Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

40 év munka után alázták meg a tanárnőt

2013.09.04. 17:46 - eroica

Sorra jönnek a hírek, hogy az állami iskolafenntartó visszaél a hatalmával az igazgatói kinevezésekkor. Korábban a fideszes polgármesterek is tiltakoztak, hogy teljesen megszűnik az önkormányzatok kontrollja az iskolák felett és az igazgatói kinevezésnél. Ezzel a helyi közösségek is elvesztették a kontroll lehetőségét: az önkormányzatok ugyanis kevésbé mehettek szembe egy sikeres iskolával vagy igazgató-jelölttel, mert azt a helyi választók büntethették. A központosítás bukását a botrányos kinevezések mellett az is jelzi, hogy 95 iskola igazgató nélkül kezdte a tanévet. Köztük a balatonalmádi kéttannyelvű gimnázium, amelynek háromszor trükközték úgy a pályázatot, hogy ne a tanárok és a szülők jelöltje legyen az igazgató. Utolsó alkalommal egyedüli jelöltként sem tudott nyerni a PhD-s pedagógus.

A központilag kinevezett tankerület vezetők sikeresen einstandoltak bútorokat és számítógépeket az iskoláktól, de a szervezésben, tanárok kinevezésében már korántsem ilyen jók. A következő eset azt mutatja, hogy sokszor az emberi minimumot sem sikerül hozniuk.

"Édesanyám nyugdíjas pedagógus. Egész eddig úgy volt, hogy nyugdíjas ÉS pedagógus, azaz szerződéses viszonyban heti valahány órát még tanít. Idén még az évnyitó napján sem közölte vele a tankerület, hogy megújítják-e a szerződését. Nem azt mondták, hogy nem, hanem egyszerűen semmit. Aztán tegnap szól ám a telefon, hogy másnap (ma) menjen be az iskolába, mert lett szerződése. Egy hónapra. Nem egy tanévre, nem egy félévre, egy hónapra. Aztán majd meglátjuk. Ezt a huszonegyedik században, földrajzilag Európában eljátszhatják félművelt bunkó pártkatonák egy emberrel, aki eddig negyven (az egyetemmel, tehát a szakmára való kiképzéssel együtt negyvenöt) évet, az eddigi élete kétharmadát fordította arra, hogy gyerekeket tanítson. A saját anyátokkal szórakozzatok." (Torma Péter)

idos_ember_kez.png

A történethez tegyük hozzá: a beígért pedagógus "béremelés" is hatalmas szemfényvesztés. A megnövelt óraszám, az elveszett túlóra-pénzek, az elvett cafeteria és pótlékok, valamint a lassú átminősítés miatt rengeteg pedagógus kevesebbet fog kézhez kapni. Írásunk a témáról.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr985495296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nevem Senki 2013.09.05. 09:31:28

Ebben mi a megalázás? Azt meg tudom érteni és el is fogom tudni fogadni, hogy Anyudnak (esetleg) kevesebb pénzből kell majd megélni és ez nem esik jól neki.

semiambidextrous · http://whimsicalll.blog.hu/ 2013.09.05. 11:12:13

@A nevem Senki: Csakhogy a helyzet az, hogy nem neked kell majd ezt elfogadnon. A megalázás szót pedig csak empátiára képes üzemmódban lehet értelmezni. Anélkül lehetetlen.

Achilles 2013.09.05. 11:36:20

Manapság százszámra bocsájtanak el dolgozókat, valóban megalázó módon.
Egy tanár miért lenne kivétel?

40 évig fizetésért dolgozott. Megtakarítás? Másodállás?
Gondolom vannak gyerekei akik –akik az ingyenes oktatásban szereztek valamilyen végzettséget- Támogassák!
Támogatják? Vagy majd a párt ... izé állambácsi?

Le kéne már pattanni az alanyi jogon járó holtig tartó támogatásról.

opati666 2013.09.05. 11:37:55

Az öregségi nyugdíjas örüljön, hogy otthon lehet és foglalkozhat az unokákkal. Minden dolgozó nyugdíjas egy pályakezdőtől/fiataltól veszi el az állást. Sajnálom, hogy anyukádnak kevesebből kell ezután megélnie, de kell a hely a fiataloknak.

☉ ☾ 2013.09.05. 11:41:47

Mielőtt elszabadulnak az agyhalott fideszes kommentelők, kedves bloggazda, takaríts.

Pan Modry 2013.09.05. 11:45:32

Nem azzal van a gond hogy elkuldik szerintem, hanem azzal hogy adofizetoi penzen eloskodo senkihazi partkatonak hozzak ezeket a donteseket es szemet modon kommunikaljak.

Amerikaban peldaul a szuloi kozossegeknek is lehet beleszolasa a szemelyi dontesekbe, akik az adot fizetik. Itt most orban feudalkomcsi rendszereben meg adofizetokon eloskodo senkihazi partkatonak akarjak megmondani a tutit.

Tyrion25 2013.09.05. 11:49:00

Hát nem tudom de egyeseknek értő olvasás egy NULLA! Nem a pénzt siratja a törénetet elmesélő, hanem az eljárást kifogásolja. Azt, hogy egy szót sem szólt senki eddig, és most ezt a bizonytalanságot továbbra is felnntartják, nincs tisztelet a rendszer urai oldaláról. Ha közlik vele júniusban, hogy köszönjük a 40 évet... akkor nem panaszkodik senki. Persze nem sokat mond sokaknak az emberi méltóság.

Az már csak a dolog szakmai része, hogy az új vezetés nem tudja szeptemberig eldönteni kell-e neki még ez a hölgy, mint munkaerő. Nem vall profizmusra!

Netuddki. 2013.09.05. 11:51:00

Ja, nem ártana moderálni. Semmi kedvem szégyenkezni az ilyen mutyizó, tolvaj fideszes bunkók miatt. Könnyen verik a csalánt más, becsületes munkával megkeresett pénzével. Sajna ők nem tudják mi az...

RaveAcE 2013.09.05. 11:56:26

@Achilles: Nem alanyi jogokról van szó. Elolvastad a posztot? Vagy be sem jön a Fidesz irodán?

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.05. 11:59:52

Két észrevétel:
1. Nem úgy volt, hogy vagy munka vagy nyugdíj?
2. Ha a pedagógusbéremelés 60-80 mrd huf többletkiadást jelent per év, akkor elég egyszerű kimatekozni, hogy TÖBBET visznek haza, mint eddig. Szóval be kéne már fejezni az önsajnáltatást, nem sok olyan hely van ahol 120 nettóért heti 28x45 percet kell dolgozni.
Faszom, minden majom fideszes fogadjon örökbe egy tanárt, meg egy devizahitelest, aztán cideljék le egymást az ócsai lakóparkban.
Tessenek szépen meggondolni legközelebb, hova teszik azt a bizonyos ikszet.

bunkocska 2013.09.05. 12:02:57

Itt magáról az eljárásról van szó, nem pénzbeli kifogás meg ilyesmi. 1 hónapra kötni egy szerződést, lervidült a tanév, vagy a gyerekek havonta más tanárral tanulna, vagy mi van? A versenyszférában sem hónapra hanem projektekre kötsz szerződést, ami lehet 2 hét meg 2 év is.

Fura

bunk0 2013.09.05. 12:04:19

nem baj, majd jövőre jön egy mosolygós bácsi, hogy "Több pénzt az embereknek" meg "Jóléti rendszerváltást" aztán tapsolhattok neki hogy "IGEN-IGEN"

bunkocska 2013.09.05. 12:05:07

@Tomasz_a_gozmozdony: Tanár vagy, merthogy egy adott órára készülni kell, dolgozatokat javítani, fegyelmezni, képezni magad stb, az adott 28*45 perc nem tudom hogy jött ki, mert naponta nem 1 órája van egy tanárnak, de mégcsak nem is 2. De nem tudom, csak tippelek, mert nem vagyok tanár, de nem is szeretnék.

Pan Modry 2013.09.05. 12:05:47

@Tomasz_a_gozmozdony:

Elore kozolni a felteteleket es nem az utolso pillanatokban kapkodni nem kerul penzbe , es itt a kifogas eppen ez volt.

Amugy ha te is egy adofizetoi penzen eloskodo kis senkihazi partkatona vagy, nem is csodalkozom hogy nem jott le a dolog. Ertelmes emberek a piacon is tudnak ervenyesulni es nem kell bepucsitaniuk hogy commentekkel vedjek a fideszkomcsikat.

Pan Modry 2013.09.05. 12:07:58

@Tomasz_a_gozmozdony:

en nem tanar vagyok, de ha egy magadfajta fideszes panelproli latna hogyan dolgozom, lehet azt mondana hogy heti 5 ora munkaval a tizedeert is szivesen csinalna a dolgot.

Nos, ahogy a tanarok sem 28*45 percet dolgoznak hetente, ugyanugy Lionel Messi sem 2*90 percet, vagy Usain Bolt sem 10 masodpercet havi atlagban.

vitalis06 2013.09.05. 12:13:05

1. Nem tudjuk pontosan mi történt, mi hangzott el, hiszen nem a tanár írta a posztot, hanem a gyereke, aki már elmondásból tudja.
2. a nyugdíjas az nyugdíjas. van elég fiatal akinek állásra lenne szüksége. a nyugdíjas akkor kap csak, ha nagy szükség van rá.
A gyerekeim iskolájában is kötöttek fél évre szerződést nyugdíjas tanárral, hiszen az egyik kisgyerekes tanárnő nem vállalta a délutánt, ott segít ki a nyugdíjas. A régi tornatanárral is köt9öttek szerződést, ő is be fog járni, de még nem tudják mennyit, mert még nem alakult ki a rendszer. Biztos kell fél év ahhoz, hogy lássák pontosan mennyi tanárra és milyenre van szükség.
Szerintem csak annyi történt, hogy a nyugdíjas elvárta volna az új szerződést, de az iskola még nem tudja pontosan mire lesz szükség. ezért adtak neki 1 hónapos szerződést.
Szerintem ez teljesen rendben van.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.05. 12:15:37

@Pan Modry: hálistennek semelyik párthoz nincsen közöm, nem viszem, hanem hozom a pénzt.
A másik gondolatodra reflektálva, a mese habbal kategória, ha netán valaki a fizucsökkenés /sic!/ miatt nem sajnálja őket, akkor majd azért,mert szegényeknek mennyit kell készülni. Dolgozatösszeállítás 10 perc, javítás 10perc per darab, adómentes különórák 45 perc per alkalom. Ki lehet próbálni a versenyszférát ha tényleg olyan szar nekik. Ott minimum 8 órát a munkahelyen kell tölteni, van hogy a hétvégét is, meg nyári szünet sincs, kb ugyanennyiért. Ja, akkor már nem is olyan szar nekik? Végülis csak nem lehet szar, ha a poszter édesanyja a nyugdíjazás után is vígan tanítana. Most akkor szar vagy nem szar?

szonár 2013.09.05. 12:17:46

Hát egyelőre egy valami bukott meg, az a liberálbolsevisták álma az oktatási káoszról. Pedig nagyon várták...

szonár 2013.09.05. 12:18:38

az meg végleg röhej, hogy a bejegyzésben említett liberálbolsevista levélíró azon háborog, hogy a nyugdíjas mamája csak egy hónapra kapott szerződést - örüljön, hogy kapott.

A nevem Senki 2013.09.05. 12:18:49

@semiambidextrous: Úgy értettem, hogy ha amiatt lenne ideges akkor azt megértem, de, hogy mi ebben a megalázás azt nem vágom.

2013.09.05. 12:19:43

azért tegyük hozzá nem minden nyugdíjas veszi el a munkát a fiatalok elől. Tekintve hogy pl matek, fizika tanárból hiány van.
(mondjuk nem is csoda, aki el tudja végezni a matek szakot, az talál jobban fizető állást is, mint a tanári. Tényleg csak az igazán elhivatottak maradnak a pályán belőlük)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.05. 12:20:51

vagy nyugi vagy melos
tessek eldonteni mert nagyon nem midnegy am a dolog, nem tul jo ugy bertargyalni a ket gyermekes pedagogus anyanak hogy a sok nyugival kell arversenyeznie
hozzatennem hogy mivel majdhogynem fix a penz igy inkabb a bertargyalasnak az a tetje hogy a 2 gyermekes anyukat kivagjak mert eppen reggel oviba viszi az egyik gyereket, hiszen ugyis ott van talonban a nyugi az nem nyuglodik meg visszapofazik hogy reggel miert nem tud menni be a munkahelyre

ax14d 2013.09.05. 12:23:23

Aki meg azt mondja, hogy a fiataloktól veszik el a munkát... Bizonyos szakokból már nincs fiatal, semmilyen sincs, pl. fizika, kémia. Sőt, ezen a környéken már matektanárból is hiány van!

AlexWolf 2013.09.05. 12:26:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: légyszi írd le még 2x, hogy "2 gyermekes anyuka". köszi.

safranek 2013.09.05. 12:35:09

Sokan nem tudják, de elsőkörben minden pedagógus az alsó kategóriába kerül. Aztán majd jön a tanfelügyelői ellenörzés és majd aztán sorolják be valahová. Hogy a tanfelügyelő majd mi alapján minősít azt senki nem tudja.

madpayne00 2013.09.05. 12:38:00

Ha a pedagógusok nem fognak össze és nem lépnek ez ellen a fidesz által kreált lejárató kampány ellen, akkor ne csodálkozzanak azon ami most van.

Minden értelmes ember előtt tisztán látszik, hogy átbaszták a tanárokat. Nemhogy fizetésemelést nem kapnak, még le is járatják őket a nép előtt azzal, hogy elhitetik mindenkivel azt, hogy milyen jól járt minden pedagógus mert ugyebár hatalmas fizetés emelést kap mindenki és csak 24-28(!!!wtf!!!) órát kell nekik tartani egy héten!

Ez totális hazugság. Reggel 7:30-16:00-ig bent kell lennie minden pedagógusnak a suliban. Ebből az időből, még a kajaidőt is levonják, akkor is heti 40 óra munkaidőről beszélünk. Ezután még otthon készüljenek az órákra , javítsanak dolgozatot, és ha kell tanári értekezletet, szülői/fogadó órát is tartsanak. Túlóra pénz nincs! És a fent említett 40 órából csak 24-et ismernek el. Aki nem hiszi járjon utána.

A fizetés emelés az egy vicc! Vegyék elő a 2010-es bérpapírokat és hasonlítsák össze a mostanival aztán lehet 30-60-100%-ról beszélni.

safranek 2013.09.05. 12:43:15

@madpayne00: sajnos kevés az "értelmes" ember, a médiából meg csak a sikerpropaganda ömlik.
A tömegeket egyébként már régóta (még az átkosban kezdődően) folyamatosan a pedagógusok ellen hangolták. Elég csak az "egész nyáron szabin vannak", "már délben haza mennek" tartalmú beszólásokra gondolni.

smartdrive 2013.09.05. 12:43:29

öö, nem világos az összefüggés a nemszólás és az egy hónap között? nyilván volt ott egy bizonytalansági tényező, amit most kitoltak egy hónappal. mit mondtak volna augusztusban, hogy még nem tudjuk, kell-e? tekintve, hogy a hölgy nyugdíjas, neki ez csak ajándék, amit vagy megkap, vagy nem

Kacsura 2013.09.05. 12:46:24

@szonár: A kötelező délutáni napközi miatt ebben a pár napban volt olyan, hogy több mint 100 gyerek volt egy teremben, 1 fő pedadógus felügyelete alatt.
Ez ugye szerinted sem sikertörténet?

Vombatus Ursinus 2013.09.05. 12:50:39

@vitalis06: "Szerintem csak annyi történt, hogy a nyugdíjas elvárta volna az új szerződést, de az iskola még nem tudja pontosan mire lesz szükség. ezért adtak neki 1 hónapos szerződést."
Bazmeg, mi az, hogy az iskola nem tudja, hogy "pontosan mire van szüksége"? A rendszernek nem fél év alatt kell kialakulni, hanem készen kell állnia az iskolakezdésre. Tanárokkal tanmenettel és eszközökkel. Mi a lófaszt csináltak az oktatási központban eddig? Most döntik el, hogy Bivalynasznádon hány tanítóra-tanárra van szükség? Ne vadíts már!

Mi van a gyerekekkel? Ők nem fontosak? Faszombamá' tényleg...

safranek 2013.09.05. 12:52:13

@szonár: Menj be az iskolába és kérdezz meg egy osztályfőnököt!

Tegnap voltam szülőin, amikor az osztályfőnök elsorolta a problémákat, még a nagyon Fideszes szülők is csak hallgattak!

Persze nyilván az iskola a hibás a tökéletesen kidolgozott parancsot nem tudják végrehajtani.

opati666 2013.09.05. 12:52:49

@Kacsura: Egy teremben? Tornateremben? Mert egy osztályterembe azért csak nem fér el 100 gyerek!

Peter Ronay 2013.09.05. 12:53:40

@Tomasz_a_gozmozdony: Persze, nincs közöd hozzá, hogyne. Messziről bűzlik a narancsos dezodorod.

1. a mentősöknek sem lehet olyan szar szerinted, a te logikáddal. Vagy az ápolónőknek. Elvégre, havi 80ezerért ágytálakat mosni, elfekvőben pelenkázni magatehetetlen embereket, ügyeletet adni, húsz-harminc ember minden gondját ellátni, stb. tök zsír állás - vagy már rég kerestek volna másikat.

Öregem, ez az, amiről mindenki kiszúrja, hogy vagy fidesznyik pártkatona vagy, vagy egy max. huszonkét éves mitugrász, akit apuci berakott a vállalkozásába, és a nagy semmire markolod fel a pénzt.

2. ahogy mások is írták, a tanárok nem 28*45 percet dolgoznak egy héten. Látszik, hogy fogalmas sincs arról, mennyit kell készülni egy lelkiismeretesen megtartott órára, mennyi vesződség van a dolgozatokkal, stb. Ráadásul ez nem egy biznisssz mííííting, ahol ledaráld a prezit és aztán lehet ütni az asztalt, hogy hozzák már az új kimutatásokat, mert addig nem tudod szép grafikonkába rendezni az adatokat. Itt gyerekekkel dolgoznak, akik mind figyelmet igényelnek, aki kissé lemarad, azzal külön foglalkozni kell, stb. Egy jó tanár hetente legalább 60-70 órát dolgozik.

safranek 2013.09.05. 12:54:34

@vitalis06: az iskola év elején pontosan tudja mit akar, mire lesz szüksége. Elkészül a tanterv, az órarend, terembeosztás, délutányi ügyelet stb. Olyan nincs, hogy egy hónapig kell valaki, utánna meg nem.

alfa137 2013.09.05. 12:59:01

@Tomasz_a_gozmozdony:
"kb ugyanennyiért." ? Én mindkettőben dolgozom, egyetemen tanítok/kutatok, ipari projektekben meg fejlesztek. Egy pályakezdő középiskolai tanár bruttó bére az "emelés" előtt úgy 130 000 Ft volt, s most sem olyan vérlázítóan sok, míg ha mondjuk végzett fizika szakosként -neadjisten fizikusként - felvételt nyer mondjuk a Bosch-ba egy fejlesztő fizikusi pozícióba, ott - saját 2010-es példámból tudom, hogy - 450 000 bruttó körül mozognak a bérek. Szerintem még csak távolról sem állja meg a helyét a "kb ugyanennyiért" megállapítás.

Vombatus Ursinus 2013.09.05. 12:59:07

@smartdrive: "nyilván volt ott egy bizonytalansági tényező, amit most kitoltak egy hónappal. mit mondtak volna augusztusban, hogy még nem tudjuk, kell-e? "

Augusztusban már tudnia kell minden iskolának, hogy mennyi pedagógusra és egyáltalán mire van szüksége, különben nem tudja normálisan működve elkezdeni a tanévet.

safranek 2013.09.05. 13:02:14

@Tomasz_a_gozmozdony: hát akkor majd küldünk pár töri meg magyar dolgozatot és neki állhatsz 10 perc/darabban javítani! Aztán meg majd beküldelek egy szakmunkás osztályba ókori történelmet tanítani.

Én meg irígylem az esztergályost, mert 16:30-kor leállítja a gépet és hazamegy, nem kell arra gondolni, hogy mi lesz másnap 10-12-ig.
Én is a versenyszférában dolgozom, jóval többet, mint 8 óra, mégsem irígylem a tanárokat. A feleségem most is az és én is tanítottam. Hidd el nagyon nem látod, hogy mennyi munka van mögötte.

Erről a fajta hozzáállasról szól a politika. Oszd meg és uralkodj. hangoljuk a népet a tanárok, a BKV, a MÁV az orvosok, stb ellen. Akkor majd nem állnak ki egymásért és egyedül könnyebb legyőzni őket.

semiambidextrous · http://whimsicalll.blog.hu/ 2013.09.05. 13:03:14

@A nevem Senki: Nézd, akar a búbánat a szavakon lovagolni - nem azért lettem nyelvész. Édesapám és apósom ugyanezt kapta, csak a szakmát kell helyettesíteni két másikkal. A megaláztatást akkor érzed (és ha ma nem megy ennek átérzése, majd menni fog holnap), amikor az évtizedeken keresztül tartó hűséges munkát ebben a formában kezelik azok, akik még, ebben az esetben, akár bőven tanulhattak írni-olvasni a tanárnőtől. Persze, kapott fizetést minden hónapban a munkájáért, tehát fifti-fifti - csakhogy ez sohasem az. A cikkíró, és jómagam is, a családunkban már megtanultuk, mit jelent ez, a többiek pedig, majd ha eljön az idejük.

safranek 2013.09.05. 13:07:10

@smartdrive: nem csak ez akonkrét eset a lényeg és az, hogy a néni hogy éreztemagát.
A KLIKK-ben iszonyú fejetleneség van a TV-ben meg sikerpropaganda (Rózsika ignorál mindent). Eközben az iskolákban semmi sem lett jobb, mint előtte volt, sőt!
Ha meg nem lett jobb, akkor miért kellett ez az egész? Miért nem merik kimondani, hogy nem tökéletes, de javítjuk.

Kacsura 2013.09.05. 13:07:18

@opati666: Biztos, hogy nem tornaterem volt, gondolom, valamelyik nagyobb terem. Kollegám menye pedagógus, tőle van az info. Gondolhatod, hogy kissé zsúfoltan voltak.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.05. 13:08:45

Rengeteg tanárról tudok, akik tanóra alatt javítják a dolgozatokat. Na az ilyen tanár szerintem maradjon csöndben, ugyanis a tanóra szerintem nem a dolgozat javításra való. Mint ahogy nem tisztességes az sem, hogy a diák az órán írja a háziját. A tanárnak a dolgozatjavítás a házifeladata - OTTHON.

A nevem Senki 2013.09.05. 13:09:15

@opati666: Valójában egy padnál állt ennyi gyerek. Ez sokkal szívszorítóbban hangzik így. De én olyat is tudok, hogy kizavarták a gyerekeket a -88C-ba szakadó hóesésbe. Senkit ne tévesszen meg, hogy szeptember van, ez igaz!

A nevem Senki 2013.09.05. 13:12:40

@semiambidextrous: Valószínű rosszul fejeztem ki magam. De ennyi erővel ha bármi rossz történik az életben akkor az megaláztatás? A néni nyugdíj mellett tudott dolgozni, most egy új helyet áll elő (nem biztos, de lehet). Ez nálam nem megaláztatás.

alfa137 2013.09.05. 13:14:12

Kérdésem már csak az, hogy vajon az oktatásügy döntéshozóinak csemetéi is állami intézmények (sír)falai közt róják majd le kegyeletüket nap nap után, a SZABAD GONDOLAT frissen hantolt temetőiben..vagy az ő esetükben a génlánc "becsavarodásának" iskola-példája már eleve felszabadítja szellemüket a gondolkodás terhe alól?...csak úgy kérdezem minden különösebb (s)ok(k) nélkül.. Ceterum censeo: Carpe diem!.....avagy... Szakajtsd a........ki-ki helyettesítse be a változó aktuális érték(?)ét...

gumirocker 2013.09.05. 13:17:17

@vitalis06: Héát furcsa fogalmaid vannak neked is az iskolákról. Szóval szerinted az rendben van, hogy a félév helyett 1 hónapra kötnek szerződést. Azaz figyelem, matematika: nem 6 hóra, hanem 1 hóra!
Erre mondta mindenki, hogy attól még hogy létrehozol egy intézményt attól még nem oldottál meg semmit. Magyarán, attól, hogy van a Kúnó, attól még nem fognak működni az iskolák. Pláne nem úgy, hogy a pedagógus bérrendezést - ami ugye alapvetően meghatározza, hogy az adott költségvetésből hány tanárt foglalkoztathatsz, mennyire van keret - a tanév előtti napon vezetik be. Szóval a nem tudták hogy lesz az kifogás. Maguk idézték elő a helyzetet, mármint a kormány, hogy nem tudják működtetni az iskolákat normálisan. Mert az "én úgy akarom", az nem egyenlő azzal, hogy "az úgy lesz". Még Orbán Viktornak sem. Olyan helyzetet kellett volna előidézni, hogy mindezeket minimálisan is a tanév végével vezetjük be pld és ne tanév közben meg közvetlen előtte. És akkor lett volna még kb 2 hónap legalább, hogy kialakuljon. Így tanév közben fog kialakulni. Már megint.
Nem érzed, hogy mennyire gáz?

safranek 2013.09.05. 13:17:28

@Nyekenyóka.: én meg sok olyan seggfejről tudok, mint te. Nekedmeg nyomjon a kezeddbe a főnököd több órányi munkat, hogy HÁZI FELADAT.

Kacsura 2013.09.05. 13:22:35

@A nevem Senki: Gondolod, hogy a gyerekek, a szüleik és a pedadógusok is ilyen viccesnek találják ezt? Tudod, mekkora szemétség ez? Sem azok a gyerekek nem tudnak normálisan felkészülni, akik esetleg tényleg délután is maradni szerettek volna, sem a kényszerből maradók.

Egyébként ha csak a neved lenne Senki...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.05. 13:27:28

@Kacsura:

A szülők írhatnak levelet az iskolának, és ha az igazgató beleegyezik, akkor nem kell 4-ig bennmaradni a tanulóknak.

gumirocker 2013.09.05. 13:31:15

@Nyekenyóka.: Mán elnézést, de akkor az igazgató tetszvényjoga lesz, hogy elengedi-e a gyereket vagy sem?! Azaz pofára fog menni. Pistikét igen, mert az anyukája szépen bólogat, Gyurikát nem, mert apukája megkifogásolt ezt-azt. Hány alistent akartok még teremteni?

polly graph 2013.09.05. 13:35:18

A szerződések körüli bizonytalanságban tartás nem újkeletű, találkoztam én már akkor is ilyesmivel, amikor Hofi Rózsi még legvadabb álmaiban sem alakította a magyar közoktatás Dolores Umbridge-jét.

Évtizede gyeden/gyesen lévő (vajon összejön-e neki még a negyedik?), vagy remek tanulmányi szerződést kötő kollégák helyén is voltam már fehérgalléros "néger". Nem is beszélve a szeptembertől júniusig szerződésekről. De szülőként is bosszankodtam azon, hogy a lányom kiváló "szerződéses" zongoratanárát kigolyózta a visszatérő státuszos tanárnő (a szerződéses jó tanár is szinte szeptemberben kapta meg az elbocsátó szép üzenetet). A státuszos, aki kották helyett Story magazinokkal felvértezve érkezett a zongoraórákra aztán ugyanolyan gyorsan távozott külföldre orvos férje oldalbordájaként, ahogy jött. Cseppet sem megalázó módon a zeneiskola ekkor megkereste a kigolyózott zongoristát, és csodálkoztak, hogy az nem kapott kapva a remek alkalmon. Szerencsére elhelyezkedett máshol.

Annak alapján, amit én láttam a közoktatásban, a posztoló mamájának szerencséje volt, ha 40 évig nem találkozott ilyen helyzettel. Sajnos nem mindenkinek ennyire zökkenőmentes a területen. Én a helyében inkább új vizekre eveznék, ha van még benne energia, vagy próbálnám kicsit élvezni a nyugdíjas éveket.

opati666 2013.09.05. 13:36:03

@Kacsura: "valamelyik nagyobb terem"

Igen. Tornaterem. Színházterem! osztályterem biztosan nem, még akkor sem ha a kollégád menye mondta.

A nevem Senki 2013.09.05. 13:36:24

@Kacsura: Nem csak a nevem senki, én magam is egy senki vagyok. De, jól van ez így. Viszont: ha annyira gázok lennének ebben az országban, ha annyira szorulna a tanárok nyaka körül a hurok akkor az nem egyes egyedül az indexes blogokban lenne jelen. Jobban hiszek a szememnek, mint ezeknek a rettegő blogíróknak.

- Mi a programjuk? (Kálmán Olga)
- Le kell váltani Orbánt. (ellenzéki politikus)
- Rendben, de mi lesz utána? (K.O.)
- Őőőő eevették a munkáát orbán takarogggy!!!!444!!négynégy! (ell. pol.)
- És mit fognak csinálni, milyen gazdasági intézkedéseket fognak bevezetni ha kormányváltás lesz? (K. O.)
- JÖNNEK A FASZITA NÁCIK ORBÁN FASISZTA NÁCI (ell. pol.)

wolves84lb 2013.09.05. 13:46:16

Aki a nyugdíj v munka kérdést feszegeti az említett Hölgynél...az miért nem a saját portáján kezd el sepregetni? Tudomásom szerint a jelenlegi belügyminiszter is nyugdíjas...pl...igen, tudom, h OV személyes engedélyével Sanyi bácsi még dolgozhat...lol.

Kacsura 2013.09.05. 13:50:48

@Nyekenyóka.: Biztosan előbb-utóbb kialakul majd, de a kezdetek azért elég érdekesek, nem?

Sanko13 2013.09.05. 13:58:58

@Tomasz_a_gozmozdony: Kedves agyhalott vagonhúzó! Sokan válaszoltak már neked, de nálam is kiverted a biztosítékot. Van némi rálátásom a témára, a párom tizenx évig matek tanár volt most váltott a versenyszférába, most napi 8 óra munkával többet keres mint tanárként másfél állással. És bónuszként nem kell a hozzád hasonló idióták gyerekeivel foglalkoznia sem...
"Dolgozatösszeállítás 10 perc" - ja, tesi órára...Sajnos van olyan tanár, aki így csinálja és dolgozat írás közben derül ki, hogy ő sem tudná megcsinálni, de a többség nem ilyen!
"meg nyári szünet sincs" - na bumm, kb. 10 nappal kevesebb szabija van így, de azt akkor veszi ki amikor akarja...
Tudod kispajtás, mert te életedben nem tanultál 5 percnél többet, azért nem a tanáraid a hibásak!

Kacsura 2013.09.05. 14:00:34

@A nevem Senki: Hát te meg mi a fenét nézel?

Az ellenzéknek üzenem, tök egyszerűen győzhetnének, ha néhány kommentet kiragadnának a blogokról, és kitennék óriásplakátokra.

Vombatus Ursinus 2013.09.05. 14:00:39

@A nevem Senki: Ez mondjuk tömény hazugság, de azért neked megfelel az egybites agyaddal.

2013.09.05. 14:01:23

Azért kicsit erősek a kifejezések, van sok olyan akinek nincs jövedelme sem mert nem talál munkát. Hogy későn szóltak, hát, ez van, ezzel kell dolgozni. Biztos nehéz annyi idősen flexibilis lenni de a világ változik, szerintem amikor az ember nem tud alkalmazkodni akkor megöregszik lélekben is és már csak várja a végét. Az embert kortól függetlenül érik kellemetlen meglepetések, és a kiszámíthatóság nem igazán illeszkedik bele a mai trendekbe sajnos.

Vombatus Ursinus 2013.09.05. 14:01:41

@Nyekenyóka.: A tanárnak a dolgozatjavítás a házifeladata - OTTHON.

Meg a nagy lófaszt....

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.05. 14:02:52

@AlexWolf: a sok nyugdijas joindulatu tanarnenike okosba lezsugazott szerzodessel a két kiskorú gyermekkel rendelkező aktív statuszban levo anyukaval tol ki
mondom olyannal aki ugymond gyesrol visszament, es elmeletileg tamogatni kellene hogy egy kicsit lazabb munkahelye lehessen de nem, mert a nyugi az ellehetetleniti a ket kiskoru gyermek tanitoneni / tanarno edesanyat

de irhattam volna 3 gyermekes pedagogus anyukat is, az meg szomorubb ha o vesziti el az allasat mert a nyugdijat elveszi elole

semiambidextrous · http://whimsicalll.blog.hu/ 2013.09.05. 14:03:06

@A nevem Senki: Persze, hogy nálad nem. Mivel nem veled törént. Ezért én viszont rendkívül érthetően fejeztem ki magam. Neki az, erről a lóról bátran leszállhatsz. Nem ismétlem többször magam: empátia. De egy példa, hogy enélkül is megértsd: Én azt mondom, éhes vagyok. te meg: te hülye vagy, ecsém, tele vannak a boltok, és különben is, most ettem. Ettől én még éhes vagyok, és amennyire ezt jogom van kijelenteni, és egyedül nekem, mert csak én érzem, mindenki másnak ugyanannyi joga van a hallgatólagos beleegyezéshez. És csak azért, mert első komment voltál.

Vombatus Ursinus 2013.09.05. 14:03:11

@vuvuzela importőr: Bla-bla-bla.... Nem erről van szó.

Sanko13 2013.09.05. 14:07:10

@Nyekenyóka.: Persze, ezért volt régebben heti 20-22 óra a kötelező. Egyszer valami minisztériumi főokos kitalálta, hogy könyveljék a tanórán kívüli feladataikat. Csak gyorsan leállították, miután kiderült, hogy a többségnél az összeg jóval több mint heti 40 óra...

semiambidextrous · http://whimsicalll.blog.hu/ 2013.09.05. 14:08:02

Amúgy meg a főcím azért van, hogy a léyeget kiemelje. Ahogy olvastam a sorokat, azt gondoltam: igen, ez a tökéletesen humánusnak is eladható példa, a gyengén burkolt rosszindulat a döntéshozók részéről. A megalázás egyik legegyszerűbb eszköze, hiszen a logika azt mondja rá: hol van ebben megaláztatás? Ez egy természetese folyamat.
A másik oldalon pedig ott áll minden, amit egy ember adott az életéből, és amit nem lehet felmérni, bármihez hasonlítani. Ha azt semmibe veszik, már pedig itt ez történt/áll küszöbön, akkor az Megaláztatás, komám. Bártan szánj egy-két hetet a válasz megírására.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.05. 14:09:50

@Vombatus Ursinus:

Márpedig de. Miért, tisztességes az, hogy tanórák azzal telnek el, hogy dolgozatot javítanak szép csendben? Szerintem nem.
Vagy javítsák lyukasokban, meg szünetekben, de ne az órán!

A nevem Senki 2013.09.05. 14:18:22

@semiambidextrous: Rendben van. Ha én elvesztem az egyik pénzkereseti lehetőségemet akkor az nem megalázó, hanem szerencsétlenség, pech, új élethelyzet. A megalázó az lett volna, ha mondjuk nagy nyilvánosság előtt valótlannal vádolják. Próbálok konstruktív maradni: olvasd akkor el az első kommentemet. Megértem és elfogadom, hogy ez rosszul esik a hölgynek, de nem érzem megalázónak.

@Vombatus Ursinus: Így van, én egybites vagyok, nem tagadom. A fülem is hazudik, sőt, én vagyok a buzi mert nem rettegek, mert nem érzem a diktatúrát.

@Kacsura: Ezt a kormányoldalnak is üzenhetnéd. Egyik se jobb a másiknál. Sajnos.

A nevem Senki 2013.09.05. 14:26:42

@semiambidextrous: 2013.09.05. 14:08:02
Bocs de ez fából vaskarika. Nem az de annak látszik de csak annak aki átlát a sorok között mert közben valójában nem az pedig igen hiába látszik másnak.

DarthVader 2013.09.05. 14:49:15

@Tomasz_a_gozmozdony: idefigyelj, te patkány. legyen neked igazad. dolgozat 10 perc per darab. 24 db dolgozat az egészen pontosan 240 perc. neked elosztom, ha nem menne a 4 alapművelet. Az pontosan 4 óra. Tehát 1 tanóra (nem 45 perc, mert amig a tanár a tanáriból az osztályba meg, meg az osztályból a tanáriba, lepakol, felpakol, az is munka, te idióta fasz. Akkor a postás mennyit dolgozik naponta, ha csak a levelek bedobását számoljuk? Barom) na tehát 1 tanóra az ezek szerint 5 óra 10 perc. Lesel, mi? Hülyegyerek. Jobb lett volna, ha kussolsz.

GonoszMostoha 2013.09.05. 15:29:49

Nem tudom, miért van kakadva a szerző.
Diplomás, a nyugdíjkorhatárhoz még csak nem is közelítő, 1-több gyermeket nevelő pedagógusok állás nélkül tengődnek pedagógusok.
Talán legyen végre igazi nyugdíjas anyuka, és hagyja a fiatalabb - munkanélküli - diplomásokat is egy kicsit dolgozni.
Neki van biztos, állandó jövedelme, a másiknak minden egyes nap kiszámíthatatlan. Lehet, hogy kevesebből fog megélni, de amíg él, lesz jövedelme.
Esetleg támogassák már egy kicsit a saját gyerekei, ha annyira kevés a nyugdíjka, ő pedig unokázzon lelkesen.
Elegem van már ebből a sok, nyavalygó nyugdíjasból. Azt hiszik, a fiatalnak minden kánaán most? Nem érdekel, hány évet dolgoztak le, hagyják meg a 40 év munkaviszonyi lehetőséget az utánuk jövő generációknak is.
Ijesztőnek tartom, hogy miközben állástalan pewdagógusdömping van, addig egyesek a biztos nyugdíj mellett kapaszkodnak a saját kis székecskéjükbe.

GonoszMostoha 2013.09.05. 15:31:36

Bocsánat, kiakadva-t akartam írni.

alfa137 2013.09.05. 15:45:54

@Lilili:
Amit említ az tényszerűen igaz, viszont akkor sem ez a módja a dolog kivitelezésének.....hogy Michael Douglas-t idézzem a Fekete eső-ből: "Szeretem ha becézgetnek, mielőtt hazavágnak." Jó, tudom, hogy lesz nyugdíja, tehát - szigorúan véve - a "hazavágás" esete nem forog fenn, de azért azzal talán egyetért ön is, hogy lehetett volna emberhez méltóbb módon is kezelni a problémát.

VT Man 2013.09.05. 16:36:19

18 éves korában mehetett egyetemre, +45 év egyetem + munka = 63 éves

Tény, a mai többségnek (fiatalok, középkorúak) 65 év vagy még több lesz a nyugdíjkorhatár, de ezt az emelést is megúszta anyád.

Tehát 63 évesen mehet a jól megérdemelt nyugdíjba, A helyére pedig jön egy fiatalabb tanár, aki eddig munkanélküli volt, vagy senki, ha kevés a gyerek, és kevesebb tanár kell.

Mi a gond?

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.05. 16:41:11

@DarthVader: a sűrűn kezelt jó édesanyádnak mondj ilyeneket te genetikai hulladék. Már ott megbukott a mutatványod, hogy nem minden órán írat dolgozatot a tancinéni. A postás meg? Nem velük van tele minden nap az index, n

VT Man 2013.09.05. 16:41:32

@Peter Ronay:
"Egy jó tanár hetente legalább 60-70 órát dolgozik. "

Ez tévedés. Egy jó tanár 40 órát dolgozik, a többi időben pihen, alszik, kikapcsolódik.

Aki 70 órát dolgozik 40 órás bérért, az nem tanár, hanem egy barom, aki másoktól veszi el a munkalehetőséget.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.05. 16:42:19

Nem ők verik az asztalt ha kell, ha nem. Ha nem tetszik a rendszer, hagyják ott, majd visszakönyörgik magukat.

MEDVE1978 2013.09.05. 17:47:17

Látom nem világos a dolog sokaknak.
Erre a nyárra érett be drága kormányunk legújabb intézkedése, a nyugdíjat vagy bért program. Ezzel automatikusan választás elé állította a nyugdíjas tanárok egy jó részét, akiknek több a nyugdíja, mint amennyit kereshetne. Döntő részük természetesen beintett drága kormányunknak. Node meg kéne vizsgálni, hogy ezek kik voltak és van-e utánpótlás. Mert ugye rajz, matek, tesi, biosz, töri vagy egyéb humán tanár aztán van dögivel. Ki az aki nincs? Elsősorban reáltanárok: matek, fizika, kémia, szakgéptanok az egyes szakközépiskolákban. Na ugye sokan ilyenek, őket vissza kell foglalkoztatni, szerződéssel.
Idáig egyetlen hiba van kormányzati oldalról: a hiányszférás tanárokat kompenzálni kellett volna, ahogy az orvosokat (ugye az egészségügyben ezt messze nem merték meglépni, mert összeomlott volna). Ezt nem tették meg, jön a szerződéssel foglalkoztatás.

Emberileg valóban megalázó az, hogy egy 40 éves munkaviszonnyal rendelkező tanárnak - aki elviekben a társadalom egyik legmegbecsültebb hivatását ellátó tagja -nem mondanak semmit, majd felhívják, hogy gyere be, egy hónapig még taníthatsz szerződéssel, no megengedjük. Utána majd maximum szólunk az utolsó napon, hogy jöhetsz-e.

Ez olyan TESCO-s árufeltöltő style, a munkaerőt általában még a normális cégek is jobban megbecsülik.

tom656 2013.09.05. 18:10:39

Tomasz b...meg! Te még mozdonynak is hülye vagy!

Sanko13 2013.09.05. 18:38:21

@tom656: Igazad van, kár több szót vesztegetni rá! ;-)

DarthVader 2013.09.05. 22:54:32

@Tomasz_a_gozmozdony: Melléugatsz, harcipincsi.
Másrészt én anyádat szóba nem hoztam. Szegénynek van elég baja.

Vombatus Ursinus 2013.09.06. 17:56:53

@VT Man: Tehát 63 évesen mehet a jól megérdemelt nyugdíjba, A helyére pedig jön egy fiatalabb tanár, aki eddig munkanélküli volt, vagy senki, ha kevés a gyerek, és kevesebb tanár kell.

Mi a gond?"

Az bazmeg, hogy nem jön senki a helyére, ezért próbálják meg visszakönyörögni, eddig meg szartak a fejére.

Dödölle 2013.09.15. 07:37:56

@A nevem Senki:
Te idióta.... Ha valakinek, aki évekig dolgozott valahol, az újabb munkakezdés előtt egy nappal, utolső napon szólnak, mert egy hónapig újra dolgozhat, és a továbbiakban meglátjuk, hát az megalázás... De a magadfajta barom ezt a pénz nyelvére fordítja le...


süti beállítások módosítása