Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Navracsics gázolója kevésbé bűnös?

2013.10.01. 20:59 - eroica

Címkék: büntetés navracsics tibor navracsics igazságügy kiadatás igazságszolgáltatáas

Pásztor István egy gyalogátkelőhelyen motorjával elütött egy 80 éves idős embert, aki a helyszínen belehalt a sérüléseibe. Zebránál épp azért tilos előzni ami ebben az esetben is történt: nem látta a gyalogost. A dolgot az is súlyosbítja, hogy 76-80-nal ment és féknyomot se lehetett látni.

Pásztor István neves sportolóként viszonylag kis büntetéssel megúszta. Öt év börtönt is kaphatott volna, de a bíróság csak nyolc hónap fogházat szabott ki egy ember haláláért. Mivel jó magaviselet esetén a büntetést harmadolni szokták, valószínűleg fél évet sem kéne bent töltenie.

Navracsics_Tibor_Fidesz_KIM_miniszter_parlament.JPG

Azonban a két éve megszületett ítélet végrehajtása meg sem kezdődött, mert a kézilabda-rajongó Navracsics Tibor és minisztériuma kétszer is halasztást adott. Pásztor István korábban annak Veszprémnek a kézilabdása volt, amelynek a szintén veszprémi Navracsics nagy szurkolója.

"Pásztor Istvánt 2011 novemberében ítélték el. A kézis előbb halasztási kérelmet adott be, de az 2012. február 28-án lejárt, majd kegyelmi kérvényt nyújtott be. Utóbbinak nincs halasztó hatálya a szabadságvesztésre nézve, így már tavaly a közigazgatási és igazságügyi miniszter külön engedélyére volt szükség, hogy az államfő döntéséig a sportoló ne kezdje meg jogerős büntetése letöltését.

Az köztársasági elnök idén júliusban elutasította a kegyelmi kérvényt, ám a kézisnek utána és azóta sem kellett fogházba vonulnia. "Pásztor István újabb kegyelmi kérvényt nyújtott be. Ennek elbírálásáig szabadlábon maradhat, mert 2013. július 3-án a minisztérium engedélyezte a büntetés-végrehajtás megkezdésének elhalasztását."" (Blikk: Navracsics mentette meg Pásztort)

Önmagában is tanulságos ez az ügy. Navracsics egyéb tevékenységét figyelve azonban még érdekesebb.

Navracsics, akit a balliberális oldalon is sokan az "emberarcú fideszesek" egyikének tartanak szinte szó nélkül végigasszisztálta a Fidesz jogállami dúlását. A fideszes szavazógépek közül két üggyel próbált kitűnni az elmúlt három évben. az egyik a gyerekbarát kihallgatószobák (nyilván fontos, hogy legyen zsírkréta néhány kihallgatószobán, de az ezzel járó médiafelhajtás kicsit eltúlzottnak tűnik.) A másik pedig Francis Ciarán Tobin ír gázoló ügye. Tobin bőven megérdemli a három év fogházat, amit a magyar bíróság kiszabott rá a két leányfalui gyermek elgázolásáért. S fontos, hogy Navracsics minisztériuma dolgozik rajta, hogy végre elkezdje ennek letöltését (akár Írországban, mert az áldozat családja ezt is elfogadja). Navracsics viszont komoly politikai témát csinált az ír gázoló ügyéből, s ahányszor csak lehet Viviane Reding uniós biztost is belekeverve. (A konzervatív Reding ugyanis többször kritizálta a Fidesz médiatörvényét, így Navracsics előszeretettel kritizálta, hogy nem elég segítőkész ebben az ügyben.)

Azt azonban nehéz megmagyarázni, hogy Navracsics a média előtt pörög az ír gázoló ügyében, míg a neki kedves kézilabdázót évekig mentesíti a fogházba vonulástól.

 

Ui.: Az ír gázoló ügyének a másik vonulata is érdekes. Navracsics itt a kiadatás, az ítélet végrehajtójásának nagy harcosa. Több ügyben azonban nem tartotta annyira fontosnak a büntetést és a kiadatást.

- A Kolumbia által kikért kolumbia gyerekpornó-készítőt kiadatás helyett kiengedte az országból Navracsics minisztériuma.

- Az azeri baltás gyilkosnál a büntetés végrehajtása helyett kiadták a gyilkost egyből elengedő Azerbajdzsánnak, ami után Örményország megszakította velünk a diplomáciai kapcsolatot.

- Hernádi Zsolt MOL-vezér ügyében viszont láthatóan nem akarja kiadni a horvátoknak a súlyos korrupciós ügybe került cégvezetőt, akit már az Interpol is köröz.

Úgy tűnik Navracsicsnál az üléspont határozza meg az álláspontot.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr525546473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ajtony 2013.10.02. 10:16:21

Császár Előd?
...hogy is volt elvtársak?

pánpéter 2013.10.02. 10:31:24

a szemétláda magyar miniszter kettős mércével mér, és a mérce kedvezettje a honfitársa, nem a külföldi.
pfejj, micsoda skandalum ez. de hál istennek vannak ilyen remek blogok, akik lerántják a leplet az összeesküvésről.

mirigy187 2013.10.02. 10:38:58

@pánpéter: Látom téged nem zavar a lényeg.

Rigris 2013.10.02. 10:40:06

@Ajtony: Wikipedia (tudom, nem hiteles forrás): "...ügyvédje, Zamecsnik Péter elérte, hogy 2001 tavaszán felfüggesztett börtönbüntetésre, valamint százezer forint pénzbüntetésre ítéljék."

Azaz elítélték, de nem kellett leülnie. A kérdés nem az, hogy az ítélet jó volt-e vagy sem (véleményem nekem is van), hanem hogy letöltötte-e amit kiszabtak, vagy nem. Ha kifizette a 100ezret, és a felfüggesztés ideje alatt nem volt más stiklije, akkor ennyi, megúszta.

A posztban leírt esetek ettől alapvetően különböznek. Egyébként meg az egyik elvtárs épp olyan, mint a másik, nem sok különbség van köztük.

Jock Ewing 2013.10.02. 10:40:18

Az egyik hivatalosan kérvényezte a halasztást, a másik meg elszökött az ítélet végrehajtása elől.
Gondolom ez a két tény számodra teljesen irreleváns........

colonel Tigh 2013.10.02. 10:40:35

@pánpéter: demagóg, de igaz: ha te apádat/anyádat/gyerekedet gázolták volna halálra akkor is itt ráznád a lábad? Meghalt egy ember, pont. Magyar, ír. hottentotta? Hol érdekes ez ebben az esetben? Elsősorban emberek vagyunk, utána magyar állampolgárok.

Darth Revan 2013.10.02. 10:42:19

@pánpéter: nem igazan erted a lenyeget.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 10:43:16

Szerintem azért van különbség, hogy valaki megöl két kicsi gyereket, akik még alig éltek eddig, akik előtt még ott lett volna az egész élet, élhettek volna még akár 90-95 évet is, mint ha egy 80 évest embert, aki mér élt 80 évet és még max. 10-15 éve lett volna hátra (lehet még annyi sem). Persze ettől még az is
nagy bún és szomorú dolog, ha egy 80 évest ölnek meg. Saját családomra és magamra nézve is így gondolom.

Ibn al-Haiszam 2013.10.02. 10:47:18

@Ajtony: így van, akkor is a fidesz volt kormányon

mirigy187 2013.10.02. 10:47:21

@csibe111: Ember és emberélet között nincs különbség. Meg mire föl kért kegyelmet?

otapi 2013.10.02. 10:49:24

@csibe111: A bácsika helyén mehetett volna egy biciklizős anyuka is gyerekkel az ülésen. Nem Pásztor Istvánon múlott hogy éppen egy 80 éves embert ölt meg, ez alapján az ő büntetését se mérlegeljük már!

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 10:50:14

kit választanál ha muszáj lenne, hogy a 2 éves gyereked vagy a 80 éves nagyapád haljon meg?

Pirx 2013.10.02. 10:50:18

@csibe111: @pánpéter: Szerintem valahol az erkölcstanórán nem figyeltetek. Vagy betegek voltatok?

Ibn al-Haiszam 2013.10.02. 10:50:43

@csibe111: az egyetlen különbség az, hogy az elsô esetben kettô, a második esetben egy ember halt meg. Ez valóban súlyosbító tényezô lehet. Az, hogy ki mit érhetett volna el még a hátralévô életében, ha nem történik meg a tragédia, nem meghatrozható, ezért irreleváns.

konrada 2013.10.02. 10:51:47

Kissé kevered a szezont a fazonnal.
Pásztor megjelent, kért, kapott.
Tobin se nem jlent meg se nem kért, így nem is kaphatott.

...s azért a félreértések elkerülése végett: az azeri többet ült itt a kiadatásáig, mint jópáran olyan magyar honfitársaink, akik vele közel egyidőben kerültek be hasonlóan gyilkosságért.
...s most is egy olyan ENSZ tagországnak adtuk ki, mellyel kiadatási szerződésünk van (nem a zorbán írta alá!), és amelyre nincs semmiféle korlátozás.
Innentől kezdve elég barátságtalan lépés lett volna a kiadatás megtagadása.
...az meg, hogy ők kiengedték....

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 10:52:41

@otapi: Ez igaz, de ha elüti és életben maradt volna a bácsika, mert szerencséje van, akkor sokkal kisebb lenne a büntetés, pedig az sem az ő érdeme.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 10:53:47

@Ibn al-Haiszam: Nem ez az egyetlen különbség, a bácsi már élt 80 évet, azt nem veheti el tőle senki, a gyerekektől meg elvette ennek a lehetőségét. Többet vett el tőlük, mint a 80 évestől.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 10:58:01

Legtöbb ember jóval nagyobb tragédiának tartja, ha meghal a 2 éves gyereke, mintha a 80 éves nagypapája, ami persze szintén nagyon szomorú dolog.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:00:43

@BelAmi: biztos nincs gyereked, ha meg van hát....

Pirx 2013.10.02. 11:02:05

@csibe111: És a tiédet erre tanítod?

Jock Ewing 2013.10.02. 11:05:02

@csibe111:

Fejezd már be, tényleg.
A jog szempontjából nincs olyan, hogy öreget ölnek meg vagy fiatalt.
A te logikád szerint a cigány elkövetőt aki kifoszt, megerőszakol és meggyilkol egy 90 éves öregasszonyt csak tessék lássék módon büntessünk meg, mert amúgy sem élt volna már sokáig.

Indriq 2013.10.02. 11:06:15

@csibe111: tehát ha te 80 leszel, szabad prédává válhatsz, mert már éltél eleget...

Amúgy pedig az állam hibájából mehetett külföldre az ír....
Ami persze nem jelenti, hogy nem szomorú tény, de ne állítsuk be gyilkosnak...
A Pásztor üggyel kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy igen, kérhet ő is halasztást, ezzel nincs gond, csak ahol a gyanú árnyéka merülne fel az objektivitás hiányának, nem kéne beleszólnia semmilyen szinten a miniszternek

szonár 2013.10.02. 11:07:01

Béna liberálbolsevista hőzöngés ez is, agyatlanul összehord mindent:
a felsorolt ügyek között van előzetes eltartóztatás és körözött személy kiadása (kolumbiai gyermekpornós, MOL vezér), valamint büntetőeljárás lefolytatására történő kiadatás (ír gázoló), továbbá ítélet végrehajtásának halasztása (kézilabdás) és ítélet további végrehajtására átadás (baltás).Van köztük egyértelműen köztörvényes ügy (ír gázoló, kézis, kolumbiai gyermekpornós) és van politikailag motivált ügy (MOL-vezér, baltás).

Ezeket összemosni és tendenciózusan tálalni - hát, ehhez liberálbolsevistának kell lenni.

mirigy187 2013.10.02. 11:08:01

@csibe111: Gratulálok. Én egyiket sem tudnám beáldozni A másik javára max beteg elméből pattanhat ki ilyen kérdés.

tobeor 2013.10.02. 11:09:19

@csibe111:
Idézd kérlek a büntető törvénykönyv azon paragrafusát, amely szerint egy idős ember élete kevesebbet ér, mint egy fiatalé.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:09:22

mire? Én annyit mondtam, hogy szerintem nagyobb tragédia, ha 2 kis gyerek hal meg, mintha egy 80 éves öreg ember. Az is tragédia, de SZERINTEM nagyobb tragédia, ha két kisgyerek hal meg. Persze ettől még meg kell büntetni mindkét gázolót, de ÉN nagyobb büntetést adnék a két kisgyereket elgázolónak. Erre megkaptam, hogy idióta vagyok..., aki egy véleményre ilyennel reagál az meg szerintem idióta.

dobzse.laci 2013.10.02. 11:10:02

@konrada: Nem lett volna barátságtalan lépés.
Elég egyértelmű volt, hogy mi lesz, ha hazaengedik, ezért is nem adták ki vagy 10 éve.
Azt az azeriek is tudták, hogy mi tudjuk, csak próbálkoztak mindig.
Ez a sok hülye benyelte a mézesmadzagot, oszt rákúrtak.
Se pénz, se befektetés, se államkötvényshopping :)
Plusz még a nabuccót is megfúrták, csak hogy érezzük a törődést :)

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:12:49

@tobeor: Nem tudom van-e benne ilyen, és nem is ezt mondtam, hanem hogy a gyerekeket több lehetőségtől fosztotta meg, mint a 80 éves embert és az én szememben ez nagyobb bűn. De végül is mindegy, mert nem az én vélemény szerint ítél majd a bíróság, hanem a törvények szerint. Gondolom ennek az itt jelenlévők örvendenek is vagy mindegy nekik és kész..

Pirx 2013.10.02. 11:13:49

@csibe111: És ha a 80 éves bácsika épp az irodalmi nobeldíjat érő művének utolsó fejezetén dolgozott? Vagy épp egy olyan találmányon, amelyik megoldja az örök élet+ egy nap problémáját?
De kár veled vitázni! Persze a lofika sem erősséged. Ha egy esetben súlyozod az ítéletet az életkor szerint, akkor már bármilyen más tulajdonság szerint is súlyozhatod, hisz egyszer már megtetted. Tehát pusztuljanak büntetlenül a piros ruhásak. Szerdán azokat lehet elgázolni! Csak el ne nézd a naptárat!

tobeor 2013.10.02. 11:14:26

A fideszesek immár hagyományosan használják ki mások halálát saját politikai érdekükben.

Saját pecsenyéjüket sütögetik mások hulláin.

Itt ez a példa, hogy Navreacsics még ezt a szegény két kisgyereket is arra használja hogy magát hős küzdőnek állíthassa be, meg hogy még ezen keresztül is támadhassa a szemét Redinget akinek nem tetszik pl, hogy csak fideszes ül a médiatanácsban (fideszes egyelő mérce).

De ugyanígy, mai napig politikai tőkéjüket építik a szerencsétlen öngyilkos libatenyésztők halálán, akik halálért nem felelős bajnai, ezt kimondta több jogerős bírósági ítélet is, de őket ez sem zavarja, mások tragédiájából elképesztő gátlástalansággal húznak hasznot.

Hullakufárok. Pfej, köpedelem amit ezek művelnek. Még a csontokat is kiásnák a földből, ha megérné nekik.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:15:35

@Pirx: Nem vitázok értetlen emberekkel. Viszlát.

tobeor 2013.10.02. 11:15:51

@csibe111:
Nincs benne ilyen. A törvény előtt minden ember egyenlő, csak a te szemedben nem.

Navracsicsnak nem a te szubjektív véleményedet kell képviselnie, hanem a magyar törvényeket, ennek mint Igazságügyi miniszter, ő az abszolút első számú felelőse az országban.

Démonmac1 2013.10.02. 11:15:57

@csibe111: "Szerintem azért van különbség, hogy valaki megöl két kicsi gyereket, akik még alig éltek eddig, akik előtt még ott lett volna az egész élet, élhettek volna még akár 90-95 évet is, mint ha egy 80 évest embert, aki mér élt 80 évet és még max. "

Elmész a jó büdös fenébe ezzel a mentalitással.
Emberélet, és nincs különbség.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:16:07

@mirigy187: furcsa vagy, de fejezzük be viszlát

szonár 2013.10.02. 11:17:17

De egyébként: a baltás gyilkos kiadásával egyetértettem, ezzel a helyzettel nem. itt nyilvánvalóan súlyosan visszaélnek a kegyelmi jogkörrel és ez sérti a jogállamot.

konrada 2013.10.02. 11:17:30

@konrada:
...egyébként meg: valszeg Tobint is kiadták volna pillanatokon belül az íreknek, akik meg ugyanazon lendülettel szabadon is bocsátották volna.

...de ettől még igen barátságtalan lépés lett volna egy kiadatási szerződést aláíró országgal szemben az, ha mi csak azért nem adjuk ki, mert mi nem tartjuk Írországot szavatartónak már akkor, amikor még nincs is rá precedens.

Pirx 2013.10.02. 11:18:14

@csibe111: Miért? Eddig vitáztunk? Nem láttam az érveidet!
Viszlát!

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:19:17

@tobeor: Nem is várom el tőle, csak megírtam a véleményemet.

csibe111 (törölt) 2013.10.02. 11:20:08

Na további jó dühöngést:-)

konrada 2013.10.02. 11:21:25

@dobzse.laci:
...mert neked hiányzik? Nincs elég bűnöző, akit etetni kell?
...egyébként meg az előre megírt ítélet nem igazán ildomos a nemzetközi politikában.

Démonmac1 2013.10.02. 11:25:06

nem dühöngök én:)
Volt még egy Bodnár László (focista is) az is megúszta.

mirigy187 2013.10.02. 11:25:28

@csibe111: A furcsa az akinek ilyen megfordul a fejébe. És tényleg nincs értelme veled vitázni

erol 2013.10.02. 11:25:34

@pánpéter: Tehát aki a "honfitársam" bárkit megölhet?
Hihetetlen csak azért megússza mert kézilabdázó?
Ilyen alapon pl. egy orvos (mégiscsak megbecsültebb szakma mint a kézis) bárkit elgázolhat büntetlenül. Főleg, hogy idős volt a szerencsétlen - neki már úgyis mindegy. Nagyon beteg...

mirigy187 2013.10.02. 11:31:08

@Pirx: Elmenekült mert rájött, hogy ilyen beteg gondolkodásra itt nem vevők az emberek.

szonár 2013.10.02. 11:35:10

Ja, és az is felháborít, hogy mindössze nyolc hó fogház járt a tagnak azért, hogy megölt egy embert. Még ha csak eshetőleges szándékkal is.

Pirx 2013.10.02. 11:36:46

@mirigy187: Elmenekült, mert elfogytak az "érvei", csak az a baj, hogy az utcán nem tudod, mikor jön szembe veled. Vagy mikor kerül döntéshelyzetbe - mindegy hol, szolgáltató, hivatal - és a kicsavart gondolataival mérlegel az ügyed felett.

Pirx 2013.10.02. 11:40:15

@szonár: Ez például nem zavar. Bárkivel előfordulhat. Mondjuk a jelentős sebességtúllépés nem arra mutat, hogy teljességgel véletlen a dolog.
És mielőtt szóba kerülne. Gázoltak már el, zebrán. Megúsztam. Nem fájt volna kevésbé, ha börtönbe zárják az illetőt. Nem haragudtam rá, nem a megbüntetése adott volna nekem valami jót. De persze ezzel nem azt mondom, hogy ne büntessünk. De fogadjuk el, hogy a bíró, aki a döntést hozza, felkészüt, és minden körülményt pártatlanul mérlegelt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.02. 11:41:19

azert a 80 eves meg elt volna 5 evet, valahogy elvegetalva mig az a ket kisgyerek elt volna meg 150 evet
szerintem nagy a kulonbseg

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.02. 11:43:33

"Navracsics, akit a balliberális oldalon is sokan az "emberarcú fideszesek" egyikének tartanak szinte szó"

igaz van esze de amit csinalt az emuttnyocevben hat o a legnagyobb barom, ahogy hajtogatta a hulyesegeket
a legemberarcubb fideszes a Madi Laszlo volt, ki is vagtak a partbol mint macskat szarni

Peetee 2013.10.02. 12:10:45

@pánpéter: És vannak ilyen következetlen emberek, mint Ön.

Az ön elve alapján akkor Bándy Kata gyilkosa, a balástyai rém és sok más jóember is jöhet nyugodtan kifelé a sittről, mert hát honfitársaink? Őszintén, maga bolond?

MACISAJT 2013.10.02. 12:18:35

"- Az azeri baltás gyilkosnál a büntetés végrehajtása helyett kiadták a gyilkost egyből elengedő Azerbajdzsánnak,"

Ez kérem, egy ordas hazugság.
Az azeri baltás gyilkos (hogy kit és miért ölt, miért állt bosszút, azt most hagyjuk is) bizony éveket töltött a börtönben, magánzárkában,míg aztán, amúgy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően kiadták annak az országnak melynek állampolgára.

Pista Bácsi 2013.10.02. 12:19:50

@Ajtony: Császár Előd?
...hogy is volt elvtársak?

Jól mondod!

Császár Előd 1998 végén karambolozott, a felmentésével felérő ítélet 2001-ben született. Ezidő alatt az "elvtársak" első kormányzása volt, már akkor is rövid pórázon tartották a bíróságokat...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.02. 12:21:22

szóval már nem csak én kommunistám te kommunistád ellentét, de én bűnösöm, te bűnösöd ellentét is van. :S

czjanos 2013.10.02. 12:25:04

Vita nincs, a mi gázolónk jó gázoló, pláne, ha kétszeresen is kebelbeli. Iusticia kezéből kivették a mérleget. A halálos gázoló kézis leültetése helyett inkább toltak 3 milliárdot a kézis akadémia zsebébe.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.10.02. 12:26:17

Navra más szempontból is seggszáj ebben az ügyben. Tobin kapcsán rendre arról beszél, h reméli, h az EU rákényszeríti Írországra az EU-s alapelvek betartását, ami nerbeszédül (amit egyébként maga is használ) úgy hangzik, h az EU gyarmatosítja Írországot. Ilyen gaz gyarmatosító ez a gyarmatosítás ellen harcoló Navra.

paveway 2013.10.02. 12:26:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: te ismerted, hogy kijelented róla, "elvegetálva" ?

gipsz.jakab 2013.10.02. 12:28:04

a sportért mindent... de a viccet 1/2téve...

azé csak egy rendes magyar ember... az meg egy hitvány ír gyilkos...
amugy az áldozat is??? 80 évess???? basszus az má minek élt?
csak terhelte az álamkaszát... tehát még KÖZJÓT is tett...
az álamadósás csökkentéshez hozzájárult... ezzel a motoros

2013.10.02. 12:29:16

Szerintem meg a féreg kézis vonuljon be végre és ülje le szépen a büntetését. Még Stohlbuci is megtette, pedig őt általában nem mint erkölcsi példaképet emlegetik

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.10.02. 12:32:10

@MACISAJT: Te hazudsz (jobber vagy, s nem adhatsz mást mi lényeged), a mondat igaz, az ítéletet nem hajtották végre (csak megkezdték a végrehajtását), kiadták Azerbajdzsánnak és ott egyből elengedték. A nemzetközi gyakorlatról ugyan nem volt szó, azt te keverted ide, de természetesen ez (h a büntetésvégrehajtásra átadott elítéltet egyből kiengedik, sőt kitüntetik) a nemzetközi gyakorlatnak sem felel meg.

Szelid sunmalac 2013.10.02. 12:33:04

@csibe111: Te mekkora egy fasz vagy! Megis honnan akarod te tudni, hogy a 80 eves ember mikor halt volna meg? Vagy a gyerek? Es ha a gyerek halalos beteg lett volna es fel ev mulva meghal? Es ha az oreg feltalaja a rak ellenszeret egy even belul, a gyerekbol meg a vilag legnagyobb diktatora lesz es lepipalja Hitlert? Es ha gyerekbol szimpla gyilkos lesz, aki a te feleseged eroszakolja es oli meg?
Milyen kreten egy kerdes ez? Es ha dontenem kell? Mi van, ha a 80 eves papa a te nagyapad, a gyerek meg egy korozott bunozoe, akinek a genjeit hordozza?
Mi a faszom vagy te? Isten? Eldontened ki meddig elhet? Azt hiszed te 60 folott mar nem akarsz majd elni? Es ha igen?`Es ha akkor egy nagypofaju senkihazi (mint te) azt mondja, hogy figyelj, valakinek meg kell halni. Szerintem legyel te, mert idos vagy es ertektelen. Biztos nem kopned le, ugye?

MACISAJT 2013.10.02. 12:35:48

@MolnarErik: (" a mondat igaz, az ítéletet nem hajtották végre (csak megkezdték a végrehajtását), ")

Ühüm..Megkezdték..:P
Ezért ült nyolc és fél évet Safarov magyar börtönben,magánzárkában...
Érdekes , igaz elég erős "kezdet":P

"természetesen ez (h a büntetésvégrehajtásra átadott elítéltet egyből kiengedik, sőt kitüntetik) a nemzetközi gyakorlatnak sem felel meg. "

Aham.
Nos, akkor nézzük az agyonhisztiző örmények hogyan jártak el hasonló(azonos) esetben.

Örményország 2001-ben hozott haza hősként egy francia börtönből kiadott örmény robbantót, aki ugyan nyolc embert ölt meg, szabadulását mégis kitörő örömmel fogadták Örményország legfelső vezetői is.

Az örmény származású Varoujan Garabedian 1983-ban a párizsi Orly reptéren akarta felrobbantani a Turkish Airlines török légitársaság egyik gépét, de mivel a csomagjában feladott bomba előbb lépett működésbe, a társaság check-in pultja repült levegőbe. Az Azerbajdzsánban terroristának tekintett férfit, aki korábban az ASALA (Titkos Örmény Hadsereg Örményország Felszabadításáért) tagja volt, egy francia bíróság életfogytig tartó börtönre ítélte. Az örmény lobbi, a francia hatóságokat ostromló kegyelmi kérvények azonban elérték, hogy 17 évnyi raboskodás után kiadják Örményországnak, ahol Jereván polgármesterétől lakást, munkát kapott, és az örmény miniszterelnök is ünnepélyes keretek között fogadta.

Hja kérem, ez persze "más."

nyünyüge 2013.10.02. 12:40:13

@csibe111:
már elnézést - de a gázoló (egyik sem!) nem aszerint tartotta be vagy nem tartotta be a jogszabályt, hogy kisgyerek vagy öregember, Nobel díjas fizikus vagy egy beszámíthatatlanság miatt büntetés nélkül szabadult tömeggyilkos megy-e át éppen a zebrán!

dobzse.laci 2013.10.02. 12:42:26

@konrada:
Nekem nem hiányzik, de nem oszt, nem szoroz.
Csakhogy az örmény diaszpóra számosabb és befolyásosabb világszerte, mint az azeri.
Nem biztos, hogy okos dolog volt ebbe nekünk belefolyni, meglesz a hátulütője.

Az azeriek pedig semmi cirkuszt nem csináltak volna, ha nem kapják meg, eddig sem tették.

A matekon kívül, pedig az erkölcsi vonzata az, amely nagyon lesújtó.

muhi 2013.10.02. 12:44:04

Siralmas bejegyzés, siralmas kommentek, tisztelet a kivételnek.

A különbségek Ciarán Tobin és Pásztor ügye között:

- az ír kivonta magát a büntetőeljárás alól, a másik nem;
- az egyik kettő, a másik egy embert gázolt halálra;
- Pásztor egyszerűen nem adta meg az elsőbbséget, Tobin bűntettét a közlekedési szabályok sokszoros áthágásával, a köznyugalom súlyos megzavarására alkalmas módon követte el;
- az ír nem kért kegyelmet. Ha kért volna, akármilyen légből kapott hülyeségre is hivatkozott volna, annak elbírálásáig nem kellett volna bevonulnia. Persze hogy nem kért, hiszen kivonta magát az eljárás alól, elejétől a végéig.

A jog, néha bármennyire is olyannak tűnik, nem a Mercedes kontra BMW kontra Alfa Romeo drukkerek vitaterepe. El kéne fogadni, hogy egy bonyolult szakma művelői tudják, mit csinálnak. Jelen esetben legalábbis tudják.

piros pont jock ewingnek és pirxnek.

Locassen 2013.10.02. 12:44:14

már nem azért, de Tobin ugyanígy kért, és ugyanígy kapott halasztást, most legutóbb november 8-ig. nem látom, hol van itt a kettős mérce.

MACISAJT 2013.10.02. 12:46:41

@doggfather: ("szóval már nem csak én kommunistám te kommunistád ellentét, de én bűnösöm, te bűnösöd ellentét is van. :S ")

Miért, a balliberálisok verték magukat a földhöz hogy szabaccságot simek kittyinek...(végül szegény Mádl elnök engedett a nyomásnak-nem kellett volna).

Ha valaki már nem emlékezne:

A 15 éves tótújfalui lányt nevelőapja megölésében a Pécsi Ítélőtábla bűnösnek mondta ki és jogerősen két év két hónap fiatalkorúak börtönében letöltendő szabadságvesztésre ítélte.
Simek Kitty 2002. augusztus 30-án éjjel megölte nevelőapját. Az engedély nélkül tartott pisztollyal közvetlen közelről fejbe lőtte az alvó férfit, aki azonnal életét vesztette.

Aztán persze kitalálták a "jogvédőkkel" és az anyjával a bántalmazó apa rémmeséjét és ennyivel megúszták( az anya felfüggesztetett kapott. Ennyit ért az hogy éjjel álmában agyonlőttek egy férfit: két év két hónap fiatalkorúak börtönében +egy felfüggesztett).

És vonultak a balliberális "jogvédők", meg mutogatták hogy a 15 éves leány gyorsan fel is csináltatta magát, ajvé hogy majd a börtönben kell szülnie...
végül egy napot sem ült a hidegvérű gyilkosságért.

P.Freddy 2013.10.02. 12:49:00

@MACISAJT:

A pofátlanságod jól jellemzi a közutálat tárgyát, a bennfentes, arrogáns Fideszes ocsmányságotokat..

Nem elég hogy loptok, csaltok, mutyiztok, hazudtok orrba-szájba, még a gyilkosokat, emberek haláláért felelősöket is kimosdatjátok, ha nektek az előnyös.

Vagy egyszerűen csak ha kedvenc kézilabdacsapatotokról van szó.

Ilyen körülmények között teljesen érthető, hogy a százmilliókat rabló korrupt Fideszes papcsák-féle kiskirály-disznók mocskát fel se veszitek, mi az ezekhez képest. Meg a szétrabolt-elkúrt milliárdokhoz képest.

Hajrá Fidesz, Hajrá Orbán Viktor!

Szelid sunmalac 2013.10.02. 12:49:22

@muhi: Igazad van. Nem vonja ki magat alola. De azert egyszerusitsuk mar le egy kicsit, jo? Leulte becsulettel a buntetest barmelyik? Nem? Akkor mirol beszelunk?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 12:49:31

Tulajdonképpen mind a magyar, mind az ír teljesen törvényesen járt el. Törvényes halasztást kérni és kapni. Szintén az önként nem bemenni egy más ország börtönébe.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 12:50:33

@Jock Ewing:

Nem szökött el, éppen ezért nem lehet visszahozatni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 12:51:25

@csibe111:

Vedd észre: a bíró is így látta ezt, ezért kapott az ír súlyosabb büntetést.

komplikato 2013.10.02. 12:52:00

@MACISAJT: "a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően kiadták "

Jogszerűen adták ki, de rohadtúl nem a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően. Volt is belőle balhé. A baltás nem sima köztörvényes gyilkos volt, hanem katonai ügyészség ítélte el, hiszen egy Natot tanfolyamon megőlt egy másik katonát. És simán az érintett felek értesítése nélkűl "kiadták", azaz szabadon lett engedve.

MACISAJT 2013.10.02. 12:52:55

@P.Freddy:

Őszintén örülők hogy attól amit tőlem olvastál,ennyire zaklatott lettél..:P

Na, hogy fokozzam még: ORBÁNBÁNYÁK!!!!!!

:P

Gera 2013.10.02. 12:53:34

@MACISAJT: Szerintem nem más. Ami viszont kérdéses, hogy mi a túróért veszünk mi részt ezeknek a primitív embereknek a primitív csatározásaiban? Természetesen semmi nem kötelezett minket arra, hogy kiadjuk Safarovot egy teljesen felesleges diplomáciai botrányt kavarva, az országot jól beégetve.

2013.10.02. 12:55:39

@tobeor: Talán meglepődsz, de így van, ha nem is ilyen direkt megfogalmazásban. A gyermekkorú sérelmére elkövetett emberölés minősített eset, több jár érte. (Btk. 160. §: az alapeset 5-15 év, minősített, ha tizennegyedik életévét be nem töltött személy sérelmére követik el, 10-20 vagy életfogytiglan.
Tehát a büntetőjog szempontjából a gyerek élete de facto "többet ér".
Más esetekben is így van: azonos adottságú, transzplantációra váró betegek közül (pl. szívátültetés) nem a 60, hanem a 30 éves élvez előnyt.
Vészhelyzetben: "Először a nők és a gyermekek!"
Természetesen etikai vagy vallási szempontok szerint minden élet egyenlő, senkinek nincs kevesebb joga az élethez csak azért, mert idősebb, de létezik, hogyne létezne különbség.
Van igazság abban, amit a csibe111 csipogott.

komplikato 2013.10.02. 12:56:03

@Pista Bácsi: "Tejfoggal kőbe ó mond miért haraptál?"
Hát úgy látszik nem készűlt fel eléggé a pértközpontban. :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 12:56:24

@MACISAJT:

Mert ezek nemzeti hősök, azaz ez politikai ügy. Népfelkelés tört volna ki Azerbajdzsánban, ha az elnök azonnal nem adott volna kegyelmet a baltásnak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 12:57:22

@muhi:

"Ha kért volna, akármilyen légből kapott hülyeségre is hivatkozott volna, annak elbírálásáig nem kellett volna bevonulnia. "

Ez nem igaz. A kérvénynek nincs késleltető ereje.

MACISAJT 2013.10.02. 12:59:52

@komplikato: ("Jogszerűen adták ki, de rohadtúl nem a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően. Volt is belőle balhé. ")

"Balhé" az tényleg volt, illetve inkább egy műbalhé, amit az örmények csaptak( akik le vannak erkölcsileg szarva, Varoujan Garabedian esete óta-lásd MACISAJT 2013.10.02. 12:35:48 - egy mukkot sem engedhetnek meg maguknak) no meg az itteni ballibsik csaptak (utóbbiak hogy Orbánékon üssenek).
Na zagson. Ettől még Kim Kardashian segge sem remegett meg...:P

És ha neked(nektek) egy örmény-francia kiadatási precedens sem eléggé "nemzetközi", akkor a további, abszolút EU konform példákat már nem is említeném, felesleges.
Pedig a francia kiadatáskor azzal is el kellett számolni, hogy Varoujan Garabedian Párizsban francia állampolgárokat is gyilkolt, ellentétben Safarovval aki az örmény magyar szobatársához hozzá sem nyúlt...

komplikato 2013.10.02. 13:00:21

@MACISAJT: Most a tőzegbánya akció a menő sláger, pláne mert az engedéyt kiadó hölgyikének nem csak diplomája sincs, hanem ég világon semmilyen környezetvédelemmel kapcsolatos végzettsége sem .../OFF

P.Freddy 2013.10.02. 13:02:57

@MACISAJT:

"Na, hogy fokozzam még: ORBÁNBÁNYÁK!!!!!!"

Bizony, azokról nem is beszélve! :)

Mindig is kíváncsi voltam, hogy mitől tud egy Gyurcsányéknál nagyságrendekkel többet rabló Orbán-klán és seggnyaló hűbéresei életfogytiglan helyett szabadlábon garázdálkodni ennyi ideig...

Na de hogy már a gyilkosokkal is ilyen otromba módon lepaktál a Fidesz, nemcsak hogy alkalmazza hanem védelmezi is őket otromba, Orbán Viktor számára hasznot húzni látszó politikai okokból, az felfoghatatlan.

komplikato 2013.10.02. 13:03:01

@MACISAJT: Mondjuk az "ügy" érdekessége számomra az volt, hogy a Wikipediáról a magyar verzióból pont akkor "eltűnt" Örményország 1923 előtti történelme (míg összes többi verzióban ott maradt!), amiben ugye az örmények azeri és török kiírtása is történt. No meg országuk nagyrészének elvesztése ...

MACISAJT 2013.10.02. 13:07:08

@Gera: ("Ami viszont kérdéses, hogy mi a túróért veszünk mi részt ezeknek a primitív embereknek a primitív csatározásaiban? Természetesen semmi nem kötelezett minket arra, hogy kiadjuk Safarovot egy teljesen felesleges diplomáciai botrányt kavarva, az országot jól beégetve. "

Semmi sem kötelezett minket, valóban.
De éppen a te logikáddal élve:" mi a túróért veszünk mi részt ezeknek a primitív embereknek a primitív csatározásaiban?"

Magyarország elfogta, elítéltette, 8 és fél évig a magyar adófizetők pénzén szigorú börtönben tartotta Safarovot.
Ezzel szerintem bőven kimerítette a tőle elvárhatóakat,pláné hogy ez nem "magyar ügy" volt, egyetlen magyar állampolgár sem sérült meg a bűncselekmény elkövetése során.
És akkor ezek után miért ne adhattuk volna ki?
Mert az egyáltalán nem szende és ártatlan örmények a mi adófizetők pénzével verték volna még továbbra is a csalánt?
Vagy mert a hazai bal-és/vagy hiszterolibsik igyekeztek ezt hazai és nemzetközi lejáratásban felhasználni?
Na és?

Az örmények megszakították a diplomáciai kapcsolatok.
Lelkük rajta, bár őszintén ezzel inkább maguknak rúgtak öngólt /kapufát, egy EU-s országgal a szívélyes kapcsolat ahol ráadásul örmény kisebbség is él, aranyat ér abban a térségben.

Az azeriek meg jól vannak, láthatóan igencsak kedvet kaptak a gazdasági kapcsolatok fejlesztésére.
Akkor meg:ki a hülye?

Gera 2013.10.02. 13:09:28

Egyébként, hogy a témához is szóljak, engem nem zavar egy gondatlanságnál, hogy el lehet halasztani a büntetés letöltését, nem az a cél, hogy elbasszuk az elkövető életét is. Hogy őszinte legyek, én már a gondatlan elkövetők börtönnel büntetésével se értek egyet, elvégre ezek nem bűnözők meg ugye visszatartó erővel itt tényleg nem lehet számolni.

Ami zavar az az, hogy kétlem, hogy egy akármilyen gipszjakabnak is engedélyezné Navracsics, hogy évekkel később kezdje meg a büntetése letöltését. És innentől lesz kurvára gáz ez az egész.

Gera 2013.10.02. 13:12:23

@MACISAJT: Nem az a kérdés, hogy miért ne adhattuk volna ki, hanem az, hogy miért adtuk ki? Nyolc évig jól elvolt ott, ahol volt, szépen letöltötte volna a büntetését aztán annyi és nix botrány. Na de részemről ennyit erről, huszonháromezerszer letárgyalt ez az ügy, az elkúrás mindenki számára egyértelmű, csak vannak, akiknek kötelességük védeni a védhetetlent.

É2I 2013.10.02. 13:14:02

@Pirx: "Nem fájt volna kevésbé, ha börtönbe zárják az illetőt. Nem haragudtam rá, nem a megbüntetése adott volna nekem valami jót. De persze ezzel nem azt mondom, hogy ne büntessünk. "

A büntetésnél nem arról van szó, hogy téged kártérítsenek, ha nem arról, hogy az okozó bűnhődjön meg azért, ha nem tartja be a szabályokat és ezzel -bármilyen- balesetet okoz. És legfőképpen gondolkodjon el rajta, hogy legközelebb ne kövesse el.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.02. 13:15:04

Amit a fidesz csinál, az mindig jó, értem?????!!!!!!!!!!!!!!!!

P.Freddy 2013.10.02. 13:26:40

@MACISAJT:

"...egyetlen magyar állampolgár sem sérült meg a bűncselekmény elkövetése során"

Hát ez az, a poszt tárgyában viszont egy magyar ember HALT MEG, Navracsics gázoló haverja pedig nem hogy letöltötte, hanem meg sem kezdte a büntetését.

Miért is nem kezfdte meg a bünttésének letöltését a magyar ember halálát okozó gázoló? Mert Navracsics Haverja, azért.

Ebben a posztban erről van szó.

OFF

Lázár Haverja meg betegre keresi magát a trafikosok megélhetéséből, ez csak azért kapcsolódik ide, mert egy Fideszes Haverja mindent tehet:

- gázolhat - Navracsics Haverja
- törvényt sérthet - Lázár Haverja
- korrupció, százmillió lopás - Orbán Haverja

Így néz ki ma a Fidesz :)

É2I 2013.10.02. 13:30:37

@Gera: Ez így van, ülhetett volna addig míg letölti majd nem a büntetését és fél évvel azelőtt adjuk ki mielőtt letölti a büntetését. A kecske is és a káposzta is megmaradjon alapelv mentén.
De ártunk és kurmányunk kapzsi volt, kellett a pénz és még mielőtt megkaptuk volna a beígért javakat "nagy bölcsen" kiadtuk. Ők meg röhögtek egyet a markukba, a "Hány éves vagy te herceg?..És még hiszel a mesékben?" alapelv mentén. Magyarul égtek, mint az olajos rongy.

Kicsit off:

Más aspektusból meg az volt óriási bak lövés, hogy egyáltalán egy folyosón, egyáltalán egy épületben, egy helyen lett elszállásolva köztudottan két egymást zsigerből utáló nép katonája. Akik valószínű így vagy úgy érintve lehettek a háború borzalmaival.
Hogy lettek ezek az emberek leinformálva? Ennyi erővel levegőbe röpíthette volna az egész kaszárnyát is.
És lett-e emiatt valaki lefokozva ne talán leszerelve? Vagy csak, hogy magyar katona nem sérült / halt meg, nincs semmi gond. Minden mehet tovább...

2013.10.02. 13:32:18

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a baleset szempontjából mindegy ha feltételezzük, hogy nem azért ütötte el az öreget mert 'né egy öreg, na ezért nem koptatom a féket' - ha igen akkor 20 év kényszermunka :)

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.10.02. 13:36:34

@MACISAJT: "Az azeri baltás gyilkos (hogy kit és miért ölt, miért állt bosszút, azt most hagyjuk is) bizony éveket töltött a börtönben, magánzárkában,míg aztán, amúgy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően kiadták annak az országnak melynek állampolgára."

A baltás itthon életfogytiglant kapott, te mocskos fideszes szarházi. A kormányod meg piszkos pénzért, holmi gazdasági előnyökért kiadta őt az azerieknek, akikről pontosan lehetett tudni, hogy nem fogják őt - a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően(!) - a büntetése folytatására kötelezni.

Bambano 2013.10.02. 13:39:23

Miért is kellene csak úgy ukk-mukk-fukk kiadni a mol vezért egy koncepciós per számára? Volt nyomozás, nem találtak semmit, ami igazolná a horvát álláspontot, ráadásul elvégezték azt a melót is, amit a horvátok nem, pedig az ő dolguk lett volna: megtalálták a valódi bűnöst.

Azt viszont jól lehet látni, hogy a horvát olajtársaságot akarják ellopni a moltól, ehhez kell nekik ez a cécó.

Teljesen jogos, hogy nem adják ki.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.10.02. 13:41:56

@É2I: "Ez így van, ülhetett volna addig míg letölti majd nem a büntetését és fél évvel azelőtt adjuk ki mielőtt letölti a büntetését"

Életfogytiglant kapott.

uud 2013.10.02. 13:50:52

ilyenek voltak a komcsik is. teljesen gátlástalanok.

É2I 2013.10.02. 13:51:22

@Republic Forever!: :) Ezt nem tudtam. De akkor is ér amit írtam :) Max kellett volna egy kicsit mérgezni a kajájában, amivel ki lehetett volna számolni mikor jön el ez az időpont :gonosz vigyor: (Igen, én kivégeztem volna. Egy ilyen alattomos, előre kitervelt, kegyetlen ugyanakkor gyáva tettért járna a halálbüntetés.)

Don Quixote de la Ferko 2013.10.02. 13:53:44

""emberarcú fideszesek" egyikének tartanak"

Ez volt a hónap vicce. Ez a büdös tahó emberarcú? Ezen jót nevettem.

gipsz.jakab 2013.10.02. 13:55:55

a különbség pusztán anyni hogy a feudális kiskirájokat egyik ismeri és kiszolgálja...
Tobin meg egy független európai polgár aki kívül esik a feudális korrupció setét világán...

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.02. 14:01:05

A nemzeti sunyi, szarháziak!

Még időben elköltöztette Rogán Antal belvárosi polgármester a Szent István Általános Iskolát a Bazilika mellől, így akadályozva meg, hogy a műemlék épületet át kelljen adni használatba a Klebelsberg Intézményfenntartónak - írja a Városszíve blog. A nagy értékű ingatlant már árulja is az V. kerületi Önkormányzat. Azaz privatizálják azt, amit államosítottak volna.

Zárt ülésen, július 25-én döntött a belvárosi önkormányzat egy négy tételből álló ingatlancsomag értékesítésére vonatkozó pályázat kiírásáról, a blog szerint az értékesíteni kívánt műemlékek közé elbújtatva árulják a Szent István Általános Iskola nemrég kiürített épületét.

A döntést, hogy az iskola nem maradhat a Szent István tér 13-14. szám alatti műemlék épületben, már 2012 tavaszán, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ létrehozásának tervéről szóló első hírekkel egy időben meghozták - emlékeztet a blog. A szerző szerint sürgős is volt a lépés, hiszen "már ekkor lehetett tudni, hogy hiába működnek az önkormányzati ingatlanokban az iskolák, az új rendszerben a helyi önkormányzatok szinte minden jogosítványukat elveszítik felettük, csak az ingó-és ingatlanvagyon fenntartásának kötelezettsége marad meg".

Gera 2013.10.02. 14:05:26

@Republic Forever!: Életfogytiglant kapott, de harminc év után szabadlábra helyezhették volna.

a kormány embere 2013.10.02. 14:09:00

Úgy látom a "keresztény erkölcsiség",meglehetősen rugalmas fogalom manapság.
Némelyekhez képest a meztelen csiga,valóságos márvány-gerincű szent.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:11:39

@csibe111:
Na, most én is ugyanolyan idióta barom leszek, mint te.
5-6 éves gyereket tudsz csinálni max. 6-7 év alatt. És az eztán is a gyereked lesz.
80 éves embert meg minimum 81 év alatt. Ráadásul az már sose lesz a nagyapád.

Akkor most melyikben is van nagyobb munka? Tehát melyik ér többet?

Tényleg ennyire hülye fasz vagy, mint amilyennek itt mutatod magad?

(Ne is mondd, ahogy véded a baromságaidat, látom, hogy tényleg.)

Bolsi Buster 2013.10.02. 14:12:11

Nagy jó pont Navracsicsnak, és a fidesznek.

Az igazságszolgáltatás elől elmenekülő, nagy felháborodást keltő külföldit megbüntetik, a kisebb felhajtást kapó ügyben a kiemelkedő magyar sportoló meg halasztást kap.

Ettől csak nőni fog Navracsics neve a magyarok között.

conmorientes 2013.10.02. 14:12:28

@konrada:

Szent együgyűség.....
Amennyiben csak néhány tényt ismernél az azeri baltás ügyében nem írnál ilyen okos kommenteket.
Ramil Safarov tisztán és passzióból ölt pusztán azért mert a szobatársa örmény volt. A Bírósági nyilatkozata szerint amennyiben több örmény lett volna a helyszínen azokat is lemészárolta volna, tette mindezt angol nyelvet hazánkban tanuló katonaként. Ez a cselekmény nem gondatlan mint Tobin, vagy Pásztor, hanem egyenes szándékú és a motivációja valamint a megvalósításais többszörösen minősített, mert előre kitervelten, aljas indokból és célból ráadásul különös kegyetlenséggel követte el. A büntetési tétele ennek akkor is minimum 10-15 év vagy életfogytiglan volt. Ezért 8 évet ülni kevesebb mint amennyit a cselekmény ér. Mindemellett azonban eltörpül az a tény, hogy az Örmény külügy előre kifejezetten figyelmeztette a magyar hatóságokat hogy Safarov elengedése esetén az nemzeti hős lesz, és kegyelmet kap. Ennek és minden józan érv ellenére döntött úgy a Magyar Állam, aminek te is részese vagy hogy ezt a homunculust kiadja. A döntés következményei ismertek, a Magyar Kormány egyöntetűen vette szájába teljesen ingyen egy volt KGB tiszt, jelenleg azeri államelnök vörös véreres szerszámát.
Ez az eljárás minden magyar ember szégyene.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:13:06

@csibe111:
Te nem éretlen vagy, hanem szimplán agyatlan hülye fasz.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:16:58

@gipsz.jakab:
Remélem, anyádról is ezt mondod. Minek él, csak terheli az államkasszát.

conmorientes 2013.10.02. 14:17:55

@MACISAJT

A hülye nyilvánvalóan te vagy.
Kérlek szépen világíts arra rá, hogy a dicsőséges kiadatás óta milyen hasznot hajtó azeri beruházások történtek Magyarországon ?
Megsúgom könnyű dolgod lesz.
Még olcsó baltával sem árasztották el a honi piacot...

Bolsi Buster 2013.10.02. 14:19:43

@conmorientes: Viszont Safarov nem is kapott kegyelmet se, meg enyhítést se. Igy nem tudom miről beszélsz.

2013.10.02. 14:22:21

Nagyon vergődtök ballibbantak, hogy lejárassátok a FIDESZ-t! De nem akar ez nektek összejönni. Még ehhez is ügyetlen balf..ácánok vagytok. Senkiházi, hazaáruló, szemétrevaló söpredék voltatok, vagytok és lesztek.

Bolsi Buster 2013.10.02. 14:23:11

@conmorientes: Te meg elég egyszerü. Azerbajdszán a legnagyobb amerikai szövetséges a környéken. Már csak ezért is állt ki az EU egyértelmüen Mo. mellett az ügyben.

Tehát ellenkező döntés esetén lehetett volna mondjuk azon sírni, hogy a NATO akaratával megyünk szembe.

De ha ezt sírjátok, ha azt, csak egyre lejjebb vagytok a gödörben. Hol érdekli Safarov vagy az örmények a magyar választót?

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:24:43

@MACISAJT:
Akkor is ezeket mondanád, faszkalap, ha nem az Orbán-galeri, hanem mondjuk Gyurcsány vagy Bajnai tette volna ezeket?

Nálad hasonló méretes seggfejeket vajon hol tud felbérelni az Orbán-banda? Börtönökben?

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:25:38

@Lindalinda:
Nem kell, lejáratják ők saját magukat rendszeresen és alaposan. Lásd az almúlt 3 évet.

wirth6 2013.10.02. 14:26:27

@MolnarErik: Igaz, hogy az elengedés és kitüntetés a nemzetközi gyakorlatnak nem felel meg, csakhogy ez nem rajtunk múlt.

A probléma az, hogy túl sok változó van egy-egy esetben ahhoz, hogy így egymás mellé lehessen tenni őket.
Akkor lenne igazán jól összehasonlítható a téma két fő ügye, ha Tobinnak is lenne függőben lévő kegyelmi kérvénye.
Akkor lenne igazán jól összehasonlítható a baltás gyilkos és Tobin ügye, ha Azerbajdzsán is EU állam lenne, és így az EU normákra hivatkozva követelhetnénk, hogy letöltse a maradék büntetését akár itt, akár az otthonában.
Akkor lenne igazán jól összehasonlítható Tobin és Hernádi ügye, ha az utóbbinak nem lennének komoly politikai vetületei, hiszen végső soron a második legnagyobb ellenzéki párt volt vezetőjének ügyéről van szó Horvátországban.
És így tovább. Szóval hiába a felszíni hasonlóságok, ez szerintem még kevés ahhoz, hogy komoly következtetéseket vonjunk le.

MACISAJT 2013.10.02. 14:26:46

@conmorientes: ("A döntés következményei ismertek")

Mesélj, mik azok az "ismert következmények"?:P
Hogy az örmények, akik Varoujan Garabedian párizsi tömeggyilkos esetében nem átallottak kiszabadításért küzdeni majd nemzeti hősként őt hazatérésekor ünnepelni...most a Safarov miatti nagy erkölcsi felháborodásukban felmondták a diplomáciai kapcsolatokat?
Na zagson.A hülyék ezzel a haragszomráddal láthatóan azóta is csak maguknak ártottak.

Hogy ellenben Azerbadzsánnal,hasonlóképpen más nyugati országokhoz, cégekhez és klubokhoz ( igen vazze, az Atletico Madrid mikor néhány napja cipóra verte a Realt, nem átallotta a mellén az Azerbajdzsán feliratot viselni), virágzásnak indultak Magyarországnak az üzleti kapcsolatai?
Ez volna a baj?

Ellenben ,mégis mit kaptunk mi az örményektől, amiért a magyar adófizetők pénzén 8 és fél évig szigorú börtönben őriztük Safarovot, egy olyan ügy miatt amihez az égvilágon semmi közünk?(egy NATO táborban egy azeri lemészárolt egy örményt)

És végül: még milyen "következményei" voltak a a kiadatásnak?
Az hogy a hazai bal-és/vagy hiszteroliberálisok, ahogy azt már megszokhattuk, az alkoholisták "mindegy csak ártson" jelszóval próbáltak nemzetközi botrányt kreálni Orbánék ellen?
Azon meg ki lepődött meg?
Sőt: azt meg ki nem szarja le?
Zümmögtek egy darabig, oszt azon is koppantak és elhallgattak.

Szóval:miről maradtunk le?
Kim Kardashian seggéről, esetleg Charles Aznavour sanzonjairól?:P

kiwirágós kivirradtig 2013.10.02. 14:27:50

@uud:
Nem ilyenek voltak. Ezek A komcsik. A Fidesz és támogatói.

Bambano 2013.10.02. 14:48:41

@conmorientes: "minden magyar szégyene" francokat, én nem tettem semmit, rám nem esik ezügyben szégyen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 14:52:32

@komplikato:

A magyar Wikipédia egy szarhalmaz, komoly ember nem olvassa,

gz0zg74 2013.10.02. 14:54:34

Kicsit sikerült elkanyarodni az eredeti témától...........
Abban azért egyet tudunk némelyekkel érteni, hogy attól függetlenül, hogy 5 vagy 85 éves embert ütnek el a zebrán, NE az döntsön már a büntetés mértékéről, hogy az elkövető sportoló, politikus, vagy esetleg miniszter....
Mert amíg ez így működik, addig csak szívből jövő jókívánságaimat tudom megosztani a független bíróságnak,és a t.politikusoknak!
( még egyetlen jogi értelmezésben sem olvastunk olyat az élethez való jognál,hogy 1./ politikus.,2./sportoló.,3./ üzletember
stb. SZÉGYEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

conmorientes 2013.10.02. 14:55:47

@Puskát kellett volna hozni:

Önmagában az nem baj, ha nem akarod megérteni, csak akkor azt írd.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.02. 14:56:32

@csibe111: Erre nehéz mit mondani, mert a 80 éves ember is valaki anyja/apja, akinek az elvesztése nagyon fájhat a gyerekeinek. Kissé cinikusan azt is lehet mondani, hogy a megölt gyerekek helyett lehet csinálni újakat, de a megölt apa/anya helyett nem. A lényeg mindebben az, hogy az élet értéke igen szubjektív, a törvény viszont nem lehet az, ezért nem szabad(na) különbséget a gyerek és az idős ember gyilkosa között.

Avagy szerinted mennyi büntetés járna egy abortuszért? Mert manapság sajnos törvényesen megölhető egy teljesen egészséges magzat is 3 hónapos kora előtt, pedig őelőtte még több élet állna, mint egy tizenvalahány éves gyerek előtt.

(Nő létemre elítélem az abortuszt.)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 14:59:09

@MACISAJT:

A kérdésnek van jogi, gazdasági és erkölcsi vonzata.

A jogi rész tiszta: Mo. nem sértette meg a nemzetközi normákat. S Azerbajdzsán sem.

A gazdasági rész tiszta: Azerbajdzsán fontosabb mint Örményország Mo. számára. Nemzetközi botrány nem lehetett, hiszen az Amerika-barát Azerbajdzsán fontosabb, mint az Oroszország-barát Örményország.

Erkölcsileg viszont gázos ügy: nem lett volna szabad a magyar kormánynak az azeri oldalra állnia az azeri-örmény konfliktusban.

conmorientes 2013.10.02. 15:04:47

@Puskát kellett volna hozni:

Bizonyára egyszerű vagyok, neked aki képrtelen az értelem befogadására valószínűleg túlságosan is. De attól még tájékoztathatnál arról, hogy hol állt ki az Eu és miben is ?
Ebben a kérdésben mivel önálló jogkör semmilyen jellegű beavatkozási lehetősége nincs az Úniónak.
Javasolnám egy kis Európai Közjog olvasását, bár tartok tőle hogy csak a félreértelmezési készséged erősítését szolgálná.

P.Freddy 2013.10.02. 15:14:39

@MACISAJT:

"...Varoujan Garabedian párizsi tömeggyilkos esetében nem átallottak kiszabadításért küzdeni..."

Jaj de megy a terelés ezerrel...:))

Őszintén, miafasz köze van egy párizsi tömeggyilkosnak ahhoz, hogy a Fidesz, csalók (Zsigó, Kubatov, Lázár) pártja gyilkosokat alkalmaz őrző-védőnek, gyilkosokat enged szabadon önző politikai haszonszerzés céljából és halálos gázolókat bujtogat a börtön elől HAVERI alapon???

A párizsi tömeggyilkos Navracsics Gázoló Haverjával szemben semmilyen kapcsolatban nincs a Fidesszel és a magyar belpolitikával.

Kínos ez nektek, azt elhiszem..:)

MACISAJT 2013.10.02. 15:16:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ("Erkölcsileg viszont gázos ügy")

Most talán hagyjuk is azt hogy a nagypolitikában mekkora szerepe van az un. "erkölcsnek"(semennyi, a legnagyobb árulások, mocskosságok hozták országok számára a felvirágozást)
No meg hogy ebben az ügyben épp örmények beszéljenek erkölcsről..na az már mindennek a teteje..

Így aztán a magyar kormány teljes mértékben helyesen cselekedett amikor 8,5 év szigorított börtön után hazaengedte Safarovot.(még ezzel a 8,5 évvel is túlteljesítve az elvárhatóakat.)

Az örmények meg verjék a saját farkukkal a csalánt. Ha akarják.
És ne a magyarokon próbálják leverni azt amit saját maguk képtelenek vagy elkúrtak.
Mert Safarov sem azért támadt az áldozatra mert az virágot vitt egy nőrokonának...
Ez egy sok évszázados gennygóc.

conmorientes 2013.10.02. 15:21:48

@MACISAJT:

Már megint azok a fránya tények...
Azt kérdeztem tisztelt Mellébeszélő Úr, hogy milyen pozitív gazdasági hatásai voltak Safarov kiadatásának ?
Gondoltam valamilyen komoly Azeri befektetésről nem tudok amely indokolhatná a lépést.
Persze amennyiben az Atletico Madrid főrészvényese a Magyar Állam és az abból származó bevétel megjelenik a jövő évi költségvetésben egy szót sem fogok szólni....
Ami pedig Garabediant illeti: Az az ember 17 évet ült le a francia Bíróság ítélete alapján, amelyet követően egy Francia Felsőbíróság mentesítette. Természetesen nem kérdés hogy nem ülte ki a penzumát, mint ahogy az sem hogy az 1983-ban bekövetkezett cselekménye (ugye nem kell emlékeztetnelek arra hogy akkor még Örményország a CCCP egyik tagállama volt, Garabedian pedig mint szír állampolgár, a törökök által elkövetett örmény genocídium ügyében járt el és kívánta volna a Turkish Airline gépét felrobbantani Párizsban) az önállóvá vált örmény öntudat egyik alappillérélévé vált. Ugyanakkor nem nagy kunszt összeghasonlítani hogy az egyik gonosztevő quasi mentesülést kap annak az országnak a bíróságától aki elítélte, azzal amikor Safarovot a büntetésének honi letöltése céljából kérték és adta ki a Magyar Állam, de azt gondolom hogy neked ez nem fog menni.
Ebben az esetben, csak hogy számodra is érzékelhető legyen, a Magyar Bíróság ítéletét, amelyet a nemzetközi egyezmények alapján kötelező volna betartani, és amely ügyben legfeljebb a Magyar Köztársaság Államfője egyedi kegyelmi jogkörében lenne jogosult eljárni, az Azerbajdzsáni államelnök simán felülírta azzal hogy Safarov részére kegyelmet adott.

conmorientes 2013.10.02. 15:22:52

@Bambano:

Jó rendben, akkor te kimaradsz.
Lehetőség szerint külföldiekkel erről a kérdésről ne beszélgess.

dr yetee 69 2013.10.02. 15:52:49

@szonár: Igy van,fideszdroid,azon elgondolkodtál már,hogy tudott az ir gázoló lelépni?

dr yetee 69 2013.10.02. 15:53:45

@MACISAJT: Húzz innen,Zsolt,jó vastag arcbőröd van!

dr yetee 69 2013.10.02. 15:57:13

@Lindalinda: Jól hangzik a kedves családod minősitése,a fideszt nem kell lejáratni,megteszi ő maga minden nap,az egy másik kérdés,hogy ti,fideszes agymosottak ezt nem érzékelitek!

dr yetee 69 2013.10.02. 16:00:56

@kiwirágós kivirradtig: Csa a tisztánlátás kedvéért:MACISAJT = Szabó Márk egy nemzeti sóhivatal főbonyolítója, brutál fizetéssel.
a nézőpont intézet ifjú seggnyalójaként ejtőernyőzött navracsics ánusza alá, és azóta gyakorlatilag ebből él.

ő osztja itt az észt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 16:22:03

@MACISAJT:

Pont ezért nem jó, ha ebben egy kormány oldalt választ.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.10.02. 16:23:45

@muhi: Ilyen alapon Tobin se vonta ki magát az eljerás alól, neki meg az Ír Legfelsőbb bíróságtól van papírja, h nem kell jönnie.
pásztornál meg úgy írod az elsőbbség nem megadását mintha az vmi pimf dolog lenne, pedig kimondottan súlyos, és bíróságok eszerint is szokták szankcionálni.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.10.02. 16:27:07

@wirth6: De, elsősorban rajtunk múlt, és legjobban Navráék tudták, h ez lesz a vége:
"a KIM a 2011-ben készített hivatalos álláspontjában fenntartotta azt a véleményét, miszerint nem kívánja átadni a Ramil Safarov azeri katonatiszt ellen kiszabott büntetés végrehajtását Azerbajdzsánnak. A képviselő szerint egyértelmű az is, hogy a szakmai előkészítő iratok figyelmeztettek a várható külpolitikai veszélyekre, mind arra, hogy a hazájában hősként tisztelt katonát az esetleges átadását követően szabadlábra helyezik Azerbajdzsánban."
hvg.hu/itthon/20120912_MSZP_Safarov_atadasa

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 16:31:12

@conmorientes:

Ez tévedés. A kegyelem nem írja felül az ítéletet, hanem egyszerűen mentesíti az elítéltet annak KÖVETKEZMÉNYEI alól. Azaz a kegyelem sosem felmentés, nem ártatlanságot mond ki. Akinek megkegyelmeztek, az bűnös marad továbbra is jogilag, csak nem kell a büntetését elszenvednie.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.10.02. 16:33:10

@MACISAJT: ismét hazudsz (mily meglepő).
Varoujan Garabedian 17 év leülése után (amit keveslesz, bár a 8-at meg sokallottad), kegyelmet kapott a bourges-i fellebbviteli bíróságtól, így szabadult a börtönből, és utána kitoloncolták Örményországba. Oda tehát már szabad emberként érkezett, nem pedig büntetésvégrehajtásra kiadott rabként.

Kakimaki0123456789 2013.10.02. 16:34:06

Nincsen jogallam jogbiztonsag nelkul. Ha az ujabb jogtalansagot az elozo jogtalansaggal igazoljak, akkor vege lesz ennek valaha?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 16:34:23

@MolnarErik:

Pontosan. Tobin nem sértett törvényt. A magyar hatóság volt hülye, hogy annak idején feltétel megszabása nélkül hazaengedte. Ezek után Tobin elment és kész, legálisan tette, nem szökött el. Majd az ír bíróság kimondta: nem kell Mo-ra mennie az ítélet végrehajtása végett. Persze, mehetne Mo-ra önkényesen, de nem köteles rá. S nem bűncselekmény önkéntesen nem menni börtönbe sehol a világon.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.10.02. 16:36:05

Mi ez a véralgebra itt a postban? Mekkora egy rohadtnáci már a postoló?

Kakimaki0123456789 2013.10.02. 16:37:08

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A "baloldalon" nem tartanak senkit emberarcu fideszesnek. Legfeljebb Judas-baranynak: aki a meszarszeken lakik es nyugodt viselkedesevel azt a hamis kepzetet kelti a vagasra varoallatokban hogy nekik semmi bajuk nem tortenhet.
Nem azt kell figyelni mit mond hanem hogy mit tesz, es ebbol ki lehet talalni mit fog tenni. Ha hagyjuk.

Kalmár 2013.10.02. 17:09:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Tobin nem sértett törvényt"

Eltekintve a halott gyerkektől.....
Hiába igyekeztél gondolkozni nem sikerült.

Jogerősen börtönre ítélték. Nem vonult be.
Ez is mindenhol bűncselekmény.

Dzoltán55 2013.10.02. 17:19:18

ha Navrasics védheti földijét,az írek védhetik a polgárukat,bár mindkettő bűnös.

Bambano 2013.10.02. 17:37:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Magyarország (még) nem az az ország, ahol mindig mindent szőrszálhasogatóan pontosan kell megfogalmazni, normális emberek tudnak olvasni a sorok között, értenek a szokásjogból, nem követelik maguknak születési jogként az idiotizmust és nem sport azért hülyének lenni, hogy levedd a gyártót.

Nálunk még mindig az a normális, aki azt hiszi, hogy egy jogerősen elítélt el fogja kezdeni a büntetés letöltését és aki nem, azt kivételként kezelik. Következésképp adjuk meg az ügyészségnek is azt a jogot, hogy elhiggye, a terhelt jogkövető magatartást fog tanúsítani.

Lehet, hogy közeledik nálunk is az a világ, amikor ki kell írni a mikróra, hogy ne száríts benne macskát, meg a mekkben a forró almástáskára, hogy paraszt vigyázzál, mer meleg, de még most nem tartunk itt.

Ha szidni akarod a fideszt/mszpt/kormányt/egyéb hatalmi ágakat, tedd, de csak olyanért, amit valóban elkövettek és amit te nem követtél volna el hasonló helyzetben. Az a fajta jogászállam, amikor törvények mellékhatásainak jogászi össze-csűréscsavarásával úsznak meg disznóságokat, nem kellene, hogy itt legyen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 17:48:25

@Kalmár:

A hatóság elengedte őt, nem ő hibázott. S nem bűncselekmény eltávozni úgy, hogy a hatóság engedte. Ezek után már az ír állam hatásköre alatt állt, az pedig elutasította a magyar állam kiadatási kérelmét. Az, hogy Tobin nem jött önként Mo-ra, nem bűncselekmény - nem volt köteles erre.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 17:52:17

@Bambano:

A jogállam lényege: csak a jog számít és nem az igazság vagy valakinek az igazságérzete. A jogállam azt mondja: inkább maradjon büntetlenül 99 bűnös, mintsem, hogy 1 büntetlen legyen megbüntetve. Így ha valaki a jog szerint jár el, akkor nincs ellene mit felhozni. Persze, ettől még lehet az az ember csúnya, gonosz, erkölcstelen alak, de ez a jogállami jog érdeklődésén kívül álló kérdés már.

Kalmár 2013.10.02. 17:57:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem értünk egyet.
Látogatóba engedték, nem örökre.
Törvényt sértett és az írek fedezték szintén törvénytelenül.
Kötelezettség szegési eljárás is indul ellenük.

Bambano 2013.10.02. 18:02:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hiába csűröd-csavarod, tobin a gázolásban, emberölésben bűnös, bíróság mondta ki, ezt nem is vitatja senki.
az, hogy hazaengedték a családjához, ahonnan önként visszatért, az megalapozta azt az ügyészi/bírói vélekedést, hogy együttműködik, a szökésétől nem kell tartani, ezért nem vették el megint az útlevelét és nem rendeltek el neki lakhelyelhagyási tilalmat.

ő meg fogta magát, és elment. hogy ezt most minek nevezzük, parttalan és érdektelen vita, egyszer elengedték, elment, de visszajött, másodjára már nem kezdtek el szőrözni vele, hogy maradjon, elment, nem jött vissza. Te mit gondoltál volna, hogy másodjára majd más lesz a hozzáállása?

Sikeresen bealtatta az ügyészséget, ez tény, ezzel én fel is menteném a szökés bűncselekménye alól. Csakhogy az eredeti bűncselekménye még áll, és minden normális jogállamban a jogerős bírósági ítéletek végrehajtását támogatni szokás. Kivéve Tobint. Ő a jogállami jogot sérti a távolmaradásával, akárhogy is csűröd-csavarod.

Azt én sem értem, hogy Navracsics mit puhánykodik vele, régen ki kellett volna adni az elfogató parancsot az okirat-hamisítási bűne miatt, hazahozni és mehet a hűvösre.

Bambano 2013.10.02. 18:05:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A hatóság elengedte őt, nem ő hibázott": TÉVEDÉS, a hatóság NEM ENGEDTE EL.

Igen, egyszer a hatóság elengedte, de abból a látogatásából VISSZATÉRT és nem akadályozta szökéssel a bírósági procedúrát. Mégegyszer: abból az utazásából, amire konkrétan elengedték, visszatért, tehát nem az "elengedte a hatóság" sztori az akadály.

Ezek után a szabadlábon való védekezés szakaszában lejárt a munkaszerződése, fogta magát és hazament. Nem mondták neki, hogy hazamehet, igaz, azt sem, hogy nem.

Idézet innen: hu.wikipedia.org/wiki/Ciar%C3%A1n_Tobin_kiadat%C3%A1si_%C3%BCgye

"2000 őszén kérvényezte, hogy adják vissza az útlevelét, hogy meglátogathassa a családját Írországban. A kérését jóváhagyták; október 9-én visszatért Írországből, az útlevelét azonban nem kérték újra el tőle. Október végén lejárt a megbizatása az IL&P cégnél, és hazaköltözött Írországba."

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:09:22

@Kalmár:

Rosszul tudod. Én figyelemmel kísértem az ügyet még annak idején. Egyszer elengedték látógatóba, s vissza is jött. Aztán még egyszer elengedték, de ekkor a hatóság elfelejtette megjelölni, hogy vissza kell jönnie.

Írország ellen az eljárás azért volt, mert Írország nem tette belső joga részévé egy európai szabályt. Azonban ez nem érinti Tobint, visszamenőleges hatályú jogszabály nem lehet büntetőjogban. Azaz hiába marasztalják el Tobint, neki továbra sem kell Mo-ra utaznia. Ezt Navrasics is jól tudja, ezért igyekszik az ügyet presztízsveszteság nélkül lezárni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:11:04

@Bambano:

A gázolás nem emberölés, nézd meg az ítéletet.

"nem vették el megint az útlevelét és nem rendeltek el neki lakhelyelhagyási tilalmat"

Ez súlyos hiba a magyar hatóság részéről, amiért nem Tobin a felelős. Ő kihasználta TÖRVÉNYESEN a magyar hatóság hülyeségét.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:16:33

@Bambano:

"Te mit gondoltál volna, hogy másodjára majd más lesz a hozzáállása?"

A jogban nem gondolkodni kell, hanem betartani az eljárási szabályokat.

"Csakhogy az eredeti bűncselekménye még áll, és minden normális jogállamban a jogerős bírósági ítéletek végrehajtását támogatni szokás."

A gond itt az: az ír bíróság jogerősen kimondta: Tobin nem adható ki Mo-nak. Azaz ismét nem Tobin sértett törvényt.

"Ő a jogállami jogot sérti a távolmaradásával, akárhogy is csűröd-csavarod."

Dehát nem sérti. Ő nem rejtőzött el. Írországban még börtönbe is vonult. Aztán azonban az ír LB úgy döntött: nincs joagalapja a kiadatásnak. Azaz Tobin törvénytisztelő polgár. A hiba a rossz törvényben van, nem benne, meg persze a magyar hatóság inkompetenciájában, hogy az egészet engedte ide fajulni.

"Azt én sem értem, hogy Navracsics mit puhánykodik vele, régen ki kellett volna adni az elfogató parancsot az okirat-hamisítási bűne miatt, hazahozni és mehet a hűvösre."

Nem valószínű, hogy ileyn apróság miatt ki lehetne adni az elfogató parancsot, ezért nem teszik ezt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:17:41

@Bambano:

"Nem mondták neki, hogy hazamehet, igaz, azt sem, hogy nem."

Pontosan ez volt a hiba. Ő élt jogaival és törvényen elment.

gipsz.jakab 2013.10.02. 18:18:10

büdös rohat dakoták

BelAmi 2013.10.02. 18:23:37

Irország Tobint, mi pedig Hernádit nem adjuk ki. Oszt jónapot!

Bambano 2013.10.02. 18:31:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: nem volt joga elmenni, attól, hogy nem rágták a szájába, hogy köteles maradni, neki még tudnia kellett volna, hogy nem mehet el.

Az ír lb meg azért nem adta ki, mert rosszul vették át az uniós joganyagot.

Tehát egy gázoló azért nem üli le a büntetését, mert ők rosszul alkalmazták a jogot? ne már.

ez max. arról szólhat, hogy nem fogadnak el minket teljes jogú tagnak. ilyenkor pofán kell verni őket.

de, simán ki fogják adni az elfogató parancsot, csak most még mosolygás van, hogy hátha megy szépszerével a dolog.

"A gázolás nem emberölés, nézd meg az ítéletet.": a falakon, valaki lovagol a szavakon.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:50:09

@Bambano:

De, joga volt elmenni. Egy jogállamban minden szabad, ami nem tilos. Márpedig nem volt neki megtiltva, hogy elmenjen.

Igen, az ír állam rosszul vette át az EU-s jogot, ez tény. De ez nem Tobin problémája. Az ír állam közben kijavította a hibáját, de ez visszamenőleges hatállyal nem rendelkezik.

Ha valamire nincs jog, akkor nincs büntetés sem. Itt valójában nem is erről van szó: hiszen jogerősen el van ítélve. Ezt az ír fél sem viatatja. A kérdés lényege: a büntetést le kell-e töltenie. A jogi helyzet az, hogy nem kell. Önként persze joga van Mo-ra utaznia és bemenni a börtönbe, de nyilván hülye lenne ezt tenni. S jelenleg teljesen törvényesen megteheti, hogy nem vonul börtönbe.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 18:52:34

@Bambano:

Nem emberölés.

Ha emberölés lett volna, ráadásul 2 kisgyerek megölése, SOSEM kapott volna engedélyt eltávozásra, sőt eleve előzetesben maradt volna az egész ügy alatt. S 10 évet kapott volna minimum, ha nem többet.

Bambano 2013.10.02. 19:00:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: még egyszer és utoljára, hátha most sikerül: a bírósági eljárás számára nem rendelkezésre állni az jogtalan.

tehát nem, a jogi helyzet nem az, hogy mentesült a büntetés letöltése alól, hanem az, hogy *ezt hiszi* róla az ír bíróság meg te.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.02. 19:12:47

@Bambano:

Én ne hiszek semmit. Csak a tényeket vázolom.

Ha nem állsz a bíróság rendelkezésére, elítélnek a távollétedben és kész. Itt is ez történt.

A büntetés letöltése alól pedig mentesült, mert a hatályos ír törvény nem tette lehetővé sem a kiadatás, sem a helyben letöltést.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.10.03. 00:35:51

@paveway: "te ismerted, hogy kijelented róla, "elvegetálva" ?"

2 kisgyerekhez kepest mindenkeppen

conmorientes 2013.10.03. 09:27:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Mondja már ha tud olvasni, hogy mikor írtam le azt hogy a bűnfelelősségét törölték volna el ?
Bűnös ez nem kérdés, csak annyi a különbség hogy kegyelemmel szabadult tehát mentesült a további büntetése letöltésétől, míg Safarovot úgy engedte el a Magyar Állam, hogy hazájában fogja LETÖLTENI a büntetését !
Remélem másodjára már értve.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.03. 09:42:00

@conmorientes:

Sarafovot feltétel nélkül engedte el a magyar állam. Az azeriek az ígérték, nem helyezik az ítéletet hatályon kívül. S ezt be is tartották.

Erzsike37 2013.10.03. 14:07:34

@mirigy187: Ha elmenekült jól tette, mert itt elég lelketlen, gonosz dolgokat írtatok, én lassan 77 éves leszek és szeretek élni, de ha ez csak egy gyerek/fiatalember élete árán volna lehetséges, akkor fájdalommal, de nem kérném, mert ami utána jönne az nem lenne emberhez méltó élet. Egy vén vámpírnak érezném magamat és a korosztályom nagy része így gondolkodik.


süti beállítások módosítása