A Népszabadság Hoffmann Rózsával készített interjút. Az interjút feszes keretei nem tették lehetővé egy sor kérdés feltételét, és bár az újságírók nagyon igyekeztek, nem sikerült utánajárni sok fontos dolognak.
Szerző kimondottan rokonszenvesnek tartja a felzárkoztatásról, a pedagógus szerepéről, vagy éppen a teljesítményközpontú bérezésről szóló gondolatokat, de többet kéne tudnunk.
Néhány nyitva maradt kérdés:
- A pedagógus tekintélye valóban az általa a szülőkkel és diákokkal szembeni gyakorolt korlátlan hatalmon alapul?
- Melyik az az időszak amikor ": a magyar oktatás korábbi színvonalát mindenütt elismerték,". A hetvenes évek, amikor a minisztériumban tevékenykedett? Vagy az Orbán kormány időszaka, amikor a PISA sokk érte az országot?
- Az igért kislétszámú osztály integrált, vagy elkülönített osztályokat jelent,ha az utóbbit, akkor hogy lesz ebből felzárkózás?
- A tehetséggondozás csak a középoszály ügye?
- Mikor állította akár az iskolai erőszakkal foglalkozó bizottság, akár a minisztérium, hogy a pedagógusok tehetnek az iskolai erőszakról?
- Mennyi pénzbe kerül a pedagógusok állami finanszírozása? Miben különbözne ez a mai teljesítménymutató rendszertől?
- Milyen feltételek alapján minősíteni a külső ellenőrzés a pedagógusokat?
- És a legfontosabb: mikor lesz mindenből koherens és szakmailag értelmezhető program?
Utolsó kommentek