Avagy, hogyan mérjünk négyszeres nézettséget, s beszéljen még többről a polgármester és korábbi történetek.
Az ezüsthajós Káel Csaba rendezte Pécsi EKF megnyitóval nem volt különösebb bajunk, leszámítva, hogy sokalltuk az érte a 80 milliót. Persze ne legyünk álszentek, mikor tudjuk, hogy a Káel-Fidesz koprodukciókban drágán jön el a Happy End. S ha már Páva Zsolt megrendelést adott egy Fidesz-havernak, miért ne adhatott volna még egynek: A produkció másnapján a Nézőpont Intézet tudakolhatta (közpénzért) a nagyérdeműtől, hogy mennyire tetszett a show. A Nézőpont azonban kicsit túlteljesített, ugyanis nemcsak a tetszést "mérte", hanem a nézettséget is. Ezt nem kellett volna, mert ezt AGB Nielsen is méri (tévékbe beépített jeladókon keresztül). A Nielsen mérései alapján működik a tévéreklám-piac. A Nézőpont szerint az élő közvetítést az MTV-n keresztül "26 százalék látta". A Nielsen adatai szerint azonban: "m1 - Pécs 2010 megnyitó (9,4% - 436 718 néző)".
+1. A Nézőpont szerint az adást a nézők 44 százaléka követte, a "követők" 59 százaléka az MTV-t nézte. Mivel csak az MTV közvetített, vajon hol "követte" a többi 41 százalék?
+2. Páva Zsolt kicsit még túl is tett a Nézőponton. Páva és a hivatalos pécsi közlemény már úgy tornázta fel az adatokat, hogy "a Magyar Televízió élő közvetítését a teljes lakosság 59 százaléka nézte, ami nagyon magas közönségaránynak számít." Ez valóban magas lenne, az RTL Klub nézettségi csúcsát (a Csillag születik döntőjét) is "csak" hárommillióan nézték. De a Nielsen 436 ezréből, ennek tizennégyszeresét, hatmilliót kihozni valóban kiemelkedő teljesítmény. Még a Nézőpontnál is pályacsúcs.
Best of Nézőpont
A Fidesz pártalapítványtól milliókhoz jutó Intézet korábbi húzásai:
Mond másként a kérdést és tedd fel 22,5 főnek
Kreatív rangsor: sorold előre a harmadállású képviselőt
"Nehogy keveredjen az elemző és a tanácsadó funkció" - a nyilvánosság előtt
(A bejegyzés alapjául szolgáló posztot köszönjük Sixx-nek.)
Utolsó kommentek