Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Előjáték Orbánnal

2012.02.07. 21:15 - Fidelio

Kora délután legtöbben még azt várták, hogy Orbán békülékeny lesz, és azt fogja kifejteni, hogy „2012 a konszolidáció, a megnyugvás éve lesz”. Ennek előjeleként értelmezték Lázár interjúját a Népszabadságban, ahol arról beszél, hogy a kétharmados törvényeket ötpárti egyeztetés után szeretnék elfogadtatni. 

Hát nem. Egy Facebook-bejegyzés szerint ennyi volt: "Elmúltnyócév, csökkentettük az államadósságot, Európa a múlté, majdmiegyedül, a Fideszt mindenfelől szélsőségesek támadják, a külföldi tőke rossz, kivéve, amelyik szerintünk jó, és már megint a Nagy indiánkönyv.”
„Azért tök felesleges volt lezárni a Millenáris környékét (szegény rendőrök, basszus), hogy meghallgathassuk a Fidesz kommunikációs paneleinek best of válogatását.”
 
Végül hozzátette: „Kevés számot mondott, de azok legalább nem stimmeltek.” 
Ugrana is az ember, hogy sorra vegye, melyik adat hol nem stimmel. Mai hír, hogy 160 ezren szálltak ki a devizahitelből, ami Orbánnál már félmillió lett: ennyi „magyar háztartás szabadult meg adósságaitól”. A füllentési hányados: 3,1-szeres.
A többi adatot meghagyjuk a szakembereknek. Oszkó Péter például épp most meséli el blog-sorozatban, hogyan történt a Malév privatizációja, miként késlekedte el a Fidesz-kormány a cég rendbetételét. Erről Orbán ma könnyeden emlékezett meg: ha nincs az elmúlt8év, akkor „az lenne a kérdés, hogy hány légitársaságot indítsunk”. 
 
Volt azonban a reménykedő várakozások és a masszív elmúlt8évezés között néhány mondat: kár lenne ezeket kommentár nélkül hagyni, mielőtt eltűnnek az enyészetben.
 
Balog Zoltán az évértékelő beszéd fölvezetéseként azonnal magasra tette a lécet: nem is nyolc, hanem rögtön elmúlt20évezett: „Az elmúlt húsz évben a kalandvágyunk kielégült, ha jön egy kis konszolidáció, azt örömmel fogadjuk.”
Láthatóan még ő is úgy gondolta, hogy a ’konszolidáció’ lesz a fő téma. Az azért feltűnő, hogy szerényen nem említette a szabadságharcnak nevezett produkciót, ami után valóban indokolt lenne egy kis konszolidáció.
 
Majd Balog utalt a békemenetre, és mély realitásérzékkel megállapította: Ennek ellenére nem sok változott, "az Európai Parlamentben nem kértek bocsánatot, nem tűnt el az államadósság".
Ennyit Balog tiszteletes szavairól.
 
De azt jól érezte, hogy célszerű megemlíteni az ún. Békemenet-et. Orbán a beszéde kezdetén azonnal köszönetet is mondott a menet résztvevőinek. Akik lelkesen tüntettek az Unió ellen, miközben ő éppen megígérte az EU (jobboldali) biztosainak, hogy teljesíti három kívánságukat.
 
Orbán most is észben tartotta, hogy az „övéi” előtt beszél. Már a termet is így rendezték be: Orbán másfél tucat magyar lobogó előtt beszélt, és véletlenül sem keveredett oda uniós zászló. Emellett megszokott humora sem hagyta el Orbánt: „Európa olyan, mint az alkohol, nagy célokra inspirál, de megakadályozza, hogy elérjük azokat.”
Vannak még, akik emlékeznek, épp egy éve ő volt EU a soros elnöke. Jelmondata pedig így hangzott: Erős Európa. Amely tehát erősen akadályozza, hogy elérjük nagy céljainkat.
 
A jelenlevőknek nagyon tetszett, amikor Orbán Devecser és Kolontár újjáépítését említette annak bizonyítékaként, hogy „nincs olyan helyzet, amiből ne lehetne kimászni”.
Ez az akció aligha ment volna költségvetési pénzek nélkül. Máig nem tudni, hogy elköltöttek-e 30 milliárdot vagy csak 8,3-at. Az biztos, hogy pályázat nélkül bízták meg a Mecsekérc Kft-t. Jó lenne látni, miként számol el a cég a milliárdokkal. Sokan már azzal is megelégednének azzal, ha a kormányzat elszámolna az állampolgárok által felajánlott másfél milliárd forinttal.
 
A hangulati előkészítés része volt még, hogy Orbán a szocialistákat az elsüllyedt olasz hajó kapitányához hasonlította, aki elsőként hagyták el a fedélzetet.
Igaz, már három éve volt, de úgy emlékszünk, Gyurcsány lemondásakor mintha noszogatták volna szocikat, hogy hagyják már el a fedélzetet. De Bajnai ragaszkodott ahhoz, hogy ’konszolidálja’ a gazdaságot. Amikor bő egy év után átadta a kormányt, akkor az országkockázati felár 200 bázispont alatt volt. Ez ment föl idén januárra 600 fölé.
 
Ezzel nagyjából véget is ért az előjáték.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

191 komment

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr994076388

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.08. 09:09:32

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.08. 09:09:32

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Trackback: Évértékelés: Istentől várd az új életet! 2012.02.08. 08:26:19

A Fidesz választási győzelme után Orbán Viktor beszédet intézett az ünneplő tömeghez a Vörösmarty téren. Semjén mester hatalmas keresztvetéssel mutatta ki, hogy a pénzen kívül még ki mindenkinek köszönhetik a győzelmet. (Alázatos, őszinte ember.) Aztán...

Trackback: Évértékelés: Istentől várd az új életet! 2012.02.08. 08:25:59

A Fidesz választási győzelme után Orbán Viktor beszédet intézett az ünneplő tömeghez a Vörösmarty téren. Semjén mester hatalmas keresztvetéssel mutatta ki, hogy a pénzen kívül még ki mindenkinek köszönhetik a győzelmet. (Alázatos, őszinte ember.) Aztán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.02.08. 01:35:32

Az egész rendszer, az egész orbanokrácia a végnapjait éli.
De magától nem fog kimúlni! Kell hozzá egy nagy lökés, hogy végleg eltűnjön a süllyesztőben.
Együtt sikerülhet!

komplikato 2012.02.08. 02:02:39

"... az országkockázati felár 200 bázispont alatt volt. Ez ment föl idén januárra 600 fölé."

Jó lesz az bőven 700 fölének is: 753.97
Ez volt a maximum az elmúlt 52 hétben, tehát most januárban ..

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 02:11:30

160ezer háztartás, 500.000 ember.

Nem nehéz, kedves posztíró.

VolksrodZoli 2012.02.08. 02:49:09

Amúgy ez a 160ezer háztartásos végtörlesztés egy nagy dolog? Mármint annyira sikersztori, hogy veregesse miatta a vállát OV? Mert van a jó, megadjuk magunkat, legyen kisebb a párna, bár szeretünk magasan aludni, és kiszedjük a be vart milliókat, aztán rendezzük le ezt a lakás kérdést. Meg van a fűtől fától kölcsönkérés, kifizetés, és most másnak, máshogyan tartozás. Százalékosan ez hogyan oszlik meg? Gondolom, van egy réteg aki csak befektetni üzletelt lakással, annak megérte, aki álmodott egy nagyot és szeretett volna egy lakást, az meg beszopta így is, úgyis...

dr. Erika Zangolna 2012.02.08. 03:04:20

160.000 = 500.000

A Rákay Kétmillió Kálmán-féle matekkönyvből tanulta a számmisztikát ő is, ahogy jobbkeze is.

dr Smittpálelnökúr 2012.02.08. 05:53:46

Nekem 2 ismerősöm is végtörlesztett.
Mindkettő elvált, tehát náluk 1 db végtörlesztés=1 hitelből kiszállt ember.

Most egyiknek sincs lakása egyébként.

Antoninus Pius 2012.02.08. 06:57:22

Két cigány, egy porondon..
Mi lesz itt..

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.02.08. 07:15:12

@VolksrodZoli: Itt jól megírtam, hogy 11,6%-os forintkamat fölött drágább a forinthitel, mint maradni svájci frankban: kiszamolo.postr.hu/vegtorlesztes_akar_rosszul_is_jarhatsz

De hát sokan ezzel mit sem tőrödve, 12-13%-os forinthitelt vettek fel és most büszkék magukra.

triarius 2012.02.08. 07:31:28

@Kiszámoló: Van egy kis különbség. A forinthitel, akármilyen is a kamata, nagyjából tervezhető, előre kiszámítható. A devizahitel pedig nem. Ez elég komoly különbség a legtöbb ember számára, főleg amikor a bankok a költségeiket is devizában számítva verik rá az ügyfélre.

Megfigyelo 2012.02.08. 07:33:30

@Silverstein -'I was lucky'-: Igen, tudtommal de Orbán félmillió "háztartást" és nem félmiliió "embert" mondott.

triarius 2012.02.08. 07:34:40

@dr Kangörény: Nekem meg van egy ismerősöm, aki 4 gyerekkel végtörlesztett, házaspár. Ott 1 háztartás = 6 ember. Fantasztikus dolog ez a statisztika. :-)))

@Kiszámoló: Többnyire azért igaz.

Exxit 2012.02.08. 08:05:34

Ha már a végtörlesztésről beszéltek!

Biztos hogy a parlamenti képviselőket, és a hasonszőrű bandát kellett segíteni?
Van olyan képviselő aki cirka 21 millát nyert a bolton!!!!

Azok vettek fel forintkölcsönt, akiknek még volt hitelük, de nem volt pénzük!

És azokkal a százezrekkel mi lesz, akiknek se hitelük, se pénzük, csak a ménkű nagy adósságuk??
Itt most véget ért a mentsük meg a devizahiteleseket akció?
A kormány szerint minden happy, a szegények lakásait vigye a bank! Ők ugrálhatnak ki a 10.-ről, legalább egy éhes szájjal kevesebb, egy potenciális nyugdíjassal (vagy tényleges nyugdíjassal) kevesebb?!!

Orbán azt mondta, hogy az egykulcsos adóval jövőre mindenki jól jár? Ezt úgy értette, hogy aki átlag bért keres, annak már jövőre nem lesz kevesebb a fizetése?!! (több biztosan nem lesz!!)

barli 2012.02.08. 08:12:29

Bár én még csípem a patást, azért ez az 500e háztartás ez tényleg nagyon sántított mert:
-160e törlesztés az ugye nem lehet 500e háztartás (gondolom egy direkt véletlen elszólás volt, könnyü lesz kimagyarázni)
- A végtörlesztéssel az adósság ugye nem tünt el a legtöbb helyen, mert a legtöbben innen-onnan kölcsönvettek, hogy ki tudják fizetni.
- Ha meg ki tudták fizetni zsebböl, akkor ugye nem ök voltak az igazi célközönség, akinek bedölt volna a hitele, mert nem tudja fizetni a megemelkedett részleteket.

kitiltott bögre 2012.02.08. 08:13:43

akkor higgy egy fideszesnek ha ló legel a sírján.

barli 2012.02.08. 08:19:07

@Exxit: tévedés ne essék, itt nem az egyes rászorulókon akartak segíteni, hanem a devizában való eladósodottságot akarták csökkenteni, hogy ne nyafogjanak a rating agencyk

triarius 2012.02.08. 08:21:08

@Exxit: Az igaz, hogy elsősorban azokat segítették, akik ehhez a segítséghez maguk is hozzá tudtak tenni. Ezzel viszont komoly összegeket lehetett bevonni. És ez is jóval több, mint az a nulla, amelyet a Gyurcsány-Bajnai kormány adott a devizahiteleseknek, akik még a probléma elismerésére sem voltak hajlandók.

Thyb 2012.02.08. 08:31:16

Az azért merőben érdekes tény, hogy az euró 1-1,5 évig kuszott felfelé, s 320 környékén stagnált. A kormány bejelentette a végtörlesztési lehetőséget azzal riogatva, hogy bizony ez lehet még rosszabb is, majd érdekes módon miután a végtörlesztés befejeződött 1 hónappal később visszaesik az árfolyam 10%-ot.
Végig azon ment a mocskolódás, hogy külföldi spekulánsok manipulálják az árfolyamot. Lehet, hogy ezek a külföldi spekulánsok ott ülnek a parlamentben 2/3-os többségben?

barli 2012.02.08. 08:40:52

@Thyb: abban azért biztos lehetsz, ha a bankok tudták volna elöre, hogy a forint nem áll meg 320-on, akkor nem nyugodtak volna bele a végtörlesztésben. Így csak csináltak egy kis látszathisztit.

Exxit 2012.02.08. 08:42:22

@triarius:
Akkor ha jól értem, jogosan kaptak a milliomosok még milliókat?
És Gyurcsány legnagyobb bűne az, hogy nem adott semmit a gazdagoknak? Ettől csinált ő nagyobb disznóságot is!

Hááát, ha rajtam múlna Én még elvennék attól akit ez nem rendítene meg anyagilag!!
Lehetne többkulcsos az adó például!
0-500 000 havi bruttó 16%
500 000 - 1 000 000 34%
1 milla fölött 45%

Ez kb azt jelentené, hogy havi 1 milla bruttónál 80 000 forint szj-val kellene többet fizetni!
Nekem azt nem mondja senki, hogy látványosan romlana az életszínvonala annak, aki nettó 700 000 helyett 620 000 vinne haza!!

Azzal meg ne áltassuk magunkat, hogy ezzel a magyar gazdaság motorját hajtja!
Mert:
1, Lázár után szabadon Svájcba vinné a pénzét.
2, ennyivel nem fogyasztana többet, nem indokolt. (nem eszik több kenyeret)
3, nem idehaza menne nyaralni, így a Horvát gazdaságot boldogítaná (vagy mást)
4, épp ez a réteg az aki a legnagyobb adócsaló. Lásd szlovák rendszámú autók, lehetne ÁFA-nélkül? Persze! ,stb (tisztelet a kivételnek)

Thyb 2012.02.08. 08:51:57

@barli: Ez volt a valamit valamiért lényege. Az állam bár korlátozta a bankok tevékenységét, rájuk dobott némi adót, majd 320-on kivásároltatta a tömeggel a hitelét (akik továbbra is annak az árfolyamnak megfelelő összeget törlesztik majd), s így a bank is és az állam is jól járt, kivéve azt a "félmillió" végtörlesztőt.

triarius 2012.02.08. 08:53:19

@Kiszámoló: @barli: és a cikk szerzője!

NEM KÍNOS, HOGY HÜLYESÉGEKET BESZÉLTEK?
Ugyanis Orbán azt mondta, hogy "mintegy 160 ezer család, mintegy félmillió ember".

Ne higgyétek el nekem, ellenőrizzétek:
www.youtube.com/watch?v=NjqEsrEjLLU
Pontosan a 20. percnél mondja.
Nézzétek már meg!!!

Exxit:

>Akkor ha jól értem, jogosan kaptak a milliomosok még >milliókat?

Először is definiáljuk, mi az hogy "milliomos"!
Mert ugye forintban milliomosnak lenni nem nagy kunszt, dollárban vagy euróban számítva meg biztosan nincsen ma félmillió milliomos Magyarországon (vagy akár 160 ezer).

Szerintem jó megoldás, hogy azokon segítettek, akik magukon is segíteni tudnak, mert így nagyon jelentős összeget vontak be, és ezzel is csökkent az ország deviza-kitettsége. Úgyhogy igen, jó megoldás.
Akinek meg egy fillérje sincsen, azon - lássuk be - az állam nem fog tudni segíteni,. mert annyi pénz sosem lesz.

Azt meg nyilván tudod, hogy az igazán gazdagok döntő többsége minimálbért fizet, tehát őket sehogyan sem érinti az SZJA-kulcs akármilyen emelése.

Nem kínos bemondásra hülyeségeket átvenni?
Szerintem az.
És az egész cikket minősíti.

@Exxit:

barli 2012.02.08. 08:55:00

@Exxit:

az nem zavar, ha egy kulcs van, akkor is többet fizetsz, ha többet keresel? Ha kétszer annyit keresel bruttóban, akkor kétszer annyit fizetsz be adóként.
Ha mindenkinek teszemazt ötvenezret kéne befizetnie havonként, az antiszociális lenne.
Na de az nem normális, hogy a munkáltatónak esetenként négy egységgel kell többet adnia bruttóban, hogy a munkavállaló egy egységgel többet vigyen haza!
Az egykulcsos adónál igenis nincs igazságosabb! Ha többet dolgozol, vigyél is haza többet.

barli 2012.02.08. 08:59:58

@triarius: ha félmillió embert mondott, akkor visszavonom az állításomat. Én csak a szokás szerint csúsztatásokkal teli index cikkben olvastam a félmillió háztartást :)

"Ezért számoltuk fel az adósrabszolgaságot – mondta Orbán, és a végtörlesztéssel példálózott, amivel állítása szerint félmillió magyar háztartás szabadult meg adósságaitól."

index.hu/belfold/2012/02/07/orban_evertekelo/

Kösz index, nem csalódtam benned :)

dr. Bubó 2012.02.08. 09:16:12

egyszerű... a fides család model szerint 3 háztartás fogott össze és vett fel egy hitelt...

na ugye hogy nem is bonyolult....

Tesco árufeltöltő 2012.02.08. 09:17:30

@barli: hülyeséget irogatsz. A kifizetett bér nagysága nem egyenesen arányos a munka mennyiségével. Mert aki többet dolgozik nem biztos, hogy többet is keres annál aki egész nap veri a gyíkját a munkahelyén és pld. netes blogokon vitázgat.:)(kivéve ha ezért fizetik) Ráadásul van egy másik emberfajta is, aki életében nem dolgozott mégis a munkáról prédikál.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 09:21:17

"Mai hír, hogy 160 ezren szálltak ki a devizahitelből, ami Orbánnál már félmillió lett: ennyi „magyar háztartás szabadult meg adósságaitól”. A füllentési hányados: 3,1-szeres."

hazudozó fosblog-hányados az mennyi?

Hertelendi 2012.02.08. 09:26:51

@DillingerEscapePlan: a stílus maga az ember...
büdös paraszt

csakmeraze 2012.02.08. 09:29:41

Ez a Viki már megint máséval veri a...
Valaki magyarázza már el neki, hogy ebben a mocsok nagy unortodox katyvaszban elqrták a forint árfolyamot, ezért aztán közpénzből megtámogatják a hazardírozó népeket. Noooormális??? Mi a sz@rra büszke ebben? Az elqrásra vagy további tízmilliárdok elsz@rására, amire nélkülük nem is lett volna szükség? Netán az ellopott manyup pénzből futja rá? Hazug banda, mint az elődök. Pfuj!

Koky_ 2012.02.08. 09:30:28

@triarius: "Mert ugye forintban milliomosnak lenni nem nagy kunszt," LOL! :)))))))))))))))))))))))

Ringlósztár 2012.02.08. 09:31:01

@Silverstein -'I was lucky'-:
Valóban nem nehéz, de orbán ennyi háztartást mondott, nem személyt.
De látom, más blogokon is ezzel jöttök

barli 2012.02.08. 09:32:11

@Tesco árufeltöltő:
ok akkor mondjuk ugy, hogy nem éri meg odamenni a fönökhöz fizetésemelésért, mert nem tudja annyival emelni a fizetésemet, hogy az érezzem is. A másik oldalról meg minek adjon a fönök fizetésemelést, ha annak a nagy részét úgysem a dolgozó kapja meg. Felejtsd el a több munkát, bár ha fizetett túlórázol, vagy másodállást vállalsz, akkor ugyanez a helyzet, ha nincs egykulcsos adó.

Exxit 2012.02.08. 09:34:10

@barli:
Ez a Fidesz által sulykolt demagóg szöveg.
A közteherviselés azt jelenti, hogy mindenki a lehetőségeihez képest azonosan viselje a terheket!

Ha egy 100 000 forintos keresetből elveszel 16 000-t jobban fáj, mint ha 1 000 000-ból elveszel 160 000-t
Ma Magyarországon nem 840 000 ft kell a normális megélhetéshez, az az a köz terheiből többet kellene vállalnia annak aki megteheti!

Ha abból a 16 000-ből 5000-t a családnál hagysz, sokkal nagyobb valószínűséggel fogják adózott termékre elkölteni, kenyér, tej,víz, gáz, áram, stb, mint ha a 160 000-ból hagysz ott 50 000-t.
840 000 nettónál, már nagyon sok olyan helyre megy ami nem feltétlenül a megélhetésre kell, sokkal több áramlik a fekete gazdaság felé.

A Fidesz forradalomról beszél! Mi volt a 48'-as forradalom, a polgárosodás egyik követelése? Arányos közteherviselés! Az az, hogy ne csak a parasztok , a jobbágyok fizessenek adót, hanem a grófok, a bárók, az arisztokrácia is!!

Akkor a 2010-es fülkeforradalom, ellenforradalom volt?

elwood 2012.02.08. 09:37:55

@triarius: "Szerintem jó megoldás, hogy azokon segítettek, akik magukon is segíteni tudnak, mert így nagyon jelentős összeget vontak be, és ezzel is csökkent az ország deviza-kitettsége."

Tipikusan azokon segítettek akik nem szorultak rá. És azokon nem akik rászorultak volna.

Van aki kilenc lakás után 500 milliót törlesztett, ezzel 120 milliót kaszálva a bolton. Ezt bank veszteségként nyeli be, és ráterheli mindenkire, vagyis közös pénzből kármentesítjuk az éppen veszteségben lévő devizaspekulánst.

Akire ráfoghatjuk, hogy átverték a bankok, azok a kispénzű, forintban hitelképtelen emberek, akik már rég BAR listán vannak, nem kapnak több hitelt, megtakarításuk sincs, nem tudtak élni ezzel a lehetőséggel.

Vagyis közpénből kimentettük gazdag spekulánsok bukott tranzakcióit, egy durván piacromboló törvénnyel, aminek a hasznát szinte senki rászoruló nem élvezheti.

Ha már mindenáron kommunistát játszik a kormány a gonosz bankok ellen, akkor a törvényt hitelösszeg és lakásérték maximummal, egy lakásra, amiben bent lakik az illető, kellet volna meghozni.

Így viszont a világ legostobább döntése volt.

Dr.Bio74 2012.02.08. 09:38:19

No, meghallgattam, pedig tudom, hogy ne arra figyeljek amit mond, hanem amit csinál.
Aztat mondja a nagykormányos, hogy 160e család mintegy félmillió ember.
Bárki keveri a szart, illik belevenni, hogy ha valakit támadunk, kritizálunk az mindig stabil alapokon nyugodjon, vagy később a jogos kritika is szemétbe kerül, persze amennyiben ez a cél akkor folytassa kérem.

triarius 2012.02.08. 09:39:44

@dr. Bubó: Ja, kár, hogy Orbán 160 ezer családról és félmillió emberről beszélt.

www.youtube.com/watch?v=NjqEsrEjLLU
20. perc. Nézd meg, utána legyen véleményed.

nanehogymár 2012.02.08. 09:43:19

@barli: nektek ezért elbaszott teljesen a társadalomképetek, papíron húdemilyen arányos, de jelenleg a következmények miatt egyáltalán NEM igazságos elkúrt szja-rendszert támogató jól kereső slepp tapsikol, hogy közben milliók szopnak? normális vagy b+?

csakmeraze 2012.02.08. 09:43:28

@triarius: És miért is kellett 100 milliárd ktgvetési forintból megmenteni a devizaadósokat? Ki miatt? Boldog vagyok, hogy szocialista kormányunk közpénzből jótékonykodik a saját maga alkotta fekália miatt :-(((

belekotty 2012.02.08. 09:43:40

@DillingerEscapePlan: "hazudozó fosblog-hányados az mennyi? " - ez jó duma volt, el kell ismerni. :-))

csakmeraze 2012.02.08. 09:45:43

@triarius: Az index pedig legyen szíves korrigálni a cudar nagy ferdítést!

nanehogymár 2012.02.08. 09:46:02

@barli: ja igen, szép a szélsőliberális szdsz-es hozzáállásod, viktor vezéred hű tanonc lett :)

nanehogymár 2012.02.08. 09:46:56

@csakmeraze: csak nehogy TÖBBszázmilliárd legyen a vége..

triarius 2012.02.08. 09:48:02

@elwood: Tele van csúsztatásokkal, amiket írsz.

>Tipikusan azokon segítettek akik nem szorultak rá. És azokon >nem akik rászorultak volna.

Khm, azt honnan tudod, hogy "tipikusan"? Láttál erről valamilyen kimutatást. Nem hinném.

>Van aki kilenc lakás után 500 milliót törlesztett, ezzel 120 >milliót kaszálva a bolton.

Igen, biztos van ilyen, a 160 ezerből akár három is. Az, hogy 120 milliót "kaszált", nehezen értelmezhető. Egyrészt azért, mert az nem "kaszálás", hogy kevesebbet kell fizetned akárhány év alatt. Másrészt meg azért nem, mert mivel nem tudjuk, hogy mondjuk 1 év múlva mennyi lesz a CHF/HUF árfolyam, senki nem tudja megmondani, hogy valójában mennyit nyertek vagy veszítettek az üzleten az adósok.

>Ezt bank veszteségként nyeli be, és ráterheli mindenkire, >vagyis közös pénzből kármentesítjuk az éppen >veszteségben lévő devizaspekulánst.

Hát azért ez sem egészen így van. Egyrészt ha azokon segítettek volna, akik 120 forintos árfolyamon sem tudnának végtörleszteni, az ugyanúgy közpénzbe került volna, csak három nagyságrenddel több közpénzbe (ami persze nincs is). Másrészt ne szopd már be azt a baromságot, hogy a bank úgyis ráterheli mindenkire, tehát kvázi mi fizetjük. Annak ugyanis van egy határa, hogy a banki mit tud ráterhelni, mit nem. Amit nem tud terhelni, az a nyereségéből megy. Csökkent a bankok nyeresége? Igen, csökkent, nem is kicsit. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én nem különösebben hatódok meg attól, hogy legalább 10 évi kiemelkedően nyereséges működés után a Magyarországon működő bankok kevesebb nyereséget utalnak Bécsbe, Brüsszelbe, Münchenbe vagy bárhová, és ennek az elmaradt nyereségnek egy része az általad csak "devizaspekuláns" megjelöléssel emlegetett 160 ezer magyar családnál marad...

csakmeraze 2012.02.08. 09:49:33

@barli: "Az egykulcsos adónál igenis nincs igazságosabb! Ha többet dolgozol, vigyél is haza többet. "
Ez 100 kulcsos adórendszerben is így lenne, csak nem lineárisan.

triarius 2012.02.08. 09:49:47

@csakmeraze: A fekália megalkotása 2004-2008 között történt, leginkább. Közpénz meg nincs benne túl sok, mivel jórészt a banki nyereség rovására történt a dolog. Hogy miért is kellett? Tulajdonképpen tényleg, dögöljön meg aki rosszul járt, ahogyan Simor úr javasolta, akkor majd megtanulja, hol lakik a magyarok istene. Ez is egy hozzáállás.

Dr.Bio74 2012.02.08. 09:50:32

@triarius:
Alábecsülöd a bankokat, ki fogják terhelni, erre fogadni merek.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 09:51:46

@dr. Bubó: még egyszerűbb hogy olyan egyszerűek vagytok mint a faék, úgy hazudoztok mint a vízfolyás. mondjuk tőletek már megszokhattuk, komcsi gyökerek.

barli 2012.02.08. 09:55:21

@Exxit:
szinte biztos, hogy antiszociáis köcsög vagyok, de:
"Ha egy 100 000 forintos keresetből elveszel 16 000-t jobban fáj, mint ha 1 000 000-ból elveszel 160 000-t"

nem, nem fáj jobban! Ha egymilliót keresek, akkor már így is tízszer (!!!) annyit fizettem be, mint az, aki százezret keres. Ha a tízszeres szorzó nem elég szociális neked, akkor veled van a gond.
Abban meg igaza vana viktornak, hogy sokan azért nem fizetik be az adót és keresnek kiskapukat, mert olyan elb*szott a rendszer, hogy ha bevallod, hogy mennyit keresel, szinte az egészet elveszik.
Róka fogta csuka:
-nem jelentik be a jövedelmet, mert szinte az egészet elvennék
-nem elég az adóbevétel, mert nem jelentik be a valós jövedelmet
-adókat kell emelni, hogy lehessen kompenzálni a rászorulókat

Bravó! Valahol márpedig el kell kezdeni. Az egykulcsos adó egy jó kezdet.

dr. Bubó 2012.02.08. 09:55:47

@triarius: így linkeld, JOBB gombbal van "időpontot tartalmazó url másolás"

index.hu/video/2012/02/08/orban_viktor_tudja_milyen_erok_allnak_a_hatterben/

@DillingerEscapePlan: bocs hejesen: vízfojás...

de narancs vagy vörös komcsi vagyok? mire gondolsz?

Dr.Bio74 2012.02.08. 09:55:48

Na osszátok tovább egymást, hajrá !

triarius 2012.02.08. 09:56:08

@Dr.Bio74: Nem fogadás kérdése, a tavalyi nyereségük súlyosan megszedte a dolgot. Erről már bőven vannak tényadatok. A saját szememmel is láttam erről elemzéseket, eredeti banki forrásból.

Másrészről azért sem tudják, mert nem mindegyik bank érintett a végtörlesztésben, és akik igen, azok sem egyformán. Ami azt jelenti, hogy akiket nem érint a dolog, azok alá tudnak ígérni a többinek (jellemzően a takarékszövetkezetek tartoznak ide, de nem kizárólag).

csakmeraze 2012.02.08. 09:57:54

@triarius: Hát ez így, ebben a formában nem igaz:

www.vasarlocsapat.hu/_ajanlat/_arfolyam/deviza-arfolyamok.shtml?deviza1=CHF&from=2001.01.01&to=2012.02.08&deviza2=EUR&deviza3=-

Jól kiolvasható belőle a magyar történelem: válság, Gyucsány, Bajnai, Orbán és unortodox csapata. Ami 2010 tavasza óta történik, az példásan nyomon követhető.

A 2004-2008-as időszakhoz szükség volt egy rendkívül konstruktív ellenzékre is. Ennyit a pártpolitikáról...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.02.08. 09:58:24

@Thyb: "Hááát, ha rajtam múlna Én még elvennék attól akit ez nem rendítene meg anyagilag!!
Lehetne többkulcsos az adó például!
0-500 000 havi bruttó 16%
500 000 - 1 000 000 34%
1 milla fölött 45%

Ez kb azt jelentené, hogy havi 1 milla bruttónál 80 000 forint szj-val kellene többet fizetni!
Nekem azt nem mondja senki, hogy látványosan romlana az életszínvonala annak, aki nettó 700 000 helyett 620 000 vinne haza!!"

A saját zsebedben túrkálni légyszives, abban.

triarius 2012.02.08. 09:58:38

@barli: Na meg tízezres számban települnek át a magyar cégek abba a Szlovákiába, ahol egykulcsos adó van... És arra is jól emlékszem, hogy 6-8 évvel ezelőtt az akkori SZDSZ követelte az egykulcsos adót.

@csakmeraze: Erre mondta azt valahol Orbán a beszédében, hogy nincs igazságos adórendszer, csak olyan, ami elviselhető.

dr Smittpálelnökúr 2012.02.08. 09:59:07

@triarius: A lakásuk megmaradt? Szép dolog a statisztika. Ja, nem, ez már nem statisztika, ez a szomorú valóság, kifizethette a lakását, halleluja és most albérletben lakik!

Mindjárt leszopom magam örömömben!

Mellesleg az én példámban valós személyek szerepelte, a tiédben virtuálisak.

Valaki írta, hogy azokon segítettek, akiknek amúgy is volt pénzük.

Ez fantasztikus megoldás, hiszen így az adófizetők pénzét olyan helyre osztották, ahol nem volt rá szükség.
Másrészt, akinek nem volt saját tőkéje, az dögöljön meg, halleluja!

Valami orbán hívő azt böffentette ide, hogy az egykétkulcsos adó azért jó, mert az igazán sokat keresők, azok minimálbéren vannak bejelentve.

Ez is fantasztikus, megvan az új ellenség, hiszen a néhány milliós havi jövedelmű politikusok így már nem is keresnek sokat.

Barmok vagytok-é?

dr Smittpálelnökúr 2012.02.08. 10:01:24

@barli: amikor az szdsz mondta ezt, akkor is ugyanez volt a véleményed?

Egyébként, ha valakinek a minimálbéréből veszel el 16%-ot, akkor ott az éhenhalás veszélye áll fenn, te seggfej!

Te örülj, hogy milyen sok adót fizetsz, de ha kétszer annyit fizetnél, akkor sem érnél egy garast sem, te seggtúró barom.

This_is_Sparta (törölt) 2012.02.08. 10:01:31

"Sir Bedevir: - És így bizonyították be uram, hogy a föld banán alakú.

Arthur király: - Bámulatos, hol tart már a tudomány."

(Monty Python - Gyalog Galopp)

barli 2012.02.08. 10:01:41

@dr Kangörény: képzelem mit fújnátok az antiszociális patásra, ha nem lett volna még ilyen végtörlesztés se...

gnme 2012.02.08. 10:02:07

szegény törpicsek

még mindig nem tűnt fel neki, hogy nem jókedvből nevetnek az emberek körülötte, hanem őt röhögik ki

néha kiállhatna A4-es lapok nélkül is elmondani amit gondol

barli 2012.02.08. 10:04:17

@dr Kangörény: azért arra kíványi lennék, hogy te befizeted e az adódat. Tuti nem. Ha meg nem lehet megélni a minimálbérböl, akkor a minimálbérrel van a baj.

nanehogymár 2012.02.08. 10:05:43

@triarius: csak nehogy nyakunkba bassza majd az EU bíróság ezt "banki nyereség rovására történt"-et.. egyébként meg baromságot beszélsz, a milliós jövedelműeket épp eléggé támogatta az szja változás. miért kellene még a devizehitelükért is felvállalni a kockázatot? súlyos bűn volt ez a társadalom és a maradék devizahitelesekkel szemben is, úgy költségvetési, mint gazdaságpolitikai szempontból.
a bankokat meg senki nem sajnálja, sokkal szigorúbb szabályokkal kellett volna kikényszeríteni réges-rég a "normális" profitszintet-működést, és/ vagy létrehozni egy nonprofit állami kereskedelmi bankot olcsó (de nyilván szigorú feltételrendszerű) hitelezéssel.

elwood 2012.02.08. 10:05:55

@triarius: "azt a baromságot, hogy a bank úgyis ráterheli mindenkire, tehát kvázi mi fizetjük"

ez már most folyamatosan történik. mi fizetjük meg közvetlenül a díjtételek emekedésében, a kockázati mutató emelkedésével kamatkülönbözetben, és közvetve a hitelezés szinte teljes befagyásával

"Egyrészt ha azokon segítettek volna, akik 120 forintos árfolyamon sem tudnának végtörleszteni, az ugyanúgy közpénzbe került volna, csak három nagyságrenddel több közpénzbe"

ez most is történik az árfolyamkorlát állami támogatásával,
amit én mondok, hogy ezt az előtörlesztést a rászorulókra kellet volna korlátozni (ha már)

"legalább 10 évi kiemelkedően nyereséges működés után a Magyarországon működő bankok kevesebb nyereséget utalnak Bécsbe"

a bankok nem emiatt voltak nyereségesek. egy fillé nyereségük nem származott az árfolyamkülönbözetből. ennek az elvétele tiszta lopás. másrést nem értem mivel jobb neked ha gipsz jakab vesz egy új jacuzzit johann müller helyett ha neked ettől nem jobb, sőt a törvényi kiszámíthatatlanságtól még rosszabb is.

barli 2012.02.08. 10:07:08

@dr Kangörény: az szdszben az szdszt utáltam, nem a hivatalos céljait. Mint ahogy a Gyurcsány is k. jó dolgokat mondott világ életében, csak épp mindennek az ellenkezöjét csinálta.
Soha a büdös életben nem volt problémám egyik párt programjával sem (kivétel a jobbik és a miép)! A pártokkal magukkal és a vezetöikkel volt problémám.

Hertelendi 2012.02.08. 10:08:30

Figyeljetek már oda, kivel álltok le vitatkozni!!
Aki fizetésért kommentel azt nem tudjátok meggyőzni, mert egyrészt primitív, másrészt kirúgják az állásából..
Könnyen fel lehet ismerni őket...

Rwindx 2012.02.08. 10:09:03

Posztoló, ha már másolsz akkor használd az eszedet is.

Ezt írod:
"Ugrana is az ember, hogy sorra vegye, melyik adat hol nem stimmel. Mai hír, hogy 160 ezren szálltak ki a devizahitelből, ami Orbánnál már félmillió lett: ennyi „magyar háztartás szabadult meg adósságaitól”. A füllentési hányados: 3,1-szeres."

Ez pedig a napi.hu
"A végtörlesztés révén 160 ezer család - mintegy félmillió ember megszabadult az adósrabszolgaságtól."
www.napi.hu/magyar_gazdasag/orban_evet_ertekelt_az_uj_adorendszert_sokan_nem_szeretik.509899.html

Így pedig jobbára értelmezhető a mondat.

Azt értem hogy utáljátok a patást meg minden, ez ti dolgotok, de az állandó összevissza hazudozással, tények elferdítésével csak kurvára lejáratjátok magatokat állandóan.

csakmeraze 2012.02.08. 10:09:13

@triarius: Értem. Tehát a válság közepén, ktgvetési hiánnyal küzdve nem a pénznyelőket kell likvidálni (a pártfinanszírozást nem is merem megemlíteni ;-) ), hanem többszáz milliárdos adócsökkentést kell azonnal végrehajtani. Kell, azonnal. A magas jövedelműek javára, a kis keresetűek kárára. Elfuserált végrehajtás, mint a manyup bevezetése. Annál már csak a totális kivezetése kártékonyabb.

gnme 2012.02.08. 10:09:38

a kkv-k fizetik jó részét az éveket átívelő megrendeléseikkel

nagy darabszám nagy érték, szolgáltató jellegű tevékenység 2%-kal több belökendő áfa + dolgozók bérének megemelése + támogatást akkor kap rá ha még felvesz párat

:-D

ejnye Ádi .... át kellett volna ezt jobban gondolni

ne kelljen már azt gondolni, hogy a Balog módszer miatt építenek le a cégek

dr. Bubó 2012.02.08. 10:20:15

ezeket má sikerült elzavarni... szerintem későn kezdtek nyalni nyugaton...

2300 embert hagy az útszélén a NOKIA... remélem dr.selg@eci gábriella megmenti őket is...

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/08/2300_embert_bocsat_el_a_komaromi_nokia/

nanehogymár 2012.02.08. 10:20:38

@barli: nem fogod fel, hogy ez nagy tömegek számára, akinek igazán jelentett volna valamit, nem segített? ne legyél már seggarc

triarius 2012.02.08. 10:22:35

@elwood: Tény: A bankok nyeresége csökkent az előtörlesztés miatt. Mondom, ez tény. Innentől kezdve maximum azon lehet vitatkozni, hogy ennek mekkora részét lehet ráterhelni az ügyfelekre, Elárulom: elég kis részét. Már csak azért is, mert azok a bankok, ahol nem devizahitelezés, mentesek ettől a tehertől.

>egy fillé nyereségük nem származott az >árfolyamkülönbözetből. ennek az elvétele tiszta lopás.

Juiuuuuuuuuuujjjj, de nagy hülyeséget mondtál most.
Már hogyne származott volna nyereségük. Két módon is. Az egyik az, hogy az törlesztéshez alkalmazott árfolyamot nem valamilyen átlátható képlet szerint alakították, hanem teljesen saját belátásuk szerint. Ezen jócskán kaszáltak, ráadásul a forint javulását notóriusan később érvényesítették az árfolyamban, mint a forint romlását. Ez volt az egyik mód, ahogyan jól jártak vele. A másik mód az volt, hogy saját kezelési költségeiket is devizában állapították meg, tehát a forint romlásával azonnal nőttek a kezelési költség címén beszedett díjak, anélkül, hogy a tényleges költségeik nőttek volna.

>másrést nem értem mivel jobb neked ha gipsz jakab vesz >egy új jacuzzit johann müller helyett ha neked ettől nem >jobb, sőt a törvényi kiszámíthatatlanságtól még rosszabb is.

Na, ez a másik. Célzatos csúsztatás úgy beállítani a helyzetet, mint ha a végtörlesztők mindannyian jacuzziban lubickoló, ki tudja hány ingatlannal rendelkező dollár- vagy eurómilliomosok lennének. Jelentem: nem azok. Biztosan van a 160 ezer között mondjuk ezer ilyen, de 159 ezer meg nem ilyen. Többségük nagyon keservesen teremtette elő a végtörlesztésre valót, és el is adósodott hozzá forintban.

@csakmeraze: Konkrétan milyen pénznyelőkre gondolsz? Nevesítsd, kérlek!

(Egyébként csak a rend kedvéért: nem volt deviza lakáshitelem soha életemben, csak devizás autólízingem, amihez természetesen nem járt soha semmilyen támogatás. Az SZJA változás nem érint. Magánnyugdíjam volt, és nagyon örülök, hogy államosították, mert a csőd felé haladtak, saját elmondásuk szerint. A hozam pedig, amit kaptam, nevetségesen kevés volt. A feleségem pedig a saját magánnyugdíipénztárától 10 éve befizetés után éppen 0, azaz nulla forint hozamot zsebelt be.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:22:43

@dr. Bubó: "de narancs vagy vörös komcsi vagyok? mire gondolsz?"

gyökérkomcsi.

pandras11 2012.02.08. 10:26:43

@Erika Zangolna:
Te szándékosan nem érted???

triarius 2012.02.08. 10:27:35

@dr Kangörény:
>Mellesleg az én példámban valós személyek szerepelte, a >tiédben virtuálisak.

Valós személyek szerepeltek a példámban.
Azért azt nehéz lenne tagadni, hogy Magyarországon egy átlagos háztartásban szokott lenni három fő, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy sok köztük a gyerekes pár. A végtörlesztőre nem az egyedül élő elvált a tipikus példa.

>Valaki írta, hogy azokon segítettek, akiknek amúgy is volt >pénzük.
>Ez fantasztikus megoldás, hiszen így az adófizetők pénzét >olyan helyre osztották, ahol nem volt rá szükség.

Ööö, azt honnan veszed, hogy "nem volt rá szükség"?
Azt meg honnan, hogy ez az "adófizetők pénzének" az osztása volt? A végtörlesztés terheinek nagyobb részét a bankok viselik, nyereségük terhére (ténylegesen csökkent a nyereségük). Az ország devizakitettsége jelentősen csökken, a devizahitelek egy része pedig forinthitelre konvertálódott. Ez most pont miért is rettenetes?

Netuddki. 2012.02.08. 10:28:21

Nem a zemberek fizetik. Lóphaszt nem...

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:29:02

@pandras11: de érti, csak ez jön be neki. szimplán primitív, óvodás szinten megállt a fejlődésben.

barli 2012.02.08. 10:29:48

@nanehogymár: nem fogod fel hogy nincs rá pénz? Már így is minket szopat a fél világ! Bénák a zorbánék, de korántsem annyira, mint amennyire ki akarják csinálni öket nyugatról.
A terveik jók, a stílusuk pocsék. Meg egyszerre nem lehet mindenkivel háborúzni, föleg nem egy kis eladósodott országnak.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:31:40

@pandras11: egyébiránt az ilyen fullprimitív szinten álló véglények tartoznak az mszp és a demokratikus koalíció táborába. épp hogy szarni eltudnak menni egyedül, onnan lehet felismerni őket :)

nanehogymár 2012.02.08. 10:32:12

@dr. Bubó: félő, hogy nem ez volt az utolsó :(

csakmeraze 2012.02.08. 10:34:15

@triarius: állami cégek, szolgáltatók. Ahol hagyományosan iszonyat pénzek folynak el az állam, mint "jó gazda" miatt. Kormányfüggetlenül. Pl. MVM a szocik számára.

ui: Egyébként csak a rend kedvéért: nem volt deviza lakáshitelem soha életemben, csak devizás autólízingem, amihez természetesen nem járt soha semmilyen támogatás. Az SZJA változás nem érint. Magánnyugdíjam még megvan, eddig szép reálhozammal '98 óta. Most már kétséges a sorsa :-(

nanehogymár 2012.02.08. 10:35:50

@barli: mire nincs pénz? 400mrd elosztogatására volt? nemár. ez ánblokk egy elbaszott fos. ezt ragozhatjuk napestig. ha nem így látod, ugyse foglak meggyőzni, és te se engem.

vazzup 2012.02.08. 10:38:42

A félmillió ember nettó hazugság, utoljára 1960-ban volt 3.1 az átlag család mérete, azóta meredeken csökken.
Jó az a 160000 háztartás 250000 főnek is... Még így is a felét odahazudta.

Tesco árufeltöltő 2012.02.08. 10:40:26

@DillingerEscapePlan: Ezek a véglények legalább érvelnek, azokkal a Tajgetosz pozitív ánusznyaló senkiháziakkal szemben, akik folyamatosan csak személyeskednek.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:40:35

@vazzup: tulképp lényegtelen. a retek szocik még egy végtörlesztési rendszert se hoztak össze, sőt, az ő hibájuk az eladósodottság, orbánék legalább tesznek valami hogy kivakarják a szocik szarából akit lehet.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:41:36

@Tesco árufeltöltő: hazudozás nem egyenlő az érveléssel, és egyébként se röhögtess.

Kassian 2012.02.08. 10:41:50

Én amikor ezt a kóklert hallom "országértékelni" mindig megdöbbenek azon, hogy még van aki ezeket az ostobaságokat benyalja.

szivatnakanyám 2012.02.08. 10:44:53

Eddig is kin segített a kormány a devizahitelesek közül?
Most meg jön a közszféra ugye? Az is milyen pénzből fog menni?
Akik igazán bajban vannak azoknak nincs épp semilyen lehetőségük.

collateral collector (törölt) 2012.02.08. 10:45:56

hazudott, hazudik, hazudni fog.

komolyan van még, aki végighallgatja ezt az "országértékelőt"? komolyan van még, akit érdekel, mit mond ez az ember?

hát már ő maga is megmondta, hogy ne foglalkozzunk azzal, amit mond...

csakmeraze 2012.02.08. 10:46:25

@DillingerEscapePlan: "tulképp lényegtelen. a retek szocik még egy végtörlesztési rendszert se hoztak össze, sőt, az ő hibájuk az eladósodottság, orbánék legalább tesznek valami hogy kivakarják a szocik szarából akit lehet. "

Erre tőled idéznék: "hazudozás nem egyenlő az érveléssel, és egyébként se röhögtess."

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:47:41

@szivatnakanyám: "Eddig is kin segített a kormány a devizahitelesek közül?" 160ezer embernek.

"Akik igazán bajban vannak azoknak nincs épp semilyen lehetőségük. " - miért eddig volt? most legalább valami van, tesznek amit tudnak. mit vártál pénzfákat fog növeszteni orbán viktor az utak szélén?

triarius 2012.02.08. 10:48:44

@csakmeraze: Egyáltalán nem hiszem, hogy 10-20 milliárdnál többet ezektől össze lehetne szedni. Az meg csepp a tengerben.
Nekem az egyik legjobb magánnyugdíj-pénztárnál (Dimenzió) volt a számlám, és vagy 12 évi befizetés után sokkal - nagyon sokkal - kevesebb lett a hozam, mint ha azt a pénz akár látra szóló kamattal a bankban tartottam volna.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 10:49:24

@csakmeraze: na az ilyen faszkalap barmokkal már tényleg nemtudok énsem mit kezdeni, ne haragudj. menj kérj meg valaki hogy adjon neked enni, mindjárt 11 óra.

elwood 2012.02.08. 10:49:41

@triarius: mostmár nagyon sok fogalmat kezdesz összekeverni

- a devizahitelből alapból a bankoknaknak nem származik többletnyereségük frankemelkedés miatt, ők is drágábban váltják

- vannak bankok akiknek voltak konstrukcióik ahol a költségeket devizában vezették. ez sima átverés, PSZÁF hatáskör, a törvény nem ezeket a bankokat büntette és nem a nyereségükkel arányosan, hanem mindenkit és nagyon

- az árfolyamvátozást hogyan vezették át a hitelre, ugyancsak PSZÁF hatáskör

most te magad említettél két módot ahogy a bankok burkoltan tudnak költséget terhelni a hitelezőkre, aztán továbbra is azt állítod, hogy ezt nem tudják megtenni.

vazzup 2012.02.08. 10:50:52

@DillingerEscapePlan: a retek orbanisták meg megemelték a törlesztőmet csak mert nekem nem volt 5 milla a zsebembe, amivel végtörlesszek (sajnos más összeállításban takarékoskodok = befektetek), szóval most aki nem végtörlesztett (a többség) orbitálisat szopik. Magasabb árfolyam, magasabb CDS, magasabb minden. Plusz még a banki ktg-ek is a nyakunkba baszták.

Szóval csak ne retek szocizz itt nekem baszki, lehet, hogy nem csináltak semmit szinte, de ekkora faszságokat se, mint a nyomorult Orbán Vikid meg a balfasz Matolcsyd.

S egy lófaszt a szocik hibája, senki se kényszerített itt senkit hitelfelvételre. Legalábbis nem emlékszem ilyenre. Más kérdés, hogy birka nép nem gondolkodik, nem gondol rá, hogy 5 év múlva miből törleszt. Én tudom fizetné, röhögve, még most is, csak éppen a fa***m tele, hogy ha egy Fideszes politikus megszólal, rögtön ezresekkel többet fizetek havonta...

Szóval elmész te a búsba ezzel a "legalább tettek valamit". Ja, tettek, teletömték a _saját_ zsebeiket. Többmillát nyertek az üzleten.
Plusz ott van még Lázár mostani hatalommal való visszaélés-gyanús levelezése az Erstével.
Vérlázító, mit meg nem enged magának az a fószer. Ha ezt megjátszák, azt is mi fizetjük ki helyette, miközben a nyereségből szépen rakott magának azért félre.

Itt abba is lehet hagyni a szerecsenmosdatást kispofám, a mostani fidesz-garnitúrűnak el kéne mennie oda, ahová való, a szemétdombra.

triarius 2012.02.08. 10:51:00

@csakmeraze: Azt a pénzt nagyon hatékonyan használták fel, hiszen százmilliárdba került az adófizetőknek, a bankoknak pedig 300 milliárdba, tehát háromszor annyit tettek hozzá. Mindez jelentős könnyebbség az egész országnak, mivel csökkent a deviza-kitettség, megmozdult az ingatlanpiac, és kevesebb kilakoltatás lesz. Szóval összességében pozitív hatással járt.

Exxit 2012.02.08. 10:51:01

@barli:
Nem értek veled egyet.
Ma Magyarországon ahhoz, hogy egy 4 tagú család, normális szinten meg tudjon élni elég nettó 400-500 000 forint.
Aki ettől többet keres attól többet kell elvenni, és oda kell adni azoknak akiknek nem jut annyi! Akik az átlag (ma kb 250 000 bruttó) alatt keresnek.

Egy átlag autóval, (Opel Astra) ugyan oda lehet eljutni, ahova egy BMW-vel.
Az én gondolatom szerint amíg nem jut mindenkinek autó (aki dolgozik) addig ne jusson egyeseknek BMW mert hót felesleges, csak kivagyíság!!

Jimbo75 2012.02.08. 10:52:08

@triarius: Plusz sok CHF hitel nem annuitásos volt, így hiába fizetted, mégis mindig nőtt. Úgyhogy szerintem egy fokkal mégis jobb a forinthitel.

elwood 2012.02.08. 10:53:32

@triarius: "160 ezer között mondjuk ezer ilyen, de 159 ezer meg nem ilyen. Többségük nagyon keservesen teremtette elő a végtörlesztésre valót, és el is adósodott hozzá forintban. "

erről viszont én kérek kimutatást.
amellett, hogy annak a szerinted ezernek a többtízmilliós nyereségét miért kellett közpénzből állni

vazzup 2012.02.08. 10:54:22

@triarius: ROTFL. az év vicce, olvass már bazmeg utána.

triarius 2012.02.08. 10:54:39

@elwood: "Alapból" nem származik nyereségük, csak trükközéssel. Attól, hogy ezt elegánsan rátolod a PSZÁF-ra, még tisztességtelen a dolog (való igaz, hogy Gyurcsány-Bajnai alatt a PSZÁF minden tekintetben kiszolgálta a bankokat).

De összességében: a bankok nyeresége csökkent a végtörlesztés miatt. Erről rengeteg információm van, ezek egy részét nem tudom kiteregetni, mert üzleti titoktartás kategóriába esik. És a bankok pontosan tudják, hogy ezt a veszteséget bizony le kell nyelniük. Többedszerre elismétlem: már csak azért sem tudnak mindent ráterhelni az ügyfelekre, mert van több olyan bank, amelyek nem vettek részt a devizahitelezésben, így ők alá tudnak ígérni azoknak a bankoknak, ahol a végtörlesztés miatt "muszáj" díjakat emelni.

Boka1 2012.02.08. 10:56:01

@szivatnakanyám:

a fidesz szavazóknak ( részben volt mszp) a bab is hús ! A hatdcore fidesz szavazó 1990-ben fatmerdzsekis, kitűzős, , szemüveges bulipatkány volt. 1997-ben polgár,antikommunistai középosztály, 2006-tól plebejus kisember, 2008-tól hitelkárosult, gyarmatlakó. Iskolázottságtól, nemzetiségtől függetlenül. A másik oldal megf maradt a Drága Bolgár úr szinten, de nagyrészt ugyanazokat a baloldali célokat követelve.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 10:59:02

@Kiszámoló: @Ringlósztár: @Megfigyelo:

El fogtok csodálkozni. Ennyi személyt mondott.

Csak nem a posztból kéne tájékozódni hanem a beszédből....:)

triarius 2012.02.08. 10:59:31

@vazzup: Megtettem.

@elwood: Már említettem, hogy erősen kétséges a "nyereség" szó használata ott, ahol nem tudható, hogy egy év múlva vagy akárhány év múlva mennyi is lenne az árfolyam. Azt is erősen kétlem, hogy egy család esetében "több tízmillió" lenne ez az állítólagos nyereség. Valószínűleg 2-3 millió forint lehet átlagosan, amelyet ők csöppet sem nyereségként élnek meg.

>erről viszont én kérek kimutatást.

Nézd, kimutatása egyikünknek sincsen. De feltenném a kérdést: mi az életszerűbb:

1. A 160 ezer végtörlesztő család többsége jacuzziban fürdőző, sok-sok ingatlannal bíró, tízmilliós nyereséget besöprő devizaspekuláns

VAGY

2. Olyan család, ahol a válság még nem tette tönkre az egzisztenciájukat, esetleg van módjuk újabb kölcsönt kérni forintban, családtól, takszövtől, innen-onnan, és ezzel megmenekülnek a csődtől.

Szerinted?

csakmeraze 2012.02.08. 10:59:34

@triarius: "Az állam a háromszázmilliárdos banki veszteség harmadát jóváírja."
Azaz 100mrd a ktgvetésből, 200mrd a bankoktól. 2:1 arány, nem 3:1. Mindez a forradalom kontójára. Mert minderre nem lett volna szükség, ha... de már annyiszor leírtam.

okoskodo.peti 2012.02.08. 11:00:44

gagyi poszt. nem láttam az évértéeklőt, ettől a poszttól nem lettem okosabb. ez is igy fideszt erősítő blogok egyike. kár.

blah 2012.02.08. 11:00:50

@DillingerEscapePlan: Szerinted a végtörlesztés az akkora nagy tett? Nem fogod fel, hogy azt a pénzt a magyar gazdaságtól vették el? Szerinted az ilyen megoldások előremutatóak, hogy más pénzéből osztogatnak és olyan vállalásokat tesznek bizonyos emberek felé aminek a költségét mindenkinek fizetnie kell? Te bazmeg valahol nagyon megragadtál a kommunizmusi elvrendszerben és te kommunistázol olyanokat akik látják, hogy ez az egész nem vezet sehova… vicces csávó vagy

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:04:32

@blah: Igaz hogy a végtörlesztés nem valami nagy kapitalista tett, de ebből is látszik hogy valójában a fideszt más országban baloldali pártnak is nevezhetnék a tettei alapján, az mszp meg mondjuk szélsőliberális.

Özséb 2012.02.08. 11:04:52

@DillingerEscapePlan: hehe
hogy lázadnak a makik, nem értik miről van szó::-D

triarius 2012.02.08. 11:06:47

@csakmeraze: Az állami költségvetésből 100 milliárd, a bankoktól 300 milliárd, akárhogy is számolom, ez háromszoros arány.

És igen, minderre nem lett volna szükség, ha Gyurcsány-Bajnai alatt tettek volna valamit azért, hogy ne adósodjon el a fél ország devizában.

triarius 2012.02.08. 11:08:17

@blah: Azt a pénzt jórészt a bankok nyereségéből vették el, amit hazautaltak volna Brüsszelbe, Bécsbe meg akárhová. És persze nem volt szép, meg elegáns, de amikor 1933 óta a legnagyobb világválságot éljük, időnként olyat is kell csinálni, amit más körülmények között nem szabadna.

blah 2012.02.08. 11:09:27

@Silverstein -'I was lucky'-: bizony bizony, itthon nem sokan vannak tisztában ezzel

triarius 2012.02.08. 11:15:10

@Silverstein -'I was lucky'-: Mondjuk az egykulcsos adó meg a közmunka viszont kifejezetten nem baloldali jegyek. Úgyhogy vegyes a kép.

Egyébként a baloldali pártok a multikkal sok helyen jóban vannak. Ahogy valaki mondta: A baloldalnak nem a kapitalizmussal van baja, hanem a szabad vállalkozással.

blah 2012.02.08. 11:16:42

@triarius: de azt ugye érted, hogy a profitot akkor is elveszik ha kevesebbet hitelezhetnek utána? Az meg a magyar gazdaságnak tesz rosszat... A jogi szabályozással kellene valamit kezdeni mert az itthon kötött hitelszerződések nem éppen állnák meg a helyüket tőlünk nyugatabbra. Ahhoz meg senki nem nyúl...

Hertelendi 2012.02.08. 11:18:40

@Özséb: Te nem érted miről van szó szopikám, de majd rá jössz, ha már pofára estél az összes seggnyaló haveroddal együtt!!!

Ne is álmodj fidesz birodalomról, amiből egyébként se jutna neked semmi. Ahogy jöttetek 2/3-al, úgy is fogtok eltakarodni az összes hülyével együtt!!

hehe:))

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:19:33

@triarius: Itthon ezt mondják. Nem zavar senkit hogy Szlovákiában baloldali kormány vezette be az egykulcsos adót, ami ott valóban egykulcsos.

A szuperbruttó is botrányos, egyetlen célja hogy az adókulcs kevesebbnek látsszon, mint amennyi.

Indriq 2012.02.08. 11:19:44

@triarius:
"@csakmeraze: Azt a pénzt nagyon hatékonyan használták fel, hiszen százmilliárdba került az adófizetőknek, a bankoknak pedig 300 milliárdba, tehát háromszor annyit tettek hozzá."

Ez miiiii?????
Eszerint ha odamegy hozzád a maffiafőnök (belügyminiszterre gondoltam) és azt mondja, hogy elvesz tőled havi 100k-t és ezért ő betesz 30k-t a kasszába, akkor te boldogan adod majd oda, mondván hogy őt is kár éri?
Itt üvöltitek teli torokkal, hogy aki dolgozik, annál hagyják ott a pénzt, meg arányos adózás meg stb... de a bankoktól nyúlják le a pénzt, mert azok mégiscsak a bankok.... (és mondom ezt úgy, hogy nekem is tele a tököm a bankokkal, de akkor nem lázadok, hanem másikat keresek)
Mindenki előtt ott voltak a feltételek amikor fel akart venni hitelt, ha nem tetszik, akár külföldről is vehetett volna fel, de ne legyen már mindenki lézer jani, hogy utólag módosítsunk a szabályokon.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:20:36

@Hertelendi: Mondjuk a számokra rá se hederíts...:)

Thyb 2012.02.08. 11:21:06

@sagia77: hmmm én nem írtam semmit az adókkal kapcsolatban. Nézd meg pls ki is posztolt. A célnak nem annak kellene lennie kit lehet lehúzni, kit lehet még jobban "meglopni", hanem hogy az elmaradott térségekben munkahelkyet teremteni. Segíteni lehetne a piackutatásban és azokat a vállalkozókat akik hajlandóak átállni s munkahelyeket teremteni, azoknak juttani a Széchényi hitelekből, s nem úgy mint legutóbb, hogy a hozzánk közeli holdudvart tömjük meg állami vagyonnal.

nanehogymár 2012.02.08. 11:22:25

@triarius: te el vagy varázsolva :D 20% vs. 80 % ez meg is oldotta a devizakitettséget? megmozdult az ingatlanpiac? mert áron alul kiszórtak pár lakást meg házat. értem. emiatt lesz kevesebb a kilakoltatás? vagy hogyan? megérzés? :D

Indriq 2012.02.08. 11:25:46

@Thyb:
egyetértek veled, ez egy jó ötlet lenne....
vagy ha áthelyezi a cég elmaradott térségbe a termelését, kedvezményt kapna a termékek magyarországi szállítására...

ötlet lenne egy csomó, de a kormány.... ááááá... nem is mondom....

nanehogymár 2012.02.08. 11:26:55

@Jimbo75: pont hogy kurva szar az annuitásos meg is kellett volna rég tiltani, csakis lineárisat szabadna

blah 2012.02.08. 11:27:13

@DillingerEscapePlan: bakker te milyen jól érvelsz.... összvissz egy szóba tudok belekötni a 3-ból, tényleg jól csinálod.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:28:18

@Indriq: Faszt aggódsz a bankokért, neked van vagy mi?

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:29:29

@Hertelendi: 2014ben újra nyerni fog a fidesz. remélem akkor még ezen a nicken leszel mert szeretnék röhögni rajtad (is).

Szabványok 2012.02.08. 11:29:45

@DillingerEscapePlan: "a retek szocik még egy végtörlesztési rendszert se hoztak össze,"
Amikor Bajnai átadta az országot akkor 180Ft volt a CHF.. Akkor nem volt szükség árfolyamrögzítésre, fix árfolyamú végtörlesztésre.
Ma bankbosszantó, gazdaságfékező, KKVhelyzetnehezítő, jövőfelélő végtörlesztés és árfolyamrögzítés kell mert a CHF 250Ft-ra ment fel.

triarius 2012.02.08. 11:30:32

@nanehogymár: Igen, megmozdult az ingatlanpiac. Igen, kevesebb lett a kilakoltatás. Azért lesz kevesebb, mert vannak olyanok, akiket a végtörlesztés ment meg ettől.
Igen, csökkent az ország devzakitettsége.

Indriq 2012.02.08. 11:31:35

@Silverstein -'I was lucky'-:
Ha lenne, nem kommentelgetnék itt. De szeretnék, az biztos... heheh...
Viszont alapvető markoökonómia, a nagy beruházásokhoz létfontosságú a bankrendszer...olyan mintha éheztetnéd a teheneid, aztán átkoznád, hogy kevés tejet adnak...

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:33:22

@blah: köszönöm. gyökerek ellen nem nehéz jól érvelni.

csakmeraze 2012.02.08. 11:34:02

300-ból a bank "visszakap" (bankadóból leírva) 100-at, végeredmény: bank 200, ktgvetés 100. Ugyanarról beszélünk, csak másképp. Én a végeredményről.

Hogy gond volt a devizahitelezéssel, az vitathatatlan. Hogy 2004-től futott fel, az is. Hogy szabályozni kellett volna, szintén. Plusz egy válság. És ez még mindig kezelhető volt mindaddig, amíg ki nem tört a forradalom...

Szóval mindenki hozzátette a magáét :-(

nanehogymár 2012.02.08. 11:34:10

@Indriq: kibaszott torz szemléletet alakított ki a rohadék orbánbagázs és ez nagyobb kár mint a pénzügyi, legalább akkora hazaárulás, mint a nemzet megosztása volt 2002-től..
függetlenül attól, hogy a szaros bankokat sokkal de sokkal rövidebb porázon szabadna az egész világon működtetni

zeddez 2012.02.08. 11:34:30

@triarius: vagy majd szépen kivezeti a jelenlegi díjcsomagokat, kitalál újakat senki által nem használt opciókkal bővítve a szolgáltatási listát, hogy ne lehessen belekötni 100Ft-l többért per hó, annyiért meg nem fogsz átmenni máshova, mert a másik bankba a pénzed átutalásaval több évnyi új díjcsomagot fizetnél ki neki egyben. És máris kifizetette veled a bankadóját meg a végtörlesztési veszteségét. :P

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:34:47

@Hertelendi: fossá szarrá aláz titeket a fidesz 2014ben. legörbül majd megint a szátok aszt lehet újabb négy évig hazugságokat terjesztenetek az index fosblogjaiban. mást úgyse tudtok.

blah 2012.02.08. 11:37:18

@DillingerEscapePlan: nem vagy egy nagy ész ha nem érted, hogy kreténnek neveztelek... te figyelj már nem wmiki vagy álnéven? maradj inkább a saját kategóriádban te hülye droid

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:37:41

@Szabványok: csókolgassad még a bajnaiképet akkor.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:38:21

@blah: nem kértem hogy ugassál kutya.

nanehogymár 2012.02.08. 11:39:32

@triarius: forrás? számok? statisztika? értem. tehát megérzés.

Szabványok 2012.02.08. 11:40:13

@triarius: Szerinted mi lesz egy bank nyereségével?
Egy titokzatos brüsszeli bankár Bentleyket vesz rajta?
1) A nyereség és az osztalék nem azonos, sőt nem is feltétlen mozog együtt. A nyereség (osztalékként ki nem fizetett része) növeli a bank vagyonát és emiatt többet tud hitelezni. A bankok tipikusan kevés osztalékot fizetnek. Pl. az OTP mennyi osztalékot fizetett az elmúlt 10 évben?
2) Kik is a bank tulajdonosai? A komcsi viccekben szereplő nagyhasú, cilinderes bankárok? Nem. Nyugdíjpénztárak és kisbefektetők. Pl. én is vettem OTP részvényt. A válság alatt 2800Ft-ért. A Bajnai kormány leköszönésekor 7000Ft-ért adtam el. Aki nem adta el, annak ma 4130Ft-ot ér.
3) A piacba nehéz beleavatkozni. Mert ha egyik helyen elveszel a bankoktól, a másik helyen visszaszedik. Lehet, hogy nem ma, hanem holnap.

Özséb 2012.02.08. 11:41:04

@Hertelendi: fater nyugodj le. Nem álom ez papa, a valóság = fidesz birodalom. Még várj egy kicsit, várj.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:41:10

@Indriq: A bank nem hülye. Milyen tehén az, aki szaros évi 200 milliárd miatt ennyit sír? A NÉP naponta fizet be ennyit.

blah 2012.02.08. 11:44:06

@DillingerEscapePlan: az egy dolog, hogy anyád kiszart és felnevelt téged de talán nem kellett volna megtanítania írni is... mindenki jobban járt volna.

Indriq 2012.02.08. 11:44:18

@Silverstein -'I was lucky'-:
"A bank nem hülye. Milyen tehén az, aki szaros évi 200 milliárd miatt ennyit sír? A NÉP naponta fizet be ennyit."

hehhe... ez jó... ha ilyen gazdag a nép, miért nem tőlük veszünk mégel.... mondjuk 10-20 napnyit?

Secnir 2012.02.08. 11:45:50

@Szabványok:
légyszíves @DillingerEscapePlan: -t ne zavard össze tényekkel, mert akkor kiesik a ritmusból.

DillingerEscapePlan 2012.02.08. 11:48:04

@blah: előbb mintha említettem volna, hogy nem kértem hogy ugassál kutya. úgylátom ilyen egyszerű parancsokat se vesz be az agyad. de ne félj, szombatonként mostmár járhatsz majd orbán viktor iskolájába, hátha valami értelmet belédvernek aszt a végén még hasznodat veszi a társadalom.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:48:15

@Szabványok: A nk-i bankok közel sem így müködnek. Először is tartalékráta van, tehát a bank kihelyezhető hitelállománya csak alig függ a betétek mennyiségétől, másrészt ez földrajzilag is eloszlik. Pl. a skót betétesek pénzét ide adják ki, persze a tartalékráta szerint hígítva, ami ott pénzínséget, itt pénzbőséget csinál(ingatlanpiac szárnyal). Amikor már a legóvatosabb malac is bevásárolt, elzárják a pénzcsapot, piac beszakad, miközben skóciában jön a pénzbőség.

Secnir 2012.02.08. 11:50:56

maradjunk annyiban -hogy a poszthoz is hozzászóljak-, hogy zanzásítottam OV beszédét. Kivontam belőle azt, ami úgy kezdődik: "ha, vagyis, esetleg, meglátjuk", és így tovább. Mert az csak handabanda. Meg ami a 2010-es évről, vagy a 2012-es évről szól, mert az "évértékelő" ugye 2011-ről szól.
Nos, ennyit mondott 45 perc alatt:

-2011-ben 13 kormány bukott meg.
-Sikerült jelentősen csökkentenünk az államadósságot is, habár a tisztánlátást néha megzavarja a forint árfolyamingadozása.
-az adósságcsökkentés érdekében kidolgozott Széll Kálmán-terv végrehajtása jelenleg 83%-on áll.
-ilyen lesz a 2012-ben útjárainduló Start-munkaprogram, aminek az alapjait tavaly fektettük le [ezt beraktam, mert hivatkozott 2011-re, bár tények nélkül]. Igaz, hogy a 46.000 forintos Start-munkabér kevés, de több, mint a 28.000 forintos segély. [...] a Start-munka mellett az iskolai oktatást is pótoljuk a képzetlen és felnőtt munkanélküliek esetében. Ők szombaton iskolába fognak járni. [ezt pedig azért vágtam be, mert a Közokt. Törv.-ben benne kellene, hogy legyen, nemdebár?]
-..., hogy 2011-ben az egygyermekesek nettó átlagkeresete 8.1%-al emelkedett, a kétgyermekesek nettó átlagkeresete 16%-al, a három- vagy több gyermeket nevelők nettó átlegkeresete pedig 23.3%-al nőtt!
-Az időseknek nem kell attól tartaniuk, hogy a rezsiköltségek elszabadulnak, mert [...] megfékeztük, és nem nőhetnek nagyobb mértékben, mint ahogy a nyugdíjakat emeljük.
-Betartottuk azokat a vállalásunkat is, hogy azok a nők, akik a 40 évet ledolgozták, életkortól függetlenül elmehetnek nyugdíjba.
-...2011 az első olyan év az uniós csatlakozásunk óta -pedig annak már 7 éve-, amikor a magyar költségvetési deficit az európai normák szerinti 3% alá csökkent. Kevesen tudják [...] ha a defizit 2.8% alatt van, akkor az államadósság automatikusan csökken, ha felette, akkor automatikusan nő. [ekkor vágták be Navracsicsot, érdemes megtekinteni a arcát. 33:42]
-...büszke vagyok erre a modern Alaptörvényre, mert Európában az elsők között rögzítette az államadósság megfékezésének, és az ország költségvetési egyensúlyának felelősségét.
-Ma -a korábbiakkal ellentétben- nem tudunk olyan jelentős bűnügyet mondani az elmúlt másfél évből, amelynek tettesei ne kerültek volna rendőrkézre. [...] keményen felléptünk az uzsorásokkal szemben, visszaszorítottuk a vagyon elleni bűncselekmények számát, és nem fogadjuk el, ha a bűnüket szociális helyetükkel vagy éppen származásukkal mentegetik.

aztán lehet vitatkozni, hogy igaz-e, amiket tényként említett ...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 11:50:58

@Indriq: Mert a szocik azt csinálták, erre a jól képzett emberek elmentek az országból, mert csak az szja 50%át vette el a keresetüknek. Ez az út nem müködött.

zeddez 2012.02.08. 11:50:59

@barli: de ha csóringerek adóját emeled és nem tudnak a maradékből olyan termékekere költeni, amit vki termel, akkor előbb-utóbb annak sem lesz miből adóznia hiába kis %-s az adó.
Ez egy öngerjesztő spirál.
Érdekes módon pár USD Mrd-s nyilatkozta azt nem rég, hogy szívesebben adóza többet(!) a szegények helyett, mert akkor lenne kinek eladnia termékeit, ha azoknak több elkölteni való pénze madrad, és akkor sokkal több bevételéből hiába adózna %-san többet, mégis több pénze lenne adózás után, mint kisebb adókkal, de kisebb forgalommal. Mert ugye van, aki nem csak rövid távon gondolkodik...

Szabványok 2012.02.08. 11:56:30

@DillingerEscapePlan:
:-) Van én nekem jobb is csókolgatni, mint egy politikus képe!
De nem arról van szó, hogy kinek mijét csókolgatom, a szexuális preferenciáim maradjanak a magánügyem. :-)

Hanem arról van nagyba szó, hogy a kisfiúképű a válságban visszahozta 180Ft-ra a CHF-t. Aminél nem kell árfolyamrögzítés, parancsolt árfolyamon végtörlesztés.
Ekkor jött a fidesz és elefánt a porcelánboltban mintára csinált jó sok problémát. Például a Ft brutális romlását. Ezek után részemről nehéz hőstettként ünnepelni, hogy (más farkával verve a cslánt) sikerült 10%-ban megoldani az általuk generált problémát.

Nem mellesleg ez az egyik bajom Ovi stílusával.
Folyton beleköt mindenkibe, ellenségeket teremt, aztán háborúzik, csatákat nyer. Beleköt a bankokba, multikba, rendőrökbe, bírókba, médiába, felvételizőkbe, kis keresetűekbe, hajléktalanokba, EVÁsokba, szomszéd országokba, távoli országokba, kokikat és sallerokat osztogat, szabadságharcok tucatjait vívja.
Aki nincs velünk az ellenünk van elvet hirdeti.
(A követői ezt szépen átvették, elég csak megnézni a hozzászólásokat egy blogon! Ha valaki azt mondja, hogy Orbánt itt és itt hibázott, akkor arra az a tipikus válasz, hogy bújj vissza a Kúrcsányod seggébe Te komcsi. Merthogy evidencia, hogy aki szerint bármiben is tévedett a Kedves Vezető, az már csak komcsi, Gyurcsányimádó, liberális lehet. Nézd csak meg kedves Dillinger, hogy a Te hozzászólásaidban hányszor lehet megfigyelni ezt a jelenséget!)

Nem lehetne, hogy a hátralévő két évben fele annyi emberrel, intézménnyel, országgal veszne össze, mint az első kettőben?
Szeretném békében élni az életem, nem folytonos harcban.

blah 2012.02.08. 11:56:55

@DillingerEscapePlan: te összekeversz valakivel aki olyan droid mint te... parancsok? na ne röhögtess! látszik, hogy nem vagyunk éppen egy szinten és ez nem hízelgés, nehogy félre érts megint, te idióta. Szolgálhatok egy jó hírrel is, nem kell ezentúl túlerőltetned az agyad, hogy válaszolgass nekem.

elwood 2012.02.08. 11:57:30

@triarius: "erősen kétséges a "nyereség" szó használata ott, ahol nem tudható, hogy egy év múlva vagy akárhány év múlva mennyi is lenne az árfolyam"

ha zárok egy üzletet nyereséggel, az maga a nyereség

"esetleg van módjuk újabb kölcsönt kérni forintban, családtól, takszövtől, innen-onnan"

ezek az emebrek tipikusan nem rászoruló nyomorultak

pénzt veszel el a bankoktól vélt sérelmek alapján, törvényi ítélet nélkül, és akiknek szétosztod még csak nem is szorulnak rá
ettől a törvénykezéstől van ott a befektetői bizalom ahol

a bankok nyereségükön egyénként hazai munkerőt foglalkoztattak, fiókot vettek, kifestették magyar festőkkel, a tényleges nyereség amit szerinted elutaltak jóval kisebb mint amire gondolsz
a kirúgott (magyar) banki dolgozók biztos szintén imáikba foglalják a törvénykezést

másrészt te is vehetsz bankrészvényeket (még külföldieket is) és máris szivarozó tőkés leszel

nanehogymár 2012.02.08. 11:58:18

@Szabványok: kommunistáknak ezt felesleges elmagyaráznod, kognitív disszonanciájuk lesz, aztán még a végén ezekre is költhet az EÜ

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 12:00:20

@Szabványok: Ekkor jött a fidesz és elefánt a porcelánboltban mintára csinált jó sok problémát. Például a Ft brutális romlását. Ezek után részemről nehéz hőstettként ünnepelni, hogy (más farkával verve a cslánt) sikerült 10%-ban megoldani az általuk generált problémát.

-Ennek köszönhetően tavaly rekordot döntött az export, januárban többletes a ktgvetés(előző fidesz korm. óta nem volt ilyen). A másik oldalon a jónép kevesebb plazmatévét és importautót vett, ami szép és jó.

A gyenge meg az erős valuta nem jó vagy rossz, csak ki kell használni.

Lehet OV stjlusát is kritizálni, csak hát az qrvakevés.

nanehogymár 2012.02.08. 12:04:16

@Silverstein -'I was lucky'-: forrás? statisztika? ja, hogy megérzés. értem. 400mrd viszont volt elosztogatni, most meg kurva nagy szarban van a költségvetés, na persze még sok mindem más miatt is. tényleg nagyszerű megoldás volt! még az is lehet, ha nem ilyen balfaszok, akkor sikerül ekkora problémák nélkül adótcsökkenteni, ha nem is ilyen mértékben.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 12:07:41

@nanehogymár: 30+mrd eurós devizatartalékkal hogy lenne már szarban a ktgvetés? Nem olvasol? 107mrd szufficites a januári ktgvetés.

nanehogymár 2012.02.08. 12:09:57

@Silverstein -'I was lucky'-: az ám, az export. csak ez kurva kevés az ország boldogulásához nem tűnt fel? :) ja és a rohadék multik és külföldi tulajdonú cégek exportálnak. akkor nem azokat kéne basztatni ha annyira jóóó az export.
folyamatos ellentmondásban vagytok. nem zavar?

nanehogymár 2012.02.08. 12:11:52

@Silverstein -'I was lucky'-: decemberben visszatérhetünk a költségvetésre, de lehet már sokkal előbb .
a struktúrális hiánynál kitörölheted a segged a devizatartalékkal. na de mindegy. mivel nem vagy képben vagy nem vagy hajlandó tárgyilagosan szemlélni a dolgokat ez meddő vita lenne jelenleg.

blah 2012.02.08. 12:16:18

@Silverstein -'I was lucky'-: azt tudod-e, hogy az export az nem éppen Viktor érdeme? De várjál már, a költségvetés az hogy a francba jön ide? Számoltak valamit és ahhoz képest többlet van, ez neked valami óriási teljesítményt jelent?

Szabványok 2012.02.08. 12:21:05

@DillingerEscapePlan:
"fossá szarrá aláz titeket a fidesz 2014ben."
Látod itt is megfigyelhető az általam előbb említett jelenség!
A világot két részre osztottad: Orbánt feltétel nélkül elfogadókra és a komcsi-liberális-kúrcsányista-rabló-zsidó-cigány-buzi-ateista gruppra.
Ebből adódik a fenti mondat, hogy "titeket" csoportba tudsz sorolni mindenkit, aki nem ért egyet Veled.

Kiket is fog szarrá alázni a fidesz 2014-ben?
Engem?
Én keresztény, konzervatív vagyok, soha életemben nem szavaztam az MSZP-re, soha nem voltam MSZMP tag, soha nem loptam, sikkasztottam, magyar cégben dolgoztam mindig is, Balatonra járok nyaralni.
Miért akar engem szarrá alázni a fidesz? Mert nem tetszik Ovi stílusa, nem tetszenek az átgondolatlan intézkedései? Nem tetszik, hogy a gazdaságra rászabadította a Matolcsy nevű kóklert, az oktatásra meg a Rózácska nevűt? Hogy a gazdaság megállt, hogy a legfőbb tényezővé az uram-bátyám-fideszesem kapcsolat lépett?

Igazad van.
Szarrá fog alázni a fidesz 2014-ben. :-((
Mert nem fogok tudni kire szavazni!
A fidesz/kdnp-re nem, mert 8 év alatt nem Balkánra/Ázsiába/Délamerikába vinnék az országot, hanem Afrikába.
A Jobbik még rosszabb.
Az MSZP széthullott a romokon marakodnak az utódpártszagú múmiák, az ifjú kapitalisták, a karrieristák és a szerencsétlenek.
Az LMP sötét,zöld metroszexuálisok dilettáns egyesülete.
Más meg nem fog bejutni az Országyűlésbe. :-(
Hol van egy tisztességes konzervatív (keresztény, szabadversenyes kapitalizmusban, piacban hívő, jogállamot megvalósító, stabilitást nyújtó, (de liberális!)) párt?

csakmeraze 2012.02.08. 12:23:02

@Silverstein -'I was lucky'-:
"Nőttek a bevételek

A központi költségvetés január havi bevételei az előző év azonos hónapjához képest közel 112 milliárd forinttal magasabbak lettek. Ennek hátterében főként a központi költségvetési szervek és fejezeti kezelésű előirányzatok bevételi többlete van. Emellett az áfaemelés miatt valószínűleg sokan előrehozták a vásárlásaikat még decemberben, erre utalhat a forgalmi adó bevételek növekedése.

Előrehozták a kiadásokat

A költségvetés kiadási oldala is kedvezőbben alakult: januárban 84 milliárd forinttal költött kevesebbet a kormány, mint tavaly ilyenkor. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a rendszerint január-februárban fizetett agrártámogatásokat már 2011 decemberében utalták. Ez azért is trükkös, mert így ez már 2012-es hiányba nem fog beleszámítani. Másrészt egyéb uniós programok kifizetéseit későbbre tolták."

Egyébként pedig drukkolok, hogy a tendencia jó legyen, mert az nekünk mindannyiunknak jó. Mert kv-ra mindegy lenne, ki kormányoz, ha jól csinálja. Ha JÓL csinálja. Itt azért vannak még gondok. Voltak is. És lesznek is...

csakmeraze 2012.02.08. 12:28:16

@Szabványok: Akkor már legalább ketten vagyunk :-)

szivatnakanyám 2012.02.08. 12:33:20

@DillingerEscapePlan: Húzzál magadra egy cottont, aztán legelább elmondhatod magadról, hogy te vagy a nagy f.......

Szabványok 2012.02.08. 12:33:30

@Silverstein -'I was lucky'-:
Tehát szerinted a forint gyengítés egy stratégia?
O. és M. megbeszélte, hogy 310Ft/EUR, 250HUF/CHF, milyen jó lesz ez és nekiláttak megvalósítani?
Kinek jó ez?
Nekem biztos nem fizetésem forintban nominált, megtakarításaim forintban vannak, viszont amire költök az 99%-ban árfolyamfüggő árú, például ez a számítógép is, amin épp írok, meg a villanya.)
Tehát ezzel máris vesztettek egy szavazót.

A devizahiteleseknek nehezen tudom elképzelni ,hogy jó lenne. :-)

A zemberek fogyasztásának döntő része árfolyamfüggő. A villamosenergia, a gáz, a benzin, a gázolaj, ezen keresztül a közlekedés, szállítás, mind-mind drágul, ha romlik a forint. Iparcikkek 99%-a szintén EUR-ban stabil árú egy nyitott gazdaságban. De még a balatoni panziós is emeli az árat, mert ő is villanyt és német falfestéket vesz a bevételéből.
Szóval kinek jó ez a csudálatosan szar árfolyam?

nanehogymár 2012.02.08. 12:35:20

@Szabványok: ilyen nincs, és nem is lehet, mert az emberek seggbuták

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 12:35:48

@blah: Nem. Több volt a ktgvetési bevétel mint a kiadás. Ilyen nemigen van egész európában, tesóka.

Ráadásként a januári állami költekezés kevesebb volt mint a tavaly januári.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 12:37:47

@Szabványok: Remek. Veszítettek egy szavazót. Ez nem változtat azon, hogy senki más nincs az országban, akire szavazni lehet.

Akkor gondolom majd nem szavazol. Egészségedre.

zeddez 2012.02.08. 13:00:09

@Silverstein -'I was lucky'-: de ezt is elsősorban azért "sikerült" mert megélni sem maradt pénze az áremelkedések miatt, nemhogy költeni a rezsijén kívül másra. Csak amit nem vesznek meg, azt megtermelni sem kell...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 13:06:17

@zeddez: Mondjuk én nem érzékelem a 7végi bvásárláskor, hogy beköszöntött a nyomor.

zeddez 2012.02.08. 13:35:51

Lehet, hogy te nem és csak a tömeget nézed, de már nagyon nem ugyanazt veszik, meg nem is ugyanannyi értékben vásárolnak, mint csak 1-2 éve tették pl.
Az eleve kevesebből az 1 kulcsos adónak hála kevesebbet lehet költeni is, főleg ha közben átlag 20% áremelkedések is vannak. Nem egyik pillanatról másikra lesz "nyomor", hanem öngerjesztő spirálként fokozatosan

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 13:48:06

@zeddez: Hát biztos. Nekem 100zal több a nettóm úgy hogy még gyerekem sincs. Mer akkor 200zal lenne több.

nanehogymár 2012.02.08. 13:55:45

@Silverstein -'I was lucky'-: na jó, akit megvettek, az könnyen pofázik más zsebére. kibicnek semmi se drága.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:01:52

@nanehogymár: Igy is a többszörösét fizetem, mint aki vesztett az SZJAval. Én és a fizetési kategóriám tartja el az államot.

images.piacesprofit.hu/ups/4240_small.jpg

Aki 1,4 alatt keres évente, az gyakorlatilag ktgvetési szempontból felesleges.

zeddez 2012.02.08. 14:27:35

@Silverstein -'I was lucky'-: És szerinted Te lakosság nulla egész hány %-t teszed ki? :))

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:34:49

@zeddez: Én teszem le a pénzt, úgyhogy akkor korrekt a rendszer, ha én, akár teljesen egyedül mondom meg hogy miholmerremeddig.

zeddez 2012.02.08. 14:40:22

Nem csak Te teszed le, pl én is nyertem ezen az adózáson, miccólsz? De ettől nem szállt fejembe semmi... Veled ellentétben pl
Azok a USDMrd-sok meg nyilván tovább gondolkodtak Nálad pár lépéssel :P

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:46:36

@zeddez: Hát hajrá, hajrá.

Bár a milliárdosok nem esnek az SZJA tv. hatálya alá úgyhogy elég nehezen értelmezhető, de adózzanak.

hümhüm 2012.02.08. 14:55:59

@Szabványok:
Mielőtt butaságokat írsz, tölrsd le az MNB honlapjáról a devizaárfolyamokat visszamenőleg, és olvasd el. Ilyeneket találsz az Euro-forint árfolyamra:
2009.01.15-2009.06.24. (Gyurcsány, majd Bajnai):
280-316 Ft
2009.06.25.-2009.12.31. (Bajnai):
270-309 Ft
2010.01.04.-2010.05.05. (Bajnai kb.az Orbán kormány megalakulásáig):
262-275 Ft
2010.05.06-2010.12.31. (Orbán):
274-288 Ft
2011.01.05.-2011.08.30. (Obán):
262-275 Ft
Ezzután kezdett elrohanni az árfolyam az IMF-hez fordulás bejelentése után...
A svájci frank árfolyam elszállásának szinte semmi köze nincs Orbán kormányzásához, hanem az Euróba vetett bizalom megingása miatt ez volt a menekülő-valuta, emiatt szállt el rettenetesen.
2010 elején az EUR/CHF arány 1.488 volt, sőt év közben az 1.572-t is elérte, ugyanakkor 2010 végén, amikor már kezdett az euróválság bontakozni, az EUR/CHF hányados csak 1.25 volt, ekkorra már sokan benyomták svájci frankba az euróvagyonukat. Sőt, 2011-ben a legrosszabb árfolyam 1EUR=1.174 CHF vol! Jelenleg 1.21. Ebből láthatod, hogy sem Bajnainak, sem Orbánnak semmi köze nem volt a svájci frank elszállásához.

nanehogymár 2012.02.08. 15:03:49

@Silverstein -'I was lucky'-: naés? nem fogod fel látom. NINCS RÁ KERET B+. és a saját színvonalához képest sokszorosan rábaszott az akinek hiányzik havi 10-15e Ft nettó plusz - ez már csak közvetve - , a balfasz orbánbagázs ámokfutása miatti egyéb társadalmi költségnövekedés minden téren.
téged ez a régi adórendszerrel is hidegenhagyhatott. és én is azt írtam, hogy hozzá lehetett volna nyúlni ehhez normálisan is.

egyébként meg mutass egy olyan ábrát, amiben csakis a versenyszféra alkalmazottjai vannak. az állami vízfej nem játszik! az egyéb adóbevallások szintén nem játszanak. ez az összes adóbevallást benyújtó száma, nyugdíjas, vállalkozó stb.

remélem te versenyszférából okoskodod ki, hogy a kevésbé jól kereső dögöljön meg nyugodtan, hisz .

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 15:10:37

@nanehogymár: A közszférás az államtól kap és oda adózik vissza úgyhogy mintha nem is lenne.

És nem, nem minden adóbevalló, csak akinek az SZJA-hoz köze van.

Nem érdekel a saját színvonalához képesti rábaszása. Én tartom neki fenn az oktatást és az egészségügyet, úgyhogy örüljön és elégedjen meg ezzel.

nanehogymár 2012.02.08. 15:45:17

@Silverstein -'I was lucky'-: ez egy tiszta beszéd, szélsőliberális álláspont. lázár után szabadon, az annyit is ér. oké.

viszont én az alkalmazottakról beszéltem nem az összes adóbevallásra kötelezettről. ne keverd bele a mellékes vagy vállalkozó keresőket, se az állami csöcsön lógókat.
a lényeg, hogy nem tudsz forrást adni a versenyszférás alkalmazotti jogviszonyból származó adóbevételek arányára. csak akkor ne példálózz baromsággal.

debreceni.blog 2012.02.08. 16:56:41

Orbánk bán az úr 2012. évében. Értékelés

Bihari Ernő2012. február 08. 12:55

A szocialisták felborították a magyar hajót, és szaladgálnak, mint pók a falon.

www.vagy.hu//tartalom/cikk/1632_orbank_ban_az_ur_2012._eveben_ertekeles

márta)) 2012.02.08. 21:40:59

Na. Igen! Évet értékelt a kormányfő) Amint már azt tőle megszokhattuk konkrétumokat most sem tartalmazott a mondandója.
Persze megtudhatta a nagybetűs nép , újra, és újra, mit rontottak el az elődeik? az elmúltnyolcév".
Kíváncsi lettem volna,- még sok, sok minden mellett, nem kicsit, nagyon) mely társadalmi csoportot "nevezi" most a kormányfő ) közép osztálynak/rétegnek?
Röviden, tömören) Konkrétumokat nélkülöző szóvirágokkal díszített mondatok.
:)

Szabványok 2012.02.09. 10:01:24

@hümhüm:
Emlékezz! A választások után volt pár Szájjártó, Kósa kijelentés és ők lepődtek meg a legjobban, hogy pár mondat 5Ft-ot rángatja az EUR árfolyamot.

Valóban, az EUR árfolyamot kb. 1 évig többé kevésbé tartani tudták. De a CHF-t (és a tőzsdeindexet) nem. Miért sikerült az EUR-t tartani? Mert a görögök (és a többi PIIGS) miatt az EUR is gyengült. Együtt gyengültünk velük. Aztán az utolsó fél évben sikerült leszakadni a lejtőn lévő EUR-tól. Sajnos úgy, hogy előztünk a lejtőn.
Véleményem szerint ez az IMF-fel, EU-val való keménykedés és a sarkalatos törvények hatása volt.

debreceni.blog 2012.02.10. 09:57:15

Orbánk bán az úr 2012. évében. Értékelés

Bihari Ernő2012. február 08. 12:55

A szocialisták felborították a magyar hajót, és szaladgálnak, mint pók a falon.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1632_orbank_ban_az_ur_2012._eveben_ertekeles


süti beállítások módosítása