volt, itt is rossz.

Yatumux 2012.06.23. 12:14:52

Nem, de a blog írójának nyugodt szívvel megítélés egy jó nagy proli jelzőt. Ekkora ökörséget ilyen suta stílusban. Inkább keress valami tisztességes munkát.

Mohamed 2012.06.23. 12:23:32

Hja, a másik széchenyi akkor nyílván kiállta az ősiség törvényének eltörléséért , de akkoriban még nemvolt egy banknak sem akkora tőkéje hogy megendehesse magának hatalmas területek felvásárlását ma már egész országokat vehetnek meg bankok ami nem éppen az adott ország ill. nép fejlődését szokta célozni ha ezt akkor Széchenyi tudta volna gyanítom másképp vélekedne.

másrészt bár a rotschildoktól vett fel pénzt az ő is elismerte hogy túlontúl mény szövetséget nem kötne velük mert hallott róla hogy ők nagyban finanszírozzák az akkor már kirobbanó félben lévö európai forradalmakat melyek ellentétesek voltak az akkori konzervatív európai értékekkel.

nemecsek ernő áruló

Gyanítom inkább a konzervatív Toryk mellet nagy-brittannia oldalán kardoskona az egységes montetáris únió ellen tekintve hogy az tulontúl központosított és kevesek érdekét szolgálja , ha olvastad a hitel c. művét akkor biztos vagyok hogy tudod széchenyi agazdasági pluralitás mellett állt ki és nem annak központosításáért hísz ez akkor is a regnáló habsburg párti nemesség érdekét szolgálta.

jog-ász 2012.06.23. 12:25:43

igen, a csehek már ekkor is szoros gazdasági pénzügyi unioban voltak ausztriával..láthajtuk az eredményét.

collateral collector (törölt) 2012.06.23. 12:28:31

ha szó szerint vennénk a fideszes "ideológiát" (inkább retorikát), és a fidesz "logikája" szerint akarnánk értékelni a történelmi személyiségeinket, akkor a legnagyobb hazaáruló államalapító Szent István királyunk lenne. 1000 évvel ezelőtt ő mindent megtett azért (nagyon helyesen), hogy Magyarország minél inkább integrálódni tudjon az európai közösségbe (mivel pontosan látta, hogy hosszú távon ez az egyetlen út a magyarok számára). a mostani kormány ezzel szemben mindent elkövet, hogy a magyarokat kiutálják és kibasszák az európai közösségből. azért is mindent megtesz, hogy a közvetlen szomszédaink is minél jobban gyűlöljenek minket. a fidesz által okozott hihetetlen károkat kiheverni, helyrehozni, kompenzálni, újra felépíteni saját magunk imázsát nagyon hosszú idő lesz.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.23. 12:45:33

Milyen hazát árult el Széchenyi? Szerintem semmilyet. A hazája a Habsburg Birodalom volt (Magyarország nevű állam akkoriban nem létezett), s azt pedig nem árulta el.

Mohamed 2012.06.23. 12:47:20

collateral collector

No no azért nem eszik azt ilyen forrón
akkor nem azért csatlakozott Szent István mert egységes európát akart (tekintve hogy nem is volt az pl.840 Frank birodalom szétesése) hanem a kereszténység miatt ugyan is akkoriban az egyetlen szervezett hivatali és adminisztratív erőt a kereszténység jelentette, enélkül magyaroszág a többi félnomád lovas turáni nép sorsára jutott volna.
Szeni István tudta( sőt már apja Géza is) hogy a kerszténység egy szilárd állam szervezetet adhat magyar országnak.
Ma viszont az EU(ami közelsem jelent eggyet Európával) pont ezt a keresztény konzervatv értékrendet rúgja fel, veti el mely az európai civilizációt felépítette és az általa átmentett római kultúrát megőrizte.
Szent István látva a mai EU-s társadalmi gazdasági politikai trendeket teljesmértékben elvetné az európai únóhoz való csatlakozást.

kifordított nagyanyó 2012.06.23. 12:56:42

Azért egy dolognak biztosan örülnének a maiak.Hogy a többiekkel ellentétben akik csak pénzt vesznek ki és még gazdagabbak lesznek ő pénzt adott ebbe az országba.
De azért 150 éve igen csak más volt a helyzet.

Parajpuding 2012.06.23. 13:00:46

Széchenyinél nagyobb magyar nem volt és nem is lesz a történelemben, legfeljebb hasonló, de az is csak néhány. Ellenben aljadék magyarból sok volt és lesz is, lásd a csutignómot. És ezért nem kerül feljebb Magyarország az alsó harmadból soha.

PR-küszöb 2012.06.23. 13:06:17

@Mohamed:

Nem lehet, hogy István királyunknak csupán a német lovagok kellettek, mondjuk Koppány legyőzéséhez s a kereszténység ennek csupán egy álcája volt?

Ami pedig az EU-t illeti: könnyű egy egyenlet csak egyik oldalával számolni. Az integráció alapfeltétele ugyanis a kisebb, szubnacionális közösségek megerősödése és a szubszidiaritás elvének a következetes érvényesítése volna. Ami viszont mélyen ellentétes a NENyI központosító, ál-nemzeti szellemével mondjuk Magyarországon.

Mohamed 2012.06.23. 13:19:40

PR-küszöb

Nem hinném ugyan is az keresztény európai integráció nem istván hanem a fater: géza ötlete volt
már pedig ő volt az uralkodó, nem volt ellenfele így ő szimplán az állam alapjait akarta meg vetni látva hogy az előtte itt élő turáni népek hogy jártak, István inkább csak Géza vég akaratát akarta teljesíteni.
a másik pedig az hogy bár a hatalmat akarta kezében tartani
a hatalom megmaradása csak szilárd államszervezet és rendszer segítségével maradhatott fenn s mint ilyrnhez szükségvolt minden képpen a kereszténységhez .

radikalisviccek 2012.06.23. 13:47:14

@Lacdelo: te leginkább egy meleg plüssmaci vagy

Gizus53 2012.06.23. 14:29:44

Nincs kedvem, mindent végig olvasni,mert nem tudom, hogy kerűlt a csizma az asztalra.A mostani kormány, a jelek szerint Magyarország tönkre tételén dolgozik, szüntelenűl. gróf. Széchenyi István osztrák arisztokrata, pedig szüntelen Magyarország felvirágoztatásán dolgozott. A kettőnek, mi köze egymáshoz?

soproni1 2012.06.23. 15:23:09

Vagy liberál vagy bolsevik. Olyan, mint a maszturbáns katolicista. Ezt valamelyik agrár MDF-es, kisgazda találta ki húszéve. Ma Szécheny sem adakozna, mert akkor jönne a vagyonosodási vizsgálat, inkább lenne Pozsonyban egy cége, ami éves áfa bevalló.

piszter 2012.06.23. 15:38:26

azért nem értik ezt a hitel dolgot, mert hiteltelenek. így nincs mihez viszonyítsanak...

nem tudom, ezt most érti e valaki rajtam e kívül számodra hely...

Lacdelo 2012.06.23. 15:43:33

@radikalisviccek:

Szerinted melyik jobb? Ballibsi vagy jobbikos neonàci?

bigthereal 2012.06.23. 16:00:38

Széchenyi nem hogy nem vett el az ország pénzéből, de a sajátját ajánlotta fel közös célokra (meg az apja is).

melyik ballib politikusról mondható ez el?

gyurcsány is közpénzből gazdagodott meg...

Örzse néni 2012.06.23. 16:21:58

Éljen a legkorrektebb párt: A Jobbik!
És akinek van félnivalója tőlük, az féljen is!!

nandras01 2012.06.23. 16:26:20

@is: kossuth a magyar történelem egyik legnagyobb károkozója, de még neki is volt annyi esze, hogy átadta görgeynek a hatalmat, amikor minden összedőlni látszott, görgey meg volt annyira okos, hogy letette világosnál a fegyvert, metve a még menthetőt... van ma egy görgeynk..?

Lacdelo 2012.06.23. 16:42:22

@Örzse néni:

Te elmebeteg vagy? A Jobbik hatalomra jutàsàtòl a magyar lakossàg 90%-a fèl. A normàlis, gondolkodó magyarok. Nem lesz mit enni, munkanèlkülisèg 30% lesz, magyar KKV-èk becsôdölnek, beruhàzàs megszûnik, pènzt kiviszik. Az antidemokratikus intézkedèseikrôl nem is szòlva.

Te mièrt vagy magyar ellenes?

Fekete Sámuel 2012.06.23. 17:27:15

Széchényi idézet:

„…az angol nemzet ugyanis eliberálhatta a zsidókat, mert ha én például egy palack tintát töltök egy nagy tóba, azért annak vize nem romlik el, mindenki ártalom nélkül megihatja, a nagy angol elemben a zsidó eltűnik, de ha a magyar levesbe az ember egy palack tintát tölt, megromlik a leves és azt meg nem ihatja az ember."

Stеfánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány) 2012.06.23. 18:00:31

@Örzse néni: Ismerünk téged. :-(( Te szoktál részegen hőbörögni a gyűléseken, és csak ártasz a Jobbik hírnevének.

Stеfánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány) 2012.06.23. 18:02:19

@Yatumux: Ja! Persze! Te vagy aki a gazdaság "sűrülyében" az angol nagykövettel szoktál beszélgetni. :-))

lobster thermidor 2012.06.23. 18:03:30

@Lacdelo:

Héló!
Nem félni kell tőlük, hanem elkergetni őket oda, ahova minden náci való!

pukancs 2012.06.23. 18:08:19

"Nem értett egyet a Kossuth-féle Védegylettel, a magyar áruk preferálásával, mivel véleménye szerint az első prioritás a legfejlettebb technológia meghonosítása, az pedig csak angol vagy belga gőzgépek importjával lehetséges."

Ebből is látszik egy hót hülye volt. Ahelyett hogy hozott volna pár gőzgépet, lemásolták volna és gyártották volna.

Nem hiába ellenszenves alak a magyar történelemben.

Annyit azért elismerek VÁLTOZÁST AKART, TETT IS EZÉRT ÉS EZ NAGYON NAGY SZÓ, még ha nem is legjobb úton és módon..

@Lacdelo: kedves hivatásos rettegő, csak te rettegsz

Arról nem beszélve, hogy a 90%-ban rettegő lakosság, hogy szavaz meg legalább 40%-kot? hogy kormányt alakíthasson a Jobbik.
Antidemokratikus?
Miről beszélsz te elmebeteg? Már most diktatúra van.
Gyurcsány meg az azt megelőző többi komics szarrágó sem volt semmi de Orbánék aztán odavágtak a demokráciának rendesen.

A KKV jelenleg a kedves 22 év politikai maffia jogalkotása által létrehozott jogi abszurd és jogi csűrcsavarás mocskában fulladozik.
Mint ahogy a kutatás fejlesztés (ennél nincs fontosabb), a cigány kérdés a börtön helyzet , az egészségügy az utak állapota és még megannyi fontosabbnál fontosabb kérdés.
Egyikhez sem volt köze a Jobbiknak...

Érdekes az ilyen szarrágó senkik mint te hihetetlenül félnek attól hogy ez a helyzet megváltozik egyik napról a másikra.

na bujjál szépen vissza az odudba mielőtt kinyitod a szádat és baromságokat pofázol.

vajdasagi 2012.06.23. 18:10:41

@Mohamed: Ma pedig globalizálódott a világ, különösképpen a gazdaság.
Ebben a globaális versenyben Magyarországnak, mint kicsinek és fejletlennek semmi esélye sincs megmaradni. Egyetlen esélyünk, hogy az egyesült Európa részeként megmaradunk (talán).

A bajainkat nem az EU okozza, hanem a globalizált világgazdaság, és Ázsia egyre növekvő szerepe. (Meg persze a hazai politikai pártok és politikusok).

Szerintem a nemzetünknek (de nem a kormányunknak) jó az, ha Brüsszel beleszól a dolgainkba hellyel-közzel. Egyébként teljesen elsüppednénk az iszapban.

Fekete Sámuel 2012.06.23. 18:14:34

Széchényi idézet:

„…az angol nemzet ugyanis eliberálhatta a zsidókat, mert ha én például egy palack tintát töltök egy nagy tóba, azért annak vize nem romlik el, mindenki ártalom nélkül megihatja, a nagy angol elemben a zsidó eltűnik, de ha a magyar levesbe az ember egy palack tintát tölt, megromlik a leves és azt meg nem ihatja az ember."

Rwindx 2012.06.23. 18:49:21

A szerző keveri a szezont a fasz.. fazonnal.
"A Hitel fontossága" - most a hitelről vagy a könyvéről van szó?

Ha összehasonlítjuk az akkor helyzetet a maival akkor:

A hitel most is fontos csak kár hogy a szerző nincs tisztában azzal hogy a Hitel a fejlesztési célú hitelekről és a nem a fogyasztási célúakról szól. Márpedig nem véletlenül van vállalkozások számára több vissza vagy vissza nem térítendő pályázat, államilag támogatott hitekonstrukció. Pont azért mert ez ma is fontos a mindenkori kormnyzat számára. De ebben nincs benne az állam szociális célokra történő eladósítása sem pedig a "lakosság" túlzott mértékű fogyasztási jellegű eladósításának "zseniális" ötlete.

"magától értetődőnek tekintette hogy gazdálkodó szervezet is szerezhessen földtulajdont"
Ennek ma sincs akadálya, csak kritériumai vannak.
A hitelfelvétel lehetősége a tőkeszegény gazdálkodó fejlesztéseihez volt fontos neki, nem földspekulációs célokra.

"A Lánchíd építésére a Rotschhild bankházzal szervezett PPP konzorciumot"
A PPP tőkehiány pótlására való, és nem jelenthet aránytalan költséget az állami számára. Ha ennek megfelel akkor mi lenne vele a gond?
Hogy is volt az AKA az M5-el és Európa egyik legdrágább útdíjú autópályájával amit emiatt szinte kutya sem használt, ellenben az állam minden évben kemény összegeket perkált érte? Mire volt jó? Semmire, csak pénzszórás volt.
A Lánchíd Részvénytársaság a vámból tartotta fent magát és nem a garantált kormányzati pénzekből. A kettő messze nem ugyanaz ugyebár.

"Nem értett egyet a Kossuth-féle Védegylettel, a magyar áruk preferálásával, mivel véleménye szerint az első prioritás a legfejlettebb technológia meghonosítása, az pedig csak angol vagy belga gőzgépek importjával lehetséges."

Védegylet: "a külföldi árut ki kell szorítani a hazai piacról, amelyet a honi ipar számára kell biztosítani. A Védegylet tagjai becsületszóra megfogadták, hogy tíz évig csak magyarországi árut vásárolnak: csak magyar mesterembereknél dolgoztatnak és olyan iparcikkből nem vesznek külföldit, amelyből belföldit is lehet kapni."

Magyarországon 1840-ban mindössze 9 db gőzgép volt, tehát a Védegylet elhatározása és a korszerű külföldi gépek beszerzésének szándéka nem ütközött egymással.

A poszt szar, mert a szerzőnek fingja nincs a témáról, de bőszen beszél róla.

Blogger Géza 2012.06.23. 18:52:00

Hihetetlen hogy az ide írogatók mennyire nincsenek tisztában a mostani eladósodottság, és a Széchenyi idejében létező eladósodottság mértéke között.

Blogger Géza 2012.06.23. 18:54:02

@Max val Birca: Fogd már fel az elcsökevényesedett liberális agyaddal, hogy haza =/= állam.

gigacherry 2012.06.23. 19:10:12

@pukancs: Mi az a hivatásos rettegő? Akit fizetnek a "rettegésért"? Gondolod, akit nem fizetnek, az szeretné, hogy itt a Jobbik hatalomra jusson, elüldözze a multikat, kiléptessen bennünket az Unióból, megbélyegezzen embereket származásuk miatt, üldözzön mindenkit, aki nem ért egyet a politikájával és összevesszen az egész világgal? Magyarországon tényleg ennyire kisebbségben lennének a normális emberek? Elég szomorú.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 19:14:10

@Blogger Géza: Én tisztában vagyok vele, de azzal is, hogy ennek az eladósodottságnak a 60%-át orbán és bandája okozta.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 19:25:47

@pukancs: "Ebből is látszik egy hót hülye volt." Ezt Széchenyiről írtad...Bár csak lenne ma 100 ilyen "hót hülyénk", Ellenben ilyenek vannak, mint matolcsi, orbán, vona...soroljam?
Ha valaki itt elmebeteg, az csak te lehetsz. A jobbikot akarod? És a nemzeti gárdát? Teljesen szigetelődjünk el Európától és a demokratikus világtól? Hát öregem ha te ezt akarod szigetelődj el. Zárkózz be a W.C:-dbe, vigyél magaddal egy jó erős kötelet és akaszd fel magad. Hidd el, mindenkinek jobb lesz.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.23. 19:30:51

@Blogger Géza:

Hazátlan??? De hisz eddig mindig volt hazám. Sőt több is.

Anti Anyag (törölt) 2012.06.23. 19:35:54

Viszont nem antiszemitázott, megélhetésinek ezért tuti nem neveznék ma.

Amúgy pedig az igazság a kettő között lehet, nyilván nem minden helyzetben érdemes hitelt felvenni, földet eladni, stb.

Azaz elvként lefektetni biztosan nem szerencsés.

delano 2012.06.23. 19:37:06

@Pszientológus: Vmikor volt egy cikk a HVG-ben, ahol utánajártak, és kiderült, h Széchenyi ilyet soha nem mondott.

Sírköves Slomó 2012.06.23. 20:38:30

@delano: Kár hogy nem találod a cikket. Én közben kikeresem neked Kossuth mit tartott a zsidókról.

pukancs 2012.06.23. 20:59:51

@gigacherry:
@Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy!:

Nem tudom mi bajod a nemzeti gárdával,
csak te vizionálsz elszakadást...(egyébként soha nem tartoztunk oda...így nincs honnét elszakadni.)

Egyébként meg számodra az az elszakadás, hogy eltűnik az aldi az madarasteszkó? az erste meg tucatnyi importcég?

Ki lehet őket innét úgy picsázni, hogy mi továbbra is exportálunk, sőt csak exportra termelünk.
Csak ész kell hozzá meg akarat....meg egy jó adag ravaszság, de a magyarság javára és nem ellene mint eddig.
Nincs demokrácia sose volt (Orbán időszakról már ne is beszéljünk). Csak egy illúzió pénz beszél kutya ugat.
Nekünk nincs pénzünk most, ennyi
Orbánnak köszönhetően meg m

Olvasni meg nem tudsz: VÁLTOZÁST AKART, TETT IS EZÉRT ÉS EZ NAGYON NAGY SZÓ,

jah és ha nem a jobbik? akkor ki akkor ki a büdös fasz?

Ha olyanok mint ti megszavazzátok az mszpt vagy a fideszt neadjisten a semmire kellő lmp-t .
Ti itt dögölhettek meg, mert a jobbikosok elhúznak innét a picsába...jó magam is a 450ezres bruttó fizetésemmel (lásd nem csóró vagyok érettségivel, szarhatnék is bele)
A fiatalok, az ország húzóereje fog elmenni innét.

Oszt leshettek, mert azonnal megáll az ország , adóbevétel nélkül meg egészen biztosan, még ott se leszünk 1 év alatt mint a görögök, azonnali csőd lesz szja nélkül.

Akkor majd lehet gondolkodni melyik pártot is kellett volna választani, melyik célcsoport húzza ki a szarból ezt az országot, mert életképes alternatíva nem igen van.(Ezzel beismerem, hogy nem minden céljukkal értek egyet.)

De ti olyan hülyék vagytok, hogy vagy a kutyára vagy az ebre fogtok szavazni.
Meg is fogjátok érdemelni.
Nélkülünk.

Fekete Sámuel 2012.06.23. 22:41:04

@delano: Mármint a HVG-s zsidók "kinyomozták", hogy Széchenyi nem is mondott ilyet? Hahaha!

Nyoma van, hogy ezt mondta! Nyoma van!

Fekete Sámuel 2012.06.23. 22:41:59

Széchényi idézet:

„…az angol nemzet ugyanis eliberálhatta a zsidókat, mert ha én például egy palack tintát töltök egy nagy tóba, azért annak vize nem romlik el, mindenki ártalom nélkül megihatja, a nagy angol elemben a zsidó eltűnik, de ha a magyar levesbe az ember egy palack tintát tölt, megromlik a leves és azt meg nem ihatja az ember."

nemecsek ernő áruló 2012.06.24. 08:56:41

@Pszientológus: A tieddel ellentétben VALÓDI Széchenyi idézet:

"Nincs nagyobb bűn, mint másokat vezetni, másoknak parancsolni, másokon uralkodni akarni - ahhoz való tulajdon és talentum nélkül."

És egy másik idézet csak a te kedvedért:

"Az internettel az a baj, hogy ha felbukkan egy idézet, a forrást nem lehet pontosan megállapítani"
(Abraham Lincoln)

Lacdelo 2012.06.24. 19:58:57

@pukancs:

Ha te és a te fajtàd elhùzna az orszàgból, akkor Magyarorszàg egy remènyekkel teli orszàg lenne.

A probléma az, hogy
1. senkinek se kellene egy rakàs elmebeteg neonàci,
2. Nem tudnàl màs kultùràba beilleszkedni ahhoz tùl szûklàtókörû vagy és intoleràns.

Lacdelo 2012.06.24. 20:05:51

@pukancs:

Èn mèg nem talàlkoztam egyetlen èrtelmisègi Jobbikossal sem. Te màr igen? Mindegyiknek a zsidòzàson, cigànyozàson és a buzizàson tùl kimerül a szellemi repertoàrja. :(

Lacdelo 2012.06.24. 20:11:20

A ballibsiken kívül nincsen vàlasztható alternatíva. A jobboldal tönkre teszi a magyarokat. :( Legalàbbis a mostani.

A Jobbik kormànyprogramja a nemzetpusztítàs strategiàja.

A Jobbiknàl hatèkonyabban és gyorsabban senki nem tudnà lerombolni Magyarorszàgot. A Jobbik nemzetrombolò uralma alatt a korrupt és inkompetens Fideszt is visszasírnànk. :(

Fekete Sámuel 2012.06.25. 00:00:11

Széchényi idézet:

„…az angol nemzet ugyanis eliberálhatta a zsidókat, mert ha én például egy palack tintát töltök egy nagy tóba, azért annak vize nem romlik el, mindenki ártalom nélkül megihatja, a nagy angol elemben a zsidó eltűnik, de ha a magyar levesbe az ember egy palack tintát tölt, megromlik a leves és azt meg nem ihatja az ember."

Fekete Sámuel 2012.06.25. 00:01:57

@Lacdelo: Szolgálatára. Ténylegesen jobbra vagyok a jobbiktól, én inkább a budaházy-féle vonalat követem. És nem akarok bosszú nélkül halni meg.

Egyetemi diplomám van.

nemecsek ernő áruló 2012.06.25. 06:09:12

@Pszientológus: Ezt a fiának szóló intelmeket tartalmazó könyvében írta, nyoma van, mint te mondtad. A tiedet hol? Jobbik gyűlésen a történelem-hamisító szakkörön szorgalmi feladatként? Ne hazudozz, náci!

Örzse néni 2012.06.25. 09:25:32

A Jobbik egyre erősödik, a nyavalyás férgek meg reszkessenek csak. Lesz mitől, ez garantált!

Fekete Sámuel 2012.06.28. 23:49:42

Széchényi idézet:

„…az angol nemzet ugyanis eliberálhatta a zsidókat, mert ha én például egy palack tintát töltök egy nagy tóba, azért annak vize nem romlik el, mindenki ártalom nélkül megihatja, a nagy angol elemben a zsidó eltűnik, de ha a magyar levesbe az ember egy palack tintát tölt, megromlik a leves és azt meg nem ihatja az ember."

Dr.Zemberevő 2012.07.16. 15:46:12

@Pszientológus: te buta náci!
Olvass:
mek.niif.hu/05900/05920/html/gmeotvosj0001.html

egyébként, ha szeretsz náciskodni, akkor miért zavar, ha van olyan Széchenyi idézet ami neked is tetszik?

Dr.Zemberevő 2012.07.16. 15:50:29

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: ha ezt kerested, akkor rossz helyen jársz. Menj vissza a Mandira.

Örzse néni 2012.07.17. 23:13:15

Amikor náciztok fiacskáim, akkor ugye a zsidókról beszéltek? A világuralomra törő felsőbbrendű gyilkosokról.


süti beállítások módosítása