Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Miért ilyen plakátokat látunk?

2009.06.02. 00:21 - eroica

Címkék: olvastam

Olvastam a hírszerző.hu-n egy érdekes írást a pártok plakátjairól. Íme egy kis általános vélemény és a Fideszről szóló rész:

Csereszabatos szlogenek? (kép: mkkp.hu:-)

Sematikus figurák, rossz fotók, egyszerű üzenetek, kevés ötlet, még kevesebb európaiság - szakértők kritizálták az idei EP-kampány plakátjait, kizárólag vizuális szempontból. Úgy tűnik, a kampány sokkal inkább fókuszál a 2010-es választásokra, mint az emberek számára távolinak tűnő Brüsszelre és az EP-be való bekerülésre.
"A politikai hirdetés nem egy kifejezetten izgalmas műfaj, eléggé kötött formailag, a végletekig leegyszerűsített üzenetek jellemzik, ennek megfelelően legtöbbször nem is merészebb egy mosóporreklámnál" - így jellemezte a politikai plakátokat általában a Hírszerzőnek egy nemzetközi reklámügynökség art directora, aki megrendelői miatt neve elhallgatását kérte.

A szakember szerint pont ez az egyszerűség jellemzi a Fidesz kampányát is. "Elég! Szavazz!" - a párt egyszerűen mozgósít, nem lehet félreérteni az üzeneteit. Ezzel van összhangban kampányuk képi világa és tipográfiája is: profi munka, de hazai viszonylatban is sematikus, nemzetközi példákkal összevetve pedig kissé poros. Az erős szavak visszafogott tipográfiával párosulnak - véli a reklámszakember.

Bugyuta képek, bágyadtan mosolygó polgárok

A fotók, bár technikailag a legkimagaslóbbak a mezőnyben, a tipográfiához hasonlóan jellegtelenek: bágyadtan mosolygó átlagpolgárok felkiáltójelek és transzparensek között - az egyik legjobb magyar fotóst bízták meg, mégis se hús, se hal lett az eredmény - mondta lapunknak az art director. A plakátokon szereplő emberek csoportja túl tág, nincsenek benne valósághű, felismerhető típusok; kifejezetten az átlagosat akarják megmutatni, így viszont elszürkülnek.

A Hírszerző egy fotóesztétát is megkérdezett az EP-kampány vizuális világával kapcsolatban. A szintén neve elhallgatását kérő szakember ugyancsak nem volt jó véleménnyel a Fidesz által használt fotókról, szerinte a képek egyenesen bugyuták. Egyértelműek, didaktikusak, nem vetnek fel kérdéseket: nem hatnak többnek, mint egy reklámfotó, vagy egy képes magazin illusztrációja.

Az esztéta szerint a Fidesz az érzékekre és az érzelmekre akar hatni.

A plakátok előterében egy klasszikus magyar család képét látjuk (apa, anya, gyerek), ezzel az ábrázolással azonban a párt kirekeszt mindenkit, aki nem fehér bőrű, vagy nem egy gyereke van - veti fel az esztéta. Szerinte a plakátok nem olyan sematikusak, mint ahogy a reklámszakember megállapította: "meghökkentő, hogy az üzenet mennyire nincs összhangban a mosolygós, kedves arcú emberekkel, akikről a jólét és az elégedettség sugárzik".

"A Fidesz idén azért választhatta ezt az utat, mert három évvel ezelőtt a dühödt arcú emberek bedobásával nem azt érték el, amit szerettek volna. Akkor senki nem kívánt magára ismerni a megkeseredett, rosszkedvű és dühös arcokban" - véli az esztéta.

A kampány sematikusságát megerősítendő azzal ő is egyetért, hogy a Fidesznek a plakátok alapján nem volt célja, hogy a "táboron kívüliekhez" is szóljon, inkább a már amúgy is meggyőzötteket szólította meg. A sematikus ábrázolás abban is megnyilvánul - s ez nem csak a Fidesz kampányára igaz -, hogy pártszimpátiától függetlenül a plakátokon megjelenített csoporttal bárki azonosulhat, annyira jellegtelen masszát képeznek. Az art director szerint a plakát épp ezért nem hiteles, hiszen nem társítható egy adott párt értékeihez.

Teljes cikk, ha érdekli a többi pártról való vélemény: http://www.hirszerzo.hu/cikkprint.109894

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

1 komment

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr51158041

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az én kampányom 2009.06.03. 19:07:05

Na naaa! :DEbben a pillanatban ugrott be egy plakátragasztó szimpatizánsunk az irodába, hogy megmutassa:Már érkezett is egy kiegészítés a sztorihoz:EON! A kommentekbe lehet képet beszúrni? : ) Az alábbit akartam hozzáfűzni...: ) "No, ez érdekes : )…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.06.02. 12:23:36

Újabb bolondok, vagy politikai médiahack? Elfogtam egy levelet. Pontosabban ő fogott el engem, mert spam-ként érkezett. A spam szűrő sajnos/szerencsére nem dobta ki kapásból, így kíváncsiságból beleolvastam (Azzal hívta fel magára a figyelmemet, hogy tárg…

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.06.02. 08:01:44

Szavazz a Szent Családra!Az LMP is érzi azt, amit az MSZP. Valahogyan meg kellene szólítani, a hívő szavazók hatalmas táborát. Az MSZP, az ősi szembenállás okán, nemigen tud direkt üzenetet átjuttatni a templomok vastag falán, így inkább azt sugallja, hog…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.06.02. 09:39:20

Én írtam már szinte minden párt EP-kampányáról, a Fideszé még sorra van a héten, de összességében úgy látom, hogy az ő kampányuk van kommunikációs szempontból a legjobban felépítve.
A többi elemzést itt megtekinthetitek:
grafter.blog.hu/rovat/politika