Hírek és kommentárjaink

Goldenblog-díj

goldenblog_szeles_1.png

Csatlakozz a Facebook-on

Utolsó kommentek

Hírmátrix

Orbán nem gonosz, hanem történelmi tévedésben van (ami nagyobb baj)

2012.05.07. 14:58 - Fidelio

Jelen történelmünket két fordulat alakította ki. Az elsőről sokat írtak: arról, hogy a Fidesz 1993 körül átment a jobboldalra, és ott meghatározó párt lett. A részletekről keveset tudunk, jól működik a fideszes hallgatás fala. De a tény közismert.

A másik fordulatot Orbán hajtotta végre, amikor a Fideszt lecserélte egy „polgári szövetség” fedőnevű halami szervezetre. A polgári körös aktivisták elözönlötték a Fideszt, Orbán egyszemélyes hatalmi eszközöket kapott, s értelemszerűen pozícióba emelte a már csak tőle függő „politikusokat”. (Ugyanolyan hibátlanul, mint ahogy Sztálin cserélte le a bolsevik harcostársakat párt-funkcionáriusokra.) Az új Fidesz körül kiépült a egy tőkés vállalkozói kör. A konglomerátum leginkább látható része a médiabirodalom és a baráti kutatóintézeti kör (Nézőpont, Századvég stb.).
Mindezt ma már a kiegészítik az államhatalmi pozíciók, a kilenc évre kinevezett Szalai Annamáriáktól, Polt Péterektől kezdve a választási körzetek ügyes újrarajzolásáig. Az államhatalom elfoglalásáról sokat olvashattunk az elmúlt 1-2 évben. Orbán második, 2002 utáni fordulatáról kevesebbet. 
 
A 2002 utáni fordulat eszmei hátteréről gyakorlatilag semmit nem tudunk

A 2002-es vereség utáni folyamat sok-sok taktikai lépésből állt: Ha kellett, pártszervezeteket zárt ki (Kövér László rendíthetetlen közreműködésével). Ha úgy gondolta, akkor tagozatokra építette a pártot (ma már alig emlékszünk rájuk).
A taktikai lépések mögött viszont nem látni: puszta hatalmi megfontolások, esetenként személyes indulatok munkáltak-e a párt vezérében. Vagy pedig van egy komoly társadalmi kép, egy olyan cél, amit történelmi léptékű államférfiként meg akar valósítani. Gyanítjuk, hogy van, hiszen Orbán szeret világméretű és történelmi dimenziókban nyilatkozni.
Ezek a megnyilatkozások azonban nagyon is taktikai helyzetekben hangzanak el (ilyen például egy március 15-i brüsszelezés, vagy a nagy kelet-csodálat Kazahsztánban stb. stb.). Vajon komolyabban gondolja-e ezeket a mondatokat a fülkeforradalom atyja, mint azokat a békülékeny szavakat, amiket egy héttel korábban Brüsszelben mondott?
Orbán nyilvános mondatai tehát csak a kérdésekinket gyarapítják. Választ azoktól várhatunk, akik vele közvetlen kapcsolatban állva szerezhettek tapasztalatokat.
 
Mellár Tamás mostani nyilatkozata váratlanul választ adhat erre a kérdésre

Mint tisztességes konzervatív közgazdász, most is az egykulcsos szja káros gazdasági hatásairól beszélt. Majd hirtelen áttért az adó hátterére: „Bár a kormány azt sulykolja, hogy az egykulcsos adózással a középréteget kívánja gyarapítani, Mellár szerint valójában ez jó előre megfontoltan a felső réteg erősítését szolgálja.”
És itt jön a történelmi visszaemlékezés: "A közgazdász elmondta: első miniszterelnöki ciklusában többször beszélgetett négyszemközt Orbán Viktorral, s úgy látja, hogy a politikus a 2002-es, a Fidesz számára teljes hidegzuhanyként ható választási vereség után lépett más útra.”
Orbánban akkor születhetett meg az a gondolat, hogy nem lehet egyszerre piacgazdaságot és demokráciát építeni, mert Magyarország ma is feudális viszonyok között él. Tehát nem alulról kell építkezni, hanem felülről uralni a rendszert: monopolhelyzetbe kell hozni a hazai nagyvállalkozókat, s az egzisztenciális szálakon keresztül majd ők biztosítják, hogy az alattuk lévők a kívánt pártra szavazzanak. 'Ha a földesúr katolikus, majd a jobbágyot is azzá teszi'.”
 
Orbán megegyezik a pénzügyi arisztokráciával

Nem mindegy ez? Hiszen úgyis látjuk, Orbán hogyan építi ki a rendszerét. Az ő lelke pedig legyen az ő baja.
Sajnos nem. Autokratikus rendszerekben a vezér meggyőződése az egyik legfontosabb politikai tényező. Hajlamosak vagyunk közép-európai 'poszt-sztálinista' rendszerek bukását természetes tényként fogadni. Pedig a Ceausescut megdöntő puccs polgárháborús képei mutatják a különbséget. Még egy kemény, de enervált kelet-német diktatúra is másként adta át a helyét. Milosevic Jugoszláviájában pedig nem egy hétig tartott a polgárháború.
Ez persze távoli történelmi párhuzam, mi uniós tagállam vagyunk, működő parlamenti rendszerrel. A váltás, ha lesz, másként zajlik majd. De a várható folyamatok egyik döntő tényezője az, hogy mit gondol a maga történelmi szerepéről a hatalmi konglomerátum ura. (Egy 'apró, szakpolitikai' példa: Pokorni egy frakcióülésen megpróbált javítani az oktatási törvényen. Orbán a vitát egy őszinte mondattal zárta le: "Zoli, mondhatod a számokat, de én máshogy látom az életet”.)
A jelen politikakutatói számára pedig az egyik legfontosabb kérdés, hogy jól látja-e Orbán gondolkodását Mellár tanár úr.
 
Családias szövetségben a politikai és gazdasági elit

Az ország számára pedig történelmi kérdés, hogy téved-e Orbán Viktor, ha valóban azt gondolja: 'nem lehet egyszerre piacgazdaságot és demokráciát építeni'. Szerintünk igen: nagyon téved. Hamarosan írunk is erről, de messze jobban örülnénk annak, ha okos írásokat olvashatnánk erről.
Meglátjuk. 
Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Fideszfigyelő-csoportjához a Facebook-on.

komment

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr764494097

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Papot hívott Orbán az országhoz: lelkészéből csinált minisztert 2012.05.07. 18:46:54

Balog Zoltán betanított esztergályosból lett református lelkész az új nemzeti fejlesztési miniszter, életrajza lentebb olvasható. Hamarosan az első keresztelő is meglesz: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot keresztelik át Emberi Erőforrások Minisztéri...

Trackback: Szinte szavanként vághatta össze a Hír TV az iskolaigazgató szavait Gyurcsány plágiumbotrányához 2012.05.07. 18:26:57

A vágásokról árulkodik a fény-árnyék váltakozása, és hogy a vágásoknál a férfi mintha levegő után kapkodna. Az arc ki lett takarva, így nem tűnik fel, hogy nincs folyamatos arcjáték az összevágott mondatfoszlányok alatt. Az iskolaigazgatóval készített ...

Trackback: Szinte szavanként vághatta össze a Hír TV az iskolaigazgató szavait Gyurcsány plágiumbotrányához 2012.05.07. 18:25:09

A vágásokról árulkodik a fény-árnyék váltakozása, és hogy a vágásoknál a férfi mintha levegő után kapkodna. Az arc ki lett takarva, így nem tűnik fel, hogy nincs folyamatos arcjáték az összevágott mondatfoszlányok alatt. Az iskolaigazgatóval készített ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.05.07. 16:39:21

Orbánnal kapcsolatosan a "gonosz" jelző még sose jutott az eszembe. Helyette sok-sok más...

A szerelő 2012.05.07. 16:45:11

Orbán bukása után nem lettek elővéve a gazdasági visszaélések, mivel a szocik is keményen benne vannak. Most viszont az erősebb mindent visz alapon csak egy választása maradt Orbánnak, mégpedig az előre menekülés, számára létkérdéssé vált, hogy ne lehessen elővenni a mostani gazdasági visszaéléseit. Ha nem lesz meg a többsége, vagy ami még rosszabb számára, ellenzéki kétharmad lesz, akkor tudja jól, megy börtönbe.

mese1 2012.05.07. 16:47:49

@A szerelő: Miért is menne? Gyurcsánynak ott lenne a helye, és ez az ellenzék mindent megérdemel, de egy szavazatot se...

gono 2012.05.07. 16:50:58

hokuszpok sem gonosz, csak ugy latja a világot, hogy a törpöket meg kell főzni vacsorára.

hihetetlenül semmitmondó egy poszt ez

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.05.07. 16:52:55

ennek az egésznek hirtelen lesz vége. egyszercsak. kár, hogy én már nem fogom megérni...

Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember) 2012.05.07. 16:53:53

Ezt a blogot személyesen Török Zsolt, az MSZP legundorítóbb faszkalapja írja.

Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember) 2012.05.07. 17:00:32

@dennisthemenace:

Az írás értékét és célját ennek fényében kell megítélni.

Mindfield 2012.05.07. 17:02:57

"Orbán nem gonosz, hanem történelmi tévedésben van (ami nagyobb baj)"

Nem igazán érdekel, hogy Orbán micsoda, csak az érdekel amit csinál. Az pedig sz*r. Tőlem lehet aztán maga sátán is, ha megoldja a problémákat, de csak generálja őket. Nem kicsit, nagyon!

A szerelő 2012.05.07. 17:07:45

@mese1: semmilyen Gyurcsányozás nem menti Orbán bűneit! Eddig is csak a fideszes ügyészség miatt nem volt semmilyen ügy. Amit most csinál, hogy ennyi érdekeltségnek okozott kárt, nem fogják neki elnézni, az első adandó alkalommal eljárást indítanak ellene, van már jó sok ügy. Ahogy sorban sittelik le a gazdasági érdekcsoportjának tagjait, egyre több terhelő adat kerül nyilvánosságra. Ezért maradnia kell a hatalomban, bármi áron, még Magyarország csődjének az árán is.

Lacdelo 2012.05.07. 17:11:13

2014-ben el kell zavarni a Fideszt, mert ha nem akkor itt komoly (meg ennel is komolyabb) gazdasagi gondok lesznek. :(

Jol irja a cikk szerzoje a Fidesz csak a gazdagokat erositi es szarik az alsoosztalyra.

Mi barmok meg hagyjuk es meg begetunk is. :(

Itt csak baloldali es jobboldali uj/regi demokratikus partok hozhatnak fellendulest Magyarorszagnak. A Fidesz es a Jobbik csak az orszag karara van es csak a rombolashoz ertenek.

dennisthemenace 2012.05.07. 17:11:24

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember):

Akkor ítéld úgy. Nekem még mindig inkább a lúzer Mszp-sek szimpatikusabbak, mint a jobboldal gennyesszájú prosztói.

Antoninus Pius 2012.05.07. 17:12:52

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember):

"Ezt a blogot személyesen Török Zsolt, az MSZP legundorítóbb faszkalapja írja."

Nahát, milyen szép szószedet egy KME- től..

Kakimaki0123456789 2012.05.07. 17:14:56

Ugyan ki gondolja hogy Orban a sajat hatalman kivul barmit is fel akar epiteni???

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.07. 17:15:05

Járni sem képes, mégsem rokkant a felbérelt fideszes orvosok miatt!
Egyedül még öltözködni sem tud Kovács József (57), járni is csak nagy fájdalmak kíséretében, felesége segítségével tud. Most mégis munkára köteleznék.

A volt favágót 11 éve százalékolták le súlyos ízületi gyulladása miatt.Azóta kezét és térdét is többször műtötték. Ma már nem tudja mozgatni csuklóját, bal térdében protézis van, jobb térdét pedig már csak a csont tartja, az ízületeit teljesen kipucolták. Újabb protézisműtéte jövő áprilisra van kiírva. Józsefet kéthavonta viszi a mentő Budapestre vizsgálatra.
Segítség. Felállni, mozogni is csak felesége segítségével tud Kovács József.
A márciusi szakvélemény szerint romlott a térde állapota, kezét pedig csak otthoni életvitelre használja, állapota végleges. Ám alig telt el három hónap, és „csoda történt". József meggyógyult, legalábbis a kötelező rehabilitációs felülvizsgálatot végző orvos szerint. Rokkantságát visszaminősítették 40 százalékosra, vagyis az eddig munkára alkalmatlannak talált férfit most dolgozni küldenék. – 27 évig dolgoztam az állami erdőben vibrációs fűrésszel, aminek az ízületi gyulladásomat köszönhetem. Majdnem beleőrültem, amikor munkaképtelenné váltam. Egy évembe telt, mire lelkileg rendbe jöttem.

Most pedig azt állítják, nem is vagyok beteg – értetlenkedett József, aki szerint mindösszesen 5 percig tartott a felülvizsgálata. – A mostani határozat szerint az eddig kapott 86 ezer forintos rokkantnyugdíj helyett 27 ezer forintos segélyt kapok, amennyiben jogosultnak ítélnek rá. Ám három hónapja semmilyen pénzt nem kapok – tette hozzá a volt favágó, aki nem érzi a csodás javulás kedvező hatásait, ezért fellebbezést nyújtott be, ám ezúttal is „gyógyultnak" minősítették.

– A munkaügyi bíróságon nyújthat be keresetet, illetve kérheti, hogy helyezzék hatályon kívül a korábbi határozatokat. Ehhez azonban egy új, független szakértői véleményt kell kérni – tanácsolta Kamarás Péter ügyvéd. Szerettük volna a Nemzeti Rehabilitációs Hivatalt megkérdezni, mi alapján döntik el, hogy egy rokkant újból munkaképes, de a Nemzeti Erőforrás Minisztériumhoz irányítottak bennünket. Ám tőlük is csak egy szűkszavú levelet kaptunk, amelyben a válaszukkal a kormánydöntésig türelmünket kérik. – Eddig sem volt könnyű az életem, mostanra pedig minden kilátástalan lett – sírta el magát a férfi.

10-20 éve kiestek a szakmájukból ezek a szerencsétlenek. Ebben a hatalmas munkanélküliségben hova a jó anyádba tereled őket vissza a munkába?
Az eddigi alig megélhetésük helyett a halál vár rájuk és a családjukra!

Sunyi egy aljas szemét vagy O. Viktor!

pástétom 2012.05.07. 17:19:14

Ez a felcsúti sz@rházi a XXI.sz.-i Magyarország átka. De majd kiheverjük őt is...egyszer.

collateral collector (törölt) 2012.05.07. 17:20:34

"„Orbánban akkor születhetett meg az a gondolat, hogy nem lehet egyszerre piacgazdaságot és demokráciát építeni"

ebből a mondatból az az implikált következtetés, vagy inkább arra utal, MINTHA orbán viktor a piacgazdaság és a demokrácia közül LEGALÁBB az egyiket építeni akarná.

vajon a kettő közül melyiket építi nagy szorgalmasan?! a nap kérdése. én nem bírok rájönni, segítsen már valaki, nem hagy nyugodni a kérdés. orbán úr eddigi tevékenysége nem ad támpontot arra nézve, hogy ha már rájött, hogy a kettő együtt nem megy, akkor melyik az, amelyiken munkálkodik.

KG2000 2012.05.07. 17:22:02

'nem lehet egyszerre piacgazdaságot és demokráciát építeni'

A kisembernek, ha a lehető legszélesebb értelemben értelmiségi, sokkal szélesebb kontextusban, vagy más szóval tudományosan kell vizsgálnia ezt az állítást. Csak felsorolásszerűen, kronológiai sorrendben:
1990: a rendszerváltás reménye az volt, hogy a fenti állítás nem igaz
1990-1994: Antallék azt mondták, hogy kamikaze kormányként bizonyítják, a fenti állítás nem igaz. Az akkori ellenzék azt szajkózta, hogy Antall kormányára a fenti állítás igaz.
1994-1998: Bokros egész tevékenysége a fenti állítás jegyében telt el, méghozzá arrogánsan: tojt a demokráciára
1998-2002: Orbán állította, hogy demokratikusan kormányoz, az akkori ellenzék nem.
2002-2010: a mocsárlecsapolós=békakuruttyolós Kóka János avagy 2006, de akár a 2008-as IMF szerződés utáni megszorítások gigantikusan húsbavágó bizonyítékai annak, hogy az MSZP-SZDSZ koalíció a "piacgadaságot" (amely inkább mutyigazdaság volt) egyáltalán nem tartotta összeférhetőnek a demokráciával, éppen ellenkezőleg
- A Fidesz szavazói 2010-ben azt gondolták, hogy leváltják a rezsimet, amely mind a demokráciát, mind a piacgazdaságot súlyos mértékben lerombolta, ha nem is semmisítette meg.
- Orbán minden beszédében a fenti idézet ellenkezőjét mondja. Lehet erre azt mondani, hogy hazug és cinikus, de ezt majd eldöntik a választók. Egy biztos: az az ország, amely 2008-ban előbb ment csődbe, mint Görögország (amely "csak" 2010-ben ment végleg csődbe), most lényegesen jobban áll, mint Görögország.

Antoninus Pius 2012.05.07. 17:24:04

@Hány rokkantnak kell még meghalnia Orbán miatt?:

"Sunyi egy aljas szemét vagy O. Viktor!"

Ez nem igaz így, szó szerint. Nem aljas ő, nem szemét, egyszerűen beteg. Mostanság sokat jár keletre, tudod, Graz pedig nyugatra esik, így elkerüli a pszichiáterét..

KG2000 2012.05.07. 17:25:35

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Köszi az infót. Gyakran a hozzászólók akarva vagy akaratlanul lényegesebben fontosabb információkat közölnek, mégpedig jóval rövidebben, mint maga a blogos.

we 2012.05.07. 17:26:11

Legszivesebben egy Mária vs. Stefánia [KME] ketrecharcot látnék szivesen. Gigászok viadala lenne, mind stílusban, mind tartalomban.

A vörös sarokban Mária, vagy ahogy ellenfelei nevezik a "vörös pribék", narancs színekben Stefánia, alias "a magyarok nagyasszonya"

LETS GET READY TO THE RUUUUMBLE!

KG2000 2012.05.07. 17:28:52

@Mindfield: Gyurcsány, ha úgy tetszik, "maga a sátán", már csak legutóbbi "diploma" ügye is bizonyítja, különösen, ha azt Schmitt Pál elleni mocskolódásával együtt vizsgáljuk. Na, és mire is ment ez a "sátán"?

butus 2012.05.07. 17:31:15

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember):
"Ezt a blogot személyesen Török Zsolt, az MSZP legundorítóbb faszkalapja írja."
Ahogy a véleményedet leírtad, az egy igazi keresztényi kifejezés. Ugye?

sárkányfő 2012.05.07. 17:33:09

a patásorbán államosította ennek a posztnak a sorközeit, a betűk összeérnek, olvashatatlanná vált...

egyébként meg csak folytassuk ezt a szép és konstruktív magyar-magyar harcot, pusztuljon mindenki aki nem fideszes, csakhogy közben a fiatalok értelmesebb fele már nem hogy egyetem, de már érettségi után lelécel ebből az országból (és igazuk is van), fognak ők hiányozni de nagyon:

index.hu/video/2012/05/07/minel_gyorsabban_elhagyni_az_orszagot/

röhögő 2012.05.07. 17:34:02

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Te hülye ribanc! A keresztényt és a magyart vedd ki a nickeből!

röhögő 2012.05.07. 17:36:17

@we: Én elég járatos vok a ketrecharcban, Mária felkészítését vállalom.

Chicano 2012.05.07. 17:37:20

"de messze jobban örülnénk annak, ha okos írásokat olvashatnánk erről. Meglátjuk. "

Megláttuk. A hozzászólásokban prosztó fröcsögéseket olvashatunk, ami nem akkora meglepetés mert a poszt is egy semmitmondó hülyeség. Szeretnék gratulálni az index azon szerkesztőjének aki a blogketrecet kezeli, egyre rosszabb a felhozatal. Lassan teljesen átszokok az Origóra.

we 2012.05.07. 17:38:06

@röhögő: de "Gyurcsány az én miniszterelnököm" póló legyen rajtad, különben letépi a fejedet.

röhögő 2012.05.07. 17:42:37

@KG2000: Arra hogy 10 ezer milliárd adósságot csinált. Ebből 3000 milliárdot vitt el a 13. havi nyugdíj 8 év alatt. 2000 milliárd a közalkalmazotti béremelés és 13.havi, 3000 milliárd ment a manyupba. Ebből a 10 ezer milliárdból egy szép rész bent van az MNB tartalékban. Szóval Gyurcsány sara max 700 milliárd évente, amiből jólétet finanszírozott. A Fidesz lenyúlta a 3000 milliárd manyupot és 1000 milliárddal növelte az államadósságot 2010-he képest. Az évi 4000 milliárd.
A GDP arányos adóterhelés 1 százalékot nőtt a Fidesz alatt, úgy hogy a tranzakciós és telefon adó még nincs benne.
Egyéb kérdés?

Chicano 2012.05.07. 17:42:54

@sárkányfő: Hát igen, a fejlett nyugat alig várja hogy rázúduljon egy rakás középiskolai végzettséggel rendelkező de szakma és gyakorlati tapasztalat nélküli frusztrált magyar kölök. (A nyelvtudásukról most ne is beszéljünk, el lehet képzelni.) Most hogy ott is az egekben a munkanélküliség. Huncutt kis cikk az, csak sajnos annyi hülyeség van benne hogy nem is tudtam végigolvasni. Egy újabb bizonyítéka az index rohamos minőségromlásának.

ob.szerver 2012.05.07. 17:46:01

"Orbánban akkor születhetett meg az a gondolat, hogy nem lehet egyszerre piacgazdaságot és demokráciát építeni"

Lófaszt (minden tiszteletem mellett).

Orbán ugyanolyan autokrata volt 1998-2002 között, csak 2/3 hiányában korlátozottak voltak a lehetőségei.

Maffiaállam csak autokráciában működhet. Orbánt csak ez érdekli, magasról tesz az ideológiákra.

peti6 2012.05.07. 18:27:53

Nem igaz, hogy ennyi barom egy helyen így összejöjjön.....
Miért is ültetnétek Orbánt börtönbe?????
Mondjatok már konkrétumokat....
A maffiaállamot korábbi időben keressétek, úgy 2002és2010 között......

röhögő 2012.05.07. 18:30:48

@peti6: Most hogy itt vagy, ez megsokszorozódott.

egy maréknyi dollár 2012.05.07. 18:45:57

Megkockáztatom, hogy egyenesen jó ember, és nincs semmilyen tévedésben.Soha.

peti6 2012.05.07. 18:48:30

@röhögő: te is idevaló vagy ezek közé az indexre......

Netuddki. 2012.05.07. 18:52:36

"peti6 0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.09.05. óta tag."

Miről csipogsz kisfácán? Fölébredtél aranyom?

Netuddki. 2012.05.07. 18:53:13

@peti6: "peti6 0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.09.05. óta tag."

Miről csipogsz kisfácán? Fölébredtél aranyom?

Szabványok 2012.05.07. 18:55:06

@butus: Nem, nem keresztényi, hanem kisasszonyi.

flippant 2012.05.07. 19:00:32

@peti6: Például pontosan az Általad is említett sötét korszak bűnöseinek felelősségre vonásának elmismásolása miatt. Ezt hívják bűnrészességnek

peti6 2012.05.07. 19:02:32

@kovi1970: Látom, te csipogtál már elég sok baromságot 2007 óta.......
Gondolom 2010-ig nyaltál is eleget........

J.László 2012.05.07. 19:18:19

A történelmi tévedéseket a történelem dönti el. Nem egy index blog.

It’s the economy, stupid 2012.05.07. 19:19:07

Erről a posztról az a vicc jut eszembe, amelyben az ifjú ara első ízben főz a férjecskéjének ebédet:
-Nem baj drágám, hogy én csak mákos tésztát vagy bablevest tudok főzni?
Mire a férj:
-Dehogy baj édesem, csak azt mondd meg, ez most melyik?!

Alighanem "mákos babot" etetnek velünk is, no nem is ízlik senkinek.

VanMordor3 2012.05.07. 19:22:52

@röhögő:
ez hülyeség
"A kormány a felvett hitel nagy részét az MNB-nél forintra váltotta, és a válság idején elköltötte"
imf hitel:
2008 4,96 milliárd euró
2009 3.84 milliárd euró
eu hitel:
2008 2 milliárd euró
2009 3,5 milliárd euró

összesen 14,3,
ebből állam 12,9
MNB 1,4 milliárd eurót hívott le

és ezt mind 2010 októberétől kell törleszteni 2014ig (micsoda véletlen h pont ebben a ciklusban)

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/imf-hitel-indul-a-visszafizetes-2011-ben-1150-milliard-a-teher-300301

www.napi.hu/magyar_gazdasag/euromilliardokat_fizetunk_az_imf-nek_az_iden.518482.html

+rosszul elszámolt uniós pénzek
+ki nem fizetett túlóra pénzek...
+...
reggelig sorolhatnám, és a többi számról még nem is beszéltünk....

Az MSZP kormányzása még mindig kurva sokba kerül, pedig már 2 év el lettek küldve a pi*sába...

Elijah_Baley 2012.05.07. 19:24:28

monnyuk sokkal jobban elhinném ezt az egész dolgot ha mellár papa tudna mutatni nekem egy praktikus példát arra a felsőtízezerhez tartozó arcra, aki jóljárt a 16%-os SZJA-val...
ja, megvan, az ecceri bányatulajdonos fia, aki a sok felesleges szabadidejében normál munkarendben bruttó egymilkás bérért abapprogramoz egy nagyobbacska multinál :)

J.László 2012.05.07. 19:31:01

@De gustibusaut bene, aut nihil:
Nem értelek titeket.
Ti vagytok a szellemi elit. A szürkeállomány. A világpolgár európai értelmiség. Így nektek nagyon sokat kéne keresnetek. De folyton azt hallja tőletek az ember, hogy anyázzátok az egykulcsos adórendszert és mások "millióin" csámcsogtok. Mondhatnám azt is, hogy belefojtjátok egy kanál vízbe, aki ötezerrel többet keres, mint ti. Hogy van ez?

butus 2012.05.07. 19:43:43

@Szabványok: ..no, de "kereszténynek" is mondja magát a "kisasszony".
Bár tudod, én sem az igazi kisasszonyoktól, sem a valós keresztényektől nem hallottam, s főleg nem láttam leírva ilyen szavakat.

Elijah_Baley 2012.05.07. 19:49:15

@J.László:szerintem azért, mert akérdést sem fogod fel :)

azt kérdeztem h a jellemzően alkalmazotti munkaviszonyból származó bevételt terhelő SZJA miben érinti a felső tízezer bevételeit...
nekem amúgy mind1, én elporgramozgatok szofiában is hatszázezerért, meg bukarestben is másfélmillióért ha úgy adódik...

Elijah_Baley 2012.05.07. 19:54:16

@J.László: "Mondhatnám azt is, hogy belefojtjátok egy kanál vízbe, aki ötezerrel többet keres, mint ti. "
hehe :)

niklex 2012.05.07. 19:55:23

A politikai hatalom eszköz kellene,hogy legyen valamilyen kitűzött, a társadalmat és a benne élőket jobb irányba vivő cél érdekében.
M.o.-on a politikai hatalom (már régen) maga cél.

vazzup 2012.05.07. 20:06:50

@J.László: elmaradt a beköszönés a pártközpontba, ahogy szoktátok... tudod, "szia Laci", meg minden... Levonják a fizetésedből a végén, csak azért szólok.

Kismacska (BELLA) 2012.05.07. 20:10:45

@László Nagy:

"A kérdés: ki/kik jöhetnek?
Még nem tudom. Hiszem, hogy van sok értelmes ember, akiket épp a most letűnő politikai kultúra riasztott el a szerepvállalástól.
Viktorral ellentétben: lehetne "alulról" építkezni és kéne 1-2 vezető szellemiség, akik pártatlanul, hitelesen "moderálnák" a változást, azzal, hogy ők maguk nem a választhatóak közé tartoznak.
Ja, ez egy másik politikai kultúra. Lenne szerintetek követője?"

Egyelőre biztos nem: az újakat bedarálná a rendszer (lásd még: Igenis, Minszter Úr! Igenis, Miniszterelnök Úr! (UK) illetve Drót 4-5. évad (USA)). PLUSZ: az újak még nem "szedték meg magukat", további milliárdokat lopnának. Még egy plusz: ha nem állítjuk vissza a demokratikus fékek-ellensúlyok rendszerét, akkor az újak NEM FOGJÁK. És azért nem, mert ez most itt a szabadrablás rendszere, semmit nem ellenőriznek. Nem lenne érdekük a változtatás.

Hol van már az üvegzseb?!

Szóval a sorrend: egy olyan erő megválasztása, lehetőleg kétharmaddal, akik bizonyítottan képesek a saját hatalmukat korlátozni, demokraták és kormányoztak már. Tetszik-nem tetszik...

Szép az elmélet, de a gyakorlat mást mutatna. Csak nézzük meg a 4K! mozgalmat! Le akarja nyúlni a baloldali szavazókat (baloldali pártként hirdeti magát) és a mérsékelt jobbosokat (patrióta pártként hirdeti magát). Mindenhonnan összeollózott programmal. Szerintetek őbennük bízhatnánk? Szerintem nem.

J.László 2012.05.07. 20:11:59

@vazzup:
Ez a másik lúzer jelenség: a pártközpont-fétis.
Lúzer: www.youtube.com/watch?v=KynpC1e9I9E

vazzup 2012.05.07. 20:17:21

@J.László: szerintem te is tudod, hogy legalább annyira érdekel, minek tartasz engem, mint amennyire téged az, hogy én téged.

Amúgy igazad van, mindig is voltak őszintén, érdek nélküli hülyék is, akik tényleg szerették Nagy Testvért.

J.László 2012.05.07. 20:19:32

@vazzup:
A harmadik jellegzetes lúzer jelenség: a Nagy Testvér.

dr kíváncsivagyok 2012.05.07. 20:20:10

"Orbán történelmi bűne a gazdaság tönkretételén túl az ország végzetes kettéosztása és elfoglalása! Az életünk nem szól másról, csak ideológiai harcról. "
...és ezt már az "elmúttnyócév" -ben elkezdte , sajnos végzetesen kettészakadt az ország !

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.07. 20:40:55

@A szerelő:
Ja, mert úgy járhat, mint olasz kollégája.

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.07. 20:43:26

@collateral collector: "vajon a kettő közül melyiket építi nagy szorgalmasan?! a nap kérdése. én nem bírok rájönni, segítsen már valaki, nem hagy nyugodni a kérdés. orbán úr eddigi tevékenysége nem ad támpontot arra nézve, hogy ha már rájött, hogy a kettő együtt nem megy, akkor melyik az, amelyiken munkálkodik."

Hát nem látod? A saját, és a haverjai piacgazdaságát építi(k).

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.07. 20:49:41

@Dr. Nélküli Vitéz Kismac (Hejje Síró): 2Hol van már az üvegzseb?!"

Ott van az ahol régen, csak idő közben bekormozták, hogy ne lásson bele a nép.

Gemajel 2012.05.07. 21:00:00

Na akkor a potenciális forgatókönyv:
- az agrár oligarchia, legalább is a most állami földhöz jutott sógorok komák, szépen bezsebelik a földalapú Uniós agrártámogatást. Jobb esetben a bérleti díj fejében övék a föld végérvényesen, a "parasztok" értsd agrárgazdálkodók megfogták arcukkal a talajt.
- Jövőre lenyúlják a Nemzeti Bank valutatartalékait, mint a MaNyup pénzeket.
- 2014-ben elvesztik a választásokat, de akkor a Kárpát-medencét fel lehet szántani és sóval behinteni, mert akkorra az ország komplett ki lesz rabolva. Persze az ovsór lovagok és akkor mindenki nézzen tükörbe, már csak röhögnek a 9M birkán...

Lacdelo 2012.05.07. 21:13:49

Fideszt le kell valtani 2014-ben!

Csak ne a Jobbikkal, mert az meg a Fidesznel is szarabb!

Mit kell meg Orbannak megtennie velunk, hogy elzavarjuk?

J.László 2012.05.07. 21:42:04

@Gemajel:
Szét fogok esni a röhögéstől 2014-ben.

gibbon 2012.05.07. 21:46:23

@niklex:
Hehe, bennem már az első fidesz kormány idején, megfogalmazódott egy mondás, most leírom: az eszköz szentesíti a célt.
Ez a fidesz politikája. A célt nem árulják el.

komissarlajos 2012.05.07. 22:11:16

Gyerekek! Ez a köcsög egy cigány! És azt is csinálja velünk, mit egy cigány csinálna a fehér emberrel, ha hatalmat kapnaOszt jónapot! (Rászavaztam)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.05.07. 22:33:11

"a Fideszt lecserélte egy „polgári szövetség” fedőnevű halami szervezetre. A polgári körös aktivisták elözönlötték a Fideszt, Orbán egyszemélyes hatalmi eszközöket kapott, s értelemszerűen pozícióba emelte a már csak tőle függő „politikusokat”. (Ugyanolyan hibátlanul, mint ahogy Sztálin cserélte le a bolsevik harcostársakat párt-funkcionáriusokra.)"
Valójában ez sokkal inkább arra hajaz, ahogy Gömbös kiszervezte az Egységes Pártot Bethlen alól.

sárkányfő 2012.05.07. 22:38:08

@Chicano:
nem dolgozni mennek, hanem tanulni, ráadásul nagyobbrészt tandíjas képzésre (bár mint egyikük mondta, skóciában ingyenes), amit a szüleik fognak fizetni.
egyébként függetlenül ettől is közismert hogy áramlnak ki az országból az emberek, nem csak a fiatalok.

" Huncutt kis cikk az, csak sajnos annyi hülyeség van benne hogy nem is tudtam végigolvasni. Egy újabb bizonyítéka az index rohamos minőségromlásának."

ezzel csak egy pici baj van: amit belinkeltem, az nem egy cikk, hanem egy videó. tehát rá se klikkeltél a linkre, csak kamuzol a világba, hogy nem olvastad végig, hahaha.... mondjuk nem okoztál megleptést, tőled ez a minőség megszokott.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.05.07. 22:40:19

Nem igazán tartalmas ez a poszt.
1. Orbán nem politikus, hanem egy mentálisan sérült, beteg ember.
2. A fidesz (fides lat. = hit ) nem párt hanem szekta.
3. A céljuk pedig maga szervezett bűnözés. ("Simicska Zrt")

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.05.07. 22:43:17

@MolnarErik: hát igen erre mondom én mindíg, hogy ezek a hitvány emberek nem tudnak magutól semmit.
'48-ban a kommunisták receptből tudták hogy kell "leszalámizni" a kiskazda pártot.
Mit ad isten, Orbán Viktor nagykorú és tsai pont a kiskazda nevű pártot ugyanilyen recept alapján szalámizták le.

Méghogy nincs a sorsnak humorérzéke... :-)

netnepper 2012.05.07. 22:48:10

Nem tudom mit vártok...

Két ízben is elküldtétek a h@lál f@xára.
Nyolc évnyi időt hagytatok neki a bosszú kiagyalására,
Utoljára pedig voltatok annyira ostobák,
hogy fullos sanszot adtatok neki a tervei módszeres beteljesítésére.

Nem kerülhetitek el a sorsotokat...

burt lancaster 2012.05.07. 23:24:47

@J.László: @De gustibusaut bene, aut nihil:
Nem értelek titeket.
Ti vagytok a szellemi elit. A szürkeállomány. A világpolgár európai értelmiség. Így nektek nagyon sokat kéne keresnetek. De folyton azt hallja tőletek az ember, hogy anyázzátok az egykulcsos adórendszert és mások "millióin" csámcsogtok. Mondhatnám azt is, hogy belefojtjátok egy kanál vízbe, aki ötezerrel többet keres, mint ti. Hogy van ez?

--------------------------------------------------------------

"Az este hozzászólása" díjas alkotás

villamos alóli kacaj 2012.05.07. 23:25:49

2012.05.07. 14:58 - Fidelio

Nem tudtam, hogy a szart ennyire komplikáltan is le lehet írni!
Na, hölgyeim és uraim, akkor: merülés!

Jack Torrance 2012.05.07. 23:57:55

rossz hírem van. orbán történelmi tévedésben van, ÉS gonosz. illetve nem gonosz, csak mindenre elszánt, ami még rosszabb...

wanekus 2012.05.07. 23:58:04

@burt lancaster: Ha csak a saját zsebemen mérném a gazdaság javulását, mint egy átlag narancsbőrű, még akkor is azt mondhatnám, hogy "Feltolhatom a seggembe azt a szaros ötvenezret, ha a megnövekedett ÁFÁ-ra, az ilyen-olyan járadékra, a tököm tudja milyen hülye adókra, meg a rám és a még megmaradt manyup pénzemre rótt plussz kiadásokra, meg a kölyök taníttatására, a "neazemberekfizessékmeg" áthárított multisarcra több, mint százezret buktam, és még a kusza szemek mögötti sötétségben megbúvó ötletekről ne is essék szó" Ha azonban azt nézem, hogy ez a két tökkelütött marha ( a csuti kisnagyember, meg a Matolcsyné férje) hány ezermiliárdos károkat okozott ennek az országnak (és mennyit hosszútávon!), na akkor azt mondom, hogy baszd meg a kis örömödet, amit az a pár szaros guriga okozott a borítékban, az a pár huncut peták, amit a két gazdasági zseni már rég elinflált.

ayatollah 2012.05.08. 00:36:25

Ha ez igaz akkor már értem minek építi olyan hevesen a TEK-et, a személyi testőrségét. A feudalizmusban a királyok ugye igen-igen gyakran végezték lefejezve. Szerinte meg Magyaro. feudális alapon működik ma is. Így minden világos...

ayatollah 2012.05.08. 01:42:19

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Hehehe, ezt pont Stefánia SzZsK (Szájababaszott Zsidó Kurva), a NER legundorítóbb ribanca mondja? :DD

gerdo 2012.05.08. 02:37:50

A feudlizmust kinottuk: a magyar tarsadalom fele ma kommunista, a masik fele naci. Azok akik egyik taborba se tartoznak "csak" egy versenykepes magyar kapitalizmust szeretnenek latni jogallami keretek kozott, demokratikus berendezkedessel, elenyeszoen kevesen maradtak es nincs kepviseletuk.

nu pagagyí 2012.05.08. 07:20:51

Ha Orbánnak sikerül kiépítenie a feudális államot az újabb népírtással fog felérni. A magyarok tehetségesebb része elhúz innen és pótlásukra jobbágyokat kell importálni a világ sötétebb feléről.

laci0011 2012.05.08. 07:22:13

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Kb annyira vagy keresztény mint a pedofil katolikus papság...Elferdült véglény lehetsz csak.


süti beállítások módosítása