Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Jobbikos szoboravatás: a Fidesz trükközik, az LMP hallgat

2013.11.03. 14:32 - eroica

A jobbikos Horthy-szobor avatást komoly ellenérzések kísérték. Hegedűs Lóránt a templomának előterében helyezi el a szobrot. Már az is visszás, hogy Hegedűs Lórántné jobbikos képviselő lelkész férje egyházi térben helyezi el egy vitatott politikus szobrát. Itt azonban egy olyan politikusról van szó, aki alatt megszüntették az emberek jogegyenlőségét (az első világháború utáni Európa első zsidótörvényével), olyan szövetségbe vitte az országot, amely biztos bukást jelentett és százezrek halálával járt. A "nemzeti" oldal hajlamos elfeledni, de Horthy a zsidók halála mellett a doni 2. magyar hadsereg katasztrófájában is felelős - akiket a német "szövetségesek" a meneküléskor eleven pajzsként használtak. Külön ízléses volt, hogy a Jobbik részéről az avatáson az a Gyöngyösi Márton szónokolt, aki a parlamentben a zsidók listázásáról beszélt.

Nem véletlen, hogy a szobor avatására mindössze 150, zömében idősebb, ember volt kíváncsi. Ezzel szemben az ellentüntetésen 5-600-an vettek részt

Horthy_szobor_tuntetes.png(Képek: HVG, felirat: Toleráns társadalomért - Nem kérünk a szélsőjobból)

Érdekes azonban megnézni, hogyan reagáltak a pártok a szoboravatásra. A Fidesz a szokásos kettős beszédet folytatta. Rogán Antal elítélte ugyan a provokációt, de nem a Fidesz nevében vagy frakcióvezetőként, hanem "a belváros polgármestereként". Rogán a tavaly decemberi neonáci ellenes tüntetésen se a pártja nevében ítélte el a listázást, hanem csak arról beszélt, hogy az számára elfogadhatatlan.

Rogán közleménye meg se említi Horthyt, szövege mintha csak azt ítélné el, hogy a Jobbik avatja a szobrot. "A belváros polgármestereként a Jobbik politikai provokációjának tartom és elítélem Gyöngyösi Márton mai szoboravató akcióját". Az egymondatos elítélést pedig egyetlen "érv" támasztja alá Rogánnál: "Ez a provokatív akció nyilvánvalóan ürügyet szolgáltat majd a nyugat-európai baloldali lapoknak, hogy a következő hetekben antiszemitizmust kiáltva rossz színben tüntessék fel Magyarországot."

A Fidesz kettős beszéde persze nem olyan meglepő. Az sem, hogy a DK, az Együtt-PM és az MSZP elítélte a szoboravatást. Furcsa azonban, hogy az emberi jogokra elvileg érzékeny LMP sehogyan sem reagált az ügyre. Schiffer András pártját persze nagyon megviselte a szakadás, aktívabb ismert politikusaik többsége távozott a PM-be. Tudjuk, hogy jobb esetben is csak egy-két tucat fős tüntetésekre futja az LMP-nek. Azonban az, hogy egy közleményre se megy az vagy a teljes leépülés jele vagy azt mutatja, hogy nem tartják problémának egy bukott jogfosztó vezér ünneplését.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

Horthy_szobor_avatas_Jobbik_Hegedus_Lorant_Lorantne_Hazateres_temploma_katonai_egyenruha_Belvaros_kormanyzo.pngAz egyházi térben katonai ruhában is pózoltak a jobbikosok (pedig Krisztus arról beszélt, hogy aki kardot fog, az kard által vész el)

Mivel a sajtó jelentős része nem ad érdemi teret nekik, ezért itt most közöljük a három demokratikus ellenzéki párt tiltakozását (rövidségi sorrendben).

Együtt 2014 - Párbeszéd Magyarországért:

"Horthy Miklós nem példakép. 

A Horthy-rendszer a parlamentáris demokrácia látszatát fenntartó, de azt kiüresítő tekintélyelvű rezsim: terrorban jött létre, amely már kezdetektől megbontotta a polgári jogegyenlőség elvét. Történelmi felelősség terheli, hiszen tudatosan nyomorban és jogfosztottságban tartotta magyar polgárok millióit, revizionista álmokat kergetve vesztes háborúba vezette az országot. Kiszolgáltatta több százezer zsidó és zsidónak minősített honfitársunkat a náci haláltáboroknak, a második magyar hadsereg százezernyi katonáját pedig értelmetlenül a doni katasztrófába vezényelte. Mindezt egyetlen demokratikus érzelmű politikus sem tekintheti követendő példának, akár jobboldali, akár baloldali pártot képvisel.

A Horthy szobor felállítása provokáció a 21. századi demokratikus Magyarország, a köztársaság minden értéke ellen."

MSZP, Mesterházy Attila:

"Horthy Miklós mellszobrának avatása a mai politikai kurzus személyi kultuszimádatának egyenes következménye. A mai politikai légkörben egy ilyen gyalázatos rehabilitáció következmények nélkül megvalósítható.
A Fidesz tiltakozása álságos: csak azért tiltakozik a szoboravatás ellen, mert attól tart, a külföldi baloldali média antiszemitizmus címén rossz színben tünteti fel ismét Magyarországot. Az akciót nem ezért, hanem a Horthy-kultusz dicsőítésének gyalázata miatt kellene elítélni. Azért, mert ez a korszak okozta százezrek és ártatlanok halálát, akiknek zsidó származásuk volt a bűnük.
Az Orbán-kormány a Horthy-kultuszt építi újjá a maga módján a Kossuth téren is, így nem csoda a Jobbik kultuszépítése sem.
Örülök, hogy többen tüntetnek a szoboravatás ellen, mint mellette. Örülök, hogy ma többen vannak azok Magyarországon, akik nem felejtik el történelmünk legsötétebb korszakát. Akik joggal félnek attól, mindez megismétlődhet, ha nem tiltakozunk. Akik látják a veszélyt. Akik figyelmeztetnek! Csatlakozom hozzájuk!"

Demokratikus Koalíció, Kerék-Bárczy Szabolcs (elnökségi tag):

A Fidesz makacsul elutasítja hazánk szembenézését a történelmével. A kormány egyoldalúan értelmezi Magyarország közelmúltját, példaként a nyilasok mellett végsőkig kitartó Nyirő Józsefet állítja, akinek újratemetését állami rangra emelte. Történelemszemléletében, az ifjúság számára iránymutatást jelentő tankönyveiben olyan két világháború közötti személyek jelennek meg követendő mintaként, akik nem tisztelték az emberi méltóságot, akik büszkén vallották, hogy faji és származási alapon különbség van ember és ember között. A Fidesz nyíltan vallott eszménye a tekintélyelvű kormányzás és korlátozott parlamentarizmus.

A szélsőjobb országgyűlési képviselővel, neonáci csoportok tapsától kísérve, egyházi szertartás keretében avat szobrot Horthy Miklósnak. Horthy hű tükre a Fidesz történelemfelfogásának és az egykori államfő nyilvánvalóan eszménye a most kormányzók államfelfogásának. Egyértelmű a szellemi rokonság a szélsőjobb és a Fidesz között. A kormánypártok egész tevékenysége bátorítólag hat a kirekesztő nézeteket valló csoportokra, egymást erősítik, ezzel is szítva a feszültséget az országban és akadályozva a társadalmi megbékélést.

A Demokratikus Koalíció felszólítaná a Fideszt, hogy ne adjon lovat a szélsőjobb alá, de tudjuk, hogy ez teljesen értelmetlen követelés lenne: ahogy a Jobbik születésénél is a Fidesz bábáskodott, úgy eszmei együttműködésük mind a mai napig zavartalan. A DK éppen azt képviseli, amit a kormánypártok és a szélsőjobb nem: az emberi méltóság feltétel nélküli tiszteletét, a polgárok egyenlőségét és a szabadságjogok maradéktalan érvényesítését. A DK egyik legfontosabb küldetése, hogy a választásokat követően segítsen helyreállítani a demokráciát és hozzájáruljon a félelemmentes társadalmi légkör kialakításához.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr335612677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.03. 14:41:24

"Európa első zsidótörvényével"

Mikortól számítva az első?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.03. 14:57:23

"olyan szövetségbe vitte az országot, amely biztos bukást jelentett és százezrek halálával járt"

Utálom Horthyt, de ez így abszurd. Akkor más lehetőség nem volt, s előre nem lehetett tudni, hogy ez bukás lesz. Szóval ezzel vádolni Horthyt abszurdum.

komplikato 2013.11.03. 17:59:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
" Akkor más lehetőség nem volt, ..."

Ez azért vitatható. Ráadásul a Horthy-t piedesztálra emelők azt mondják ő egy nagy politikus, meg értett hozzá, bla bla. utána meg azt mondják nem tehetett mást. Akkor most vagy nagy politikus volt és irányító játékos, vagy valljuk be, hogy töketlen volt és mást nem tehetett. a kettő egymásnak ellentéte ...

"... s előre nem lehetett tudni, hogy ez bukás lesz."
Ez viszont nem vitatható, mert egyszerűen nem igaz. Élő ember nem hiszi ezt el.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.03. 18:07:20

@komplikato:

Nem ilyen egyszerű ez.

Tény: Horthy 1944 márciusáig nem adott ki magyar állampolgárságú zsidót, csak külföldi menekült zsidókat deportáltak. S megvédte a külföldön élő magyar állampolgárságú zsidókat is.

Viszont az is tény, hogy a német csapatok bejövetele után Horthy teljes támogatást nyújtott a német igényeknek és a magyar kormány meg is szervezte a deportálást.

Az is tény, hogy a budapesti zsidók deportálását Horthy leállította.

S az is tény, hogy Szálasi is leállította az októberben újra kezdett deportálást.

Horthyt egyszerűen a kérdés nem érdekelte. Amikor erősebb nyomás érte a németek részéről, hamar megadta magát. Aztán meg amikor rájött, hogy a németek el fogják veszteni a háborút, gyorsan leállította a deportálást. Folyamatosan lavírozott.

willdattaa 2013.11.03. 18:17:02

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"Európa első zsidótörvényével"

Európa első zsidótörvénye az a talmudi szabály, amely tiltja a házasságot a gójokkal. Az első zsidótörvény az 1938-as, az Európában nem az első, csak Magyarországon.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

komplikato 2013.11.03. 18:47:22

@willdattaa: "Az első zsidótörvény az 1938-as ..."
Jó lesz az 1922-nek is ...

komplikato 2013.11.03. 18:51:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De rosszul lavírozott, akkor "jött rá", hogy veszítenek, amikor évek óta várható volt, mitől is volt nagy lángész politikus?
Ráadásul elég nagy szegénység volt az országban alatta, és igyekezett elavult feudális viszonyokat fenntartani, amivel simán növelte a szakadékot a haladó nyugattal szemben.

Tehát MIVEL érdemelte ki a szoborállítást? Azzal, hogy diktátor volt? Elszabotált kamu választásokkal? A lakosság mélynyomorával? A király többszöri elzavarásával? A "hatalmas" tengeri csatájával amit megnyert? Mert előrelátó vagy bölcs nem volt, jó diplomata ... az sem volt.

willdattaa 2013.11.03. 18:52:11

@komplikato:

www.holokausztmagyarorszagon.hu/index.php?section=1&chapter=3_1_2&type=content
Az első zsidótörvény (1938)
Az 1938:XV. törvénycikk "A társadalmi és gazdasági élet egyensúlyának hatályosabb biztosításáról" címet viselte

Erről nem hiszem hogy vitát nyitok, az első zsidó törvény 1938-as. Pont.

CsakMintTe 2013.11.03. 19:15:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Oda van írva, hogy mikortól. Ne csak igyekezni tessék, hanem ténylegesen gondolkodni, értőn olvasni.

komplikato 2013.11.03. 19:15:11

@willdattaa: Ja mert az hívják "Első Zsidótörvénynek", logikus. Az 1920-as numerus clausus meg nyilván a belvárosi kémények magasságát szabályozta, mi?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.03. 19:17:23

@CsakMintTe:

A kommentem idején még nem volt odaírva, éppen az én kommentem hatására javított a szerkesztő a szövegen.

CsakMintTe 2013.11.03. 19:20:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ja, akkor bocsánatot kérek. Kár, hogy nem jelezte senki.

willdattaa 2013.11.03. 19:20:58

@komplikato:

A Numerus Clausus az nem zsidó törvény. Az éppen arról rendelkezett, hogy minden népfaj (tehát a zsidók is) a lakossági számarányuknak megfelelő felsőoktatási kapacitáshoz hozzájuthassanak, azt más népfaj tagjai ne foglalhassák el előlük, tehát a zsidóknak járó egyetemi helyeket ne foglalhassák el például tótok, de ugyanakkor a magyaroknak járókat se foglalhassák el például zsidók.

Jenyei 2013.11.03. 19:35:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Leállította, de egy történész nyilatkozta nem rég, hogy igenis újra akarta indítani (azt hiszem a nyár végén), de akkor már nem volt meg hozzá az apparátus. Ez így sokkal tisztább kép Horthyról.

czjanos 2013.11.03. 19:45:12

@willdattaa: Az Eucharisztikus világkongresszus évében.

komplikato 2013.11.03. 19:46:23

@willdattaa: Ja, hogy a nemzettesthez tartozó embereket szelektálták és nem egyenlővé tették etnikai alapon és ez így oké? Az ilyen létszámbeli korlátozás nyilvánvaló hülyeség és barbárság, mert valaki vagy kiemelkedően jó tanuló vagy nem.

nandras01 2013.11.03. 19:47:25

@willdattaa: elmész te a picsába, kedves zsidófóbiás barátom.
ne akard már hülyének nézni az embert. még jó, hogy nem azt kezded el magyarázni, hogy horthy tulajdonképpen zsidókat bújtatott önmaga elől a vár pincéjében.

Kandabula 2013.11.03. 19:50:05

- Horthy annyit töketlenkedett, hogy a végén ráfáztunk. Az "utolsó csatlós" cím elég siralmas. Minden nemzet fel tudott mutatni komoly ellenállást, csak mi nem. Sztálin sem vadászott rá, mert mert még arra sem tartotta érdemesnek. Futni hagyta.
- Ahogy elnézem azt a fotót, amelyiken korhű egyenruhájú örömkatonák pózolnak, már értem katonai gyengeségünk néhány okát: a fényes sisak jó célpont, a durva posztó "nagykabátban" nem lehet harc közben ügyesen mozogni. (Esőben, hóban jól megszívja magát...)

Bruno 2013.11.03. 19:51:00

Nem értem azokat akik a FIDESZ elhatárolódását várták. Mitől?, Miért? A Jobbik a FIDESZ egyik tagozata. Aki ezt nem látja annak az se probléma, hogy egy fasiszta vezér szobrának avatásakor a FIDESZ néma marad.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.03. 19:54:33

Amíg lehet vörös csillagos "emlkékmű" és vonulhat a buzi a belvárosban,addíg az és oda tesz Horthy szobrot,ahova akar.Mocskos intenacionalista pufajkás pofátoknak innentől kuss.Vicces,mikor a "demokraták" akarják megmondani, mit szabad és mit nem,mi a jó és mi a rossz :))))

Kandabula 2013.11.03. 19:57:40

@Bruno: egyetértek. Rogán is csak amiatt nyafog, hogy majd mit ír megint rólunk a külföld. Aj, aj... hát megint feladtunk egy labdát! Aj, aj...

willdattaa 2013.11.03. 19:58:22

@komplikato:

Tévedsz, a Numerus Clausus a leghumánusabb és legigazságosabb intézkedés, jelenleg is van hasonló például a demokratikus Amerikában, a négerek létszám aránya alapján nekik jutó helyeket más népfajúak nem foglalhatják el előlük.
Meg kellett akadályozni hogy mindannyiunk közös felsőoktatását valamely népfaj tagjai aránytalanul nagyobb mértékben vehessék igénybe mint mások. Ez az igazi jogegyenlőség.

Kandabula 2013.11.03. 19:59:44

@wanker cunt: azt se tudod, miről van szó, oszt itt irogálsz.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.03. 19:59:50

Érdekes módon a tömeggyilkos pufajkás patkány gyula horn szobra,amit nemréh avattak fel ott díszeleg az mszmp székházban,az nem zavarja a "demokratákat" lol
söpredék férgek

Kandabula 2013.11.03. 20:02:19

@wanker cunt: gyula hornnak is köszönheted, hogy te itten mókázhatsz.

vezér01 2013.11.03. 20:08:53

Szegény Horthyból a szükség csinált politikust,ő katona volt,méghozzá kiváló! Amikor IV.Károly lemondásával vezetői válság alakult ki,leszerepelt az úri elit,hisz csak egy degenerált Károlyit tudtak felmutatni. Leszerepelt a "munkásosztály",mert ők meg csak a "galíciai jöttmentek" terroristáit tudták trónra emelni.
Horthy ,mint az ország legmagasabb beosztású főtisztje jól látta,hogy cselekedni kell.és amint az Antant engedélyezte,cselekedett is. Akik ma diktátornak nevezik,szemérmesen hallgatnak a fehér terrort megelőző vörösről.Hallgatnak Szamueli vezette Lenin-fiukról,akik a Dunába lövést hazánkban bevezették. A nyilasok Horthyt zsidóbérencnek nevezték,a kommunisták meg fasisztának.

Kámasuka 2013.11.03. 20:09:04

Inkább 100 Horthy mint egy Kun Béla.

willdattaa 2013.11.03. 20:14:09

@nandras01:

Elmész te a picsába, láttuk mi történik akkor ha a magyarországi kormány tagjainak többsége zsidó (Károlyi-rezsim, tanácsköztársaság, Rákosi-rendszer), finoman szólva is nem egészséges a nemzetnek, tehát jogos volt a Numerus Clausussal biztosítani hogy gój értelmiség is a létszámarányának megfelelő mértékben ki legyen képezve hogy védekezhessen az olyan esetekkel szemben mint a három említett példa.

willdattaa 2013.11.03. 20:17:27

@nandras01:

@nandras01:

Elmész te a picsába, láttuk mi történik akkor ha a magyarországi kormány tagjainak többsége zsidó (Károlyi-rezsim, tanácsköztársaság, Rákosi-rendszer), finoman szólva is nem egészséges a nemzetnek, tehát jogos volt a Numerus Clausussal biztosítani hogy gój értelmiség is a létszámarányának megfelelő mértékben ki legyen képezve hogy védekezhessen az olyan esetekkel szemben mint a három említett példa.
Nehogy már még nektek álljon feljebb!

Anselmo 2013.11.03. 20:17:54

Minél többen tiltakoznak, annál nagyobb reklám ez a Jobbiknak.
Megérdemlik egymást a srácok, szerintem még sok szórakoztató jelenetnek nézünk elébe a választásokig. Csak így tovább :)

nandras01 2013.11.03. 20:19:11

@willdattaa: bevallom, amikor megírtam a kommentet, amire reagáltál, erősen gondolkodtam, hogy nem túl erős- e a "zsidófóbiás" kitétel.
kösz, hogy igazoltad a minősítésemet.
és ha azt hiszed, hogy leállok veled vitatkozni, egy minden jóérzésű ember számára egyértelmű dologról, akkor tévedsz.
zsebnácikkal nem szállok vitába, annál azért többre becsülöm magam.

dr Smittpálelnökúr 2013.11.03. 20:25:12

@willdattaa: na, a kis náci kifakadt. Menj és szopd a zázrevic faszát, te kis nácibuzi.

Kandabula 2013.11.03. 20:31:26

Sok mindenről írogattatok itt, de a szegényparasztság és a munkásság bebetonozott sorsa valahogy kimaradt. No meg a külföldre kitántorgott milliók. Márpedig a legjobb úton vagyunk, hogy a Horthy korszak ezen konstrukciója - hála követőinek - visszajöjjön. Észnél vagytok?

willdattaa 2013.11.03. 20:32:25

@nandras01:

Mutatok egy példát a náciságra:

hvg.hu/vilag/20131007_Simon_Peresz_is_meglatogatta_a_halalos_ag
2013. október 07., hétfő, 15:08
Szerző: MTI
Ovadia Joszéfet sokan kritizálták, mert idős korában a palesztinokat egy alkalommal kígyókhoz hasonlította, s egyszer azt mondta, Isten csak azért helyezte a Földre a nem zsidókat, hogy a zsidókat szolgálják.

"Isten csak azért helyezte a Földre a nem zsidókat, hogy a zsidókat szolgálják"

"Isten csak azért helyezte a Földre a nem zsidókat, hogy a zsidókat szolgálják"

"Isten csak azért helyezte a Földre a nem zsidókat, hogy a zsidókat szolgálják"

"Isten csak azért helyezte a Földre a nem zsidókat, hogy a zsidókat szolgálják"

Tessék, ez a náciság, barom.

willdattaa 2013.11.03. 20:33:59

@willdattaa:

Az ilyenek ellen igenis joguk van védekezni a gójoknak, az jogos önvédelem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.11.03. 20:36:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Vádolni abszurdum. De ma már ismerjük a történelmet és most szobrot avattak neki és dicsőitették.

Kandabula 2013.11.03. 20:36:09

@willdattaa: hülyék mindenhol vannak. Ne erőlködj.

willdattaa 2013.11.03. 20:39:37

@Kandabula:

Hülyék mindenhol vannak, de a hülyéknek nincs mindenhol 800 ezer fős temetésük és a hülyék szellemiezetése alatt álló szélsőséges pártok (SASZ Párt) nem vesznek részt mindenhol a kormánykoalícióban. Tehát a csávó nem valami elszigetelt hülye, hanem a nézetei mélyen találkoznak a zsidóság széles tömegeinek meggyőződésével, így az itt Magyarországon élő zsidók jelentős része is így gondolhatja a gójokhoz való viszonyát, ami már nemzetbiztonsági kockázat.

willdattaa 2013.11.03. 20:42:12

Ja, majd elfelejtettem, a zsidók ahol saját államuk van, ott kőkeményen listázzák az állampolgárok faji hovatartozását:

www.haaretz.com/news/national/.premium-1.550241
By Revital Hovel | Oct. 3, 2013 | 5:30 AM
Supreme Court rejects citizens' request to change nationality from 'Jewish' to 'Israeli'
Court rules against change in identity card registration, citing that there is no proof of the existence of a uniquely 'Israeli' people.
(Az izraeli legfelsőbb bíróság elutasította három állampolgár kérését, hogy személyi igazolványukon ne a „zsidó” (etnikum), hanem az „izraeli” (ország) jelölés szerepeljen.)

img2.indafoto.hu/1/1/163195_737719dd206d51cd97927fb8a9af613d/17942299_657b14ced4e08da1ea367f3fdbd420c0_l.jpg

Akkor most kik is a listázó nácik?

willdattaa 2013.11.03. 20:43:16

Ja, majd elfelejtettem, a zsidók ahol saját államuk van, ott kőkeményen listázzák az állampolgárok faji hovatartozását:

www.haaretz.com/news/national/.premium-1.550241
By Revital Hovel | Oct. 3, 2013 | 5:30 AM
Supreme Court rejects citizens' request to change nationality from 'Jewish' to 'Israeli'
Court rules against change in identity card registration, citing that there is no proof of the existence of a uniquely 'Israeli' people.
(Az izraeli legfelsőbb bíróság elutasította három állampolgár kérését, hogy személyi igazolványukon ne a „zsidó” (etnikum), hanem az „izraeli” (ország) jelölés szerepeljen.)

img2.indafoto.hu/1/1/163195_737719dd206d51cd97927fb8a9af613d/17942299_657b14ced4e08da1ea367f3fdbd420c0_l.jpg

Akkor most kik is a listázó nácik?

Brix 2013.11.03. 20:45:48

Szobrot állítani Horthy Miklósnak? 1941-ben hadat üzent az USA-nak, és 1944 hadat üzent Romániának, amikor már a szövetségesek partra szállták és a németek elvesztették a II. VH-t döntő csatáit.

Kandabula 2013.11.03. 20:54:37

@willdattaa: gondolom, az olyan nyolcszázezer volt, mint a Fidesz kétmilliója a Kossuth téren. Egyébként tök mindegy. Temetés az temetés.

Tyreo 2013.11.03. 20:57:00

@komplikato: Az a baj, hogy egy csomó olyan dolgot rósz fel neki ami anakronisztikus. Tartani akarta a feudális viszonyokat?
Igen. Mi lett belőle amikor nem ez ment? Vörösterror.
Az, hogy szegénység volt alatta ez eléggé adódott Trianonból.
+Mondj valakit a magyar történelemből, aki alatt nem volt szegénység :D
Félreértés ne essék. Horthy nem volt szent. De sokan nagyon elfelejtik neki, hogy összekaparta az országot Trianon után. Kiépült a népiskola rendszer, ösztöndíj rendszer Európai egyetemekre. Aztán persze mindent amit felépített falnak is vitt megint.

toportyánzsóti 2013.11.03. 21:18:03

@wanker cunt: Ostoba magyargyűlölő műmagyar patkány fajtád kevesen van hálistennek,mentek a csatornába .Csak az ellenzék szekerét tolod nagyarc.

willdattaa 2013.11.03. 21:19:36

@Kandabula:

Nem tök mindegy, mert Izrael állam történetének leghatalmasabb temetése nem arra utal hogy az illető nézetei a társadalomban elutasított, elszigetelt nézetek lennének.

rockjano 2013.11.03. 21:24:04

Lesz még egy szobor amit majd le lehet öntögetni… és közben nem arról szól semmi amiről kéne…

Arról hogy az ország totális csődben van...

laci_52 2013.11.03. 21:31:51

Ki volt Horthy és milyen ember volt?

25 évig kormányozta az országot.

Nem volt ügyes politikus.

Nem volt hazaáruló.

Nem volt háborús bűnös, ezt a győztesek mondták ki azzal, hogy nem állították bíróság elé a háború után.

Antiszemita volt? Nem! Hiszen leállította a deportálásokat és ezzel több százezer budapesti zsidó honfitársunk életét mentette meg. Ehhez még egy adalék: az emigrációban nemzetközi zsidó szervezetek segítették, hálából.

Mindent egybevetve: nem jogos Horthyt történelmünk egyértelműen negatív figurájaként beállítani, ezért semmi kivetnivalót nem találok a szoborállításban és nem értem az ellentüntetők hőbörgését.

meggyes alfonz 2013.11.03. 21:32:26

Hol van ilyenkor a Református Egyház????

A FIDESZ meg lehetne az antikommunista mellett antifasiszta.is!

Kámasuka 2013.11.03. 21:41:10

@meggyes alfonz: Horthy kiszorította a kommunistákat és a faisztákat is.

egyetmondok 2013.11.03. 22:01:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Horthy a hatalomra kerülése pillanatától lavírozott. Olykor nem is rosszul, olykor gyalázatosan. Csakhogy Max, nem lehetséges évtizedekig lavírozni, mint egy állam feje. Családapaként sem lehet ilyenre berendezkedni, munkahelyi főnökként se lehet erre beállni.
Pont ez a lavírozás a legelutasíthatóbb az egész politikai pályájában, s nem a személyisége. Ezt kellene elutasítani,erre kellene figyelmeztetni, mint előbb-utóbb biztosan borzalmas károkat okozó politikai alkatra.

Kámasuka 2013.11.03. 22:04:05

@egyetmondok: Ellenkezőleg, a vezető egyetlen és legfontosabb természetes lehetősége és kötelessége a lavírozás, az alkalmazkodás úgy, hogy a lehető legjobban segítse megbízóinak érdekeit.

Lévén nem ő a mindenható Isten. Neki nem kell alkalmazkodnia.

egyetmondok 2013.11.03. 22:35:31

@Kámasuka:
Az alkalmazkodást,mint vezetői tulajdonságot nagyon is elfogadom, mint a lavírozás ellentétét, pont,mint annak az ellentétét. S Horthy Miklós bőven inkább lavírozott,mint alkalmazkodott.

Reggie 2013.11.03. 22:41:51

Annyi tamogatast es karpotlast kapnak a holokauszt miatt, hogy szegyen is lenne, ha nem tudnanak 600 embert kikuldeni tuntetni.

Ladislav 2013.11.03. 23:03:01

Horthy Miklós, mint nem hazaáruló egykori államfő, megérdemli,hogy szobrot állítsanak a tiszteletére, minden hibájával és erényével együtt. Ha a végtelen nagy tolerancia bajnokai nem vetnének el mindent,ami a nemzet felemelkedését eredményezné,vagyis nemzeti, tudnék olyan baloldali politikust is említeni, aki megérdemelné, csak ez az egymás elleni végletes indulatok miatt nem lehetséges. Személy szerint nem jobb és baloldalban gondolkodok,hanem tettekben. Egyik oldal sem bővelkedik jeles személyiségekben ilyen téren.

2013.11.04. 16:41:42

Horthy hogy ki volt ? Egy bábfigura, egy háborús bünös.
Csak 2 dolog miatt nem lógatták fel.
Egyik, hogy befogadta és nem engedte elvinni a lengyeleket.
A második pedig, hogy Sztalin "Jóska " nem volt haragos kedvében, mert akkor bizony ,fellógatta volna.

De vajon azok akik odakint meghaltak, mert a "legfőbb hadurunk "így akarta--azoknak nem kéne szobrot állitani ?

Az a közel 200 ezer magyar hős katona, akiket kivezényeltek az úri majmok, hogy védjék a kommunizmust a Don-kanyarnál ő róluk miért csak pár sorban emlékeznek meg ?

Ők voltak a hősök, és most egy olyannak állitanak szobrot, aki a halálba küldte szinte az egész ország fiataljait, nyomorékká tette a falusi kisemberek százezreit, majd az urakkal együtt, otthagytak csapot--papot , futottak mint a nyúl, gyáván, leszarták az esküjüket--de a kiskatona, az harcolt, amig tudott, amig bírt és amig élt.

Akkor kinek is kell szobrot emelni, szobrot állítani ? Egy háborús bünösnek vagy a hősi halált halt hős katonáknak ?

Ez nem megemlékezés hanem szégyen és gyalázat,azoknak az emlékének meggyalázása, akik életüket adták az akkori Magyarországért.
Szégyelje magát a Jobbik és a Hegedűs -féle "diszmagyaros" alakulat ezért a nemtelen tettéért !

katolnai 2013.11.05. 17:44:10

nem értem, h egyesek miért vannak kibukva Horthy tiszteletén, mikor vannak akik pl. Eisenberger Benjámint tisztelik, megint mások a pufajkás Hornnak avatnak szobrot. Vagy mindent lehessen vagy semmit …
amúgy az ellen-tiltakozó banda jó része valóban fizetett csőcselék volt, fröcsögő provokátorok, a magyar nép alja … (pl. az a fenyegetőző, ronda dagadt cigány)


süti beállítások módosítása