Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Nem elsőkből, nagyon nem utolsók

2009.05.11. 16:02 - Fidelio

http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2007/12/funny-pictures-cat-airplane-first-class-coach.jpgJó szlogen ez az "elsőkből-utolsók-lettünk". Egyszerű, érthető, s látszik rajta, hogy adatokkal alátámasztható. Lehetne.

A Népszabadság újságírója ugyanis végignézte a gazgasági adatainkat, valóban alátámasztható-e.

2002-ben volt amiből jól álltunk, de pont semmiben nem voltunk elsők. Most meg semmiben nem vagyunk utolsók. Szóval nem elsőkből egyáltalán nem utolsók. Szlogennek persze még jó lesz, csak tudjuk róla, hogy már születésekor "másodlagos frissességű" volt. (Itt olvasható a Népszabadság írása, a gazdasági kritériumok felsorolásával.)

Csak egy legfrisebb példa. Az elmúlt években példaként emlegetett balti országok mindegyikében idén kétszámjegyű visszaesésre számítanak. Mai hír, Lettország több, mint 18 százalékos csökkenése. (Külön érdekesek Orbán felfedezettjének, Pelcznének baltiakkal kapcsolatos számításai. Hja, azok a fránya alapműveletek).

A hazai előrejelzések vitatottak, a kormány 5,5-6%-ot vár. Erre mondta Orbán Viktor magából kikelve: Hol élnek ezek? A szakemberek már 8%-ot mondanak. (A Portfolio.hu által összesített elemzői konszenzus ma 6-ot mondott).

Nem figyelt kellően a főnöki szavakra Firtl Mátyás kereszténydemokrata képviselő. Bajnai Gordon felszólalására reagálva még most is utolsózott: szerint Magyarország "minden tekintetben az utolsó az unióban". A tájékozatlanság magabiztossá tesz.

UPDATE: a portfólió online gazdasági újság mostani híre tovább cáfol: "Fekete bárányból az EU élmezőnyébe - Tényleg büszkék lehetünk?

"Míg 2006-2007-ben a legnagyobb, addig idén az egyik legkisebb GDP-arányos államháztartási hiányt fogja felmutatni az Európai Unióban"

http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=3&i=114862

P.S.

Már múltkor megjegyeztem, hogy az "elsőkbőlutolsóklettünk" szlogen idősíkja nem teljesen stimmel, mert Martonyi János már 2003-ban sereghajtózott, Navracsics szerint meg 2006-ban "indultunk el a leszakadási pályán".

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr641113867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2009.05.12. 16:31:27

Aha, most azon rángatózol, hogy végül is nem buktunk akkorát hét évnyi "balliberális" kormányzás alatt, mint amit az egyik ellenzéki párt kommunikál... Viszont átsiklasz azon, hogy végül is buktunk, nem kicsit. :)

www.hetivalasz.hu/cikk/0905/unois_tagsag

Ja, de igazad van, akad néhány dolog amiben elsők vagyunk:

hvg.hu/karrier/20090512_oECD_magyar_berelvonas.aspx

"Az összes OECD-tagország közül tavaly is Belgiumban, Magyarországon és Németországban volt a legmagasabb a munkáltatóktól és a munkavállalóktól levont, munkabért terhelő adók és járulékok aránya"

Na hullámozzatok neki elvtársak...

Simplicio 2009.05.12. 20:10:54

@freehckr: ez a post arról szólt, hogy igazat mond-e a Fidesz amikor papagájkommandózza az elsőkből utolsók szlogent. Ez még a te belinkelt táblázataid szerint sem igaz.

Az igazságon való átsiklás meg a saját portádat is nézegezd, mert hét évről beszélsz, a linkben meg öt évről vannak számok. Ráadásul a hat felhozott adatból kettőben javult, kettőben romlott a pozíció, kettőben meg szinten maradt, ami whoáá de nagy bukás.

freehckr 2009.05.12. 20:28:21

@Simplicio:
Igen, ez ismerős... már megint "dübörgünk", meg "nagy a jólét"... Lehet újra előszedni a tavalyi, pár nap alatt idejétmúlt (és természetesen közpénzek millióiból finanszírozott) "beindultunk" plakátokat, nem? :)

Viszont ezt a "hurráoptimizmust" ideje lenne ha átvenné tőletek a "szakértő" kormányzat is, ugyanis éppen a napokban szavazgatnak meg különböző (az elmúlt három évben már bizonyítottan eredménytelen) intézkedéseket, mivel szerintük "nagy a baj", és "jaj különben". :)

A hét év pedig azért hét év, mivel akinek hosszabb távra van optimalizálva a memóriája mint egy aranyhalnak, az tisztában van vele, hogy utoljára kormányváltás 2002-ben volt... bármilyen ezzel ellenkező információt próbálnak is "beetetni" az aranyhalakkal az "ultrabalos" kommunikátorok. :)

freehckr 2009.05.12. 20:58:28

@Simplicio:
"Ráadásul a hat felhozott adatból kettőben javult, kettőben romlott a pozíció, kettőben meg szinten maradt"

Kettőben javult: a "pénzromlás üteme" című fejezetet aláírom, bár nem tudom, hogy azt milyen evőeszközzel szolgálják fel a mára közel hárommilliósra duzzadt "szegénységben élő" család vasárnapi ebédje helyett. Az államháztartási hiány alakulására a helyedben nem vennék mérget. :) Lásd a 2006-os "manipuláció" (a ki nem bontott részletei az igazságnak), illetve az idei, a költségvetésben még 2.9%-osra belőtt "recessziót", amit ma már a libatolvaj is 6%-ra vizionál. Ennek tükrében csak abban az esetben tudná tartani a kormányzata hiánycélt, amennyiben a pénzügyminiszter nem Péter lenne az Oszkó családból, hanem David, az öreg Copperfield fia. :)

Kettőben stagnál: igaz, hogy a gazdasági növekedésben megtartottuk 8. helyünket, viszont a 4.8% és a 0.5% között olyan különbség van, amit egy egész fesztiválhét alatt sem lehetne elzongorázni. Az államadósság GDP százalékában is tartjuk a 10. pozíciót, na de ugye abban ugyancsak megegyezhetünk, hogy az 59.4% és a 73% között ezer milliárdokról beszélhetünk...

Ami "whoáá" de nagy bukás, az az a tény, hogy tavaly év végén 20 milliárd EUR kölcsönre szorult az állam, különben nem tudta volna teljesíteni az államadóssággal vállalt kötelezettségeit... mindezt azok után kellett megtenniük, hogy levakarták az elvtársak a "beindultunk" plakátokat. Ez az a "whoáá" de nagy bukás...

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2009.05.12. 21:36:03

@freehckr: Aranyhalam, az öt év meg a hét év nem ugyanaz.

freehckr 2009.05.12. 23:01:09

@eroica:
Persze, persze... 2002-2004 között nem az MSZP volt a kormánypárt és az SZDSZ a koalíciós partnere. TOHU és BOHU kormányoztak... még szerencse hogy Apró Piroska benyomta a kormányba a vejét a D209 fedőnéven hírhedtté vált egykori állampárti "szt" tiszt helyett, azt "nagyeszű" Ferkót, mert mi lett volna velünk különben... :)

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2009.05.12. 23:21:45

@freehckr: hét évről beszéltél, majd ötről hoztál adatokat, amikor ez szerényen meg lett jegyezve, akkor "TOHU"-ról és BOHU-ról kezdtél beszélni. Azt hiszem, így nincs értelme vitatkozni.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.05.13. 00:21:58

Hiába csinosítjuk az adatokat attól még nem állunk jól. Le kell faragni a kiadásokat, kezdve a szociálisakkal. Ha rendbe raktuk a gazdaságot, akkor kellenének végre azok a struktúrális reformok, amiket 20 éve halasztunk.

freehckr 2009.05.13. 00:55:59

@eroica:
"Azt hiszem, így nincs értelme vitatkozni"

Azért megpróbálhattad volna... :) Persze érvek híján nehéz lesz.

Naumov 2009.05.13. 15:51:19

Hát engem például konkrétan kiszabottul nem érdekel, hogy az első helyről csúsztunk a kilencedikre, vagy a másodikról a hetedikre, meg az se nagyon hogy a sok száz fideszes politikus közül sikerült találni kettőt, akik egymásnak ellentmondóan bírtak nyilatkozni arról, hogy pontosan melyik évben is indultunk el lefelé a lejtőn. Külön gratulálok a portfóliós cikk első mondata első felének beidézéséhez, amely mondat a második felében egyébként az szerepel hogy közben az EU tagállamai közül az egyik legnagyobb recessziót éljük át. Később a cikkben konkrétan leírják, hogy huszonhétből az ötödik legnagyobb gazdasági visszaesést bírtuk produkálni.
Persze ez, meg egyáltalán az, hogy Magyarországon a hivatalos kormányzati kommunikátorokon kívül már jószerivel nincs senki, aki szerint ne a bányász béka végbele alatt tartózkodnánk gazdaságilag, nos mindez részletkérdés. A gazdaság köszöni szépen jól van, csak a sötétben bújkáló rémhírterjesztő ellenzék ne kavarná állandóan, mint Piszkos Fred a málnaszörpöt. Szóval hajrá fideszfigyelő, csak így tovább

Simplicio 2009.05.14. 18:21:55

@Naumov: Nézd már meg az adatokat. Nyilván nem jó a gazdasági helyzet, de még a fent linkelt Hetiválaszos adatok szerint is van amiben javulás van. Konkrétan annyi mutató javult, amennyi romlott. Ráadásul ezek tavalyi adatok, idén meg már költségvetési hiányban az EU legjobb harmadában vagyunk. Gazdasági növekedésben meg épp az eddig mindig példaként emlegetett baltiak esnek nálunk sokkal jobban.

freehckr 2009.05.14. 19:12:06

@Simplicio:
"még a fent linkelt Hetiválaszos adatok szerint is van amiben javulás van"

Fentebb leírtam... nincs javulás.

Szerintem menj ki emberek közé, az utcákra, terekre, a piacokra, boltokba, beszélgess velük. Meséld el nekik, hogy szerinted "dübörgünk"... lehetőleg melegíts be előtte, mert páran valószínűleg meg fognak kergetni. :) Illetve felhívhatnád a "szakértő" kormányzat "nempolitikusainak" is a figyelmét a "nagy a jólétre", ugyanis ők egyre rosszabb kilátásokat fogalmaznak meg, illetve egyre ostobább "megszorításokon" ("balliberális" pótcselekvés) törik a fejüket. Bár lehet ők is így titkon látják ahogyan te, ugyanis pont akkor szoktak áfát emelni (nálunk szerencsésebb demokratikus fejlődésen átment államokban), amikor túlságosan nő a fogyasztás... tehát "nagy a jólét". :) Dilettantizmusra vallana egyre csökkenő fogyasztás mellett áfát emelni, márpedig ők "szakértők", soha nem tennének ilyet, nem igaz?! :)

"idén meg már költségvetési hiányban az EU legjobb harmadában vagyunk"

Erre ne vegyél mérget, mint már fentebb is említettem, ugyanis a legutóbbi választás előtt ugyanezt egyszer már eljátszották az elvtársak: nem hozták nyilvánosságra a valós adatokat, mivel az (Veres elvtárs kijelentése szerint) befolyásolta volna a választásokat (hehehe... mintha ez is lett volna a célja a választásnak). A tavaly decemberben elfogadott költségvetés még 2.9%-os recesszióval számolt, Bajnai elvtárs a múlt héten még 6%-ot vizionált, Oszkó elvtárs ma már egy előadáson bevillantotta a 6.7%-ot is. :) 1%-os GDP csökkenés pedig 100-120 milliárdot vesz ki a költségvetésből. Erre írtam, hogy "varázserővel" kell rendelkeznie a kormánynak ahhoz, hogy a decemberben bebüfizett hiányszámokat teljesítsék... főleg ha év közben akarnak áfát emelni, illetve ugye ezidáig semmiféle "munkahelymegtartó" intézkedéssel nem sikerült előrukkolniuk.

2006-ban a választások előtt Veres elvtárs 4%-ot "jósolt", ez lett pár héttel később közel 10%. A "balliberálisoknak" egy szavát nem lehet elhinni, de legfőképp a költségvetéssel kapcsolatos kijelentéseiket kell méltó kétkedéssel fogadni. :)


süti beállítások módosítása