Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Mussolinihez hasonlították Orbánt, válaszul cenzúráztak

2014.07.31. 14:06 - eroica

"A magyar média szabad" - írta a fideszes Gulyás Gergely Neelie Kroes uniós biztosnak küldött nyílt levelében. Egy emlékezetes mondatában mondatában két tényt állított: "Az öncenzúra létének felvetése értelmezhetetlen: egyetlen újságírót sem ért semmilyen jellegű bántalom".

Az utóbbi állítás felvetése méretes "pofátlanság" nem sokkal az origó főszerkesztőjének kirúgása után. (A kirúgás előtt az origó Lázár János milliós hotelszámláiról írt.) Az hogy a komplett hírszerkesztőség felmondott, jól mutatja, hogy durva külső beavatkozásról volt szó. Az "öncenzúrára" is mintha láttunk volna példát. Lomniczi Zoltán kitakarására talán Gulyás Gergely is emlékszik. De letiltotta a közmédia a Kozmosz együttes koncertjét a Schmitt Pál-dal miatt is. A Fidesz időközi vereségét pedig a hírek aljára rejtették, stb. 
Most azonban újra megdőlt Gulyás érvelése, hiszen ma is öncenzúrázott a közmédia és az MTI. A neves Newsweek amerikai hetilap portáljának tegnap esti vezető híre már címében Magyarország Mussolinijának nevezte Orbánt.

Reggel óta ettől hangos az online sajtó szabadabb része. A közmédia híreit összegyűjtő Híradó.hu-n még 19.01-kor sincs semmilyen hír. A 12 órai Petőfi valamint a 12, a 13 és a 14 órai Kossuth hírek között sem volt hallható. Pedig a 12 órai Kossuth Krónika 20 perc hosszú.
Így percekig hallhattunk arról riportot, hogy balkáni szomszédainknál, hogy milyen volt az éjjeli vihar, és egy balatonlellei bölcsőde átadására is elmentek. A híradóban két hír is a Magyar Nemzetre hivatkozott (a Simicska-lap nyilván fontosabb médium, mint a Newsweek).
Egyébként a 13 órai hírekbe is befért volna a Newsweek véleménye, mert helyette arról hallhattunk hosszan, hogy adóellenőrre támadt egy taxis, és hogy egy orosházi férfi egy hévízi wellness szállodában lopott.
Hirado_hu_kozmedia_elhallgatas_cenzura_mussolini_fasiszta_diktator_orban_viktor_fidesz_kormanyfo_miniszterelnok_sajto_media_sajtoszabadsag.pngA közmédiát nem érdekelte, hogy Newsweek Mussolinihez hasonlította Orbánt
Persze, ha egy ország vezérét diktátornak nevezik, arra a legjobb válasz a cenzúra. Hiszen ennél őszintébb reagálást nem is adhattak.
Ui.: Azt tavaly decemberben is dokumentáltuk, hogy a közmédia nem nagyon fárasztja magát ellenzéki véleményekkel:
Kozmedia_Hirado_hu_kormanymedia_Fidesz_nyilatkozat_onreklam_idojaras_tartalomelemzes_kormanypropaganda_egyoldalusag_media_sajto.png
Ui.2.
Azon nem lepődtünk meg, hogy a közmédia mellett a klasszikus Fidesz-média is hallgatott a Mussolini hasonlatról. Hallgatott azonban a megyei lapok többsége és a "mérsékelt fideszes" portálok is. Utóbbiak közül nem számolt be az ügyről (15.30-ig):
origo.hu
(heti)valasz.hu
mandiner.hu (bár ezt a posztunkat szemlézték)
inforadio.hu 
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

komment

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr586562205

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Magyar Nemzet Online-on tilos leírni Simicska Lajos nevét 2014.07.31. 22:47:00

Rendkívül érdekes jelenségre figyeltem fel, amikor megpróbáltam hozzászólni az MNO-n. Elmagyaráztam volna szegény, értetlenkedő kormánypárti szavazóknak, miért is jelenik meg mostanában annyi, a kormánnyal szemben kritikus cikk az oldalon. Erőfeszítése...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.07.31. 16:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wirth6 2014.07.31. 15:30:48

"Az utóbbi felvetése méretes pofátlanság két hónappal az origó főszerkesztőjének kirúgása után. (Előtte az origó Lázár János milliós hotelszámláiról írt.)"

Klasszikus esete az egymás-utániság és az ok-okozatiság összekeverésének.

lavór 2014.07.31. 15:49:17

A királyi tévében még szó sem esett a posványosi grandiózus kinyilatkoztatásról. Így kénytelenek az emberek azt RTL Híradóból tájékozódni.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2014.07.31. 16:20:14

wirth6:
Az origó írt Lázár milliós hotelszámláiról -> kirúgták a főszerkesztőt -> a "hírszerkesztőség" felmond -> Gulyás azt hazudja, hogy senkit nem ért bántalom semmiért.

Mi lenne itt összekeverve?

Blogger Géza 2014.07.31. 16:25:17

Bocsi, de miért kéne az összes médiának átvennie egy hülye újságíró cikkét? Ez nem hír. A hírszolgáltatás nem az lenne, hogy újságírók egymás cikkeit fordítgatják. Hanem hogy ESEMÉNYEKRŐL számolnak be, nem újságírók véleményéről. Vagy ha Obamát holnap egy magyar újság címlapján teszem azt Sztálinhoz hasonlítják (túllépte ugye a hatáskörét, mondják róla), akkor szerinted holnap ezzel fog foglalkozni a teljes amerikai sajtó? Ne röhögtess... Az esemény a tusványfürdői beszéd volt, ezt lehozta a média. Lehozta még az EU reagálását is (kb: nem foglalkozunk ilyen dolgokkal, szólásszabadság van), ennyi.

wirth6 2014.07.31. 16:46:16

@eroica: Az origo írt lázár milliós hotelszámláiról EZUTÁN a főszerkesztőt kirúgták. Az EZUTÁN lett szerintem összekeverve az EZÉRT-el.

kissiú 2014.07.31. 16:51:02

Ez nem hír azok után, hogy a Schmitt ügy kb 3 hétig nem is létezett a Híradón. Aztán hirtelen lemondott.

De sok ilyen volt még, a Hadházy hangfelvételtől a NAV-mutyin át a baltás gyilkosunkig. Mit várunk abban az országban, ahol a köztévé riportere nem találja meg az Operát?

röf 2014.07.31. 16:51:14

Mussolínihez hasonlították Orbánt...jaj.... és nem hozta minden cájtung. .jajaj....BLOG-ot neki de azonnal....jajajaj......

Még nem érzitek, milyen sivár erőlködés ez....?

Ott a láp mélyén ilyenekről brekegtek minden nap, de nem hallatszik túl a nádason.

Időnként megkéritek a szomszédos külföldi mocsár lakóit, a veletek egyívású varangyok is szíveskedjenek már ugyanezt brekegni, hogy minél hangosabbak legyetek...
Sajnos el vagytok tévedve.
Nem az a lényeg, hányan brekegnek, hanem hogy ki brekeg.
Na ezért vagytok súlytalanok.

J.László 2014.07.31. 17:20:55

Döntsétek már el végre bazdmeg, hogy fasiszta vagy kommunista. Ha nem megy, kérjetek ideológiai útmutatást a pártközpontból, te hülye.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.07.31. 17:37:45

Én kiraktam volna címlapra, hiszen Mussolini kitűnő ember és jelentős államférfi volt annak idején. Megtisztelő, ha hozzá hasonlítanak egy mai politikust.

De a szerkesztőséget szabadok, ők pedig másmilyen döntést hoztak. Az is lehet, hogy nem értékelték a Newsweek véleménycikkét olyan horderejűnek, mint mondjuk egy belpolitikai történést, amiben szintén van logika - vélemény itthon is van tízmillió, igen ritkán van szükség amcsi bloggerekéire is.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.07.31. 17:39:04

Egyébként örülök, hogy a Fideszfigyelő meg tudott egyezni az utódpárttal, és nem jutott az Egyenlítő sorságra, amelyik viszont nem tudott, és most nem is működhet.

Mi lenne itt a sajtószabadsággal, ha ez a szennyblog nem lenne?

_most_ 2014.07.31. 17:53:14

remélem az rtl klub híradóba azért bekerül :D

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.07.31. 17:58:43

Én pl. abban hasonlítok Mussolinihez, hogy engem is nagyon bírnak a jó nők.

efi 2014.07.31. 18:18:45

@wirth6:
Azért arról remélem hallottál, hogy szegény Lázár szomorú volt sok origo-s hír után. Ez eddig nem meglepő. Viszont ezt mindig közkinccsé is tették az origós szerkesztőségi értekezleteken. Ugyan miért?

toportyánzsóti 2014.07.31. 18:35:34

Kádéenpés ez a szerencsétlen istenielen barom,ezeknél mindig az ellenkezője igaz annak amit állítanak.Sikeresen maga köré gyűjtötte az összes szociopatát a csuti orálmuzsik,szegényeknek ez lesz a halálok.

toportyánzsóti 2014.07.31. 18:37:36

@Istóczy úr: Magatokat minősítetted szennynek szerencsétlen jobber szociopatikus elme,ennyire nem futotta az iskoláidnak,vagy állatfarmon nőttél ki a fekáliából?

toportyánzsóti 2014.07.31. 18:39:27

@_most_: Nagy oboa lesz az RTL ügyből a csuti orálmuzsiknak és offshorkkjainak.

Liberal left wing trash 2014.07.31. 18:55:20

@efi: Nyilván, kár hogy nincs rolla vidió.

Gyorgy Nagy 2014.07.31. 19:08:37

Az amerikai ujság még finom volt a falusi volt KISZ titkárhoz. Szomoru hogy ez a megitélés az egész országra kihat.

űrszelvény (törölt) 2014.07.31. 19:17:47

"A neves Newsweek amerikai hetilap portáljának vezető híre már címében Magyarország Mussolinijának nevezte Orbánt.

Reggel óta ettől hangos az online sajtó szabadabb része. A közmédia híreit összegyűjtő Híradó.hu-n még 17.02-kor sincs semmilyen hír."
És ha lenne róla hír az miért lenne jó? Csak még jobban nyilvánvalóvá válna, hogy az ilyen hasonlítgatásokra egyszer, mint egy nagy és fedhetetlen ember igazságaira, hol mint a világ legnagyobb bunkóságára tekintetek ugyanazok az emberek. Attól függően, hogy ki az érintett személy :)

Netuddki. 2014.07.31. 19:46:19

@Blogger Géza: "Bocsi, de miért kéne az összes médiának átvennie egy hülye újságíró cikkét? Ez nem hír. A hírszolgáltatás nem az lenne, hogy újságírók egymás cikkeit fordítgatják."

Akkor írjál a pitypangról B+! Te kerényi, te.
A független média meg megírja azt ami az embereket érdekelheti, és nem azt amit a fideszes bohócok szerint megírhatnak.

_most_ 2014.07.31. 19:51:20

haha, az rtl klub híradóba bekerült a hír, megmondtam előre :D

impala 2014.07.31. 20:12:37

@J.László: Döntsétek már el végre bazdmeg, hogy fasiszta vagy kommunista

nem nagy a különbség, így eldönteni sem fontos

kézműves étcsokimikulás 2014.07.31. 20:17:57

@IGAZI_kovi1970: jaja,az igazi demokratak...
akarcsak ez a blog...
az valahogy lemaradt,hogy a newsweek a nephazugsagra,oppardon nepszabaccsagra hivatkozott...
mindegy,nm oszt,nem szoroz,a baloldal retardaltjai mindenhol egyformak...

_most_ 2014.07.31. 20:27:03

@kézműves étcsokinyuszi: értem, szóval a népszabadságnál döntik el mi legyen a newseek-ben, már megint sikerült leleplezni egy norvég ármánykodást :D

Mystes 2014.07.31. 20:27:35

engem eddig csak libsi/balos blogokon cenzúráztak! még kommentelni sem engednek!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.07.31. 21:22:30

"Reggel óta ettől hangos az online sajtó szabadabb része"
Elvtársak, nem amiatt ajvékoltok, már vagy 5 éve, hogy itt diktatúra van, és nincs szólásszabaccság? Akkor hogyan lehet tőle hangos a sajtó?

kézműves étcsokimikulás 2014.07.31. 21:35:04

@_most_: szovegertelmezes elegtelen,logika elegtelen,leulhetsz...
illetve baller szavazonak jo leszel...
:)

látens liberális 2014.07.31. 22:05:14

@IGAZI_kovi1970: Én úgy tudom a liberált " nem szabad" sajtóból, hogy nálunk nincs sajtószabadság.Milyen színű is az a független média? Narancs.

Brix 2014.07.31. 22:26:30

A közszolgálati média helyett, jobb lenne már az állami médiát használni, mivel az illiberális demokráciában, köz szolgálata helyett, az állami propaganda eszköze a " közmédia "
Orbán valóban kezd egyre jobban fasiszta módon gondolkodni, sok a közös pont...
-

$pi$ 2014.07.31. 23:20:57

A "cenzúrázás" nem azt jelenti, hogy az xy média nem akar hírt adni valamiről mert a kutyát nem érdekli (mint ebben az esetben) hanem azt, hogy hírt akar adni valamiről de nem hagyják.

Azért persze öröm látni, hogy a "demokratikus ellenzék" még mindig távolodik a valóságtól. A tévé nem mondta be, hogy a zorbánt musszolínihez hasonlítottuk... besz@rás...

Dezső Németh 2014.08.01. 02:16:32

@Blogger Géza:
"...Lehozta még az EU reagálását is (kb: nem foglalkozunk ilyen dolgokkal, szólásszabadság van), ennyi...."
Ja. És is dolgoztam állami intézménynél. Nyáron vagy két hónapra kiürült a cég. Egy-egy hétig ügyeletet tartott a pórnép. És ha információt szeretett volna valaki, nem ÉN mondtam a tutit, hanem közöltem, hogy az illetékesek majd szeptemberben jönnek... Az EU-nál is azt mondták: Az illetékesek majd szeptemberben jönnek... Azért mégse a takarítónő mondja a vezetőség álláspontját !...

Ambiorix 2014.08.01. 07:34:33

Nekünk magyaroknak a balatonlellei bölcsőde tényleg sokkal fontosabb, mint az, hogy toporzékoló körútonbelüli libsik gyalázkodó cikket írattak amerikai haverjaikkal.

anonymand 2014.08.01. 08:06:12

@Istóczy úr:

Istóczy úr!

Fogalmazz pontosan!
..."ha ez a szennyblog nem lenne?" - helyesen: ha ez az általad szennyezett blog.

anonymand

joska61 2014.08.01. 09:30:12

Én azon röhögök jóideje, hogy minden nem orbánt és bandáját egekbe emelő cikknél megjelennek a fidesztrollok, és a cikkiróval, meg a kommenterekkel foglalkoznak. Közben meg nem veszik észre, hogy az ő demokráciájukat is elveszik, az ő fizetésükből is csípnek ezt-azt... Értsétek már meg, értetek is szól a kritika!

cenzuratroll bosszanto 2014.08.01. 09:49:09

@joska61:

Van egy rossz hírem. Ezek nem veszik észre. Ők a rendszer alsó szintű haszonélvezői, csurrantnak nekik néhány üveggyöngyöt, amivel még a felszínen tudnak maradni. Buták ahhoz, hogy felfogják, őket is ugyanúgy eltapossák.

Blogger Géza 2014.08.01. 09:50:26

@Dezső Németh: Persze. Nyilván az egész EU szabadságon van, az oroszokkal sem foglalkozik senki, mert mindenki horgászik. :) Ezért a szankciókat is kénytelenek voltak a takarítónők összeállítani és megszavazni!

Blogger Géza 2014.08.01. 09:52:11

@joska61: Az én demokráciámat ugyan nem vették el. Soha annyira nem érvényesült, amit én akartam (illetve amit a többség), mint most... A fizetésemből meg sokkal kevesebbet csípnek le, mint korábban.

Brix 2014.08.01. 10:31:23

@Blogger Géza: "A fizetésemből meg sokkal kevesebbet csípnek le, mint korábban." Igen, de ezt csak úgy tudod megtenni, hogy a többségtől meg többet vesznek el:
adójóváírás eltörlése, megemelt fogyasztási adók, banki tranzakciós adó... Az alacsony keresetűek kifejezetten rosszul jártak az Orbán-rendszerben, bár valamelyest ebben történt javulás. 2010-ban nettó 133 ezer ft körül volt az átlagfizetés , 2014 -ben 150 ezer körül. Közben a hivatalos infláció 2010-2013 között: 4,9%, 3,9%, 5,7% , 1,7%. Összesen: 16,1%
El lehet ugyanezt mondani a forint árfolyamáról is.
2010-ben még 270-275 körül mozgott átlagosan, az idén meg még nem nagyobb volt 300 alatt...Sőt , megyünk a szakadék felé....
Összességében el lehet mondani , hogy az Orbán-kormány munkaállama kedvezőtlen változásokat hozott a dolgozóknak, bár jól kereső nagycsaládosok valamelyest jobban jártak.
DE, nem a többség!
A néhány százezer főt kitevő nagypolgári réteg, a többséget terhelő magasabb adóteher révén járt jobban!

fehérfarkas 2014.08.01. 11:08:22

@Blogger Géza:
Azért a Newsweek olvasói tábora egy kicsit mintha nagyobb lenne a magyar sajtóénál. Ráadásul a nagy nemzetközi hírügynökségek is sokszor vesznek híreket a Newsweek-től, így az érdekesebb híreikről Washngtontól Tokióig tájékozódhatnak az emberek.
Persze nem lenne nagy gond, ha csak és kizárólag a Newsweek egyetlen egy újságírja írt volna negatívat Orbánról - csakhogy inkább az a ritkaság, aki pozitívat ír róla. (már az 1. Orbán-kormány alatt feketelistázták a külföldi sajtót és újságírókat, mert olyan sokan írtak róla rosszat - pedig azon még szinte dícséretnek számítanak azokhoz képest, amiket mostanában írnak róla)

fehérfarkas 2014.08.01. 11:18:10

@Csuti Ördögüző:

Ha John McCain nevezi liberális baloldali szemétnek a Newsweeket, akkor az azt jelenti, hogy valójában egy nagyon jó újságról van szó. Egy olyanról, amelyik nyíltan le meri írni az amerikai kormány és a szenátorok piszkos ügyeit. Például azt, amikor John McCain szenátor kiment Szíriába az Assad ellenes "ellenzékkel" tárgyalni, és kiderült, hogy akikkel tárgyalt azok között a libanoni hatóság által kőrőzött emberrabló terroristák is voltak (= az amerikai szenátor külföldön terroristákkal tárgyal/üzeletel). És, ha már cenzúrázni nem tudja az ilyen újságokat, akor epét hányva fröcsög rájuk.

istvankah 2014.08.01. 11:32:20

Szóval a nemzetimagyarok szerint a megvezetőjük 100-as!Érdekes,hogy külfőldőn pedig éppen ellenkező a vélemény róla!Elképzelhető,hogy tőlünk nyugatra a normális lenne a diliházi? Evvel még én a nyockerben klimatizálódott is vitába szálok!Az is igaz,hogy nem a csúti seggéből nézem a "horizontot!

Blogger Géza 2014.08.01. 11:51:50

@fehérfarkas: Nem annyira biztos az, a Newsweek is egyre inkább vegetál. (Nem csodálom, ha ilyen hülyeségeket írnak.)

"Megszűnik a nyomtatott Newsweek"

www.hwsw.hu/hirek/49223/newsweek-nyomtatott-lap-online-sajto.html

randomuser1 2014.08.01. 12:02:48

kiafaszom az a muszolimi és hogy merik egy lapon említeni ami istenadta vezérünkkel, he?

2014.08.01. 12:06:16

Ha Orbán Mussolini lenne, az tényleg nagyon jó lenne. Bizonyos alapvető nemzeti érdekek szempontjából is. Sajnos azonban abszolúte nem az, de még az árnyéka sem lehetne neki, hanem inkább csak azok szolgája ő is, akik a nevezett firkászokat valami kifürkészhetetlen okból azért fizetik, hogy ilyen tudománytalanságokat és történelmietlenségeket írjanak le. Mindezt pedig azért, hogy az anyázókat megint jól összezavarják, és újabb végtelen, anyázós spirálokba bocsátkozni késztessék.

Magyarul ő, a vikuci többnyire csak azért van, hogy ilyet írhassanak róla, a kinti tudatlanoknak, a zéró-bites ballibbantaknak, akiknek ennyi is elég. Koncnak, amitől néha ők is idejönnek, meghívásra vafgy utasításra életmenetelni, élőláncolni, konferenciázni, és antifázni, arról, hogy MI, MAGYAROK, úgy EN BLOC mekkora emberiségellenes, világfaló, kutúratagadó szörnyetegek vagyunk. Élünkön ezzel a paprikajancsi II.-vel, aki alig tudja csak alulmúlni az I. számot viselő, 5 évvel korábbi, papagájorrú elődjét.

Ugyanis ha ez a lemussolinizése a mindenféle MAI magyarországi politikai végbélféregnyúlványoknak igaz volna, akkor itt már kő kövön nem maradt volna azok és védenceik számára, akik ezt, meg a hasonlókat vinnyogják, kb. azért a sosemvolt sajtószabadságért vonyítva, melyet még az ő kedves, pirossal felcsillagozott apukáik és nagyapukáik voltak oly szívesek a semminél is semmibbé tenni, úgy cca 1945 körültől kezdve, napjainkig.

Mert az esetben Mussolini feketeingesei, balillái (azaz az ifjúsági szekció), vagy rendőrei, de még a katonái is az arcukról a bőrt bizony csizmatalpakkal radíroznák le, miután az újjaikat puskatussal döngölték alaktalanra.

Ugyanis nála kb. ez volt, miközben pedig a nép ebből csak azt látta, hogy végre rend van, meg stabilitás, megélhetés meg prosperitás, jó olasznak lenni, meg szép is, nagy múltunk van, meg kultúránk, s nincs balhé meg bűnözés, mert a camorra és a cosa nostra maffiákok meg fülüket-farkukat behúzva kussolnak Szicíliában meg Nápolyban és környékén, mind a mellett és közben is, hogy a Duce azért ügyel önmaga és rendszere fényezésének pompázatos és tömegtámogatásos megünnepléseire is. És a 'stadionok' mellett épülgetett ott még más is, ami a zembereknek is jó volt, és az még mindig nem holomúzeum volt :)

Azt a fajta később jött iszonyú nyomort, amiről a későbbi 'neorealizmus' számolt be arrafelé, a hatalomba jutott helyi kommerek áldásával, azt pedig már az a háború (és annak ott 2 éven át tartó átvonulása szülte), amely Mussolininek igazából nem sok részben volt már köszönhető.

Az meg itt külön vicces, mikor idomított kutyák ugatnak a másik kennelben ugató idomított kutyákra, az ügyben, hogy ki miről ugat vagy nem ugat, és kinek, miközben mind a két helyen nagyjából ugyanazok által és ugyanazok ellen vannak beidomítva ...

Blogger Géza 2014.08.01. 12:07:27

@Brix: " 2010-ban nettó 133 ezer ft körül volt az átlagfizetés , 2014 -ben 150 ezer körül. Közben a hivatalos infláció 2010-2013 között: 4,9%, 3,9%, 5,7% , 1,7%. Összesen: 16,1%"

Ezzel több probléma is van:

1) Ha 2010-hez akarod viszonyítani 2014-et, akkor bizony a 2014-es inflációt is bele kell venned az összehasonlításba. A 2010-es infláció csak a 2010-nek 2009-hez viszonyításakor érdekes, most nem. Tehát a helyes összehasonlítás: 3,9%, 5,7% , 1,7%, 0,5% (becsült), azaz 11,8%, ami máris alulmúlja az általad közölt nettó béremelkedési ütemet (12,8%)

2) Nem tudom, honnan jött ez a nettó 150 ezer, a lefrisebb adatok szerint:

"A nem közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatottak
bruttó keresete a nemz
etgazdaságban átlagosan
246 700"

ennek a nettója családi adókedezmény nélkül 162 ezer, egy gyereknél nettó 172 ezer, 2-nél nettó 182 ezer.

Ha a fenti 3 számot átlagolom (ez az "átlagemberre" nyilván nem tökéletes de hozzávetőleg azért helyes), a nettó 172 ezer a te 130 ezredhez képest 32%-os, de reálértékben is kb 20%os növekedést jelent.

Ebből is tálszik, hogy egy átlagos (nem közmunkás) kereső nettó reálbére is igen jelentősen emelkedett. A többség egyértelműen jól járt.

rapitzsuakoloh 2014.08.01. 12:17:30

akko 3ra kezdjünk el egyszerre rettegni
1
2
3
ájvék orbán
ájvek demokrácia

megmonta a bloger is mit írt a hávégé, amit a nyúszíkben látott, amit a NépSzabadságban olvastak cijon bölcseji

Dezső Németh 2014.08.01. 13:34:22

@Blogger Géza:
"...A többség egyértelműen jól járt. ..."
Te, idióta !...

Blogger Géza 2014.08.01. 13:57:42

@Dezső Németh: Röviden összefoglalva: a minimálbéresek jól jártak az erős mimnálbéremelés miatt, az átlagot elérők és meghaladók a csökkentett kulcs miatt, a gyerekesek többsége pedig a családi adókedvezmény miatt. Leginkább a minimálbér felett, de átlagbér alatt kereső gyermektelenek jártak kicsit rosszabbul, ha a munkaadójuk nem hajtotta végre az elvárt béremelést. De ez csak egy szűkebb csoport.

heptakontanonaéder 2014.08.01. 18:03:28

@Blogger Géza:
A magadfajta izének könnyű a kedvére tenni, csak legyen könnyen elérhető közelségben egy nagyfőnöki segg...

fehérfarkas 2014.08.01. 18:28:56

@Blogger Géza:

Ez a világban számos nyomtatott sajtóval így van. A Magyar Hírlap is megszűnt volna, ha Széles oligarcha Gábor meg nem vásárolja, hogy jobboldali agitprop pártsajtót csináljon belőle. És a Magyar Nemzet sem az eladásokból, hanem az állami cégek hírdetéseiből él meg.

Az általad említett cikk azt írja, hogy a nyomtatott sajtó iránt keresletcsökkenés miatt kell megszüntetniük - mert manapság már a digitális verziót olvassák sokkal többen, és a hírdetők is ott hírdetnek:
"2013-tól a Newsweek kizárólag online formátumban működik tovább, megszakítva a 80 éves folyamatos nyomtatott kiadás hagyományát. Már a bejelentést is az interneten közölte a lap, igaz az eheti címlap már négy nappal ezelőtt ezt sugallta.
Már tavaly elkezdődött az online és a nyomtatott tartalom összefésülése, hiszen a tabletek és okostelefonok használatának növekedése, illetve a nyomtatott hirdetési piac folyamatos csökkenése mellett fenntarthatatlanná vált a papír verzió, mondta el Tina Brown főszerkesztő. “Kilépni a nyomtatott világból egy hihetetlenül nehéz pillanat mindannyiunk számára, akik szeretik a nyomtatott lapok romantikáját. Ahogy a Newsweek a jövő évben esedékes 80. születésnapja felé halad, gondoskodnunk kell az újságírás fenntartásáról, ami értelmet ad a magazinnak. Ezt az egészet be kell csomagolni a teljesen digitális jövőbe” - írja a közlemény."
www.hwsw.hu/hirek/49223/newsweek-nyomtatott-lap-online-sajto.html

Tudod, a piaci szektorban a vásárlóktől, befektetőktől és a hírdetőktől függ egy sajtótermék fennmaradása.
Ez nem a fideszes médiabirodalom, amit az adófizetők pénzéből tartanak el, és közben minimális az olvasottsága és nézettsége.

Blogger Géza 2014.08.01. 18:43:14

@fehérfarkas: Na, ennek örülök, hogy szerinted a fideszes sajtónak minimális az olvasottsága/nézettsége, akkor itt és most abba lehet hagyni az ajvékolást, hogy túl sok fideszes sajtótermék jut el az emberkehez. :)

fehérfarkas 2014.08.01. 18:53:49

@Blogger Géza:
Csak közben ott a közmédia, amit tiszta agitproppá alakítottak át - és vidéken a falvakban nagyon sok helyen az fogható.
A bulvármédia csak minimálisat fglalkozik politikával.
A politikával foglalkozó médiumok közül a közmédia teljes egészében fideszes agitpropként működik, és ehhez jönnek még hozzá az olyanok, mint a Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Demokrata, Heti Válasz, Hír Tv, Echo TV

Blogger Géza 2014.08.01. 19:11:00

@fehérfarkas: De mivel ezek nézettsége/olvasottsága szerinted úgyis eltörpül a Népszabadság, Népszava, atv, Klubrádió, ÉS, 168óra, Magyar Narancs, index, origó, 444, hvg, stb. mellett, ezért semmi gond, illetve tovább kellene még növelni a jobboldali sajtó súlyát, hogy igazságos legyen, és tükrözze a társadalom bal-jobb megosztottsági arányát, igaz? Egyetértek.

fehérfarkas 2014.08.01. 20:23:12

@Blogger Géza:
A balos, liberális és a független médiának sem egyforma a nézettsége/olvasottsága.
Ráadásul ezek nem a Fidesz demokráciatiszteletéből vannak még a piacon, hanem mert már régóta léteznek, és a Fidesz az új médiatörvénnyel sem tudott nekik keresztbe tenni (pedig pl. a Klubrádióval igencsak sokáig próbálkozott - pár rádócsatornát pedig sikeresen taccsra is végott; de ennél többet nem tudott elérni)

hanta boy 2014.08.01. 22:37:45

XYZ!

Csillagos ötös!

joska61 2014.08.04. 09:04:50

@Blogger Géza: Szerintem butaságot beszélsz. Egyszerűen nem látod a fától az erdőt.


süti beállítások módosítása