Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Az új földesúr és jobbágyai

2013.08.07. 20:53 - Fidelio

Ami manapság történik, ahhoz gyakran egy Mikszáth kellene, hogy megírja. Mi most egy Jókai regény címét, az Új földesúr-t idézzük. De vannak itt éhbéren tartott jobbágyok is.

Mészáros Lőrinc rendes gázszerelőként kezdte. A kétezres évek második feléig vállalkozását kizárólag a piacról építette, a politika nem érdekelte.
Aztán megváltozott az élete, Orbán Viktor közvetlen közelébe került. Ő lett a Puskás fociakadémia vezetője, azt mondják, mindent elintéz, amit a miniszterelnök kitalál.

Orban_Meszaros_Lorinc.jpgA fociakadémia vezetője és a Főnök 

Olyan lehetőségek, pályázatok nyíltak meg előtte, amelyekről korábban álmodni sem mert. A kormányváltás óta két év alatt 5-szörösére nőtt a cége árbevétele, tavaly már 5600 millió Ft-ot ért el. (Tavaly több közbeszerzést nyert el, így a Tápió menti csatornafektetést, s másokkal együtt a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás másfél milliárd forintos tenderét.)
Mészáros láthatólag jó áron nyerte el az állami beruházásokat. Így szokás ez ma, a versenytársak feltűnő módon nem indulnak Simicskával szemben sem, vagy lehetetlen ajánlatokat adnak be.
Mészárosnak olyan jó árat sikerült elérnie, hogy az árbevétel 20%-át osztalékként ki tudta venni. Itt vegyünk egy lélegzetet. Ekkora nyereség békeidőben is nagyon-nagyon szép, most pedig évek óta súlyos válság van az építőiparban. Egy magyar építési vállalkozó örül, ha nulla nyereséggel, de működtetheti a cégét.

Meszaros_Lorinc.jpg
Egyébként Mészáros cége egy rendes magyar vállalkozás, még a középvállalkozási körbe is belefér, amit az állam támogatni szokott abból a megfontolásból, hogy ezek teremtik a munkahelyeket.
Idén áprilisban a cég meg is tartotta a közgyűlést Felcsúton, ahol Mészáros Lőrinc és Mészárosné Kelemen Beatrix döntött arról, hogy a cég a tavalyi év után 800 millió forint osztalékot fizet Mészáros Lőrincnek.
Földi halandó nem látott még egyszerre ennyi pénzt, de olyan embert sem, aki látott már ennyit. Talán ahhoz hasonlítható, hogy egy képviselői fizetés havi 1 milla, az évente tb-vel együtt 15 MFt körül van. Mészáros osztaléka tehát 50-55 képviselő bére, jóval több, mint amibe a KDNP-frakció kerül az országnak. (A parlamenti létszám csökkentésén megtakarítható összeg harmada-negyede máris tudjuk, hová került.)

Meszaros_L_osztalek.jpg
Nem sajnálnánk mi az osztalékot Mészárostól, ha rendes magyar vállalkozóként kenyeret ad sok ember kezébe. Az adatok szerint lám, 225 főt foglalkoztatott.
Szép nagy szám … volna, ha nem tudnánk, hogy mennyit fordított bérköltségekre a Mészáros-cég: tavaly 157 millió Ft-ot. Sokaknak feltűnt már, hogy bérekre ötödannyit költött a cég, mint osztalékra. De ennél érdekesebb, hogy mekkorák ezek a bérek:
Ennyi pénzért 137 fős állományi létszámot lehet foglalkoztatni, minimálbéren. Nem tudhatjuk, milyen statisztika szerint számolta ki Felcsút ura a dolgozóinak számát, de okkal feltételezzük: éhbéren foglalkoztatta őket.

Meszaros_Levai_Hatvanpuszta_1.jpgAlcsútdoboz, Hatvan-pusztai majorság: egykor József főhercegé volt, most Mészáros bérli

Utóirat:
Mészáros Lőrinc nemcsak sikeres építési vállalkozó, hanem szorgos földműves is. Az állami földbérlet-pályázaton az érdekkörébe tartozó Búzakalász 66 Kft. 1320 hektárt szerzett meg. A földterület után uniós támogatásként évente 100-120 millió jár.
Láthatjuk, nem ez az igazán fontos tétel Lőrinc számára. Inkább érdekesség, hogy a Búzakalász-földek egy része Lévai Anikó szántói mellett fekszenek.

GM

Ha tetszett a cikk, kérjük szavazz ránk a Goldenblogon. Csak két kattintás (a rendszer megbízható, csak a hitelesítés miatt kér adatokat)!
http://goldenblog.hu/szavazas.aspx?bId=4391

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

203 komment

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr915449859

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Takaros portára vezet a slag a közkútról a Street View szerint 2013.08.08. 10:44:50

A Google kamerás autója érdekes képeket rögzített Ózdon a Mátyás király utca egyik udvara előtt. A Street View nem barátja a vízlopással a cigányokat vádoló ózdi polgármesternek. A felvétel itt készült. (Via 444.hu)

Trackback: Marék rizsért dolgoztat Orbán spanja Felcsúton? 2013.08.08. 10:42:28

Magának a bevétel 20%-át, míg 225 alkalmazottjának összesen a bevétel 3,5%-át adta. Tipikus magyar vállalkozó. Cége múlt évi bevételének közel 20%-át vette fel osztalékként, míg 225 alkalmazottja összes bérköltségére a bevétel 3,5%-át fordította. Més...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.08.07. 22:53:53

Viktorbán bevétele az egész,ez a csóka még fügefalevélnek is gyenge,hehe.Plebejusunk alaposan belenyúl a mézesbödönbe,az is hülye aki bármit is elhisz neki!Skiccplaginál is szomorúbb sors vár reá.Még azt sem látja hogy külföldiek hakniznak előtte a magyarok pénzén!

LallyPop 2013.08.08. 10:29:01

Poszterem..:)

Majd ha te is összeraktál a piacról egy milliárdos éves árbevételü céget egy faluban, mint ML, utána irigykedjél és osszad az észt.....

És akkor lehet hogy te is rájössz, hogyan lehet 157 millából fizetni 255 embert(sic).

Addig neved senki, véleményed semmi.

Lordofearth 2013.08.08. 10:33:54

@Ándi bácsi:

Osszd el a 157 milliót 255 fővel, mennyi lesz?? Az durván évi 600.000.-Ft - nem igaz??? Havi 50 Ezer. A gázszerelő haverunk nem csak, hogy földesúr, hanem egy tipikus rabszolgatartó - jobbágyai vannak. Az ilyenektől meg kell szabadítani Magyarországot. évi 600 Ezer és osztalék 800 millió.

Ugye te Sem gondoltad komolyan ezt az "egy milliárdos céget összerakni" süket dumát

vackor1 2013.08.08. 10:38:37

Nem tudom csak én számolok-e rosszul, de nekem 58 148 forint jött ki havonta,per fő.
Persze ez csak átlag és a cikkben szereplő számokkal számolva.
Kérdés? Igen, lenne..
Lenne értelme? Nem, nem lenne.. :)

LallyPop 2013.08.08. 10:38:40

@Lordofearth: Ugyanolyan hülye vagy mint a poszter.

Az egyszerü megoldása a mateknak az, hogy rengeteg embert foglalkoztatnak idényjelleggel.

Már csak azért is mert minimálbéren egész évben 8 órában a pénz csak a fele emberre elég.

Persze az agybeteg poszter szerint ez azért van, mert nem fizetnek minimálbért se, de ezt az orvosával kell megdumálnia.

csak egy néző 2013.08.08. 10:44:12

@Ándi bácsi:
Baromarcúkám. Ha ez a patkány nem nyalna be a meleg kakáig a felcsuti törpének, akkor még értelmezni sem tudná, hogy mi az, hogy valaki 66 milliót keres egy évben, miközben az alakalmazottai átlagbére még a 60 ezret sem éri el. Gondolom neked is szalad a szekér és jól megélsz a seggnyalásból.

LallyPop 2013.08.08. 10:45:22

@Lordofearth: Ugye te Sem gondoltad komolyan ezt az "egy milliárdos céget összerakni" süket dumát

- a posztban olvastam. Te miért nem? A cég éves forgalma már 2010 előtt túllépte a milliárdot.

csak egy néző 2013.08.08. 10:45:57

@csak egy néző:
Bocs 66 millát, természetesen havonta keresett ez a görény.

LallyPop 2013.08.08. 10:47:40

@csak egy néző: Majd lesz esélyetek nyerni ha megtanultok olvasni, számolni...:)

Már 2010 előtt évente milliárdot kaszált a cég. Persze neked ez annyira elképzelhetetlen, hogy maradsz a jól bevált évi 600 ezernél. Ne mást hibáztass érte.

_most_ 2013.08.08. 10:49:30

@Ándi bácsi: xd, igazad van teljesen megérdemli a 800 milliós osztalékot, hisz ez nem extraprofit, épp hogy éhen nem hal belőle :D

Mária 2013.08.08. 10:51:21

@Ándi bácsi:

"Majd ha te is összeraktál a piacról egy milliárdos éves árbevételü céget egy faluban,"

Nem a piacról rakta össze, hanem az adófizetők pénzéből.

*

"És akkor lehet hogy te is rájössz, hogyan lehet 157 millából fizetni 255 embert(sic)."

Úgy, hogy fejenként és havonta 58.166 forint bérköltségbe kerül átlagosan egy-egy embered, míg a minimálbér 2012-ben 93 ezer forint volt, annak bérköltsége meg 119.505 forint.

csak egy néző 2013.08.08. 10:52:09

@Ándi bácsi:
Kiskancsó, ugye azért olvasni tudsz, ha már számolni nem is, de az látszik, hogy hazudni tudsz.
"2010 óta több mint ötszörösére növelte a forgalmát: 853 millióról 4,6 milliárd forintra emelkedett a nettó árbevétele."

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 10:52:54

@Ándi bácsi:

Ha megtanulnál linkekre kattintani, akkor láthatnád, hogy ~800 millióról lett 4.6 milliárd. Amúgy is csak szerinted nagy dicsőség, ha valaki össze tud lopni ennyit.

Arról mondanál pár szót, milyen profit az, amikor valaki az hivatalos összbevétel majdnem 20%-át fel tudja venni osztalékként?

[Többiek: arról valóban nem esett szó, hogy a foglalkoztatottakat hogyan foglalkoztatták, ne hagyjátok, hogy az ilyen férgek belekapaszkodhassanak a 4-5 állatságból az egyikbe, mert az téves esetleg.]

LallyPop 2013.08.08. 10:54:09

@Mária: 'Nem a piacról rakta össze, hanem az adófizetők pénzéből.'

2010 előtt? Bajnai fizette vagy hogy?

LallyPop 2013.08.08. 10:55:04

@csak egy néző: Mondom akkor pofázz ha megvan az első éves milliárdod a piacról. Utána minden könnyebb.

Postás Gizi 2013.08.08. 10:55:43

AZért van itt pénz:) 800 millás osztalék? Széééép munka fiúk:) Egy apróság böki a csőrömet. 225 embert foglalkoztat a cég, ez szép dolog, sok embernek ad munkát. De honnan is van ennyi osztalék? Jaaaa, hogy éhbéren dolgoztat mindenkit? Hát így könnyű...
Számoljuk csak ki. Az éves bérköltség 157 millió forint volt. ELosztjuk 225-el, marad 697.000- Ennyi egy átlagbér egy évre náluk. Az havonta 58.000 Ft BRUTTÓ bér. Ha ebből elvesszük a munkáltató terheit és az adókat, marad... Mennyi is? Olyan kb. 30.000 Ft. Havonta.
Hát a mocskos anyját az ilyennek. Egy évre kap annyi pénzt, amennyit más életében nem látott, és mindezt úgy, hogy szó szerint fillérekért dolgoztatja a munkásait:S
30.000 Ft. Egy pesti albérlet 50-60.000. Plusz rezsi. Egy havi gázszámla télen 10-20.000 Ft. Egy autó teletankolása 20.000 Ft. Mire elég 30.000? Semmire. De cserébe neki sikerült 800 millát keresni.
Na, ez itt a baj, nem a devizahitel meg a munkanélküliség meg a szemétmocskosmultik.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 10:57:28

@Ándi bácsi:

Bizony, 2010 előtt hogy lehetett volna Felcsúton bármi mutyi? Voltak korábban bárhol fideszesek hatalomban? Milliomos lett a Kedves Vezető rokonai, ismerősei közül bárki? (Van szórakoztatóbb egy lelkes fideszféregnél vajon?)

Mária 2013.08.08. 10:57:30

@Ándi bácsi:

"Már 2010 előtt évente milliárdot kaszált a cég"

Nem igaz.

2010-ben még "csak" 853 millió volt az éves bevétele. Kicsivel több, mint amit két évre rá osztalékként kivett.

Ez havonta 71 millió bevétel, ami nem egy kirívó összeg egy Kft. esetében, hiszen nem adózás előtti nyereségről, hanem "csak" bevételről van szó, amiből a költségek lejönnek.

De akkor már Orbán spanja volt az öreg Mészáros, ebből adódóan jobb helyzetben, mint a versenytársai.

_most_ 2013.08.08. 10:57:34

@Ándi bácsi: már 2010 előtt is Orbán segítette a karrierjét, ne légy ennyire ostoba :D

LallyPop 2013.08.08. 10:58:28

@Postás Gizi: Hú minden hülye idejön aki még soha nem volt munkaadó és azt hiszi hogy tud számolni?

Minden jobbágy teljesen önkéntesen dolgozik ott, és kezet csókol. Ha nem tetszik mehetnek máshova.

csak egy néző 2013.08.08. 10:59:08

@Ándi bácsi:
Baromarcú, neked talán megvan, hogy itt pofázol és nyíltan nyalod a fideszes segget? Ha néha kihúznád a fejed a seggből, könnyebb lenne.

Mária 2013.08.08. 10:59:12

@milyen szép a Vértes, ó:

"Van szórakoztatóbb egy lelkes fideszféregnél vajon?"

Egy agyatlan elkötelezett fidesztroll, aki lelkesedésből tolja?

LallyPop 2013.08.08. 11:00:36

@Mária: Mi ebből a tanulság?

1. Neked nincs 850 millás forgalmú céged, így nem is vagy Orbán haverja. Melyik Orbán hibája? Orbán 2010 ellőtt köpénzt osztott? Mert ezt állítottad.

Postás Gizi 2013.08.08. 11:00:55

@Ándi bácsi: Hát te teljesen faszparaszt vagy :D Nem kell munkaadónak lenni, ott egy csomó bérkalkulátor. Ez egy havi átlag az összegek alapján. Vagy idény jelleggel foglalkoztatja az embereket? AKkor viszont mégse 225 ember kap munkát nála egy évig.

Hagyjuk, inkább kérdezni szeretnék valamit: szerinted ez teljesen etikus így? Jogosnak jogos. De vérlázító szerintem.

Ja, amúgy de, például saját magam munkáltatója is vagyok, tehát tisztában vagyok a költségekkel, de te úgy látszik nem :)

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:01:14

@Ándi bácsi:

Ja, legyenek hálásak a rabszolgák, hogy a Kedves Vezető barátai előtt csúszhatnak némi alamizsnáért.

LallyPop 2013.08.08. 11:02:34

@milyen szép a Vértes, ó: Felcsúton? Mutyi? Tudsz valamit?

Mert a falusi önkormányzat nagyon tudhat valamit ha 850 millát adott egy vállalkozónak 2010 előtt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.08. 11:02:56

Felmerült valakiben az a tény, hogy több közbeszerzést nyert, x áron. Na, azt az x árat mi, az adófizetők fizetjük. Ha neki ekkora nyeresége volt, akkor gondoljátok mögé, hogy mekkora volt a bevétele.
Magyarán, jobb ha elhiszitek, hoyg azt az osztalékot mi fizettük. Te meg te meg te..

csak egy néző 2013.08.08. 11:02:57

@Ándi bácsi:
Csak nem te vagy a debil köcsög Kocsis Mátécska apukája? Mert legalább olyan barom vagy.

Farkos Tsapó Gyurka 2013.08.08. 11:03:48

@Ándi bácsi: Legyen a munkaadód a meszaros lorinc és abból kelljen megélned ami ott az átlagbér!!!!!!

blah 2013.08.08. 11:04:02

@Ándi bácsi: oké papa, ha neked az tökre rendbe van, hogy állami pénzből élő cég rabszolgákat foglalkoztat akkor nem kéne itt gagyognod úgyis csak hülyének fog nézni mindenki.

LallyPop 2013.08.08. 11:04:07

@Postás Gizi: Ki mondta neked hogy a 255 főből 180 nem csak a nyári 2 hónapot dolgozta le te szegény idióta?

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:04:30

@Ándi bácsi:

Mutyi? Felcsúton? Hogy feltételezhetsz ilyet? Ott kemény munkával válnak milliomossá/milliárdossá az emberek, épp csak dolgozniuk nem kell hozzá.

LallyPop 2013.08.08. 11:05:05

@Farkos Tsapó Gyurka: Szerencsére nem kell. Aki neki dolgozik, annak sem kell.

LallyPop 2013.08.08. 11:06:01

@milyen szép a Vértes, ó: A világnak melyik részén szoktak kapálásból meggazdagodni?

Mária 2013.08.08. 11:06:03

@Postás Gizi:

"Az éves bérköltség 157 millió forint volt. ELosztjuk 225-el, marad 697.000- Ennyi egy átlagbér egy évre náluk. Az havonta 58.000 Ft BRUTTÓ bér. "

Ez így nem pontos.

A bérköltség a bruttó bér mellett a munkaadói járulékokat is tartalmazza.

2012-ben 58.000 ft bérköltség mögött kb. 45.000 Ft bruttó bér (kb. 29.000 nettó) és 13.000 Ft munkáltatói járulék volt.

_most_ 2013.08.08. 11:06:43

@Ándi bácsi: jaja, mehetnek máshova dolgozni, hisz egymillió új munkahly várja az embereket :D

Postás Gizi 2013.08.08. 11:06:46

@Ándi bácsi: Erről beszélek. Tehát mégse olyan jófej, aki a fél környéket foglalkoztatja?

Többiek jól mondják: közbeszerzésen ennyi haszon, háááát.

No, én nem szeretnék erre több szót vesztegetni, fidesz trollok úgyis jobban tudják:)
Max annyit fűznék hozzá, mint Farkos Tsapó Gyurka:
Legyen a munkaadód a meszaros lorinc és abból kelljen megélned ami ott az átlagbér!!!!!!

:P Megyek inkább adót termelni, hogy legyen miből jövőre is ekkora osztalék a kollégának és legyen belőle fizu a bértollnokoknak.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:07:19

@Ándi bácsi:

Igen, a Kedves Vezető szolgálata kifizetődőbb.

Lordofearth 2013.08.08. 11:07:56

Nem akarok senkit se bántani - de remélem senki nem hiszi el, hogy a mai gazdasági helyzetben egy gázszerelő ekkora mágus lehet....hihetetlen bevételemelkedés, profit és kapcsolati tőke.

Ez már annyira szembetűnő, hogy itt Németországban már régen elvitték volna a rendőrök és orbánnak is már az ügyészségen kellene kihallgatáson résztvennie....

kewcheg 2013.08.08. 11:07:58

Isten majd ítél....

LallyPop 2013.08.08. 11:08:51

@Postás Gizi: Milyen közbeszerzés?

A 850 milliós árbevételü cég csak akkor élhetett közbeszerzésből 2010 előtt, ha a komcsik fizették, ami nem túl valószínü, ugye?

Mária 2013.08.08. 11:08:54

@Ándi bácsi:

"A világnak melyik részén szoktak kapálásból meggazdagodni?"

A világ melyik részén szoktak kapálásért egy tál levessel fizetni?

Tippelnék: Dél-Amerika, Közép-Ázsia, Kína és Magyarország.

Mária 2013.08.08. 11:09:54

@Lordofearth:

"mai gazdasági helyzetben egy gázszerelő ekkora mágus lehet."

Nagyon értelmes feje van. Miért ne lehetne?

illaim 2013.08.08. 11:10:42

Tocsik Márta, ha valaki emlékszik erre a névre. Ő is ennyit keresett kb. Őt már elítélték !
Ameddig nem rendezik a pártok átlátható finanszírozását, addig mindig lesz Tocsik Márta meg Mészáros Lőrinc !
A Gyurcsány ezt akarta rendbe szedni ! Ezért árulta el az maszop, ezért amortizálja a fidesz !
Egyébként egy pártatlan NAV és munkaügyi ellenőrzés érdekes dolgokat találna Mészárosnál !
Cöfös birkák lehet bégetni, attól a tény még tény marad ! LOL

ODIV 2013.08.08. 11:10:53

A probléma az, hogy nem a lényegre koncentrál senki. Nem annyira az bánt, hogy a kommentelők, vagy a poszolók nem látják a lényeget, hanem az, hogy az ellenzék sem.

Adott 1 cég, aki az árbevételének döntő részét közbeszerzésekből szerzi. Ez a cég 15-20% nettó nyereséget ér el ezekből, miközben az építőiparban ölre mennek 1-1 megbízásért, szinte haszon nélkül is, csak hogy fennmaradjanak.
Egy ilyen környezetben hogyan lehetséges ekkora profitot elérni? Biztosan a legolcsóbb pályázatok nyernek ezeken a közbeszerzéseken?
Az ellenzéknek ezeket a kérdéseket kellene feltenni. Ez kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát, ami ügye büntetendő. Miért nem tesz senki feljelentést?
Megannyi kínzó kérdés...

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:10:54

@Ándi bácsi:

Gondolod, csak most fizetik a komcsik, akkor még libapásztor volt a Drága Vezér és a teljes rokonsága?

LallyPop 2013.08.08. 11:10:57

@Lordofearth: Nem bírod megemészteni, hogy 2010 előtt gázszerelőként 850 milliós cége volt, mi? Pedig szárnyalt ám a gazdaság a komcsi kormány alatt...:)

LallyPop 2013.08.08. 11:11:35

@milyen szép a Vértes, ó: Ami nem közpénz ahhoz közöd nincs.

csak egy néző 2013.08.08. 11:11:37

@Mária:
Már azt is hallottam, hogy Mészáros lesz a MTA elnöke.Egy ilyen zseninek ott lenne a helye.

LallyPop 2013.08.08. 11:12:38

@Mária: Ki mondta neked hogy egy tál levessel fizetnek?

Nézd meg mennyi a minimálbér, OK?

Ainult Mina 2013.08.08. 11:15:17

Apósom gázszerelő. Hol lehet jelentkezni?

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:17:03

@Ándi bácsi:

Talán ha kicsit koncentrálsz, megtalálod a 'közbeszerzések'-részt a posztban.

Egyébként valóban tanulságos, kis utánanézéssel kideríthető, hogy akkor kezdett emelkedni hősünk csillaga, amikor összeismerkedett közelebbről Orbánnal, előtte majdnem csődbe ment, 2007 körül veszteséges is volt, de előtte is csak ~10 milliós haszna volt évente.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:18:09

Modern-kori feudalizmus a 2013-as Magyarországon.

Egyébként pedig ha egy labanc "csöszerelö" vállakozó foglalkoztatná ma Magyarországon ezt a 255 embert (ugyanilyen feltételek és megbízások mellett), minden munkavállalónak minimum 130ezer körüli nettója lenne.
De nekünk ez nem jó. Nekünk magyar földesúr kell, modern kori feudalizmussal.

leonito77 2013.08.08. 11:19:34

@milyen szép a Vértes, ó: Igen, de aztán jött Bajnai és annyi lett a libáknak ezért az apu munkanélküli lett. :)

Amúgy hihetetlen, hogy egy ándibácsi fizetett birka így tudja irányítani a kommentfolyamot... nem kéne etetni a trollokat....

Cinkes 2013.08.08. 11:19:36

@Ándi bácsi: jól van, hát megpróbáltad, eljátszottad az átlagos fidesz droidot és szoptál. Most már lehet kussolni.

LallyPop 2013.08.08. 11:19:53

@milyen szép a Vértes, ó: 2010 előtt a közbeszerzéseket nem Orbán intézte, szóval miről beszélsz?

Aki meg mind2 kormány alatt közbeszerzéseket nyer, lehet hogy hangyányit hasznosabb, mint a poszter és 10 irigykedő.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:20:05

@Ándi bácsi:

"Addig neved senki, véleményed semmi."

Ez olyan Lázár Janis volt:

"mindenki annyit ér, amije van"

Mária 2013.08.08. 11:20:35

@Ándi bácsi:

Már megnéztem, sőt posztot is írtam belőle:

maria.blog.hu/2013/08/08/marek_rizsert_dolgoztat_orban_spanja_felcsuton

2012-ben a minimálbér bruttó 93 ezer volt. Ennek a bérköltsége egy emberre éves 1,4 millió volt, 225 fő esetén - amennyiben mind 8 órában és mind 365 napon át voltak a cégnél, 315 millió kellett volna, hogy legyen.

Mészárosnál ha a 157 milliós bérköltséget elosztod 225 emberre, az fejenként átlag 58 ezer bérköltséget, 45 ezer forint bruttó és 29 ezer nettót jelent.

Nyilván egyrészt lehetett bizonyos fluktuáció a cégben, de négyóráztatás, sőt "okosba" megoldás isvélhető,hogy legyen, mert a 157 milla csak kb 109 fös nyolcórás létszám egyéves minimálbéres bérköltségére elég.

milyen szép a Vértes, ó 2013.08.08. 11:22:00

@Ándi bácsi:

Hát igen, 2010 előtt nem voltak se fideszes polgármesterek, se mások hatalomkörnyéken, a közbeszerzéseket is Bajnai intézte személyesen.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:22:23

@Mária:

"Nem a piacról rakta össze, hanem az adófizetők pénzéből."

Véééégre, egy értelmes alak. Köszönöm.

+1

ODIV 2013.08.08. 11:24:50

@batgirl: bocs, hozzád már nem jutottam el a kommentek olvasásában. Manapság már csak az első ötöt bírom elolvasni, mert onnantól megkezdődik a libizés-bolsizás, narancsdroidozás. :D

LallyPop 2013.08.08. 11:26:01

@Mária: A munka tvkönyvének kell megfelelni, nem az alkalmazottak óhajának.

Ők nyugodtan továbbálhatnak.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:27:40

@Ándi bácsi:

"A világnak melyik részén szoktak kapálásból meggazdagodni?"

Földmunkagép kezelökröl van szó és csatornaépitökröl, a tolvaj hazug kurva anyádat már.

ODIV 2013.08.08. 11:28:26

@Mária: Az építőipar nem így működik. Nem alkalmaznak egész évben 200 embert, amikor az építkezések többsége tavasztól őszig tart.

Az a probléma, hogy az ilyen demagóg hülyeségek elveszik a teret a valós problémák elől.
Sokkal nagyobb gond, hogy miként lehet egy közbeszerzési versenyben 20% "luxusprofitot" elérni. A piacon a normális profit ennek töredéke lenne.
Persze a probléma nem új keletű, mivel 20 éve emiatt túlárazottak az állami építkezések. Csak ezt egyik oldalnak sem érdeke megpiszkálni, mert minden párt ebből él.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:28:36

NE ETESD A FIZETETT KORMÁNYPROPAGÁTORT!

Jelen esteben Ándi bácsit.

LallyPop 2013.08.08. 11:30:06

@Mária: Ha, amennyiben, stb. rizsa. Pont ugyanabból a 'tényanyagból' írtad a posztot mint amiből ez is készült. Hivatkozás egyikben sincs, a NOL cikkben se.

Igy ez marad hergelés, fogalmatok sincs a foglalkoztatás részleteiről.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:34:58

@milyen szép a Vértes, ó:

"Hát igen, 2010 előtt nem voltak se fideszes polgármesterek, se mások hatalomkörnyéken, a közbeszerzéseket is Bajnai intézte személyesen"

Muhahahah :)

A hazug kurva anyádat már fizetett fidesz-propagátor!

2010 elött adósították el a fideszes-polgármesterek a falvaikat/városaikat.

Hódmezövásárhely / Lázár: 15milliárd
Esztergom / Medgyes: 15milliárd
Sopron / fasztuggya: 15milliárd

Vedd fel a fizudat a Lendvay utcában a maffia-pártszékházban a propagandanyagért és hazafele menet látogass be anyádhoz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 11:36:08

225 főre a 157 milliós bérköltség úgy jön ki, ha négy órára, vagy még annyira sincsenek az emberek bejelentve.

csak egy néző 2013.08.08. 11:37:21

@Ándi bácsi: Csak nem te vagy a debil köcsög Kocsis Máté nemzője? Mert legalább olyan barom vagy.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:37:27

@Ándi bácsi:

Meggazdagodni: évi kb 100.000 euró
Megélni (tisztesen): évi kb 20.000 euró

Az erögépeket kezelök megélnek belöle:
=> Ausztriában,
=> Németben
=>stb.

Csúsztatsz, propagátor, csúsztatsz.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:38:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"225 főre a 157 milliós bérköltség úgy jön ki, ha négy órára, vagy még annyira sincsenek az emberek bejelentve"

Ez a viktori moodell.

LallyPop 2013.08.08. 11:39:33

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: A meggazdagodni legalább havi 100.000 euró, szvsz.

A 255ből hány volt erőgépkezelő és mennyit kerestek?

Pár részlet és lesz miről beszélni.

Gera 2013.08.08. 11:43:04

@Ándi bácsi: Röhejes vagy. Egyrészt 2010 előtt is narancsszínű volt az önkormányzatok jó része, márpedig a legnagyobb mutyik azon a szinten vannak, csak darabonként kisebb értékben, másrészt a korrupció olyan nagyon nem is foglalkozik a színekkel, a Közgép csont nélkül nyerte el a Margit híd csillagászati árú felújítását a komcsik alatt is.

Te komolyen azt hiszed, hogy aki most az államból él, az öt éve nem ezt csinálta? Ezek nem vállalkozók baszki. A vállalkozók azok, akiknek ezek nem fizetik ki az elvégzett munkát...

Mária 2013.08.08. 11:44:04

@ODIV:

"Az építőipar nem így működik. Nem alkalmaznak egész évben 200 embert, amikor az építkezések többsége tavasztól őszig tart."

Novemberben még lehet dolgozni, és február közepétől lehet melegíteni a gépeket. Belső munka meg akár egész évben. És a szabadságokat is ki kell valamikor adni.

De írtam én is, hogy nyilván nem 225 fő egész éves teljes foglalkoztatásáról lehet szó.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.08.08. 11:44:33

@Ándi bácsi:

"A 255ből hány volt erőgépkezelő és mennyit kerestek?"

Értem, akkor aki nem Catepillar homlokrakodóval dolgozik a csatornázáson, az ne kapjon 20.000 eurót évente (ami így is kevés), csak teszem azt 3ezret...?!

Mondom én, hogy ez a viktori modell.

Mária 2013.08.08. 11:46:56

@Ándi bácsi:

Mihez kezdenél a hivatkozással, ha úgyse tudod megnézni, mert nem tudod elolvasni, ha a linkre kattintasz, mert fizetni kell érte?

A lehetőség ott van: regisztrálj, igényelj, fizess, és pereld be a Népszabit, ha nem igaz, amit írtak!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 11:50:14

@Ándi bácsi:

"Ki mondta neked hogy a 255 főből 180 nem csak a nyári 2 hónapot dolgozta le te szegény idióta?"

Számoljunk utána!

180 x 2 =360
Ennyi hónapot kell kifizetni az idénymunkásoknak.

Marad 75 ember, akik végigdolgozták az évet.
75 x 12 =900
Ennyi hónapot kell kifizetni a végig foglalkoztatottaknak.

900 + 360 =1260. Ennyi db havibért kell kifizetni.

157000000 / 1260 = 124603 Ft bérköltség jut egy db havibérre havonta.

Ez azt jelenti, hogy egy alkalmazott havi átlag bére 96975 Ft bruttó volt, amiből a dolgozó 63519 Ft-ot kapott kézhez.
www.hrportal.hu/index.phtml?page=berkalkulator_2012&edt_brutto=96975&edt_gyerekek=0&edt_egyedulnevel=0&btn_submit=+%DAjrasz%E1mol+%3E%3E+

Akarsz még beszélni róla?

Most előveheted, hogy de nem mindenki annyit kapott, mert van aki többet, van aki kevesebbet, hiszen én átlagbért számoltam. Nem tudom, ezt az összeget hova lehet még csökkenteni, hiszen ez majdnem a minimálbérrel egyenlő.

citrix 2013.08.08. 11:53:37

Ez a tökagyú h.hólyag a nemzetvezető helytartója.Csodálom hogy az első éjszaka jogát (nem kötelességét!) még nem iktatták a kalaptörvénybe.természetesen szigorúan hagyományőrzési szándékkal.

akist 2013.08.08. 12:01:59

Hölgyek, Urak!
Bizonyára a zsebbe történő fizetésről még senki nem hallott széles e' hazában?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.08. 12:02:36

ebből is látszik, hogy rendes szakmát kell tanulni a gyereknek, nem egyetem hanem szakmunkás. és aztán lehet belőle még iskolavezér is!

ob.szerver 2013.08.08. 12:03:58

Az osztalék összehasonlítása a személyi jellegű ráfordításokkal olcsó populizmus.

Lenne, egy normális piacgazdaságban.

A 800 millió természetesen nem Mészárosé, aki csak egy stróman. A pénz majd focifinanszírozásra fog menni. Nem váletlenül ő elnökli a Puskás akadémiát.

Bretschneider detektív 2013.08.08. 12:06:18

@Ándi bácsi: Neked ezek szerint már megvan. Miért nem tudod élvezni?

LallyPop 2013.08.08. 12:09:27

@Gera: Ha a legnagyobb mutyik azon a szinten vannak, akkor kérnék egy példát.

Vicces vagy mert az önkormiknak egy garasa sincs, ahol meg állami vagy EU pénz is játszik, ott az ellenőrzést is utóbbiak csinálják.

LallyPop 2013.08.08. 12:11:31

@Mária: Ha te fizetsz érte, megosztanád velünk is a titkos infókat? Mert a posztodban egy fia infó nincs.

Vagy hergelni olcsóbb?

LallyPop 2013.08.08. 12:13:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na és kit érdekel hogy keveset keresnek?

Az hogy ott dolgoznak azt jelenti hogy máshol annyit sem tudnak keresni.

chatendeux 2013.08.08. 12:13:35

Jééézus.....hallottatok olyat, h idénymunka???mondjuk a létszám 50% csak nyáron dolgozott....;) csatornázni ritkán szoktak télen.+ minden cég annyit fizet amennyiért eljön a melós....Te fizetnél többet? szívjóságból? egy nagy fenét. Emberek nem kell hülyének lenni.. Valamint a cég 2010 előtt már milliárdos forgalmat bonyolított...ezek szerint Bajnai is korrupt megbízásokat adott nekik.....szánalmas az irígységetek, és ami még borzasztóbb sajnos tipikusan magyar. Szép napot.

Rátóti Mutyikos 2013.08.08. 12:15:04

@kewcheg: "Isten majd ítél.... " annyit azert hozzatennek, hogy legkesobb.. de az is lehet, hogy elobb majd a birosag, vagy a nep.

Bretschneider detektív 2013.08.08. 12:20:25

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Az anyja már rég nem áll vele szóba, azért jár ide pofázni. A lakásába se engedi be, amióta elitta a családi ezüstöt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 12:27:48

@Ándi bácsi:

Fura!

Eddig azzal védekeztél, hogy nem is keresnek keveset, csak nem mindenki dolgozott egész évben.

Miután levezettem, hogy még így is keveset keresnek, már kit érdekel.

Mária 2013.08.08. 12:28:46

@Ándi bácsi:

Az én posztomban vélemény van: a nol.hu cikkében olvasott tények továbbgondolása.

A nol.hu cikkében meg bizonyára tények vannak, hiszen perelhetők lennének, ha nem tudnák hiteles forrással (ez esetben valamilyen hiteles céges adatbázisból származó információval) bizonyítani az állíításaikat.

Az meg evidens, hogy a Népszabi megosztja azt, amiért fizetett. Neki a hiteles információ megvásárlása befektetés, nem kiadás.

sántaturul 2013.08.08. 12:32:41

@Ándi bácsi: a képzetlen suttyó paraszt összetalálkozott egy félművel szintén suttyó paraszttal aztán ez lett belőle. és akkor még a többi helyzetbe hozott szintén suttyó parasztról nem beszéltem. ez most a suttyók országa. olyanok, mint a sakálok: amikor az inséges idők után egyikük végre talál egy dögöt, mind odasereglenek, tépik, nyúzzák egészen addig, ameddig meg nem jelenik egy oroszlán. az szétcsap köztük, takarodnak ezerrel. mi sajna még keressük az oroszlánt!

Mária 2013.08.08. 12:32:48

@doggfather:

"ebből is látszik, hogy rendes szakmát kell tanulni a gyereknek, nem egyetem hanem szakmunkás. és aztán lehet belőle még iskolavezér is!"

Iskolavezér?

Én láttam már olyat, hogy valaki középfokú pénzügyi tanfolyammal, mint legmagasabb végzettséggel lett miniszter a gazdasági csúcsminisztériumban.

Meg olyat is, hogy valaki gépész technikusi végzettséggel lett a megyei jogú város iskolái fölötti élet-halál ura, miután nem bukott bele abba, hogy doktori címet hazudott magának.

LallyPop 2013.08.08. 12:34:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Miért keresnénrk keveset? Fogalmad nincs mennyit keresnek, ahogy a poszternek se.

LallyPop 2013.08.08. 12:36:30

@Mária: Az NOL állításokból kimaradt a lényeg. Hogy hányan hány hónapot dolgoztak, és milyen munkakörben.

Bár ez nem felróható hiszen a hergelés volt a cél.

vitéž munkášőr 2013.08.08. 12:36:54

Hölgyeim és Uraim!

OFF, de fontos:

Magáncsőd

Tessék, ötlet a devizahiteleseknek:

"A vonatkozó jogszabály: Az EU szabályozások vagy más néven az Insolvency proceedings 2002, lehetővé teszik az EU állampolgárok számára (kivéve Dániát), hogy ott nyújtsák be magáncsőd kérelmüket, ahol éppen élnek vagy dolgoznak. Vagyis a jog megengedi, hogy pusztán azon okból költözzön valaki, hogy magáncsőd indítványt nyújthasson be. A helyi bíróság vizsgálni fogja, mennyi ideje él itt az illető, van - e munkája stb. Az eljárás utáni rendeletet minden EU országnak el kell fogadnia, vagyis joghatályos az EU országaiban."

Jobban teljesítsetek, költözzetek!

via:

www.britishhungarianlegal.co.uk/bankruptcy-hu

sorry,

ON

vitéž munkášőr 2013.08.08. 12:38:58

@Ándi bácsi:

XDDDDDDDD

szánalmas jaffershitnyik, kérlek folytasd!

Blogger Géza 2013.08.08. 12:43:24

Ismét egy posztoló, aki nem adja meg az adatai forrását, és szemmel láthatóan hülyeségeket ír.

1) Nyilvánvaló, hogy a bérköltség és az átlagos létszám ellentmondásban van.

2) Egy adott évben felvett osztalékból rohadtul nem lehet nyereségességet számolni, hiszen az az előző évek felhalmozódott nyereségéből is származhat.

3) Azt sugallja, hogy nem indultak a nyertes pályázatain versenytársak, de ezt (sem ) tudja semmivel sem igazolni.

4) Bevallom, én nem tudom pontosan, ki az én földem melletti földek tulajdonosa, de még ha Gyurcsány Ferenc is az, mi következik ebből? Semmi.

5) Mi köze egy 2014-től megjelenő államigazgatási megtakarításnak (kevesebb képviselő) egy cég 2012-es osztalékához? Semmi.

kvp 2013.08.08. 12:57:20

Egy dolog egyertelmuen latszik, mepedig az, hogy a lakossag nagyobbik resze partallastol fuggetlenul nem kedveli a gazdagokat. Ezt a problemat ugy lehet felodani, hogy megszuntetjuk a gazdag (nagytokes) reteget. Az egyik oldal kedveert a kulfoldit, a masik oldal kedveert a belfoldit. Ezt legegyszerubben allamositassal lehet elvegezni, mivel ilyenkor az osszes magantoke (partallastol fuggetlenul) az allamhoz kerul. Amennyiben az allam vezetoi tisztessegesek (tudom, hogy ez ellentmondas), akkor az osszes nyeresegkent kivett penz eloszthatova valik a munkasosztaly tagjai kozott vagy visszaforgathato termelesnovelo vagy egyeb kozcelu fejlesztesekbe. A megoldassal az egyetlen gond az, hogy nem nagyon vannak tisztesseges politikusaink, akik meg vannak, azok neha annyira rossz megoldasokat mondanak a legegyszerubb problemara, hogy annal szinte barmi jobb.

A fenti vallalkozonal pedig kellene egy rendes vagyonosodasi vizsgalat, tovabba egy belso ellenorzes az allami palyazatok korrektseget tekintve. Tovabba vegig kellene gondolni, hogy ha az allam csinalja meg a fejleszteseket allami iranyitas alatt, akkor nem lett-e volna sokkal olcsobb?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 13:13:12

@Ándi bácsi: Tavaly 4,6 milliárdos bevételből volt 1,264 milliárd adózott nyereségük. Ugye erre mondják, hogy pofátlan extraprofit?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 13:14:30

@kvp: Minek vagyonosdási vizsgálat? Tisztán kivett a cégéből egyetlen év alatt 800 milliót, legális a pénz forrása, el tud számolni vele.

Bruteman 2013.08.08. 13:17:18

@Ándi bácsi: Nézzél már tükörbe...

Lehet terelni a témát, hogy akkor hányan kerestek hány hónap alatt semmit, de a posztnak sem ez a lényege.

A poszt lényege az a különös, nem emberi léptékű Felcsút környéki vagyonosodás, amit ráadásul a válság által leginkább sújtott iparágon belül sikerült közbeszerzéseken keresztül véghezvinni, ahol minden piaci szereplő áron alul csinálna már meg bármit. Ennyi a lényeg, nem a te szarrágásod...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 13:17:56

@Ándi bácsi: A mérleghez beadott kiegészítő mellékletben ez áll: "Az átlagos állományi létszám a 2012. évben 137 fő volt.'

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 13:24:39

@Blogger Géza: A bérköltség elérhető az eredménykimutatásban itt: e-beszamolo.kim.gov.hu

157 millió átlagosan 137 embernek... Átlagosan havi bruttó 2 ezerrel fizetett a minimálbér felett az alkalmazottaknak. Persze amennyiben van vezető a cégnél normális fizetéssel, akkor mindenki más minimálbért keresett...

Lencsés István 2013.08.08. 13:35:15

Már rég nincs földesúr és jobbágyok sincsenek , az egy másik korszak volt , nagyon régen ....

2013.08.08. 13:38:11

Ha ennyit ki bírt venni akkor pofátlanul magas árakon dolgozott. Egy ilyen esetet ki kellene vizsgálnia a rendőrségnek mert felmerül a gyanú, hogy valami piszkos ügy áll a dolog mögött - hisz itt csomó közpénzről van szó. Ha beigazolódik, hogy csomó pénzt lenyúltak akkor vagyonelkobzás a lenyúlt összeg mondjuk kétszerese és 5 év börtön. Ok nem fantáziálok tovább, de én a közpénz felelőtlen kezelését gyakorlatilag gyilkossággal egyenértékű bűnnek tartom...

lavór 2013.08.08. 13:41:12

"...nekik 137 millió forint bért fizetett."

És még örüljenek, hogy egyáltalán fizetett nekik, és nem közmunkásokkal dolgoztat állami pénzen.

Már a magyar foci is jobban teljesít! 2013.08.08. 13:45:57

@kvp: "Egy dolog egyertelmuen latszik, mepedig az, hogy a lakossag nagyobbik resze partallastol fuggetlenul nem kedveli a gazdagokat."

A gazdagokat, mi? Idióta.

Meridian74 2013.08.08. 13:46:10

@ODIV: "Az építőipar nem így működik. Nem alkalmaznak egész évben 200 embert, amikor az építkezések többsége tavasztól őszig tart."

Tudjuk. De éppen ezért kellene annyi bért kapniuk, hogy egséz évben meg tudjanak élni a melósok. Télen ne a segélyért álljanak sorba, mert azt meg nem az építőipari vállakozó fizeti, hanem te, aki egész évben gürcölsz. Felfogtad? Vagy segítség kell hozzá?

LallyPop 2013.08.08. 13:49:41

@Online Távmunkás: forrás? mit jelent az átlagos létszám? Ez 8 órás munkaidőt jelent?

LallyPop 2013.08.08. 13:51:27

@Meridian74: Ha annyi bért kellene kapniuk, miért nem mennnek oda, ahol annyi bért kapnak?

fvipera 2013.08.08. 13:52:28

@Ándi bácsi: 2006-os önkormányzati választások óta a fidesz ellenzékben is lopott. mi ebben a furcsa?

ODIV 2013.08.08. 13:59:10

@Meridian74: Igen én felfogtam amit mondasz, csak te nem érted miről beszélek. Egy vállalkozás nem jótékonysági intézmény, akkor sem, ha jelen esetben egy közpénzszivattyúról beszélünk.

Neked kéne felfognod amit én mondtam. Nem olyan dologgal kellene támadni egy maffiabandát, amit egyszerű tényekkel tudnak cáfolni. Azokat a dolgokat kéne előtérbe helyezni, ami bármelyik nézőpontból is bűncselekménynek tűnnek.

Rázzuk az öklünket, hogy milyen alacsony a cégnél az átlagbér. Két nap múlva küldenek az MNO-nak egy időarányos átlagbért amiből kiderül, hogy 130ezer bruttót fizettek azoknak a munkásoknak, akik egy-egy projekten 3-5 hónapot dolgoztak. De a fix létszámuk csak 30-50 fő, a többi idénymunkás.
Ezzel elérjük, hogy lám-lám a hülye bolsi megint nem érti hogy működik egy vállalkozás, csak megpróbálja besározni a tisztességes vállalkozót, aki legalább néhány hónapra munkát ad a tartósan munkanélkülieknek.

Az ugye már senkit nem érdekel, hogy ez a cég állami pályázatokon 20%-os profitfelárral tud nyerni, amikor valós versenyben a profit 2-3%-os lenne. De erre már senki nem lesz kíváncsi, senki nem fog erre rákérdezni, ha mégis, akkor meg már senki nem fogja meghallani.

Kovács Terpentin 2013.08.08. 14:11:25

Ez az emberek. Ne foglakozzatok a félrevezető provokátorokkal. Jelen esetben Ándi bácsi. Direkt terelnek, kötekednek, hogy ami a posztban van ne legyen téma. És ha nem téma, rövidebb ideig emlékszel rá és nem fogod másnak is elmesélni. De ahogy nézem egyre kevesebben vannak és egyre gyengébbek a próbálkozások. Már csak egy utolsó nagy és véres rohamot kell túlélni, ami szeptembertől kb márciusig tart majd!!!!
CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!!
Az összes ilyen írnok egyszer majd el kell számolol a lelkével és amikor egyedül fog haldoklani, megbánja és sírni fog...

CSENDES 2013.08.08. 14:15:37

@Mária: Ne haragudj, de ez az én szakmám. A bruttó bér nem tartalmazza a járulékokat. Azért hívják bruttónak, mert a dolgozótól levonandó szja-t és járulékokat tartalmazza. A munkaadó által fizetett járulékokat pedig nem .

felcsutisuttyo 2013.08.08. 14:16:19

FELCSUTI HÜVELYKMUTYI SE..... sutyerákok egyesülete...he hamar végetek lesz NEMZETI GAZEMBER BŰNÖZŐK!!!!

Meridian74 2013.08.08. 14:17:05

@Ándi bácsi: ez a legrosszabb okfejtés amit valaha is hallottam. Mert nincs más lehetőségük. De te ennél tovább már nem is tudsz gondolkodni. Miért nincs más lehetőségük? Elmagyarázom sötét egyeske, azért, mert az ilyen vállalkozók tönkreteszik a tisztességes vállalkozókat. Csak ezért nincs _már_ más lehetőség.

CSENDES 2013.08.08. 14:18:03

@Ándi bácsi: Nem ez a kérdés, mert 2010-ben már lehetett 850 milliós árbevétele, hiszen akkor volt kormányváltás. A kérdés az, hogy 2009-ben, 2008-ban mennyi volt az árbevétele.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 14:18:43

@Ándi bácsi:

"Miért keresnénrk keveset?"
- Tehát bruttó százezer alatti kereset ma Magyarországon nem kevés.

" Fogalmad nincs mennyit keresnek, ahogy a poszternek se."
- Viszont a rendelkezésre álló adatok alapján meg lehet határozni az átlagkeresetet, ami nevetségesen alacsony.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 14:19:38

@Ándi bácsi: Levezettem neked, ha 180 a 255-ből csak két hónapot dolgozott, akkor is elég kevés pénzért.

Mária 2013.08.08. 14:21:00

@CSENDES:

"Ne haragudj, de ez az én szakmám. A bruttó bér nem tartalmazza a járulékokat. "

Ezt én se írtam.

Ezt írtam:

"A bérköltség a bruttó bér mellett a munkaadói járulékokat is tartalmazza."

LallyPop 2013.08.08. 14:21:58

@ODIV: 'amikor valós versenyben a profit 2-3%-os lenne.'

Ez jó. Én valós versenyben hozzá sem nyúlok molyan dologhoz, amin nincs min. 100% nyereségem. Persze az építőiparban sem 2-3%ért kaparnak.

LallyPop 2013.08.08. 14:22:48

@Meridian74: Na ha nincs más lehetőségük akkor mehetnek kezet csókolni. Ilyen a kapitalizmus.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 14:23:41

@Blogger Géza:

1) Nyilvánvaló, hogy a bérköltség és az átlagos létszám ellentmondásban van.
- Mire lehet ebből következtetni?

5) Mi köze egy 2014-től megjelenő államigazgatási megtakarításnak (kevesebb képviselő) egy cég 2012-es osztalékához? Semmi.
- Arányok érzékeltetésére a hasonlat mindenesetre jó volt.

ODIV 2013.08.08. 14:23:51

@Ándi bácsi: 100% aha. Álmodj királylány!

LallyPop 2013.08.08. 14:24:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A rendelkezésre álló adatok alapján nem lehet meghatározni semmit.

Ha igen, akkor mutasd.

LallyPop 2013.08.08. 14:25:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És a 255öt meg a 180at honnan tetszik venni? Tőlem? Mert a hasamra csaptam?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 14:32:22

@Ándi bácsi:

Az osztás fogalma ismert előtted?

"És a 255öt meg a 180at honnan tetszik venni? Tőlem? Mert a hasamra csaptam?"
- Hasadra csaptál? Azt hittem ez komoly érv volt. Csapj újra a hasadra, és azt is kiszámolom. Osztani kell hozzá, és a bérkalkulátor használata. Ennyi.

CSENDES 2013.08.08. 14:34:21

@Mária: Mégegyszer, mert nem figyeltél. Éppen azt mondom, hogy a bruttó bérköltség nem tartalmazza a munkaadói járulékokat

LallyPop 2013.08.08. 14:35:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Már csak az a kérdés, hogy akkor milyen alapon állítod, hogy éhbérért dolgoztat a fószer?

CSENDES 2013.08.08. 14:38:16

@Ándi bácsi: Biza, jó lenne egy kiegészítő melléklet, mert abban kötelező elem nem csupán az átlagos állományi létszám, hanem a fizikai és nem fizikai dolgozók átlagbére, továbbá az összes átlagkeresete, valamint a személyi jellegű költségek megbontva fizikai nem fizikai állományra.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 14:38:40

@Ándi bácsi: Fuss neki még egyszer, írtam a forrást:" A mérleghez beadott kiegészítő melléklet"

Ha nem találod magadtól a hivatalos céges adatokat, akkor nézz szét itt: e-beszamolo.kim.gov.hu

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 14:44:49

@Mária: Nincs igazad. A bérre rakódó járulék a bérköltségen kívül van szerepel az eredménykimutatásban. 157,3 millió volt a bérköltség, ehhez jött még hozzá 46,7 millió járulék és 167 ezer egyéb személyi jellegű kifizetés.

Arra kíváncsi lennék, hogy mi a 225 fős létszám forrása, mert a mérleg mellékletében 137 fős átlagos létszám szerepel.

komplikato 2013.08.08. 14:53:45

"Az állami földbérlet-pályázaton az érdekkörébe tartozó Búzakalász 66 Kft. 1320 hektárt szerzett meg. A földterület után uniós támogatásként évente 100-120 millió jár."

Ez az a bizonyos földterület amit közpénzen közmunkások művelnek?

Véletlenül sincs köze a céghez akik az Auchan mellé épült Nemzeti Dohányboltokat ellátják, ugye?

Mária 2013.08.08. 14:56:22

@Online Távmunkás:

Valóban, a bérköltség, a személyi jellegű egyéb kifizetések és a bérjárulékok az három külön tétel, bár mindhárom a munkavállaló alkalmazásával kapcsolatban fellépő költség. Pongyolán fogalmaztam.

komplikato 2013.08.08. 14:59:13

@Ándi bácsi: "Minden jobbágy teljesen önkéntesen dolgozik ott, és kezet csókol. Ha nem tetszik mehetnek máshova."

És tényleg!

CSENDES 2013.08.08. 15:00:12

@Online Távmunkás: Köszi, már nézem, mert megtaláltam egy cikkben.
Na ez az amire már válaszolni is tudok. 4.6 milliárdos bevétel mellett volt neki 1,264 milliárdos adózás előtti eredménye, amit komoly 0,039 milliárdos (ez 39 milliót jelent) adó terhelt különbözőkedvezmények miatt.
Adózott eredménye így 1,264 milliárd volt

Árbevétel arányos adózott eredménye így 27%-os volt. Na ez az ami durva.

Viszont aq tájékoztató adatok között nincs arra vonatkozóan adat, hogy ez a bizonyos bérköltség és létszám hogyan oszlott meg a mezei dolgozók és a menedzsment között, tovább, hogy személyes közreműködők milyen tiszteletdíjat vettek fel.

CSENDES 2013.08.08. 15:04:57

@Mária: De már dőlnek is az adatok.
2013 évre vonatkozóan kilátásainkat pozitívan befol
yásolja az áthúzódó feladataink
mennyisége valamint konzorciumi partnerként benyújt
ott pályázataink száma. Ez idáig
aláírásra került munkák:
Zánka üdül
ő
épületek felújítása 1 Mrd Ft.,
Tápióság csatornaépítés 1,9 Mrd Ft.,
Esztergom hulladéklerakó rekultiváció 0,8 Mrd Ft.,
Dunavértes hulladéklerakó rekultiváció 0,8 Mrd Ft.
,
Felcsút Centerpálya építése 1,0 Mrd Ft.értékben.

CSENDES 2013.08.08. 15:15:16

És Ándi bácsinak üzenem, hogy 2008-ban 100 millió FT volt az árbevétel, 2009-ben volt már 996 millió FT. Ez az igazi dinamikus növekedés. Miből jött ez össze?

És 2008-ban 100 millióra jutott 6,6 millió adózás előtti eredmény. Na persze akkor még az anyagjellegű ráfordítások a bevétel 82-83 százalékát tették ki.

LallyPop 2013.08.08. 15:21:06

@CSENDES: Miért tőlem kérdezed? A faszi sikeres vállalkozó volt, majd vette az üzenetet és beállt nemzeti oligarchának. És még mindig több adót fizetett be 2012ben + a 100akárhány melós után mint a kommentelők összesen életükben.

Megjegyzem az építőiparban egyáltalán nem mindennapos a bejelentett munkahely.

Jól tette, a helyében én is ezt tettem volna.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.08. 15:26:29

@Mária: pláne, ugye, hogy fölösleges az az egyetem... :S

Meridian74 2013.08.08. 15:27:40

@Ándi bácsi: nincs több kérdésem, leülhetsz, megbuktál. Jövőre újra próbálkozhatsz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.08. 15:44:29

@Ándi bácsi: Utolsó szoponc. Jó lenne, ha az elvátsaiddal együtt mostmár elkussolnátok! Ne bosszantsátok a népet...

Tiltsuk Bea 2013.08.08. 15:45:27

Háromszor veri ezt magán vissza Lúdas Matyi, Döbrogi úr!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.08. 15:47:52

@milyen szép a Vértes, ó: Felcsút olyan, mint Morodor. Onnan árad a sötét... :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.08. 15:51:29

@ODIV: Feljelentést? Nyilván Polt alig várja, hogy vádat emeljen. És ha meg is tenné, Szájerné alig várja, hogy elítélhesse Viktor spanját. Erre gondoltál?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.08. 15:58:40

@Blogger Géza: Géza, neked mennyi a bérköltséged? Tudod, amiért az adófizetők pénzéből nyomod itt a propagandát? :-)

ODIV 2013.08.08. 15:58:40

@maffiabaloldal az új mantra 2014re: Valahol el kell kezdeni.
Az sem megoldás, hogy az ellenzék ordas demagógiával és csúsztatásokkal operál. Úgy tesznek, mintha direkt saját magukat akarnák hitelteleníteni.
Ha csúsztatásokkal támadod az ellenfelet, miközben átesel a valós problémán, akkor a végén már senki nem vesz komolyan.
Csak sajnos ezeket nem érti meg sem a Szanyi, sem a Scheiring Gábor.

Ha heti 5-10 feljelentés landol az ügyészségen, akkor legalább belerohadnak a papírmunkába, és egyre átlátszóbb lesz, hogy 1000 ügyből egyik sem jut el nyomozati szakaszba.

De persze beszélhetünk arról is, hogy a Mészáros Lőrinc miért nem ad minden munkásának egy ajándékkosarat a 800 milliós nyereségből. Nyilván ezzel sok szavazatot lehet szerezni.

komplikato 2013.08.08. 16:04:59

@ODIV: Ja értve, akkor földmutyiban kiosztott EU támogatású földek közpénzen közmunkással megműveltetése teljesen okés?

kiwirágós kivirradtig 2013.08.08. 16:11:09

@Ándi bácsi:
Látom, vadász, te szopni jársz ide (meg segget nyalni, de ez más kérdés).

A bevétel meg a nyereség közti különbséget meg kéne tanulnod. Addig hülyeség veled bármiről is szót váltani.

ODIV 2013.08.08. 16:11:47

@komplikato: Te tényleg ennyire hülye vagy, esetleg csak a közönségnek produkálod magad? Most ez hogy jön ide? Mondtam egyáltalán a földtörvénnyel kapcsolatban valamit?

Na én kiléptem, mert újra megbántam, hogy kommentet írtam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 16:23:02

@Ándi bácsi:

Sehol sem írtam, hogy éhbérért dolgoztat.

Bár lássuk be, ma itthon bruttó százból a melós ...................

zobod 2013.08.08. 16:32:05

A felső tízezer olyan mint a női lábak, nem kritizálni kell, hanem közéjük kerülni. A cikk szerint már a kormányváltás előtt is egymilliárdos forgalmú vállalkozása volt az illetőnek, vagyis egy talpraesett ember, aki tud boldogulni hátszél nélkül is.

komplikato 2013.08.08. 16:38:40

@ODIV: "Most ez hogy jön ide?"

Nem is tudom. Poszt címe? Címszereplő sötét tevékenysége? Ennek szerecsen fürdetése? Ha nem érted fogd rá a melegre.

ODIV 2013.08.08. 16:40:22

@komplikato: De én nem arról beszéltem. Az amit leírtam semmilyen formában nem kapcsolódik az általad leírtakhoz. De szerintem hagyjuk egymást.

Roan 2013.08.08. 16:42:12

@Ándi bácsi: Nem ez a sikeres vállalkozó volt, aki polgármesterként elengedte a cége tartozását az önkormányzat felé?

Az viszont akkor is felháborító, hogy közbeszerzésen hízott cége ilyen nyereséggel tud dolgozni, amikor más, hasonló profilú cégek piaci körülmények között épp, hogy csak vegetálnak. De azok biztos azért nem nyertek, mert olyan drágán dolgoznak...

komplikato 2013.08.08. 16:45:13

@zobod: Azért volt róla egy szép poszt, hogy 2000-2002 közötti érdekes tevékenység folytán hány olyan cégecske volt akik mit ad Isten 2010-re pár milliós cégből milliárdos forgalmúak lettek. Hogy fogalmazzam finoman, hogy "nem kicsi hátszéllel".
Eme folyamat célja pedig az volt, hogy sikeresen felvásárolják egy kis "ellenszél" segítségével a médiát egyesek. Meg is történt.

komissarlajos 2013.08.08. 16:46:05

Emberek! Eddig a lencséspityu és a bloggergézu volt az alja. Na, de ez az ándifater! Nem semmi. Lehet még valamit alulmúlni?

csak egy néző 2013.08.08. 16:53:04

@komissarlajos:
Lehet, hogy Ándi bácsi a Lencsés Pistike és a Gejza faterja.
De ehhez a családhoz tartozhat valamilyen rokoni fokon ez a barom Zsigó Robi is.

zobod 2013.08.08. 17:15:13

@komplikato: szóban forgó illető 2010 előtt sem volt kispályás, tisztes középvállalkozó volt, aki most ugrott egyet. Nem egészen világos nekem, hogy mi a probléma. Az lenne a jó, ha kormányzati potenciállal bíró pártok közt paktum lenne arról a vállalkozói körről, amelyik érdemes arra, hogy útját egyengessék ha önerőből esetleg elakadna. Dél-Korea összes, mostanra világverő nagyvállalata így jött létre, de Japán, Kína, az egész dinamikusan bővülő dél-amerikai és ázsiai térség is szép számmal tud felmutatni olyan privát vállalkozókat, akik megerősödését a politika támogatja.

LallyPop 2013.08.08. 17:29:13

@Online Távmunkás: Mit jelent az általad nem belinkelt adat? 137 db. 8 órás éves megszakítatlan munkaviszonyt?

LallyPop 2013.08.08. 17:31:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Milyen bruttó száz? Honnan a faszból veszed ezt?

LallyPop 2013.08.08. 17:32:17

@Roan: Valami hivatkozás arra amiről beszélsz...? Van-e?

LallyPop 2013.08.08. 17:33:53

@komplikato: Kiktől vették meg a médiát? Kik? A jogos örökös tulajától?

Hol olvashatunk erről?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 18:10:22

@Ándi bácsi: Kétszer linkeltem, de te is kikeresheted a KIM honlapján ahelyett, hogy úgy acsarkodsz, hogy fogalmad sincs a tényekről. Átlagosan 137 fő dolgozott náluk.

VadMacs 2013.08.08. 18:10:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerronn:
Olvasni? Ez nem bizonyíték egy vérbeli narancsbirkának.

Bezzeg a főnökeinek mutyizása, azokról ő sem siet olyan "bizonyítékokat" szolgáltatni, amely az ő hazugságait igazolná, csak szánalmas libsibolsizásra telik olyankor... :)

dobzse.laci 2013.08.08. 18:15:24

Ugyan én okádni bírok az összes narancskommunista seggfejtől, de az osztalék kontra bérköltség összehasonlítás tipikus fideszbolsevik demagógia.
Jó, hogy nem már extraprofit-számolgatás a luxusétteremben :)

Az már érdekesebb lenne, ha az árbevételből levonjuk az állami, önkormányzati, minden egyéb (akár EU-s) közpénzeket, akkor mennyi marad?
Na, emberünk annyit is ér.

LallyPop 2013.08.08. 18:18:07

@Online Távmunkás: És ez mit jelent? 8 órás foglalkoztatást?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.08. 18:19:57

@Ándi bácsi: Csak néhány példát sorolok, hogy mi van jobboldali kézben: Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Heti Válasz, Demokrata, Metropol, Hír TV, Echo TV, Lánchíd Rádió, Class FM, Music FM, Index, plakátcégek. A közmédiának a tulajdona nem, csak az irányítása...

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.08.08. 18:32:58

szeretnék bekerülni a szerencsekerékbe. gátlástalan vagyok, hazudni is tudok. név/cím a szerkesztőségben, konkrét fizetés megjelöléssel!

LallyPop 2013.08.08. 18:34:54

@Online Távmunkás: Kérdeztem hogy mi van jobboldali kézben?

A 2 legnézettebb médium, a TV2 és az RTL szélliberális, továbbra is, mellesleg a 'jobboldali' legolvasottabb Index is.

kpityu2 2013.08.08. 19:08:14

Legalább mindenki tudja hová kerül a befizetett adója.

CyberDog 2013.08.08. 19:38:32

Úgy látszik a pocakos futbalettista már készül a vereségre. Az a pénz már kint van egy svájci bank széfjében, és nem forintban.
Ez a nímamd, stróman polgármester meg majd elviszi a balhét.

CyberDog 2013.08.08. 19:57:32

@Ándi bácsi:
Hazudsz mint egy fideSS-es.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 20:34:31

@Ándi bácsi:

Akkor egy kis gond van a szövegértéseddel.

Megszokott séma egyébként amit követsz. nincs igazad, le is vezetik többen, erre elkezdesz a forrásokban kételkedni (Én adtam forrást, mitől annyi), majd elkezdesz olyan dolgokat kérdezni, amivel igyekszel a témát terelni.

Időközben azt sem veszed észre, bár lehet tudsz róla, csak egyszerűen nem zavar, hogy önmagadnak is ellent mondasz.

Aranyos továbbá, hogy a kommentek visszaolvasására való buzdításomra
(Írtam 18:01:40-kor) te már öt perc és 40 másodperc után adod a választ, hogy nem derült ki, aminek a visszaolvasásból ki kellett volna.

Legalább arra ügyelnél, hogy ne ilyen hamar lehessen téged leleplezni, hogy majomságokat írsz. Hogy tudtál volna kevesebb mint hat perc alatt több mint százötven kommentet végigolvasni, értelmezni? Ebből is látszik, hogy tégedet nem kell komolyan venni, mert nem vagy vitapartner, mindössze az a lényeg, hogy ideírhass valami kötözködő dolgot.

CyberDog 2013.08.08. 20:41:30

@Lencsés István:
Amit a gazdád éppen lelkesen ujraépit.
Irány a feudalizmus, ugye te anoním?

CyberDog 2013.08.08. 20:59:40

Ándi bácsi 2013.08.08. 14:22:48
: Na ha nincs más lehetőségük
akkor mehetnek kezet csókolni. Ilyen a
kapitalizmus.
Hát nem fidióta barátom. Ilyen a fideSS-izmus.

LallyPop 2013.08.08. 21:00:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A kedvedért újra megnéztem.

A rendelkeésre álló adatok alapján a poszt hazudik, mert nem annyi a munkavállamó mint írja.

És mivel sem az átlagfizetést nem tudod meghatározni a rendelkezésre álló adatok alapján, sem azt, hogy ki hány órát dolgozott, fogalmad sem lehet róla hogy keveset kerestek, vagy sokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 21:39:07

@Ándi bácsi:

Az átlagfizetés kiszámításához a bérekre fordított összeget elosztjuk a dolgozók számával.

Általános iskolai matek.

LallyPop 2013.08.08. 21:44:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem tudod hogy a dolgozók idénymunkások, 4 órában foglalkoztatottak-e, ami nem ritka az építkezéseken.

LallyPop 2013.08.08. 21:45:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 4 órás építőipari melóért havi 100 bejelentve pl. királyság.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.08. 23:20:05

@Ándi bácsi:

Építkezésen 4 órás munkás? Aha persze.

Bár temérdek olyan esetről tudok, ahol négy órára jelentik be a delikvenst.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.09. 00:49:38

ez egy kamu hogy olyan keveset kaptak volna a melosok, akkor tenyleg inkabb kimentek volna keccsölni Londonba
siman es egyszeruen zsebbe kaptak a fizuka nagyobb reszet, csak az most a kerdes hogy az a 800 millio egy resze is igy ment-e, vagy valami kreativabb modszert talaltak ki
szerinem kreativ modszer volt, mert az osztaleknak mar durva az adotartama

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.09. 09:35:10

@Ándi bácsi: Spéder Zoltán és Nobilis Kristóf szélliberális? Én mást hallottam. Nobilis vette meg az UFI-t is, a Fidelitas újságját...
Gondolom nem tűnt fel, hogy a nyíltan ballib indexesek "közös megegyezéssel" távoztak pár éve és az Origónál, 444-nél és hasonló baloldali portáloknál vannak.

A TV2 korábban erősen szoci volt, manapság sokkal közelebb áll a jobboldalhoz, még hírigazgatót is cseréltek, hogy a hatalomhoz dörgölőzhessenek. Egyébként a TV2 és az RTL Klub lényegesen kevesebbet politizál, mint az M1, Duna TV, ATV, Hír TV. Valószínűleg azért, mert nem magyar politikusok a tulajdonosok. Nem tudott a Fidesz elég pénzt összeszedni az RTL Klub megvásárlására (most a TV2-vel próbálkoznak).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.09. 09:41:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 16% osztalékadó + 14% EHO, de az EHO maximum 450 ezer forint. Vagyis 800 milliónál 16,05625% az adó.
Lehet, hogy az EHO maximumát fel kellene emelni és máris jutna pénz a kórházakra?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.09. 09:43:32

@Ándi bácsi: Építkezésen 4 órás munka? Valójában napi 8-12 óra a jellemző az ilyen nagyságrendű építkezéseken.

Lencsés István 2013.08.09. 10:46:09

@CyberDog: 1 . Nincs gazdám . 2 . Újra hosszú ú . 3 . Anonim rövid i . 4 . Nem vagyok anonim , ott a nevem , tanulj meg olvasni IS .

Roan 2013.08.09. 11:11:34

@Ándi bácsi: Azért volt kérdőjel a végén. Vagy az egy másik hasonlóan sikeres ember volt?


süti beállítások módosítása