Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Mi történt itt? Hogyan tovább?

2014.05.12. 12:47 - nyugis731

Már megint Orbán nyert, és megint kétharmaddal. Persze, ez a második kétharmad nem lenne, ha nem írta volna át saját javára a választási törvényt. De a régi választási rendszerben is győztek volna. Okot keres most mindenki a baloldalon. Van Orbánnak meséje a szabadságharcról meg a többiről. Vannak, akik ezeket elhiszik, és vannak a haszonélvezők is. De mindez a Kubatov-listával és a mozgósítással együtt is alig több mint kétmillió fideszre szavazó polgárra volt elég, alig többre, mint a szavazásra jogosultak negyede. Simán győzhettünk volna ellenük.

A magyarázatot frappánsan összefoglalta egy a Népszabadság tudósítójának nyilatkozó névtelen dél-dunántúli szavazópolgár: "Tudja, kire fogok szavazni? Csak olyanra, aki eddig még nem volt hatalmon. Mert aki már volt, az mind lopott. A magunkfajta meg kínlódik, a két fiam is mindent megpróbál, de nem megy semmire."

Ilyen egyszerű: A bizalom hiánya.

A választási kampány a Simon-üggyel kezdődött és kb. ott is ért véget. Ellenzéki körökben szokás azon dohogni, hogy dehát nem ér a nevünk, mert ilyen bármely demokráciában előfordul, és Mesterházy azonnal meglépte, ami megléphető volt. Meg azon, hogy vajon az miért nem érdekel senkit, hogy a Közgép mennyit nyúl le? (Ezerszer annyit, mint Simon eltitkolt vagyona, persze.) Dehát ez nem így működik.

Ha a politikai elitünket sok-sok éve körüllengi a korrupció és illegális pártfinanszírozás szele, akkor a Simon-ügy nem kezelhető önmagában. A bizalom az vagy van, vagy nincs. Az úgy nem megy, hogy tessék bennünk megbízni, mert ők sokkal többet lopnak. Annak, hogy 2018-ben ne ugyanez a történet ismétlődjön, elemi feltétele, hogy felálljon egy olyan ellenzék, amely hitelesen tud tisztességet hirdetni. Ez az abszolút minimum, ami nélkül tovább nem is érdemes a dologgal foglalkozni. Nehezítés, hogy természetesen nem tud a semmiből pár év alatt felállni egy teljesen új kormányzóképes elit. A meglévő mi-magunkból kell kihozni.

A neheze azután jön, ha a morális kérdés rendben van. Az említett nyilatkozónk ugyanis abban persze már téved, amikor közvetlen kapcsolatot lát a lopás és saját nehéz sorsa között. (Ezt egyszer már megírtam itt.) A 2018-es ellenzéknek tehát nem elég feddhetetlen tisztességet hirdetni, hanem arról is őszintén kell beszélnie, hogy nem a lopások, hanem az egymásra ígérgető, rövidtávra dolgozó politikai demagógiák az okai annak, hogy egyre jobban lemaradunk saját szomszédainkhoz képest is. (Ezt meg Bauer Tamás mutatja be tényszerűen itt.)

Hogy ilyesmit nehéz elmagyarázni az "embereknek"? Hát ja. Most már tényleg rohadt nehéz lesz. Bokrosnak még viszonylag könnyű dolga volt ’95-ben. Akkor elég sokan megértették, és a baloldal simán nyerhetett is volna '98-ban a (nagyon sikeres) Bokros-csomaggal a háta mögött – ha nem üt be még a Tocsik-ügy is. Mára már túl sok lett a cikkcakkokból.

De még sincs könnyebb út az ellenzék előtt: becsületesen kell beszélni arról, hogy generációváltásnyi idő alatt lehet komolyan változtatni. Először is oktatás. Másodszor is beruházásbarát politika. Integráció Európába és a világba. Kedvezmények a kritikus térségekben. Meg közmunka is, segély is – nem igaz, hogy ezek nélkül meg lehet lenni. És beszélni kell arról is, hogy az oktatásban, egészségügyben annyi pénz van, amennyit oda (így vagy úgy) beleteszünk. S épp ezért arról is, hogy a szerencsésebb polgártársainknak számára nem attól lesz élhetőbb az ország, ha az adójukat minimalizálják. Nyugdíjügy, nem kezdenék bele még ebbe is.

Hogy az ilyesmi helyett inkább könnyen érthető ígéretek kellenek? Kipróbáltuk, volt 8 azaz nyolc darab könnyen emészthető ígéretünk. Láttuk mit érnek a bizalom hiányában. A választó nem hülye.

A feladat tehát az, hogy felálljon egy olyan ellenzék, amely nem valami kisebbik rossz, hanem amelyre jó szívvel rábízzuk az országunkat. Amelyikben a választó megbízhat, mert látja rajta, hogy tisztességes és az igazat mondja.

Naivitás? Amíg az, addig marad Orbán.

 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr246155842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitiltott Hozzászóló 2014.05.12. 14:49:20

A ballibség olyan undorító, hogy a nép hajlandó bárkire szavazni, csak ballib uralom ne legyen újra.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.05.12. 18:56:01

A cikkekből úgy tűnik, hogy picin múlt.
Meg úgy tűnik, mintha a választási rendszer a Fidesznek kedvezne.
Pedig messze nem.

A kétfordulós választásba egy szorosabb eredmény esetén, a Jobbik szavazók egy része mindent megtettek volna, hogy ne az MSZP nyerjen.

A győztes kompenzáció nélkül az MSZP nyerés esetén is gondolkodhatott volna, hogy a Fidesszel, vagy Jobbikkal köt koalíciót.

Szóval mind a kétfordulós eltörlése, mind a győztes kompenzáció jelenleg (hogy két nagy jobboldali párt van) az Összefogást segíti.
Segítette volna ha nyernek.

Lehet persze relativizálni.
"a mozgósítással együtt is alig több mint kétmillió fideszre szavazó polgárra volt elég, alig többre, mint a szavazásra jogosultak negyede."
Viszont a tény az, hogy Összefogásra szavazók alig vannak többen, mint a Fidesz szavazók fele.

conchita wurst 2014.05.12. 19:16:17

Most már azért térjetek az eszetekre, kedves ballibek, és kaparjátok össze magatokat. Különben 18ban a parlamentbe jutás lesz a cél.

_most_ 2014.05.12. 19:54:47

@Trompf: pontosan, az összefogásra szavazók többen vannak, mint a fidesz szavazók fele, mégis kevesebb a mandátumuk, mint a fideszes mandátumok harmada, tényleg teljesen korrekt :D

conchita wurst 2014.05.12. 20:04:32

@_most_: Jaja, legközelebb már csak egyéni mandátumok lesznek, azt fele szavazattal akár 0 mandátum is lehet. Oszt?

dukeekud 2014.05.12. 20:15:48

Az mszp nem egyszeruen csak a korrupcioba bukott bele. A megszallas a diktatura kepviseloi, fenntartoi, haszonelvezoi,
nem a csalas, lopas, hazugsag, miatt maradtak alul, hanem egyszeruen megszuntek letezni amikor kivonultak az oroszok.
Es katonai tamogatas nelkul azonnal VEGUK volt, csak meg 20 evig tartott a haldoklasuk. 20 ev kellett az orszagnak, hogy a megszallasbol a diktaturabol, osszeszedje magat, es normalisan mukodo orszagga, nemzette valjon. A rendszervaltas 1989-ben, csak elkezdodott, es 2010-ben fejezodott be. Igy lett vege a "baloldalnak", ami persze sosem volt balodal, csak egy bunszervezet, ami a barmi aron valo tulelesert kuzdott a rendszervaltas 20 eve alatt.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.12. 20:19:16

@dukeekud:
Nem kell aggódni miattuk, a Fideszben élnek tovább, legalábbis a következő generációjuk.

J.László 2014.05.12. 21:26:25

@_most_:
Pontosan, 1994-ben a jobboldalra szavazók többen voltak, mint a z MSZP-SZDSZ szavazók fele, mégis kevesebb a mandátumuk volt, mint az MSZP-SZDSZ mandátumok harmada, tényleg teljesen korrekt :D

J.László 2014.05.12. 21:29:02

Ha elvisztek 96 egyénit és van 44%-otok pártlistán, most nektek van kétharmadotok. Senki nem tiltotta meg, hogy ne nyerjétek meg a választásokat.

Totof 2014.05.12. 21:46:23

A kormányon jelenleg olyan senkiházi tolvajok vannak, akik a kádárista kommunizmuson szocializálódtak, esetleg már akkor is hatalmon voltak. Ezen nem lehet változtatni. Azon viszont el kéne végre gondolkodni a baloldalnak, miért szavaztak ilyen sokan még mindig a fideszre.
Át lett alakítva a választási törvény, meg a körzetek? Hát igen, de ez nem a választás előtt derült ki. Korábban miért nem sipítozott senki? Miért nem korábban ment senki az alkotmánybírósághoz, meg az európai szervezetekhez?
Miért hisznek még a fenti félrevezető propagandának ennyien? Most kezdődött a hazudozás? Most kell elkezdeni sírni?

Totof 2014.05.12. 21:47:47

@J.László: Mivel az eredmények a második fordulóban alakultak ki, kénytelen vagyok azt mondani, hogy tévedsz. Vagy hazudsz, te tudod.

J.László 2014.05.12. 21:50:18

@Totof:
Csak magamat tudom ismételni. Senki nem tiltotta meg, hogy meglegyen a kétharmadotok. 96 egyéni + 44% pártlista és nektek van kétharmadotok. De hát erre is készültetek, nem?

Nyilván azért teszed fel, hogy mások hazudnak, mert te magad szoktál hazudni, libsi.

Totof 2014.05.12. 21:57:22

@J.László: Nem az én kétharmadom egyébként mert tolvaj bandára nem fogok szavazni. Persze így a fidesz volt az első, de az mszp is gyorsan követte, akire nem szavaztam.Ti ilyen bérkommerek nem igazán tudjátok felfogni, hogy, ha az egyiket tolvajnak tartom, attól még a másikat is.

Egyébként én azt írtam, tévedsz, te írtad, hogy hazudsz, köszönöm az tisztázást.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.12. 21:58:06

@dukeekud: Neked ez egy "normálisan működő ország"????
Itt fasiszták vannak hatalmon lassan 100 éve megszakítás nélkül!

J.László 2014.05.12. 22:02:13

@Totof:
Ha megengeded, téged idézlek. "...kénytelen vagyok azt mondani, hogy tévedsz. Vagy hazudsz, te tudod." De nem baj, elnézem neked.

Totof 2014.05.12. 22:05:20

@J.László: Az idézetből is kiderül, hogy te tudod. Köszöntem.

dukeekud 2014.05.13. 01:45:08

@Sztavrosz_: "Neked ez egy "normálisan működő ország"

En 2010-tol szamitom a rendszervaltast, ahhoz kepest turheto allapotok, vannak, de az biztos, legalabb mar jo iranyba haladunk.
Ha az mszp pusztitott volna az elmult 4 evben, akkor meg mar orszag sem lenne.

xclusiv 2014.05.13. 17:02:51

@Trompf: "A cikkekből úgy tűnik, hogy picin múlt."

Nem picin múlt.

"Meg úgy tűnik, mintha a választási rendszer a Fidesznek kedvezne."

Nem csak úgy tűnik, kedvez is, rendesen. A jelenlegi választási rendszerrel gyakorlatilag a fideszen kívül más nem nyert volna az elmúlt 20 évben.

"A kétfordulós választásba egy szorosabb eredmény esetén, a Jobbik szavazók egy része mindent megtettek volna, hogy ne az MSZP nyerjen."

Vagy legalábbis a fene tudja, 2-3. legjobb eredménnyel valszeg versenyben maradtak volna ők is, ellenben nem fidesz-jobbik jelölt csak egy maradt volna.

" győztes kompenzáció nélkül az MSZP nyerés esetén is gondolkodhatott volna, hogy a Fidesszel, vagy Jobbikkal köt koalíciót."

Ez meg hülyeség. A győztes-kompenzáció, a határon túli szavazatok (és azok megkülönböztetése), a körzetek átvariálása, az egy fordulós választás, a stb. is csak arról szólt, hogy a fidesz nyerjen. Épp ezért nettó csúsztatás az esetleges mszp (meg stb.) győzelemmel kardozni, hogy akkor mi lett volna.

"Szóval mind a kétfordulós eltörlése, mind a győztes kompenzáció jelenleg (hogy két nagy jobboldali párt van) az Összefogást segíti.
Segítette volna ha nyernek."

Ha-zug-ság.
A legnagyobb pártot segítette, ami a fidesz.

xclusiv 2014.05.13. 17:08:34

Amúgy meg abban se vagyok biztos, hogy az úgynevezett baloldal akart itt egyáltalán nyerni. Érdemi kampányt nem folytattak, programjuk nem volt, de még jelöltjük se igazán. Szerintem arra számítottak, hogy annyian utálják a fideszt, hogy elvisznek pártucat mandátumot, a vicces házban ellébecolnak újabb 4 évet, aztán addig hátha történik valami.

Baldrick02 2014.05.14. 08:45:31

@Totof:

"Azon viszont el kéne végre gondolkodni a baloldalnak, miért szavaztak ilyen sokan még mindig a fideszre."

A választ te magad adtad meg apró kiegészítéssel..

A kormányon (állandóan) olyan senkiházi tolvajok vannak, akik a kádárista kommunizmuson szocializálódtak, esetleg (sőt tuti)már akkor is hatalmon voltak.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.05.23. 09:29:27

@xclusiv:

A választási rendszer nem a legnagyobb pártot segítette, hanem a legtöbb szavazatot kapó pártot.

És igen, az valóban a Fidesz volt.

Olyan választási rendszer pedig egyetlen demokráciában sem létezik, amelyikben ezt a választást az MSZP nyerte volna. Ilyen szavazataránnyal ugyanis demokratikus választást nyerni nem lehet.

De ti még '18-ban is azon fogtok picsogni, hogy győzteskompenzáció így, körzethatárok úgy, választási bizottság amúgy.

Holott pusztán arról van szó, hogy kevesek vagytok, mint tehénszarban az ambrózia.

xclusiv 2014.05.23. 11:33:18

"A választási rendszer nem a legnagyobb pártot segítette, hanem a legtöbb szavazatot kapó pártot."

Jaj, tényleg, hatalmas különbség....

"Olyan választási rendszer pedig egyetlen demokráciában sem létezik, amelyikben ezt a választást az MSZP nyerte volna. Ilyen szavazataránnyal ugyanis demokratikus választást nyerni nem lehet."

Ez igaz, bár a választási rendszer torzitásai is számtanak. A fidesz 45%-os eredménnyel kapott kétharmadot.

"De ti még '18-ban is azon fogtok picsogni, hogy győzteskompenzáció így, körzethatárok úgy, választási bizottság amúgy. "

Ti fideszesek meg azt hiszitek, hogy hozzátok hasonlóan a nem fideszek is egy csoportot képeznek, mint a ti csordátok.
Pedig kurvára nem.
Nekem - veletek ellentétben - van saját véleményem, és nem egy párt hivatalos dumákát mondogatom. Pl. tudom értelmezni azt a tényt, hogy a fidesz úgy mókolt a választási rendszerrel, hogy már 45%-ra is 2/3-ot kapjon. A korábbi választáson ehhez még 53% kellett nekik.

"Holott pusztán arról van szó, hogy kevesek vagytok, mint tehénszarban az ambrózia."

Ti meg buták, mit a fekete föld.


süti beállítások módosítása