Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Szomorú vasárnap: mégsem lesz radikális adócsökkentés

2010.03.22. 13:14 - eroica

Címkék: gazdaság fidesz navracsics adócsökkentés matolcsy

Úgy tűnik, a Fideszben a jóhírt (radikális adócsökkentés) a főnök jelenti be, a rossz hírt (mégsem lesz) azt meg mások. Orbán tavaly novemberben megígérte, hogy: "2010-ben egyszeri, nagy arányú adócsökkentés lesz, ha a Fidesz kerül kormányra".

Vasárnap Matolcsy feladata volt a bizonyítvány kimagyarázása. A két érv a radikális csökkentés halasztására:

1. Mert "bizonytalan" az államháztartás helyzete. Ez egyrészt szerintem alapvetően nem igaz, mert elemzők is megírták, hogy a 7 százalékos hiányt csak akkor lesz, ha a Fidesz szándékosan tesz érte. Másrészt láthatóan Fidesz is érzékeli a költségvetési helyzet javulását, mert abbahagyta az IMF lélegeztetőgépen van az ország dumát (Miután Magyarország már tavaly nyáron tudott eurókötvényt kibocsátani, és az IMF-hitel többi részletét sem hívjuk le.)

2. Mert "évközben vagyunk" ilyenkor nem lehet módosítani. Értsd: Orbán tavaly nem látta, hogy a tavaszi kormányváltás év közben lesz..

A soha meg nem valósult "évi 7 százalékos növekedés" atyja, Matolcsy a videó első részében magyarázza ezeket. Az videó második pedig kifejezetten ínyenceknek szól. Ebben magyarázza el a "keményen beavatkozunk a költségvetésbe" - de: "nem lesz megszorítás" -, de mégis: "szigorú költségvetési politika lesz" gazdaságpolitikai Bermuda-háromszöget.


 

Az adóügyi kimagyarázás császára azonban mégiscsak Navracsics Tibor. Íme a "válasz" amikor megkérdezték, hogy tulajdonképpen milyen adócsökkentést akar a Fidesz.

Adócsökkentés: ahogy tetszik

Kérdés: Orbán Viktor a munkahelyteremtést és a radikális adócsökkentést nevezte az elsődleges célnak. A 2007-es Erős Magyarország program 19. oldalán nem radikális, hanem „célzott” adócsökkentés szerepel. 2005-ben a gazdasági konzultáció szereplői egykulcsos adózásra tettek javaslatot, a KDNP családi adózást dolgozott ki. 2008-ban Varga Mihály egykulcsos adózásról beszélt, mely nem mehetett volna 23 százalékos szint alá. 2009-ben Orbán azt nyilatkozta: valahol 17 és 22 százalék között kell mozognia az egykulcsos szja-nak. Most pedig azt: nem lehet egy kulcs, „több kategória kell”, így igazságos.

Navracsics: S még azt mondják, hogy nem demokratikus párt a Fidesz! Van egy szakmai vita az adórendszerről. Ma a lengyel, cseh, szlovák, román adórendszer az egykulcsos felé megy. De számunkra a családpolitikai szempontok is fontosak, ami többek között magában foglalja a gyerekek után járó adókedvezményt. Ez, ha akarom, egykulcsos adózás, ha akarom, másik kulcs. A viták valahol majd nyugvópontra jutnak.

http://static.168ora.hu/db/09/D6/navrasics-bi-copy-d0000A9D6751a43b19baf.jpg

 

Ennyit az ötletelés és a pártdemokrácia összefüggésérő - az egyébként elismert politológustól

Azok között pedig, akik meg tudják mondani, hogy pontosan mit akar adóügyben a Fidesz, kisorsolunk egy Fidesz pólót. (Igen, Matolcsy György, Navracsics Tibor és Varga Mihály is játszhat.)

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

142 komment

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr381859318

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csereügylet 2010.03.23. 10:47:11

Jó napot! Jó napot! Nicsak, magát már láttam valahol! Talán a Mónika shówban? Nem! Akkor a Joshi barátban! Az sem, az biztos! Miniszterelnök jelölt vagyok! Ja! Akkor nem érdekes. Mit

Trackback: Kánaán és ami mögötte van 2010.03.22. 22:48:19

Eddig rossz volt, most jó lesz - eljő a kánaán az oktatásba. Azt mondjuk még nem tudjuk, hogy honnét és azt sem, hogy pontosan ki fogja finanszírozni. De hát ez annyira nem is lényeges. Amíg a nagyok, ott fent, elsakkoznak erről, mi nézzük meg, hogy za...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 00:42:00

@Komment Elek:
ismerem a jelenlegi munkaero piaci helyzetet, pedig van vagy fel millio kozalkalmazott akit kikene rugni , csak most nem idoszeru, most a legfontosabb feladat a munkateremtes
de nem olyan egyszeru fel millio allast eloallitani a semmibol

igazabol a fiatalok jobb ha elhuznak az orszagbol , mar aki teheti, mert itt 5-10 even belul semmi nem valtozik ahogy a politikusokat ismerem

gudmen 2010.03.23. 00:43:14

@Lrdx:
csak Dojcslandban nem osztottak vissza km-enként cirka 800- 1000! ft-ot..mint ahogy 2006 szeptember 19.-én Koka tulképpen bevallotta fömüsoridöben: " az elkövetkezendökben 800 millio ft-tal kevesebbért épülnek az autopályák"

Netuddki. 2010.03.23. 00:43:25

Hát akkor pedig nemhogy több ciklust egymás után, de ezt sem fogják kitölteni. Szerintem már qrvára elegük van azoknak akik fizetik Magyarország számláit.

gudmen 2010.03.23. 00:44:03

*800-1000 millio ft

Netuddki. 2010.03.23. 00:48:46

@trocadero: Nem a kánaánt várjuk b+!
Egy normális országot, ahol nem azért fizetjük a közhivatalnokokat, hogy minket szopassanak. A fizetésünket pedig nem az állam akarja elkölteni helyettünk. Azaz csak elköltené, ha el nem lopnák.

Komment Elek 2010.03.23. 00:50:42

Szerintem meg tudjátok mi pörgetné meg az országot? Hogy ha végre igazán rálépnének a munkáltatók tökére, hogy ne minimálbérre meg felére lehazudott bérekért dolgoztassanak embereket. Hogy a túlórát fizessék ki (egyébként azután is adóznánk) Lehet, hogy az így szerzett tisztességes haszon már nem rúgna a csillagos égig, de akkor már nem kellene szarrá adóztatni őket, feltételezve, hogy egyébként úgyis elcsalják az adót. És akkor az emberek a jobbágy és rabszolgasorsból kicsit fellélegezve elkezdenék használni azt a pénzt, ami jelenleg már nincs annak rétegnek, aki dolgozik és gyakorlatilag eltartja az országban a heréket, és azt is aki egyébként tisztességel ledolgozta már a magáét, vagy mert gyerek, vagy beteg, vagy mert tényleg rászorul. Fizessék ki a dolgozó embereket tisztességesen. Nehogy azt higyjétek, hogy nem nyereségesek a cégek Magyarországon, egy lófaszt nem. És itt nem csak a multikról beszélek.

Netuddki. 2010.03.23. 00:51:38

Ja igen, majd elfelejtettem. Ezek a hülye, barom politikusok még elhiszik, hogy itt mindenki be is fizeti a qrva magas adójukat?
Ezek elhiszik, hogy adócsökkentés nélkül mindenki fizetni fog?
Szerintem qrvára nem is érdekli őket. Majd ha csökken az adóbefizetés, akkor a fidesz is csak emelni fog. Tőlük sem várok többet.

cambridge.on 2010.03.23. 00:54:28

@version: Nyugtass meg légyszíves, ugye neked nincs diplomád?
Legalább az kevés hitem maradjon meg a felsőoktatást illetően ami még van!
Ennyi zagyvaságot rég olvastam egy embertől.Ami borzasztó, ráadásul meg is vagy győződve az igazadról!
Most amikor nem jut pénz semmire, ráadásul válság van mindenhol, te megtaláltad a kivezető utat a válságból. Gratulálok Háry János ! Eltaláltam ki vagy, igaz.
Amikor valaki elsülyed a mocsárban, a legjobb mentőakció, ha belekapaszkodik a hajába és annál fogva kihúzza magát.
Így járnánk,ha mindenki diplomás lenne, kb ennyi lenne az értéke.

Nem jól figyeltetek adóügyben. Amikor Orbán Szélesékkel találkozott, utána kijelentette: lesz adócsökkentés, de nem mindenkinek.
Elsősorban a nagy tőkeerővel rendelkezők kapnak kedvezményt. Nem hangzott el olyan kitétel, hogy a befektetésre kell fordítani, ez csak remény marad.
Érthető, eddig ők fizették a számlát , illik visszafizetni.
Nem ezt igérték,de az másodlagos.
Könnyű megmagyarázni is: járni jár, de nem jut.(mindenkinek)

Netuddki. 2010.03.23. 00:55:01

@Komment Elek: "Hogy ha végre igazán rálépnének a munkáltatók tökére"

Mármint kicsoda lépne, hova? Ez a baj ebben az országban, hogy még mindig mindenki mástól várja a megoldást.
Politikus itt soha nem fog neked megoldani semmit. Felveszi a kis költségtérítését, elnyomogatja a gombot, oszt jó napot. Ennyi.

ne most 2010.03.23. 00:55:21

@version: Adjon nekik olyan munkát, ami "felpörgeti a gazdaságot"! Nem tud csak beszélni róla - mondjon le. Miért jelentkezett vezetőnek? Azért, hogy kirugjon több ezer embert, mert a majd jobb lesz, ahol a "bőség kosarából majd mindenki egyenlőn vehet" ?

ne most 2010.03.23. 00:57:51

@Komment Elek: A jobbágy 10% adót fizetett földesurának, aki ezért akár fegyverrel is megvédte.

Netuddki. 2010.03.23. 00:58:36

@cambridge.on: Na álljon meg a menet!
Nagy tévedés, hogy a tőkeerősek fizették itt a számlát. Aki itt fizetett azok a bérből és fizetésből élők, kis és közepes vállalkozók voltak. Akinek meg sok pénze volt az szépen kioffsoreolta innen még adózás előtt.
(Persze tisztelet a kivételnek, már ha van ilyen)

Netuddki. 2010.03.23. 01:02:15

@ne most: Hát ezzel is vitatkoznék. A jobbágy gyakorlatilag a földesura tulajdona volt és ingyen, max. éhbérért dolgozott neki.

ne most 2010.03.23. 01:08:19

@kovi1970: Ez már később volt. Borult is a feudalizmus.

Komment Elek 2010.03.23. 01:08:54

kovi1970:
Vidéken, ha elmész segíteni egy ismerősöd földjére munkaszerződés nélkül akkor megnézheted magad. Nem érdekli őket (munkafelügyelet), hogy ezt így kalákában csináljátok. Pedig ilyen létezik, szerintem se adócsalás és fekete munka, szó nincs róla hogy életszerűtlen lenne. Büntetnek agyra főre. Annál a cégnél, ahol a minap felmondtam a 27. órában (nem, nem viccelek huszonhetedik...) minden főnek 9-6:30 van beleírva a jelenléti ívbe. Szerinted ez életszerű? Szerinted ki jött valaha ellenőrizni bárki is mi folyik ott? Szerinted kifizettek valaha is akár 1 óra túlórapénzt? Szerinted 8 általánosunk volt? Szerinted tényleg fel kellene jelentgetni a szerencsétlen melósoknak a saját munkahelyüket?

proton1701 2010.03.23. 01:11:49

Tuctó nem megyek el szavazni egyik baromarcúra sem!!!
Hihetetlen , hogy mennyire parasztok és mennyire átverik a népet. (Ami magunk között szólva meg is érdemli). Az kellene, hogy senki nem megy szavazni. Boruljon a bili.......Egyik sem kell. Jöjjenek az új arcok

Komment Elek 2010.03.23. 01:17:24

proton1701:
Azzal, hogy nem mész el szavazni, nem borítasz bilit. Legfeljebb a saját fejedre, a saját csomagoddal együtt. Ami esetleg nagyot durranna, ha nagyon sokan szándékosan érvénytelenül szavaznának. De egy ilyenfajta protestáláshoz, szinte ugyanakkora kommunikációs felhajtást kellene csinálni, amivel akár egy pártot is tollhatsz magad előtt. És persze akkor is ott marad a kérdés, hogy ok... de akkor mit? Kit? Hogyan?

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.03.23. 01:21:57

SZDSZ vagy MSZP kritika csak Uj Péter testén át kerülhet a címlapra.

Van még egyátalán SZDSZ?

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 01:22:08

@cambridge.on:

tudod en hiszek abban hogy barmilyen helyzetre van megoldas, csak megfelelo intelligencia kell hogy megtalaljuk a helyes utat, lasd az apple peldajat 10 eve csodhelyzetben voltak, ma meg a masodik leggazdagabb ceg a microsoft utan
es mi kellett hozza ? egy ember aki megmondta a tutit

csak ebben az orszagban nagyon remenytelen a helyzet , mert mindenki csak a maga faszsagat fujja, csak a sajat bankszamlaja erdekli, az hogy 100 ezer gyerek ehezik , ki nem szarja le, az hogy lassan 1 millio alulkepzett munkanelkuli cigany fog megindulni hogy kajat szerezzen mindenaron, az sem baj ha kibeleznek par feheret, hat ez sem szamit,
csak neked meg a hasonloknak legyen uj plazmaja haza bmw-je
mocskos egy vilag ez, a magyarok meg boszmek is hozza

ne most 2010.03.23. 01:25:52

A történelem ismétli önmagát?

"Nyugat-Európában a parasztok fokozatosan szabadultak meg feudális terheiktől és váltak szabad bérlőkké vagy birtokosokká. Ezzel szemben Kelet- és Közép-Európában a feudális terhek fokozódása ment végbe a második vagy örökös jobbágyság kialakulásával. Itt intézményes lépésre, jobbágyfelszabadításra volt szükség a feudális terhektől való megszabaduláshoz."
hu.wikipedia.org/wiki/Jobb%C3%A1gy

Komment Elek 2010.03.23. 01:27:00

Egyébként vannak új arcok. Egyik oldalon a Jobbik, (mindenféle minősítés nélkül) másikon az LMP. Az LMP lehet egyébként az a csíra, amiből évek alatt kialakulhat egy normális baloldal. Én úgy látom, hogy jelenleg ezt a Fidesz lesz kénytelen betölteni a Jobbikkal szemben (egyébként már az MSZP-vel szemben is baloldali volt bizonyos értelemben) kíváncsi leszek hogy mit kezd majd ezzel az új szereppel. A Jobbik szinte biztosan be fog jutni parlamentbe, amiért kapunk is majd a pofánkra rendesen. Nem lesz egyszerű periódus a következő négy év.

Komment Elek 2010.03.23. 01:50:18

@ne most:
Nem, a történelem nem egészen ismétli önmagát. De abban én is biztos vagyok, hogy a jelenlegi kapitalista rendszerek, a jelen formájukban nem fognak már sokáig működni. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy eljött a kommunizmus, vagy a szocializmus ideje, egy frászt. A tőlünk nyugatabbra élő fejllettebb országok már keresik a kiutat. Teljesen nyilvánvalóvá vált számukra, hogy ennek a formának így vagy úgy véget kell, hogy vessenek, mielőtt újra felforgatja az alsó réteg a szart. Az új államok felzárkóztatása semmi másról nem fog szólni, mint arról, hogy miközben a jóléti, nyugati tagállamok, magukat még mindíg kapitalista államnak valló de valójában befelé szociális berendezkedésű államokká válnak, addig a kapitalista kizsákmányoló tevékenységeik, egyfajta outsourcing módban folytatódnak. A Jobbik ezt gyarmatosításnak hívja, pedig szó sincs erről. Én inkább ahhoz hasonlítanám, ahogy a tehetősebb gazdák nem a gyerekeiket dolgoztatják, hanem a napszámosaikat akik a háziállataikkal együtt kint alszanak és észnek az istállóban. Isten hozott mindenkit a zejrópaji júnióban, röff röff röff... nesztek egy kis moslék...

Rókakígyó 2010.03.23. 02:34:22

Itt látszik, h a korrupció nem fog változni. Az egy dolog, h országmenedzsereink szarok, mint a bűn, de még azt is bevallják, hogy zsebre dolgoznak.

SzaGyu 2010.03.23. 05:07:23

Ugyan már. Ki hitte el, hogy majd a FIDESZ adót csökkent és rendbe teszi az országot? Ha csökkent is adót, azt a dolgozó ember nem fogja észre venni, ha a cégeknek lesz adó, járulék csökkentés, azt meg ők szépen lenyelik és még nagyobb lesz a hasznuk. A VOSZ mindig nyavalyog, könnyeikkel tele van a Balaton és azon a hajóik.
Ahogy közeleg a választás úgy a FIDESZ is kezd homályosítani, ködösíteni. Már nem fogalmaznak olyan egyértelműen!
Rájöttek: Ha nem teljesítik ígéretüket, akkor visszajön a 16 év ellenzékiség.
Meglátjátok: Választások után majd jön a nagy "REFORM" a megszorítás...

MACISAJT 2010.03.23. 05:27:12

"Orbán tavaly novemberben megígérte, hogy: "2010-ben egyszeri, nagy arányú adócsökkentés lesz, ha a Fidesz kerül kormányra".
"2. Mert "évközben vagyunk" ilyenkor nem lehet módosítani. Értsd: Orbán tavaly nem látta, hogy a tavaszi kormányváltás év közben lesz.."

Az ilyen "értsd" után szoktak jönni a -általában szándékos-
marhaságok.
Ahhoz hogy 2011 január 1-től életbe lépjen egy új adótörvény, egy új rendszer.
Nem 2010-ben fogadják azt majd el?

Mert azt csak magyarázni(érteni") vágyó hülyék képzelhették el, hogy júniusban feláll az új kormány, oszt augusztustól új adótörvények lépnek életbe.

stratez 2010.03.23. 05:52:26

@MACISAJT: Itt hagynak maguk után 8 évnyi trágyát, aztán fikatopicoznak: még ezt sem bírjátok elhordani félév alatt? A jó édes fideszfigyelő anyátokat, azt...

Fittipaldi 2010.03.23. 06:58:48

@ne most: lehet szkeptikusnak lenni, de azzal senki nem jut előbbre...
Én amúgy másképp látom: a nagy nyereséget termelő magyar vállalkozások nagy része a belső piacot használja ki, importál vagy hazai piacra termel vagy kereskedik, tehát csak a hazai pénzeket csoportosítja át vagy viszi ki az országból.
A kivitel jelentős részét viszont néhány multi adja, akik nyereséget persze nagyrészt szintén kiviszik, csak a bérjövedelmet hagyják itt. Gyakorlatilag ez és a külföldiek itteni turizmusa tartja el jelenleg az egész országot.

Viszont ahhoz hogy jelentős fejlődés legyen, jóval több pénznek kellene bejönnie, mint amennyi kimegy - például úgy, ahogy fent írtam.

nestrot10 2010.03.23. 07:22:55

Minden nem Fideszes seggnyaló tudta, hogy nem lesz adócsökkentés és a gonosz törpe csak hazudik....
Íme itt a bizonyíték! A többi Fidesz banda tag meg kikotyogja az igazságot...hehehehehhe

nestrot10 2010.03.23. 07:24:20

Hülye magyarok...(hajrá Magyarosrszág hihihi), megint meg lesztek vezetve?

nestrot10 2010.03.23. 07:26:23

Hogy vigyorog cinikusan az Orsós Orbán........(a cigók soha nem mondanak igazat) Ez az Orbánimázs:)

Roy 2010.03.23. 07:31:11

Igérgetnek, aztán semmi. Remélem ez egy kicsit visszaveti a népszrűségüket. Természetesen van megint kikre fogni, hogy miért nem tudják megvalósítani az adóreformjaikat.

Barbaar 2010.03.23. 07:39:57

Csak tudnám, hogy milyen szakértők azok, akik azt mondják, hogy a hiány csak szándékosság esetén lehet 7%, amikor már kiderült, hogy március végére a teljes ÁH 75%-át, április végére pedig majdnem 100%-át eléri az ország. Tehát tulajdonképpen, mire átveszi a Fidesz a hatalmat május közepe körül, addigra túl leszünk a 100%-on.
Ezek után melyik szakértő meri azt mondani, hogy az év hátralévő részében megoldható, hogy ne nőjjön, sőt csökkenjen az ÁH?

hááááát 2010.03.23. 07:47:55

Miért csodálkozik mindenki?Aki egy kicsit gondolkozott már tudta, hogy a tavalyi adócsökkentésen kivül nem lehet újat bevezetni.Ez csak egy maszlag volt amit ellenzékként megigérhetünk, de kormányzó pártként nem lehet betartani.Igazából most kezd el felelőségteljesen politizálni a FIDESZ.

Lacka929 2010.03.23. 08:08:18

Orbán ősszel: azonnali adócsökkentés lesz. Fidesz tavasszal: nem lesz adócsökkentés. Szíjjártó ősszel: nem kellenek megszorítások, azonnal 400 milliárdot hoz a korrupció felszámolása és az állam átszervezése. Fidesz tavasszal: nemlehet enyhíteni a megszorításokon.

És még van képük hazugozni a többieket...

Zz_ 2010.03.23. 08:09:56

Nem is tudtam, hogy az Apple egy demokratikus cég :-)

szárny 2010.03.23. 08:48:04

Azoknak, akik nem látták volna a Hír TV-n, s most úgy kénytelenek itt kommentelni, a - fidesznyiknek nemigen nevezhető - MTI hírösszefoglalója:

"A Fidesz az "igazi, nagy, radikális" adócsökkentést 2011. január 1-jétől három év alatt hajtaná végre - derült ki Matolcsy György Hír TV-nek adott vasárnapi nyilatkozatából. A gazdaságpolitikus szerint az idei államháztartási hiányt 4,5-6,5 százalék közötti sávba érdemes "kormányozni". Az Orbán-kormány egykori gazdasági minisztere többek közt azt mondta: év közben lehet már módosítani az adószabályokon, de az igazi nagy, radikális, a családi adózást középpontba helyező adócsökkentést jövő évtől tervezik bevezetni. Leszögezte: senki ne várjon semmilyen megszorító intézkedéseket egy új Fidesz-kormánytól, hiszen éppen a megszorítások következménye az, ami ma Magyarországon van."

Eroica és az összes libsybolsi bérhörgönc, meg a kenyéradó gazdáik valószínűleg szörnyethalnának, ha percenként nem hazudnának egyet mint a vízfolyás...

jozicsenko 2010.03.23. 08:49:00

a multkori magyarnemzet interjú óta tudjuk hogy a nokia dobozok ált. 40%-os visszaosztást jelentettek

40%, amit a bkv-n keresztül loptak ki az elvtársak

ha a fidesz beéri 10%-kal, már sokat nyertünk

avagy: mire fel kerül 1 km autópálya 3*annyiba, mint németországban????

orbán úgy építheti újra az országot, mint Horthyék trianon után, csak a cimborákat kell megfognia...

gézukácska 2010.03.23. 08:49:47

@Kenedy1:
Bízzál csak benne Te szerencsétlen!
Én már egy ideje ezen röhögök, hogy mekkorát fogtok döbbenni, hogy a kis pukkancs, aki még sosem hazudott, mégis hazudott! Van aki már rájött, de tömegesen, majd a választás után jöttök rá. :)))))

cambridge.on 2010.03.23. 08:52:28

@kovi1970: Te értettél félre!
Én arról írtam,hogy a Fidesz számláit fizették eddig!

@version: Akkor talán ott kellene kezdeni,hogy oktatás, legalább a nyolc általános elvégzése. Szakképzés, mert én mondjuk nem laknék egy szakképzetlen hajléktalanok által megépített házban!
A Fidesz programot átolvastam,ugyanúgy mint te, de nekem szöget ütött a kérdés a fejemben: miből?
Attól, hogy mások fogják elosztani, attól még nem lesz több pénz!
Hitelből? Meddig lehet még eladósítani az országot?
Vagy hirtelen mindenki öntudatos honpolgárrá válik,és követelni fogja a cégnél, hogy ő utána fizessék be az összes adót.Mindenki csak számla ellenében fog dolgozni, dolgoztatni.Megszűnik a hála pénz eldugása az APEH elől.
Sorolhatnám még.
A lényeg most,hogy nem a szocik szedik be az adót,(ezeknek nem fizetek) mindenki megváltozik?
De szép is lenne!

KolompárRómeó 2010.03.23. 08:57:19

"2. Mert "évközben vagyunk" ilyenkor nem lehet módosítani. "

Az ájrópéer adócsökkentő feri is emelte a TB-t 2006 szeptemberében, Oszkó pedig az áfát tavaly júliusban. Ennyi erővel csökkenteni is lehet, nem?

greycup 2010.03.23. 08:58:19

@jozicsenko:
ennyi maradt a "programból"?? majd kevesebbet lopnak a fiúk, és azzal sokkal jobb lesz? :))

most hogy az mszp egy döglött ló, elő lehetne jönni a farbával, de úgy látszik, nem megy, de hát nem csoda, nyolc év destruktivitás után nehéz átállni egy kicsit... azért remélem, menni fog

szárny 2010.03.23. 08:59:36

@gézukácska: Ha tudnád, milyen pontosan beismerted a libsybolsi propaganda hazugságát, már mennél is a munkakönyvedért az agitprop osztályra. Merthogy milyen boldog lennél, ha EGY hazugságon rajta bírnád kapni Orbánt :-))) ... ennyire telt a tyúkeszedtől... Te szánalmas kis pöcs...

Naki vagyok kerdojel 2010.03.23. 09:04:07

@version fijam, hüllye fatyty.

Idézlek, hogy értsd, mire gondolok:

"az autopalya meg azert nem jo mert gepesitett es 10 emberrel meg 5 geppel lenyomnak 100 km utat..."
...
"nem mondom hogy nem lehetne mas jo-jobb otlet..."

"ha 20 evre elore kellene gondolkodnom akkor a robotgyartasba fektetnek..."

Tehát az autópályaépítés nem jó, mert túl automatizált, kevés biorobot (értsd: képzettség nélküli munkás) kell hozzá - és ez gondolom azért baj, mert ugye munkát kell adni mindenkinek.
Ugyanakkor középtávon pedig robotokat gyártanál. Miért is? Ha a robotika (még jobban) beépül a mindennapokba, akkor nem veszíti el a benzinkutas a munkahelyét? Meg az utcaseprő? Vagy 20 év múlva már nem kell mindenkit foglalkoztatni?

Kérdezném, hogy normális vagy-e, de láthatólag nem, úgyhogy inkább meg sem kérdezem.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.03.23. 09:11:31

erről a fidesz írott programjában annyi szerepel, hogy évente 300-500 milliárddal csökkentik az adókat.

lehet elemezni mindenféle politiusok mondatait, de nem gondolom, hogy bármi értelme lenne -- a legtöbben nem elég jó politikusok ahhoz, hogy értékelhető precizitással adagolják a jelzőket, hangsúlyokat.

a fidesznek egyszerűen fingja sincs az államháztartás helyzetéről és teherbírásáról -- azt pedig a 98-02 időszakból tudjuk, hogy óvatos duhajok. a szocik bátorságának árát fizetve én inkább ezzel szimpatizálok.

greycup 2010.03.23. 09:21:17

@elemes2: "a fidesznek egyszerűen fingja sincs az államháztartás helyzetéről és teherbírásáról"

úgy, hogy Varga Misi a Költségvetési, Pénzügyi és Számvevőszéki Bizottságának fideszes elnöke... LOL

citrix 2010.03.23. 09:25:38

@version: ...és milyen praktikus.Építsünk házakat,lakásokat a hajléktalanoknak,fellendíti a gazdaságot.Te feltaláltad az örökmozgót,Nobel díjat érdemelsz.Kérdés:ha így is lakáshoz lehet jutni,ki a fene akar majd venni drága hitelre,a egyszerűen elég hajléktalannak lenni papíron és máris jut ingyen.Másik:egy lakásnak nem kevés rezsije is van,szomorú szemű hajléktalan lakói azt miből fizetnék?Ugye majd azt is az állam adja,mert itt Kánaán lesz,akárki is meglássa azt :-)

ts90 · http://veszbejarat.org 2010.03.23. 09:33:46

@Naki vagyok kerdojel: hát én már nem értem a mai politikát... annyit csalnak, lopnak, hazudnak hogy már a negyede is sok lenne... egyik kutya, másik eb...

veszbejarat.org

kzoltana 2010.03.23. 09:34:20

Orbán Viktor: "A gazdasági elitre a magyar közösség e pillanatban nem néz fel, mert meggazdagodásának, sikerességének erkölcsi alapjai sok esetben hiányosak és megkérdőjelezhetők"
www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=568&tema_id=28
Büntetni kell őket?

El Polako 2010.03.23. 09:48:42

Nem mintha nem lenne ez fontos téma, de hogy lehet az, hogy az indexen egy lengyel-magyar barátos téma se címlapos:
www.melano.hu/news.php

Veder1 2010.03.23. 09:57:28

Én nem várok sokat a Fidesztől, kényszerpályán mozognak...

Inkább ez a nagy probléma:

index.hu/gazdasag/vilag/2010/03/23/eltemetik_a_gazdagokat_az_adossaghegyek/

Az un. "fejlett" világban (tényleg, mitől is? termelni nem termel semmit, max fogyaszt mint az állat) ki fog pukkadni a lufi. Nagy arányú elvonásokkal még ideig -óráig kihúzza, rohadtul el fog szegényedni mindenki, nőni fog a radikalizmus, végső soron új világháború közeleg...

Legalább nem a jelzáloghitelek fizetése lesz a legnagyobb gondunk :(

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:00:43

@citrix: valamit kell csinalni, jobb otletem meg nincs
persze lehet adot emelni, kikuldeni a rendoroket az utcara masodlagos adobehajtasra, szivatni az apehal
csakhat ettol ugyan nem fog a gazdasag beindulni
egyebkent a adocsokkentestol se tortenne semmi, mert csak marginalis mertekben valtozhatna, 1-2% meg loszar

evente ugy 30 ezer lakast kene epiteni ami felszivna fel millio munkast, ennek az ara 100-200 milliard ft

Gabo1000 2010.03.23. 10:04:54

Jól látom, hogy az greycup, gézukácska és a hozzáhasonlók hazánk ellen kampányolnak? (azért szurkolnak, hogy bukjon bele országunk a kormányváltásba)

FlybyWire 2010.03.23. 10:06:46

@version: úristen, te közveszélyesen hülye vagy a közgazdasághoz :D micsoda rémálom-vízió, atyaég :D

sárkányfő 2010.03.23. 10:11:43

Itt félreértés van.

"2010-ben lesz egy egyszeri, nagy arányú adócsökkentés" mondta OV. És ha OV ezt mondta, akkor így is lesz!

Matolcsy György pedig azt is megmondta, pontosan mikor: "új költségvetés, új adórendszer és új foglalkoztatáspolitika lép hatályba július 1-jétől"

Tehát már csak szűk 100 nap, és jön az adócsökkentés! juhhé! :) Én már alig várom....

(nem olvastam el a kommenteket, ha valaki már írta, elnézést.)

greycup 2010.03.23. 10:12:01

@Gabo1000:
én kérek elnézést, hogy nyilvánvaló ökörségeknek, meg mellébeszélésnek nem tapsolok felállva
(csak hogy megnyugtasson, az elmúlt években sem tapsoltam)

Veder1 2010.03.23. 10:14:27

Nem olyan hülyeség version ötlete, a new deal is hasonló alapokon állt. Csak egy gond van, az emberi munkaerő ma nem képvisel olyan értéket, a másik meg mit csinálsz a több milliónyi diplomás szellemi munkással?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.03.23. 10:15:57

Ahhoz képest, hogy milyen nagy szájuk van egyeseknek, hogy milyen sok idióta MSZP-s volt 2006-ban, most fordult a kocka, itt a sok fidesznyik, magyarázzák a vezér bizonyítványát, meg, hogy majd 2011 januárjától lesz adócsökkentés. Érdekes, 2006-ban volt pármillió hülye aki az mszp-re szabvazott, igaz? Most lesz pármillió hülye aki a másik oldal hazugságait szopja be, és még júízűen tapsikol is hozzá. Persze, 2011-től adócsökkentés, most épp ezt kell hazudni. Tavaly az azonnali adócsökkentést, 2010 márciusában pedig a 2011 januárit kell hazudni. MSZP vagy Fidesz, tökmindegy.

Szevasztok 2010.03.23. 10:16:17

Az adónemek számát fogják csökkenteni drasztikusan: néhány bagatell adót megszüntetnek, néhányat pedig összevonnak. Így meg lehet csinálni azt, hogy a ténylegesen adóegyszerűsítést jelentő intézkedést drasztikus adócsökkentésnek kommunikálnak miközben a %-os adóterhelés lényegesen nem változik.

És egyébként ez egy jó irány is lenne - kb felére-harmadára vágni az adónemeket.

Veder1 2010.03.23. 10:16:23

Azt kellene inkább kitalálni, hogy Magyarország mi olyat tud termelni, nyújtani, amire a világnak szüksége van. Ha nincs ilyen, akkor tényleg utánunk a vízözön.

színjáték az egészvilág 2010.03.23. 10:26:13

először elrettentően kemény ellenőrzés kell, hogy a csaló vállalkozói réteg végre felfogja hogy fizetni kell

na ez átmegy (esélye kábé nulla rövidtávon) lehet csökkenteni

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:28:18

@Vödör:
sok orszagnak bejott a massziv epitkezes a regmultban
es meg lehetne fejleszteni a gondolatot 50%-al dotalt lakasvasarlas, igy csak 50-100milliardba kerulne az allamnak
evente 100 ezer kozalkalmazottat kirugni, a ciganyoktol a segelyeket megvonni , dolgozzanak
aztan 4 ev mulva a 100 ezer lakasra meg a meglevokre kivetni az ingatlanadot

greycup 2010.03.23. 10:32:55

@Vödör:
version ötlete részben amiatt hülyeség, hogy megint bele akarunk pumpálni egy valag pénzt (amit vagy összedobnak az adófizetők, vagy költségvetési átcsoportosítás lesz, vagy kevesebbet lop a fidesz, hehe) az építőiparba (ld.. szürkegazdaság)

ezt már egyszer eljátszottuk, és kurvára nem jött be, pedig akkor még rá is lehetett cuppanni (befektetési céllal is) a -szintén adófizetői pénzből finanszírozott- lakáshitelre is, és ez támaszott valamekkora keresletet
na, ilyen most kurvára nem lesz... úgyhogy építkezhetünk, csak nem tudom

ja, az így felpumpált építpipari cégeket és vállalkozásokat az első piaci fuvallat lealázta...

greycup 2010.03.23. 10:35:37

@Vödör: "Azt kellene inkább kitalálni, hogy Magyarország mi olyat tud termelni, nyújtani, amire a világnak szüksége van."

na ezzel tökéletesen egyet tudok érteni

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:36:59

@FlybyWire: akkor roosevelt is egy kozveszelyes barom volt:D

greycup 2010.03.23. 10:40:13

@version:
tudod, miért szigorították meg a lakásmogatást?

"Az intézkedésekkel elérhető költségvetési megtakarítás 2009-ben (július 1-jei felfüggesztéssel számolva) 25,6 milliárd forint, 2010-ben évi 68,6 milliárd forint, 2011-ben évi 78,3 milliárd forint. Összesen 172,5 milliárd forint."

szóval gondold át még egyszer, mennyibe kerülne az a dotáció... :)

Naki vagyok kerdojel 2010.03.23. 10:42:13

@version: fijjam, te mék mindég hülylye vagyol.

"évente 100 ezer közalkalmazottat kirúgni": ezzel egyetértek, de mondjuk csak 2-3 évig. Utána a kirúgottak fizetésének felét (a másik fele a költségcsökkentés) szétosztanám a megmaradtak között, de nem szocialista módon, hanem teljesítményarányosan. Igenis, akár erőszakkal is bevezetném a teljesítménymérést a közszférában (ez a próbálkozás nemrég megbukott), a akkor lenne munkavállalói verseny a pozíciókért, a jó és még jobb bérek miatt. S akkor nem biorobotok ülnének a hivatalokban, hanem értelmes emberek, hatékonyak lennének, s nem mellesleg jól meg lennének fizetve. Ez ugye még a korrupció ellen is hatékony fegyver.

"Cigányoktól a segélyeket megvonni, dolgozzanak." Népszerű gondolat manapság, azonban vigyázni kell vele. Két kérdésem van így hirtelen:
1, Te alkalmaznál cigány munkavállalót a saját cégedben?
2, Te szívesen lennél ma Magyarországon cigány?
Gondolkozz el ezen, már ha képes vagy rá.

"ingatlanadó": persze, felépítjük ingyen vagy féláron, utána fizetjük a bent lakó volt hajléktalanok helyett a rezsit, plusz kapnak segélyt, hogy ne pusztuljanak éhen, DE mindez megtérül, mert kivetjük az ingatlanadót. Hát teljesen elmentek nálad otthonról?!?

@színjáték az egészvilág:
Egyetértek a kemény ellenőrzéssel: ezzel kell kezdeni. S fentről lefelé, természetesen (állami szervezetek, nagyvállalatok, kisvállalatok, egyéni vállalkozók). Utána, ha már van adómorál (vagy legalábbis kezd kialakulni), lehet csökkententei a terheket (sőt, menet közben is). Ezzel kapcsolatban ajánlom mindenki figyelmébe Bokros Lajos írásos nyelvemlékeit.

Veder1 2010.03.23. 10:44:52

@greycup, hát igen... Az elmúlt években a magyar építőiparban 60% volt az állami megrendelések aránya. Ha ez nem lett volna, ezek a cégek tönkremennek. Ha ez nem lett volna, még ennyi termelést sem tudott volna felmutatni a magyar gazdaság.
Teljesen felesleges a közszférát és a magánszférát szembeállítani, az igazság az, hogy egyik sem hatékony. Azt kellene kitalálni, hogy most mi legyen.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:46:16

ezek ilyen marginalis osszegek, ennek 10 szereset kene pumpalni a gazdasagba evente hogy valami latszatja legyen

nem egyszeru az itthoni helyzet , van 1 millio kozalkalmazott akiket a politika nehezen kepes kirugni, van 1 millio cigany akik semmihez sem ertenek , max beton hordasra telik a csokeveny agyukkal
meg van egy halom nyugger,
talan ilyen beteg orszag nincs is megegy a vilagon

citrix 2010.03.23. 10:47:46

Nem vagyok sem politikus,sem gazdasági szakember.Azt viszont tudom,mivel nem lehet a gazdaságot helyrehozni.Nem lehet új és új adók bevezetésével,az apeh-antsz-munkavédelmi felügyelet-fináncok létszámának felduzzasztásával,bürokrácia elburjánzásával,munkanélküliek közmunkássá átnevezésével.Amivel lehetne:halálegyszerű,a hülyék számára is érthető egykulcsos (kb.17%)adózás mindenféle kedvezmény és visszaigénylés lehetőségének eltörlésével.Amennyit keresel,fix 17%-ot befizetsz a postán vagy levon a munkáltató és vége.Eü. bizt. hasonló egyszerűséggel,de mindenkitől (nyugdíjastól is!). Vállalkozás,üzletnyitás:közlöd az önkormányzattal egy levlap méretű nyomtatványon és ennyi.Hagyni kell az embereket élni,aki akar és tud dolgozni az dolgozzon.Sokat javulna a hangulat.Ma ez nem így van,ezer és ezer embert nem kis pénzért azért alkalmaz az állam,hogy gáncsot vessen,zaklassa és gátolja a privát szférában vállalkozókat,dolgozókat..Ennek kell véget vetni.Az ingyen lakáshoz-házhoz jutást el kell felejteni,nem finanszírozza azt senki.Jól hangzik,de aki ezt komolyan gondolja az idáig aludt és a kommunizmusban képzeli magát.Ébresztő,2010-et írunk,vadkapitalizmusban élünk,senki nem fog a hajléktalanoknak házikókat építeni,rezsijüket fizetni.Gyanítom,akkor mindenki hajléktalan szeretne lenni,nem kuporgatni és részleteket fizetni egy életen át hogy lakása lehessen.

Kalmár 2010.03.23. 10:47:55

"elemzők is megmondták, hogy nem lesz 7% a hiány " ??
Ez igen. Profi írás, hiteles forrásokkal.
Már a választásokra eléri a tervezett 3,8% -ot.
A Pü miniszter szerint, csak a 3/4-ét. Az jó. Biztos nem lesz szükség semmire az év nagyobbik felében.
Plussz áprilisban lejár a gázártámogatás amit úgy tekint a költségvetés, hogy gond nélkül állunk át a nulla támogatásra.
Mit jelent ez sok szegény embernek? 10% áremelés - támogatás= kb 35% drágulás. Ezzel nem lesz tennivaló igaz? Fagyjon meg akinek nincs pénze, piacgazdaság van.
Szóval le lehetne állbi a mesével a jó költségvetésről. Ostobaság.
Nem ördögtől való a hiány emelése, ha olyanra költik a pénzt ami élénkíti a gazdaságot. Ha úgy tapsoljuk el mint a szoci hiénák, az bűn. Nyilván nem teheti ezt a Fidesz, mert ezek után mennénk a levesbe.

Az egykulcsos adóról meg ne zagyválj össze vissza. Viktor mindig is azt mondta, hogy a Fideszben vita van az egykulcsos adórendszerről, ő személyszerint ellen van mert nem tükrözi, hogy 1 fizetésből hányan élnek. ezért ő inkább a családi adózás mellett van, ami nyilvánvalóan több kulcsos.
Azért köpködhetsz ha van még nyálad. 8 év alatt kiszáradhattál volna.

Veder1 2010.03.23. 10:50:39

Tegyük hozzá, ha kirúgod a köztisztviselőt (nem egyenlő közalkalmazottal!), megvonod a segélyt a cigánytól, lesz még 1-1.5 millió elégedetlen tömeged, aki legszívesebben a lámpavason szeretne látni, de az biztos hogy nem fog rád szavazni. Ezt egyik párt sem fogja megkockáztatni.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:54:10

a vanbol lehet adot fizetni , a nincsbol a 17% is sok,
jelenleg a 10%-os adot sem fizetne be a tobbseg, mert kell kajara meg villanyra gazra , stb
ezert hiaba is szigoritananak nem lehet adot behajtani , a 20 ev alatt´sem sikerult , a jovoben sem fog
majd ha 300 ezer lesz´a minimalber , rohogve fizetik az emberek a 17%os adot, de havi 60 ezerbol az ado egy heti kaja

greycup 2010.03.23. 10:56:06

@version:
"talan ilyen beteg orszag nincs is megegy a vilagon"

easy, az ingatlanlufi már kipukkant mindenhol, ld. Spanyolország, Írország :), Görögország éppen most dönti el, hogy csődbe megy -e vagy nem, egy rakás ország kiköltekezte magát a válságkezelás során, megugrott az államadósság mindenütt, nézd meg a német v brit (vagy akár japán) költségvetésí híreket... szóval máshol sem hawaii van

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 10:56:38

@Vödör: nem egyszerre kell megszabadulni az osszes lehutottol hanem fokozatosan
evi 100 ezer kozalkalmazott nem olyan sok, plusz a ciganyok
de azok eddig is az allam penzen eltek, a helyzet ezutan sem valtozna csak dolgoznanak erte
termeszetesen az alapfeltetel ezekhez hogy legyen munka , azt kell teremteni, akar allami penzen is

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 11:00:56

@greycup: tudom hogy a tobbi orszag is szenved, de ez az o bajuk, attol meg mert a szomszed is szarban van nekunk nem lesz jobb

II. Krauser 2010.03.23. 11:05:09

@version: Hogy lehetsz ennyire sötét? Mi vagy te, egy apple fanboy jobbik drukker építési vállalkozó? Valaki mondta itt, hogy olyan vagy, mint a Háry János, de emlékeim szerint inkább Münchausen passzol a marhaságaidhoz. Ha az ország irányítása olyan egyszerű lenne, hogy egy hozzád hasonló paraszt is sikerrel végezze, már rég nem itt tartanánk.

LumPool 2010.03.23. 11:14:41

Dicséretes, hogy vannak naivák akik bekajálják a politika maszlagját.
Válság van, nem Gyurcsány idézte elő, világválság, attól hogy felvettük a hiteleket még menne a szekér, de így...
A gond, hogy van aki nem is akar látni, csak azt amit vetítenek neki. Hát bekajáljátok a maszlagot.
A jobbik mivel populista és olyan tömegekre épít akik nem ismerik hazán történelmét, bőven van mit dagadnia, amíg ki nem durran a lufi, vagy meg nem eszi őket a Fidesz :D
Piac vezető cégnél voltam, zsebbe kaptam a fizetésemet, tudom milyen amikor egy állam adóztat és a Piac vezető vállalkozó még a bérből származó adón is spórol. Mivel megteheti, nincsenek következmények, nem is látom a megoldást.
Mást kellene 3 csapás törvény helyet.
Mondjuk: Bizonyítható adó csalás, vagy visszaélés, akkor jogos a pár év bőrtőn. Ami ugye háztőrízetben már le is tudnak a bűnűző emberek általában még nyomozati szakaszban.
De ki kéne szabni rájuk kb. 20-40 év börtönt adócsalásért, mellékbüntetés gyanánt. Persze felezhető-harmadolható lenne a büntetés, annak függvényében mennyit fizet vissza a delikvens az állam-bának a kár összegéből.
Nos lehet, hogy itt is meg lehetne fogni a lobi-korrupciót, az adócsaló magatartást.
Lehetne adót csökkenteni gyors ütemben 2-4 év alatt.
De mivel ezek ugye korlátoznák a párt emberek machinációit, nem hiszem, hogy bármelyik pár megtenné ezeket a drákói (amerikai) törvényeket. Így maradnak az igavonók akik adóznak és mindig lesznek rajtuk Úrak akik elköltik a pénz akár évtizedekre előre :D

Fekete Mamba 2010.03.23. 11:14:44

@MACISAJT: pedig pont ez volt 2006-ban, felállt az új kormány, szeptemberben meg már emelte is a járulékot, adót. Év közben. Mért is ne mehetne ez az ellenkező irányba is? És menni is fog, hiszen Ő nem hazudott még soha, nem is tud.

Gabo1000 2010.03.23. 11:31:49

@Fekete Mamba: mondjuk azért mert a kormány egyes tagjain kívül senkinek nincs fogalma mi van kasszában. Lehet úgy kormányozni, ahogy eddig tették de akkor semmivel sem lesz jobb nekünk. Vagy lehet úgy is, hogy pontosan tudjuk mit akarunk és miből, esetleg megvizsgálni a középtávú kihatásait egy rendelkezésnek és akkor nem lesz olyan mint korábban az adótörvénnyel amit 2 héten belül meg kellett változtatni, mert nem volt betartható.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.03.23. 11:41:29

@II. Krauser: a hozzam hasonlo paraszt programozo, robottechnologiaval foglalkozik, es elete ertelme hogy az embereket megszabaditsa a munka igaja alol

ja igen es jobbikos , mert azok talan nem paktaltak le a nyugattal,a nagytokesekkel, a bankokkal,es van ver a pucajukban valtozast eloidezni , akar molotov koktellal

civilkontrol 2010.03.23. 11:57:14

Lehetne magyarázni a bizonyitványt.
Hogy Kálmán Olga, ha jobbos politikust kap, mindent elkövet, hogy kihozza a sodrából és/vagy olyat mondasson ki vele, amiért majd magyarázkodni kell.
Hogy a zseniális válságkezelők brilliáns költségvetése már most atomjaira hullott és egyre nehezebb becslésekbe bocsátkozni 2010-et illetően.
Az ominózus csontvázakról (pl IMF-nek tett ismeretlen vállalások + a billiós nagyságrendű évekre szóló indokolatlan minisztériumi lekötelezettségek hetivalasz.hu/itthon/rejtett-aknak-27945/) nem is beszélve.

Én azonban mégsem ezzel foglalkoznék.
Tudjátok mi a különbség Orbán bácsi tévedése és Gyurcsány bácsi tévedése között kisfaszú fideszfigyelő lefetyelőim?
Hogy előbbi a választások ELŐTT korrigált! Kockáztatva ezzel a szavazatvesztést, de elkerülve a választók megtévesztését!

Arra még emlékeztek-e, hogy 2006-ban Gyurcsány bácsi hogy rendezte ezt a kérdést bértollnok ballib bloggertársaim???

Húzzátok ki egymás seggéből a nyelveteket és készüljetek föl egy anyagiakban és eseményben szegény időszakra szutyok g..cik!

Fekete Mamba 2010.03.23. 12:08:17

@Gabo1000: mondjuk én úgy csinálnám, hogy ha fogalmam sincs, akkor nem tennék számos konkrét ígéretet. Különösen, ha látom, hogy más ígérgetők milyen kínos helyzetbe kerültek, pl. Őszödön.

II. Krauser 2010.03.23. 12:17:39

@version: Egy általam nagyra tisztelt kolléga hozzászólását idézném, hogy sajnos a programozósággal nem jár együtt szükségszerűen az intelligencia, és ez elég szégyen a szakmára nézve. Most mondhatnám, hogy az ingatlanbizniszes feltételezésen kívül az összes többi stimmel. Kell a robotika igen, de ne hidd már, hogy ezzel ki lehet húzni a szarból EZT az országot. Japán is elég nagy szarban van mostanság, pedig náluk jobban senki nem invesztál a robot k+f-be. Kár is ezt cincálni, mert szimplán marhaságokat beszélsz. Nem tudom, hol kutathatod te a robotikádat, de felszólítalak hogy ha nem tudsz értelmes gondolatokra jutni, akkor inkább ne hozz több szégyent az információs technológiákra.

ne most 2010.03.23. 12:44:49

@version: Robotika a kis ember varázsvesszője. Te már megláttad a jövőt és biztos nagyon gazdag ember leszel mindeki más meg húzzon el. Persze az is elég lenne, ha nem laknál még mindig szüleidnél.

A lányokat biztosan nagyon érdekli a robotika. Sok robotot építettél már otthon?

Naki vagyok kerdojel 2010.03.23. 13:50:35

@II. Krauser:
@ne most:
Ne bántsuk már version-t azért, mert programozó, meg robotikával foglalkozik.
Ő nem ezért hülye. Szerintem ez a dolog inkább belülről fakad nála.

Ő tehát szimplán hülye, s mellesleg programozó. Van ilyen. Magam is ismerek ilyet, többet is, személyesen.

Frank'Leó 2010.03.23. 14:29:42

@civilkontrol: Ejnye, civil, úgy írsz, mint egy jobber bértollnok.

"kisfaszú fideszfigyelő lefetyelőim"
"Húzzátok ki egymás seggéből a nyelveteket"
"szutyok g..cik!"

Pontosítok. A jobber tollnokok közül is csak a tahóbbak beszélnek így.
Persze az is szokásos trükk, hogy civilnek álcázzuk magunkat.

civilkontrol 2010.03.23. 14:40:58

@Frank'Leó:
Tahónak tahó a stilus, nem tagadom.
Nem vagyok túl jó véleménnyel arról amit műveltek fideszfigyelő aliassal és nem fogok felebaráti szeretetből a külső szemlélő szakértői attitűdjével mérsékelten kommentezni.

Mindazonáltal nem lenne szar, ha a komment érdemi részére is válaszolnál te kis fideszfigyelő

Mikor kellett volna jeleznie a fidesznek, hogy a barátaitok okozta vállalás és szarhalmaz miatt nem lehet 2010-ben adócsökkenteni?
A választások után?
Legyen gyurcsány az etalon mi?

Visitanátok, mint a rosszul megszúrt malac, de akkor legalább igazatok lenne, igy meg maradtok, akik vagytok, szarkeverő senkiháziak.

Frank'Leó 2010.03.23. 15:36:35

@civilkontrol: "'nem fogok a külső szemlélő szakértői attitűdjével mérsékelten kommentezni"

Most sem sikerült:
"szarhalmaz"
"te kis fideszfigyelő"
"Visitanátok, mint a rosszul megszúrt malac"
"szarkeverő senkiháziak"

A tényekben egyetértünk: "tahó a stilus, nem tagadom"
Most már csak szégyellhetnéd magad.

Utána lehet pénzügyi szakmai kérdésekről beszélni, segíteni fogok.

civilkontrol 2010.03.23. 16:10:03

@Frank'Leó:
Szégyenljem magam?
Érzékeled a fogok és a nem fogok közötti alapvető különbséget? :o)))

Tudod, ha egy egyszerű lélek lennél, aki tájékozatlanságból, vagy naivitásból elhitte, hogy az őszödi az egy igazságbeszéd volt, hogy a fidesz miatt nem ugrott a pannon puma, vagy hogy Bajnaiék mentették meg az országot, stb., és ezért tolnád az agitprop dumádat, akkor a megfogalmazásom is merőben más lett volna.
De te távolról sem vagy hülyegyerek. Pontosan tudod, hogy akit sztárolsz (pontosabban akinek érdekében protestálsz) az az elmúlt 20 év legkártékonyabb, leggátlásatalanabb csapata volt, s te mégis sztárolsz és protestálsz.

Innentől kezdve felejtsd el a kesztyűs kezet.

A válasznak szánt kommented, meg pont olyan, mint a gazdáit: Ócska, manipulativ és semmitmondó, persze tárgyi kussolásod mindennél beszédesebb.

Frank'Leó 2010.03.23. 16:21:40

@civilkontrol: A stílusod javul.
Ha tényleg érdekel, akkor lehet pénzügyi szakmai kérdésekről beszélni, segíteni fogok.

civilkontrol 2010.03.23. 16:56:15

@Frank'Leó:
Kihagynám, köszi.
Segitettetek már épp eleget

civilkontrol 2010.03.23. 20:42:27

@Frank'Leó:

A tartalom és megvetés ugyan marad, de a stilust és alpáriságot tekintve megkövetlek.
Ismét bárdolatlan paraszt módjára viselkedtem.

Thomassine 2010.03.31. 20:23:41

A FIDESZ igen okosan és megtervezetten csinálta végig a kampányt. Először tönkrevágta a kormányt ( na jó a kormány is megtette ezért a lejáratásért a magáét...) , aztán meghiúsított minden gazdaságilag pozitív intézkedést ( vizitdíj, tandíj, többiztosítós modell magyar módra, képviselők alacsonyabb száma a parlamentben stb.), aztán megígérte az embereknek a csillagos eget is, de még talán egy másik galaxisét is. És már egy évvel ezelőtt megmondtam, hogy az lesz a duma amikor kormányra kerülnek, hogy "jaj,jaj!!! nem is tudtuk mennyire rossz állapotban van az ország, mert a szocik eltitkolták...". Hát most megy éppen ez. Már most az a kommunikáció, hogy kolbászból lesz a kerítés, mi ezt megígérjük, de persze, nem tudhatjuk ám, hogy sikerülni fog-e mert a kormány manipulálhatja a gazdasági adatokat...
Nekem csak két kommentem lenne ehhez:
1. ha nem tudják, akkor mért ígérgetnek?
2. (és erre a heti hetesben hívták fel a figyelmet): a költségvetési bizottság elnöke Varga Mihály (FIDESZ)...
Innentől a dilemma már csak az: Mihályunk ennyire rosszul végzi a munkáját, vagy csak vakítják a népet és hazudoznak? Melyik a jobb?...

Vidéki 2010.03.31. 22:22:35

Az LMP programjában ez szerepel:

A nagy társadalmi egyenlőtlenségek és az esélyegyenlőtlenség miatt nincs lehetőség arra, hogy a költségvetés számottevő bevételekről mondjon le.

A szerző ezzel a tézissel miért nem foglalkozik, miért csak a Fidesz besározásával erőlködik?

Vidéki 2010.04.01. 08:33:54

@Thomassine:
Ne csak írj, olvass is!

„A Költségvetési Tanács saját számításai szerint 2010-től 2012-ig évről évre rendre nagyobb lesz az éves államháztartási deficit, mint ami a (Bajnai) kormány három évre szóló prognózisában szerepel”.

A Költségvetési Tanácsban nem „fidesznyik kanok” üldögélnek.

A KT a következő évekkel kapcsolatban már kevésbé optimista mint a „szakértői” kormány.

Egyenleg-szabály közép távra: A 2010. és 2011. években a kormány olyan költségvetési törvényjavaslatot köteles benyújtani, amely biztosítja a maastrichti deficitmutató értékének előző évi értékéhez viszonyított csökkenését.

A Költségvetési Tanács elemzése kimutatja, hogy a 2010-es költségvetés messze nem felel meg az idézett egyenleg-szabálynak.

Ehhez képest: „Két év alatt 440 milliárdos megszorítás kellene”.

Az EU bizottság véleménye szerint is , ha a hiánycélokat tartani akarjuk további megszorításokra és rendkívüli intézkedésekre van szükség.

Ezek az elemzések mostanában láttak napvilágot. Ezért köszöntött be a „Szomorú vasárnap”.

A cikk címe: Szomorú vasárnap: mégsem lesz radikális adócsökkentés.

Thomassine 2010.04.01. 09:13:35

@Vidéki:
"Az EU bizottság véleménye szerint is , ha a hiánycélokat tartani akarjuk további megszorításokra és rendkívüli intézkedésekre van szükség."

Gordon is ezt mondja igen rég óta. Erre nem a választások előtt pár nappal kellet rájönnie az Költségvetési tanácsnak, illetve a tanács elnökének., mert még én is tudtam, pedig csak egy kicsike állampolgár vagyok. Úgy néz ki, hogy ezt ebben az országban csak a FIDESZ nem tudta...

Vidéki 2010.04.01. 11:01:02

@Thomassine:
A Költségvetési Tanácsot ne keverjük össze a parlament Költségvetési Bizottságával.

A KT nevében Kopits György, az elismert közgazdász nyilatkozott.

Ha viszont te olyan látnok vagy, aki már tavaly, a költségvetés megszavazásakor tudta azt amit a KT csak most hozott nyilvánosságra, vagyis hogy a 2010-es költségvetés messze nem felel meg az (idézett ) egyenleg-szabálynak, akkor te nem „egy kicsike állampolgár” vagy, hanem lepipálod az egész „szakértöi kormányt”.

Goj Boy (törölt) 2010.04.08. 00:36:49

Csak az a baj, hogy nem fogja ezt számonkérni rajta senki.
A győzelem érdekében mindent megígér.

II. Krauser 2010.05.23. 00:15:33

@version: Te max iFaszveréssel foglalkozol, mint az köztudott. Remélem nem veszed magad komolyan, te "polihisztor"..


süti beállítások módosítása