Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Szembe rohanó autókban?

2013.02.28. 20:02 - Fidelio

Míg Magyarországon nincs nagy tiltakozás, addig Romániában és Bulgáriában is elsöpörte a kormányzatot a népharag. (Pedig a '80-as években még az a leereszkedő mondás járta, ha Ceausescu rezsimje szóba került, hogy a „puliszka nem robban”).

Nálunk még a közvélemény-kutatások szerint is magasan vezet a Fidesz (most épp két komolyabban vehető intézet mérte ezt). Lehet ezt magyarázni az „emberek passzivitásával", meg a kormányzati média egyoldalúságával napestig. De ekkora a Fidesz-fölényhez szükség van az ellenzék megosztottságára is.

bolgar_tuntetes2.jpg
Tavaly ősszel ez a kérdés egyszerűbbnek tűnt. Az MSZP népszerűsége beállt 15% körül (az összes választó között), miközben a nem-választók aránya azóta is 50% körül jár. Logikusnak tűnt, hogy összefogás kell, arra pedig alakult egy mozgalom (kormányfő-jelölttel), amely nemcsak a többi kisebb párt néhány százalékát tudja hozni, hanem megmozdíthatja a bizonytalanok tömegeit is.

Ez a remény gyorsan megbicsaklott Schiffer konokság azon a dilemmán, amit az LMP-sek úgy fogalmaztak meg, hogy kormányt váltani a szocik nélkül nem lehet, velük együtt meg nem akarják. Az MSZP pedig jó taktikai érzékkel elindított egy program-egyeztetést, ami ugyan nem jön át a sajtón, de nem igazán a választási összefogás kulcskérdéseivel foglalkozik. (Sajnos tapasztaltuk, hogy a választások eredményét nem a programok minősége szokta meghatározni.)

Az idő pedig fogy, ha tényleg le akarják győzni Orbánékat. Schiffer úgy tűnik nem (hacsaknem egyszál-egyedül, mint önálló pólus). Az LMP szakadása így legalább új helyzetet teremtett: LMP ismert politikusainak többsége, önálló kis pártot alkotva (Párbeszéd Magyarországért) most már nekigyűrkőzhet az egyezkedésnek.

Az igazi kérdés, hogy mit kezd egymással az MSZP és az Együtt. Bajnaiék láthatóan észrevették – nem volt nehéz – hogy ha együttműködési keretként lebegnek valahol az ellenzéki térfél fölött, akkor gyorsan lecsökken a várakozás, ami ősszel fogadta őket. A párttá alakulás bejelentése mindkét fölmérés szerint növelte a súlyukat. Az igazi kérdés, hogy mi lesz a következmény.

Gyava_nyul.JPG
A következő hónapokban a két csapat egymás riválisa lesz. Elkezdődik az a „játék”, amikor a két versenyző autóval egymás felé rohan egy utcában, s kérdés, melyik rántja félre a kormány. (Az amerikai külvárosi történetekben ő lesz a „gyáva nyúl”.) Pontosabban elkezdődött, hiszen a hírek szerint Dunakeszin mindkét szervezet indít jelöltet indít egy március végi önkormányzati választáson.

Rövid távon bizonyára jót tesz a Fidesz vezető szerepének, hogy a demokratikus ellenzék egymással is rivalizál. Ezt nemcsak a kormányzati sajtó fogja örömmel emlegetni, hanem a sajtó szabadabbik része is jót fog sztorizni ezen.

Szóval Orbán elégedetten hátradőlhet? Ha a mi tanácsunkra kíváncsi, nem javasolnánk.

Mesterhazy_kormm.jpg
Elsőként is, ez nem teljesen az az autós játék – épp Orbánék választási törvénye miatt. Az egyfordulós választás szinte kötelezővé teszi az összefogást. Itt bármikor ki lehet szállni az autóból, és leülni tárgyalni egy kávé mellett. Ehhez persze nem árt, ha addig nem okoznak egymásnak emlékezetes sérüléseket. (Ami pedig a konkrét rivalizálást illeti, Dunakeszin sem azon az egy képviselői helyen múlik a Fidesz-többség. De azt érdekes lesz látni, hogy ebben a jobboldali választókörzetben a két jelölt többet tud-e hozni, mint a Fidesz.)

S ha majd tárgyalás lesz, akkor kutya kemény kérdésekben kell megállapodni; hogy ki milyen lehetőségekkel indulhat. Nem sajnáljuk a politikusokat, hiszen ez a foglalkozásuk, de nagyon nem egyértelmű például, ki mit hoz egy ilyen együttműködésbe, ami alapján meg lehetne egyezni.

Tavaly ősszel, amikor ez együttműködés napirendre került, volt is olyan javaslat a sajtóban, hogy előválasztást kellene tartani a saját szavazói körben. (Nem ismeretlen ez a nyugat-európai baloldali pártoknál.)

Hát most meglesz az előválasztás, ha nem is ilyen tervezett módon. Az idő fogytával pedig előbb-utóbb megérik a fölismerés, hogy tárgyalni kell. Akkor pedig ennyivel előrébb lesznek.

 

P. S.: Ami pedig Orbánt illeti, ő nem dől hátra. Olyannyira nem, hogy az orbáni kommunikációs gépezet lejárató kampánya múlt héten elért oda, hogy a Fidesz-frakció hivatalosan együtt ekézte Bajnait és Mesterházyt.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr125110578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.03.01. 08:40:13

A fityuszka továbbra is eredményesen dolgozik azon hogy meg legyen akár a 2/30-adja is.Hagyni kell őket szorgoskodni tovább.Az ország 80%-a tisztában van már végre azzal,gyökértelen hazug surmók,akik az ellenfelek gyilkosozásával képzelik el a jövőjüket mert a produkciójuk,már csak minimálisan van e fölött!Botrányt botrányt követ,mindent ellopnak amihez éppen odaférnek,nem válogatnak,ha más nincs a birkaszart is ellopják!

Martian (törölt) 2013.03.01. 09:40:22

"ha Ceausescu rezsimje szóba került"

Nem a tüntetések végeztek azzal a rezsimmel, hanem a (Moszkva által jóváhagyott) katonai puccs.

Fejesrob 2013.03.01. 09:57:20

A románok jól meg is szívták, kaptak egy kb. Bajnai típusú kormányzatot, amely (ez már persze csak a magyarokat érdekli) erősen sovén is.

2 - 3 év múlva ezeket fogják elzavarni. Vagy előbb.

Zabaalint (törölt) 2013.03.01. 10:05:06

Ezt a kormányzatot azért nem fogja senki sem elzavarni, mert a nép, legalább is a ténylegesen szavazók java még mindig a kormány mellett jár. Ugyanis ezt akarta, ezt kapta. A népet meg sajnos nem lehet kiszavazni.

Ja, hogy omlik össze a gazdaság? Azon kívül, hogy a politikát utóbbi időben kerülő nagy kereskedelmi csatornák híradójából ez nem jön át, a közszolgálati vagy a HírTV alapján meg virágzik a gazdaság, és ezzel be is zárult a kör, a proli nem tájékozódik máshol. Másrészt ha még tisztában is van a helyzettel, jobban élvezi az átlag ember, hogy másnak is rossz, mint hogy mindenkinek jobb legyen.

froton 2013.03.01. 10:10:28

@toportyánzsóti: "A fityuszka továbbra is eredményesen dolgozik azon hogy meg legyen akár a 2/30-adja is."

Egy 2/30-os fidesz aránnyal (kb 27 fő, vagyis picivel a küszöb felett) a parlamentben abszolút ki lennék békülve...:))) (bár ezekből még az is sok...)

Fejesrob 2013.03.01. 10:10:58

@Zabaalint: Te ne menj el politikai szakértőnek.

Ezt a kormányzatot ugyanis azért nem fogja senki elzavarni, mert bár ugyanakkora a szívás mint Gyurcsányék, Bajnaiék alatt, az államháztartás hiánya alacsony. az államadósság pedig nem nőtt.

Azaz Orbánék láthatóan sokkal jobban gazdálkodnak mint Bajnaiék. A közszolgálati és a HírTV alapján pedig egyáltalán nem virágzik a gazdaság, nem tudom ilyen marhaságokat honnan szedsz. Vagy csak jól hangzik?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 10:12:38

Bajnai és MSZP-t nem kell összemosni.

Ők összetartoznak régről.
Bajnai Gyurcsány egyik legőszintébb csicskása, már a KISZ utódszervezetétől kezdve, közös cégeken keresztül, az EU-s pénzek ellopásán át, Szigetvári Viktorig.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 10:19:50

@Fejesrob:

Ennyi..

Az MSZP-től nem volt szarabb kormány az egész EU-ban, és ezt mindenki tudja.
Szlovákok előtti pozícióból 2010-re minden versenyképességi mutatóban utolsóvá züllesztették az országot.

Eközben megduplázták a munkanélküliségi rátát,
és az államadósságot is 81%-ra tornázták.

Ennyit tudnak meg a nevüket.

politikus-omm 2013.03.01. 10:25:29

Teljesen egyetértek. A baloldal lejáratása sosem lehet eltúlzott.

I_Isti 2013.03.01. 10:26:11

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Azért Viktor erősen előzi jobbról... nála már az is hatalmas eredménynek számít, hogy minden idők második legalacsonyabb szülétés számát az ő uralkodásának második évében produkálta mAgyarország.
Ezt csak a második Orbán-kabinet első éve múlta alul... :)
Persze a negatív gazdasági növekedés is növekedés természetesen, így a népesség elfogyása is tulajdonképpen növekedés.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 10:35:49

@I_Isti:
A születésszám az speciel rossz példa.

kb 20 éve folyamatosan csökken a születésszám.
A tendenciát eddig kb csak a Fidesz tudta ideiglenesen megállítnai 2001 körül. Aztán a szocik megint elkúrták.

A szocik midnenben utolsóak voltak szinte, a Fidesz meg mind a munkanélküliségi ráta alakulásában, mind az államháztartási hiány kezelésében egyik legjobbnak számít az EU-ban.
A hiény kezelés egyik ára sajnos a gzadasági növekedés visszaesése volt.
teszem hozzá a szocik alatt jóval nagyobbat esett vissza a gazdaság, miközben eladósították az országot.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.03.01. 10:38:10

Mindenféle szervezetek próbálják megvetni a lábukat. Sajnos én egyetlen jobboldalit sem látok. De a parlamentben sem. Ilyen párt miért nincs Magyarországon?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.01. 10:43:21

Vicces, hogy a héten legalább 10 blog foglalkozott a közvéleménykutatások eredményével, azonban azt a legtöbb elfelejtett megemlíteni, hogy a népszerűség nagyon relatív, hiszen a legnépszerűbb Fideszre mindössze az emberek negyede szavazna és Ádert kivéve az emberek kétharmada egyik politikust sem látná szívesen semmilyen pozícióban...

A helyzet az, hogy a jelenlegi erőviszonyok alapján akármennyit gyengült a Fidesz, nagyjából a 2010-es 50% körüli eredményt tudná hozni, ami az új választási szabályok miatt a parlamenti férőhelyek legalább 70%-át jelenti.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.01. 10:44:05

@TrueY: Mert a magukat jobboldalinak beállító embereknek ezek is megfelelnek...

I_Isti 2013.03.01. 10:49:59

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Sőt, ha patásgyucsány nem lenne, akkor a nap is szebben sütött volna, és a tavalyi aszályhoz is csak amiatt van, mert Gyurcsány felnézett a napra, és a nap elszégyellte magát, és inkább nem is sütött. Vagy a felhők elfelejtettek esőt adni a szent magyar anyafődbe. Vagy ilyesmi...

Az a lényeg, hogy elmúttnyóccév ami húsz, kivéve az a négy amikor nem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.01. 11:01:10

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A KSH adatai szerint a születésszám már 38 éve folyamatosan csökken. Kivétel ez alól 8 év volt és közülük több kapcsolódik a szoci kormányzáshoz, mint a Fideszhez:

1985: +3,8% kommunizmus
1990: +1,9% rendszerváltás
1991: +1,2% MDF
2000: +3,1% Fidesz
2004: +0,5% MSZP-SZDSZ
2005: +2,4% MSZP-SZDSZ
2006: +2,4% MSZP-SZDSZ
2008: +1,6% MSZP-SZDSZ

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.03.01. 11:02:17

@Távmunkás: Igen, én is szoktam nevetni, amikor egy bolsevik típusú, kripto-rákosista párt híve jobboldalinak képzeli magát. Miközben imádott főnöke agyba-főbe államosít mindent! Milyen skizofrénnek kell lenni ahhoz, hogy be tudja magának beszélni, hogy ez jó, jobboldali dolog?

bgp 2013.03.01. 11:12:39

@Fejesrob: 1-2 évig, amig az einstandolt pénzek futják és a gazdaság összeomlik.
Akkor majd jönnek az új földesurak és megveszik a tönkrement cégeket állami (gazdaság élénkítő) pénzekből.
A külföldi nem itt adózókból meg a fejesrobokból meg meglesz a következő választás.

I_Isti 2013.03.01. 11:15:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Ezen még cizelllálni kellene.

"Az ezredfordulót követő ingadozást és alacsony
szintű stagnálást 2010-ben és 2011-ben visszaesés
követte. A családtervezési döntéseket egyértelmű-
en negatívan befolyásolta a válság következtében
romló életszínvonal. Ezt a pozitív családpolitikai
intézkedések sem tudták ellensúlyozni. 2011-ben
– az előzetes, részben becsült adatok szerint –
88 050 újszülött jött világra, 2285-tel kevesebb az
előző évinél, és a felét sem érte el az 1970-es évek
nagy létszámú generációinak."

részlet ebből:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo/mo2011.pdf

"90 300 csecsemő született meg idén csak a Fidesz kedvéért, mondta Orbán Viktor. "

A gyengébbek kedvéért.
88050 (2011) < 90300 (2012) < 90335 (2010)

Csak azok a fránya számok, azok ne lennének...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.01. 11:19:19

@TrueY: Kommunizmusban nőtt fel a fideszes és szoci szavazók többsége, náluk kell a személyi kultusz (Orbán, Gyurcsány), hogy a vezért kövessék. A bökkenő csak az, hogy most Orbánon kívül nincs karakteres pártvezető, így csak egy pártra szavaznak.

regress 2013.03.01. 11:23:11

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: szeretett vezéred ma megint "igazat" mondott.kijelentette,hogy a mai naptól független a jegybank.nincs hányingered?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 11:26:03

@I_Isti:

Itt jól láthatóak grafikonon az adatok:
A Fidesz alatt csökkent arányaiban a legkevesebbet a születések száma.

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=mo4pjipima872_&ctype=l&met_y=population#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=lbirth&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&idim=country_group:non-eu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 11:28:01

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
A jegybank soha nem volt független.
Én a függetlenséget se az MSZP-nek, se a Fidesznek nem hittem és hiszem el most se, ellentétben veled, aki mindent benyal amivel az MSZP eteti.

Simort az MSZP ültette be, és a monetáris tanács tagbővítést is az MSZP találta fel.
Simor kb pont úgy és akkor tett be a Fidesznek ahogy csak tudott, mint Járai az MSZP-nek annak idején.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 11:35:16

@I_Isti:
A fránya számok születésszámot tekintve:
1994-98 MSZP: 115598 -> 97301 = -15,8 %
1998-2002 Fidesz: 97301 -> 96804 = - 0,51 %
2002-2010 MSZP: 96804 -> 90335 = -6,68 %

Ezek a fránya számok majom.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.01. 11:39:59

Az aljas, sunyi birkamenet és a CÖF az orbáni diktatúra fizetett tüntetői!
Valószínű részt vettek a TV székház ostromában is.
Közpénzen balhéznak, nyalják az orbáni segget.
Most nagy kegyesen lemondanak a románok elleni tüntetésről a biztonsági szolgálat utasítására!

Hol élünk emberek, van akik szerint már fel is fegyverezték őket!
Tiporjuk el az orbáni polgárőrséget!

Na végre, Matolcsy megbukott!
Ha mindent nagyon jól csinált, vajon miért kell leváltani, eltávolítani? Győztes csapaton ne változtass!

I_Isti 2013.03.01. 11:41:40

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Mondom az abszolút primitívek kedvéért még egyszer: ezek az adatok és az általad citált grafikon is ugyanazt mutatják, mégpedig szóban a KSH ezt így fejezte ki:

"Az ezredfordulót követő ingadozást és alacsony
szintű stagnálást 2010-ben és 2011-ben visszaesés
követte. "

Mi volt 2010-ben?
a helyes válasz: visszaesés

Mi volt 2011-ben?
a helyes válasz: visszaesés

Mi volt 2012-ben?
a helyes válasz: a születések száma visszaerősödött a 2010-es szintre.

Tehát igazából - mivel a 2010-es év is visszaesést hozott ezért Viktátor orszaglása azt jelenti, hogy a születések száma bármelyik évben _kevesebb_ mint az azt megelőző - patácsgyúrcsány korszak születéseiek száma.

A Biblia szerint egyébként a "hit pedig a reménylett dolgok valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés"

de ezt csak úgy mondom...

kifordított nagyanyó 2013.03.01. 11:41:45

Na,idetaláltak a droidok!:))

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 11:51:19

@I_Isti:

Igen visszaesés volt. tekintve 1998-2002 között kemény 0,51%-os visszaesés volt a születések számát tekintve.

Az MSZP alatt 1994 és 98 között 15,8% aztán meg 2002-2010 között újabb 6,68% visszaesés.

Azaz az MSZP ronott szumma 22,48 %-ot a születési arányokon,
A Fidesz pedig 0,51%-ot.

Azaz konkrétan a Fidesz kb 50-szer jobb az MSZP-től ezügyben is.

I_Isti 2013.03.01. 12:05:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Attól teljesen eltekintve, hogy (statisztika) szakmailag teljesen hülyeségeket beszélsz, azon kívül még nem is igaz az adatoknak ez a fajta csoportosítása.

De ha neked így jó, higgyél csak abban is, hogy fogsz nyugdíjat kapni, meg abban a gazdasági csodában is, amit matolcsy produkált.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.03.01. 12:32:07

@politikus-omm: a baloldalt nem kell lejáratni...ferenc megtette...hálistennek.

TroTull 2013.03.01. 12:36:50

mit nekünk közgazdasági törvényszerűségek?! mit nekünk matematika?! látni kell, hogy minden fontos gazdasági mutatónk felcsökkent aminek fel kellett és a negatív növekedésünk sem mindennapi! asszem egyvalaki dicsérte is, várjál ki is volt?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.01. 12:55:56

@I_Isti:
természetesen hazudsz ahogy szoktál..
Az adatokat az Eurostat szolgáltatja,
a grafikont, és gyűjtést a google data explorere.
Legfeljebb számodra meglepőek ezek, mert nem egyeznek az MSZP propagandájával:

Link:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=mo4pjipima872_&ctype=l&met_y=population#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=lbirth&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&idim=country_group:non-eu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Vitéz László 2013.03.01. 13:13:46

választásokon már nem legyőzhető a náci komcsi feudális fidesmafia

s 2013.03.01. 13:24:49

Minden okoskodást érvénytelenít, ha az euró 347 huf lesz.

I_Isti 2013.03.01. 13:38:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A TE gondolkodásmódod alapján magyarország aranykora az általad linkelt diagram szerint a népköztársaság 1970-1975 közötti időszakára, Kádár János elvtárs hatalmának a csúcspontjára esik.

Ebben az időszakban ugyanis mind nagyságrendjében, mind arányában igen jelentős élveszülés növekedés volt. Sokkal nagyobb, mint amit Viktátor bármikor is fel fog tudni mutatni.

Próbálj meg gondolkodni, bár eleinte nehéz lesz. (Egyébként utálom az MSZP-t., nem vagy sem szavazójuk, sem szimpatizánsuk. Nem mindenki 1 bites, vannak más számok is, mint az 1 és a 0.

pástétom 2013.03.01. 13:40:02

Posztoló jól mondja: az ellenzéki együtműködés (bármilyen formájában is egyeznek meg végűl a felek) a E-2014 és az MSZP-ről fog szólni. Ez teljesen egyértelmű. Harmadikként a DK vagy a PM jöhet szóba. Schiffer kint marad, a szövetkezésből - ez is teljesen világos már, és annak rendje szerint az LMP valószínűeg jövőre kihullik a Parlamentből.

I_Isti 2013.03.01. 13:40:37

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Ja, és még valamit: az adatokat az EUROSTAT-nak vajon ki szolgáltatja?

Zak 2013.03.01. 14:45:43

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: mindezt Orbán bátyánk hathatós segítségével, aki mindent megszavazott, ami populáris volt, de semmit ami valamit is segített volna a pénzügyi helyzeten, mert hogy "ne az emberekkel fizettesék meg".

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.03.06. 13:34:09

@Távmunkás: "most Orbánon kívül nincs karakteres pártvezető"

Ebben igazad van. Az a mi nagy veszteségünk, hogy a cölöpteknős csak "karakteres pártvezető" és nem tehetséges politikus. :(

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.06. 15:42:37

@TrueY: Ki a politikus? Aki befolyásolja a szabályalkotást és a döntéshozatalt vagyis akinek hatalma van.
Ki a tehetséges politikus? Aki megszerzi és megtartja a hatalmat, hiszen így tudja érvényre juttatni elképzeléseit.

Az, hogy valaki tehetséges a politikában és az, hogy az ország számára előnyös a tevékenysége, sajnos nem esik egybe a legtöbb esetben...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.03.08. 16:47:05

@Távmunkás: Nagy igazságod vagyon! Én a "tehetséges" politikusba a megjegyzésed második felét is beleértem. Különben csak cölöpteknősről beszélünk... :)


süti beállítások módosítása