Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Ha ilyen Szocsi, milyen lesz Paks2?

2014.02.09. 01:29 - eroica

Címkék: atomerőmű paks szocsi paks2 téli olimpia roszatom szocsi olimpai

Egymást érik a hibák a szocsi olimpián. Az olimpia a tervezett négyszeresébe került, de még így se Putyin sikerét demonstrálja. Hanem az autokratikus, korrupt rendszer gyengeségeit, ahol a horribilis pénzköltés ellenére az újságírók szállásainak harmada nem készül el időre, de a sportolók szállásaival és a sportlétesítményekkel is gondok van. A magyar északi sízők 13 fokos szobát kaptak. A csere utáni új szálláshelyükön viszont nincs bekötve a konyhában a víz, nincs kés és vizespohár.

A jéghokisok gyakorlócsarnokából kifelejtették (!) az öltözőt, így a beöltözve nehezen mozgó hoki-kapusokat külön embereknek kell tologatniuk.

szocsi_olimpai_jeghoki_hokis_szallitas_kimaradt_oltozo.png

A szocsi olimpia Putyinnak presztízskérdés volt. A hibák tehát nem az állam nemtörődömségéből fakadtak. Ez nem sok jót ígér, hogy mire számíthatunk, ha az orosz állami vállalat Roszatom építi a paksi bővítést. Ráadásul a szerződés részletei 10 évig még csak nem is lesznek nyilvánosak.

Ráadásul az atomerőműveknél nagyon is elő tud fordulni árnövekedés. Az egész EU-ban mindössze két atomerőművi blokk van épülőben és mindkettő közel háromszorosára drágult az eredetileg tervezettnek. A finn olkiluotoi erőmű 3-as blokkjának építése a tervezett 3 milliárd helyett 8,5 milliárd euróba fog kerülni az építő Areva szerint. A francia flamanville-i erőmű 3-as blokkjának építése pedig 3,3 milliárd helyett 8,5 milliárd euróba. És mindkettő többéves csúszásban van.

A Szocsiban négyszeresre nőtt költségek és az építési hiányosságok alapján mit várhatunk a Paks2-t építő orosz állami cégtől? Szocsiban ugyanúgy versenytárgyalás nélkül jelölték ki a kivitelezőket, ahogy Orbán tette Paks2-nél. Így a költségek túllépését megakadályozandó, mi szerényen azt javasoljuk, hogy Orbán Viktor a vagyonával feleljen az atomerőmű várható drágulásáért. 

szocsi_olimpia_rossz_felkeszules_vicces.jpg

A paksi paktum után hirtelen orosz-baráttá vált jobboldali sajtó persze az olimpiai hibákat is gyorsan bagatellizálni. A jéghokisok szállításáról szóló cikkben a Nemzeti Sport gyorsan le is hordta az "apró hibák miatt bántani akarókat".

"A szervezés hiányosságai napok óta ellátják munícióval a téli olimpia rendezőit néhány apró hiba miatt bántani akarókat. Pedig ők mindent megtesznek, hogy mindenki jól érezze magát, és a valóban előforduló problémákat igyekeznek találékonyságukkal helyre tenni.”

szocsi_olimpia_rossz_felkeszules_majdnem_kesz_szalloda_vicces.jpgSzámos épület csak az olimpia után lesz kész

A Heti Válasz pedig egyenesen "rosszindulatú hisztériakeltés"-sel vádolta a baráti Oroszországot kritizálókat. A vicc az, hogy egy ilyen cím az 1980-as Pravdában is megjelenhetett volna a moszkvai olimpia amerikai bojkottjáról.

Heti_Valasz_oroszbarat_cikk_rosszindulatu_hiszteriakeltes.png

Ha neked sem tetszik a titkolt paksi paktum és nem tetszik, hogy Orbánék évtizedekre Putyinék energia-gyarmatává tennék hazánkat, akkor hétfőn 18 órakor lehet tüntetni a Sándor-palotánál. Áder János érezze a felelősséget, azért hogy elfogadja a titkolt paktumnak a parlamenti szentesítését.

Még sok kép a szocsi olimpia készülési hibáiról.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő oldalához a Facebook-on. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

143 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr535805571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vrana 2014.02.09. 03:57:11

Hüje (te bizony!) ezekről a képekről már rég kiderült, hogy máskor és máshol csinálták.
De nyomd csak ezerrel. Bizonyára a paksi eszmefuttatásod is ilyen hiteles.

viragildi 2014.02.09. 06:08:54

...mennyire gyenge elme kell ahhoz, hogy valaki a politikai pártpreferenciáját kivetítse egy olimpia vagy egy atomerőmű építésének értékelésére?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.09. 08:39:25

Hát, elég demagógra sikerült ez a cikk...

toportyánzsóti 2014.02.09. 08:53:56

@viragildi: Moszkovityánál értelmesebbnek tünik,mindenesetre.Négyötödös győzelemre álló választás előtt 3 hónappal érdemes volt putyinpincsivé süllyednie,olyan üggyel ami ráért volna 10-15 évet?!Ilyet az csinál aki négyötödös vesztésre áll te észkombájn.

toportyánzsóti 2014.02.09. 08:54:26

@maxval a gondolkodó birca: „Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.”

Gróf Apponyi György magyar konzervatív főúr 1935 decemberében írta ezeket a sorokat,

toportyánzsóti 2014.02.09. 08:58:04

@kacsa666: Csőlátásod aggasztó,érdemben nem reagáltad le a kommunista ujságírással aggasztóan egybeeső jelenlegi narancstalpnyalást.Nem zavar a hazaárulás?!

toportyánzsóti 2014.02.09. 10:00:13

@maxval a gondolkodó birca: Kognitív képességeid az eget verik.Maradj a felhőcskerajzoló közmunkánál.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2014.02.09. 12:48:00

@kacsa666: Ha igaza van, kérem jelezze, hogy melyik posztban lévő képről derült ki ilyen, de hazugságoknak nem adhatunk teret. A képek többségén egyébként látszik, hogy Szocsiban készült (stadion, olimpiai falu). A legfontosabb, jéghokis képnél pedig az egyértelmű olimpiai ruházaton is látszik, hogy mostani a probléma és a friss cikket is linkeltük.

pneumónia 2014.02.09. 18:10:57

A cikkírónak: Csak nézz a tükörbe és nézz rá a szülőkre, ezt a hibát 5 mp alatt követték el 2en.
De egy erőművet, több 100 mérnök hosszú évekig építi szabványokkal előírásokkal fűszerezve, azt az 5 mpet, meg egy építőtábor kukorica földjén el lehetett hibázni.

nandras01 2014.02.09. 18:20:52

alapvetés:
orbán felháborító módon, a demokrácia és a jóizlés minden létező szabályát felrúgva, egyszemélyben döntött paks ügyében, ezzel, a teljesen elvakult fideszdroidok kivételével mindenki egyetért.

de!

azért arról az apróságról sem árt megfeledkezni, hogy az oroszok már építettek egy erőművet pakson, és ez az erőmű néhány tíz éve üzemel, gyakorlatilag minden gond nélkül.
ezért a jelen olimpia valós gondjait kivetíteni egy más projektre, enyhén szólva is marhaság.
vagy demagógia.

nandras01 2014.02.09. 18:22:47

@nandras01:
sikerült elbasznom :)
helyesen:
"azért arról az apróságról sem árt megEMLÉKEZNI"

♔batyu♔ 2014.02.09. 18:23:41

Szerintetek mi lett volna, ha Orbánék azt mondják Gyurcsánynak.

Feri, most is megkapod azt a 80 milliót amit 2010 előtt kaptál Pakstól "tanácsokért".

Vagy azt mondják, a szocialistának, akinek cége 2010 előtt milliárdokat kapott az erőműtől.

haver, ez most is meglesz.

profilo 2014.02.09. 18:26:38

Az igazán nagy pofára esés az lenne nektek,ha az áprilisi győzelmet követő euforikus hónapok után Mesterházy bejelentené,hogy miután ő is kinyalta Putyin seggét úgy találta,hogy az ízletes és finom,és mégis megépítik,mégis lesz Paks2...
Ti pedig vérmérsékletetek szerint vagy állnátok bambán,vagy sunnyognátok a fal mellett,vagy hevesen bizonygatnátok az agyhalott fideszeseknek,hogy milyen jó is az atomenergia és szeretnétek a most megszületett posztokat,cikkeket elfelejteni,meg nem történté tenni.
Ugyanolyan demagógok vagytok,mint a kormányt védők.
Megérdemlitek és kiegészítitek egymást minden téren.

nu pagagyí 2014.02.09. 18:29:23

Nemzeti szuverenitásunkból fakadóan ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy a leendő paksi beruházás keretében készülő WC-ket kizárólag magyar mérnökök tervei alapján, magyar építőipari cégek készítsék. Ha ennyit sem sikerül elérni, akkor szarban leszünk.

nu pagagyí 2014.02.09. 18:37:02

@profilo: Az a probléma kedves tyúkeszű barátom, hogy nem ismerjük mi áll a szerződésben, nem láttunk hatástanulmányt, csak mérhetetlen arroganciát tapasztalunk. Pont úgy kezeli ezt a kérdést is a Fidesz-kormány, mint a trafik mutyit. Nem az atomról van szó, hanem az erőmű mutyiról.

öreg zsidó blogger 2014.02.09. 18:37:29

Csak azt ne gondoljátok, hogy a kínai atomtechnikus bármivel is gyengébb, mint a francia, orosz vagy a magyar.
Megszólalni nem tud, aki nem érte fel ésszel, hogy miről beszélnek a többiek.
Voltam egy atomos előadássorozaton: amint egy hülye "adta elő MAGÁT", a harmadik mondatánál már mindenki lázasan írt. Persze nem azt, amit a hülye mondott, hanem azt a munkájukat, amit magukkal hoztak hasonló esetekre.
Persze beszéltem atomosokkal a biztonságról is. Nekem nem kellett hazudniuk, tehát hitelesen tájékoztattak. Ennek lényege a következő:
A gyártók képesek biztonságos berendezéseket alkotni.
Az üzemeltetők képesek megfelelően dolgozni. Ha hagyják őket. Ha nem, akkor kizárólag az egyéni kockázatukat teszik mérlegre. Hát persze! Csakhogy azt a kis egyéni kockázatot fel kell szorozni nemtudomhány millióval. Mert ugyebár nagyon sok ember osztozik abban a kockázatban...

Tehát az a kérdés, hogy hülye főnökö(ke)t raknak-é a nyakukba, vagy sem.

Na, erre tessék válaszolni!

♔batyu♔ 2014.02.09. 18:43:07

@nu pagagyí: Mennyire ismerted te 2010 előtt a szerződéseket?

Tudtad, hogy szocialista emberek fejték Paksot?

Nézzük a hasonló volumenű IMF hitelt. Ismerted a szerződést? Tudtad mivel jár, ha felvesszük ezt a hitelt.

Nézzük azokat a hiteleket, amelyek egyenként is Paksi méretűek az államadósságot 30%!!!-al növelték és Gyurcsányék vették fel.

Mit tudsz róluk? Elárulom, az égvilágon semmit.

űrszelvény (törölt) 2014.02.09. 18:44:24

Jó ötlet volt a két dolgot összekötni: mindkét projekt kapcsán látszik rajtatok, hogy fuldokoltok a dühtől, és minden létező negatívumot megpróbáltok összeszedni.

Ilyen méla undort utoljára a 2012-es olimpián láthattunk, azóta is jót derülök rajta, ha eszembe jut :)

♔batyu♔ 2014.02.09. 18:44:45

@♔batyu♔: Gyurcsányék 3 Paksi méretű hitelt vettek fel úgy, hogy te (és az LMP) az égvilágon semmit nem tudott róluk.

Vagy tudtak, de igen jól titkolták.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.09. 18:45:51

@profilo:

Nekem nem az a bajom Pakssal, hogy lesz, hanem az, miért így és ennyiért.

Különbség.

nu pagagyí 2014.02.09. 18:47:53

@♔batyu♔: Orbán pénzről csak a felcsúti Mészárossal és Flierrel szokott tárgyalni, akik strómanként felügyelik uradalmát.

profilo 2014.02.09. 18:48:10

@nu pagagyí:

Így van tanult barátom.
Mindenki azt a bűvös 3000 milliárdot ismeri és tehetsége,matematikai tudása szerint próbálja összeadni,szorozni,osztani és kivonni úgy,hogy a végeredmény neki kedvező legyen,őt igazolja.
És ugyanazt látom,mint a devizahitelesek esetében.Hirtelen itt is mindenki szakértő és hozzáértő lett.
Felhívnám még a figyelmedet arra,hogy negyedszázados,demokráciának nevezett próbálkozásunk rengeteg olyan példával rendelkezik,mely valószínűvé teszi,hogy Mesterházy a szerződés tartalmát megismerve és attól magát,mintegy varázsütésre teljesen függetlenítve hirtelen beleszeret az ötletbe és keblére öleli Putyint.
Hisz a jó mutyi a mi mutyink!
Ezt megtanulhattad volna már a módszerváltás 25 éve alatt.

profilo 2014.02.09. 18:51:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Segítek neked is...
Nem az a problémád,hogy ennyiért,hanem az,hogy mit tartalmaz a szerződés,mik a részletek,melyek a tételek.
Tessék a szerződés nyilvánosságáért akciózni,tüntetni és megmozdulni.
Ennek megismerése után beszélhetünk arról,hogy mi drága és,hogy jó-e ez nekünk.
A többi szócséplés és demagógia.

Szívesen...

Nemzeti Dohányos 2014.02.09. 18:55:51

Gratulálok, új szintre emelted a demagógiát. Némileg rontja az összképet, hogy miközben a tender nélküli orosz építésen sajnálkozol, a költségtúllépésre sikerült két, franciák által épített erőművet felhozni példának :)

Leone_510 2014.02.09. 18:56:30

ennyire nagy bajban az mszp és a csőcselék sleppje, hogy ilyen demagóg cikkeket irat megtévesztett a maszopos mutyiból kihagyott "bloggerekkel" ? Hajrá mszp ezzel még nagyobbat buktok mert a tétovázók is látják ezt az erőtlen erőlködést és gennyet. Nem így kellene ezt csinálni , de ahhoz nem vagytok úriemberek ahogy kellene. Jelenleg én pont nem szavaznék senkire, de ha így tolja tovább a maszop akkor ellenük fogok.

zobod 2014.02.09. 18:58:15

Ne a roszatomtól legyél beszarva te tudatlan, nem ők építették Szocsiban a budikat, nekik más a specialitásuk. Inkább a helyi csókosoktól tartsál, hogy fognak felnőni a feladathoz.

Remélem, az oroszoknak lesz annyi vér a pucájában, hogy a minőségbiztosítást a kezükben tartsák, és ha nem üti meg a minimumot az elvárt beszállítói színvonal, akkor egyszerűen levonuljanak.

pneumónia 2014.02.09. 18:58:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Akkor fejtsd már ki amikor Libás Gordon 2010-ben nyilatkozott a bővítésről, akkor miért nem volt gondod csak most? (Csak nem vmi Mutyibeszállító rokona vagy és bizony már nem onnan jön a Manna?)

Vagy miért hiszi mindenki hogy a csodálatos egekig magasztalt Nyugatiak nem korruptak, vagy nem szokták mindig a költségeket direkt alábecsülni?

Ne legyünk már naiv csacsi szőke kislányok

Soha egyetlen egy kormány sem fog ilyen stratégiai beruházást direkte a népre bízni. Vagy a látszat kedvéért 5 milliárdot kidobnak kamu tanulmányokra, és akkor 2 évvel később egy nagy iratkupacra hivatkozva csinálják ugyan ezt.
Nonszensz ez az egész. Csóválom a fejem ha 1 szép nő ostoba, és azt mondom ilyen a genetika. De ha férfi ember ostoba naiv az tragédia szint

ob.szerver 2014.02.09. 19:02:35

@nandras01:

"olimpia valós gondjait kivetíteni egy más projektre, enyhén szólva is marhaság. vagy demagógia."

Annyiban semmiképpen, hogy az olimpiai beruházások a tervezett ötszörösébe kerültek, és ez a nagyjából 10 országot érintő rendezvény 4-szer került többe, mint a londoni olimpia. A pénz nagy részét nyilván ellopták, és el fogják lopni Pakson is.

A rezsim nem mer előállni a háttérszámításaival, amire nyilván megvan az oka. Az ilyen méretű és kivitelezési idejű (a szocsiénál sokkal hosszabb) beruházások pedig törvényszerűen lényegesen többe kerülnek mint amit terveztek, tehát még annál is, amit 10 évre titkosítottak..

Ebben az értelemben teljesen jogos a párhuzam.

♔batyu♔ 2014.02.09. 19:03:14

@nu pagagyí: Értem. Szóval ezekről a Gyurcsányék által kötött szerződésekről amelyek egyenként akkorák mint most a Paksi, fingod nincs.

Nincs több kérdésem.

nu pagagyí 2014.02.09. 19:05:25

@♔batyu♔: Az IMF sohasem titokban tárgyalt. Ez a szervezet amúgy is csak tanácsokat ad, amit az adott kormány vagy megfogad, vagy nem. A hitelt felvették Gyurcsányék, de nem költötték el, célja a forintspekulánsok elriasztása volt. A pénz most is ott van az MNB-ben, ha Matolcsy még el nem tapsolta . Amúgy akkoriban világgazdasági válság volt, ezt azért mondom, mert tudom, hogy a Te memóriád rövidtávú. A válságot nem Gyurcsány okozta, de nem jött jól neki és az országnak sem. A válság előtt egyébként azért szidtátok, mert megszorításokon járt az agya (nincs ingyenebéd) és nem tetszett neki a fideszes önkormányzatok hitelfelvételi buzgalma sem.

Nemzeti Dohányos 2014.02.09. 19:17:39

@öreg zsidó blogger: Nincsenek semmiféle milliók. Csernobil áldozatainak száma pár száz, max 4-5000. TMI 0, Fukushima 0. Ráadásul az új generációs reaktorokban (a fentiek egyike sem az) berendezések és emberek helyett a fizika törvényei garantálják, hogy ne lehessen a fentiekhez hasonló baleset.

zobod 2014.02.09. 19:22:27

@nu pagagyí: Gyurcsány meg Megyó azt okozta, hogy a válság első szelére omlott össze Magyarország. Ezt ők okozták, kár szerénykedni. Pl. mikor 2006-ban egyetlen év alatt 15,2%-al nőtt az adósság, azt az mszp-szdsz állítólag kompetens kádereinek "hozzáértő" munkája okozta, IMF nélkül.

Az IMF pénz pedig _NEM_ az mnb-került, ez egy legenda. A 8,8 milliárd IMF és 5,5 milliárd EU hitelből tudod mennyi ment devizatartalékba? 1,4 milliárd.

nandras01 2014.02.09. 19:39:11

@ob.szerver:
azzal nem vitatkozom, hogy a beruházás igen nagy valószínűséggel jelentősen többe lesz, mint a tervezett (persze azt sem tudjuk, hogy mennyi is a tervezett), bár azért azt is hozzá kell tenni, hogy amióta világ a világ, nem volt még olyan beruházás, ami annyiért készült volna el, amennyit előzetesen számoltak.
ez igaz egy családi házra, de még inkább egy nagy állami beruházásra. és akkor azzal még nem is számoltam, hogy egy ilyen volumenű állami beruházás micsoda paradicsoma a mutyinak, a túlszámlázásnak, az ilyen- olyan módon való lenyúlásnak.
ha a poszt csak ezt veti fel, akkor talán meg sem szólalok, de a poszt igen sunyi módon az olimpiai elbaszások kapcsán, azokat rávetíti a leendő erőműre, hogy "ezek akarják felépíteni pakskettőt, amikor egy budit sem tudnak rendesen megcsinálni??"

ez tartom csúsztatásnak, de még inkább demagógiának.

Bolsi Buster 2014.02.09. 19:44:28

@nandras01: Csak a szokásos kínlódás a 20% alá csúszó demokratáktól.

Sajnos a legfelsőbb pártvezetésüknek hamarjában papírja lesz róla hogy adócsaló, remélhetőleg mennek a választás után a qkába. Persze ez meg ferencnek lesz a legjobb, erről ábrándozott a számüzetés alatt.

_most_ 2014.02.09. 19:48:25

rémlik, hogy a fidesz olimpiát akart rendezni Budapesten, szerintem a Közgépnek sikerülne kétszer annyiból kihozni, mint Szocsit az oroszoknak :D

nu pagagyí 2014.02.09. 19:54:49

@zobod: "Az IMF pénz pedig _NEM_ az mnb-került, ez egy legenda. A 8,8 milliárd IMF és 5,5 milliárd EU hitelből tudod mennyi ment devizatartalékba? 1,4 milliárd."

Ha nem akarsz hazugságban élni, akkor megtekinted az MNB hivatalos adatait:
www.mnb.hu/Statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok

A IX.Nemzetközi tartalékok-> Nemzetközi tartalékok összetevői címszó alatt keresd.

Az IMF/EU hitel megállapodást 2008.október 29-én kötötték.(25,1 milliárd dollár, akkori árfolyamon 18,89 mrd euró). Ekkor 17,8 milliárd euró volt a jegybanki devizatartalék. A hitelt fokozatosan hívták le, de nagy része a bankban maradt. Bajnai 34,8 milliárd euróval adta át a kormányzást. A különbség tehát 17 milliárd euró. A növekmény 1 milliárd euró híján kiteszi az IMF/EU hitelt. Nem költötték el, sőt most is megvan.

_most_ 2014.02.09. 19:58:49

mondjuk kicsit olyan, mintha vissza repültünk volna az időben, a demokratikus nyugati világ az oroszokat szidja, a kommunisták meg az oroszok seggét nyalják.

nu pagagyí 2014.02.09. 20:00:43

@Bolsi Buster: Tőled érveket még nem láttam, csak propagandát és minősítgetést. Erre fizetnek, vagy csak magadat akarod becsapni?

Bolsi Buster 2014.02.09. 20:05:13

@nu pagagyí: Minek fizetnének? A szociknak konyec, nem hajigálják a pénzt a fidesznél.

Mondjuk érdemes megnézned milyen fejjel jött haza Atesz Washingtonból, abban sem vagyok biztos hogy a repjegyét kifizették. Na egy gonddal kevesebb.

nandras01 2014.02.09. 20:05:19

@Bolsi Buster:
ne örülj vazze, nem egy csapatban játszunk :)

nu pagagyí 2014.02.09. 20:06:20

@zobod: Ha jól emlékszem az adósság attól nőtt meg, hogy a fideszes EU képviselők "hazaáruló" módon felnyomták a magyar kormányt, hogy az autópálya építés költségeit az MFB-ben rejtegeti. A módszert egyébként a Fidesz találta fel első kormányzása idején. Igaz akkor még nem voltunk EU tagok, így büntetlenül csalhatták a statisztikát.

igazi hős 2014.02.09. 20:06:39

@poszt: Azért 2 kísérleti erőmű pénzügyi és időbeli csúszásából egy "rutin" erőműépítésre extrapolálni, nem kis csúsztatás. Ráadásul felesleges.
Kétségtelen tény, hogy még azt sem tudjuk, hogy mennyi a vállalási ár, illetve milyen szankciók vannak egy "esetleges" csúszásra, csak azt, hogy Lázár János az évszázad üzletének nevezte, amiből szinte egyenes következik, hogy óriási lopás van a buliban és mi nagyot fogunk szívni. (Ebben semmilyen Fidesz iránti ellenérzést nem kéne belelátni, magyar politikus minél nagyobbat mond, annál biztosabb, hogy hazudik, ha viszont a gazdaságról szól, akkor biztos, hogy hazudik. Lásd akár a magyar pumát, akár a gyorsnaszádot.)
Erre még rátesznek a Fideszes visszhangok, hogy "a paksi bővítés a rezsicsökkentés garanciája", ami még az előbbi általam kiemeltnél is nagyobb csúsztatás, hiszen legfeljebb a "persze csak 2045 után" kitétellel igaz (már ha egyáltalán az), ami -valljuk be- elég gyenge hívó szó lenne az 50+ életkorú békemenetelők számára.

nu pagagyí 2014.02.09. 20:08:52

@Bolsi Buster: Nem is tudtam, hogy volt Washingtonban. De ha igaz, őt legalább beengedték. Orbán a reptéri WC-ig sem jutna el.

zobod 2014.02.09. 20:09:01

@nu pagagyí: Nem, akkor nem érted amit abban a táblázatban látsz.

A tények az IMF/EU hitellel kapcsolatban:
2009.06.25 IMF 3.-ik részlet, 1404,5 millió euro MNB devizatartalék növelése

Az IMF ill. az EU által folyósított hitelt egyébként 4 illetve 3 részletben hívták le 2008.11.12 és 2009.09.29. között, és egyedül az IMF 3.-ik részlet (ami az MNB devizatartalékba ment) nem növelte az adósságot.

A teljes összegből egyébként több, mint nyolc milliárd euro ment el ténylegesen adósság törlesztésre.

nu pagagyí 2014.02.09. 20:17:33

@zobod: Én két számot látok: 17,8 milliárd és 34,8 milliárd. Ez a lényeg. Technikailag pedig mindegy, hogy konkrétan melyik pénzt teszik be és melyikből fizetnek. Leállt két évig a máshonnan való hitelfelvétel.

Ja, az utolsó részletet (4-5 milliárd euró) fel sem vették .

RÖVIDLÁTÓ 2014.02.09. 20:26:20

@eroica:
Ne dőlj be a @kacsa666: -nak, mert az a Bencsik elvtárs!

Winston Smith 2014.02.09. 20:33:44

@igazi hős: "Azért 2 kísérleti erőmű pénzügyi és időbeli csúszásából egy "rutin" erőműépítésre extrapolálni, nem kis csúsztatás."

Csak a tények kedvéért: az említett két erőmű nem kísérleti erőmű, hanem a kereskedelmileg rendelhető erőművek.

zobod 2014.02.09. 20:38:00

@nu pagagyí: nem ez a lényeg, mert az időpontokat, és a forrásokat is látnod kellene.

Talán arra emléketél rosszul, hogy 2009 tavaszáig lehívott pénzeket (kb. 5 milliárd euro) a kormány az MNB-ben tartotta devizabetétként, mert 2009 tavaszától kezdték felhasználni. A lehívott, de fel nem használt pénznek a pénznek a jó része akkor finanszírozási/biztonsági tartalék volt.

Biztos vagyok benne, hogy ha máshol nem az ÁSZ-nál megtalálod a részletes elszámolást, mire mennyi ment el.
Én arra emlékszek, hogy az összesen felvett 14,5 milliárd euroból 8 felett ment el adósságtörlesztésre, és az MNB devizatartalékra csak annyi, amit írtam.

De mondom, nézz utána valami ÁSZ anyagban, ott kell lennie, ezek tuti nyilvános adatok.

Winston Smith 2014.02.09. 20:38:39

@pneumónia: "Vagy a látszat kedvéért 5 milliárdot kidobnak kamu tanulmányokra, és akkor 2 évvel később egy nagy iratkupacra hivatkozva csinálják ugyan ezt."

Senki nem tanulmányok írását várta (az már készült eddig is elég), hanem a transzparens közbeszerzés kiírását. Ahogy az fél éve még be is volt ígérve.

öreg zsidó blogger 2014.02.09. 20:40:59

@Nemzeti Dohányos:
Több baleset volt. A radioaktív szennyezés ravasz: nem lehet tudni, ki mitől halt meg.

igazi hős 2014.02.09. 20:44:17

@zobod: Valószínűleg a Rosatom nem hagyja magát blamálni a magyar beszállító munkájával, hiszen sok más helyen is akar erőművet építeni. Az más kérdés, hogy a hogyan tolerálják a túlárazást. Ha a bölcs vezetőknek tetszik, akkor neki is tetszeni fog. Pláne, ha mi kifizetjük.

igazi hős 2014.02.09. 20:49:33

@Winston Smith: Felsorolnád a működő, ipari szintű EPR erőműveket? Nem kell ABC rendben, nem kell az összeset, elég lesz 5 darab.

Alvarez 2014.02.09. 20:53:49

És minden idők legnagyobb magyar beruházását egy olyan miniszter írja alá, akinek még diplomája sincsen:)))

na itt is megy a keleti nyitás: a bolsiknál volt divat, hogy a melósból csináltak gyárigazgatót.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.09. 20:55:37

@pneumónia:

"Vagy miért hiszi mindenki hogy a csodálatos egekig magasztalt Nyugatiak nem korruptak, vagy nem szokták mindig a költségeket direkt alábecsülni? "

- Csak azt nem tudjuk, a nyugatiak mennyire becsülték volna alá. Semmit nem tudunk, és ez nem jó.

mahet 2014.02.09. 20:56:28

Nézd már... a kommunista-állami vállalatok nem tudnak hatékonyan, szépen és olcsón dolgozni. Nahát, ez annyira meglepő.

Nem baj, mi megpróbáljuk megint. Államosítsunk mindent az lesz a jó. Ostoba paraszt-kommunista-kormányok.

Mindig ez történik ha munkés-parasztokat választanak meg egy ország irányítására: Putyin, Hitler, Sztálin, Kim Dzsongil, Ceaușescu, Kádár, Orbán stb

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.02.09. 21:06:15

Nem baj. Nyernek a demokraták azt' majd jól leállítják az atomerőmű építést! Mit kell ezen izgulni?

Pipas 2014.02.09. 21:08:56

@mahet: "Mindig ez történik ha munkés-parasztokat választanak meg egy ország irányítására: Putyin, Hitler, Sztálin, Kim Dzsongil, Ceaușescu, Kádár, Orbán stb "

Ezek közül azért elég sokan nem voltak munkások sem parasztok soha az életükbe.

mahet 2014.02.09. 21:12:46

@Pipas: származásra értettem - aki nem több-generációs értelmiségi családból származik.

Winston Smith 2014.02.09. 21:13:54

@igazi hős: Nem azt mondtam, hogy már van kész ilyen erőmű, hanem azt, hogy ez marhára nem kísérleti erőmű.

Egyrészt azért, mert - ahogy írtam is - ez az Areva kereskedelmileg elérhető erőműve, ezt kínálják Magyarországnak is. Ez nem kísérlet, ez maga a termék.

Másrészt a "kísérleti" azt jelenti, hogy az valami radikálisan új dolog, és ezért ott bizony előfordulhatnak komoly mellényúlások. Az EPR nagyon nem az, hanem az eddigi Framatome erőművek továbbfejlesztett verziója.

BTW, AES 92-ből per pillanat hány van kereskedelmi üzemben?

Mária 2014.02.09. 21:25:52

"A szocsi olimpia Putyinnak presztízskérdés volt. A hibák tehát nem az állam nemtörődömségéből fakadtak. "

A hibák bizonyára abból fakadtak, hogy aki észlelte a hibákat, az jelentette, de ahogy kúszott felfelé az infó egyre magasabb helyekre, egyre többet szépített és maszatolt rajta az, aki továbbküldte, hogy védje a saját seggét. Közben meg mindenki várta a csodát. Amikor meg a csoda elmaradt és mégis kibukott minden, akkor valószínűleg elővették azt a felelőst, aki korrektül és időben jelentette a hiányosságokat.

Mária 2014.02.09. 21:31:01

"Ha neked sem tetszik a titkolt paksi paktum és nem tetszik, hogy Orbánék évtizedekre Putyinék energia-gyarmatává tennék hazánkat, akkor hétfőn 18 órakor lehet tüntetni a Sándor-palotánál."

Nekem semmi bajom a régóta tervezett beruházás megvalósításának első lépéseivel, úgyhogy rám ne számítsatok.

Csókpuszi.

Az energia-gyarmatot egyébként hogy értitek? Elszívják majd tőlünk az oroszok a megtermelt áramot, mint egy gigantikus energiavámpír? Vagy mi?

Mert a gyarmatosítás ugye arról szólt, hogy fillérekért megtermeltetni a gyarmatokon a portékát, és otthon eladni jó pénzért.

Nemzeti Dohányos 2014.02.09. 21:34:28

@öreg zsidó blogger: Ravasz. Meg még lelke is van. A többi baleset meg az említetteknél sokkal kevésbé volt súlyos.

Winston Smith 2014.02.09. 21:36:19

@Winston Smith: Izé, AES-2006-ot akartam kérdezni.

Alvarez 2014.02.09. 21:37:41

@Mária: gondolom olyan öreg lehetsz, hogy téged már nem érint a megvalósítás.

Én viszont kíváncsi lennék a beruházás gazdasági elemzésére.

Mária 2014.02.09. 21:42:12

@Alvarez:

"Én viszont kíváncsi lennék a beruházás gazdasági elemzésére."

És mihez kezdenél vele, kicsi szívem? Papírrepülőt hajtogatnál belőle, vagy befűtenél vele?

különvélemény 2014.02.09. 21:43:24

Mekkora égés, hogy az orosz atomerőmű építés feltételezett csúszására és a költségek növekedésére két francia példát hozol.

Bár az agyhalott birkáknak ez is jó példa.

Alvarez 2014.02.09. 21:44:34

@Mária: ja én tudok olvasni is... Sőt, értelmezni a pénzügyi elemzéseket. Van ilyen:)

Alvarez 2014.02.09. 21:46:32

@különvélemény: a jelenleg üzemelő paksi erőmű építése is tökéletes példa a csúszásra és a költségek növekedésére

Mária 2014.02.09. 21:54:00

@Alvarez:

"ja én tudok olvasni is.."

Ezzel most megleptél. De tényleg.

Nyilas Mise 2014.02.09. 21:58:23

kis ország kis mafia

nagy ország nagy mafia

Nyilas Mise 2014.02.09. 22:00:28

békemenet:

ruszkik gyertek haza !!!!

Приходите домой !!!!

pneumónia 2014.02.09. 22:20:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Semmit sem tudsz, De most komolyan , de mit akarsz tudni?
Fizikából doktoráltál, és van nemzetközi tapasztalatod erőműépítésben? Szerintem nincs akkor meg? :)
Ja mert azt mondták az ATVben? Vagy a pedagógus anyu apu ezt beszélték a tejbegríz felett, nevetséges :)

@Winston Smith:
" hanem a transzparens közbeszerzés kiírását"
Muhahaha Ebben az országban 23 éve nincs ilyen, de előtte még annyi sem volt. Ez a szó kapcsolat amit leírtál a transzparens közbeszerzés maga a nonszensz :) Leestem a székről annyira nevettem. Szerintem ti 20 éves kis egyetemisták lehetettek. A közbesz szó a valós ár minimum x2sét jelenti legalább.
Inkább hajtsátok a csajokat, meg azt lessétek miből lehet pénzt csinálni! Mondjuk a GPUt mire lehet ráfogni a hülye lövöldözős játék helyett...

nu pagagyí 2014.02.09. 22:31:57

@zobod: Van két dátum (2008.október, 2010.május), a hitelfelvétel kezdete és a kormányváltás időpontja, amelyek között között 17 milliárddal nőtt az MNB devizatartaléka. Ezt kell megmagyaráznod úgy, hogy "eladósítottak, felélték, ellopták stb." Izzadj még egy picit légyszíves, de felesleges túlbonyolítani, mert a végén magad sem fogod érteni magadat..

Ha tényleg megnézted a linket, azt is láthatod, hogy a Fidesz nem szaporította a zsetont. Ők a központi költségvetési adósságot szaporították mintegy kétezer milliárd forinttal. Hiába loptak tehát "adósságcsökkentési" célokra háromezer milliárdot a "zemberektől", az sem volt elég a feneketlen bendőjüknek. 2+3=5, azaz ötezer milliárd károkozásnál tartunk, ami GDP 16%-a. Ez van a jobbanteljesítés hamis lózungja mögöt, no meg a fizetésképtelenné tett költségvetési intézményekben eldugott hiányok százmilliárdjai (oktatás, egészségügy, rendőrség, stb).

Ha még kedved van hozzá, nézegesd ezt is: akk.hu/ktgvetesadossag.ivy

Biztosan meg tudod ezt is magyarázni, nincsenek kétségeim. Csak az a kár, hogy a dumától nem lesz jobb az országnak.

nu pagagyí 2014.02.09. 22:51:52

@Mária: Pont úgy érti valószínűleg, ahogy a Békemenet szokta az EU "gyarmatosító" törekvéseit interpretálni. Pedig az EU nem is hitelt ad, hanem hozzánk vágja a pénzt, amit utána némi ügyességgel magánzsebekbe lehet átcsatornázni. Mit ad Isten, pont azokéba, akik a "Békemenet" első sorát szokták alkotni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.09. 22:53:52

@pneumónia:

Mivel közpénzből épül, szeretném ha átlátható lenne a folyamat.

Blogger Géza 2014.02.09. 22:54:02

@nandras01: Csak tudnám, honnan szeditek ezeket a marhaságokat. Mind a 2009-es előkésítésről szóló határozatot, mind a 2011-es energiastratégiát, mind a 2014-es paksi államközi megállapodást a parlament szavazta meg, méghozzá elég nagy többséggel (amúgy nem csak a fideszes képviselők szavazataival). Szó sincs arról, hogy egy ember döntött volna.

nandras01 2014.02.09. 23:01:47

@Blogger Géza:
géza, géza, már megint átbaszták a fejed.
ideje lenne már felnőnöd :)

shwarcz bácsi 2014.02.09. 23:03:03

@Blogger Géza: Ennyit a " polgári keresztény demokrata konzervatív " pártról.
Orbán Viktor : utálom a kommunizmust ... Ehhez képest, betérdelt a lóvéért és tövig bevette ..
Kurva nagy demokraták ezek mondhatom.
89' ruszkik haza - 2014 ruszkik gyertek elfogyott a lové ...
Politikusok, dogoljenek rakásra !

Blogger Géza 2014.02.09. 23:05:52

@nandras01: Neked meg ideje lenne abbahagyni a hazudozást.

Blogger Géza 2014.02.09. 23:08:12

@shwarcz bácsi: Ejha! És attól, hogy építünk egy atomerőművet, kitör a kommunizmus? Azta! Akkor az USÁ-ban is az van?

És mondd, ha a németek építenek itt egy gázerőmet, akkor meg kitör a nácizmus?

nu pagagyí 2014.02.09. 23:11:09

@pneumónia: A Fidesz óta valóban semmi lényegeset nem tudunk a közbeszerzésekről. Az is totál véletlen volt, hogy kiderült, Simicska Lajos a Közgép meghatározó tulajdonosa. Ha valaki adatot kérne a mutyitenderekről, azonnal rosszindulatú adatigénylőnek minősítik. A Fideszre ugyanis nem vonatkozik saját alaptörvénye (39.cikk):

"A közpénzekkel gazdálkodó minden szervezet köteles a nyilvánosság előtt elszámolni a közpénzekre vonatkozó gazdálkodásával. A közpénzeket és a nemzeti vagyont az átláthatóság és a közélet tisztaságának elve szerint kell kezelni. A közpénzekre és a nemzeti vagyonra vonatkozó adatok közérdekű adatok."

A Fidesz első törvénymódosítása az volt, hogy egy közbeszerzés megnyeréséhez elég lett egyetlen érvényes ajánlat. Rögtön kilógatták a lólábat, megágyaztak a pofátlan lenyúlásoknak, amit a Közgépen keresztül bonyolítanak. Valahogy már csak ők indulnak minden tenderen. A többiek valószínűleg nem akarnak feleslegesen tízmilliókat kifizetni a tuti vesztésre.

A Fidesz nemcsak azt tette lehetetlenné, hogy meg lehessen ítélni mennyire reálisak az ajánlatok, de én speciel azt sem látom, hogy bármi használhatót épített volna a Közgép négy év alatt. Még mindig az előző kormány alatt felújított Margit-híddal reklámozza magát.

Winston Smith 2014.02.09. 23:15:24

@pneumónia: A "rábökünk a nyertesre, majd az összes iratot titkosítjuk" c. megoldásnál egy nemzetközi tender azért egy kicsivel transzparensebb...

Bolsi Buster 2014.02.09. 23:25:35

@nu pagagyí: 'A Fidesz óta valóban semmi lényegeset nem tudunk a közbeszerzésekről.'

Előtte se tudtunk, bár nem is érdekelt. Most meg hogy rendben van a gazdaság főleg senkit nem érdekel.

nu pagagyí 2014.02.09. 23:27:48

@Blogger Géza: Belinkelem neked a 2009-es energiastratégiát:

www.kormany.hu/download/4/f8/70000/Nemzeti%20Energiastrat%C3%A9gia%202030%20teljes%20v%C3%A1ltozat.pdf

Paks bővítése benne van ugyan, de nincs benne a nyelves puszi. Oroszország csupa olyan kontextusban szerepel, hogy csökkenteni kell az energia függőségünket tőlük. Úgy tűnik, ez nem sikerült. Köszönhető ez annak, hogy 2010-től egyszemélyi hatalom van, a többséget ugyanis távirányítású robotok biztosítják a parlamentben. Hazudj tehát mást.

nu pagagyí 2014.02.09. 23:36:38

@Bolsi Buster:
Korábban mindent tudtál és mindent megkérdezhettél, válaszoltak rá. Az autópályák pedig kézzelfoghatóak, annyira hogy a Fidesz-kormány rögtön sápot is vetett ki rá.

Ami viszont ebben a négy évben közbeszerzés címén történt, valahogy nem látszik. Olyan, mintha csak a pénz folyt volna el látható eredmény nélkül. Kérdezni meg felesleges, mert csak arrogáns kioktatás a válasz, abban a stílusban, ahogy Te is nyomod. Tényleg nem érdekel mire cseszik el az ország pénzét? Arra nem is mernék gondolni, hogy pontosan tudod, mert Te is a lopott pénzből élsz..

liebend 2014.02.09. 23:43:00

Mi a f.sz köze van Szocsinak Pakshoz? Ez egy erőltetett kampányízű párhuzam.

Bolsi Buster 2014.02.09. 23:43:51

@nu pagagyí: 'Korábban mindent tudtál és mindent megkérdezhettél, válaszoltak rá.'

....:) Ezt nem kommentálom. A bolsik még az EU felé is meghamisították a mostaninál sokkal szarabb makroadatokat.

Persze nem látszik semmi 4 év alatt több dolog épült Bp-en mint Demszky 20 éve alatt. Úgyhogy a vörösöknek ott is coki.

Arrogáns vagyok az biztos. Felébaszom magam ha meghallom a hazug komcsi paneleket, de én vk a hülye.

zobod 2014.02.09. 23:45:53

@nu pagagyí: ne haragudj, de amiket leírtál az alapján nem érted az MNB táblázatotokat.

Természetesen elfogadom, hogy nekem nem hiszel, ezért megkerestem neked az ÁSZ összefoglalóját. Az V. számú mellékletben találod,hogy lett felhasználva az IMF EU hitel (71.-ik oldal). Valószínűleg az mfor is ebből dolgozott (nekem egy mforos táblázat van lementve, csak egy kép, azért nem tudtam linkelni. Gyak. teljesen ugyanaz a táblázat mint az ÁSZ-é).

www.asz.hu/jelentes/1294/jelentes-az-allamhaztartas-kozponti-alrendszerenek-adossaga-es-even-tuli-kotelezettsegvallalasanak-ellenorzeserol/1294j000.pdf

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2014.02.09. 23:50:39

@Bolsi Buster: "Előtte se tudtunk, bár nem is érdekelt. Most meg hogy rendben van a gazdaság főleg senkit nem érdekel. "

Melyik ország gazdasága van rendben te okádék kommunista fasz?

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2014.02.09. 23:54:01

@Bolsi Buster: Az gond veled te anyabaszó szarházi kommunista disznó, hogy a volt munkásőr apád nem volt elég agresszív a mszmp titkárságát takarító anyáddal. Így nem agyonverte hanem bele faszát, így lesznek a hozzád hasonló magyar gyűlölő embernek sem nevezhető MOCSKOS SZARHÁZI KOMMUNISTÁK!
Tavasszal megtelnek veled meg a fajtársaiddal a lámpaoszlopok.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2014.02.09. 23:55:54

@Bolsi Buster: A büdös kurva anyádé maximum te fasz!

" Nem ért véget az egyre aggasztóbb kivándorlás, egy nemrégiben bemutatott kutatás szerint újabb százezrek tervezik, hogy külföldre költöznek. A kutatók úgy vélik, ez egy öngerjesztő folyamat, sokszor a kint lévők húzzák magukkal az itthoni rokonaikat, ismerőseiket. A magyarok lassan nem látnak más lehetőséget, egyre többen gondolják úgy, csakis Nyugaton boldogulhatnak. Megnéztük, mi van a számok mögött.

Megromlott a családi élete? Úgy látja, rossz irányban megy Magyarország? Pocsék az anyagi helyzete, nélkülözik? Ha igen a válasz, akkor nagy valószínűséggel elgondolkodott már azon, hogy itt hagyja az országot. Mára ugyanis bevetté vált a nehéz helyzetbe került, rosszkedvű magyarok körében, hogy a kivándorlást választják, vagy legalább terveket szőnek arról, hogy Nyugatra mennek.

Az elmúlt években legalább 250-350 ezer ember hagyta el Magyarországot, de tavaly januárban a nagykövetségek becsléseire alapozva Matolcsy György akkori nemzetgazdasági miniszter már 500 ezerre tette a külföldön dolgozók számát (Ezt a kutatók többsége túlzásnak tartja).

Egy friss kutatás arra utal, a folyamat nem torpant meg. A Népességtudományi Kutatóintézet (NKI) legfrissebb – Migrációs tervek a magyarországi 18-40 évesek körében című – kutatása szerint az itthon maradtak közül is sokan fontolgatják a költözést. A fiatalok és a középkorúak több mint 32 százaléka gondolkodik rajta, 12 százalékuk komoly terveket szőtt, esetleg már böngészett álláshirdetéseket, utánanézett a lakhatási körülményeknek, a külföldön tartózkodás feltételeinek. Az álmodozók egynegyede egészen biztosnak, egyharmada nagyon valószínűnek tartja, hogy tervét meg is valósítja. "

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2014.02.09. 23:57:53

@Bolsi Buster: "Minden korábbinál több, 22 842 milliárd volt január 31-én a központi költségvetés adóssága, ami 843,9 milliárd forintos növekedést jelent a 2013. év végi adóssághoz képest – derül ki az Államadósság-kezelő Központ előzetes adataiból."

Szóval mi jött rendbe kommunista disznó???

igazi hős 2014.02.10. 00:05:56

@Winston Smith: "Az EPR nagyon nem az, hanem az eddigi Framatome erőművek továbbfejlesztett verziója." Nem vagyok szakember, ezért az EPR messze nem egy egyszerű továbbfejlesztésnek tűnik. (Az EAS 92 "csak" egy passzív biztonsági továbbfejlesztés, ha jól értem. Nyilván Fukusima után ez elég hangsúlyos. Egyébként a verzióban biztos vagy? Mert beszéltek már 1200 MW-os blokkokról is.) Nyilván nem annyira technikai forradalom, mint a 4. generációs erőmű, de nem is a meglevő technika apró polírozása.
Némi marketing ismeret: az, hogy árulják, nem jelenti, hogy kész a termék. Inkább csak azt, hogy elhiszik, hogy el tudják készíteni. Minél kisebb széria, és minél drágább, annál inkább így van.
Itt is ez van: gyakorlatilag biztos, hogy az Areva meg tudja csinálni ezt a 2 erőművet, de nagyon elcseszett áron. Egyébként a későbbi erőműve (Taishan) nem csúszik töredék ennyit sem anyagilag, sem időben.

wirth6 2014.02.10. 00:18:22

@mahet: "Mindig ez történik ha munkés-parasztokat választanak meg egy ország irányítására: Putyin, Hitler, Sztálin, Kim Dzsongil, Ceaușescu, Kádár, Orbán", Reagan, Clinton, Schröder stb.

Nemzeti Dohányos 2014.02.10. 00:20:51

@nu pagagyí: Azt hittem már kinőttük ezt az államadósság = ellopták dedós gondolatmenetet. Függetlenül attól, hogy épp melyik oldal ellen használják fel.

brlv24 2014.02.10. 01:27:24

"Ha ilyen Szocsi, milyen lesz Paks2?"

Hát szocsit orosz jómunkás emberek építették, de Paks2-őt magyar jómunkás emberek fogják!:)

Szóval olyan lesz, amilyenre mi építjük. A tervek rendben lesznek, a matek és a mérnöki munka mindig is ment az oroszoknak:)

vrana 2014.02.10. 02:37:24

@eroica: Kedves hamisan szóló 3. szimfónia! Na ne kérje, hogy felsoroljam, hogy ez hányadik (hányadék) cikk a témában.

ja, (yeah) meg 1 az 1-ben Magyar Hírlap: www.magyarhirlap.hu/dobbenetes-allapotok-szocsiban
persze követik a balosok is
hvg.hu/sport

ellenben:
cink.hu/8-ordas-kamufoto-a-szocsi-olimpia-borzalmairol-1518164796
sport.hir24.hu/teli-olimpia-2014/2014/02/03/tilos-horgaszni-a-szocsi-wc-kben/
amindenit.blog.hu/2014/02/07/kamufotok_is_terjednek_a_felkesz_olimpiai_falurol#comment-form

/20140205_Szet_alazzak_az_ujsagirok_a_szocsi_olimpi
NEM SOROLOM TOVÁBB!

Szóval kedves Eroica? ctrl c, ctrl v írunk, blogolunk? Gratulálok! Sok-sok értelmet sikerült hozzátenni. Csak így tovább!
A paksi utalások legalább ennyire hitelesek, de ezt megírni hosszú lenne, ha nem haragszik, magára nem pocsékolok ennyi időt. Valamiféle iskolába esetleg?
Tisztelettel csókolom a kezét.

vrana 2014.02.10. 02:47:41

@RÖVIDLÁTÓ: A neved pontosan fejezi ki lényeged. A Bencsiket meg keresd a kedves mama járóalkalmatosságai között.

vrana 2014.02.10. 03:02:40

Nem könnyű megérteni, hogy miért kell nekünk is nagyon alantas, alávaló politikai hisztit csapni az olimpia körül, csak azért mert az USA és csatlósa az EU a "homofób Putyin" ellen keveri a szart, mint rendesen (tehet arról szegény szerencsétlen, hogy fiú létére a lányokat kedveli?) van ez így, előfordul még néha, megbocsájtható talán.
Pedig eddig a két legszarabbul megcsinált olimpia nyáriban az atlantai, (lásd: Vitray Tamás elemzése) téliben meg a Lake Placid-i volt. Hol is vannak ezek a falvak?

vrana 2014.02.10. 03:10:19

@liebend: Végre elhangzott egy megalapozott kérdés.
Ez a kettő csak egy nemlétező agyban forrhat így egybe. Hozzá lehetne még csapni azt a kérdést is, hogy miért olyan jók az orosz csajok. Ebből is ki lehet csikarni valami politikát...

vrana 2014.02.10. 03:14:10

@brlv24: Milyen lenne? Amilyenre a Simicska megépíti.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.10. 05:37:15

@Bolsi Buster:

"4 év alatt több dolog épült Bp-en mint Demszky 20 éve alatt. Úgyhogy a vörösöknek ott is coki."

- Egy felsorolást nyomnál erről? Kiváncsi vagyok, na!

mahet 2014.02.10. 06:43:33

@wirth6: Reagan, Clinton, Schröder - amennyire látom ők inkább értelmiségi családból származnak - bár túl sok információt nem találtam.

viragildi 2014.02.10. 07:08:05

@toportyánzsóti: ...moszkovitya, putyinpincsi......
és ezek után a gyönyörű jelzők után, amit szépen felsorolsz az ellenzéki véleményhuszároktól te még értelmet hiányolsz? :-)))))) Gyanítom akkor sem ismered fel az értelmet, ha szembe jön veled az utcán:-)))))

KaPé 2014.02.10. 07:18:33

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, lehet hogy volt már:
Az első képed sima csúsztatás, a gyakorló csarnokban nincs öltöző, nem az olimpiaiban. A második képed 2013. szeptemberi, nem értem, mit keres a cikkben. A harmadik meg egy hotel építkezése, aminek annyi köze van az olimpiához, hogy ott van a környéken.
Nyugodtan jelentkezz bármelyik bulvárlaphoz kamuújságírónak.

Berzengő 2014.02.10. 07:22:17

@ eroica "A Heti Válasz pedig egyenesen "rosszindulatú hisztériakeltés"-sel vádolta a baráti Oroszországot kritizálókat."

A legnagyobb röhej, meg az hogy USA-BELI és ÉPPEN SAN FRANCISCÓBÓL GYALÁZZA AZ AMCSIKAT a melegek védelme miatt Balla Eszter! Ennél mar csak az lenne nagyobb poén ha ráadásul meg a Castro negyedben is el az hetivalaszos. ;-)

Ilyenek a mi igaz nagy magyarjaink.

USA-ban elve is képes azonnal fikázni amerikát Orbán Vezér kedvéért, mert éppen most Putyin a barát.
Persze ha az USA kibaszna onnan a vizumjaval együtt, hogy akkor menjen oroszba élni akkor rinyálna, hogy jaj gyalázat.

Ha holnap Orbán újra vérgőzös amcsi barát lesz (mint Boston ban volt 2001-ben, mikor az erőszak alkalmazását követelte az USA védelmében Irak ellen) akkor Balla Eszter majd Putyin Hágába küldését fogja követelni.

Berzengő 2014.02.10. 07:26:43

@♔batyu♔: "80 milliót amit 2010 előtt kaptál Pakstól "tanácsokért""

Ez van képed az 55 MILLIÁRD PROFITOT FELVETT FIDESZES REZSI OFF-SHOROSOK után?

Nagyságrendnyi különbséget felfogod, vagy általános iskola már régen volt ?

nu pagagyí 2014.02.10. 07:42:07

@kacsa666: Hogyan is függ össze Szocsi és Paks? Egyik már van, a másik lesz, ha hagyjuk. Az objektumok saját országukban teljhatalommal rendelkező figurák piramisaiként épülnek. Gazdaságosság fel sem merül. Ha vége lesz a téli olimpiának, szét fog rohadni az egész létesítmény, mert nem lesz aki folyamatosan üzemeltesse a mediterrán éghajlaton hópelyhenként is vagyonba kerülő hógyártást. A patyomkin létesítmények minőségére jellemző a négykarikás ötkarika, de a WC-ben csapdába eső sportoló is mesélhetne. Jellemző még az egészet körülvevő arrogancia. Az olimpiai eszmét megcsúfolva, az objektumot a grúzoktól, fegyverrel elzabrált területre építették, ebből is gondolom, sok grúz sportoló lehet az olimpián. Az csak természetes, hogy mindent a helyi Simicska Lajosok építettek. Olyan is lett és annyiba is került.

De térjünk át a hazai viszonyokra. Orbán már jártas a piramis építésben. Fő műve a kert végébe épített pogány stadion-templom, amely nem létező focink kultuszhelyeként és a raportra rendelt állami vezetők és haszonleső oligarchák monumentális VIP-páholyaként hirdeti vezérünk nagyságát. Csak olyan "magánpénz" van benne, amelyet előzőleg közpénzből loptak el. Szakértelemben tehát nincs hiány. Lássuk az arrogancia faktort! Ezzel sem lesz gond. A társadalom kész tényként kapta az egészet a nyakába tudósostól, mérnököstől az egyszeri emberig. Kell és kész! Aki meg akarja tartani meg nem érdemelt állami pozícióját az kezdheti dicsérni a vezér eszét. Hitelből készül? Mi másból, a kifosztott nyugdíjpénztárakban már nem cincog a garas, a leépülő ipar nem termel profitot, a bankok kirabolva. Paks esetében sem a fenntartható gazdaságos működés a lényeg, hanem a megfellebezhetetlen akarat demonstálása, ha belepusztul is az ország. Orbán már rég nem lesz, amikor még mindig nyögni fogjuk országlásának árát.

Berzengő 2014.02.10. 07:54:18

@ "De térjünk át a hazai viszonyokra"

A 20 centiméteres kilátó(torony)ra gondolsz EU pénzből?

RÖVIDLÁTÓ 2014.02.10. 07:58:37

@kacsa666:
Nem rosssz!
A lólábat - ami kilóg belőled - még egy rvidlátó is észreveszi.

röhögő 2014.02.10. 07:59:44

@nu pagagyí: Nem stromanok, hanem gazdatisztek.

toportyánzsóti 2014.02.10. 08:02:17

@viragildi: Nem vagy 1 észlény úgy látom,megfejtetted már mire jó ez a hazaárulás választások előtt pár hónappal,annak aki negyedszázada oroszellenességből építette az imágóját?

HunMag 2014.02.10. 08:07:15

Eroica: ez az a helyzet, amikor hülye ír, hülyeséget...

Hogy jön egy olimpia, egy atomerőmű bővítéshez ???

OROSZ erőművet bővíteni OROSZOKKAL, hát ez aztán a hibák netovábbja....

Atomerőmű kérdésében az oroszok véletlenül legalább olyan jók, mint a franciák, vagy a nagypofájú amerikaiak...

Sőt, amíg az oroszok képesek voltak a MIR űrállomásra mini atomerőművet építeni, addig erre az amcsik a mai napig NEM KÉPESEK...

Paks eddig igencsak biztonságosan működött, a legnagyobb üzemzavar akkor történt, amikor a békazabáló franciák belekontárkodtak...

Eroica az nem gond, ha ugatod a témát, de akkor miért írsz róla ???

toportyánzsóti 2014.02.10. 08:11:48

@Berzengő: 3 nagyságrend,de ne zavard össze a 300 Ft-os szarrágó elméjét számokkal,azt még csüngő hasú élő istene sem szereti,csak turulfasz alatti kinyilatkoztatások mennek neki,amit kiolvasott a jelekből.

HunMag 2014.02.10. 08:16:32

@nu pagagyí: már megint az idiotizmusodat reklámozod !!!

ugyanis ezt írtad:

" Hogyan is függ össze Szocsi és Paks? Egyik már van, a másik lesz, ha hagyjuk. Az objektumok saját országukban teljhatalommal rendelkező figurák piramisaiként épülnek. Gazdaságosság fel sem merül. Ha vége lesz a téli olimpiának, szét fog rohadni az egész létesítmény, mert nem lesz aki folyamatosan üzemeltesse a mediterrán éghajlaton hópelyhenként is vagyonba kerülő hógyártást. "

na Te nagyon hülye, ezzel szemben a következők:

- itt lesz az orosz JÉGKORONG VÁLOGATOTT központja, ugye ha valamire, akkor a jégkorongra mindig lesz pénz, meg is érdemlik, majmot csinálnak az amikból, meg a kanadaiakból...

- itt lesz a pályakerékpárosok és a gyorskorcsolyázók edző központja, CSARNOKBAN !!! Te nagyon hülye ezeket a sportágakat ma már mindenhol csarnokokban űzik...

- és Te igen idióta, ma már műanyag pályákon síugró, sífutó, biatlon stb. KONTINENTÁLIS versenyeket rendeznek, egy gramm hó nélkül, tehát egy gramm havat sem kell cipelni ...

Érted már Te nagyon egybites ???

nu pagagyí 2014.02.10. 08:18:15

@zobod: Ugye akkor már meg is magyaráztad, mitől nőtt meg a devizatartalék 17 milliárddal. Fától az erdőt. Azt kéne látnod.

toportyánzsóti 2014.02.10. 08:19:59

@Mária: Jól tolod a gyagyás ovodást,de télleg.

kúrórudi 2014.02.10. 08:20:05

@maxval a gondolkodó birca:

hát elég ostobára sikeredtél ember

nu pagagyí 2014.02.10. 08:21:20

@HunMag: Hogyne érteném. Javaslom is, hogy építsünk hegyet az Alföldre. Annyi jó hegymászónk van, nem kéne Tibetben szarakodniuk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.10. 08:22:51

@kúrórudi:

Ez biztos, hiszen aki nem ért veled egyet, az ostoba.

toportyánzsóti 2014.02.10. 08:26:28

@nu pagagyí: Magad szórakoztatásán kívül sok értelme nincs olyanokkal szóba állnod akik még az ócsai gettó elqrásait is böszmére akarják kenni.Lobotómiát szenvedett el az elméjük,látásukat megrontotta moszkovitya náci agymosóbrigádja,azt látják amit ő mond behunyt szemmel örjöngve.Nem akarják észre sem venni hogy narancsoffshorkkjaik kilopják alóluk az országot és unokáik jövőjét.

toportyánzsóti 2014.02.10. 08:30:25

@HunMag: Ha csak ugatod a témát minek bonyolódsz bele?Minek nekünk Paks ha van áramtermelésre alkalmas liberálszélkakas?!Őt kéne pocskondiáznod aki megmajmolt negyedszázados oroszellenességével és a végén a szádba adta a sutkát:roszatom a jóatom?!

HunMag 2014.02.10. 08:46:36

@toportyánzsóti: Zsóti, Te annyira idióta vagy, hogy egyszerűen nem vagy alkalmas vitapartnernek...

HunMag 2014.02.10. 08:50:47

@nu pagagyí: Te szerencsétlen gyagyás, ne térj el a témától, Szocsi hasznosításáról volt szó, de látom még mindig nem érted, de ez legyen a Te bajod...

az ilyen szerencsétlenek, mint Te, tényleg építenének hegyet az Alföldre, mint ahogy alagutat hegy nélkül, vagy 12 cm-es kilátót is építettek, de ez legyen a Te bajod...

toportyánzsóti 2014.02.10. 09:03:53

@HunMag: Nem mondod?Vitáról vizionálsz olyankor amikor pártod és kormányod is csak sunnyog és hazudozik,12Ft-os áramárról beszél akkor mikor az orosz erőművek mindenhol ennek a duplája felett produkálnak?Még hülyének is gyenge vagy,gondolkodás ellen szedált.

nu pagagyí 2014.02.10. 09:26:39

@HunMag: Csak így tovább, még sokra viheted a Nemzeti Esztelenség Rendszerében! El ne felejts jelentkezni a Békemenetre, már osztják a "Legyünk gyarmat" táblákat!

Szúnyog 2014.02.10. 09:39:41

Brrrrr, úgy tűnik demagógiában is mindig van lejjebb. De hát ez egy fikablog.

wirth6 2014.02.10. 10:05:17

@mahet: Mire gondolsz értelmiségi alatt? Reagen apja pár elemit végzett cipőkereskedő volt ("After a few years of elementary education, [Jack] Reagan worked as a shoe salesman"), Clinton apja utazóügynök, de a vegyeskereskedő nagyszülei nevelték. Schröder még egy éves kora előtt elvesztette az apját, az anyja pedig mezőgazdasági munkásként dolgozott.

Bezzeg Lenin apja népiskolák igazgatója volt. Mennyivel más is, mint az előbb felsoroltak.

mahet 2014.02.10. 10:12:33

@wirth6: jogos, de ettől még azt nem cáfoltuk, hogy diktátorok általában munkás/szegény/paraszt családból kerülnek ki.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.10. 10:13:09

"mi szerényen azt javasoljuk, hogy Orbán Viktor a vagyonával feleljen az atomerőmű várható drágulásáért. "

Orbán vagyona töredéke ennek a beruházásnak.

Egyébként én nem vonnék le következtetést Paksra vonatkoztatva abból, hogy milyen az olimpia. Nagy eséllyel egy normális kormány is az oroszokkal egyezne meg. A probléma a titkosítással van, és nem azért, mert én egyszerű laikus nem ismerhetem meg, hanem azért, mert szakértők sem azokon kívül, akiket beavattak.

mahet 2014.02.10. 10:15:43

@wirth6: amúgy értelmiségi alatt szerintem főként a jólét és az azzal járó fejlettebb empatikus készségek a meghatározóak.

Ha nem kell nap mint nap küzdeni a boldogulásért akkor felnőttként se látod olyan ellenségesnek vagy fekete-fehérnek a világot. Nem kell folyton védekezned vagy támadnod, nem kell folyamatosan a túlélésért harcolnod.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.10. 10:22:58

@mahet:
Nem az a közös jellemzője a diktátoroknak, hogy alacsony származásúak, van ilyen is és olyan is. A közös jellemző az, hogy valamilyen okból fogva, ez lehet az alacsony származás nagy vágyakkal kombinálva, erős kisebbségi érzésük van, amit aztán kompenzálnak. Orbánt például szívatták is középiskolában, felakasztották a ruhájánál fogva a fogasra, ezt nem abból a pamflet könyvből tudom, hanem a portás mesélte.

tomwar 2014.02.10. 10:44:31

@zobod: A 15,2% nominalisan ertendo, nem GD aranyosan, ugye?
Igy maris osszevetheto a 2010. majus es 2013. decembere kozott 10% adossagnovekedessel....Ami nyilvan kisebb, de valahogy kozben eltunt a cihabol majd' 3000Mrd Ft....es az nincs benne a szamolasban....

vrana 2014.02.10. 11:19:11

@nu pagagyí: szép orosz neved alapján legalább azt feltételeztem, hogy azzal tisztában vagy, hogy Szocsi soha nem volt Grúzia. Még a közelében sem. Gondolom (éppen most önálló) Abházia fővárosával Szuhumival kevered. Megjegyzem, nemrég meg azt olvastam egy blogon, hogy Szocsiban van Sztálin nyaralója. (Az viszont tényleg Szuhumiban van.) Persze demokráciában lehet vitatni a földrajzot is. Szabadság elvtársak, szabadság!
nu pagagyi, szépek, amiket írsz, csak az a baj, hogy vannak, akik jártak arra és éltek is egy kicsit az egyetemen. Elárulhatom, hogy minden híresztelés ellenére az orosz srácok jó arcok.
Persze, ha magasabb ideológiai szempontok vannak!

wirth6 2014.02.10. 11:43:04

@mahet: "jogos, de ettől még azt nem cáfoltuk, hogy diktátorok általában munkás/szegény/paraszt családból kerülnek ki."

Az eredeti állítás inkább az volt, hogy munkás/szegény/paraszt családból diktátorok kerülnek ki: "Mindig ez történik ha munkés-parasztokat választanak meg egy ország irányítására"

Ami azt jelentené, hogy pl. Schröder is ide tartozik, akit testvérével együtt özvegy anyja egyedül nevelt mezőgazdasági munkásként. Nem hiszem, hogy erős feltételezés lenne, ha azt mondanám, hogy jó eséllyel ez bizony nélkülözéssel is járt. Ezzel szemben felhoztam példaként egy gazdag középosztálybeli család történetét, ahol az apa matematikát és fizikát tanult az egyetemen, aztán tanár és iskolaigazgató, a művelt anya pedig orvos lányaként oroszul, németül, franciául és angolul beszél, valamint járatos az orosz irodalomban. Aztán mégis ebbe a családba született valahogy Lenin.

vrana 2014.02.13. 02:42:23

@RÖVIDLÁTÓ: Ja, ha megfelő szemüvege van hozzá, azon keresztül bármit meg lehet látni....

vrana 2014.02.13. 03:03:33

@nu pagagyí: ahogy olvasgatom messze zengő hozzámszólásaid, azt hiszed, hogy valami FIDESZ bértollnok vagyok. sajnos, ki kell ábrándítsalak. Szerencsére nekem a magyar politika már csak a Ludas Mátyás. megjegyzem, meglátogattam a STADIONT, hát nem semmi, tényleg kész röhej... ebben akár egyet is érthetünk.
A Szocsival mi a bajod, azon kívül, hogy h.je vagy nem értem. Ma is több (na jó, 2) amerikain gyereket olvastam, akik el vannak ragadtatva. A Putyin meg elmesélte, hogy mire fogják majd használni, Meg nem mindig van ilyen extra meleg "tél", mint idén. A hozzászólásodat közben többen megválaszolták, ezért nem is térek ki rá. meg, ha ennyire nem szereted az oroszokat, akkor nem mindegy neked, ha összedől?
Én meg tényleg szeretem az oroszokat, mint a világ legtöbb népét, de ez miért baj? Miért baj, ha valaki annak drukkol, hogy valami sikerüljön?
Ja, a Pakshoz: ki az az okos f@az, aki megmondja, hogy 20 év múlva mi lesz az ára a beruházásnak, meg az áramnak. Az wazze nagyon okos egy ember lehet. Az első Paks nem sikerült rosszul, mint a metrókocsik. Remélhetjük, hogy a P2 se lesz rossz. Mást mit tehetünk? Manapság 20 év alatt minden megváltozik. Pl. bebizonyosodok, hogy a Bős-Nagymaros projekt hős lerombolása is csak kárt okozott. Ráadásul a hajózhatóság miatt előbb-utóbb meg is kell építeni. jaj, de forradalmi volt az is!

vrana 2014.02.26. 00:19:40

Nűh gyerekek, vége az olimpiának és mindenre fény derült, minden választ kapott. Nu pagagyí (és még néhány) szerint ugyan leszakadtak a liftek, mérgező volt a hó, az indulók fele kihalt, más részük még kórházban. Mindenki sárga, sárga vízben kellett fürdeni. Aki nem, az büdös. A stadionokban, a szánkó katlanban, a lesiklópályákon nem volt se hó, se jég. A stadionok egymás után maguktól dőltek össze. Az oroszok meg örökre elloptak egy karikát az ötből, nem is akarják visszaadni. Ez még világháborúhoz vezethet. Naponta több robbantásos merénylet történt, különösen az étkezőkben, de volt, amire sikeresen válaszoltak az oroszok a gulyáságyúkkal. A 14. orosz aranyérem a pussyk izééé... khm... a fellázadt pin@k orgazmusa volt, mikoron a kozákok szado-korbácsától visítottak az elélvezettől.
Egyszóval: a közvélekedés szerint ez is minden idők legjobb olimpiája volt. (nyáriakat is beleértve). DE ne izgassátok magatok, aki ezt mondta az új NOB elnök, és csak be akar nyalni Putyinnak.
Ja!
U.i.: ennyit érnek a véleményeitek. Beleértve nu pagagyíék mellett eroicát is a fideszfigyelőt. Én ugyan mindig baloldali voltam, de ilyenek teszik hiteltelenné a baloldalt. Köszi szépen. Sokat segítettetek megint a Fidesznek.

Simplicio 2014.02.28. 18:46:53

@Kacsa: Próbálhatsz humorizálni, de ettől még nem készültek el időben a szállások és sok más sem. De neked biztos az is a siker része, hogy az eredetileg tervezett négyszeresébe került Putyin olimpiája.


süti beállítások módosítása