Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Orbán nem elmebeteg

2011.12.05. 22:49 - Fidelio

Címkék: orbán imf tárgyalás elképzelés irreális

Ki korán kel, Orbánt hallgathat a magyar kormányzati rádióban. Jóbarátom, aki pszichológiával is foglalkozik, azt mondta, kincset talált. Olyan mondatokat, amik arra utalnak, hogy a miniszterelnök elvesztette a valóságérzékelését.

Merthogy ember komolyan nem mondhat olyat, hogy december közepe után néhány nappal lesz egy újabb spekulációs támadás az ország ellen. Mintha vizionálna, és a látomásáról konkrétan beszámolna a rádió mikrofonja előtt.


"220 felett elhagyod a valóságot"?

Ráadásul Orbán olyat is mondott, hogy a legutóbbi komoly spekulációs támadást sikerült elhárítani. Holott a teljes propaganda-csapat, beleértve Matolcsyt is, napokig azt mondta: A Moody’s lépése valódi spekulációs támadás volt, annak minden hatásával: euró-árfolyam és országkockázat fel; részvényárak le. Szóval Orbán már nem is emlékszik arra, hogy mi történt. Pontosabban arra nem emlékszik, hogy milyen sztorit nyomattak napokig.

Erősen ingattam a fejem: túl egyszerű ez, hogy megőrült volna. Én az összeesküvés-elméleteket is fenntartásokkal fogadom, ne ijesztgessenek engem spekulánsokkal. Érvek helyett azzal kezdtem poénkodni, hogy a magyar titkosszolgálat biztos lehallgatta az összeesküvő spekulánsokat New York-i búvóhelyükön. Meg arról győzködtem barátomat, hogy valóban sikerülhetett elhárítani a támadást. Mert tavaly Kósa mondatára még öt százalékot zuhant a forint, most pedig egy igazi és valóságos lebóvlizás után is csak gyönge egy százalékot. (Mit érnek a spekulánsok a mi Lajosunkhoz képest.) Szóval, még az is lehet, hogy Matolcsy, a mágus tényleg elhárította a legrosszabbat, amit a spekulánsok támadása okozhatott volna.

Barátom erre csak annyit mormogott, hogy ebből az Orbán-vízióból lehet megint öt százalék zuhanás, mert a pénzpiacok már ilyenek: Figyelik, ki gyönge, s ebben a játékban – merthogy a tőzsdéken valóban mindenki spekulálni igyekszik – ha egy miniszterelnök jósolja meg a támadást, arra érdemes fölfigyelni. Ennyiben maradtunk. Még búcsúzóul megállapítottuk, hogy lám, mi is spekulánsoztunk egyet, tehát Orbánéknak láthatóan sikerült tematizálni a mi beszélgetésünket is.
 

De szerencsére az orbanviktor.hu hozta a pontos szöveget, így az ember kedvére olvasgathatja. Azt például amikor a riporter arról érdeklődik, milyen feltételekkel lehet majd megállapodni az IMF-fel. A válasz frappáns: „Mi egy nap alatt is meg tudunk állapodni. Amint elértük a céljainkat, már meg is állapodunk.”

Ez azért fogós szöveg. Úgy beszélni egy tárgyalásról, mintha ott sem lenne a másik fél. Érzékeli ez az ember a valóságot?

Lehet, hogy nem érzékeli az IMF valós erejét, de nem azért, mert pszichotikus volna. Föl is hívtam jóbarátomat: Orbán valóban furcsán beszél, mintha másik világban élne, de elárulja magát. Az előbbi frappáns választ ugyanis így zárja le: „Ez a mi tervünk.”

Szóval, tudja ő, hogy ez az ’egy nap alatt’ nem úgy van, csak szeretnénk. De ő épp ott van a kormányszolgálati rádióban, és a saját hallgatóságának beszél. Azoknak, akik megmaradtak a tavalyi hárommillió szavazóból. Akik simán elhiszik a spekuláns hordákat, akik szerették hallani, hogy gazdasági szabadságharcot vívunk. S akiknek meg kell mutatni, hogy ki a legény a csárdában.
 

Ebben a mutatványban Orbánnak segítőtársa is volt, a kormányszolgálati Kossuth rádió riportere. Már az elején ezt „kérdezte”: „Ön Londonban Cameron brit miniszterelnökkel együtt hangsúlyozta, hogy ebben a helyzetben közös Magyarország és Nagy-Britannia érdeke, mint két olyan ország, amely nem eurót használ.” Orbán jóváhagyólag válaszolt is a „kérdésre”: „Ez így van.”

Erről gyermekkorunkban az a favicc járta, hogy az elefánt és az egér ballag a hídon. Az egér lelkes: Hallod, elefánt, hogy dübörgünk?” „És, ha még egyszerre is lépnénk!?”

A miniszterelnök folytatta: „A politika művészet, hogy hogyan fogjuk ezt megcsinálni [mármint Európa adósságválságát megoldani], még magam sem tudom, de jövő héten … csúcs lesz Brüsszelben.” Hogy fog az dübörögni, ha majd egyszerre lépünk!

Orbán hétfőn is mikrofonok előtt beszélt, de most a német pénzügyminiszter jelenlétében. Az IMF-tárgyalásokról csak annyi hangzott el, hogy „egyelőre nem tud konkrétumot mondani”. Nem beszélt arról, hogy csak „biztonsági hálót” akarunk tárgyalni, vagy, hogy „nem fogadunk el diktátumokat”.

Beszélt viszont arról, hogy egyetért a német állásponttal, amely szerint az államadósságot annak kell visszafizetnie, aki felhalmozta. És kérte, hogy Németország továbbra is jóindulattal figyelje a reformjainkat.

Ez az ember érzékeli a realitásokat. És mindaddig sikeres is lesz, amíg azok, akik megmaradtak a tavalyi hárommillióból, nem veszik észre, hogy mindenkinek azt mondja, amit az hallani akar.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

206 komment

· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr323441350

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A politikusok és az antiszociális személyiségzavar – I. rész 2011.12.07. 10:50:09

Minden történelmi korszakban, minden országban voltak olyan vezető politikusok, akik saját érdekeik érvényesítése végett készek voltak különböző világmegváltó ideológiák előállítására, a közvélemény öncélú manipulálására. A pszichopata politikusokra és...

Trackback: "Ez a harc lesz a végső?" - egy gazdasági szabadságharc margójára 2011.12.06. 22:56:03

Tényleg nem volt senki, aki legalább sejtette volna, hogy rejlik némi veszély abban, ha épp az áramszolgáltató hibaelhárítóit kezdi baszogatni egy lélegeztetőgépen lévő ember? Cél ugyan lehetett volna bizonyos önállósodás, de amennyiben komolyan e...

Trackback: Sötétben bújkáló ellenforradalmárok 2011.12.06. 22:41:09

Nagyon izgalmas lenne tudni, kik is állnak azon ügyletek mögött, melyek a forint árfolyamát, vagy az állampapírok hozamát mozgatják.  Mivel a piac szereplői számára minden ilyen információ nagyon értékes, hiszen senki sem szereti ebben a világban,...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.06. 21:27:44

Mihez ért Orbán Viktor tulajdonképpen?  Hol és milyen állást pályázhatna meg ez a 49 éves férfi? Mihez ért a miniszterelnök az ELTE ÁJK-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szer...

Trackback: Hogyan döntsük be a Zótépét? 2011.12.06. 21:25:54

Kérdezzük meg miniszterelnökként az újságírók előtt, hogy bedőlt-e már a bank!Pontosan úgy, ahogy az a poszt végén a videón 1:22-nél hallható. A felvétel annak az Orbán Viktor és Matolcsy György által összehívott konzultációnak az elején készült,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.regos peter 2011.12.06. 18:02:03

ez az orban jo valasztasa volt a magyaroknak. azt kaptak, amit erdemeltek..

fetyisob 2011.12.06. 20:23:20

HOVÁ LETT AZ INDEX FÉL ÓRÁT FŐCIMEN TÖLTŐ KÖZTÉVÉT BIRÁLÓ CIKKE??????,

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.06. 20:23:29

Félelmetes mekkora köpönyegforgató és szélhámos ez az ember...
Versenyszférában már fuxos multimilliomos vállalkozó lenne, rengeteg ellenséggel. Jah, jut eszembe: a fuxon kivül minden más stimmel most is.

Archenemy 2011.12.06. 20:23:38

és ameddig az ellenzék teljes programja annyiból áll, hogy böböbőő orbánfúj, addig bizony ő is marad... :p

fetyisob 2011.12.06. 20:27:17

KB 20órakor feltünt majd villám gyorsan leszedték az indexröl hogy az elmult 20év legpofátlanabb hamisitását végezte a köztévé Lomnici kitakarásával egy Tőkés interjú közben!
mi lesz itt a 2014es választások elött? betiltják az internetett?

spontan · http://erdekessegek.info 2011.12.06. 20:28:25

"Merthogy ember komolyan nem mondhat olyat, hogy december közepe után néhány nappal lesz egy újabb spekulációs támadás az ország ellen. Mintha vizionálna, és a látomásáról konkrétan beszámolna a rádió mikrofonja előtt."

Nincs ebben semmi furcsa. Valószínűleg valamit csinálni fognak decemberben, amiről előre tudja, hogy a piac rosszul reagál majd rá, ezért előre felkészíti a fidesz-híveket, hogy ne érje őket váratlanul az újabb forint zuhanás, és ne gondolják, hogy a kormány nem látta előre a dolgot, hiszen ő már most megmondta, hogy ez lesz.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.12.06. 20:29:53

@fetyisob: ott van a címlapon, csak már lejjebb csúszott, mert régi hír. A neten ez már réginek számít.

Dr. Cica75 2011.12.06. 20:30:19

@fetyisob: Nem hallottad, hogy a Lajos keze mar az indexig is eler?

Sir Galahad 2011.12.06. 20:31:27

Már megint egy blődli. Segítek megérteni, miért mondta Orbán, hogy lesz egy spekulációs támadás... Orbán tudja, hogy egy ilyen bármikor előfordulhat, mert az ország gazdasága nincs rendben. Két eset lehetséges. 1: Lesz, és akkor igaza volt, legfeljebb az időpontját nem tudta pontosan előre. 2: Nem lesz, és akkor kiválóan teszi a dolgát, mert elhárította. Magyarul: egyszerűen be akarta biztosítani, hogy akárhogyan is alakul a helyzet, ő mindenképp jól jöjjön ki belőle. Ti meg beszoptátok.

Trejo 2011.12.06. 20:35:30

@Sir Galahad: Téged még nem alkalmaz a Fidesz? Olyan okos vagy, hogy közéjük tartozol. XD

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.12.06. 20:40:57

orokke nem lehet hazudni, a sok baromsagert egyszer felelni fog mind

Kivancsi 2011.12.06. 20:42:00

csak nenagyon pezsegjetek es szidjatok veziiirunket!
mert a mindenhato uj nyomozati szagszerv mar kesziti is a tartalakos behivokat aztan nem lesz se tuntetes se szervezkedes a fakebukon, vagy beadjuk egyszere parezren a felmondasunk (orvosok) mert se perc alatt a szopoagon talaja magat az ember a tabori mutoben vagy az agyon....
szoval csak ovatosan mert a rendszer elindult es bedaralja azt aki ellenall!!!

Táskás Tóni 2011.12.06. 20:43:28

@Sir Galahad: Beszopta itt mindenki, az is aki rászavazott erre az idiótára, meg az is aki nem.

torró 2011.12.06. 20:49:47

"A politika művészet" és ez így igaz! A művészek között, meg van, jó is ,rossz is.
A z összeesküvés elméletek sajnos nagyon sokszor valósak. Nem nagyon szeretik a pénzügyi machinátorok ha valaki belerondít a levesükbe.Ennyit azért illik tudni. Orbán meg elég rebellis módon lépett a tyúkszemükre. Ezért el kel venni a többi ország kedvét az ilyen lépésektől. Mondjuk én soha nem szerettem bárki előtt meghajolni, amiből volt is elég konfliktusom.Attól függetlenül az érintettek később elmondták hogy ezt értékelték bennem.
De egy országot már nem nagyon illik kísérleti nyúlnak tekinteni.

lyia (törölt) 2011.12.06. 20:57:49

Hát igen, Orbán tényleg a mindannyiunkban lakozó faszkalap, akit komoly erőfeszítéssel kell lebeszélni arról, hogy lopjon az ábécében, nyúljon be a csajok szoknyája alá, ne adjon számlát a vevőnek, nyugodtan fingjon a buszon.

Valljuk be, hát nem csupa érdekes dolgok ezek?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.12.06. 20:58:28

Orbán egy focista. Bundázásban jó.

A focisták arra fogadnak a tipmixen, hogy kikapnak.
Aztán kikapnak.

Orbán arra tesz, hogy berogyik az ország decemberben.
Ezt meg tudja oldani.

nemecsek ernő áruló 2011.12.06. 20:59:29

@Sir Galahad: Lesz, és ők fogják végrehajtani.

Kierkegaard Akciócsoport 2011.12.06. 21:01:16

"Merthogy ember komolyan nem mondhat olyat, hogy december közepe után néhány nappal lesz egy újabb spekulációs támadás az ország ellen."

Ez megint olyan Kósa-Lázár-Rogán-féle spekulációs támadás lesz, mint múltkor? :) Azt hiszem holnap átváltok egy jelentősebb összeget euro-ra :D
Kösz a tippet Viki! :D

Dr Kangörény 2011.12.06. 21:05:54

@torró: persze, a zsidólibsibolsikomcsi összeesküvők szopatják az egyetlen ellenálló országot és annak hős vezérét.

Minden m ás ország meg idióta rabszolgák gyülekezete.

Nem kéne kezeltetni magad?

Vagy az agyaddal van baj, vagy már tövig szaros a nyelved.

TH 2011.12.06. 21:06:58

@fetyisob: mielőtt cenzúrát kiáltanál, jelzem, hogy MÉG MINDIG címlapon van a cikk...

béla a görög (törölt) 2011.12.06. 21:11:08

hát nem tudom inkább öntsenek le hideg vízzel mintsem hogy Orbánra kelljen ébrednem reggel... De hát ízlések és pofonok. Néha sajnálom az újságírókat nekik ezt a sok szart hallgatniuk kell.
Nekem jó másodkézből is a netről ott is csak a szöveget olvasni.

Orbán szerintem csak beszél. Soha nem is tett mást. Nyomja a propagandát és igyekszik jogász módon bebetonozni magát. Sejtelme sincs semmiről - gazdaságról, pénzügyekről - semmiről amitől működőképes lehet egy ország.
Véleményem szerint nem elmebeteg (pozítivan állok a dolgokhoz) csak el vannak csúszva a beszédei a jelentől - kicsit késik / kicsit siet - nem tudja időben belőni magát.
Ha egy státuszjelentést kéne adnia, hogy 2011.12.06-án hogy áll az államháztartás fingja nem lenne a dologról.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.06. 21:23:55

Szemét, aljas, tetű szarházi banda, takarodó bóvlisták!

különvélemény 2011.12.06. 21:25:46

"Jóbarátom, aki pszichológiával is foglalkozik, azt mondta, kincset talált"
"is foglalkozik"
Hogy?

Gyurcsány beszédet látott már?
Igen, azt látni kell, mert a beszédstílus, hanghordozás, hanglejtés, mimika, testbeszéd, egyéb gesztikuláció egy olyan keveréket ad ki, amiről külön fejezetnek kellene szólnia a pszichológiai tankönyvekben.

csibra 2011.12.06. 21:26:12

Onnan tudják, hogy lesz mégegy támadás, hogy ők maguk shortolnak, és az viszi el a forintot.

baliquez 2011.12.06. 21:38:24

@csibra: de most legalább előre szólt a saját rádióban saját híveknek, ez a karácsonyi ajándéka.

tábormegsemmisítő 2011.12.06. 21:57:58

Amikor zuhant a forint minden nap tele volt vele a Zindex. Most hogy szépen erősödik nagy kussolás, valahol megírták a sorok között elrejtve hogy nemzetközi piaci hatásra erősödött (a gyengülés persze a Zorbánék miatt volt, nem másért).

Ezért most gyorsan más támadási felületet kell keresni, előjönnek a régi mesék a pszichiátriára való alcsútivezérről meg a többi néphülyítés. A "Jóbarátom, aki pszichológiával is foglalkozik" olyan mint a gyógyszerreklámban " a védőnőm ajánlotta" szöveg.

Tényleg ennyire gügyék lennénk?

harger 2011.12.06. 22:04:12

csak annyit itt a sok hozzáértőnek, pszichológiával foglalkozónak, hogy szerencsére a világot nem az ilyen kommentelők vezetik, hanem olyanok akik megoldásokat keresnek és nem nyavalyognak minden szarért. A legjobban a komment tetszett, hogy levették az indexről a lomnici takarásos írást. Ja, lejjebb ment két hajtással. Pedig kommentelő-barátunk már a fekete autót vizionálta az index szerkesztőség elé... Ne féljetek! hogy klasszikust idézzek. És akkor mindenkinek jobb lesz...

vénkujon 2011.12.06. 22:04:26

szerintem, kósa már edzi magát dec. közepére. a fősámán meg előzetes fájdalomcsillapitást tart.

ermi71 2011.12.06. 22:10:52

Minden kormányt le lehet váltani, példa erre az arab balhék. És ott pedig lőttek is a faszikáimra. Van egy adott számú tömegnek ereje, ami bármit bárkit megdönt. Mondjuk 500 ezer ember folyamatosan az utcán.Annyi kell, hogy fogjatok össze ha az Orbánt meg akarjátok dönteni.

tcom 2011.12.06. 22:12:23

Én is elképedve hallottam a decemberi spekulációs hadjáratot.
Mintha szeretne nyugodtan karácsonyozni. És azt hiszi, hogy a pénzpiacok, a "spekulánsok" direkte nem fognak támadni a forint ellen, hogy nehogy Orbánnak legyen igaza.
Rossz hírem van Viktor! A spekulánsok nem az MSZP és nem is érdekli őket a magyarok homokozós játéka, miszerint Viktor tudja elvenni a lapátot Feri elöl, vagy Feri szembe tudja dobni homokkal Viktort?

A másik vastörvény, (no nem a demokrácia vastörvénye, ami 2007-ben még az Alkotmánybíróság döntéseire vonatkozott), hanem az utca, az evolució törvénye, a gyenge elbukik, a hülye elveszik, nyomorba döl. A spekulánsok ott próbálkoznak, ahol látják, hogy szarban vannak. Különösen ha vircsaftból, ha önös hatalmi érdekből, vagyis valószínűleg javíthatatlanul.

Ma még harcos retorika az IMF-esl szemben, holnap meg meghunyászkodás a színfalak mögött. Ekkora égés még nem érte a demokratikus Magyarországot.

bIQa 2011.12.06. 22:13:27

@különvélemény:
Gyurcsány nem pszichológiai eset hanem igazi pszichiátriai. Akik emlékeznek még Kretshmerre a klasszikus német pszichiátriából azok nagyon találónak fogják látni az alkattípus leírását, mai terminológiával DA túlsúlyos hiperkinetikus zavarokat vélhet az éles szemű megfigyelő felfedezni

samer 2011.12.06. 22:13:42

@ermi71: Micsoda demokrata vagy? Akkor ez most csőcselék lesz, mint ahogy okt.23-án neveztétek a Gyurcsány elleni tüntetőket, vagy ti szabadságharcosok lesztek, a főszem kilövetővel az élen?

Mindfield 2011.12.06. 22:15:22

Csodálom, hogy ezt a blogot még ki merik tenni a címlapra.

ermi71 2011.12.06. 22:17:25

@samer: Én nem megyek ki csak akkor amikor már lehet fosztogatni, és el lehet emelni ezt azt. A folyamatos károgóknak írtam ezt inkább amit írtam.

vénkujon 2011.12.06. 22:18:30

@tábormegsemmisítő: mindenki más nagyon gügye. kivéve téged. bárcsak én is átlátnék a szitán, mint te.

Kámasuka 2011.12.06. 22:22:03

Elkezdtem olvasni a posztot, el is jutottam úgy a 6. sorig, nagy kár volt érte.

dr kíváncsivagyok 2011.12.06. 22:22:36

Orbán Viktor, ha nem politikusnak megy ,...már multimilliárdos üzletember lenne,...sok-sok ellenséggel , ...maffia-kapcsolatokkal,....
... a fenéket,...traktoros lenne Alcsúton . Az üzleti életben ugyanis mások a szabályok,..még az alvilágéban is !

dr kíváncsivagyok 2011.12.06. 22:25:00

@samer: " Micsoda demokrata vagy? Akkor ez most csőcselék lesz, mint ahogy okt.23-án neveztétek a Gyurcsány elleni tüntetőket, vagy ti szabadságharcosok lesztek, a főszem kilövetővel az élen? "

Bocsánat ,...nem a tüntetők a csőcselék , ... hanem az utcakővel rendőröket dobáló , gyújtogató , fosztogató , "fraditazelsőosztályba" követelő csürhe !

tcom 2011.12.06. 22:25:03

@tábormegsemmisítő:

"Amikor zuhant a forint minden nap tele volt vele a Zindex. Most hogy szépen erősödik nagy kussolás, valahol megírták a sorok között elrejtve hogy nemzetközi piaci hatásra erősödött (a gyengülés persze a Zorbánék miatt volt, nem másért)."

Orbánnak és főleg "álmodozó" Györgynek sem erőssége a számok, mégis elmond valamit ha kiszámoljuk mennyit gyengült 2-4-8 hónapja a forint, a zlotyi, a cseh korona, lej az euróval szemben. Elmondom a lej kb. 10%-t, a korona 4-t, a forint 15-t. Ezek fránya számok.
Erre a szakértők azt mondják a forint levált a régiós valutáktól.

Beszédes az az adat, hogy jövőre a magyar gazdaság 0,5%-al nő (György nem is olyan rég még 5-ről beszélt) a cseh 3,8-al, a lengyel 3-al, a román 2,5-el mint ahogy s Szlovák is várhatóan. És igen 2010-ben még 2% volt ez az adat.

A munkanélküliség nő, a bankok kiherélve nem hiteleznek, az állam berekesztette a beruházásokat...

Igaz vannak örvendetes tények is: a nyugdíjak 4%-al emelkednek. Igaz az adóbevételek csökkenni fognak, a társadalombiztosító bevételei meredeken csökkennek, de sebaj! Amíg a nyugdíjasok döntik el a választásokat, addig ha bele halunk is növeljük a nyugdíjkiadásokat. Aztán az államcsőd után már nem Orbánnak kell majd végrehajtani a nyugdíjak 20-30%-os csökkentését.

Magyarország a Görög úton jár és el is éri azt a szintet ha bele is gebed.

A jövő elkezdődött!

ermi71 2011.12.06. 22:29:37

@tcom: Nálunk a következő 100 évre a nyugdíjasréteg fog dönteni, elöregedő nép vagyunk. Ebben semmi meglepetés nem lesz, hogy nekik súlyuk lesz a választásoknál.

Kámasuka 2011.12.06. 22:33:39

@ermi71: A nyugdíjasréteg nem fog dönteni semmiről, ők csak leadják a szavazatot. Nagy különbség.

A Látó 2011.12.06. 22:35:43

Tanulhatnátok tőlük, hogy kell vagyonokat keresni, úgy hogy fel sem kell állni!
- Na, keressünk egy kis pénzt.
- Derült az ég, egy felhő se az égen.
- na, shortolom a forintot, OTP-t..
- nyilatkozom egy jó nagy baromságot amire senki nem számít és az összes média lehoz
- ...........
- na, menjünk, irány a kassza, KASZA !

2-3 hét múlva:
- Na, keressünk egy kis pénzt.
-.............

dekol84 2011.12.06. 22:36:04

Nem értek egyet a cikk címével!!!

dekol84 2011.12.06. 22:40:33

@ermi71: csak annyi a különbség, hogy az arab vezetők 20-40 éve ültek a zemberek nyakán, ez a f@sz meg "még csak" 4+2 éve. Igaz viszont az is, hogy ezalatt legalább annyi baromságot összelapátolt már, mint amazok 20-40 év alatt! Arról nem is beszélve, hogy sokan szíves leoperálnák az a cinikus mosolyt a pofájáról ... mondjuk szöges bakanccsal! És csonkolnám a jobb kezét is a baromnak!

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2011.12.06. 22:48:23

remelem az imf megkonyorul az orszagon es olyan felteteleket szab amiket ezek a gyokerek nem fogadnak el. az orszag csodbe megy es orbannal az elen felakasztjak az osszes komcsit

ermi71 2011.12.06. 22:48:59

@dekol84: Nézd dekol, azt világosan meg kell érteni a másik oldalnak is, ha Orbánt tegyük fel elsöpri a népharag akkor a következő kormány szövetségben nem ülhet be a Gyurcsány sem, sem pedig még jó néhány név. Azt azért te is belátod, hogy furcsa dolog lenne. Semmilyen tisztségben pozícióban. Erről senki nem beszél érdekes módon.

bájgúnár 2011.12.06. 22:50:41

Ne a Viktort bántsátok.Matolcsay jósolja neki csontokból a várható fejleményeket.
Most épp azt jött ki hogy minden pénzünket vegyük ki a MNB-ból és Las Vegasba tegyük fel a rulettre, piros 25 a nyerő.

Táskás Tóni 2011.12.06. 22:52:01

@dekol84: Én sem, Inkább komplett idióta.Kinek a jobbkeze, a barom Orbán jobbkeze a Matolcsi? Ezzel , hogyan fogsz elszámolni?

Táskás Tóni 2011.12.06. 22:54:00

@tábormegsemmisítő: Akkor jelentkezz, ha 265 lesz az euró, mint amikor Orbánék átvették a kormányrudat. Kár, hogy elfelejtettek szólni, hogy kormányozni nem tudnak.

Sir Galahad 2011.12.06. 22:54:04

@Trejo: Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez egy nagyon egyszerű kommunikációs trükk.

tábormegsemmisítő 2011.12.06. 22:54:41

@tcom: "Orbánnak és főleg "álmodozó" Györgynek sem erőssége a számok, mégis elmond valamit ha kiszámoljuk mennyit gyengült 2-4-8 hónapja a forint, a zlotyi, a cseh korona, lej az euróval szemben. Elmondom a lej kb. 10%-t, a korona 4-t, a forint 15-t. Ezek fránya számok.
Erre a szakértők azt mondják a forint levált a régiós valutáktól."

Amit írsz az a régi lemez, az elmúlt napokban pont fordított volt az arány, a forint jobban erősödött a régiós valutáknál. Egy olyan válság ami megfordul fél százalék kamatemelés hatására az nem válság. Még miniválságnak se mondanám. csak egy spekulációs trend amiből a média kavar vihart a biliben

Táskás Tóni 2011.12.06. 22:55:39

@bájgúnár: Ott is Andy Vajna érdekeltség van, és azt is meg kell vennie a Szerencsejáték ZRT-nek ,mint a kurvapecér mo-i tulajdonrészét?

Táskás Tóni 2011.12.06. 22:58:44

@pirosfeherzoldezamagyarfold: Olyan ez, mint egy romantikus lányregény.@tábormegsemmisítő: Milyen kár, hogy a ft az erősödése ellenére az utolsó helyen áll a térségi valutákhoz képest. Ez a hír is mai, friss és ropogós.

tcom 2011.12.06. 22:59:29

@ermi71:

Tisztelem a nyugdíjasokat, de nonszensz, hogy az átlagnyugdíj veri a minimálbért. Ilyen a világon nincs.
Mindez persze a 2000-es évek elejétől verseny. Orbán rájött, amit már a szocik régóta tudtak, hogy a nyugdíjasok döntik el a választást.
A szavazási hajlandóság nagyon magas, a közöny az utókor jövőjével kapcsolatban ugyancsak, viszont hihetetlen a szenzitivitás a nyugdíj emelés mértékéről. Jellemző még a feledékenység. Orbán nem tudja, amit a szocik mindig is bevetettek, miszerint 3 év megszorítás, majd a választások előtt elég osztogatni. Ezek az idióta Orbánék, anniyra be vannak szarva, hogy egy pillanatra sem engedik el a gyeplőt. Attól félnek, hogy a népszerűséget nem szerezik vissza. Mondjuk az MSZP-nek sem sikerül.

Vagyis Orbánék simán megtehetnék, hogy csak az utolsó évben emeljenek a nyugdíjakon nagyot, addig meg spórolnának. Ráadásul a remek magyarázkodó propagand bevethetné a szépen dolgozó MÁV-osok lefizetésére kitervelt kommunkációt, miszerint azért kapnának 2014-ben 10% emelést a nyugdíjasok, mert keményen dolgoztak egykor. Tuti választási siker lenne. De a félelem nagy úr.

ermi71 2011.12.06. 23:19:28

@tcom: Nézd ha az ellenzék azt mantrázza, hogy Orbán hazudott meg nem hiteles, akkor vajon milyen programmal fognak előjönni a választásokon.Kíváncsi leszek.Elvileg a következő választás, legyen az bármikor az őszinteség kampányának kell hogy legyen. Csak úgy nem nagyon lehet nyerni választást, hogy azt mondja hogy vért meg könnyeket ígérnek.

röhögő 2011.12.06. 23:28:36

@Archenemy: "és ameddig az ellenzék teljes programja annyiból áll, hogy böböbőő orbánfúj, addig bizony ő is marad.."

- Miért? Orbán teljes programja nem annyiból állt, hogy böböbőő gyurcsányfúj? És mi lett az eredménye?

NightLord 2011.12.06. 23:31:08

@tcom: "Beszédes az az adat, hogy jövőre a magyar gazdaság 0,5%-al nő (György nem is olyan rég még 5-ről beszélt) a cseh 3,8-al, a lengyel 3-al, a román 2,5-el mint ahogy s Szlovák is várhatóan. És igen 2010-ben még 2% volt ez az adat."

Csehországban 0,3%-os növekedést várnak jövőre, lengyelországban -1% - +3% (magyarul "fingunksincs mi lesz"), romániában 0,5% -ot, Szlovákiában 1,5%-ot (miközben a deficit az egekben, és a kiigazitás elmarad).

Ennyit a tényekről. Tájékozódni kéne.

Jofiu 2011.12.06. 23:31:10

Orbán soha nem volt ép vagy hasznos. Sőt.
Sajnálom a családját, az országát, aki tőle függ.

NightLord 2011.12.06. 23:33:58

Ja igen, és októberben 40 ezerrel volt magasabb a foglalkoztatották száma, mint a megelőző év azonos időszakában. Ennyit a munkanélküliség növekedéséről.

ermi71 2011.12.06. 23:34:09

@Jofiu: Ki volt hasznos? írj már le pár nevet ki volt hasznos mondjuk az utóbbi 21 évből.

dekol84 2011.12.06. 23:37:10

@ermi71: Sajnos egyelőre még szó nincs következő kormányról! Már az is óriási előrelépés lenne, ha a jobbkezét leamputáltatná ez a cezaromániás elmebeteg! A következő kormány még odébb van! Addig még rengeteg kárt fognak okozni ezek ketten, meg az egész seggnyaló bandájuk!

dekol84 2011.12.06. 23:38:01

@NightLord: Szezonális növekmény, ami télire elolvad, mint a fityisz előnye!

dekol84 2011.12.06. 23:38:56

@ermi71: A torgyán doki! Ő aztán igazán hasznos volt! Persze őt is ez az agyalágyult zorbán hozta ránk!

Archenemy 2011.12.06. 23:41:39

@röhögő: de hát most nézd meg, neked is zsigerből a "mémémé deőjobb?! ősejobb ősejobb!!!" jött elő...

röhögő 2011.12.06. 23:52:02

@Archenemy: Ezért mondom hogy ez hat.

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2011.12.06. 23:58:43

Szokásos balliberális uszítás, Orbán-fóbia és a valóságérzékelés teljes hiánya. A Miniszterelnök arról beszél, hogy sikerült a spekulációs támadást visszaverni. Ti kétségbe vonjátok. Csak tudnám, melyik műsort nézik a kommunista párt székházában, mert hogy nem azt, amit mi, többiek látunk, az egészen biztos. A tények ugyanis azt mutatják, hogy a nemzeti kormány bátor fellépésének köszönhetően 320-ról 300 alá mászott vissza a forint árfolyama, az állampapírjainkat pedig csökkenő hozamok mellett is úgy viszik, mint a cukrot. Mi ez, ha nem a spekuláció visszaverése? Ja, hogy ezekről az eredményekről a Pravdában és az Indexen nem nagyon szeretnek beszámolni? Az más.

Pszt! 2011.12.07. 00:07:23

Én már shortolom a foritot, eddig sikerrel. remélem dec. közepétől bejön az újabb esés. imádok nagy pénzt akasztani a vikiék balf.szkodásaiból. :)

Brix 2011.12.07. 00:48:53

"nemzeti kormány bátor fellépésének köszönhetően 320-ról 300 alá mászott vissza a forint árfolyama"- ha-ha-ha, ez az évszázad vicce! Köze nem volt a "nemzeti kurmánynak" ehhez. KB 99,9%-ban a nemzetközi befektetői hangulat javulása okozta.
Orbán egyébként nem hülye ember. Neki és a családjának 3,5 milliárdra becsülik a vagyonát. Azok a gazdasági körök akik hatalomra segítettek sem kispályások és most, hogy hatalmon van, busásan jutalmazza őket
A sok populista demagógia: " gazdasagi szabadságharc " és társai az agymosott tömegeknek szólnak. Közben, Orbán és társai, az új adórendszernek köszönhetöen havonta százezrekkel visznek haza többet. A hozzájuk közel álló gazdasági maffia meg millárdos állami megbízásokat nyer el.
Az államigazgatás minden helyét a saját vazallusaival tölti fel. Lekenyerezi, megveszi kilóra a felső középréteget. és a nemzeti nagyvállalkozókat. Másoknak lófasz a seggébe!
Csökkennek a szabadságjogok, szanenszét veri a szociális rendszert, rabszolga munka törvénykönyvet vezet be, kivezeti az adójóváírást, megemeli az áfát, bevezet vagy 20 új adót. ellopja a magánnyugdíj megtakarításokat. Egyetlen egy fontos célkitűzése sem sikerült ennek az ámokfutónak., kivétel talán az, hogy a felső tízezernek sikerült tele rakni a pénztárcáját! Pl az egyik vállalkozó 120 milliót nyert a végtörlesztéssel a HVG szerint. Hány ilyen lesz még ,akinek a meggazdagodását előbb-utóbb nekünk kell majd kifizetni?
Orbán TAKARODJ!
.

korte1975 2011.12.07. 00:56:06

Szerintem paranoid skizofrén alkat a bácsi, egy herével

hhh. 2011.12.07. 01:20:14

picsogjatok csak.

tcom 2011.12.07. 02:04:26

@troll ellenpólus:

Elegem van ebből a köpönyegforgatásból. A leminősítés ugyanúgy szégyen, mint Gyurcsány idejében. Az imf visszahívása égés. A gazdaság a leggyengébb növekedést hozza a környékünkön. És még lehetne sorolni. A slepp ugyanúgy korrupt, pazarol. Lásd Azori nyaralás az adossagban fürdő önkormányzatoknál.

Azt hiszem eljött a csend ideje, kedves fideszesek.

Archenemy 2011.12.07. 02:09:11

@Brix: @tcom:
gratulálok, hogy sikerült komolyan vennetek egy akkora trollt, aki már a nevével is jelzi, hogy trollkodik.

Trololololol.

Hadrianuska 2011.12.07. 04:28:00

Hogy elmebeteg-e, vagy sem , nem nekünk kell eldönteni, bár az attitűdjei meglehetősen skizofrén irányúak.
Egyszerűen ki kell kérni a grazi pszichiáterétől a papírjait és máris tudunk mindent.(:

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.12.07. 04:36:41

@fetyisob: Közlöm veled, hogy az internet nem lesz betiltva a választások előtt.
Csupán el fog romlani mint az UTV kamerái a tüntetésekkor...

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.12.07. 04:41:27

@samer: Te nem mész ki? Akkor nem a csőcselék fog tüntetni

2llkedő 2011.12.07. 06:17:42

@Brix: """""nemzeti kormány bátor fellépésének köszönhetően 320-ról 300 alá mászott vissza a forint árfolyama"- ha-ha-ha, ez az évszázad vicce! Köze nem volt a "nemzeti kurmánynak" ehhez."""

Pedig sok köze volt hozzá. Egyik nagy kaliberű sem szólalt meg, máris erősödött a forint.

nu pagagyí 2011.12.07. 07:14:02

@troll ellenpólus: Igazad van, szárnyalunk! A repülőből kiesett utas kifogott egy termiket.

Gyáli úr 2011.12.07. 07:17:31

Elmebetegséggel meg hasonló, légbőlkapott izékkel érvelni egy politikus ellen rendkívül demagóg dolog. Soha a büdös életbe' nem írnék ilyen posztot, hogy aztán jöjjenek a nénik-bácsik és folytassák a megkezdett műsort. Elég sok ismerősöm és rokonom nyomja ugyanezt a semmit a facebookon (lásd még: "Az is hülye, aki rá szavazott!"), ott is ugyanolyan destruktív és értelmetlen, mint egy blogon.

Hagyjuk meg a diagnózist a pszichológusnak, pszichiátereknek, és ne hivatkozzunk a "pszichológiával is foglalkozó" ismerősünkre, mert komoly emberek előtt ez azért inkább mosolyt fakaszt, mint komoly tekintetet.

nu pagagyí 2011.12.07. 07:33:27

@Gyáli úr: Egy diliházban a normális ember tűnik őrültnek. Még kijöhetsz, nyitva van az ajtó.

röhögő 2011.12.07. 07:38:35

@troll ellenpólus: "az állampapírjainkat pedig csökkenő hozamok mellett is úgy viszik," - amely hozamok még mindig duplája egy IMF hitelének. Jól adod! Ha nem tudnám a múltadat én is bevenném. Olyan vagy mint Lencsés alteregója.

röhögő 2011.12.07. 07:40:23

@2llkedő: "Pedig sok köze volt hozzá. Egyik nagy kaliberű sem szólalt meg, máris erősödött a forint. " - Ezek azzal tesznek legjobbat az országnak ha nem csinálnak semmit. Azért egyet, tudok, ha bevennének egy-egy cián kapszulát.

2llkedő 2011.12.07. 07:44:29

@röhögő: Nekem mindig azt tanították, ha jót nem tudsz tenni, legalább rosszat ne tégy!

bruhahahahihihi 2011.12.07. 07:45:20

JANUÁRTÓL Magyar Köztársaság helyett....Magyar Diktatúra lesz az államunk neve....
Rohadt Nemzeti szar Törpe...erre RÁBASZOL , DE NAGYON !!!!!!

Mészáros Laci 2011.12.07. 08:07:53

pszichológiával is foglalkozik = kókler vagy sarlatán?

na__most__akkor 2011.12.07. 08:10:33

De.

Csak a blog címére válaszoltam.

ggaborx 2011.12.07. 08:12:40

Ennyi év után már tényleg kíváncsi vagyok arra, hogy a színfalak mögött kik irányítják az országot ? Gyurcsány-Orbán, MSZP-Fidesz tökmindegy. A történet mindig ugyanaz és az eszközök sem változtak.

Ti meg hőbörögtök a bábok hülyeségein. Én inkább úgy látom, hogy itt ez az Orbán, aki nagy elánnal kigondolta a gazdasági forradalmát az IMF-el, meg a bankokkal szemben. Telt-múlt az idő és vagy ő maga sem gondolta komolyan, vagy bizonyos körök rávilágítottak helyzetének kényszerűségére. Kívülállóként szemlélve látom, hogy a szavak mögött ismét a félelem az úr.

Ti kaptok egy bábot, amit bármikor köpködhettek. Aztán ha elhasználódott kaptok majd másikat. Nagyjából 4 évente kértek is újat. Egyszer pirosat, máskor sárgát, talán zöldet is. És elvakultan hisztek bennük mint valami elcseszett bálványokban.

midnight coder 2011.12.07. 08:15:06

@Brix: Ez egyike azoknak a demagóg baromságoknak amiket a ballib kitalál, és amik a mostani szarba hozták az országot. Persze, akinek 3 milliárdja van - mint Pl. Fletó elvtársadnak - az majd kis hazánkban SZJA-zik.

Nem kedves elvtárs. Aki ma magyarországon kedvezményezettje volt az egykulcsos SZJA-nak, az általában az a nyelveket beszélő, diplomával vagy nagyon jó szakmával rendelkező szakember, aki egy-egy multi magyarországi leányvállalatánál képes volt és megkeresett annyit mint az osztrákoknál egy takarítónő - és ennek ellenére egy vagy más okból még mindig nem vándorolt ki külföldre.

Ha én is összeesküvéseket akarnék gyártani, akkor feltételezném, hogy az egész ballibes egykulcsos elleni kampány mögött a fejlett európai országok állnak: nekik minden kivándorolt fiatal, képzett szakember ajándék. Nem az ő költségükön kell felnevelni, kiképezni, nem náluk fog gyakorlatot szerezni, hanem megkapják készen, szakmailag felkészülten, nyelveket beszélve, díszcsomagolásban. Mennyivel jobb egy ilyen bevándorló egy öregedő nyugat-európai országnak mint egy írástudatlan, nyelvet nem beszélő afrikai ? Okos kis eu-s tagországoknak egész jó üzlet lehet odanyomni némi pénzt pár komcsilibsi vezérszónoknak, hogy gyerekek, keltsetek már némi hangulatot ezek ellen, hátha ennyivel is több jön belőlük! Persze lassan a magyar egyetemista amúgy is eleve úgy képzeli el az életét hogy megy külföldre, de pár milliócskát csak megér gyorsítani a folyamatot.

látjátok feleim szümtükkel 2011.12.07. 08:16:06

@tábormegsemmisítő: "Tényleg ennyire gügyék lennénk?"

Kérd el egy nyugdíjas ismerősődtől azt a levelet, amit a napokban küldött nekik a miniszterelnök, olvasd el, aztán szerintem te is meg tudod válaszolni ezt a kérdést.

Doktor Kotász 2011.12.07. 08:18:48

@torró: "Orbán meg elég rebellis módon lépett a tyúkszemükre. Ezért el kel venni a többi ország kedvét az ilyen lépésektől."

Orbán nem lépet a pénzemberek tyúkszemére, csak azok látták, hogy hülyeséget csinál, aminek bukta a vége, és jeleztek előre, mert nekik sem érdekük a mi bukásunk.

Tudom, a bankadó. Az egy fix költség elosztva egy tucat bank között, felfogják adónak, és hápognak egyet, hátha visszavonják. Ők nem állnak bosszút azért, mert sokkal többet buknak egy államcsődön. Az IMF-en keresztül adott hitel is csak költség nekik. De kevesebbet buknak, ha kisegítenek minket, mintha bedőlnénk.

Persze kevés aggyal ezt nem értheti a szurkolótábor, pláne úgy, hogy a közgazdaság egy külön szakma...

Doktor Kotász 2011.12.07. 08:21:29

@bruhahahahihihi: Tévedsz. Hazánk államformája a kétharmad.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 08:22:10

@Archenemy: Attól, hogy Te nem vagy tisztában az ellenzék programjával, attól az még nem csak annyiból áll. Ellenben, ha már programról beszélünk, hol is van a FIDESZ-é?

látjátok feleim szümtükkel 2011.12.07. 08:23:20

@vénkujon: "...bárcsak én is átlátnék a szitán..."

Menj szemorvoshoz, és írass szemüveget.

midnight coder 2011.12.07. 08:25:08

@ggaborx: Ennél valójában egyszerűbb a helyzet. Orbán - akárcsak Fletó - simán elhitte, hogy ő majd itt rendet tud csinálni.

Csak ma nem 2002 van, az ország is 1000x szarabb helyzetben van mint akkor volt, és a világ - különösen Európa pláne. Ez utóbbi helyzete 2010 óta is nagyon sokat romlott - akkoriban még senki sem számolt komolyan az euroövezet bukásával, vagy hogy akár az USA-t is leminősíthetik.

Amúgy abban is lehet némi igazság (Orbánnak is), hogy folyik itt egy jó nagy szarkavarás. És bizony, a hitelminősítők is megérnek egy misét ebből a szempontból. Mi Pl. már hány éve be vagyunk sorolva a béka segge alá - és fizetjük ennek az árát a kamatokban - miközben még csak véletlenül sem a magyar állam bácsi dőlt be, hanem az amcsi bankrendszer.

Ezek a hitelminősítők sok-sok milliárdos kárt okoztak nekünk - ennyivel fizetünk többet azért mert ők valamiért azt mondták hogy mi milyen rohadtul megbízhatatlan adósok vagyunk, ugyanakkor képtelenek voltak megjósolni hogy gyerekek, az amcsi ingatlanpiac környékén nagy baj lesz. Azaz pont arra, amire elvileg valók tökéletesen alkalmatlannak bizonyultak, és senkinek még csak eszébe se jut az, hogy ezért felelősséget kellene viselniük. Egyrészt a negatív jóslataik miatt okozott kárért, másrészt azért mert a nagy pofájuk ellenére nem tudták megakadályozni a világválságot.

Ennek ellenére a hitelminősítők nem csak nem lettek szénné perelve, de simán meg tudták őrizni az arcukat, és ismét csak ők mondják meg hogy mennyi az annyi.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 08:30:07

@ermi71: ".Annyi kell, hogy fogjatok össze ha az Orbánt meg akarjátok dönteni. " Mondjuk az arab balhéban nagy könnyebbséget jelentett az ottani diktátor megdöntésében az USA légierejének, haditengerészetének és szárazföldi erejének összehangolt támadása titkosszolgálati támogatással, nem gondolod?

látjátok feleim szümtükkel 2011.12.07. 08:31:21

@troll ellenpólus: "...az állampapírjainkat pedig csökkenő hozamok mellett is úgy viszik, mint a cukrot."

Érdekes, de azt még sosem írták ki , hogy átmeneti készlethiány miatt szünetel az állampapír forgalmazása, a cukorra már írtak ilyet többször is. Ezen túl ha jól emlékezem néhány hete nem bírták eladni a felkínált állampapírokat. Biztos romlott volt a cukor benne.

Szúrófény 2011.12.07. 08:32:11

"Az önkény karöltve jár, az ostobasággal"! Széchényi 1856

Szúrófény 2011.12.07. 08:32:12

"Az önkény karöltve jár, az ostobasággal"! Széchényi 1856

corrado 2011.12.07. 08:36:37

@NightLord: @tcom

srácok, talán ha forrásmegjelöléssel nyomnátok, kösz!

látjátok feleim szümtükkel 2011.12.07. 08:36:41

@Gyáli úr: Azért te is idejársz, meg máshová, talán mégis csak érdekel?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 08:39:46

@Brix: "Pl az egyik vállalkozó 120 milliót nyert a végtörlesztéssel "

Pontosabban 120 millióval kevesebbet bukik, ennyivel kaszál rajta többet a bank.

Nem magyarázom el miért. A matematika általános iskolai tananyag.

ggaborx 2011.12.07. 08:39:57

@midnight coder: Egyetértek. Ráadásul a gazdasági helyzet romlása koránt sem magyar probléma. Ma már globális méreteket ölt a különböző pénzügyi válságok sorozata. Csak nézzünk körül európában vagy akár amerikában.

A legszebb az egészben, hogy senki sem lát tovább saját országának határain és így az emberek többsége az adott ország aktuális kormányát okolja leginkább. Kivételes esetben elhangzik egy-egy halovány utalás arra, hogy a probléma gyökere határokon átívelő érdekek mentén keresendő. Ezeket a gyönge hangokat pillanatok alatt elfújja a szél meg a helyi erők lokális hatalomra irányított hőbörgő ordítása.

Feltenném a naív kérdést: Ha Orbán ma lemondana és holnap jönne helyette valaki - tökmindegy ki, akkor holnapután elindulna a fellendülés? Avagy sanszos, hogy a következő hatalom is kényszerhelyzetbe kerülve folytatná az orbáni "diktatúrát", csak mondjuk "kovács diktatúra" lenne?

Nyilvánvaló, hogy az ország kényszerhelyzetben van, tehát mindegy, hogy ki a hamis hatalom szimbólumának aktuális bábja. Ha ebben egyet értünk le kell vonnunk azt a konklúziót, hogy az ország ma már nem az ország politikusai irányítják.

Ezen a ponton két választás van. Kesereghetünk tovább a kilátástalanságon és okolhatjuk az elmúlt évek döntéseit végtelen évig. Vagy végiggondoljuk a lehetőségeinket és szembeszállunk bizonyos gazdasági érdekekkel. Ez utóbbi persze most öngyilkosság lenne, de hosszú távon nem marad más út.

Amit ma társadalmi szinten tehetünk az az, hogy felhagyunk a bábok örökös köpködésével és az így felszabaduló energiáinkat megpróbáljuk gondolkodásra használni az esztelen fröcsögés helyett. A legnagyobb fegyver a kezünkben mindig is az értelem és a gondolkodás lesz a hatalom erőivel szemben. Talán ez az egyetlen dolog amitől egy picit tartanak is a világ szabályozói. Nem véletlenül ömlik a cirkusz a pofánkban minden este minden platformon és csatornán.

sötéthülye.tahóbarom 2011.12.07. 08:40:11

@troll ellenpólus: " a nemzeti kormány bátor fellépésének köszönhetően 320-ról 300 alá mászott vissza a forint árfolyama"

a bator nemzeti kormany 270 alatt kapta azt a forintot, szoval nem tudom, mire fol ez az "u, hogy visszakuttuk haromszazig" arcoskodas. egyebkent meg azert maszott vissza, mert viktorek egyszer az eletben ertelmesen nyilvanultak meg, amikor megigertek, hogy megiscsak szoba allnak az imf-fel. majd ha kiderul, hogy igazabol megse, akkor lesz ez meg 350 is siman. viktor mar be is jelentette, ez lesz december masodik feleben.

sötéthülye.tahóbarom 2011.12.07. 08:42:55

@newtehen: nem az a lenyeg, hogy nyert vagy kevesebbet bukott, hanem hogy vegso soron kinek a zsebere megy ez a kulonbozet.

nu pagagyí 2011.12.07. 08:46:31

@midnight coder:
"Aki ma magyarországon kedvezményezettje volt az egykulcsos SZJA-nak, az általában az a nyelveket beszélő, diplomával vagy nagyon jó szakmával rendelkező szakember, aki egy-egy multi magyarországi leányvállalatánál képes volt és megkeresett annyit mint az osztrákoknál egy takarítónő - és ennek ellenére egy vagy más okból még mindig nem vándorolt ki külföldre."

A helyzet az, hogy fent nevezett komoly kvalitású személy ezentúl is pont annyit fog keresni, mint az osztrák takarítónő. Az SZJA változtatás nem befolyásolja a bruttóját, viszont a multi nem fog kényszert érezni, hogy bért emeljen. Köszöni szépen a hülyemagyarok újabb ajándékát.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 08:47:17

@sötéthülye.tahóbarom: Sajnos az elkerült veszteség nem egyenlő a nyereséggel. A CHF hitelek még így is bukóra jöttek ki.
Mondjak példát, vagy elhiszed?

sulcus (törölt) 2011.12.07. 08:52:11

Hová tűntek a tapsoló tömegek előtt elmondott ország-értékelő beszédek Orbán úr?
Nagyon,nagyon hiányoljuk!
Mi lett a sok vekker órával és a dugig megtelt Kossuth téri gyújtó hangú szólamokkal?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 08:53:36

@nu pagagyí: "A helyzet az, hogy fent nevezett komoly kvalitású személy ezentúl is pont annyit fog keresni, mint az osztrák takarítónő."

Bárcsak átlátnád hogy lesz a a bruttó bérből nettó...

tcom 2011.12.07. 09:20:00

Fontos megérteni a különbséget a kormány és mondjuk a magánszektor a bankok érdekei között.

A kormány, Orbán, Matolcsy, Petike nem a saját pénzével játszik. Ha sikertelen az "álmodozó" Gyuri gazdaságpolitikája, ha Orbán gazdasági szabadságharca lenullázza a gazdaságot, eltántorítja a befektetőket stb., akkor legfeljebb egy csőd utáni nyugdíjcsökkentés alakalmával eltakarodnak, mint ahogy már megtették néhányszor. Nincs felelősségük, habár mintha Orbán szájából hallottam volna a kampány során, hogy a kormány tagjai feleljenek a saját vagyonukkal, ha csődbe vezetik az országot. Nyilván ez azóta elfelejtődött.

A bankok a magáncégek profitot vesztenek, vagy akár a vállalkozásaikat veszthetik el. Így ők máshogy állnak a felelőtlen, populista kormányzati politikához. A bankoknak nem érdekük bezárni, kitakarodni az országból, csak mert a politika éppen szavazatokat szerez a bankellenességgel.

Egy Magyar Telekomnak nem kicsinyes presztizs meccs ha a kormány szivatja, neki a jövője függ ettől. Egy Tesco-t nem érdekli ki az az Orbán, nem tesz neki keresztbe, próbálja túlélni, hiszen a politikusok erre felé nagyon ritkán élnek túl 4 évet. Majd ez is eltakarodik, igaz nem lesz könnyű "kipaterolni".

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.12.07. 09:24:22

@newtehen:
Pont hogy ő látja át, te meg nem érted. Ha X nettó bérrel meg tudja tartani a multi az alkalmazottat, akkor baszni fog emelni következő évre, és pár év alatt reálértéken ugyanott lesz a nettó, mint adócsökkentés előtt. Csak a multinak lesz olcsóbb a dolog. Aki meg ki akar menni, annál meg amúgy sem az egykulcsos adón múlik a dolog.

The brain 2011.12.07. 09:28:32

Pedig hála az égnek még sok sok évig szidhatjátok Orbánt!Ugyanis senkinek nincs esélye leváltani!Heheheheheh

nu pagagyí 2011.12.07. 09:28:46

@newtehen: Pontosan tudom. Sajnos, csak félig olvastad el az eredeti hozzászólást.

komplikato 2011.12.07. 09:30:51

@NightLord: Jut eszembe csökkenő munkanélküliség. Igaz az az infó, hogy a három hónapon túli munkanélkülieket kivezetik a listáról, hiszen már "csak" álláskeresési járadékot kapnak ugye, valamint a munkaerőbe szándékosan beleszámolják a diákmunkásokat?

A Lengyeleknek lehet fingjuk sincs, de Mekkmestert kivéve senki nem lepődne meg ha az a 0.5 is mínusz lenne ...

nincsdoktorim 2011.12.07. 09:37:29

Sajnos a blogíró téved! A csökkenrt realitásérzék nem tekinthető normális viselkedésnek. Ha nem is pszichotikus szeretett Vezérünk, egyre jobban sodródik arrafelé. És ebben alvezérei is hibásak, akik hűségesen kiszolgálják, jól felfogott érdekükben, és ezzel erősítik személyisége torzult vonásait. Nem tudni, hol a határ nála a valóság szándékos torzítása és félremagyarázása, és a belülről jövő eltorzult észlelés között. Az egyre jobban érzékelhető üldözési mánia (immár az egész világ aljas összeesküvést sző, támadást készít elő ellenünk), az ebből fakadó militáns viselkedés (harcolunk, hadat üzenünk, legyőzzük stb.) és a tévedhetelenség, messianisztikus küldetéstudat is mindennek nevezhető, csak normálisnak sem. De mivel rendkívül intelligens emberről van szó (ez nem zárja ki az előzőeket), kiválóan el tudja adni, hogy mindez tudatos és racionális viselkedés.

komplikato 2011.12.07. 09:37:48

@ggaborx: Bocs ha rákérdezek, de te láttál vagy hallottál valami tervet az új kormány alakulása előtt? És után? És utána 10 perccel? Meg három héttel, meg fél évvel? Akkor TE miről beszélsz? Szerinted mindenhol máshol ott és akkor találták fel a közgazdaság tant és álltak neki több tízmillió balekkal kísérletezgetni? Hátha életben maradnak ... vagy nem.

2llkedő 2011.12.07. 09:40:40

@newtehen: "Pontosabban 120 millióval kevesebbet bukik, ennyivel kaszál rajta többet a bank.

Nem magyarázom el miért"

Elmagyarázhatnád, mert lehet, hogy nem a matematikával van a gond, hanem a feltételezéseiddel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.12.07. 09:52:57

@különvélemény:
És, hogy jön ez most ide? Mi köze ehhez a cikkhez?

csárli hárper 2011.12.07. 09:54:09

van ebben az országban még olyan aki odafigyel ennek a paprikajancsinak a hadoválására?
szomorú....

nyomasek 2011.12.07. 10:02:10

Sajnos Orbán és csapata nem képes helyes útra terelni a gazdaságot, de látom az itt kommentelők nem is sejtik mi várna rájuk ha megtenné.
Hogy némi képzet legyen: Nyugdíjak felére, közszféra bére felére, de csak annak a felének aki marad. Máv-BKV piaci alapon, ezt kb sejti mindenki mit jelent a most vigyorgó sínbohócoknak. Ja, a legfontosabb: 0 végtörlesztés, aki nem fizet mehet ahova akar, kiváló hídjaink vannak, az alá sok kiscsalád és nagycsalád befér, plusz olyan mértékű ingatlanadó, hogy 20 évente adóként ki kellene fizetni az ingatlan értékét, csak mert van és barom módjára nem a kocsmába hordta a delikvens a lóvét hanem házat mert venni.
Hopsz, az egészségügyről nem is esett szó, na az is szép baleset lesz: majd minden második-harmadiknak lesz eltávolítva a veseköve, a többire nem lesz pénz, de lehet doki se.

Jahogy egyszerűbb adóemelésért óbégatni, de lehetőleg a szomszédnak, ne nekem? Korrekt hozzáállás elvtársak!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 10:03:39

@csárli hárper: nem a hadovalassal van problema.
a prioblema a hadovalasanak es elmeroggyantsaganak a kovetkezmenyevel van.

bar nem biztos, hogy baj. ha abbol tanul a magyar, hogy beleverik az orrat a szaraba, akkor abbol fog tanulni..:-)

legkozelebb majd nem szarunk orbant a szonyegre:-)
vagy megint beleverik az orrunkat.

stf! 2011.12.07. 10:06:14

És arra még nem gondolt senki, hogy a kormány is spekulálhat a forint ellen, a romlás ugye exportot segítő is lehet, aztán visszavonul és hoppá! a forint újra erősödik.
Nem is értem, hogy lehet, hogy előre tudja OV,
mikor lesz a következő spekuláció...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 10:06:19

@nyomasek: tehat ha fletoeknak 5 eve engedi az akkori ellenzekuk, hogy megtegyek ezt, most jelentosen jobb helyzetben lennenk.

jol ertettem?:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 10:07:40

@stf!: hidd el, a sajat euro es chf beteteikre spekulalnak ilyenkor, nem az exportra..

lezerjancsi megmondta annakidejen, az o gyerekenek eur es chf betetei vannak es jo parti lesz, ha felno;-)

stf! 2011.12.07. 10:11:37

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Hát ez is igaz. Mindenesetre nem az én devizahitelemre...

Azt hiszem, van abban valami igazság, amit GyF mondott,
hogy február végéig fog megállni a költségvetés, utána meg a vízözön, meg az IMF, meg valamelyik hülye, aki bevállalja OV helyett az igazi reformokat. Talán az sem fantázia, hogy lesz még jövőre újra húsvéti választás...

midnight coder 2011.12.07. 10:16:46

@Zabalint: Ja. Akkor nyilván az a megoldás, hogy emeljük 10x-esére a 200 ezer forint fölött keresők SZJA-ját, elvégre a multi akkor nyilván automatikusan meg fogja emelni a polgár pénzét hogy megtartsa az alkalmazottját.

midnight coder 2011.12.07. 10:22:41

@stf!: Azt azért remélem tudod, hogy az igazi reformok kb. olyasmiről fognak szólni, hogy nyugdíjak megfelezése, önkormányzatok számának megtizedelése, iskolák, kórházak drasztikus összevonása, szociális segélyek felszámolása, MÁV, Malév szanálása, BKV szigorú diétára fogása, 4-es metró projekt megszüntetése, állami médiák felszámolása, kulturális és sport célú támogatások megszüntetése. És még ezzel sem igazán lehet túl sokat elérni, mivel a fenti helyekről kieső emberek 90%-a soha a büdös életben nem fog tudni állást találni a versenyszférában, azaz jó eséllyel továbbra is te fogod eltartani őket, csak most már mint segílykéset.

Bruhahahahihihi 2011.12.07. 10:30:25

ROHADT NEMZETI SZARDARAB, TE GONOSZ TÖRPE...
FÉLSZ A GYURCSÁNYTÓL MI,?-
HOGY DÖGÖLNÉL MEG MINÉL ELŐBB ÉS NEM VÁRNÁD MEG MÍG FELKONCOL A NÉP.
Baszogasd csak a Gyurcsányt, így még a beledet is kitépi a NÉP!!!!!

Démonmac1 2011.12.07. 10:32:02

Több realitásérzéket hé.

Peetee 2011.12.07. 10:47:14

Köpönyegforgató, százszínű, hazug.
Erőszakos, diktatórikus, hatalommániás.
Oligarcha, pénznyelő, az országot kizsigerelő.

nyomasek 2011.12.07. 10:49:23

@midnight coder: Tévedsz, segélyre már nem lesz pénz, mivel egy beboruló országnak nem ad kölcsön senki.

egerészölyv 2011.12.07. 10:49:27

"Ráadásul Orbán olyat is mondott, hogy a legutóbbi komoly spekulációs támadást sikerült elhárítani. Holott a teljes propaganda-csapat, beleértve Matolcsyt is, napokig azt mondta: A Moody’s lépése valódi spekulációs támadás volt, annak minden hatásával: euró-árfolyam és országkockázat fel; részvényárak le."

- lámlám, szép példa, amikor valakinek a gyűlöletgenny az agyára húzódik. ABBÓL, hogy a Moody's lépése spekulációs támadás volt (akár propagandaszinten), NEM KÖVETKEZIK, hogy MÁS spekulációs támadást nem vertek vissza (szintén akár csak propagandaszinten). Na üdvicsek.

egerészölyv 2011.12.07. 10:52:59

Annak magyarázata, hogy leminősítik Magyarországot, egyszerű: Orbán fasiszta.
Annak magyarázata, hogy leminősítik a teljes €-övezetet, egyszerű: Orbán fasiszta.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 11:04:04

@nyomasek: mondjuk az egeszsegugyi reformot.
emlekszel a 300 forintos " ki a legnagyobb szarevo az orszagban" valasztasra?

egy csomoan tolongatatok meghagni anyut 3 kiloert:-DDD

persze, az mszpnek is komoly szerepe van a reformok elbuktatasaban, hiszen a fidesszel kozos korrupcios ugyeik miatt ok belulrol, mig a fidesz kivulrol gancsolt:-)

egerészölyv 2011.12.07. 11:07:55

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: ugye ez Gyurcsány süvítő demagógiája volt... Ad 1, akit végigzavart a rendszer egy vizsgálatsoron, az külön perkált vérvételért, vérnyomásmérésért, EKG-ért, laborért stb. stb., mint a katonatiszt. De legyen. ad 2: a pénzbeszedési RENDSZER volt tragikusan balkáni.

nyomasek 2011.12.07. 11:14:31

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: A 300 ft szerinted helyrebillentette volna az egészségügyet? A dolog akkor lett volna korrekt, ha mindenki fizet, de nem 300-at, hanem havonta 20 ezret. Aztán aki, nem, az így járt. Az, hogy ma is gyakorlatilag ingyen kap mindenki ellátást, felháborító és egyben tarthatatlan. Miközben vagy egymillió biztosítja ehhez a fedezetet, azok pofáznak a leghangosabban, akik haszonélvezői, kizsákmányolói ennek a rendszernek. Igen, az inaktívakról beszélek, tokkal-vonóval. Nem mellesleg úgy gondolják, hogy 300 szaros forinttal megváltják az örökéletre szóló orvosi kezeléseket.

egerészölyv 2011.12.07. 11:16:33

@nyomasek: nem egészen. Ha havi ötvenezerrel fizetsz többet, az is nyomtalanul eltűnik az egszségügyi rendszer kontriollálatlan (vagy baráti!) beszálítóinak öblös zsebében.

egerészölyv 2011.12.07. 11:19:52

@Bruhahahahihihi: végre egy echte gyurcsányista, azt hittem, mind lefolyt dániellel a kloákán.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 11:27:22

@nyomasek: latod bakker, utana kellett volna olvasni, mielott sorba alltal volna kiallitani magadrol a 300 forintos hulyesegi bizonyitvanyodat, szerencsetlen plebs:-DD

micsoda alulmuvelt faszkalapok is vagytok ti..:-D

igen, megoldott egy csomo problemat. elsosorban a haziorvosok felszerelesparkjanak megujitasat es a jobb haziorvosi ellatas felteteleit volt hivatott megteremteni.
es mukodott is:-)

csak vagytok ti, akiket a sajat onzo kis erdekein, rosszindulatan es alaptalan bosszuvagyan kivul semmi mas nem erdekel:-)

az a legszebb, hogy meg akarod magyarazni, miert dugod c vaganyon meg akar anyadat is apad hatan 300 forintert:-DDD

nem kell magyarazni. nem fogod tudni. minositetted magad ezzel:-)

mert a tettek minositenek, kispajtas. es te megtetted a sajat leminositesedet:-)

nyomasek 2011.12.07. 11:29:16

@egerészölyv: Erre találták ki a biztosítási rendszert. Ma teljesen helytelenül használják a TársadalomBiztosítás elnevezést, mivel nem biztosítás, hanem adó rendszerű a finanszírozása.
Biztosítórendszerű akkor volna, ha az egészségügy mint szolgáltató volna jelen, a biztosító pedig bizonyos feltételekkel állná a biztosított ellátását. Ma ebből a 3 szereplőből egyik sem az aminek nevezik, a szolgáltató egy költségtényező, a biztosító egy adóbehajtó, a biztosított pedig egy szerencsétlen hülye adózó, aki a bruttó keresete alapján fizet "biztosítási díjat", amit az állam erőszakszerve a NAV hajt be. Agyrém.

dekol84 2011.12.07. 11:33:48

@troll ellenpólus: Jézusom, ember! Te normális vagy? Hát ki a zorbán tetves qrva anyja miatt ment fel 320-ra a forint. Nehogymá' arra verjed most magad, hogy a rettenetesen elbaszott gazdaságpolitika helyett most csak simán elbaszott miatt visszajött 300-ig? Hát te olyan ökör narancsagyú állat vagy, mint az agyad(helyét) mosogató fityiszes csürhe. Nézzé rémhírtv-t oszt ott rohadjá meg ahol vagy!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 11:34:31

@2llkedő: Jó, akkor elmesélem: Mégy haza a buzuki stift típuszú személygépjárműveddel. Az utolsó pillanatban elkerülsz egy balesetet a szerencséd, vagy más segítségével, ezáltal nem keletkezik 50.000 Ft-os károd. Bár így összességében 50.000 Ft-al több marad a pénztárcádban, ezt a pénzt nem tudod elkölteni a tescoban plazmatévére. Kapísi?

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Nem azt mondtam, csak mondjuk ott is lehet nagyobb szerepe volt a diktátor lemondásában a precíziós bombázásnak, mint az utcai hőzöngésnek.

Magyarországon is teljesen felesleges az utcára menni, ez már kiderült.

dekol84 2011.12.07. 11:37:41

@egerészölyv:
"Annak magyarázata, hogy leminősítik Magyarországot, egyszerű: Orbán fasiszta.
Annak magyarázata, hogy leminősítik a teljes €-övezetet, egyszerű: Orbán fasiszta."
Annak magyarázata, hogy te meg olyan hülye vagy mint a segg, egyszerű: Orbán fasiszta.
Te ennyit értesz meg a körülötted lévő világból, mert ennyi agyad sincs! Te kretén fityiszfan baromállat!

nyomasek 2011.12.07. 11:37:42

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Te meg barátom semmi másról nem tettél tanubizonyságot, mint arról hogy egy agyatlan maszopgombóc vagy. Valódi kommer, aki abban látja csak a megoldást, hogy minél többet kell elvenni attól aki megtermeli a lóvét. Pontosan azt a példát követed amit az eddig regnáló, kommunista vezetők együtt, és meg is érdemled azt a szemetet amit kapsz, nap mint nap. Mert tévedés ne essék, a Fidesz pont akkora kommer mint a többi volt eddig, igazi liberális, igazi jobboldali kormány, sőt párt eddig még nem volt az országban. Mondhatnám úgy is, sikerült az elmúlt 40 + 20 évnek kiirtani a jobboldal és a liberalizmus írmagját is. Te magad vagy rá a példa!

Superlativus 2011.12.07. 11:38:31

@kíváncsivagyok: Akkor a "rendőrség" miért a tüntetőket gyopálta???

dekol84 2011.12.07. 11:40:24

@Bruhahahahihihi: és én még egy nagyot szarok is majd a dögkútba, ahova a tetves hulláját belebasszák!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 12:08:35

@nyomasek: ez a jobboldali liberalizmus:-)

harc az etatizmus ellen, harc a polgari jogokert, a szabad sajtoert, a szolas- es vallasszabadsagert. tudatositani, hogy a szabadsag = felelosseg es a te dolgod gondoskodni magadrol es ha nem teszed dogolj meg, mert senki masnak nem dolga teged a sajat hulyesegeid okozta karbol kimenteni, legyen az chf hiteled, vagy a szetivott majad. amit te liberalizmusnak hiszel az az, hogy a keresztenyeknek kellene viselkedniuk a sajat szabalyaik szerint.

a regi, nagy libsik, mint kossuth, vagy deak sem voltak masok:-)

csak akkor a ti szatok eppen becs faszaval lett volna tele:-DD

mert igenylitek az elnyomast es igenylitek, hogy azert, mert ti nem tudtok mit kezdeni a szabadsagotokkal, ezert masnak se legyen. sozkjatok hozza a gondolathoz, hogy bar most par evre sikerult visszahozni az elmebetegsegeteket, nem fog sakig tartani es egyetlen tolvonassal lesz a kurva alkortmanyotok egy nepunnepely kereteben megsemmisitve az osszes fideszes szarral egyutt:-)

es ha megint orbant szartok a szonyegre, bele lesz megint verve az orrotok.

Bruhahahahihihi 2011.12.07. 12:17:14

@dekol84: már sokan lesznek előtted, akik lehugyozták:)

nyomasek 2011.12.07. 12:29:38

Ez a nap szólása:

"...mert igenylitek az elnyomast es igenylitek, hogy azert, mert ti nem tudtok mit kezdeni a szabadsagotokkal, ezert masnak se legyen. "

Milyen szabadság te szerencsétlen barom? Sem politikailag sem gazdaságilag nem engedték hogy szabad legyen az ország! A szabadság forradalommal kezdődik, nem tudtad? 90-ben láttál te egy forradalmárt is? Láttál te az Andrássy-n lámpavasakra felhúzott zsarnokokat?

Néha meglep, milyen ütemben bír tapsikolni egy zombi saját nemzetének halálához. Persze ha nem az, akkor értem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 12:45:52

@nyomasek: a szabadsag es demokracia nem a hazmesterek es kocsmatoltelekek ellendiktaturaja, mocskos csocselek:-)

walter77 2011.12.07. 12:47:59

Orbán nem őrült vagy ilyesmi.
Egyszerűen gonosz.

Egyre több hasonlóságot vélek felfedezni Orbán rendszerében és Milosevity rendszere között.
Szopóágon vagyunk még 5-8 évig.

nyomasek 2011.12.07. 12:53:28

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: stimmel. ellenforradalom elvtárs, ezt úgy hívják nálatok.

csárli hárper 2011.12.07. 13:12:46

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"legkozelebb majd nem szarunk orbant a szonyegre:-)"

ezek? dehogy nem, sőt, nagyobbat.....

2llkedő 2011.12.07. 13:13:32

@newtehen: "Kapísi?"

Nemka pisi!

Értelme sebben.

potyus 2011.12.07. 13:21:26

@walter77: Senki máson nem múlik, csak mirajtunk.
Ha megfelelő mennyiségű a felháborodott tömeg, hozhatnak bármilyen választási törvényt, el lehet söpörni ezt az elmebeteg társaságot, Orbánostól Szijjártóstól, Lázárostól.

Az igazság az, hogy értetlenül figyelem, a fiatalságot. Nem veszik észre, hogy az ő és majdani gyerekeik jövőjét herdálják el, a demokráciáról nem is beszélve.
Marx, Engels, és Lenin sem remélhettek Orbánnál jobb tanítványt és követőt. Hiába a néhai KISZ titkár erényei feltörnek a mély tudatból. Csak a következményeit, ahogy te mondod mi szívjuk. Az összes Fidesz szavazót is beleértve.

vajdasagi 2011.12.07. 13:51:35

@potyus: "Marx, Engels, és Lenin sem remélhettek Orbánnál jobb tanítványt és követőt.". Sajnos ez telitalálat.

És volt fentebb egy olyan álítás is, hogy mekkora a hasonlóság Milosevics és Orbán között - ez is nagyon igaz, de persze a többség itt ezt nem értheti, mert ehhez Milosevics-et közelebbről kellett volna látni, nem csupán a magyar sajtón keresztül. De elhihetitek. A rengeteg hasonlóság mellett egy különbség azért mellettünk szól: itt nincs olyan szomszéd nép, akit gyilkolászni lehetne. Ez mondjuk nagy könnyebbség miránk nézve...

Az igazi Sipi meg feljebb emlegeti a 300 Ft-os népszavazást. Hát ebben speciel neki nagyobb igazsága vagyon, mint a vele ellenkezőknek. Annak az elgáncsolása az egyik "ősbűn", ami miatt majd most vezekelni fogunk. Én is, Ti is, szinte mindenki... Kivéve persze a hatalomba beépülő és őket kiszolgáló kb. néhányezer embert.
Ettől függetlenül persze az igazi Sipi egy vadbarom a maga stílusával, a kizárólagosságával és türelmetlenségével.

William Kidd 2011.12.07. 14:01:26

@ggaborx: "A pénzügyi válság végére akkor tehetünk pontot, ha a központi bankok és a kormányok olyan feltételeket teremtenek, amelyek közepette a piacok megbíznak az államok fizetőképességében, és ezért vásárolják kötvényeiket - ismételte el a nyilvánvalót az amerikai pénzügyminiszter."

Der ewige Jude. Kb. ennyi a történet lényege.

nyomasek 2011.12.07. 14:07:42

@vajdasagi: Az ősbűn nem a 300 Ft, hanem a nyugdíjasok és az inaktívok ingyenes hozzáférése egy baromi drága juttatáshoz. A másik ősbűn a 40 éves katonazenészek nyugdíja. Mert az adóssághegyet az inaktív tömegek termelték ki, a politikusok csak piedesztára emelték ezt a tömeget szavazataikért cserébe. Ha valakinek meg megesik rajtuk a szíve, akkor vigyen haza belőlük néhányat és tartsa el, ne bassza a most születő gyerekek nyakába.

NA YA! 2011.12.07. 14:13:41

@nyomasek: "Milyen szabadság te szerencsétlen barom? Sem politikailag sem gazdaságilag nem engedték hogy szabad legyen az ország! A szabadság forradalommal kezdődik, nem tudtad? 90-ben láttál te egy forradalmárt is? Láttál te az Andrássy-n lámpavasakra felhúzott zsarnokokat?"

Most, hogy szerinted konkrétan nincs szabadság, kit szeretnél a lámpavason látni? Téged a jelenben ez tenne "szabaddá", kielégülté?

ggaborx 2011.12.07. 14:15:41

@William Kidd: És ki vagyok én, hogy ezzel vitatkozzak, ugye?

Márpedig szerintem a pénzügyi válság végére akkor tehetünk pontot, ha a pénzügyi rendszert gyökeresen, alapjaiban átalakítjuk. Sajnálatos tény azonban, hogy ezt egyetlen ország sosem fogja tudni önállóan megtenni.

De nézzük csak a felvetést:
- olyan feltételeket kell teremteni amelyek alapján a piacok megbíznak az államok fizetőképességében és így kötvényeket vásárolnak.

- Miről is szól ez szokás szerint? Befektetésről, hatalmas hozam reményében. Kik ezek a piacok tulajdonképpen? Azok a befektetők akik állampapír vásárlással kívánnak jó üzletet csinálni a remélt kamatok alapján. Ezek nem "piacok". Ezek konkrét, nagyhatalmú személyek, akik saját hasznuk reményében országokat tesznek tönkre folyamatosan.

Végső soron minden gazdasági esemény mögött konkrét személyeket találunk. Nincs olyan, hogy gazdaság, meg pénzügyi rendszer a mögötte álló emberek nélkül. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az igazán tehetős személyek még nagyobb vagyonra tesznek szert évről-évre, miközben emberek százmillióit tesznek földönfutóvá.

Ez persze a többség szerint ócska demagógia. Holott napról napra egyre többen érzik az ócska demagógia valóságát a mindennapi életükben.

Föltenném az álnaív kérdés: Mégis miért kell eladni az ország kötvényeit befektetőknek? Miért kell egyátalán kötvényeket kibocsátania egy országnak? Mi lenne ha nem lehetne ország-kötvényt vásárolni?

vajdasagi 2011.12.07. 14:16:03

@nyomasek: Pont azzal a 300 forinttal lehetett volna kb. felére csökkenteni a nyugdjjasok és inaktívok háziorvos-látogatásait. mert most akkora a sor, hogy nem is érdemes oda mennie annak, aki nem pazarolhat el néhány órát e célból.
Ha "ára van a dolognak", akkor csak olyankor mentünk volna orvoshoz, ha tényleg kell. Mert sokan most szórakozásból mennek, No de mindegy - ezt az ősbűnt már elkövettük. Jó vicc lesz, ha most épp a Fidesz fogja mégiscsak bevezetni (más néven persze...).

Ja és még egy dolog: sajnos nem 1 darab ősbűn volt, hanem néhány, de mondjuk tíznél kevesebb. És a 300 Ft. valóban ezek egyike. Csak azok, akik az eltörlésére szavaztak, most nem szívesen látják ezt be. Ennyi.

2llkedő 2011.12.07. 14:17:17

@nyomasek: "Láttál te az Andrássy-n lámpavasakra felhúzott zsarnokokat?"

És te láttál a fülkékben lámpavasakra felhúzott zsarnokokat?

2llkedő 2011.12.07. 14:19:50

@ggaborx: "Mi lenne ha nem lehetne ország-kötvényt vásárolni?"

Esetleg visszatérhetünk a faekéhez, meg a négyökrös szekérhez.

igényes 2011.12.07. 14:19:53

Marco Polo, Magyar Anna!

Magyar Anna nyílt levele Solymos László szegedi alpolgármesterhez
SZEGEDma
2009. december 11., péntek • Cikk nyomtatása • Küldés e-mailben
Az alábbiakban közöljük Magyar Annának, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnökének Solymos László gazdasági alpolgármesternek írott nyílt levelét.

Tisztelt Solymos László Alpolgármester Úr!
Köszönettel vettük aggódó sorait az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkkal kapcsolatban.

Ugyanakkor értetlenül állunk a levél előtt, és furcsának tartjuk, hogy épp azok aggódnak leginkább a Nemzeti Emlékpark sorsáért, akik ellehetetlenítik a vidéki emberek életét.

Az Ön MSZP-s párttársai parlamenti szavazataikkal, megszüntetik a vasúti szárnyvonalat, megszavazzák az MTV szegedi stúdiójának bezárását, és teljesen kivéreztetik az önkormányzatokat, kórházakat, és az intézményeket.

Cinikusnak tartom, hogy hatékony gazdálkodást emlegetnek azok, akik 120 milliárd forintot vesznek el az Önkormányzatoktól. Ez ma Magyarországon 6 megye teljes éves költségvetését jelenti!

Bizonyára elkerülte figyelmét az is, hogy a folyamatos megszorítások ellenére, a többségi tulajdonos Csongrád Megyei Önkormányzat csak ebben az évben az ÓNTE turisztikai fejlesztésére 109 millió Ft-ot fordít saját költségvetéséből.

Teszi ezt annak ellenére, hogy az Emlékpark az egyetlen olyan kulturális közintézmény, amely valamilyen rejtélyes oknál fogva nem élvezi a jelenlegi kormány támogatását.

Tisztelettel kérem Képviselő Urat, hogy Szeged MSZP-s várospolitikai alpolgármesterként, járjon közbe párttársainál Botka László polgármesternél, Ujhelyi István államtitkárnál, Géczi József Alajos és Kozma József országgyűlési képviselőnél, hogy a még hivatalban lévő jelenlegi kormány támogassa az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkot!

Úgy gondolom, hogy ez lenne a felelős és valós aggodalom jele az Ön részéről!

Szeged, 2009. december 11.

Üdvözlettel:
Magyar Anna sk.
a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke

ggaborx 2011.12.07. 14:24:27

@2llkedő: Esetleg válaszolhatnál is, ha már reagáltál.

Tehát a gazdasági berendezkedés és pénzpiacok új alapokra helyezése végső soron csak visszaléps lehet, ugye? Ebben az esetben nem kevesebbet állítasz mint, hogy elértük a lehetséges gazdasági rendszerek etalonját, ahonnan értelmetlen továbblépni. Ha mégis megtesszük az szükségszerűen visszafejlődés lesz.

Csak röviden és tömören: szűklátókörű baromság a véleményed.

vajdasagi 2011.12.07. 14:27:22

@ggaborx: Jó lenne, ha nem kellene és nem lehetne egy országnak kötvényeket kibocsátania. Csak persze akkor azonnal meg kellene szorjtani a nadrágszíjat. Egy család ezt megteheti, mert a családfő nemcsak a jelenre, hanem még inkább a jövőre gondol. De egy kormány sokkal kevésbé jó gazdája egy országnak, mint egy családfő a családjának, és hát a kormányok elkótyavetyélik az országuk jövőjét. (Gondoljunk csak az MSZP/SZDSZ bagázsra, vagy a mostaniakra - egykutya).

Azonban hozzátennék 2 dolgot:

1. A gondolatmenetedben ott a hiba, hogy Te 1-2 nagyon gazdag (és kapzsi/gonosz) embert feltételezel, aki megveszi az államkötvényünket. Inkább 100.000.000 amerikai nyugdíjasra gondolj, akik megveszik. Úgy közelebb vagy az igazsághoz, és jobban is érted majd a történéseket.

2. Azért ha egy ország gazdaságát föl kell pörgetni, ahhoz kellhet a tőke (amit államkötvényekért cserébe kapunk), és ha egyszer felörög, akkor majd esetleg könnyebb lesz visszafizetni a tartozást, még ha kapatostul is, de az a baj, hogy nagyon gyakran balul sül el ez a felpörgetés, és akkor megszjvtuk. Ha rajtam állna, és inkább lassabban fejlődnék, ámde hitelek nélkül. így kevéséb lehet hasraesni majd a jövőben. De a kapzsi politikusoknak nem számít, mi lesz a jövőben - ők most akarnak nagyot alakjtani, és ha nem sikerül, hát utánuk a vízözön.

2llkedő 2011.12.07. 14:29:32

@ggaborx: Az állampapíok adása vétele gyakorlatilag egy hitelezési forma, csak nem bank adja a hitelt, hanem XY. (aki megvesi a papírt). Ennek fejében ő nyalván nem ugyan annyit akar visszakapni, mit amennyit adott, mert ő nem a vöröskereszt.

Mi ezen az érthetetlen?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.07. 14:31:37

Jó, hát játszani kell a nagyfiút, akármilyen törpe is az ember :D Felőlem pofázhatna akármit, ha nem idiótákkal lenne körülvéve :S

" Orbán valóban furcsán beszél, mintha másik világban élne, de elárulja magát. "
Sajnos manapság nincs itt olyan politikus, aki ebben az országban élne, mármint valami mást lát, nem azt a szakadt helyet, amit mi.
Persze, ők nem érzékelik a düledező orvosi rendelőket, az ő gyerekeik iskolájában van fűtés... stb... Nem használnak BKV-t...

A spekulációról meg annyit, hogy valószínűleg van, és szerintem komoly része van a Ft árfolyamának alakulásában, de ez a kormány "érdemeit" nem csökkenti.
(Megjegyzem, az hogy is van, hogy hetente bedől egy-egy Eu ország? Ez annyira azért nem tűnik véletlennek.)

walter77 2011.12.07. 14:31:56

@potyus:

Marxot megvédeném, mert neki igencsak jó fölismerései voltak az akkori társadalmi-gazdasági összefüggéseket tekintve. Az más kérdés, hogy a másik két jómadár sikeresen elbaszta azt amit lehetett. Ettől függetlenül meg sajna igaz, hogy Viktor jól nyomja a tanokat...

A legnagyobb bajom az egésszel, hogy ha ugyaezt művelné akármelyik más párt, akkor a jobboldaliak már az utcán lennének. Most meg az mentség, hogy igen csúnya dolog, de amazok mégilyenebbek voltak meg lennének.

@vajdasagi:
Igen, én említtetm a hasonlóságot és egyfelől jó hogy ezt más is látja, másfelől meg szarügy, hogy van mit látni. Az az érzésem, hogy bizonyos szólamokat azokból az időkből magyarra fordítva egy az egyben Szíjjártó szájába lehetne tenni és ez fordítva is igaz.... (ha nem is szó szerint, de retorikát tekintve biztosan, a parlamenti eljárásokat nézve meg pláne. Ugyebár emlékezhetünk azokra az időkre amikor bizonyos törvényekről olyankor szavaztak amikor nem volt jelen ellenzék, már ami egyáltalán volt ott akkoriban...) Persze az tényleg mázli, hogy nem kell nemzetépítő háborúkba kezdeni.

Bryan élete 2011.12.07. 14:33:11

@egerészölyv: ez így ebben a formában nem igaz. A 300 Ft-ot napi egyszer kellett megfizetni, ha elmentél a házidokihoz. Kórházi napidíj is napi 300 Ft volt. És amiről megfeledkezel: az egész hóbelevanac nem kerülhetett évi 6000 Ft-ba. Ott megállt. Tudom, volt hosszú kórházi kezelésem és már máshol nem kellett többet fizetnem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 14:36:08

@2llkedő: Ne haragudj, sajnos akkor nem tudom Veled megértetni. Javasolnék gyógypedagógust...

ggaborx 2011.12.07. 14:45:37

@vajdasagi: Végre egy értelmes reakció!

A gondolatmeneted alapját a gazdasági berendezkedés jelenlegi játékszabályai adják. Emiatt a lefektettett alapszabályok kereteiből nem, vagy csak nehezen tudsz kilépni.

Alapvető tévedésnek tartom, hogy az állampapírok kibocsájtása nélkül azonnali megszorításokra lenne szükség. Egyátlán nem. Mert mit is kell ma tulajdonképpen finanszírozni az így kieső bevételekből? Ezt most nem fejtem ki, inkább megfordítom az érmét és felteszem a költői kérdést: az elmúlt húsz évben mikor nem szólt arról a magyar gazdaságpolitika, hogy folyamatos, egyre nagyobb mértékű megszorításokra van szükség? Én nem emlékszem ilyenre. Pedig azok a fránya állampapírok ki voltak bocsájtva mindig.

Az 1. felvetésedre az a válaszom, hogy a 100.000.000 amerikai nyugdíjasnak nagyjából fogalma sincs arról, hogy mibe fekteti a brókercég a pénzét. Kb. azt sem tudják, hogy a Hungary az most ország, vagy éhes? A befektetőik azért vesznek esetleg magyar állampapírokat, mert így saját maguknak is hatalmas hasznot hajtanak. Másképp fogalmazva itt is egy maréknyi ember saját érdekeiről beszélhetünk. De ha minden áron az amerikai nyugdíjasok millióinak befektetéseit kellene vizsgálnunk, akkor is azt mondom, hogy mégsincs az rendjén, hogy a gondolatmenet eredményeképpen az amerikai nyugdíjasnak azért jó, mert nekünk itt egyre nehezebb az élet.

A 2. pontban vázolt történet - befektés, felpörgés, kamatostul visszafizetés - lényegében a bankrendszer marketingjének alapja. Az egyetlen hatalmas tévedés az, hogy a felvett hiteleknek nemhogy a tőkerészét, de a folyamatosan növekvő kamatait sem sikerült még egyetlen - ezzel a módszerrel - "felpörgetett" államnak sem visszafizetnie. Így tehát nemes egyszerűséggel hazugság, ámítás és megtévesztés az egész. Ha nem értesz egyet mutass nekem egy olyan országot a földön, amelyik a befektett tőkét felhasználva úgy felpörgette a gazdaságát, hogy ma már semmilyen államadóssága nincsen.

Azt kellene észre venni, hogy míg ti itt a magyar valóság szereplőit szapuljátok, addik a világ "fejlett" országaiban pontosan ugyanezt teszik az ottani emberek is, miközben senkinek sem tűnik fel hogy a globális gazdasági irányítói mindenkit egyformán tönkretesznek.

nu pagagyí 2011.12.07. 14:47:40

@2llkedő: Már kitalálták. Egy porta, egy disznó.

ggaborx 2011.12.07. 14:51:57

@2llkedő: Félreértettél. Sosem mondtam, hogy érthetetlen a dolog. Sőt, talán jobban értem mint az áltag. Amiről én írtam az csupán annyi, hogy más megoldásokat kellene találni a gazdasági rendszer alapvető működésére. Mert ami jelenleg van, az egyrészt emberek millióit teszi tönkre, másrész működéséből adódódan összeomlásra van ítélve.

Semmiképpen nem tartom jó ötletnek egy olyan rendszer védelmezését és feltétel nélküli éltetését, ami az embereket - világ szinten - nyomorba taszítja és élhetetlen, reménytelen életre kényszeríti. Lényegében rabszolgák és mártírok vagyunk, feláldozva röpke életünket egy távoli homályos gazdasági fellendülés mesés hazugságának. De amíg az emberek többsége elhiszi, hogy majd jobb lesz - "csak ezt éljük túl" - addig nincs remény a változásra.

nu pagagyí 2011.12.07. 14:59:34

Azért, azt nem gondoltam volna, hogy az AB elsunnyogja az állásfoglalását a magánpénztári rablásról. Ha év végéig nem döntenek, márpedig úgy néz ki, akkor jövőre már nem is kell, mert minden panasz törlődik a tákolmány értelmében.
Rohadt, gyáva, gerinctelen banda!

2llkedő 2011.12.07. 15:01:56

@newtehen: "Ne haragudj, sajnos akkor nem tudom Veled megértetni."

Vagyis nem tudod értelmesen elmagyarázni.

2llkedő 2011.12.07. 15:07:13

@ggaborx: "Mert ami jelenleg van, az egyrészt emberek millióit teszi tönkre, másrész működéséből adódódan összeomlásra van ítélve."

Ez így igaz. Csakhogy az emberek gondolkodásának kellene megváltozni ahhoz, hogy felmérjük nem minden a fejlődés. Csakhogy amíg az emberi természet olyan, hogy irígykedik a másikra, ez nem fog megváltozni.

nincsdoktorim 2011.12.07. 15:14:45

@walter77: Őrült vagy gonosz? Nem lehet "és"?
De szerintem csak saját nagyságába belegárgyult pszichopata, aki emellett penge agyú. (Ők nem feltétlen gonoszak, csak épp az emberi érzelmeknek vannak híján, ami mellett zseniálisak is lehetnek)
Neki az a tudat a fontos, hogy ő osztja az észt, a kokit, maflást, egyebeket az Eu-nak, az ő kedvétől függ, hogy fogadja-e az USA nagykövetét (és nem fordítva), és egyébként is ki a f*** az az Obama (hozzá képest)? És miért nem áll vigyázba? Majd adunk neki egy fülest, hogy tudja, hol a helye!
Bűnös a stáb is, aki nyilván látja, mi van, de alájátszik, végrehajtja, amit a vezér megálmodik miközben a láthatáron a mohácsi vész árnya kísért (hű de költői voltam!)
Persze a führernek vagy a conducatornak sem mert senki visszaszólni, pedig ott se csak hülyék voltak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 15:15:16

@2llkedő: Az a baj, hogy csak úgy tudom. De kérlek ne vidd félre a beszélgetés fonalát, ha nem tudsz érdemben reagálni.
Ez az inkább csendben maradtál volna kategória.

ggaborx 2011.12.07. 15:25:53

@2llkedő: Akkor ezekszerint végülis egyetértünk abban, hogy a gazdasági rendszer alapjaival van baj, ugye?

Azon már lehet vitatkozni, hogy miként lehetne rajta változtatni? Azt gondolom, hogy az emberek többsége egyátalán nem eredendően irígykedő, rossz természetű. Nyilván sokan vannak ilyenek is, de legtöbb esetben a reális esély a boldogulásra sokkal többet számít mint az, hogy a másik már előrébb jár.

Ráadásul az "irígykedés" gyökere szerintem sokszor az a társadalmi valóság, ahol az egyén tudja, hogy az irigyelt gazdaságot a másik olyan lehetőségek kihasználásával érte el, melyek számára még csak fel sem merülnek, illetve semmilyen alternatíva nem áll előtte a hasonló sikerek eléréséhez. Ez már a polikikai korrupció témája, amibe most nem mennék bele, csak megemlítem, hogy ebben az országban az elmúlt röpke 20 év mindig is a politikai kapcsolatok mentén felhalmozott egyéni vagyonok gyarapodásáról szólt.

Az irigység pedig abból ered, hogy a hatalmi kapcsolatrendszer szükségképpen zárt közösség ami egyrészt az áltagember számára megközelíthetetlen, másrészt a politikai intézkedések folyamatosan elveszik az egyéb alternatívákat is az egyéni jólét megteremtéséhez.

Konklúzióként én is azt mondom, hogy végső soron maguk az emberek, a "nép" többsége tehet arról amilyen helyzetben van. Egyszerűen azért, mert nem hajlandó gondolkodni és tovább látni a pártoknál, arcoknál, akiket lehet fröcsögve ócsárolni. Persze a hőbörgés még sosem segített senkin, de legalább a gőz le van eresztve.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 15:34:18

@nyomasek: a szabadsag es demokracia nem a hazmesterek es kocsmatoltelekek ellendiktaturaja, mocskos csocselek:-)

walter77 2011.12.07. 15:34:49

@nincsdoktorim:
Hát nem tudom. Nekem sincs doktorim pszichológiából (se) :) de (oké tudom ez gagyi, amolyan discovery chanel alapú tudás, ami hát elég sanyi) láttam egy doksifilmet a Zimbardo féle börtönszimulációs kísérletről, ahol hallgatókat osztottak be véletlenszerűen rabnak vagy őrnek és néhány nap alatt annyira eldurvult a helyzet, hogy le kellett állni. Na ennek kapcsán mondta Zimbardo, hogy egyfelől még ő maga is csak fáziskésésel kapott észbe, hogy leállítsa, mert őt is elkapta a hatalom gépszíja, másfelől meg azt is mondta, hogy a gonoszság valójában egyféle. Ugyanaz a gonoszság dolgozik a 10 éves kölökben aki just for fun szétrúgja a másik homokvárát vagy letépi a másik virágát, mint abban aki később a hatalom védettsége alatt megaláz másokat.
Tudom még nem tartunk itt, de az ahogy OV és a sleppje öncélúan eszközként kezel egész csoportokat, országhatáron belül és kívül, az már-már közelít ehhez. Adott történelmi konstellációban kiadná a tűzparancsot.
Azért gondolom, hogy gonosz, mert tudja, hogy amit tesz annak negatív hatásai vannak, azaz rossz dolgok és nem azért teszi ezeket mert ezek vezetnek valahová, hanem mert neki ezek a lépések jók.

2llkedő 2011.12.07. 15:36:56

@newtehen: "ennyivel kaszál rajta többet a bank. "

Ezt kellene elmagyaráznod. Ennyivel bukik rajta a bank.

2llkedő 2011.12.07. 15:43:49

@ggaborx: "Konklúzióként én is azt mondom, hogy végső soron maguk az emberek, a "nép" többsége tehet arról amilyen helyzetben van. Egyszerűen azért, mert nem hajlandó gondolkodni és tovább látni a pártoknál, arcoknál, akiket lehet fröcsögve ócsárolni."

Nem tehet róla a nép. Az általános iskolás se tehet arról, hogy nem tud integrálni. Meg kell tanulni, Mindent tanulni kell. Ha tetszik, ha nem, végül majd valamikor eljő az a kor, amiről Marx bácsi írt. De nem úgy, ahogyan Lenin bácsi gondolta, hanem úgy, ahogyan Marx bácsi, mégpedig úgy, hogy a legfejlettebbekből alakul ki. De ehhez még sok mindent meg kell tanulni.

Mert Petőfi is megírta:

"Ha majd a bôség kosarából
Mindenki egyaránt vehet,
Ha majd a jognak asztalánál
Mind egyaránt foglal helyet,
Ha majd a szellem napvilága
Ragyog minden ház ablakán:
Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk,
Mert itt van már a Kánaán!"

nincsdoktorim 2011.12.07. 15:44:37

@walter77: Asszem teljesen igazad van a gyermeki gonoszságot illetően. Ez egy éretlen személyiség tipikus reakciója pl. arra, ha vmit nem ért vagy nem tud kezelni. A tehetelenség szülte agresszió, a nem elfogadott dolgok lerombolása. Persze az ilyen embernek nem a facsemetével van gondja, de azt tudja kitörni.
A Vezér viselkedésében is ott vannak az infantilis, regressziós elemek. A dacból pusztítás is.
Vesszőparipám, hogy nem szabadna bizonyos szint felett vezetői pozícióba kerülni (nem csak a politikában) aki egy többszáz órás önismereti csoportban nem vett részt. Mert egy egész cég, alkalmasint egész ország látja kárát.
Más kérdés, hogy akkor hányan maradnának a T. Házban? Az önismeret és a pszichológiai alkalmasság ma sehol se feltétel.

ggaborx 2011.12.07. 15:49:02

@2llkedő: Igazad van. Meg kell tanulni. Csak annyi a gond, hogy a tanagyag eleve hibás. Legjobb esetben is az van, hogy nincs kitől. Illetve sokan oktatnának sokféle tematikát. Melyik a valódi?

walter77 2011.12.07. 16:06:32

@2llkedő:

Teljesen lemaradtam @ggaborx: -szal folytatott társalgásról, ezért csak annyiban szólok bele, hogy végre nem csak én gondolom, hogy Marx nem beszélt hülyeségeket. Mindazonáltal sanszos, hogy attól, hogy sok dologban igaza volt még utópisztikus a elérendő végkifejlet...

Ami a tanagyagot illeti, tény hogy sok féle van, de ha az emberek képesek lennének azt az egy elvet betartani, hogy nem használnak föl többet annál, ami kell nekik (és ebben a normális jólét is már included), akkor már jelentősen javulna a helyzet. De mint minden olyan elképzelés, amely az emberi jószándékra és fejlődésre alapoz, utópisztikus. Asszem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 16:07:22

@2llkedő: ha feljnott vagy es nem tanultal eleget, az a te felelosseged sajnos.

nem ruhazhato at masra. nincs kire. nem lehet az uregi nyulakra, nem lehet az ufokra, ordogre, istenre..

senkire.

felnott ember felelos az eleteert, felnott emberek kozossege felelos a kozosseg sorssaert.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.07. 16:18:04

@walter77: ezzel egyetlen a problema, hogy ha mindenki csak annyit hasznal fel, amennyi az igenye es nincs a haracs motviacioja, akkor nincs fejlodes..:-)

tudom, hogy "nem ezert doglottek meg a tarsaim arccal a sarban vietnamban", de sajnos jobsot, gateset, wattot, edisont, stevensont, marconit etc elsosorban az motivalta, hogy tobb legyen, mint amire szuksege van.

hmm

ha jobban vegiggondolom, akkor filozofiai szempontbol ok valoban a marxi elveket kovettek, hiszen annyit vettek el, amennyi kell...

csak nekik tobb kellett:-D

walter77 2011.12.07. 16:34:43

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Vélhetően igazad van. Mint mondtam, utópisztikus gondolat ez.

De ettől még az értelmetlen felhalmozás valóban értelmetlen és fölösleges, és nem visz előre.

Amúgy meg "szarok bele Töki, megyek bowlingozni"...

2llkedő 2011.12.07. 16:41:56

@ggaborx: "Csak annyi a gond, hogy a tanagyag eleve hibás."

Jó pap is hótig tanul. És a hibákból tanulunk. (máraki).
De ez nyocmilliárd embernél nem megy egyik napról a másikra.

2llkedő 2011.12.07. 16:46:27

@walter77: "Mindazonáltal sanszos, hogy attól, hogy sok dologban igaza volt még utópisztikus a elérendő végkifejlet..."

Pedig Petőfi nem Marxtól tanult. De a Mennyország is utópisztikus.

2llkedő 2011.12.07. 16:58:13

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"nem ruhazhato at masra. nincs kire. nem lehet az uregi nyulakra, nem lehet az ufokra, ordogre, istenre.."

Istnre lehet. Hiszen ő a történelem ura. Meg különben is ő nem álldja meg a magyart jókedvvel, bőséggel.

2llkedő 2011.12.08. 06:05:08

itt is 12:29-es az uccsó bejegyzés. Mi történt?

2llkedő 2011.12.08. 06:21:57

@2llkedő: No, előkerültek. Úgy láccik, az én készülékemben a hiba.

walter77 2011.12.08. 13:03:48

@2llkedő:
Igen az is utópisztikus. Bár azt legalább nem a mi dolgunk rendezni, elég ha hiszünk benne.

Gyáli úr 2011.12.08. 14:10:10

@látjátok feleim szümtükkel: Nem. Én "pszichológiával is foglalkozom".

sulcus (törölt) 2011.12.09. 10:17:46

@Gyáli úr:
Aki gyáli és "úr"-nak titulálja magát,szintén nem 100-as!
(kivéve,ha az átkosban elvtárs volt,csak most a fennmaradásért kűzd mint:Szűrös,Csintalan,Pozsgai,Pintér,Martonyi és még sok-sok elvtárs-úr!)


süti beállítások módosítása