Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

A nyugdíj-vagyon eltűnt, az államadósság nő

2013.10.03. 18:17 - eroica

Címkék: gazdaság fidesz államadósság nyugdíjvagyon

Miközben újabb százmilliókért hirdetik a plakátok, hogy a kormány "jobban teljesít" a tények picit mást mutatnak. Bár a kormány fő ellensége az államadósság volt, bukni látszik az ellene folytatott harc. Ami azonban igazán súlyos, hogy az államadósság csökkentése érdekében elköltött magánnyugdíj-pénztári megtakarítások gyakorlatilag teljesen eltűntek. Július végére csak 218,7 milliárd maradt a több, mint 3000 milliárdból. A Világgazdaság mai cikke a nyugdíj-vagyon elköltéséről.

A szemléltetéshez zero-nak, a Vastagbőr bloggerének az ábráit használtuk fel. Az államadósság alakulása:

allamadossag_novekedes_2011_2013_22_ezer_milliars_adossag_elleni_harc_tundermese_magyarorszag_jobban_teljesit.png

A nyugdíjvagyon alakulása:

Nyugdij_megtakaritas_allamositas_einstand_elkoltes_2011_2013_megvedtek_jobban_teljesit.png
Szerintetek mennyire igaz, hogy a kormány jobban teljesít?



Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

183 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr455549516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsg? 2013.10.04. 08:12:23

Felcsút jobban teljesít.

Egy igaz ember 2013.10.04. 08:12:35

De itt van ez a derék Kiss Zoltán, a "radikális nyugdíjcsökkentés élharcosa". Most beszél az ATV-n. Megvan a megoldás!

ursus artos 2013.10.04. 08:20:36

Én örülök, hogy "elbukott" ez a harc. Újra lehet eladósodni. Jó lesz.

toportyánzsóti 2013.10.04. 08:32:49

Mire számíthat az ország aminek pénzügyi vezetője a számtani alapműveletekkel sem tud megbírkózni,miniszterelnöke pedig jelekből olvas inkább,ahol híreket,statisztikát hamisítanak?!

qtyasorsu 2013.10.04. 08:33:18

Mennyivel ? Az államadósság esetén még csak kicsi a különbség,de a nyugdíj esetén óriási! A számokat meg a feliratot meghekkelték a liberálbolsevikkommunista békaemberek.Tehát Magyarország még jobban teljesít !!

gnme 2013.10.04. 08:34:55

ez azé' van mer van ott egy ember, aki az önös érdekeit a nemzet érdekei elé helyezi, pl.:

nol.hu/belfold/20131004-kell_egy_szalloda

..ennél még jancsibá' is jobb főnök lenne a lamborghini murciélagóval

anonymand 2013.10.04. 08:36:39

Tisztelt eroica!

Unom ezt a populista demagógiát.
A zállamadósság GDP-arányosan csökkent (megszorítások nélkül), Te meg itt szarozol a nominális növekedéssel.

Tisztelettel:
anonymand

UI.:
nivo.blog.hu/2013/08/23/megis_gyozhetunk_az_allamadossag_elleni_harcban#comment-form

Hertelendi 2013.10.04. 08:43:42

Látom a nagyon hülyék ma korán keltek...

falazodesyka 2013.10.04. 09:02:35

Tegyük már mellé a 2002-2010-es ábrát vazze. Akkor GDP arányosan 51%-ról 82%-ra nőtt ill. nominálisan meg két és félszereződött túlnyomórészt konjunktúrában, nem permanens válságban. Na ezért utálom a libsiket meg a baloldalt.. Akkor hol voltál posztoló ????? A MANYUP pénzed meg nem lett lenyúlva te köcsög, ugyanúgy megkapod majd nyugdíjban mint ahogy a MANYUPtól kaptad volna, ha egyáltalán kaptál volna valamit tőlük..

falazodesyka 2013.10.04. 09:04:52

Mellesleg ezerszer ki lett tárgyalva: a MANYUP miatt a folyó állami nyugdíjkiadások csak az államadósság brutális emelése mellett lehetett finanszírozni, Orbán jól tette hogy megszüntette őket. Ott abban a hleyzetben az egyetlen jó lépés volt. Aki mást állít az elhiszi Bajnainak azt is amit fingik..., vagy hülye...

MAC-Ka 2013.10.04. 09:11:36

@falazodesyka:
"...ugyanúgy megkapod majd a nyugdíjban..."
És még te beszélsz arról ki mit hisz el, és mennyire hülye... :DDDDD
Igen, megszüntették, mert kellett a pénz orbán politikai hülyeségeit és matolcsydilettantizmusát kompenzálni. A kuszaszemű mágusod egy gyenge pillanatában ezt el is ismerte.
Az agyhalott akkori "nyugdíjvédelmi biztos" meg azóta is nyomja a fejetekbe a propagandát, ti meg minden szart benyeltek.

Netuddki. 2013.10.04. 09:15:36

Reggel azt mondta az orbán az mr1-en, hogy az államadósság folyamatosan csökken. Valaki hazudik. Szerintetek, fideszdroidok?

Barbaarb 2013.10.04. 09:19:05

Mihez képest teljesít jobban? És milyen területen?
Ha az államadósságról beszélünk, akkor a megelőző négy kormánynál valóban jobban teljesít.

madarasi.abel 2013.10.04. 09:19:42

Most már lassan be lehet fejezni az elmúlt8évezést.
A Fidesz hirdette meg az adósságháborút. És megbukott. Úgy, hogy közben eltapsolta a nyugdíjvagyont. Ez utóbbi visszaállamosítása lehet, hogy értelmes dolog lett volna, ha attól TÉNYLEG csökkent volna az államadósságunk, s nem a Közgéphez meg stadionokba, stb vándorolt volna.

Kámasuka 2013.10.04. 09:26:50

2013 végére a becsült államadósság a GDP 76,5%-a.

forrás MNB

Kámasuka 2013.10.04. 09:28:09

@kovi1970: Mind2 igaz, csak amit Orbán mond arra odafigyelnek, amit a ballib az le van szarva (ti. hogy a nem GDP arányos adósság tényleg nő)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.10.04. 09:28:12

Viszont épül a szocccializmus, amit élveznek a:

-nyugdíjasok
-állami dolgozók
-állami csecsen lógó "versenyszférások"
-általában az értelmiség
-egyetemisták, főiskolások

Tehát a lakosság nagy része.
Hajrá Nagy Magyar Desznajszoccccializmus!

falazodesyka 2013.10.04. 09:29:23

@MAC-Ka:
Na látod itt válik al a szar a májtól. Fingod sincs mit beszélsz ostoba. Van értelme szerinted neked további magyarázatra ? szerintem nincs mert az érvek-tények neked úgysem számítanak.
Ezért nem is érvelek, mert lyukas zsákba menne... Maradj abban a bugyuta de boldog tudatban, hogy a MANYUP vagyont a gonosz Orbán csak azért vette el, hogy a matolcsysta gazd politikát támogassa. JÓl van higgyél ebben te szerencsétlen... Az, hogy a MANYUP a legfőbb államadósság generátor volt és hogy az addig az államnak befizetett pénz egy részét egyszerűen odairányították kizárólag hitelből kompenzálva a folyó állami nyugdíjkiadásokat, az téged ne érdekeljen hülyegyerek, mert úgy sem értenéd... Ugyanis ha értenéd, akkor más lenne a véleményed.

falazodesyka 2013.10.04. 09:32:10

Tehát: a MSZP kormányzása idején meg két és félszereződött az államadósság abszolút értéke...
Ebből induljon ki mindenki. Nem 1%-al nőtt, vagy 2-vel, nem... MEG KÉT ÉS FÉLSZEREZŐDÖTT...
Ennek fényében az aktuális devizaárfolyam mozgások miatti enyhe és átmeneti növekedést cikizni az igazi balliberális és aljas tempó...

falazodesyka 2013.10.04. 09:35:53

@MAC-Ka:
Mellesleg igen:ugyanúgy a nyugdíjszámítás - a te nyugdíjad - alapját képezi a MANYUP vagyon általad befizetett része. Ez így van... Anynira hülyék vannak itt, de mit csodálkozom, ez az INDEX homokózója ballib hülyegyerekeknek... Akik ilyen alapdolgokkal nincsenek tisztában hogyan képesek arányos és tényszerű ítéletalkotásra ? Sehogy...

Totof 2013.10.04. 09:37:15

@falazodesyka: Most mi van, abból induljunk ki. Mert én nem a múltban élek.

jeriko 2013.10.04. 09:37:28

@falazodesyka: miért tegyük mellé 2002-2010-et? Akkor is lenyúlták a MaNyuP megtakarításokat?

Egyébként meg nem kaptam volna, hanem KAPTAM. Nem csak én, de a tagok több mint 80%-a - ezt reálhozamnak hívják, és az infláción és működési költségeken felüli jövedelmet jelentette. Pedig az állam mindent megtett hogy bebizonyítsa, hogy ez milyen veszteséges befektetés volt - aztán kiderül, hogy ellentétben az állam befektetéseivel (lásd költségvetési hiány) ez nyereséget termelt. AZ összes politikus hazudott erről, amikor arról papoltak, hogy megvédik" a nyugdíjakat. Valójában 3000 milliárd forint hitelt vettek fel, mert amíg létezett nyugdíjvagyon, addig ezt a pénzt nem kellett volna előteremteni a jövőben, így meg majd elő kell.

Arról, hogy a fél országot megzsarolták egy orbitális hazugsággal (hogy nem lesz nyugdíja annak, aki nem lép át az állami rendszerbe) meg ne is beszéljünk.

jeriko 2013.10.04. 09:39:01

Ja, és még valami: az, hogy a szocik, vagy akárki más elszúrt / tisztességtelenül viselkedett a "zelmúltnyolcévben" az senkit nem jogosít fel arra, hogy hasonlóképpen viselkedjen!

Totof 2013.10.04. 09:39:56

@falazodesyka: Honnan tudod, mi képezi az alapját a nyugdíjszámításnak 10-20 év múlva te szerencsétlen?
Azt se tartotta be a fidesz (egyéni nyugdíjszámlák), amire aláírt, pecsétes papírt adott ki.

Roan 2013.10.04. 09:42:22

A statisztika azért szép, mert sokféleképpen lehet nézni. A kérdés, hogy vajon az adósságot GDP-arányosan kell fizetni, vagy nominális értéken?

Totof 2013.10.04. 09:44:03

@Roan: Attól függ, a fideszbirkáknak melyik jön jobban.

Roan 2013.10.04. 09:47:19

@falazodesyka: Bekereül a nyugdíjszámításba? Az egyénileg nyilvántartott számlámon, gondolom... Na, majd beszélgessünk erről majd 30 év múlva, én addig is máshol gyűjtöm a pénzemet.

jeriko 2013.10.04. 09:51:18

@anonymand: Ha az államadósság nominális nő, a GDP viszont stagnál (lásd ksh adatok: www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
) akkor mitől is csökken a GDP arányos államadósság?

Maximum attól, hogy kiadják MTI hírbe, hogy mit kell beolvasni.

falazodesyka 2013.10.04. 09:56:45

@jeriko: Kaptál te egy nagy lófaszt öregem. Az átlag reálhozam jóval kisebb volt 13 év alatt minha álamkötvénybe fektettél volna...
Hagyjuk már a hülyeségeket...

MAC-Ka 2013.10.04. 09:56:54

@falazodesyka:
Nem nekem nincs fogalmam te szerencsétlen :D
Akinek esze van úgysem alapoz az állami nyugdíjra, hanem maga oldja meg,
Erre volt a magén nyp egy alternatíva, vagy önként, vagy akinek nincs elég tudása ennek felismeréséhez annak egy kötelező...aminek nagy része államkötvényben volt. Persze államadósság.... mert most a "piacról finanszírozott" kötvénykibocsátás nem az... :)))

De te meg csak bízz az orbán-isten szavaiban, aki már eddig is havonta változtatja a véleményét akár ebben a kérdésben is (ld. egyéni számla :) )

Roan 2013.10.04. 09:57:58

@jeriko: Ez valóban így van, viszont az inflációt is bele kell számolni, ami jelenleg csökken.

Hertelendi 2013.10.04. 09:58:31

Az nagyon tetszik, hogy ma reggel orbánviktor azt mondta, hogy csökken az államadóság, és erre az itt kommentelő fidesz seggnyalók egyből szajkózzák, hogy csökken az államadóság.
És még a ballibek a hülyék...
Gondolom az alcsúti kisvasutat is meg tudjátok magyarázni.

rcfan 2013.10.04. 10:01:43

Azért azt is jó lenne bemutatni, hogy 1990-es adósságátvételtől számítva évről évre hogyan alakult az államadósság.

Ha most a 3000 milliárdot is államadóssághoz számítva nem meredekebb a zuhanás, sajnos már az is eredménynek tekintendő.

Kérdés az, hogy lehet-e a jövőben olyan párt hatalmon, aki képes azt a népszerűtlenséget felvállalni, amely megállítja ezt az adósságspirált?

Kámasuka 2013.10.04. 10:07:46

@Hertelendi: És ezek a fidesz seggnyalók a választók 51%-a, ami 2/3, megint.

Knorr 2013.10.04. 10:10:03

@falazodesyka: T"ehát: a MSZP kormányzása idején meg két és félszereződött az államadósság abszolút értéke...
Ebből induljon ki mindenki. Nem 1%-al nőtt, vagy 2-vel, nem... MEG KÉT ÉS FÉLSZEREZŐDÖTT..."

az mszp gyűjtötte össze a manyup vagyont, szóval akkor azt az összeget vond le szépen az mszp által felhalmozott államadósságból, és add hozzá szépen a fidesz teljesítményéhez.

a manyup megszüntetés további évi GDP 1%-ot jelent.

na ha ezzel szépen kikorrigálsz akkor az jön ki hogy a fidesz annyival növelte az adósságot mint a szocik 2006-2010 között.

Nikorene 2013.10.04. 10:12:36

@falazodesyka: Tudod, mit? Ne tegyük mellé. Azért lettek a szocik elzavarva a picsába, és azért kapott 2/3ot a fidesz, mert elbaszták 8 év alatt, amit el lehetett baszni. MINDEN (a társadalmi támogatottság, az alkotmányozás lehetôsége, az igen gyenge és szétforgácsolódott, és valjuk be, töketlen ellenzék) adott volt ahhoz, hogy minden másképp legyen, mit az elmúltnyócévben, de kurvára nem változott semmi, csak most mások lopnak kicsit többet és kicsit pofátlanabbúl. Semmilyen múltbéli történés nem menti fel az aktuálisan regnáló 2/3os hatalmat az elmúlt 3 évben elkövetett hibák alól, pláne hogy egy ekkora ziccert hagytak ki.

Jenyei 2013.10.04. 10:18:05

@falazodesyka: Ezt Boborján mondta? Mert neki elhiszem.

jeriko 2013.10.04. 10:18:14

@falazodesyka: Javaslom számodra művelődésképpen tanulmányozni a reálhozam definícióját:
ecopedia.hu/realhozam

Kámasuka 2013.10.04. 10:20:05

@Knorr: Ezt a számítási módszert csak a jókai utcában ismerik, sajna az Eurostat és a Világbank nem hallott róla, a szocik nagy bánatjára.

Persze fejtsd ki, nagyon érdekes.

gabest1 2013.10.04. 10:23:54

Ft-ban nőtt az államadósság, de a Balaton vízszintjéhez képes meg csökkent, melyik számít?

Kámasuka 2013.10.04. 10:25:43

@Nikorene: Ja, semmi nem változott csak a gazdaságpolitika vett 180 fokos fordulatot.

Anno az összes szomszéd államadóssága csökkent, csak a magyar nőtt, már a válság előtt is.

Most az EU-ban alig van olyan mint a magyar hogy a GDP arányos adósság csökkent 2010 óta, a szlovák, cseh meg nő, most kezdenek rálépni a fékre.
Persze a fidesz nem ezért kap megint 2/3-ot mert a zsellérnek tökmind1 hogy hitelből eszi a zsíroskenyeret vagy kitermeli amíg rá nem dől a fejére(pl. Gör, USA) nem érekli az adósság. Ezért szükség volt az SZJA csökkentésre és a rezsicsökkentésre. Hogy az elqróknak esélyük se legyen folytatni a rombolást.

Knorr 2013.10.04. 10:26:46

@BenFranklin: elmagyarázom bár nem vagyok fejlesztő gyógypedagógus. Tegyükfelhogy a szocik kormányváltás előtt ellopják a manyupvagyont és államadósságot csökkentenek belőle. Nu, akkor az államadósságot ők is pont olyan faszán kezelték mint a fityisz.

madarasi.abel 2013.10.04. 10:27:58

Csak szólok: az a tény, hogy a szocik szarul csinálták, még nem hatalmazza fel a Fideszt arra, hogy ők is ugyanolyan szarul csinálják.
Azért lettek elzavarva, mert változást szerettünk volna.

elwood 2013.10.04. 10:28:10

@falazodesyka: "MANYUP pénzed meg nem lett lenyúlva te köcsög, ugyanúgy megkapod majd nyugdíjban"

ezt gondolom "ignore what I say" Viktor személyesen garantálja.
akkor biztos úgy lesz.
(mint a rendőrök schmitt pál által aláírt ígérete, vagy a "megvédjük a magánnyugdíjpénztárakat ígérete)

kétszer ennyi eltartott lesz egy dolgozóra. te meg gondold azt, hogy ugyanígy számítják majd a nyugdíjadat.

Knorr 2013.10.04. 10:32:55

@BenFranklin:

"Most az EU-ban alig van olyan mint a magyar hogy a GDP arányos adósság csökkent 2010 óta"

max az IQ-d csökkent 2010 óta.

iksz.beszolunk.hu/wp-content/uploads/2013/08/allamadossag_gdp.jpg

"Ezért szükség volt az SZJA csökkentésre és a rezsicsökkentésre. "

pont ezek miatt volt 40 féle új adóem és 3000mrdnyi megszorítás. még vedd hozzá a 3000mrd ellopott manyup vagyont is, és az államadósság meg nőtt.

Kámasuka 2013.10.04. 10:33:06

@Knorr: Akkor miért nem tették?

Igen ha a nagyanyámnak fasza lenne...

Csak sokkal jobb volt a manyup mutyi, hiszen a külföldi alapkezelő jól járt, az államkassza rosszul, de legalább az IMF is jól járt, mert kifoltozta a manyup ütötte lyukat.

Mindezt persze szégyenpadon, folyamatos deficiteljárásban.

Most hogy manyup nincs, a deficitszint meg tudott maradni a kívánt szinten. Érthetetlen módon...:)

Knorr 2013.10.04. 10:35:48

@falazodesyka:

"MANYUP pénzed meg nem lett lenyúlva te köcsög, ugyanúgy megkapod majd nyugdíjban"

jah arra kiváncsi leszek, ugyanakkor fogok nyugdíjba is menni ugye? Nem fog emelkedni a korhatár! Meg nyugdíjjárulékot sem kell többet fizetnem. És a sokkal kevesebb aktív a sokkal több nyuggernek ugyanannyit fog kicsengetni 20-30 év múlva mint most. Hol élsz te pincebogárkám?

Kámasuka 2013.10.04. 10:36:45

@Knorr: Az év végi MNB becslés 76,5%, és a választásokra biztosan alacsonyabb is lesz, mint 2010ben. A linkeden jól látszik miért Orbán szava egyedül hiteles államadósság ügyben (98-02, 10-13).

A ballib szerencsére sokat lobogtatja az államadósság ügyet, ami teljesen hiteltelenné teszi őket, kizárólag Orbánt erősíti.

Knorr 2013.10.04. 10:40:08

@BenFranklin:

"Csak sokkal jobb volt a manyup mutyi, hiszen a külföldi alapkezelő jól járt, az államkassza rosszul, de legalább az IMF is jól járt, mert kifoltozta a manyup ütötte lyukat."

Te egy kozgazdasági zseni vagy Matolcsy sírva könyöröghetne neked a tanácsaidért. Szóval a Pékségeket is államosítsd már mert a köcsögök profitot termelnek és jól járnak.

A manyup nem ütött semmiféle lyukat te eszement, hisz nem a manyup tervezi és hajtja végre a költségvetést.

"Most hogy manyup nincs, a deficitszint meg tudott maradni a kívánt szinten. Érthetetlen módon...:) "

40 féle új adónem és 3000mrd megszorítás árán. Ennek semmi köze a manyuphoz gyagya fiú.

Kámasuka 2013.10.04. 10:44:44

@Knorr: 'A manyup nem ütött semmiféle lyukat te eszement, hisz nem a manyup tervezi és hajtja végre a költségvetést.'

- Naná hogy nem, bár a mai nyugdíjakat az 100%-ban állami ny.alap fizette, a befizetések 25%-a meg ment a manyupba. Hogy lett volna itt kérem lyuk? Deficit sem volt, meg deficiteljárás se, meg adósságtorlódás se volt.

- Tudom hogy a szocik szeretik az ingyenvirslit a mások pénzén de jobb ha megszokják hogy olyan nincs. Kivéve persze akik ma is elhiszik Gyurcsánynak, hogy adócsökkentésből töri le az adósságot...de őket ne minősítsük.

egyetmondok 2013.10.04. 10:45:07

@falazodesyka:
" MANYUP pénzed meg nem lett lenyúlva te köcsög, ugyanúgy megkapod majd nyugdíjban" ---

Ha a manyup pénz nem lett lenyúlva,amint azt írod, és majd megkapod, ha nyugdíjba mész, amint azt írod, akkor ezzel azt ismered el,hogy ezzel az egésszel a magyar állam tartozik azoknak az ex manyup tagoknak, akik ugye önként...ugye odaadták a pénztári vagyonukat.

De ha Te helyesen fogalmazol,és igazat írsz, akkor a magyar állam adóssága már 90% körül van,lévén az átadott vagyon már nincsen meg.

Knorr 2013.10.04. 10:46:44

@BenFranklin:

"Az év végi MNB becslés 76,5%,"

Bandzsa Matolcsy így mondja akkor biztos így is lesz :))

azt mégis honnan fog teremni hirtelen 3 hónap alatt 6% gpd ? 3000mrd forint manyuppal számolva minimum már 70% alatt kellene járnia az államadósságnak. Ez neked eredmény? Szerencsétlen :)

Kámasuka 2013.10.04. 10:48:21

@egyetmondok: Hagyjuk már a szoci politikusok lázálmait.

A GDP arányos adósság annyi amennyit az Eurostat kimutat.

Kámasuka 2013.10.04. 10:49:13

@Knorr: Igen, ez igen komoly eredmény...1. Orbán óta nem volt ilyen.

Knorr 2013.10.04. 10:52:22

@BenFranklin:

" Naná hogy nem, bár a mai nyugdíjakat az 100%-ban állami ny.alap fizette, a befizetések 25%-a meg ment a manyupba".

naná hogy ment, ez biztosította volna a nyugdíjak értékállóságát. Arról a manyup nem tehet hogy a szocik hitelből éltek, az a szocik sara hidd el. Ha én most kicsengetem a nyuggerekenek a parizeres zsömit, akkor talán jogos elvárás, hogy ugyanannyit majdan én is megkapjak, nem gondolod? De ha megtakarítani nem akarunk, hogy így legyen akkor milyen alapon várja el tőlem bárki is hogy magasabb életszinvonalat biztosítsak a nyuggereknek mint amilyen az nekem lesz nyuggerként? he?

"Tudom hogy a szocik szeretik az ingyenvirslit a mások pénzén"

fordítva ülsz a lovon, én fizetem az ingyenvirslit a nyuggereknek, miközben a fidesz ellopja és elkölti a parizerre félretett lóvémat. mindezt eredmény nélkül, az államadósság 2010 szint felett van jelenleg.

egyetmondok 2013.10.04. 10:53:13

@BenFranklin:
A GDP arányos államadósság valóban annyi, mint amennyit az Unio kimutat.
A magyar állam tartozása viszont nem, az ti. pont annyival több,mint amennyi a "bevont" manyup vagyon volt, ezzel meg jobb,ha mindannyian szembe nézünk, hiszen eljön az idő,amikor az ennek megfelelő összeget tetszik nem tetszik,ki kell fizetni. GDP ide,oda,meg amoda.

Nikorene 2013.10.04. 10:53:52

@BenFranklin: :) persze 180 fokos fordulatot vett... csak az a baj, hogy 2* :D

Kámasuka 2013.10.04. 11:06:02

@Knorr: 'naná hogy ment, ez biztosította volna a nyugdíjak értékállóságát.'

- Elárulod, hogyan? A manyup ugyanúgy magyar állampapírban tartotta, mint ahogy most is abban van.

'Arról a manyup nem tehet hogy a szocik hitelből éltek' - nem, a szocik tehetnek arról hogy ez a nyugaton sehol nem létező kötelező manyup rendszer nem szünt megmár jóval előbb.

' fordítva ülsz a lovon, én fizetem az ingyenvirslit a nyuggereknek, miközben a fidesz ellopja és elkölti a parizerre félretett lóvémat.fordítva ülsz a lovon, én fizetem az ingyenvirslit a nyuggereknek, miközben a fidesz ellopja és elkölti a parizerre félretett lóvémat.'

- Ha így vanmiért nem maradtál manyupos? Amikor a rendszert bevezették a szocik persze nem kérdezték akarod-e?

Hertelendi 2013.10.04. 11:13:34

@BenFranklin: " És ezek a fidesz seggnyalók a választók 51%-a, ami 2/3, megint."
Hát igen, jólesik álmodozni igaz?
Várd ki a végét és ne igyál előre a medve bőrére. Az 51% jó ha 21% lesz. Mond, hogy én mondtam...

Nikorene 2013.10.04. 11:22:12

@BenFranklin: "nem, a szocik tehetnek arról hogy ez a nyugaton sehol nem létező kötelező manyup rendszer nem szünt megmár jóval előbb."

Hmmm... 98-02 között miért nem szûnt meg?

VT Man 2013.10.04. 11:23:23

@falazodesyka:
"Tegyük már mellé a 2002-2010-es ábrát vazze. Akkor GDP arányosan 51%-ról 82%-ra nőtt "

Ugye-ugye! De szép is hogy a blogger elhazudta a múltat!

Nem véletlenül maradt ki a grafikonból a 2002-2010.

És az se véletlen, hogy az államadósság nincs különbontva Forint és devizanemek szerint.

Blogger Géza 2013.10.04. 11:24:48

@egyetmondok: Az nem adósság. Adósság az, amit felvettél hitelként. Ennyi erővel az összes állam összes adósságához hozzáadhatnád azt, mait MAJD egyszer ki kell fizetnie nyugdíjként. Értelmetlen, senki nem csinál ilyet. Már csak azért sem, mert senki nem tudja, mekkora is lesz az az összeg.

SemBoga 2013.10.04. 11:26:53

@falazodesyka: és megmondanád hogy a jelenleg is lukas nyugdíjkasszát miből fogják feltölteni, amikor az elkövetkező időszakban hirtelen megugrik a nyugdíjba vonulók száma?

SemBoga 2013.10.04. 11:27:27

@Blogger Géza: jelen esetben 3000mrd-ot biztosan ki kell majd fizetni

SemBoga 2013.10.04. 11:34:53

@falazodesyka: a manyup a maga évi 360mrd-jával egyáltalán nem volt óriás adósság generátor

SemBoga 2013.10.04. 11:37:36

@falazodesyka: a reálhozam elvileg még az államkötvények hozamát is meghaladta, legalábbis amikor nem tették közelezővé az állampapír vásárlást

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.04. 11:38:33

Amihez ezek nyúlnak, csak a balhé, a káosz, a korrupció, a simli.

Újabb frontot nyitott a kis szarházi, eddig barátaink voltak a horvátok.
Amikor az OMW "okoskodott" nálunk, hű de ideges volt. Micsoda pofátlanság "javaslatokat" tenni a horvát kormánynak.
A MOL vezér Hernádi, Orbán elvtárs szotyolatársa, valószínű ő bújtatja valahol.
Ha tiszta, álljon ki, ha mutyizott vállalja. Ja ezek nem ilyenek...
Amikor Gyurcsányt bábut "égettek, akasztottak fel", köpött le a tahó Fábry az rendben volt, mert azok az jó nemzetiek!

Az Orbán bandának mennie kell, még van egérút!

SemBoga 2013.10.04. 11:38:42

@Roan: az infláció jelenleg nem csökken, hanem alacsonyabb mértékben NŐ, mint tavaly - majd ha negatív lesz az infláció, akkor lehet csökkenésről beszélni bármilyen értelemben is

főleg, hogy a jelenlegi érték egy erősen befolyásolt, tartósan nem fent tartható érték

Kámasuka 2013.10.04. 11:40:05

@egyetmondok: Ez butaság.

Amit nem fizetünk be a manyupba évente, azt nem kell adóból kipótolni az állami nyugdíjkasszában. Mivel ez, más egyebekkel még masszív eladósodást is okozott az áht-nak

Nyugaton mindenhol állami + önk. manyup a két pillér. A köt. manyup KE-ra lett kitalálva, de megbukott.

Blogger Géza 2013.10.04. 11:41:06

@SemBoga: A frászt nem. Ez hatalmas összeg.

SemBoga 2013.10.04. 11:42:01

@BenFranklin:

ha van 10.000mrd hiteled, és van 3.000mrd tartalékod egyszerre, akkor mennyi is a nettó tartozásod?

ha van 10.000mrd hiteled, és nincs hozzá semennyi tartalékod egyszerre, akkor mennyi is a nettó tartozásod?

valóban, az eurostat nem veszi figyelembe a magántulajdonban lévő vagyont az állami tartozás ellentételezéseként - de ettől még 3000 mrd forint került az államhoz, amit elvileg a későbbiekben vissza fognak adni az embereknek, legalábbis orbán ígérete szerint

Kámasuka 2013.10.04. 11:43:00

@Múltkori után most hogy fog csalni a fidesz Baján?:

Azért tartanak ott a szocik ahol tartanak, mert pont ezt nem értik.

Hogy Orbánt felháborítja ha az OMV okoskodik nálunk, de ő ezerrel okoskodik Horvátországban. Ezért szavaz rá az ország jobbik fele.

2llkedő 2013.10.04. 11:43:49

@Blogger Géza: "Az nem adósság. Adósság az, amit felvettél hitelként. "

Gejza!

Ha Piktorod nem nyúlja le a manyupot, akkor azt a pénzt hitelből kellett volna felvenni.

A manyup pénz nem Piktor érdeme!

2llkedő 2013.10.04. 11:45:18

@BenFranklin: "Hogy Orbánt felháborítja ha az OMV okoskodik nálunk, de ő ezerrel okoskodik Horvátországban. Ezért szavaz rá az ország jobbik fele."

Ott vagyol eltévedve, hogy az OMV az nem az osztrák állam.

egyetmondok 2013.10.04. 11:46:09

@Blogger Géza:
Nem a fenét nem adósság. Nem is véletlen, hogy a közgazdaságtan bevezette és használja is az implicit államadósság kategóriát.
Lehet ezzel nagy szócsatákat vívni Géza, a lényegen sajnos ez mit sem változtat.

" Ennyi erővel az összes állam összes adósságához hozzáadhatnád azt, mait MAJD egyszer ki kell fizetnie nyugdíjként." ---

ez az értelmetlen Géza,mert a tisztán kirovó-felosztó rendszer esetében akár még igazad is lenne, de attól már soha nem lehet majd a magyar állam tartozásait illetően eltekinteni, hogy létezett itt elég sokáig egy másik elven alapuló nyugdíj rendszer, amelyben brutálisan nagy vagyon halmozódott fel, legyen annak a forrása bármi elven, vagy ideológia alapján megfogalmazott, leírt, minősített stb. forrás.

Volt kb 10 milliárd euró pénz, nagyon is rögzített céllal, majdani nyugdíj kifizetésre, nem másra, ami ma nincsen. Ez a valóság, ennyi, és tudod, ha ehhez hozzátesszük pluszként azt a havi járulék tömeget,ami korábban a manyupba ment, de már újra az államhoz megy, hónapról hónapra, akkor szó szerint szánalmas a gdp arányos államadósság mai szintjét ünnepelni.

Géza, ha tartozol a villanyszámláddal, amit világos, hogy nem vettél fel hitelként, akkor azt mondod, hogy az nem adósság ? Ne vicceljünk már egymással....:-)))

Roan 2013.10.04. 11:47:28

@SemBoga: Ok, slendirán fogalmazás volt, az infláció nem, csak az értéke csökken. És igen, teljesen mesgterségesen, mivel ezzel elég jól látható célja van az új MNB-vezérünkenk.

Kámasuka 2013.10.04. 11:49:16

@SemBoga: Az egyszeri manyup lecsapolás viszont megállította az adósságspirált.

Ma a magyar gazdaság európában a kevesek közé tartozik ezzel. Csehországban és Szlovákiában is rekordokat dönt az adósság, akik a ballib vezetés alatt messze beelőztek minket.

egyetmondok 2013.10.04. 11:55:35

@BenFranklin:
Nos,abban nem vitázok veled, hanem egyetértek, hogy " Nyugaton mindenhol állami + önk. manyup a két pillér. A köt. manyup KE-ra lett kitalálva, de megbukott. ".

Még abban is hajlandó vagyok mindenkivel egyetérteni, ha azt mondja, hogy a magyar manyup fenntarthatatlanná vált, s ezt,akkor amikor bevezették, nem lehetett látni, nem is véletlen, hogy akkor mindegyik politikai párt támogatta, megszavazta.

Ez azonban nem teszi félretehetővé azt, amit ez a kormány ezzel a vagyonnal csinált, két okból is:

1. Mi is van az állami nyugdíjrendszer átalakításával ? Semmi, pedig a Fidesz már a 2002es kampányban is megígérte az egyéni számlás rendszert, a mosatni állami "bevonás"-kor pedig egyértelmű volt az erred szóló ígéret. Nagyon nem mindegy ugyanis,hogy milyen állami rendszerről lenne szó, a kirovó-felosztó ugyanis idő kérdése csak,de tudhatón összeszarja magát.

2. A magyarországi béreket terheléő iszonyú adóék, valamint általában a magyarországi iszonyú adó-közteher rendszer okán Te se,én se,senki se állhat oda - a tényleg nagyon vagyonosak és gazdagok kivételével -,hogy tessék önkéntesen megtakarítani. Erre senki magyar politikusnak nincsen erkölcsi alapja,de semmi.

Tehát el lehet felejteni bármely nyugati példát, rendzsert, egyebet.

SemBoga 2013.10.04. 11:55:44

@Roan: de nem tartható fent ez a mesterséges inflációs szint

2llkedő 2013.10.04. 11:55:47

@BenFranklin: "Az egyszeri manyup lecsapolás viszont megállította az adósságspirált."

Nem állította meg, csak egy pillanatra torpantotta meg.

A központi költségvetés adóssága
2013.08.31 22 130,8 Mrd Ft
változás 1 410,7 Mrd Ft
2012.12.31 -hez képest.

Ez 6,37%-os növekedést jelent, amikor a GDP gyakorlatilag változatlan.

VT Man 2013.10.04. 11:56:01

A baloldalnak vagy kussolnia kellene vagy pedig támogatni a Svéd nyugdíjrendszert az egyéni számlával.

Mekkora MSZPs nyávogás volt itt, amikor a Fidesz be akarta vezetni a svéd típusú nyugdíjszámítást!

A Fidesz meghátrált, mert rájött, hogy az MSZP a demagógiájával meg tudna győzni sok szavazót arról, hogy nem kapnának semmit a svéd rendszerrel.

SemBoga 2013.10.04. 11:56:26

@BenFranklin: megállította az adósság spirált? lenullázott gdp növekedés és közel 3%-os éves hiány mellett miért is állna az adósság spirál?

Blogger Géza 2013.10.04. 11:56:42

@egyetmondok: S mivel Magyarországon tisztán felosztó-kirovó rendszer volt mindig is, és van most is (a manyupok soha senkinek nem fizetek nyugdíjat, ez csak egy félresikerült kísérlet volt), ezért igazam is van.

Természetesen nincs adósságom a villanyszámlám miatt sem, mitől lenne nekem a jövő évi villanyszámlám,miatt MOST adósságom? Nincs olyan hülye, aki így gondolkodna. Épp ezért abszurd a jövőbeni nyugdíjkifizetéseket (amit amúgy is a jövőbeli bevételek fedeznek) hozzáadni egy mostani adóssághoz. Adósság az, ami után kamatot kell fizetned.

Roan 2013.10.04. 11:57:02

@SemBoga: Egyetértek, jön még kutyára úthenger.

VT Man 2013.10.04. 11:59:49

@félázsiai 2llkedő:
"Ez 6,37%-os növekedést jelent, amikor a GDP gyakorlatilag változatlan. "

Oké. Akkor most tedd mellé az állampapírokat devizanem szerint bontva, nem pedig Forintosan.

Ha erősödik a Forint, akkor mi lesz az államadóssággal?

2llkedő 2013.10.04. 12:02:10

@Blogger Géza: "S mivel Magyarországon tisztán felosztó-kirovó rendszer volt mindig is"

Háború előtt nem az vót!

Kámasuka 2013.10.04. 12:02:22

@egyetmondok: Ezen csak a foglalkoztatás növelés segíthet, amiben 2010-13 szintén jó eredményt hozott. Már a válság előtti szintü a foglalkoztatottság, mindezt úgy hogy állítólag félmillió ember kivándorolt.

egyetmondok 2013.10.04. 12:02:42

@Blogger Géza:
No, akkor Géza a manyup pénzekről nyugodtan hidd csak el, hogy az az államháztartás számáara olyan, pont olyan, mintha már az asztalodon lenne a 2018 januári villanyszámla.

Kámasuka 2013.10.04. 12:03:06

@félázsiai 2llkedő: Mit akarsz a nominális adóssággal?

Blogger Géza 2013.10.04. 12:03:32

@félázsiai 2llkedő: Frászt változatlan a GDP. Egyrészt reálértékben is nő (idén várhatóan kb 0,5%), másképp megint elköveted azt az ostobaságot (tipikus), hogy veszel egy nominál értéket (államadósság Ft-ban) és úgy teszel, mintha a GDP értékét nem kéne inflációval korrigálni.

Hidd el, nem megy ez neked, nagyobb időszakonként olvasd el valami megbízható hivatalos forrásból, mennyi a GDP-arányos adósság, és abból látszik a trend. Nálunk konkrétan a 2010 közepi 85% most év közepén 81%, jövő év végére pl a Nomura 77%ot vár, ez talán túl optimista, de talán 78-80% meglehet.

2llkedő 2013.10.04. 12:03:56

@VT Man: "Ha erősödik a Forint, akkor mi lesz az államadóssággal?"

Ha a kiskutya nem szarna, kidurranna.
Ha erősödik a forint, de nem erősödik a forint. És ha gyengül a forint?

Az emúttnyócévebn ez nem játszott?

Blogger Géza 2013.10.04. 12:04:42

@félázsiai 2llkedő: Sőt, még Mátyás idejében sem, persze.

2llkedő 2013.10.04. 12:05:36

@BenFranklin: Százalékosan 81,4%-nál tartunk. A manyup lenyúlás utáni 79%-ról.

egyetmondok 2013.10.04. 12:06:13

@BenFranklin:
" Már a válság előtti szintü a foglalkoztatottság, mindezt úgy hogy állítólag félmillió ember kivándorolt. " ---

ezen a problámán a statisztika hála Istennek túl van. Tisztázódott a "javuló" foglalkoztatottság kérdése.

Nem vagy pontos: a foglalkoztatottság azért hoz jó eredményt, mert baromi sokan kivándoroltak dógozni...már csak azt kellene elérni, hogy az ottani bérük az itteni nyugdíjkasszát erősítse...

Blogger Géza 2013.10.04. 12:07:50

@egyetmondok: Frászt. Ez a hülyeséget senki nem hiszi el. De mutass bármilyen európai országot, amely kimutatott adósságához hozzáadott valamiféle kalkulált nyugdíjösszeget, amit majd 2018-ban kell kifizetni. Állandóan olyan baromságokat kértek számon a magyar államon, amit más állam sem tesz.

Lencsés István 2013.10.04. 12:10:06

" .... A nyugdíj-vagyon eltűnt , az államadósság nő , Bár a kormány fő ellensége az államadósság volt , bukni látszik az ellene folytatott harc . .... "

A nyugdíj " .... vagyon .... " nem tűnt el , abból lehet finanszírozni a nyugdíjakat , mert amúgy az már nem lenne .... Az államadósság csökken . A harc győzelemre áll .

Knorr 2013.10.04. 12:12:59

@Blogger Géza:

"(a manyupok soha senkinek nem fizetek nyugdíjat, ez csak egy félresikerült kísérlet volt)"

aztakurva, figyelj, elkezdesz egy lakástakarék számlát, a futamidő előtt Gyurcsány lenyúlja az egészet, majd nagy pofával megmondja neked hogy soha nem kaptál onnan egy fillért sem, ezért az csak egy félresikerült kisérlet volt. Pofád satuba, meg különben is havonta kevesebb pénzed volt a takarék befizetés miatt azért hiányt okozott az egész.

hát eszednél vagy te?

Knorr 2013.10.04. 12:14:31

@Blogger Géza:

"Frászt. Ez a hülyeséget senki nem hiszi el. "

Ez csak neked hülyeség, mert a közgázról azt se tudod eszik-e vagy isszák. Túl bonyolúlt nem fogod fel, te vagy a hülye, end of story.

Blogger Géza 2013.10.04. 12:15:50

@Knorr: Teljesen más a két történet, ugyanis a lakástakarékszámládra te fizettél be önként a nettó keresetedből, a manyupba viszont a kötelező állami járulék lett átcsatornázva. Ne keverjük Gizikét a gőzekével.

Knorr 2013.10.04. 12:16:13

@Lencsés István:

"A nyugdíj " .... vagyon .... " nem tűnt el , abból lehet finanszírozni a nyugdíjakat , mert amúgy az már nem lenne .... Az államadósság csökken . A harc győzelemre áll . "

nincs semmiféle nyugdíj vagyon te isten barma. a nyugdíjakat a mindenkori nyugdíjjárulék és egyéb időszakos bevételeiből fizeti a kormány.

a manyup vagyon viszont eltűnt a picsába mert lenyúták a narancs komcsik.

Blogger Géza 2013.10.04. 12:17:44

@Knorr: Ok, mutass akkor bármely európai országot, amely ezt így kimutatja adósságként, várok... :) Tudod, a tudatlanságodat nem tudod sikeresen kompenzálni szitkozódással. )

egyetmondok 2013.10.04. 12:18:02

@Blogger Géza:
" Állandóan olyan baromságokat kértek számon a magyar államon, amit más állam sem tesz. " ---

Géza, ami a manyuppal történt, Argentina kivételével egyetlen más állam sem tett.
Na jó, Rákosiék állama igen,az akkori pl. MÁV nyugdíj kasszával.

Szóval ne háborogj, ha ezt a pénzt sokan számon kérik...

2llkedő 2013.10.04. 12:18:15

@Blogger Géza: "a manyupba viszont a kötelező állami járulék lett átcsatornázva."

Azért volt kötelező, mert ha a polgár ezt kézhez kapta volna, akkor elkölti plazma tv-re, meg elnyaralja, elissza, stb., nem gondol a jövőjére.

Nézd már meg az állandóan emlegetett nyugati országoknál mennyi a nyugdíjelvonás?

kgonzo 2013.10.04. 12:18:40

@falazodesyka:
Kérdezem, nagyon halkan: Hol van az egyéni számlánk. @anonymand:
Megszorítások nélkül? Te hol élsz? Mikor vonták utoljára tőled a kártya díjat a banknál. Csak mert az enyém épp fölszaladt 150%-kal. És ne gyere nekem azzal, hogy azért kellett a különadókat bevezetni, mert rosszabb helyzetben volt az ország mint Görögország, mert ez egyszerűen nem igaz. Olyannyira nem, hogy Viktor elébb elment Brüsszelbe, hogy engednék meg neki, hogy 7%-ra emelje az éves hiányt (Egyébként ugye aligha lett volna tartható az egykulcsos adó.) S amikor elküldték, hogy azt ugye mégsem, akkor kitalálta, hogy az egykulcsos adó bevezetésével ütött lyukat majd jól betömik az extra adókkal. Na így nőtt meg a különböző banki szolgáltatások díja. Hogy mást most épp ne is említsek.

Blogger Géza 2013.10.04. 12:18:43

@félázsiai 2llkedő: Mi a frászt kéne itt csemegéznem?

Blogger Géza 2013.10.04. 12:22:59

@egyetmondok: Csakhogy azokban az országokban nem volt 8 év D209-Fletó-Bajnai, és nem jutottak olyan súlyos helyzetbe, mint Magyarország.

Blogger Géza 2013.10.04. 12:23:41

@félázsiai 2llkedő: Csemegézzél te, te nem vagy velük tisztában. (Vagy képtelen vagy értelmezni.)

2llkedő 2013.10.04. 12:27:03

@Blogger Géza:

Mi van Gejza?

Kellemetlenek az adatok?

Knorr 2013.10.04. 12:27:43

@Blogger Géza:

"Teljesen más a két történet, ugyanis a lakástakarékszámládra te fizettél be önként a nettó keresetedből, a manyupba viszont a kötelező állami járulék lett átcsatornázva. Ne keverjük Gizikét a gőzekével. "

te hülye vagy bazdmeg, törvény írta elő hogy mennyi állami járulékot és mennyi manyupot kellett fizetni. nem volt semmi átcsatornázva. a kötelezőségtől meg nem változik a sztori. ennyi erőve talánl sajtoltasd be a félkész gépkocsikat a gyárban, hisz nem működőképesek. a manyupból jóhogy nem volt kifizetés mert még senki se ment onnan nyugdíjba te faszkalap.

egyetmondok 2013.10.04. 12:28:18

@Blogger Géza:
Országokban ? Én csak egyet említettem Géza, Argentinát.

S az,hogy milyen rosszul rosszul kormányzott, gyalázatosan rosszul kormányzott itt bárki 2002-2010 között, elegendő érv, hogy három millió "kicsi" magyar polgár magánmegtakarítását az állam egyszerűen elvegye ? És hogyan, Te Jó Isten, hogyan Géza, miféle aljas zsarolással ?! Emlékszel nyilván a manyupot "megmentő" törvényre : ha nem adod önként, nem kapsz állami ellátást, noha a béred után járulék nagyobbik részét változtatlanul oda fizeted...

Ez elég érv Géza, Magyó,meg Bajnai, meg Gyurcsány ? Három rossz miniszterelnök ? Hát ezt hogyan, Gézám ?

Knorr 2013.10.04. 12:29:54

@Blogger Géza:

"Ok, mutass akkor bármely európai országot, amely ezt így kimutatja adósságként, várok... :) Tudod, a tudatlanságodat nem tudod sikeresen kompenzálni szitkozódással"

keress rá gugliban hogy implicit államadósság. kimutatja/nem mutatja ki, ki nem szarja le irreleváns te címeres barom. Azt hazudod hogy nem vesztettünk semmit mert úgyis nyugdíjat fog fizetni az állam. Tehát a jelenlegi manyup vagyont egy jövőbeni adóssággá konvertálták át, és el is költötték.

Nikorene 2013.10.04. 12:31:33

@VT Man: Erôsödik a forint??? Melyik univerzumban? Éppen azon munkálkodnak, hogy valahogy kivezessék a devizahiteleket, hogy el lehessen engedni a forint árfolyamát az egekbe. NEm lesz itt erôs forint, illetve a mostani 300as árfolyamot fogják majd erôsnek mondani néhány év múlva.

Blogger Géza 2013.10.04. 12:37:33

@Knorr: " kimutatja/nem mutatja ki, ki nem szarja le " Szóval akkor nincs ilyenre példa, köszönöm. :)

SemBoga 2013.10.04. 12:41:04

@BenFranklin: hogy segítene ezen az, hogy mostantól nem segélyként, hanem közmunka-fizetségként fizeti ki az állam ugyanazt a pénzt? mert azért azt te se akarod állítani ugye, hogy a szép számok a versenyszférában történt óriási növekedés hatására jöttek létre? :)

SemBoga 2013.10.04. 12:41:42

@BenFranklin: a nominális adósságot kell visszafizetni

SemBoga 2013.10.04. 12:43:11

@Blogger Géza:

"De mutass bármilyen európai országot, amely kimutatott adósságához hozzáadott valamiféle kalkulált nyugdíjösszeget, amit majd 2018-ban kell kifizetni. Állandóan olyan baromságokat kértek számon a magyar államon, amit más állam sem tesz."

itt volt az embereknek félretéve 3000mrd forintnyi magántulajdonuk, amit az állam elvett, azzal az ígérettel, hogy ezt vissza fogják kapni - akkor szerinted keletkezett 3000mrd forint tartozása az államnak, vagy sem?

SemBoga 2013.10.04. 12:44:40

@Blogger Géza: a kötelező nyugdíjrészt lett átcsatornázva, ezt ellensúlyozandó az állam majdani nyugdíjfizetési kötelezettsége pedig csökkent!

a kettő ugyanis együtt járt!

Knorr 2013.10.04. 12:46:18

@Blogger Géza:

" Szóval akkor nincs ilyenre példa, köszönöm. :) "

ez hamis/hazug érvelés. Szerinted melyik ország mutatta ki hogy 2+2=4? egyik sem ? akkor ?

Blogger Géza 2013.10.04. 12:47:27

@SemBoga: Nem. Ugyanis nem ezt fogják visszakapni, hanem majd (ennél jóval több) nyugdíjat fognak kapni, aminek a fedezete nem ez, hanem az akkori járulékbevétel lesz.

Knorr 2013.10.04. 12:47:45

@Blogger Géza:

"itt volt az embereknek félretéve 3000mrd forintnyi magántulajdonuk, amit az állam elvett, azzal az ígérettel, hogy ezt vissza fogják kapni - akkor szerinted keletkezett 3000mrd forint tartozása az államnak, vagy sem? "

látod erről van szó. Most akkor lehet választani, vagy adósság keletkezett, vagy 3 millió ember pofájába hazudtak, akiket nem mellesleg meg is szaroltak.

Knorr 2013.10.04. 12:49:18

@Blogger Géza:

" Nem. Ugyanis nem ezt fogják visszakapni, hanem majd (ennél jóval több) nyugdíjat fognak kapni, aminek a fedezete nem ez, hanem az akkori járulékbevétel lesz. "

a járulékbevétel fedezete pedig a rohadó GDP, növekvő államadósság és korrupció, a csökkenő aktív korúak, és dolgozó népesség, továbbá Selmeczi Gabriella becsületszava lesz, kiegészítve Matolcsy szakértelmével :)

nyihogok a röhögéstől.

2llkedő 2013.10.04. 12:49:27

@Blogger Géza: "aminek a fedezete nem ez, hanem az akkori járulékbevétel lesz."

A kevesebb aktív fog magasabb nyugdíjat kitermelni a több nyugdíjasnak?

Hallottál már a demográfiai problémáról?

komplikato 2013.10.04. 12:51:31

@falazodesyka: "Az átlag reálhozam jóval kisebb volt 13 év alatt minha álamkötvénybe fektettél volna..."

Történetesen államkötvénybe fektették, pont azért fetrenget az állampapír piac a Manyup megszüntetése után.

De te meg indokold már meg optimizmusodat, hogy de igenis beszámítják a Manyup pénz, amikor arról szól a poszt, hogy a 3000 milliárdból a "megbízható" állambácsi kezében lett 218.7 milliárd, mert a többi elköltötték, eltőzsdézték, nagyobb részét NYOM NÉLKÜL eltüntették Akkor miből? Felvesznek rá hitelt???

És akkor figyeljük már miként vettek fel HITELT E-ON vásárlásra Kínától, vagy azt, hogy mit lobbiztak a jenkiknél, hogy 5 milliárd dollárnyi államkötvénnyel adósodhassunk el tovább ...

SemBoga 2013.10.04. 12:52:38

@Blogger Géza: ez egyszerűen nem igaz - a fidesz több prominense is megígérte, hogy EZT a 3000mrd-ot fogjuk visszakapni

és mivel a jövőbeni nyugdíjfizetési kötelezettsége ezáltal megnőtt az államnak (75%-nyi rész helyett 100%-át kell a nyugdíjnak fizetni), így bárhogy csűröd-csavarod, ez bizony többlet tartozás a jövő nyugdíjasai felé

2llkedő 2013.10.04. 12:59:01

@SemBoga: "ez bizony többlet tartozás a jövő nyugdíjasai felé"

Kit érdekel a jövő nyugdíjasai? Ők már bespájzoltak maguknak, oszt jónapot!

Kámasuka 2013.10.04. 13:12:07

@SemBoga: Mert a GDP arányos adósság nem nő.

A GDP viszont igen. 2010 +1,3% 2011 +1,6% 2012 -1,7% 2013 +0,5% 2014 +1,5-2%

2006-10 ciklus ennél rosszabb volt sokkal.

Kámasuka 2013.10.04. 13:13:54

@SemBoga: A nominális adósság még soha nem csökkent 1989 óta. De ez a kutyát nem érdekli.

A GDP arányos adósság pedig csakis akkor csökkent, amikor a ME-t Hornnak és Orbánnak hívták.

szuperkrumpli 2013.10.04. 13:21:27

Nyugdíj helyett kaptok stadionbérletet! Magyar ember legnagyobb ellensége maga az állam. Ez egy remek példa arra ha védeni akarjuk a "megoldjuk okosba" elvet!

Lencsés István 2013.10.04. 13:23:37

@Knorr: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Én is azt mondom hogy nincs nyugdíj vagyon ez az anonim blog hazudta ezt . Szövegértelmezés egyes . Isten nagy kezdőbetű . A rólam kialakított véleményed meg nem érdekel , mert hazugság . Most azért kellett a magán nyugdíj pénz a kormánynak , mert 1 . Az állami jobb . 2 . Már nem lenne nyugdíj ha nem veszik el . A rövidítés szint alatti . Az sem volt vagyon . Nem nyúltak le semmit , ugyanis ilyenek nincsenek , hogy . : " .... narancs komcsik .... " .

SemBoga 2013.10.04. 13:25:06

@BenFranklin: a gdp arányos adósság nem nő, csak éppen rendre nagyobb az éves hiány, mint az adott évi gdp növekedés, de ez biztos nem adósságspirál

a 2006-2010 közötti időszakban pedig egy óriás mértékű visszaesés volt 2009-ben, talán te is emlékszel, amikor a világgazdaság egy csöppet megroggyant

SemBoga 2013.10.04. 13:26:08

@Lencsés István: az állam annyira jó, hogy a nyugdíjra félretett pénz már nincs is meg, amibe befektették, annak meg felére zuhant az értéke

Blogger Géza 2013.10.04. 13:31:17

@SemBoga: Ez csak porhintés az ostobáknak, tudjuk, hogy NEM azt a pénzt fogják megkapni.

Lencsés István 2013.10.04. 13:41:38

@SemBoga: Mondatkezdés nagybetű . Megvan az a pénz , abból fizetik a mostani , meg a következő évek nyugdíjait .

Kámasuka 2013.10.04. 13:42:09

@SemBoga: Ez így igaz volt válsághatás, ahogy 2012ben is.

De Mo-n már 2007ben és 2008ban sem volt növekedés, csak adósságnövekedés, akkor a régióban még minden OK volt.

jeriko 2013.10.04. 13:42:35

@BenFranklin: "Csak sokkal jobb volt a manyup mutyi, hiszen a külföldi alapkezelő jól járt, az államkassza rosszul, de legalább az IMF is jól járt, mert kifoltozta a manyup ütötte lyukat."

Már megbocsáss, de ha az államkassza rosszul jár az államkötvények kiadásával, az szerinted kinek a hibája, ha nem az államirányításé?

Kámasuka 2013.10.04. 13:45:40

@SemBoga: A versenyszférában is nőtt a foglalkoztatás, bár nagyrészt a közmunka hozta össze a növekményt.

A közmunkaként fizetett segély sokkal jobb az én egyszerü adófizetői szempontomból.

Knorr 2013.10.04. 13:47:16

@SemBoga: tévedés, ugyanis a narancsos komcsik (akik mint pistától (nagy betű, de leszarom) tudjuk nem is léteznek) az IMF hitelből vették meg a MOL-t a nagy eszükkel. Erre jo volt a pénz, ahelyett hogy visszafizették volna, az is csökkentette volna az adósságot. nem kicsit. nagyon. A manyup vagyont meg eccerűen elherdálták.

Knorr 2013.10.04. 13:49:50

@Lencsés István:

"Megvan az a pénz , abból fizetik a mostani , meg a következő évek nyugdíjait ."

A kis meg nagybetűkkel lehet tisztában vagy, de azt még mindig nem vágod hogy a nyugdíjakat a havonta befolyó adókból fizetik, nem pedig valamiféle vagyontömegből.

SemBoga 2013.10.04. 13:54:33

@Lencsés István: interneten olyan helyesírással írok, amilyennel akarok

szóval, mennyi is az annyi? a 3000mrd-ból mennyi is van meg? netán az egyéni számlákon van a pénz? nem, alig maradt belőle valami, eltapsolták szinte az egészet

a befektetések meg jól bezuhantak, így még eladni se lenne érdemes őket

jeriko 2013.10.04. 13:54:42

@BenFranklin: "A GDP viszont igen. 2010 +1,3% 2011 +1,6% 2012 -1,7% 2013 +0,5% 2014 +1,5-2%
2006-10 ciklus ennél rosszabb volt sokkal."

A 2010-es adat mondjuk az előző kormányoké, mivel az év első 5 hónapjában ők irányították az országot, ők csinálták a költségvetést, és hozták az adószabályokat. A 2014-es 1,5-2%-ot meg had ne röhögjük körbe! Volt itt már gyorsnaszád, meg hogy egy éveben 7-szer módosult a költségvetés és az előrejelzés is. Itt egy régebbi, jól tükrözi a gazdasági szakemberek előrelátását:

"Amikor aztán a törvényt benyújtották, Matolcsy György azt mondta: „szeretnénk 2 százalékos vagy a feletti növekedést látni, de 1,5 százalékra, mint nagyon óvatos, de reális sarokszámra épül a költségvetés”. A költségvetési törvényhez készített 2013-2015-ös gazdasági kitekintésben a következő évek prognózisait is megvágták: 3,2, 3,3, illetve 3,5 százalékok helyett 2,9, 3,1, illetve 3 százalékra."

Ami meg a foglalkoztatottsági adatokat illeti, ha én levágom a szomszédom kertjében a füvet, ő meg cserébe az én kertemben, az a jelenlegi kormány szerint máris 2 új foglalkoztatottat jelent - épp csak a gazdasági hatása egy nagy nulla. Szóval hagyjuk a statisztika cicomázását!

SemBoga 2013.10.04. 13:55:25

@BenFranklin: 2012-ben milyen válsághatásról beszélsz? minket nem ért semmilyen külső válsághatás, a saját szar teljesítményünk miatt fuldoklunk

SemBoga 2013.10.04. 13:56:38

@BenFranklin: az, hogy ülnek egy kanapén, vagy kapirgálnak egy töltés mellett, gazdasági szempontból lényegtelen, mivel ugyanazt a pénzt osztják ki

nem mondom, hogy felesleges a közmunka egyéb szempontok miatt, de gazdasági szempontból egy nagy nulla

jeriko 2013.10.04. 13:59:51

Mai cikkből: "Romhányi Balázs már az elején rámutatott arra, hogy az intézet már számolt az idén őszre tervezett devizakötvény-kibocsátással, mintegy 3 milliárd euró értékben. Emiatt az adósságráta az év végére 80,9%-ra emelkedhet. A szeptember 30-án, az Eurostat-nak elküldött notifikáció azonban a kibocsátással nem számol, ezért jöhetett ki a 77%-os adósságráta a KSH-nak. Ez egyúttal azt is jelentené, hogy idén nem teljesül a csökkenő adósságra vonatkozó szabály. Elképzelhető emiatt, hogy a 3 milliárd eurós devizakötvény-kibocsátással megsértheti saját alkotmányos szabályát a kormány. A szabály ugyanis kimondja, hogy nem bocsátható ki olyan kötvény, ami az adósság emelkedését vonja maga után. "

Ennyit az államadósságról.

Kámasuka 2013.10.04. 14:00:00

@SemBoga: 2012ben a legfontosabb piacunk a német GDP-je negatív volt.

Kámasuka 2013.10.04. 14:04:04

@jeriko: A ktg-vetést nem tervezni, hanem végrehajtani kell. Azaz inkább kellett volna hiszen Orbánék előtt soha egyetlen egyszer sem hozták a tervezett deficitet.

Lehet 2010et az előző kormányhoz számolni, úgy ez a ciklus még jobb lesz...:) , az előzőhöz képest pláne, hiszen akkor az egyetlen valamire való 2006 nem számít bele.

2014-re a legpesszimistább külföldi becslés 1,5%, de már felfelé módosították. Ez nem a kormány becslése, hanem az EU-é.

Kámasuka 2013.10.04. 14:05:23

@SemBoga: Ehhez képest elég sok minden épült már közmunkából (piramisok, német autópályák), segélyből még soha semmi.

Knorr 2013.10.04. 14:32:05

@BenFranklin: magyarországon mi épült közmunkából?

Kámasuka 2013.10.04. 14:33:12

@Knorr: Miért, volt közmunka?

2llkedő 2013.10.04. 14:35:48

@Knorr: Piramisok és német autópályák.

DezInf 2013.10.04. 14:59:07

@komplikato:

Ismerhetnéd már ezt az állami alkalmazott fackalapot:))
Soknéven és hevesen szokása védelmezni az aktuális kormánydöntéseket.

Falazódeszka:)))) .... sosem dolgozott még, tipikus jólfizetett bérrettegő:D

Akárcsak Gejzánk, minden titkok tudója, minden megmagyarázója, maga a fidexgéniusz:)

Nélkülük még a föld sem forogna ........

DezInf 2013.10.04. 15:01:42

@Lencsés István:

piftike teee nejlonhüjjjeeee

neked szimplán csak kusss
amihez nem értel nem xólsz hozzá
mennyé narancsothámozni fidexbarma
olvasgassá lexikonyt ne a narancsmaffija agymosott füzetkéit
szeggyé benzedrint vagy igyá benzint az lenyugtat

Knorr 2013.10.04. 15:25:00

@BenFranklin: nem bazdmeg nem volt, mert te helikopter vagy azért nem. idióta barom.

nem várt fordulat 2013.10.04. 15:38:08

nekem azt ígérték, hogy egyéni számlán fogják vezetni a visszavett pénzt, és további befizetéseimet. úgy érzem, átbasztak.

Kámasuka 2013.10.04. 15:39:43

@Knorr: Azért ne pityeredj el.

Kámasuka 2013.10.04. 15:40:52

@nem várt fordulat: Akkor már van 1 szavazója Ferinek aki senkit nem baszott át.

Nikorene 2013.10.04. 15:54:42

@BenFranklin: tehát a gdp alakulása 2011-2013 között a Te adataid alapján +0,3% szemben a 2010-es +1,3%-mal...
No akkor meg kell kövesselek, tényleg igazad volt a 180 fokos fordulattal :D :D :D

2llkedő 2013.10.04. 16:09:45

@Nikorene: A negatív növekedés is növekedés!

anonymand 2013.10.04. 16:47:29

@kgonzo:

Tisztelt kgonzo!

"Te hol élsz?" - tündérországban.
Magyarország jobban teljesít.
Nem van megszorítás, a kormányzat 100 000 munkahelyet teremtett a versenyszférában (ccactus után szabadon), csökkennek az adók, nyő a belső fogyasztás és ettől meglódult a gazdaság, áramlik ide a működő tőke és ettől van sok beruházás. Nem is tudom (hely hiányában, nagy hirtelen) felsorolni, azt a sok jót, amit kőne.
nivo.blog.hu/2013/08/23/megis_gyozhetunk_az_allamadossag_elleni_harcban#comment-form

Tisztelettel:
anonymand

2013.10.04. 17:19:21

Talán ha a kedves fiúk kevesebbet loptak volna el, akkor most nem lenne ilyen nagyon nagy szar !
Mert mondhat bárki bármit, manyup, malév, államadóság növekedés, 38 fajta adóemelés, és nagyon sok sok 20 %-ék, sok 100millióss visszaosztás, hazugságok halmaza ,unortodox baromságok, 1 millió új mnkahely és az eredmény látható.

Lponak, csalnak, hazudnak és közben a keresztényi hitre, erkölcsre, tisztességre, becsületre hivatkoznak.
Szép volt fiúk !

2013.10.04. 17:28:47

Bocs mindenkitől ahelyesírási hibákér !

2llkedő 2013.10.04. 19:20:23

@BenFranklin:
"2012ben a legfontosabb piacunk a német GDP-je negatív volt."

És? Kit érdekel, amikor tudjuk, hogy

""""A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """"

2llkedő 2013.10.04. 19:31:40

@anonymand:

Tisztelt anonymand!

Azért vannak eredmények is. Mint például ezek:

"""""124/2013. (IX. 30.) ME határozat
A Magyarország Kormánya és Georgia Kormánya között a nemzetközi közúti személyszállításról és árufuvarozásról szóló Megállapodás szövegének végleges megállapítására adott felhatalmazásról

125/2013. (IX. 30.) ME határozat
A Magyarország Kormánya és Sri Lanka Demokratikus Szocialista Köztársaság Kormánya között a kettős adóztatás elkerülésére és az adóztatás kijátszásának megakadályozására a jövedelemadók területén tárgyú Egyezmény létrehozására adott felhatalmazásról""""

Nekem különösen a Magyarország és Georgia közötti nemzetközi közúti tetszik.

kgonzo 2013.10.04. 20:14:03

@anonymand:
Tündérország?
Csökkent az adó? Valóban, azoknak, akik 300 + fizetést kapnak. Az átlag körüliek elvesztették az adójóváírásukat, a béremelésük csak arra szolgált, hogy a nettó jövedelmük ne csökkenjen. (miközben azért infláció volt, tehát nominál értéken csökkent).

Sajnos nincs 100 000 új munkahely a versenyszférában, ennyivel az állami szférában nőtt a foglalkoztatottak száma, míg a versenyszférában csökkent. Ellenben közmunkásból dupla annyi lehet, igaz a minimálbér feléért. (amiből mint tudjuk meg lehet élni). És azt az aljas csúsztatást nem minősítem, hogy a segély összegét hasonlítják a közmunkabéréhez, mert az előző kormány idején minimálbért kaptak a közmunkások.

Sajnos a belső fogyasztás nagyon csínján nő, gazdasági meglódulásról pedig 0,5%-os GDP növekedésnél aligha lehet beszélni.

Az ország legnagyobb baja, hogy a kiszámíthatatlan gazdaságpolitika miatt ebbe az országba nem ömlik a tőke, inkább menekül. Azok a beruházások, amelyek megvalósultak, jórészt az előző kormányok idején indultak: pl. Mercedes.

És hol nincs megszorítás? Mert nekem többe kerül telefonálnom, banki szolgáltatást igénybe vennem, a kenyerem, tejem, de nem sorolom.

Javasolni tudnám, hogy a Magyar Nemzeten a köztelevízión kívül időnként nézzen bele olyan orgánumokba is, amelyek nem a kormány szócsöveiként működnek. Meglepő dolgokat hallhat. S bizony közelebb áll ahhoz a valósághoz, amit nap, mint nap tapasztalok.

2llkedő 2013.10.04. 20:16:15

@kgonzo: Valamit félre értesz anonymanddal kapcsolatban.

kgonzo 2013.10.04. 20:23:47

@anonymand:
@félázsiai 2llkedő:

ÁÁÁÁÁÁÁ! Benéztem az iróniát!
Megkövetem, amonimand! :)

Tisztelettel: kgonzo

anonymand 2013.10.04. 21:23:20

@kgonzo:

Tisztelt kgonzo!

Pedig arról még nem is írtam, hogy végre igazi jogállam lettünk, pedig ez is pénzbe került, hogy a tudás megszerzésének lehetőségei már-már korlátlanná váltak a források kellő átcsoportosításával, és hogy focinagyhatalom lettünk.
Tehát, a zállamadósság nominális növekedése ne zavarjon senkit, a GDP arányos csökkent, vagy ha nem is csökkent, de csökken, illetve csökkenni fog.
Évi 0,2% csökkenés, ahhoz képest, hogy nem vannak megszorítások, olyan perspektívát kínál, mint a gyors meggazdagodásra félretett havi 1000 Forint.
Nem egészen száz év, és...

Tisztelettel:
anonymand

anonymand 2013.10.04. 21:26:45

@kgonzo:

Tisztelt kgonzo!

off
6 éve költöztem jelenlegi otthonomba, egy kis zsákfaluba.
Még nekik sem volt elég idejük, hogy megszokjanak...
on

Tisztelettel:
anonymand

kgonzo 2013.10.05. 11:00:20

@anonymand:
Huhhh.
Ez megnyugtató, ha nem is annyira, mint az, hogy Viktor ott áll a barikádokon, hogy végre legyőzze, ezt a nyüves rezsit!

Üdv: kgonzo

Lencsés István 2013.10.05. 11:09:21

@Knorr: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen , ha ez nem változik , akkora ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Neten nem lehet vágni . Az adók most másra kellettek . Nincs semmilyen vagyon tömeg ami bejött és nem is volt , ha ez sem jut el , jön az első mondat .

@SemBoga: Mondatkezdés továbbra is nagybetű , ha ez nem változik , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem írhatsz olyannal , nincs hozzá jogod . A rövidítés szint alatti . Pénzt eltapsolni nem lehet , elköltötték az ország rendbetételére .

@DezInf: A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Én értek hozzá , veled ellentétben , aki sem írni , sem olvasni nem tud . Nincs szükségem semmilyen gyógyszerre , pláne nem anfetaminra . Nem vagyok ideges . :) Te próbálsz személyeskedni ( név nélkül nem lehet ) , mert zavar a mocskos pofádba tolt tény . :D :D :D + :D Nem vagyok " piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni IS . Ilyenek nincsenek , hogy . : " .... teee nejlonhüjjjeeee , kussss , xólsz , mennyé narancsothámozni fidexbarma , olvasgassá lexikonyt , narancsmaffija, szeggyé, igyá .... " .

2llkedő 2013.10.05. 15:50:00

@Lencsés István:

Piftike!

Ha írsz, akkor a pont, vessző, stb. írásjelek előtt ne hagyj szünetet.

Meg egyébként is menj a francba ezzel a hülye nyelvtani dolgokkal. A témához próbálj meg értelmesen hozzászólni.
A tényeidet pedig dugd fel magadnak. Attól nem tények, hogy te annak hiszed.

Lencsés István 2013.10.08. 09:20:19

@félázsiai 2llkedő: Nem vagyok " Piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni . Hagyok szünetet , mert kell . A rövidítés szint alatti . A témával kapcsolatban tényt közöltem . Nem hiszem , hanem tudom hogy tények , van különbség . :) ;)

2llkedő 2013.10.08. 09:31:07

@Lencsés István:

Pifta! Ifol-e muftot?
Nem ifok, mert befofok!

Tudnád igazolni, hogy kell szünet?

Mit tudsz te? A tényeid nem tények, csak azt hiszed, hogy azok.
Továbbra is dugd fel magadnak a tényeidet, meg menj a francba a nyelvtani okoskodásaiddal, ha már értelmesen nem tudsz vitatkozni!

délioldal 2013.10.08. 09:59:51

@félázsiai 2llkedő: Hiszen Piftike maga a tény, hogy kell oda a szünet:) Ő a két lábon járó Magyar Tudományos Akadémia. Még a szózatban szereplő sort is kijavítja, hogy "kötőszóval nem kezdünk mondatot".

Lencsés István 2013.10.08. 10:29:35

@félázsiai 2llkedő: Nem vagyok " Pifta .... " , azaz tanulj meg olvasni , ha ez nem fog menni , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Ilyenek nincsenek , hogy . : " .... ifol , ifok , befofok .... " A tényt nem kell igazolni , épp attól tény . Másodszor és utoljára írom hogy ha nem jut el , első mondat jön . : Nem hiszem , tudom hogy TÉNY amit írok , az hogy téged ez zavar az nem az én bajom . :) ;) Vitatkozni akkor lehet ha érvek ütköznek , de nekem tényem van . :) ;) Van különbség . :) ;)

2llkedő 2013.10.08. 11:48:11

@Lencsés István:

Piftike!

Legjobb lesz, ha soha, senkire nem reagálnál. A tény akkor tény, ha igazolni tudod. Tény, hogy hülye vagy. Ezt mindenki látja, ezért tény.

DUGD FEL MAGADNAK A TÉNYEDET!

Oszt hun van az a tény? Mi a tény?


süti beállítások módosítása