Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Járai a pártpropagandista

2010.03.11. 06:00 - eroica

Címkék: gazdaság pénzügy járai zsigmond

A sors ritkán annyira igazságos, hogy a gazdasági köntösbe bújtatott pártpropagandát 24 órán belül leleplezze, de tegnap ez történt. Járai Zsigmond persze nagyon házhoz ment a pofonért.

A Kárpátok Bankárgéniuszának a jelenlegi kormány eredményességéről két lényeges állítása volt:
 
1. Kétséges a konvergenciaprogram azon feltételezése, hogy a német növekedés maga után húzná a német importot és ez a magyar exportot.
Pechjére aznap reggel jött ki egy adat, hogy a magyar ipar növekedése váratlanul nagy. S ez a piac szerint „a kedvező német megrendelési adatoknak köszönhetőek.”
2. „A Bajnai-féle konvergenciaprogram szót sem érdemel szerinte, mert betartani nem lehet, de nincs is értelme.” Sőt az „hülyeség” és „ki kell dobni”.
A program betarthatatlanságát a piac valamiért másképp látta. Másnapra 5 hónapos mélypontra esett a magyar állam esetleges nemfizetését biztosító úgynevezett kockázati (CDS) felár. Igaz, ebben az öt hónapos időszakban egész Közép-Európa helyzete javult, de február óta a magyar kockázati felár már kisebb, mint a régiós.
 
De nézzük meg teljes egészében a Bajnai féle "eredménytelen válságkezelést". A következő grafikonon az ötéves kockázati felár és az euró/forint árfolyam alakulása látható az utóbbi bő egy évben. Ha Járai szerint valóban "semmi értelme" nem volt Bajnai intézkedéseinek, akkor megmagyarázhatná, hogy miért javult ennyivel a forintárfolyam és csökkent a kockázati felár:
 
A grafikon: portfolió.hu online gazdasági hírportálról származik.
 
De más adatot is nézhetünk. Szintén Járai nyilatkozatának napján jött a hír: a Bloomberg által egy évig vizsgált 93 tőzsde közül a magyar lett a harmadik legjobb növekedést produkáló. Míg a világ tőzsdéi az elmúlt egy évben átlagosan 73 százalékot erősödtek, addig a magyar tőzsde 136 százalékot (dollárban számítva 180 százalékot).
A világ tőzsdéivel nem tudtam grafikus összevetést találni, de itt megnézhető a magyar és a német tőzsdeindex összevetése. BUX és a DAX egy éve (a jobban emelkedő, szürke vonal a BUX).
 
Járai más, kevésbé pártprogandisztikus gazdasági hülyeségeket is mondott. Ezekről itt lehet bővebben olvasni.

 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

113 komment

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr161830372

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért hallgat az erős Orbán? 2010.03.11. 14:08:00

Orbán hétfőn arról beszélt, hogy itt az ideje az erősebbek korszakának. Ami a leendő kormányzást illeti, a Fidesz vezére inkább ígéretekben volt erős. A megvalósításhoz szükséges programmal nem mert előállni. Pedig a beígért egymillió munkahelyhez vagy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezsőke 2010.03.11. 12:00:49

@Fabius: "humorod" pont olyan mint a mentalitásod.lehet nyugodtan nyugger találkozókra járni,az "államférfiú"is aktiválta magát,talán közösen felléphetnétek stand up comedy műsorokban.a dínók biztosan díjaznának.és még lehet a havi két kóla mellett cukrot is kapnál.

Kotkodus 2010.03.11. 12:01:41

amennyire én látom, Bajnai volt évtizedek óta az első valamirevaló miniszterelnökümk...
a többi szót sem érdemel...
lehet, hogy gazdasági szakember kellene az ország élére?

dezsőke 2010.03.11. 12:02:34

hű vazze,kotkodács is megszólalt...

is 2010.03.11. 12:03:07

@Krujs: neeem, 2006-ig elbaszták, ezt szerintem senki nem vonja kétségbe. csak 2001-től, a kétéves költségvetéstől, és nem 2002 őszétől (ahol a 100 napos programot a FIDESZ is megszavazta, by the way).

nem az utolsó hónapokat, hanem a 2006-2010-et látjuk másképp. szerintem, hosszútávon, érdemben a legnagyobbat a népszavazás és a világválság ütötte az országon. na és az a kettő nem az MSZP sara. Hagyó az ő sara, de a népszavazás következménye legalább 10-20-50-szer akkora (eü + oktatás), mint Hagyó 1 milliárdja. a világválság meg még a népszavazásnál is nagyobbat ütött, nagyságrendekkel. és erre a legnagyobbra adta az MSZP a Bajnai választ, és az egészen jó lett, bizony.

robinzone 2010.03.11. 12:04:31

Szevasz, te számokkal bűvészkedő kakadumadár. A kedvedért idelinkelem ezt:

www.youtube.com/watch?v=2cX80z6TRc0

Nézegessél számokat!

robinzone 2010.03.11. 12:05:58

@is: te ezeket a sületlenségeket még hányszor és hány helyen fogod eldurrogtatni? Nézzél inkább te IS:) videót!

desmentir 2010.03.11. 12:06:00

@jet set: Próbálj olvasni és értelmezni. Nem azt írtam, hogy hülye, hanem azt, hogy a tudását rosszra használta. Okos ember megfelelő helyen nagy kárt tud okozni.

is 2010.03.11. 12:06:24

@Gerendás János: rövidtávon. hosszútávon pedig 17% az SZJA, csökkenő a adósságpálya (mindenkinek nő), fenntartható a nyugdíjkassza, a világon-nincs három éves otthonülést a gyerek mellett visszavették. ilyen apróságok. van a szemellenződön egy kis rés, vagy nincs?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.11. 12:07:04

@robinzone:
Professzionális videó, de kampányfilmként a számai annyira hitelesek, mint egy rablógyilkos gardedame.

is 2010.03.11. 12:07:32

@robinzone: nyugodtan cáfold őket. adattal, ténnyel, számmal. lehülyézéssel nem fog menni. az visszaüt arra, aki megpróbálja.

II.Briandrew 2010.03.11. 12:07:41

tény, hogy Bajnai azért a szakadék széléről rántotta vissza az országot, csak én nem tudom elfelejteni, hogy a párttársai és elődjei(gyurcsány és medgyessy) miatt kellett egyáltalán válságkezeléssel foglalkozni. az egy dolog, hogy világválság volt(van is talán), de nem lehet mindent erre fogni.

@Kotkodus:

annak ellenére, hogy sokat javított az ország megítélésén és a gazdaság állapotán Bajnai, azért barokkos túlzás őt az első valamirevaló miniszterelnöknek nevezni...és az oly sokat szidott Járai és a csapata 1998-2002 között elérte, hogy az ország soha nem látott növekedésnek indult és az eurót 2007-ben bevezethettük volna, még megyó is ezt mondta, mielőtt bele kezdett volna a száznapos dorbézolásba...

Gerendás János · http://prokontra.blog.hu 2010.03.11. 12:07:44

@is:"hosszútávon, érdemben a legnagyobbat a népszavazás és a világválság ütötte az országon. na és az a kettő nem az MSZP sara."

rég nevettem őszintén ilyen jót... kollégáim szerintem hülyének néznek..:)
köszi! :)

desmentir 2010.03.11. 12:09:29

@dezsőke: Igen, fenntartom amit írtam. Azt pedig, hogy kik az elvtársaim, te még csak nem is sejtheted. Egyébként az, hogy az én általad vélelmezett "elvtársaim" mit tettek, nem menti fel Járait a szándékos károkás alól. Amit írtam, te sem cáfolod egyébiránt, csak engem próbálsz így ismeretlenül is mocskolni.

Gerendás János · http://prokontra.blog.hu 2010.03.11. 12:10:11

@is: nem tudom van-e értelme a parttalan vitának veled. Aki az utóbbi 8 év gazdasági adatait nem tudja értelmezni, azt valószínűleg jól megfizetik ezért.

desmentir 2010.03.11. 12:11:04

@desmentir: károkás= károkozás. Bocs

robinzone 2010.03.11. 12:11:12

volt itt hárommillió hülye, de te okos vagy. egész egyszerűen hazudsz a népszavazással, a válsággal (ami minket azért ért 10x súlyosabban, mert ti a "világgazdaság pénzbőségét" kihasználva sikkasztottatok száz- de talán ezermilliárdokat), Bajnaival (aki a miattatok szükségessé vált IMF-hitel diktátumait hajtotta végre). és k.rvára nem lett jó, hogy a nyakunkon éltetek 8 évig.
és ne mondd, hogy te nem voltál benne. aki ezeket 2010-ben mentegeti, az - legalább szellemileg - a tettestársuk.
Szevasz!

robinzone 2010.03.11. 12:12:16

@maxt: minden adatát visszakeresheted, cáfolhatod, ha tudod. ha meg nem tudod, gondolkodóba eshetsz te is... sajnos.

robinzone 2010.03.11. 12:14:37

a vizitdíjas történet (hogy majd ők jól reformálnak az egészségügyön) egy hazugság volt, ab ovo. a saját zsebeiket akarták tömni - a biztosítókon keresztül - itt is.

eszkep 2010.03.11. 12:16:20

Úgy tűnik, ezen az oldalon csak "csökent képességű" bloggerek hülyitik a kevéske retardáét szoci szavazót...

"Dübörög a magyar ipar"???
A cikkben ez olvasható:
" ipari termelés volumene 3,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest"
majd kicsit lejjebb:
"Az ipari termelés volumene 2009-ben 17,7 százalékkal alacsonyabb volt, mint 2008-ban. A tavaly mért csökkenés több éves mélypontot jelentett..."

Tehát a béka seggéhez képest egy gólyaszarnyival feljebb küzdöttük magunkat a gödör alján... Persze a százalékszámítás rejtelmei elérhetetlen bonyolultágba mutat a "szakértő" blogger számára...

A konvergencia programból elég nehéz bármit is másképp látni, mint amit a tények mutatnak:
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100305-pm-februarig-osszejott-az-eves-koltsegvetesi-hiany-40-szazaleka.html

Roa 2010.03.11. 12:16:46

@Kotkodus: Nem gazdasági szakember. És még a libákhoz sem ért.

II.Briandrew 2010.03.11. 12:17:17

én igazából azt nem értem, hogy ha olyan bűnrossz és tehetségtelen volt a Járai, miért is választották az év jegybankára 2006-ban? biztos a fidesz zsírozta le ezt is, ugye? haha... és miért sikerült az ő közreműködésével elérni, hogy 2007-ben euróval fizessünk Magyarországon??? olyan szarul ment a gazdaság és olyan szarul álltak a mutatóink, igaz? aki 2010-ben még mindig a 8 éve csak szerencsétlenkedő, tehetségtelen mszp gazdaságpolitikáját védi az minimum megőrült és ok, hogy Bajnai próbált csinálni itt valamit, de ő is benne volt korábban a buliban és azért azokra a nagy eredményekre én majd választás után leszek kíváncsi igazán, mint ahogyan az unió is szerintem nagyon kíváncsi lesz...

Kíváncsi Politikus · http://KivancsiPolitikusBlog.kattints.info/kpb1/kivancsi-informaciok 2010.03.11. 12:17:39

Kampány van, kampány volt, kampány mindig is lesz :-)

Itt is van pár szó a Fideszről, akit érdekel:
FideszrolMaskepp.kattints.info/nf01/ffb/001

dezsőke 2010.03.11. 12:19:36

@desmentir: hú nagyon maga elvtársi körökben foroghatsz..
egy hülyeségre a reakció max hülyeség lehet.
így kleírni ,hogy járai vagy bárki szándékosan tönkretette az országot,bocs de ezt nem kell cáfolni,ez max az elvtársaid körében vagy a kocsmában kelthet derűt.

EMU 2010.03.11. 12:22:47

Nem mindegy mit hord össze? Kétharmada lesz. És semmivel nem kevésbé komcsi, mint a másik oldalon minden egykori fumci. De az ő esetében persze az sem zavaró. Zavarja a piac, MNB-t kormánynak alárendelni, állami felügyeletet mindehova, persze, ki van adva neki is az összes gumicsizmás tézis, de biztosítót alapít, mert piaci alapon megteheti. Ugyan már, ezek is ugyanakkora gennyes szemetek, mint a többi.

☉ ☾ 2010.03.11. 12:30:35

Az azonos IP címmel kommentelő, névváltoztató jobbos parasztot/parasztokat ha kimoderálnád, olvashatóbbak lennének a hozzászólások.

II.Briandrew 2010.03.11. 12:38:53

@EMU:

mutass nekem valakit ebben az országban még, aki már egyszer elérte, hogy 2007-ben euróval fizethettünk volna! amúgy csak nem jobblikos vagy?

old_field 2010.03.11. 12:40:02

@Kotkodus: gazdasági szakember... :) naná ! kérdezd meg opl. a Hajdú-Bét- eseket , már aki még él közülük .
Mekkora 1 szakember a libajnai... : "sajnos nem értettünk hozzá"

II.Briandrew 2010.03.11. 12:40:28

@/ /:

éljen a kiegyensúlyozottság balos "barátom"...no comment! a "neved" mindent elárul rólad..kb annyi értelme van, mint annak, amit ide pötyögsz!

parttalan 2010.03.11. 12:42:53

Járait megtették jegybankelnöknek, pénzügyminiszterkedése után? Hol volt a jegybanki függetlenség?! És akkor ezt a médiát egyáltalán nem érdekelte, senki nem csinált botrányt belőle, pedig lehetett volna!!!

Járai távozásáig a Fidesz rajta keresztül végig jelen volt a monetáris politika alakulásában.

Csak úgy megjegyezném, mekkora botrány lett volna belőle (joggal!) ha az MSZP egy hozzá kötődő személyt, akár egy pénzügyminiszterét tette volna meg az MNB élére. Pl. László Csabát, a Medgyessy-kormány miniszterét.

Nagyon remélem, Simornak lesz vér a pucájában, és nerm mond le hivatali idejének lejárta előtt. Elvileg elmozdíthatatlan. Így a Fidesznek még évekig nem lesz saját jegybankvezére, de tessék vele együttműködni - nem lesz lehetetlen.

Krujs 2010.03.11. 12:44:27

@is: Nem hiszem hogy a Fideszt össze kellene hasonlítani az mszp-vel. És az igazi költségvetési probléma a választás után derül ki, és akkor előre megkérdezem, rajtunk kívűl kiket cseszett így meg a válság(majd államcsőd)? Görögöket. Csak. miért?
Másrészt gazdaság ide vagy oda, olyan reménytelenséget hozott az MSZP, hogy ej, az emberek semmiben nem hisznek, maximum idealizált pártokban (Jobbik pl), ilyenekre szavazni max szűk látókörrel, vagy valami ellen téve (fidesz..) lehet.

1. remény 2. jobblét
szerintem

II.Briandrew 2010.03.11. 12:46:56

@parttalan:

lehet, hogy pártember, de ez a fickó elérte, hogy 2007-ben megyóék már bevezethették volna az eurót és 2006-ban az év európai jegybankárának választották...olyan szar szakember, igaz? mond hülyeséget a pártpropaganda nevében, de azért ezt ne felejtsük már el neki, ok?

Roa 2010.03.11. 12:47:21

@parttalan: Az MSZP duplájára feldusszasztotta a monetáris tanács létszámát, megváltoztatta a jegybankelnök kinevezési módját, és kb. kétszer teljesen átírta a JB-törvényt. Ezekre nem emlékszel? Ez mind a jegybanki függetlenség sárbatiprása.

Kotkodus 2010.03.11. 12:53:49

szerintem a ballib kormánynak 2 normális kezdeményezése volt az elmúlt 8 évben: eü és oktatás reformjának elkezdése. sajnos mindettőt abbahagyták, így még mélyebbe csúsztunk mint azelőtt (közben loptak, csaltak, hazudtak persze). ráadásul azért hagyták abba, mert a szocializmusban szocializálódott többség (valamint a jobboldal által gerjesztett közhangulat) nyomására azt hitték lesz esélyük a következő választásokon... dupla bukta... kormány 1-es, leülhet.
lássuk mit húz ki a kalapból a következő kormány...
remélem - kormányon - nem folytatják ezt a szocializmust idéző politikát (vissza-államosítás, ingyen eü, ingyen oktatás, stb.) kot

greycup 2010.03.11. 12:58:12

@II.Briandrew:
"és az oly sokat szidott Járai és a csapata 1998-2002 között elérte, hogy az ország soha nem látott növekedésnek indult és az eurót 2007-ben bevezethettük volna"

megaLOL
különösen a "soha nem látott növekedés" tetszik

csárli hárper 2010.03.11. 12:59:23

2007-ben ajró itt? hol a picsába voltam hogy erről lemaradtam?

Kotkodus 2010.03.11. 12:59:50

egyik barátom olyan üzletben érdekelt, amelyhez önkormányzati engedély szükséges (fővárosban, több kerületben). biztos meglepődtök, de mindenhol sarcot fizet (nokiás doboz az önkormányzati tisztségviselőnek), legyen az jobb vagy bal oldali önkormányzat...
ennyit a tisztességről...

Rwindx 2010.03.11. 13:01:10

@is: ezerszer megtörtént a népszavazással kapcsolatos hülyeséged cáfolása, én is megtettem párszor, pont ugyanannyiszor hagytad figyelmen kívül. Senkinek nem kell megcáfolnia ezeregyedszer mert a bomlott agyaddal újra leírod ugyanazt változatlanul.

Emlékeim szerint te nem válaszoltál egyszer sem érdemben a cáfolatokra. Így ne csodálkozz ha már szimplán csak lehülyéz mindenki, kár lenne erre büszkének lenned.

Átvitel honvéd 2010.03.11. 13:01:38

Elég viccesnek tartom rövid távú adatok, meg a "piac" mindenható-mindentudósága alapján lehülyézni Járait... a post tul.képp olyan inkorrekt, hogy nem üti meg a vitaalap szintjét.

parttalan 2010.03.11. 13:03:49

@Kotkodus:

"remélem - kormányon - nem folytatják ezt a szocializmust idéző politikát (vissza-államosítás, ingyen eü, ingyen oktatás, stb.) kot "

De akkor záros határidőn belűl megbuknak a választóik szemében. Lehet mást csinálni kormányon, mint amit ellenzékben mondtunk, - ezt a Fidesz már bizonyította egyszer, ráadásul vállaltan - de nem túlságosan kifizetődő.

A kádári szólamokkal elkábított széles választóközönségnek már nem lehet beadni egy ezzel teljesen ellentétes gazdaságpolitikát, - legalábbis óriási arc- és népszerűségvesztés nélkül. Nem fog menni. Ha pedig a "szocializmust idéző" politikát fogják folytatni, akkor abba bele fog rekkenni az ország.

Akárhogy is nézzük: a Fidesz évek kitartó munkájával "sikeresen" belelavírozta magát ebbe az állam mindent megold- retorikába, s nem fog tudni szabadulni tőle, erre mérget vehetsz.

greycup 2010.03.11. 13:04:08

@Kotkodus:
ezzel szerintem mindenki tisztában van 80-as IQ fölött

II.Briandrew 2010.03.11. 13:04:37

@greycup: @ezittenkéremmagyarország:

azt hiszem a vita innentől kezdve már nélkülem zajlik...én megértem az elfogultságot de az ostobaság, a nyilvánvaló tények figyelmen kívül hagyása és egyéb mélységek nem tartoznak a kedvenc elfoglaltságaim közé...grey, hogy te ezen nevetsz, az téged minősít...ezitten, valószínűleg akkor hibernáltak téged, kicsit olvass vissza pár újságot, korábbi videót, nyilatkozatokat, jobbról és balról...

Artie 2010.03.11. 13:09:23

@II.Briandrew: Ühüm, valószínűleg ugyanazok választották meg erre a címre, akik kétévente egyszer megválasztják az OTP-t az év magyar bankjának.

És Megyó meg kapott francia becsületrendet. Akkor ő most becsületes?

II.Briandrew 2010.03.11. 13:12:43

@Artie:

nem hiszem, hogy ugyanazok lennének, bár azt nehéz lenne tagadni, hogy a legnagyobb fogalmú(és persze a legtöbbet lenyúló, következésképp a leggazdagabb)magyar bank az OTP...

Megyó nem hinném, hogy becsületes lenne, nem is hiszem, hogy ezért kapta, állam- és kormányfők mindig kapnak ilyeneket(függetlenül attól, hogy megérdemlik-e vagy sem, (ez egy gesztus azok felé, akiket képvisel)ez politikai és nem szakmai díj, ne keverjük ezt ide...

desmentir 2010.03.11. 13:13:26

@dezsőke: na jó, akkor részletesebben, hogy még te is megértsd: amit kérdeztem, arra vonatkozott, hogy nem tudhatod, én melyik oldalon (bal, jobb, liberális, konzervatív, radikális, centristra, vagy valami egészen más) állok. Önmagában, hogy Járairól és leginkább az MNB elnöki tevékenységéről szakmai alapon nincs jó véleményem (ami egyébként nálamnál hozzáértőbb körökben igen gyakori) nem determinálja a politikai hovatartozásomat. Egyébként a sokat emlegetett 2006-os díjának okát pénzügyes körökben valóban sokan nem értik.
Feltételezve, hogy egy ilyen témájú blogg kommentelésében nem csak jobbikos internet-kommandósként veszel részt, hanem van közgazdasági hozzáértésed is, csak azt gondold végig, forintosítva milyen hatása és eredménye volt a jegybanki alapkamat szándékos túlmagasan tartásának, vagy az általában szándékosan időzített, az országot, a gazdaság helyzetét és a gazdaságpolitikát érintő (időnként megalapozott, időnként megalapozatlan, de egy jegybankelnöktől mindenképpen szokatlan és elfogadhatatlan) nyilatkozatainak.

greycup 2010.03.11. 13:18:25

@II.Briandrew:
próbálok visszaemlékezni vmi nagyobb horderejű gazdpol lépésre abból az időszakból, de nem emlékszem, mea culpa...

próbáltam neten visszakeresni, de úgy sem találtam semmit, csak az elhibázott lakástámogatást, ami rövid ideig felpörgette az építőipart...

volt még országzászló, H-betűs tanulmány ismerősöktől... igazából ugyanaz, mint ma, csak narancsban, plusz jobb volt a kommunikáció, meg a nép zabálta az elé tett szimbólumokat ld. koronaúsztatás, stb.

esetleg segíthetnél egy komplexebb elemzéssel... :D de nem ér kiválogatni néhány pozitív mutatót, a többi fölött meg szemet húnyni!

kuki123 2010.03.11. 13:21:37

örültünk hogy végre megszabadultunk ettől a dilettáns szarrágó Járaitól..most újra visszajön.

jön orbán és a tőkések 2.0 bandájukkal..csodás lesz

jah tegnap pintér sanyika lánya lebukott :)

HAJRÁ JOBBIK!

Kotkodus 2010.03.11. 13:24:12

persze... hajrá jobbik, hajrá nemzeti gazdpol, hajrá vissza a középkorba...

Kotkodus 2010.03.11. 13:25:17

lehet ellenállni a globalizációs folyamatoknak, de nem hiszem, hogy érdemes volna...

II.Briandrew 2010.03.11. 13:28:12

@volánrulz:

a jobblik szent és megváltó vonájával együtt majd persze mindent megold, tv-székházat már nem kell elfoglalni, mert messze van a belvárostól és utcai zavargások is csak akkor lesznek, ha a drága és szelíd, kicsit sem gyűlölködő társaságod nem úgy szerepel a választáson, ahogy várják...

flort 2010.03.11. 13:32:46

Kedves mindenki, látom semmi sem változott, megy egymás anyázása. Remek.

Én teljesen hülye vagyok a közgazdaságtanhoz, de szerencsére csak úgy hemzsegnek itt a vájt szeműek, így engedjetek meg egy kérdést nekem: ha Alan Greenspan (hivatalos címe azt hiszem kb. "a FED volt elnöke") nem kellő sorrendben használja az angol nyelv szavait egy mondatban, csak úgy esik-kel, mondjuk az olajár a világpiacon.

Ha egy Járai Zs. (úgyis mint a következő kormány szeretett figurája, vagy esetleg minisztere?) büfizik valami apokaliptikusat az orra alá tartott mikrofonba, még a forint sem rezdül. Pedig egy 2006. év jegybankárától (amennyiben ugye ez nem a Hős Anya címmel azonos cím) ennél nagyobb tekintélyt várna az ember. Tévednék?

Barbaar 2010.03.11. 13:36:00

Kedves eroica!

Csak annyit utdok hozzátenni ehhez a szösszenethez, hogy bizony nem állsz túl magas szinten gazdasági ismeretekben.

A gazdasági ismeretek alapja, hogy nem szabad mindent elhinni, amit az újságok írnak. Én is így teszek és inkább az általam tapasztalt átfogó magyar ipari tevékenységek láttán ítélkezek és ez alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a " a magyar ipar növekedése váratlanul nagy" kijelentésnek semmilyen valóságtartalma nincsen. Sajnos állunk. Persze politikailag jól célzott cikk.

"miért javult ennyivel a forintárfolyam és csökkent a kockázati felár:"

Ez termszetes folyamat, sőt elszállnia sem lett volna szabad annyira. A forint jobban elszállt, mint a környező valuták, aztán azokkal párhuzamosan visszaerősödött, de ez a legkevésbé sem a válságkezelésnek köszönhető. A Bajnai féle válságkezelésnek csak annyi eredménye van, hogy még mindig recesszió van nálunk ellentétben az EU többi országával, a környező országokat is beleértve.

Kalmár 2010.03.11. 13:38:21

1 havi adatból makrogazdasági tendenciákat látni és bizonyos intézkedések hatásának hosszutávú hatását értékelni akkora ostobaság, hogy csak gyenge kampányirománynak tekinthető.
Akár hogy is fáj, indul a börtönexpressz.
Aki nem a sittre megy az a történelem szemétdombjára.
Köszönjük MSZP.
Belehúztatok, ideje elhúzni.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.11. 13:44:06

@Barbaar:
Az ipar eléggé jól felpörgött az utóbbi hónapokban, ezt napi tapasztalatból tudom mondani.
Lehetnek persze még rossz helyzetben lévő cégek, de elvitatni a tényeket úgy gondolom nincs értelme.

kzoltana 2010.03.11. 13:44:33

Orbán Viktor: "A gazdasági elitre a magyar közösség e pillanatban nem néz fel, mert meggazdagodásának, sikerességének erkölcsi alapjai sok esetben hiányosak és megkérdőjelezhetők"
www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=568&tema_id=28

dezsőke 2010.03.11. 13:50:33

@desmentir: maestro,
a hülyeség alapvetően és minden esetben pártfüggetlen.
de... bizonyos emberek fikázása a tények ismerete nélkül,Magyarországon, úgy tűnik kizárólag egy "klónbandához"tartozók stílusához tartozik.
pl. "hogy még te is megértsd"típúsú mondatok(panalek) megint elárulnak rólad és hovatartozásodról elég sokat.Önálló gondolatokra ,mondatokra képtelen figurák,álközgazdasági ismeretekről tanúsító nylonmondatokkal spékelt hozzászólásokkal próbálkoznak ezek,(te is idetartozol)nálam legjobb esetben is a parasztvakító műmájer címet érdemlik ki.

Toporodottordog 2010.03.11. 13:55:35

Ez megy mi? A fika meg a kampány meg a másikra mutogatás...

Mit csináltatok he? -7% GDP? 20000 milliárdos államadósság?

Menjetek a fenébe és többet ne gyertek vissza!

Milyen jövőt hagytatok? Le tudjátok írni a 2700 milliárdos államcsődelkerülő hiteleteknek a visszafizetési feltételeit, vagy ahhoz már hót süketek vagytok?

Vizitdíjaztok itt 23 milliárd forintért sírtok mikor surkóra meg kiszórtok 35 milliárdot?

Milyen emberek vagytok ti?

Toporodottordog 2010.03.11. 13:59:33

@dezsőke: Lesznek majd, ha az adóforintok csecse nem eteti majd őket és a telet az utcán töltik. Komolyan azok sírnak akik kétkézzel lopják a pénzeket és a befizetett adóforintjainkat húsosfazéknak hívják.

Szevasztok 2010.03.11. 13:59:44

A balatonring beruházója, már jó előre adott vagy 6,5 Nokiásdobozt az OV focicsapatának (is). Lehet, hogy a Fidesz ezért nem érti a botrányt?
index.hu/belfold/2010/03/11/a_fidesz_nem_erti_a_balatonring-ugyet/

nyg 2010.03.11. 14:02:06

Stílszerűen mondhatnám, eroica a pártpropagandista. Kérdésem volna: ha sikeres Bajnai, miért áll a gazdaság, ott ahol, a béka fenekénél. (Arról az apró tényről nem is beszélve, hogy ő és a főnöke vitte a szakadék szélére az országot.) Szóval a győzelmi zászlókat gyorsan visszavinni a picébe, és máris hozzá lehet kezdeni az MSZPfigyelő blog írásához.

Gestas 2010.03.11. 14:08:54

Jobbos Tibik!Tegyétek a szívetekre a kezeteket és ismerjétek el, hogy az azért elég vicces volt, amikor az Orbán kormány pénzügyminiszterét próbálták meg független jegybankelnöknek beállítani.Ez a szerencsétlen a baloldali kormányoknak ott tett keresztbe ahol csak tudott.
A feleségem 18-éve dolgozik az MNB-be, látott már egypár elnököt.Szerinte és az ott dolgozók többsége szerint is a Járai korszak alulmúlhatatlan volt!

Gilderoy 2010.03.11. 14:09:11

Vitathatatlanul gazdasági csoda részesei vagyunk. Kínán kívül mindenki a mi növekedésünket irigyli.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.11. 14:10:27

Kérdeznék egy aprót?
Aki a gazdaság mai állapotáért a kormányt hibáztatja az hol volt az elmúlt néhány évben? Mond valamit ezek közül bárkinek is az a szó, hogy gazdasági világválság? (az persze tény, hogy a monetáris politikát ezalatt súlyosan elkefélték, ami nem tett jót, de ez elvileg ugye a független jegybank sara)

paaj 2010.03.11. 14:10:49

Járai szakértelmét bizonyára sokra becsüli a vezetése alatt csődbe ment szép emlékű MHB bank dolgozói gárdája. Áldják nevét a bankot megvevő hollandok akik tengernyi pénzt beleölve sem tudták talpon tartani. A kétéves költségvetés amit összegründolt egy-két hónap alatt megbukott, áldását adta és "szakértelmét" trükkök ezreihez pénzügyminiszterként és MNB elnökként is. Mennyiben is jobb mint bárki más? Ugyan már. Az év jegybankára? Nohát, amikor surányi lett az, valahogy egységben fröcsögtek a fidesz támogatók, hogy a cím szart sem ér. Akkor? Egy szaralak aki megint előjött amikor ugyanazt a segget nyalhatja mint korábban. És ő fröcsög a többire.

Toporodottordog 2010.03.11. 14:12:42

@Gestas: A takarítónők biztos értenek hozzá :P

Kit érdekel az, hogy független-e vagy nem? Ebben az országban senki sem független.

Azt kéne talán nézegetni, hogy fejlődünk-e vagy megyünk visszafelé mint az elmúlt 5 évben.

És még a feketelevest a végére hagyta ez a kormány..
Remélem 2014-ig a saját és talpnyalójuk pénzéből fizetik vissza a 2700 milliárd államcsődelekerülő hitelt.

desmentir 2010.03.11. 14:19:36

@dezsőke:
Az, hogy nem jól értetted, amit írtam, tény. Tehát részletesen megmagyaráztam, ez is tény. Nem biztos, hogy eredményes voltam, de most már úgy látom, hogy ez a fogadó oldal hibája.
Az, hogy kettőnk közül egyedül én írtam le tényeket, vagy érveket, tény. Te csak elvtársozol és fikázni próbálsz engem, ez is tény. Még ebben is elég gyenge vagy, de még fejlődhetsz.
Én alapvetően Járai MNB elnöki működését kritizáltam, utóbb érvekkel alátámasztva. Nem a tények ismerete nélkül. Ez tény. Te nem írod meg, hogy miért nincs igazam, vagy miért kiváló ember Járai, ez is tény. Úgy látom, végig nem is törekedtél ilyesmire, csak belekötsz másokba, akik Járait bírálni merik és ebből úgy véled, hogy más politikai oldalon állnak.
Az én sítlusom azután vált érdesebbé, hogy többször politikailag minősítgetsz, kocsmai színvonalúnak titulálsz, még egyszer mondom, anélkül, hogy fogalmad lehetne arról, ténylegesen mit tudhatok és hová is tartozom. És ezt még most is folytattad, mindeféle alátámasztást nélkülöző minősítgetésekkel.. Úgyhogy nem tudom, milyen alapon vársz te másoktól a sajátodnál jobb stílust.
Viszont egy dolgot hajlandó vagyok visszavonni. Nem gondolom többé, hogy szakmai érdeklődés és hozzáértés vonzott volna ehhez a blogghoz, inkább kihasználod az internetes ismeretlenség által biztosított politikai kampányolási és bárdolatlan viselkedési lehetőséget.

Gestas 2010.03.11. 14:22:32

@Toporodottordog:
Te sérült gyerek!Mennyire bírnál hörögni, ha a Simort a jövő héten lecserélnék mondjuk a Kis Péterre?Fogadjunk egyből érdekelne a függetlenség te szánalomhegy!

kamasuka 2010.03.11. 14:24:59

Ha ennyire fasza ez a Bajnai, akkor mifaszért lett kevesebb a fizetése szinte mindenkinek?

Egyáltalán kifasz kérte ezt a barom Bajnait, hogy ő legyen a miniszterelnök a balfasz elődje után? Eltapsolni a bevételt, majd eltapsolni a hiteleket, abból bármit is csökkenteni a LEGBUTÁBB, DE ERRE FELJOGOSÍTOTT Gombóc Artúr is képes volna.

És baromi idegesítő már ez a "gazdasági szakember" duma.
A rendszerváltozás során, állami pénzecsékből, állami vagyonból nyereségre tett szert, SENKI sem kereste utána rajta, annyian így tettek, majd állami csecsen felnőve szopták az állam farkát az állami megrendelésekért, mert akkora pénzügyis szakember mindegyik, hogy nyereséget se tudott volna termelni anélkül, hogy ne lettek volna állami megrendelései.
Kevés ma az olyan válalkozó ebben az országban, aki kitalált valamit, előtte nem államtól lopott vagyonból indította be a vállalkozását, és állami csöcs nélkül is képes lenne nyereséges céget működtetni.

☉ ☾ 2010.03.11. 14:25:17

Járai Zsigmond zsenialitásához kétség nem férhet, csak az ilyen balos agyatlan, igaz Orbáni hitet nem valló, pogány emberek számolják át mindig a pénzt és nézegetik a garfikonokat.

stratez 2010.03.11. 14:26:48

Én itt egy pártpropagandistát látok: a Fideszfigyelőt. Amúgy meg az a párt, amelyik egy pénzügyminiszternek csúfolt Verest adott a hazának büntetésül, az, jobb, ha kussol...

☉ ☾ 2010.03.11. 14:26:53

Járai és a csapata 1998-2002 között elérte, hogy az ország SOHA a világon nem látott növekedésnek indult, és az eurót 2007-ben bevezethettük volna, vagy még előbb is, esetleg 2003-ban.

☉ ☾ 2010.03.11. 14:28:59

Járai igaz magyar keresztény ember, ugyanaz a tisztességes egyszerű, becsületes ember mint Semjén is.

☉ ☾ 2010.03.11. 14:30:19

Imádkozzatok Magyarország jövőjéért, és a balos, pokolban égő szörnyekért!
Gyurcsány tette tönkre ezt az országot, nem értitek?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.11. 14:33:31

@kamasuka:
Érdekes... nekem az adóváltozás miatt több a fizum, de biztos egy párhuzamos univerzumban élek....

Ezt alátámasztja
@II Briandrew: mert lehet, hogy már 10 éve euróval fizetünk, csak én nem tudok róla...?

Gestas 2010.03.11. 14:39:11

@kamasuka:
Idén 12000 forintal hosszabb a nettóm, mint tavaly.Most akkor ezt így, hogy?

más hülyesége miatt (törölt) 2010.03.11. 14:43:53

@Rwindx: Is-re írtad: "Így ne csodálkozz ha már szimplán csak lehülyéz mindenki, kár lenne erre büszkének lenned."

Hát nem! Szinte egyedül "IS" válaszai korrektek, bármely blogon olvasom. Te nézz utána, ki is nézi hülyének.

@II Briandrew : "Járai és a csapata 1998-2002 között elérte, hogy az ország SOHA a világon nem látott növekedésnek indult"

Asztaqrva...

csárli hárper 2010.03.11. 14:45:30

"@II Briandrew: Járai és a csapata 1998-2002 között elérte, hogy az ország SOHA a világon nem látott növekedésnek indult, és az eurót 2007-ben bevezethettük volna, vagy még előbb is, esetleg 2003-ban." És engem hibernáltak mi? Nem tudom és nem is érdekel hogy mit csinálsz, vagy hány éves de úgy látom nagyon elgurultak a gyógyszereid, euró, járai, semlyén,tisztesség,becsület...remélem csak ironizálsz, mert ha nem nagy a baj

soniq 2010.03.11. 14:52:31

A szerzőt kérdezném, hogy van -e valami halvány fogalma arról, hogy mi van a konvergenciaprogramban? Bizony, a maastrichti kritériumok teljesítésével kapcsolatos elmaradást hogyan tervezzük korrigálni. Ennyi erővel azt is mondhatnám hogy a mobiltelefon-előfizetések száma nőtt múlt hónapban (a la Gyurcsány), vagy nagyobbakat és jobbakat szartam a múlt héten mint előtte, ergó a konvergenciaprogram egy SIKER.

Járai már kb egy hónapja azt is megmondta, hogy az éves hiány kb júniusra össze is jön, és bizony nagyon úgy néz ki hogy ebben is igaza lesz (már az elemzők is erre számítanak, ahogy az IMF sem véletlenül engedett az idei hiánycélból a színfalak mögött). Ahogyan akkor is igaza volt, amikor "vészmadár" volt meg "ártott az országnak" azzal, hogy 2003-2005 körül felhívta a közvélemény figyelmét arra hogy leszakadunk és a szocialisták milyen fiskális ámokfutást csinálnak, most persze megint hülyeségeket beszél igaz?

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.11. 14:52:35

@Gestas: Nem mindegy, hogy kértél adójóváírást vagy sem.

Naezmi 2010.03.11. 14:58:47

Járai mindíg gerinctelen hülye volt. Tudok olyan MHB belső ellenőri jelentésről ami rámutat jónéhány Töröcskei - Boros közös ügyre, de Zsiga szerint privatizáció előtt rossz fényt vetett volna a bankra, így a fiókba került. Most meg beveszi ezt a két csaló barmot a CIG Biztosítóba. GERINCTELEN FÉREG!
A kormányváltásról meg Hofi már megmondta a tuti, valahogy így szólt:

"Jézust keresztre feszítik, majd magára hagyják, egyetlen katona őrzi csupán.. Ahogy melegszik az idő, és tűz a nap a dombtetőn, a legyek kezdik körülzsongani Jézus testét, rászállnak, kínozzák. A katona, aki őrzi megsajnálja, és lándzsájával kezdi elhessegetni róla a legyeket. Azt mondja erre Jézus:
- Hagyd fiam... csak éhesebbek jönnek..."

Gestas 2010.03.11. 14:59:41

@Victoorius:
Igen.Persze, hogy kértem de ezekről a lehetőségekről a kamasuka szerű lényeknek valószínűleg fogalmuk sincs!

macskajaj 2010.03.11. 15:08:43

Értem mit akarsz a cikkel mondani csak szar és könnyen cáfolható, kb ugyan úgy ahogyan szar és cáfolható Járai minden megnyilvánulás is. Kellő válogatással és szűréssel minden lehet bizonyítani a rendelkezésre álló statisztikai adatokból és annak az ellenkezőjét is.
Ha már Hofi személyében előttem idéztek egy klasszikist, akkor idéznék én is egyet:
"csak annak a statisztikának hiszek, amit saját magam hamisítottam" Churchill

flort 2010.03.11. 15:15:33

@Gestas: bakker, nem látod, hogy euró van?

78 45 12 2010.03.11. 15:23:36

Néhány apróság kimaradt a szerző által idézett cikkből.
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?feed=1&k=3&i=129721
Természetesen véletlenül...

Például:
- A termelés kilátásai továbbra is bizonytalanok.
- A 4Cast elemzője továbbra is szkeptikus a növekedés fenntarthatóságát illetően annak ellenére, hogy pozitív meglepetést okoztak az adatok.
- A 4Cast szakértője továbbra is nagyon lassú fellendülésre számít, miután a belső kereslet továbbra is nyomás alatt áll.

"Finom" csúsztatás:
"ez a piac szerint „a kedvező német megrendelési adatoknak köszönhetőek (sic!).”
Ez az egyik elemző véleménye volt, nem a "piacé".

lüke 2010.03.11. 15:34:57

a Kárpátokon innen s túl csak
bankgéniuszok vannak
s géniuszbankok:)
Marx KKE-n specializálódtak...............................

szamarhegy 2010.03.11. 15:40:03

42 éves vagyok talán még megérem, hogy egy gazdasági hír hozzászólásaiban ne a politikai elfogultság alapján érveljen a többség, kezdve azzal, hogy az adott kormányzat megítélését az előző kormányok intézkedéseivel és a világpiaci (német gazdaság) tendenciák figyelembevételével teszi meg. Az sem lenne hátrány, ha pozitiív, negatív listát is képesek lennénk az adott kormányhoz hozzárendelni.

alfredo20 (törölt) 2010.03.11. 15:53:04

@78 45 12: és a legnagyobb objektivitás jegyében és a Bajnai kormány "eredményeinek" védelmében ezt is elfelejtette (és a PM jelentése szintén jótékonyan nem tartalmazza az önkormányzatok eredményét):

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=129611

Az idei év második hónapjában 381.9 milliárd forintos hiányt halmozott fel az államháztartás - derült ki a pénzforgalmi szemléletű, a helyi önkormányzatok eredményét nem tartalmazó, Pénzügyminisztérium által délután közölt adatokból. A tárca által az első negyedévre adott 651 milliárdos hiánnyal számolva márciusra 269 milliárd forintos hiányra számíthatunk.
A tárca korábbi jelzése szerint az első negyedévben az egész éves hiány 75%-a jöhet össze. Az első két hónap államháztartási adatai azt mutatják, hogy a teljes évi deficit (870 milliárdos előirányzathoz viszonyítva) közel 44%-a teljesült eddig.

A 2010. évi prognózishoz képest (ami jelenleg 878.9 milliárd forint) a január-februári időszakban a várható éves hiány 40%-a teljesült.

Kalmár 2010.03.11. 15:55:03

@Gestas: Választás van kistáska.
Nem tűnt fel?
Megkaptad a szemtakaródat. Gondolom innentől minden ok, jó irányba mennek a dolgok.
Egy darab egyforintossal eltakarhatjuk az egész világot, ha elég közel tartjuk a szemünkhöz..........

alfredo20 (törölt) 2010.03.11. 15:56:27

tehát teljesen nyilvánvaló, hogy annak a szemét Fidesznek megint igaza lesz, és a költségvetés már a választások idejére borulni fog

Gestas 2010.03.11. 16:17:10

@Kalmár:
Rémlik, hogy valamiről szavazni kell 11-én de, hogy miről a faszom se tudja:)
Légyszi, vázolj már fel nekem egy olyan gazdasági programot, amivel mindenki meg van elégedve, senkinek az érdeke nem sérül, senkitől nem vonsz el semmit, mégis gigantikus mértékben növeled a GDP-t, csökkented a munkanélküliséget és az államadósságot, ja és persze te is maradéktalanul meg vagy vele elégedve.
Tudom, a Fideszé.Bontsd már ki egy kicsit nekem kérlrk!

OmegA404 (törölt) 2010.03.11. 16:32:40

Nekem elég, ha nem lopnak csalnak ennyire pofátlanul.

Kotkodus 2010.03.11. 16:45:01

@OmegA404: ott a pont (de fognak...)

Kotkodus 2010.03.11. 16:46:43

ugyanúgy lopni, csali, hazudni fognak mint az eddigi kormányok (csak lehet, hogy arrogánsak is lesznek hozzá...)

Kotkodus 2010.03.11. 16:48:41

az'szem üres - protest - szavazatot leszek kénytelen leadni... egyszerűen mindegyiket utálom...

78 45 12 2010.03.11. 17:21:32

Egy igazi gyöngyszem a Fideszfigyelő legsúlyosabb „pártprogandisztikus (sic!) gazdasági hülyeségei ” közül:

Innen idéz:
ecoline.hu/piac/20100309_bux_pfts_tozsdek.aspx
„a Bloomberg által egy évig vizsgált 93 tőzsde közül a magyar lett a harmadik legjobb növekedést produkáló”

Ezt már nem említi ugyanonnan…
„Az ukrán tőzsde vezető indexe majd 300 százalékkal erősödött az elmúlt egy évben, ezzel a PFTS teljesített a Bloomberg által követett tőzsdeindexek közül a legjobban 2009 márciusa és 2010 márciusa között. Ukrajna a világbajnok.”

Ezek szerint, az ukrán gazdaság jobb állapotban van, mint a magyar?
MUHAHAHA….
:DDDDDDDD

A cikk megadja a választ, amit a kissé elfogult szerző nem tud, vagy nem akar felismerni: „A kelet-európai és a közép-ázsiai tőzsdék teljesítettek a legjobban az elmúlt egy évben.”

A BUX a régióval mozgott együtt, teljesítménye nem a Bajnai-féle válságkezelésnek köszönhető.


süti beállítások módosítása